INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. warm.-mazurskie - Propozycje połączeń 2011/2012 dla Warmii i Mazur.

Adam85 - 20-12-2010, 10:40
Temat postu: Propozycje połączeń 2011/2012 dla Warmii i Mazur.
Witam!
Myślę, że warto zacząć dysksję na temat połączeń jakich brakuje w naszym województwie.

[ Dodano: 20-12-2010, 10:46 ]
Ja osobiście widziałbym wydłużenie szynobusu (Elbląg-Olsztyn) do Szczytna, bo jeśli już na trasie zelektryfikowanej jeździ szynobus spalinowy to niech on jedzie dalej na trasę niezelektryfikowaną, osobiście widziałbym relacje ELBLĄG-OLECKO-ELBLĄG p.Olsztyn, Szczytno, Pisz, Ełk, tyle, że to jest raczej mało realne połączenie.
Exsimus - 20-12-2010, 15:28
Temat postu:
Jestem za łączeniem relacji, ale taka długa na pewno nie wchodzi w grę. Głównie z tego powodu iż szynobus może się zepsuć lub coś podobnego i co wtedy.
Co do następnego rozkładu to od siebie dołożył tym w godzinach szczytu z Olsztyna pociągi do:
- Olsztynka (x2)
- Morąga (x2)
- Ostródy (x2)

Takie typowe dojazdówki z Olsztyna.
Anonymous - 20-12-2010, 19:28
Temat postu:
Koniecznie należy wznowić ruch pociągów w relacji Olsztyn Ełk przez Mikołajki i niech UM dorzuci kasę w celu wznowienia po latach ruchu pociągów z Działdowa do Brodnicy z tego co mi wiadomo UM kuj-pom już kilkakrotnie proponował rozsądne zasady finansowania tego połączenia ale cymbałom z Olsztyna brakuje rozsądku
Pawel_15 - 20-12-2010, 19:41
Temat postu:
Działdowo - Brodnica to podstawa. Olsztyn - Ełk przez Pisz też sie przyda, ale najpierw remont.
Anonymous - 20-12-2010, 20:08
Temat postu:
Zwiększenie z 2 do 4 par pociągów do Braniewa przez Młynary z czego jedna mogłaby startować z Gdańska Głównego (SA133)- na odcinku Gdańsk-Elbląg jako przyspieszony i lub wydłużenie ich do Olsztyna (przez Dobre Miasto-przez przejście z jednego obiegu na drugi)
Wydłużenie kursów Olsztyn-Pisz-Ełk do Olecka i zwiększenie ich z dwóch do czterech par
Uruchomienie sezonowych pociągów do Mikołajek w ilości pięciu par z sensownym rozkładem jazdy (skomunikowania z IR i TLK).
Wydłużenie kilku par pociągów osobowych z kierunku Iławy/Działdowa/Elbląga do Korsz (trakcja elektryczna) ze skomunikowaniem na SZT do Ełku


Jak wam się te opcje podobają Question

Czekam na konstruktywną krytykę Smile
Adam85 - 20-12-2010, 20:53
Temat postu:
Gdańsk-Braniewo to dobry pomysł, przydałoby się jeszcze połączenie CHOJNICE-OLSZTYN przez: Tczew, Elbląg.
geordi - 20-12-2010, 22:03
Temat postu:
ja bym dorzucil do listy pobożnych zyczen półpary na Szczytno po przyjezdzie IR Mazury z Poznania. Wracac mógłby z 9626 z Ełku. Albo od razu drugie półpary Szczytno - Olsztyn na Mamry do Wrocławia. Sezonowo, tj. wakacje, koncowki weekendow, i moze 5 i 7 w ferie zimowe.

