INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Rudna Gwizdanów a Rudna Miasto

Gagusiek - 12-12-2010, 13:16
Temat postu: Rudna Gwizdanów a Rudna Miasto
Witam...jestem tu nowy i nie wiem czy napisałem w dobrym dziale jak coś Cool ale mam pytanie co do nowego rozkładu jady PKP na dolnym slasku, gdzie można pisać zażalenia i jakies propozycjie zmian w sprawie nowego rozkłądu PKP bo mam już dośyć omijania stacji Rudnej Gwizdanów a faworyzowania Rudnej Miasto bo jak narazie znowu pociąg pośpieszny TLK z Zielonej Góry do Przemyśla zatrzymuje się W Rudnej Miasto i IR SLĄZAK z Zielonej Góry do Krakowa Gł też zatrzymuje się Rudnej MIasto a nie w Rudnej Gwizdanów. Nie moge pojąc dlaczego PKP omija stacjie Rudną GWizdanów przecierz na tej stacji jest niemal wszystko : jest poczekalnia, oswietlenie w nocy , z nastawni zapowiadają pociągi , perony są wyłożone kostką chodnikową , jest wiata peronowa o dlugości około 100m gdzie podczas deszczu można się schonić. A natomias w Rudnej Miasto są 4 lampy co swiecą bladym światłem oraz peron z ubitej zmieni i gdy pociąg się zatrzymuje to można z niego wypaśc jadąc w kierunku Wrocławia
A po z ta tym do więcej osób wracało by tym TLK do Rudnej GWizdanów niż do Rudnej MIAsto

A więc może ktoś wie gdzie można pisać swoje zażalenia co do rozkładu nowego jazdy lub propozycjie korekty...bo to że TLK i IR zatrzymująsię w Rudnej MIasto to normalna paranoja

Za odpowiedzii z góry dziękuje Smile
Bartuś - 12-12-2010, 13:45
Temat postu:
Tak, szczególnie jest uzasadniony postój pociągu TLK-84500 w Rudnej Miasto, natomiast Nowa Sól, Brzeg Dolny czy Ścinawa są za małe. Evil or Very Mad
tomornik - 12-12-2010, 14:10
Temat postu:
Za to w Chojnowie staje EC Very Happy to już rewelacja
Gagusiek - 12-12-2010, 14:20
Temat postu:
Bartuś ten TLK-84500 to jest ten pociąg z Bielsko-Białej do Kołobrzegu tak?? Masz racjie zatrzymuje się w Rudnej Mieście a niezatrzymuje się w takich stacjach jak Brzeg Dolny czy Ścinawa.

Tak samo jest z IR z Zielonej Góry do Krakowa po odjezdzie z Głogowa zatrzymuje się w Rudnej Mieście potem w Ścinawie a od Ścinawy jedzie jako pociąg REGIO do Wrocławia. Już zaczyna mie to irytować olewanie Rudnej Gwizdanów bo to stacja z tradycjami od zawsze tam się zatrzymywały pociągi pośpieszne a od 2-3 lat wszystko zatrzymuje się w Rudnej Mieście w której są tylko 4 lapmy, peron z ubitej ziemi i nawet brak budynku stacji
Noema - 12-12-2010, 14:36
Temat postu:
Gagusiek, nie rozumiem czym się tak irytujesz. Stacja Rudna Miasto, to jak sama nazwa wskazuje, stacja położona najbliżej miasta, choć Rudna formalnie jest wsią. Natomiast Gwizdanów leży gdzieś na jakimś wygwizdowie. Pociągi zatrzymają się tam gdzie najbliżej są największe skupiska ludzkie, a przyznasz chyba, że nie ma sensu, aby w takiej dziurze jak Rudna (1.600 mieszkańców) pociągi dalekobieżne stawały dwa razy. To dopiero byłby absurd!

Cytat:
Już zaczyna mie to irytować olewanie Rudnej Gwizdanów bo to stacja z tradycjami

Jakie tradycje masz na myśli?
Gagusiek - 12-12-2010, 14:48
Temat postu:
Ale o to chodzi że w Gwizdanowie zawsze wsiada więcej ludzi niż w Rudnej a tam się zatrzymują wszystkie pociągi po drugie to własnie podrózni przyjężdrzają autamiz polkowic, lubina i chobieni do gwizdanowa a nie do Rudnej
Emillex - 12-12-2010, 15:12
Temat postu:
Być może PKP IC uznało że Rudna to kurort turystyczny i dlatego te postoje Śmiech
Znajomi jechali rok temu właśnie z Poznania do Rudnej z przesiadką by zwiedzić Żelazny Most. O ile ten postój da się zaakceptować, bo wszystko przecież jest możliwe, to fakt, że pociąg nie zatrzyma się w Nowej Soli czy Brzegu Dolnym to już jest totalny absurd. Uważam że może mieć to tez związek ze znajdującym się w okolicy Lubinie i Polkowic. Sądzę ze to wstęp do tego by to połączenie uwalić, a przynajmniej przetrasować przez Poznań.
krzysztoff - 12-12-2010, 16:13
Temat postu:
InterCity jest pełne absurdów podobnie jak cała nasza polska kolej. Takie klopsy jak postoje w Rudnej czy w Chojnowie to nieporozumienia Razz Jakże dziś się uśmiałem widząc osobę chcącą pojechać pociągiem EC Wawel z Chojnowa do Bolesławca (no bo przecież przez Bolesławiec Smile ).. Po usłyszeniu ceny sama zrezygnowała Cool

Ciekawe jak długo takie kwiatki się utrzymają.. Smile
Jerry - 12-12-2010, 17:34
Temat postu:
Kiedyś mieszkałem w Rudnej a dokładnie obok stacji Rudna Miasto. Pamiętam bardzo dobrze jak wszystkie dawne pociągi pośpieszne zatrzymywały się tylko w Rudnej Gwizdanów a na miasto tylko osobowe.
W Rudnej Gwizdanów zatrzymywał się również dawny pociąg do Berlina.
Gagusiek - 12-12-2010, 18:01
Temat postu:
Dokładnie Jerry wszystko zatrzymywało się w Rudnej Gwizdanów.
Teraz nawet pracownicy kończący prace w Głogowie o 14:30 nie mają jak wrucić do Rudnej Gwizdanów bo IR zatrzymuje się w Rudnej Miasto Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Jerry - 12-12-2010, 18:12
Temat postu:
Cytat:
Już zaczyna mie to irytować olewanie Rudnej Gwizdanów bo to stacja z tradycjami

Jakie tradycje masz na myśli?[/quote]

Gwizdanów również był kiedyś tak jakby kolejową wioską. Pamiętam za łepka jak ganiałem po tej stacji i cudne pociągi tam jeździły i się zatrzymywały. Była czynna kasa biletowa wraz z poczekalnią a w korytarzu wisiał zarąbiście duży rozkład jazdy!!!

Tuż za torami zaraz obok sklepu zwanego przez mieszkańców "REAL" znajdywały się a nawet dalej się znajdują kolejowe mieszkania pracownicze a oprócz tego pracownicy mieszkają również w górnej części budynku dworcowego.

Nie wiem jak na dzień dzisiejszy sprawa wygląda ale istniała Spedycja Towarowa.

Parę metrów od stacji znajduje się cudna wieża wodna do której jeszcze w tamtym roku dało się wejść lecz nie wiem czy teraz też mozna. Istniała parowozownia która obsługiwała linię Rudna Gwizdanów - Polkowice i jest zachowana nawet w dobrym stanie

Parę fotek stacji:
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=214&okno=galeria
Emillex - 12-12-2010, 18:12
Temat postu:
Przecież stacja Rudna Gwizdanów znajduje się w zasadziew samym lesie. Jacy pracownicy mieliby dojechać od Gwizdanowa? Żeby nie było wątpliwości, położenie Rudnej i Gwizdanowa:
sebol71 - 12-12-2010, 19:49
Temat postu:
Mnie osobiście kiedyś dziwiło, dlaczego zawsze słysząc w Głogowie zapowiedź pociągu "do Wrocławia Głównego przez Rudną Gwizdanów, Ścinawę, Wołów" wspomina się zawsze o Rudnej Gwizdanów a nie Rudnej Miasto. Czyżby Rudna Gwizdanów to ważniejsza stacja?
Anonymous - 12-12-2010, 19:55
Temat postu:
Gagusiek napisał/a:
drugie to własnie podrózni przyjężdrzają autamiz polkowic, lubina i chobieni do gwizdanowa a nie do Rudnej