Co do Olecka to milebybylo polaczenie z Suwalkami. Teraz trzeba jezdzic przez Bialystok z kierunku Olsztyna :/.
No, ale stan torow tam jak na Kudowiance, 10-20km/h Sad

A co do pociagow z pomorskiego,hmm.... O ile w W-M przejdzie jazda spalinowca pod trakcja, tak tutaj Struk powie "po co, mamy kibellosy". Plus, teraz jest bardzo dobre polaczenie Chojnice - Olsztyn rano z jedna przesiadka w Tczewie (13min) na przyspieszoną Motławe. Na Łynę o 1317 trzeba godzinę czekać w Tczewie bo nie ma pociagu z Chojnic. I to mozna poprawic od przyszlego rozkladu. W Pomorskim niby zwieksza sie pula pracy przewozowej, wiec mozecie zaczac suszyc glowe pomorskiemu UM Smile

No i czy marszalek by sie zgodzil na puszczanie swojego szynobusu bagatela 100-150km w głąb terytorium wroga?

Co do Braniewa - tak, ale jesli mialoby wrocic to polaczenie, to takze Trojmiasto - Grudziądz. Ktos w ogole orientuje sie, jakie tam sa realia? Bo na stronie WMTMK pisza, ze frekwencja do Elbląga dość marna... Moze nadzalewówką byłaby większa?
Romanek - 21-12-2010, 01:34
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Olsztyn - Ełk przez Pisz

Olsztyn-Ełk przez Pisz to jest, Olsztyn-Ełk przez Mikołajki!! To jest potrzebne.
Działdowo-Brodnica też koniecznie. No i takie moje prywatne marzenie to Biskupiec-Szczytno Very Happy
Miałem jeszcze jedno prywatne marzenie. To było Brodnica-Iława, no ale już podobno po marzeniu Crying or Very sad
Jestem też jak najbardziej za łączeniem relacji, moim zdaniem to wzbogaca ofertę przewozową.
Damian Łódź - 21-12-2010, 01:39
Temat postu:
Romanek, można by nawet pokusic się o łącznik "Mazur" gdyby były na wagonach sezonowo do Mikołajek,no ale to tylko marzenia.
Romanek - 21-12-2010, 02:03
Temat postu:
Właśnie. Tak jak to onegdaj zawsze bywało... Confused
Seblit - 23-12-2010, 16:27
Temat postu:
Przede wszystkim to przywrócić dawne Mamry do Ełku, ale przecież IC nie pojedzie na spalinówce :/
Kolejna rzecz, to reaktywować linię przez Mrągowo, z tym, że konieczny byłby remont Mrągowo-Orzysz, bez tego nie ma sensu.
Ełk-Olecko przedłużyc do Gołdapi/Suwałk ale tam bez porządnego remontu ani rusz.
geordi - 23-12-2010, 16:35
Temat postu:
wiec zamiast liczyc na niemozliwe, moze cisnac Marszalka zeby ugadal sie z PR?
Którędy teraz ten wagon przy Mazurach do Ełku jezdzi, przez Korsze?

Najprosciej IMHO byloby w wakacje dolaczyc drugi wagonik-bohuna do IR Mazury.
Ten do Elku przetrasowac przez Pisz (albo zostawic), a ekstra wagonik do Mikołajek/Mrągowa. Przynajmniej w C, jak szynobus do Kartuz w pomorskim.

A jak zbyt duzo dla PLKi bedzie kosztowalo ciagniecie ekstra wagonika z Wroclawia, to dopiac go w Toruniu.
Tylko wtedy wszystko na piętrusach bo ludzi po dach bedzie. Smile
Adam85 - 23-12-2010, 21:31
Temat postu:
Gdyby nasze województwo dogadało się z PODLASKIM to możnaby pomyśleć o szynobusach OLSZTYN-SUWAŁKI, BRANIEWO-SUWAŁKI lub nawet ELBLĄG-SUWAŁKI, przykładowo przyspieszony REGIO+:

Elbląg-Suwałki:

ELBLĄG -4:00
Pasłęk -4:17 - 4:18
Małdyty -4;31 -4:32
Dobrocin -4:38 - 4:38
Morąg - 4:44 - 4:44
Gamerki Wielkie - 5:00 - 5:00
Olsztyn Zach. - 5:27 - 5:27
OLSZTYN GŁÓWNY - 5:31- 5:35
Pasym - 6:00 - 6:01
Grom - 6:10 - 6:10
SZCZYTNO - 6:22 - 6:25
Świętajno - 6:41 - 6:42
Spychowo - 6:52 - 6:52
Ruciane Nida Zach. - 7:05 - 7:05
Ruciane Nida - 7:09 - 7:10
Szeroki Bór - 7:19 - 7:21
Pisz - 7:33 - 7:35
Stare Guty - 7:38 - 7:38
Kaliszki - 7:44 - 7:44
Biała k. Piszu - 7:53 - 7:54
Drygały - 8:10 - 8:10
Pogorzel Wielka - 8:16 - 8:16
Bajtkowo - 8:28 - 8:28
Nowa Wieś Ełcka - 8:38 - 8:38
Ełk Szyba Zachód - 8:46 - 8:47
EŁK - 8:54 - 8:57
Przykopka - 9:04 - 9:04
Chełchy - 9:08 - 9:08
Kijewo - 9:13 - 9:13
Olecko Małe 9:18 - 9:19
OLECKO - 9:26 - 9:32
Raczki - 10:10 - 10:11
SUWAŁKI - 11:00

Odległość -326km,
czas przejazdu7h.,
średnia prędkość 46,6km/h
Radek - 23-12-2010, 22:35
Temat postu:
Wg mnie bardzo potrzebne w tej chwili pociągi:

Olsztyn (odj. 14:45) - Korsze - wydłużenie do Ełku, codziennie (ten pociag ma dobre skomunikowanie z TLK z Wrocławia)

Korsze (odj. 16:45) - Olsztyn - wydłużenie relacji z Ełku, codziennie (odjazd z Ełku ok. 14:40 - kiedyś był taki "szkolny" pociąg z Ełku do Korsz)

Olsztyn (ok. 18:45) - Działdowo

Olsztyn (ok. 18:45) - Braniewo

Braniewo - Olsztyn (ok. 6:20).

Być może da się jakoś sensownie ułożyć rozkład pociągów w relacji: Olsztyn - Braniewo - Elbląg i Elbląg - Braniewo - Olsztyn?
sopek - 23-12-2010, 22:55
Temat postu:
Dołączam się do reaktywacji Olsztyn - Mikołajki - Ełk lub w wersji skróconej do Mikołajek.
PLK robi coś na szlaku Orzysz-Ełk, ale to chyba zw. na ruch towarowy, ale żeby Mikołajki i Mrągowo były odcięte od sieci PKP - to smutne. Najgorzej, że nic nie mówi o modernizacji, a bez niej nie ma mowy o reaktywacji.
To samo Ełk-Olecko-Suwałki.

Moje propozycje:
- nocny sezonowy iR z Wrocławia/Katowic przez Częstochowę, Łódź, Toruń, Giżycko do Ełku.
- w sezonie wydłużenie iR Warszawa-Białystok do Ełku, i skomunikowanie tego składu z wszystkim co przyjeżdża i odjeżdża z Ełku: tj. kierunek Pisz, Giżycko, Olecko.
- dodanie par pociągów Olsztyn-Korsze-Ełk i Ełk-Białystok, bo liczba połączeń jest niewystarczająca.
Bonifas - 24-12-2010, 09:50
Temat postu:
Ja proponuję wakacyjny pociąg TLK relacji Olsztyn Gł. - Jelenia Góra; mógłby być to łącznik do pociągu Hel - Jelenia Góra dołączany na stacji Inowrocław
Anonymous - 25-12-2010, 13:07
Temat postu:
Mógłby jeździć jednak z Mikołajek w zestawieniu SM/U42+B+B+A+BDrisu a w Olsztynie dołączano by EP07 i wagony WL (kuszetka)+ABnouz+Bnou. Kwestia wyciągnięcia SMroda z Grabówka Very Happy
Damian Łódź - 25-12-2010, 13:24
Temat postu:
Virakocha, chciałeś powiedzieć chyba "kwestia początku mądrego myślenia w IC" Smile
Radek - 25-12-2010, 16:17
Temat postu:
Na spółkę PKP IC raczej bym nie liczył, oby nie było mniej ich połączeń niż obecnie.
danex - 26-12-2010, 12:34
Temat postu:
a co powiedzielibyście o IR w relacji Przemyśl/Rzeszów - Kraków - CMK - Tomaszów Maz.- Łódź Kaliska - Kutno - Toruń - Iława - Olsztyn (w wakacje do Ełku)???
W ten sposób zyskalibyśmy między innymi:
- bezpośrednie połączenie Olsztyna z Łodzią, Tarnowem, Rzeszowem a w przypadku przedłużenia także z Przemyślem
- bezpośrednie połączenie Torunia z Rzeszowem i pozostałymi miastami Podkarpacia
- dodatkowe połączenie Torunia z Krakowem (obecnie tylko 1 dziennie), w dodatku szybsze niż obecne TLK
Damian Łódź - 26-12-2010, 12:38
Temat postu:
danex, Przemyśl a właściwie Rzeszów gdzie jest baza PR - Tarnów-Kraków - Katowice - Częstochowa - Łódź Kaliska (tu łącznik z Wrocławia d.Niegocin) - Kutno - Toruń - Iława - Olsztyn - Giżycko - Ełk.
Kursowanie tylko lato, pociąg nocny z Rzeszowa około 16.
Zestawienie:
LOK-B+B+Az+Bh/ B+B+Az+Bh+B*
*kursuje w (5)