Akurat z Lubina, to "podróżni przyjeżdżają autami" do Ścinawy.
Noema - 12-12-2010, 20:03
Temat postu:
Suma sumarum chodzi o to, że Gwizdanów to taka kolejarska wiocha (jak Węgliniec czy Miłkowice). Za jednego słusznego PKP wszystkie pociągi zatrzymywały się na Gwizdanowie ze względu na kolejarzy. Wystarczy zabrać kolejarzom darmowy transport, a zaraz podnoszą raban, bredząc o tłumach korzystających ze stacji, urojonych tradycjach itp. Przerabialiśmy już to z Miłkowicami, gdzie usiłowano zatrzymywać wszystkie pociągi pospieszne, aby kilku wąsatych i zapijaczonych kolejarzy miało wygodny i darmowy transport.

Tyle ode mnie w tym temacie, który kwalifikuje się do zamknięcia.
Jarul - 12-12-2010, 20:05
Temat postu:
Napiszę tak: pociągi wyższych kategorii powinny moim zdaniem zatrzymywać się w Rudnej Gwizdanów. Choć czasem właśnie jest tak, że zatrzymują się na przystanku osobowym, a pomijają stację - tak jest np.w Pionkach Zachodnich (p.o.), natomiast Pionki są pomijane.
Decydującym kryterium powinna być liczba pasażerów generowana przez dane miejsce.

BTW w Rudnej Gwizdanów jest wspaniały system podwieszenia sieci trakcyjnej - bez słupów trakcyjnych w ścisłym tego słowa znaczeniu, są tylko duże słupy po obu skrajach stacji, a na nich jest rozwieszona sieć z linek, które podtrzymują przewody.
walbol - 12-12-2010, 21:00
Temat postu:
Jarul, przeczysz sam sobie. Skoro warunkiem powinna być ilość korzystających pasażerów, to jak niby Rudna Gwizdanów ma tu "wyprzedzić" Rudną Miasto? To, że ta pierwsza jest stacją, a druga przystankiem nie ma tu żadnego znaczenia dla zatrzymywania się TeeLeK, czy IR. To tak jakby pociągi w Kłodzku miały jechać bez zatrzymania przez Kłodzko Miasto, tylko dlatego że to przystanek.
Jerry - 12-12-2010, 21:29
Temat postu:
pośpieszne zaczęły się zatrzymywać w Rudnej Miasto od rozkładu 2002/2003 kiedy to ówczesny pociąg "CZCIBÓR" 68103 Wrocław - Szczecin i 86102 Szczecin - Wrocław przez Legnicę, Lubin Górniczy zamiast w Gwizdanowie zatrzymywał się na Miasto. A pociągi 48503 Bielsko Biała - Kołobrzeg i 48502 Kołobrzeg - Bielsko Biała i ""ŚLĄZAK" 37103 Przemyśl - Zielona Góra i powrót jako 73102 pozostały z postojem w Gwizdanowie.
Od rozkładu 2003/2004 "CZCIBÓR" został przetrasowany przez Wołów, Ścinawę i dalej zatrzymywał się na Mieście i doszedł jeszcze pociąg "HETMAN" 27105 Zamość - Zielona Góra kursujący w (F) i też miał postój na Mieście.
Od rozkładu 2004/2005 pociąg 48503 - 48502 nie zatrzymywały się wogóle ani na Mieście ani Gwizdanowie tylko Ślązak i wakacyjne Świnoujście. CZCIBÓR też juz był tylko wakacyjny lecz pozostał z postojem na Mieście.
Od rozkładu 2006/2007 Gwizdanów nie miał już ani jednego pośpiecha
Gagusiek - 13-12-2010, 15:57
Temat postu:
Walbol piszesz że warunkiem zatrzymania ma być ilośc przewożonych pasażerów to jak wytłumaczysz np dzisiejszy pociąg IR z Zielonej Góry do Krakowa Gł akurat zatrzymując się w Rudnej Mieście wysiadło 6 osób z czego 5 osób musiało iśc ze mną na busa do Gwizdanowa czy Gawron, a po drugie pociąg REGIO z Wrocławia do Szczecina w rudnej niesamowita frekwencja 0 osób wysiadło i 1 wsiadła (czyli to ja wsiadłem) a w Gwizdanowie wysiadły 3 i wsiadła 1.