Kolor niebieski - z własnego ilostanu zestawia PR Rzeszów
Kolor czerwony - z własnego ilostanu zestawia PR Wrocław
danex - 26-12-2010, 12:42
Temat postu:
Też myślałem o łączeniu w Łodzi z Niegocinem z Wrocławia Very Happy
Damian Łódź - 26-12-2010, 12:52
Temat postu:
danex, ten pociąg byłby hitem sezonu. Piszcie do centrali do dyrektor marketingu, byłaby szansa ująć to w korekcie czerwcowej. Smile
ps. o ile PR jeszcze będzie istnieć. Język
Adam85 - 02-02-2011, 20:38
Temat postu:
Fakt połączenie Ełk-Wrocław przez: Toruń, Łódź jest potrzebny. Uważam, że na odcinku Ełk-Olsztyn ten pociąg powinien jechać przez: Pisz.
Anonymous - 02-02-2011, 21:00
Temat postu:
Proponuję połączenie Pisz-Olecko oraz Olecko-Pisz (powrót) jako wydłużenie obiegów tak aby mieszkańcy wsi przy linii kolejowej byli na 7 rano w pracy i 8 do szkoły:

Pisz tam 4:40 p 19:26
Stare Guty 4:53 p 19:13
Kaliszki 5:00 p 19:05
Biała Piska 5:10 p 18:55
Drygały 5:25 p 18:40
Pogorzel 5:31 p 18:34
Bajtkowo 5:42 p 18:23
Nowa Wieś Ełcka 5:52 p 18:13
Ełk Szyba Zachód 6:10 p 17:55
Ełk 6:15 p 17:50

p- powrót

kursuje w E Smile (Łączony z Oleckiem)

[ Dodano: 02-02-2011, 21:03 ]
@Bonifas

Inowrocek odpada (krótki peron) Język
Adam85 - 26-03-2011, 09:31
Temat postu:
Analizując sieć połączeń dalekobieżnych w nowym rozkładzie przydały by się bezpośrednie pociągi z Olsztyna do:
- Zielonej Góry (np. grupa wagonów w TLK do Wrocławia rozłączanych w Poznaniu Gł.),
-Jeleniej Góry (np. wydłużenie TLK Olsztyn-Wrocław),
-Rzeszowa mógłby to być nowy nocny pociąg przez Warszawę, Lublin, Tarnobrzeg, w sezonie z wagonami do Zagórza.

[ Dodano: 26-03-2011, 09:50 ]
Co do połączeń międzynarodowych w naszym regionie to nie wiem czy jest szansa na poprawę.
pospieszny - 25-11-2011, 00:21
Temat postu:
Warmińsko-Mazurski Zakład Przewozów Regionalnych przedstawił projekt nowego rozkładu jazdy, w którym nie zlikwidowano żadnego połączenia, a wprowadzono dodatkowe kursy między Olsztynem a Iławą i Elblągiem.