O to mi chodzi że w Rudnej Gwizdanów mimo że jest mniejszą miejscowością od Rudnej to mniej więcej zawsze więcej osób wysiada i wsiada. A ten IR ma dziwną trasę postojów bo po odjezdzie z Głogowa zatrzymuje się w Rudnej Miasto pózniej w Ścinawie a od Ścinawy zatrzymuje się na każdej stacji aż do Wrocławia

Wie ktoś gdzie lub do kogo można pisać propozycjie korekty rozkładu jazdy PKP które mają wejśc 1 marca....bo dużo osób chce napisać jakaś petcyjie z radnym i sołtysem na czele żeby IR zatrzymywał się bo mieszkańcy z Gwizdanowa którzy na co dzień pracują w Głogowie nie mają pociągu powrotnego po godzinie 14:30
Achib - 13-12-2010, 16:04
Temat postu:
Gagusiek, w sprawie interREGIO piszcie do centrali PR i UMWD.
Gagusiek - 13-12-2010, 16:07
Temat postu:
Aha ale trzeba do centrali Przewozów Regionalnych czy można napisać do Przewozów Regionalnych we Wrocławiu???A i można do nich napisać emaila czy raczej nie????
Stella - 13-12-2010, 16:10
Temat postu:
Gagusiek, zrób tak jak mówi Achib. Wystarczy e-mail, z solidnym uzasadnieniem. Swego czasu też pisałam e-maile w sprawie interREGIO do Bolesławca i moje wypociny odniosły pozytywny skutek.
Exsimus - 13-12-2010, 16:13
Temat postu:
Cytat:
pisałam e-maile w sprawie interREGIO do Bolesławca i moje wypociny odniosły pozytywny skutek.


Czyli skruszyłaś beton, oj musiało boleć Język

Ale jaka satysfakcja...
Jerry - 13-12-2010, 16:16
Temat postu:
Achib napisał/a:
Gagusiek, w sprawie interREGIO piszcie do centrali PR i UMWD.


Może jak bedzie się zbliżała korekta to UMWD znów będzie zbierał propozycje zmian od pasażerów jak to było w tym roku.
Exsimus - 13-12-2010, 16:36
Temat postu:
Propozycje wszędzie odnośnie korekty marcowej składamy koledzy i koleżanki do 7.01
Gagusiek - 13-12-2010, 18:29
Temat postu:
W tym UMWD to do kogo trzeba dokładnie napisać w sprawie korekty rozkładu jazdy ???
thenatanaell - 13-12-2010, 19:00
Temat postu:
Gagusiek, Powinieneś pisać do Wydziału Transportu, ale nie wiem kto tam teraz po wyborach rządzi... Smile

krzysztoff napisał/a:
Jakże dziś się uśmiałem widząc osobę chcącą pojechać pociągiem EC Wawel z Chojnowa do Bolesławca (no bo przecież przez Bolesławiec Smile ).. Po usłyszeniu ceny sama zrezygnowała Cool


Też tą sytuację widziałem bo "Wafla" w Chojnowie nagrywałem... Konduktor powiedział gościowi cenę na pierwszą klasę razem z miejscówką - 60 zł (za 10 minut jazdy!!!).

A według mnie Rudna Gwizdanów uchodzi bardziej za towarową stację niż pasażerską, ale jeżeli z / do tej stacji jeździ więcej osób to postój powinni zrobić ,jeżeli w ogóle taki pociąg miałby się w Rudnej (czy Mieście czy Gwizdanowie) zatrzymywać...
Jarul - 22-12-2010, 12:28
Temat postu:
Cytat:
Jarul, przeczysz sam sobie. Skoro warunkiem powinna być ilość korzystających pasażerów, to jak niby Rudna Gwizdanów ma tu "wyprzedzić" Rudną Miasto? To, że ta pierwsza jest stacją, a druga przystankiem nie ma tu żadnego znaczenia dla zatrzymywania się TeeLeK, czy IR. To tak jakby pociągi w Kłodzku miały jechać bez zatrzymania przez Kłodzko Miasto, tylko dlatego że to przystanek.


Nie uważam, żebym przeczył sam sobie. W moim poście jest napisane, w podsumowaniu, że decydującym kryterium powinna być liczba pasażerów. I jeśli Rudna Miasto "generuje" ich więcej, to niech się tam TLK i IR zatrzymują. Podobnie jak w przywołanych przeze mnie Pionkach Zachodnich. Natomiast chyba zgodzimy się, że ze stacji zwykle korzysta więcej pasażerów aniżeli z przystanków - m.in. właśnie po to te stacje pobudowano (pomijając kwestie przepustowości szlaku). A Pionki Zachodnie, czy być może Rudna Miasto (być może, bo nie wiem jak tam jest z pasażerami) to wyjątki potwierdzające regułę.
Pewnie powodem niezrozumienia jest brak słowa "generalnie" lub "zasadniczo" w pierwszym zdaniu. Mea culpa.
ziken - 26-01-2011, 07:58
Temat postu:
Witam postaram się ocenić tą sytuacje obiektywnie mimo że jestem mieszkańcem Rudnej. Na początku chciabłbym powiedzięc że nie jestem kolejarzem tylko zwykłym pasażerem.

I moim zdaniem pociągi TLK i IR nie powinny się zatrzymywać na stacji Rudna Miasto ponieważ : na tej stacji praktycznie nie ma peronów , ani nastawni z której można było by zapowiadać pociągi czy dojadą czy nie, kolejnym przykładem może być bardzo mała frekwencja osób wsiadających i wysiadający, oraz od 1 marca w pobliżu stacji Rudna Gwizdanów bedzie remontowany od podstaw wiadukt kolejowy ąz 8 miesięcy i pociągi i tak bedą musiały zwolnic do 10 km/h.

Natomiast jeszcze kilka lat temu jezdziłem pociągiem TLK do Wrocłąwia Gł który zatrzymywał się na stacji Rudna Gwizdanów i osób wsiadający zawsze było około 10 to jak na taką miejścowość to frekwencja bardzo dobra ale PKP jak zawsze musiało wszystko zniszczyć i niech teraz myslą co zrobić nad frekwencja w Rudnej Mieście licząca 0-2 osoby . Nawet innym akpektem ktory jest za żeby te pociągi zatrzymywały się w Rudnej Gwizdanó jest długi peron bo w Rudnej MIAsto 2 sklądy EN 57 i jak siedzisz w 2 skladzie na koncu to przy wysiadaniu wysiadasz w pół metrowej trawie
Jerry - 19-07-2011, 10:44
Temat postu:
Człowiek nie pociąg

RUDNA. – Jak mamy przechodzić na drugą stronę torowiska? – zastanawiają się mieszkańcy Rudnej Gwizdanów. Po tym jak zamknięto wiadukt, pasażerowie mają nie lada dylemat: narażać się na mandat czy jechać wyznaczonym objazdem?

Remont estakady utrudnia życie nie tylko kierowcom. Z powodu jej zamknięcia mieszkańcy pobliskich wsi nie mają jak dostać się na drugą stronę torów.
Pozostaje nam objazd, który zajmuje co najmniej dziesięć minut. To jakiś absurd! – żalą się mieszkańcy Rudnej Gwizdanów – Pozostaje jeszcze skrót, czyli przejście przez tory, ale za chodzenie po torach grozi mandat – dodają.

Całą sprawę komentuje kierownik jednostki posterunku w Rudnej. – Rzeczywiście, nie ma tam przejścia, ale to nie znaczy, że można chodzić po torowisku. – wyjaśnia Dariusz Sypień. – To jest łamanie prawa, za które można otrzymać pouczenie albo mandat w wysokości 50 złotych. Zarówno policjant, jak i służba kolei mają prawo ukarać za coś takiego – podsumowuje mundurowy.

źródło
www.lubin.pl
ziken - 19-07-2011, 12:42
Temat postu:
To co gadają policjanci z Rudnej to jest smieszne, Gmina juz dawno powinna ufundować kładkę nad torami. Przez ten remont wiaduktu mieszkając po jednej stronie wioski ,chcąc iść do sklepu na drugą strone mam jechać objazdem który wynosi 6km . A ludzie którzy chcą wejśc na peron od drugiej strony wioski mają przejśc z buta 6km totalne jaja w tym kraju. A po za tym juz od dawna prośi się zeby zrobić jakieś przejscie nad torami żeby dostać się do Kościoła, sklepu, strzelnicy,świetlicy, boisk siatkarskich trzeba przejść przez tory innej drogi niema;]
Jerry - 20-07-2015, 18:47
Temat postu:


2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group