Jak powiedział na konferencji prasowej szef zakładu Przewozów Regionalnych Ryszard Kuć, dodatkowe połączenia zostały wprowadzone na najbardziej obleganych trasach, a godziny odjazdów składów – jak zapewniał – są odpowiedzią na oczekiwania pasażerów.

Jako przykład takiego połączenia Kuć podał wprowadzenie dodatkowego porannego połączenia z Iławy do Olsztyna. Dotychczas pociąg z Iławy odjeżdżał o 5:58 i był o godz. 7 w Olsztynie, a podróżowali nim zarówno dorośli jak i uczniowie. Teraz dodatkowo wprowadzono skład, który z Iławy odjedzie o 6:37 i w Olsztynie będzie o 7:40. Przewoźnik liczy, że będzie oblegany przez uczniów.

Kuć dodał, że Przewozy Regionalne wprowadziły też dodatkowy kurs z Olsztyna do Iławy o godz. 16:25, czyli w porze powrotów ze szkoły i pracy. Dotychczas między godz. 15 a 18 nie odjeżdżał z Olsztyna do Iławy żaden pociąg.

Kolejne nowe połączenia wprowadzono między Olsztynem a Elblągiem – skład odjedzie z Olsztyna o godz. 4:30. „Nie liczymy na to, że będzie oblegany od stacji początkowej, ale raczej na to, że do Elbląga będą nim dojeżdżali uczniowie z Małdyt czy Pasłęka. Pociąg przyjedzie do Elbląga o 6:20 a wiele elbląskich szkół o godz. 7 rozpoczyna lekcje” – powiedział Kuć. Nowe połączenie powrotne z tego miasta do Olsztyna zaplanowano na 15:45.

Przewozy Regionalne liczą, że nowe kursy przyciągną do pociągów pasażerów, którzy po wprowadzeniu we wrześniu podwyżek przesiedli się do prywatnych busów.

„Jeśli nasz pomysł się nie sprawdzi, w nowym rozkładzie, letnim, będziemy się wycofywać z nierentownych kursów: - przyznał Kuć, który dodał, że z powodu nikłego zainteresowania przewoźnik chciał zlikwidować połączenia m.in. do Braniewa, ale nie zgodził się na to regionalny samorząd, który o 2 mln zł zwiększył dotację Przewozom (z 45 mln zł do 46,9 mln zł). Kuć zaznaczył, że Warmińsko-Mazurski Zakład Przewozów Regionalnych jako jedyny w kraju podpisał na przyszły rok umowę z regionalnym samorządem.

W rozkładzie, który wejdzie w życie 11 grudnia, nie zlikwidowano w woj. warminsko-mazurskim żadnej linii, a jedynie niektóre kursy (m.in. do Braniewa) będą realizowane wyłącznie w dni robocze.

W ramach nowego rozkładu jazdy średnio na dobę będzie realizowanych 159 kursów.

Kuć poinformował, że wprowadzenie dodatkowych połączeń wymagało wprowadzenia oszczędności: nie są zatrudniani nowi pracownicy, a możliwe remonty składów przeprowadzane są we własnym zakresie.

W Warmińsko-Mazurskich Przewozach Regionalnych pracuje 645 osób. Średnia wieku pracowników wynosi ponad 44 lata.


źródło: KOW
karol22 - 25-11-2011, 13:07
Temat postu:
Mamy Ełk-Korsze-Olsztyn to podstawa, na Ełk-Pisz-Olsztyn trwa remont na Szczytno-Olsztyn(ZKA), a czekam na Ełk-Mikołajki-Olsztyn, najkrótsza trasa po remoncie byłoby zapewne najszybciej.
adrian033 - 26-11-2011, 12:52
Temat postu:
Powrót POGORI do Raciborza
Exsimus - 26-11-2011, 14:29
Temat postu:
Cytat:
Powrót POGORI do Raciborza


E tam lepiej do Bielska Białej.

Wątpię, że nowy skład do Olsztyna z Iławy się przyjmie. Przyjazd do Olsztyna na 7.40 jest o 10 minut za późny.
Pawel_15 - 26-11-2011, 14:39
Temat postu:
Reaktywowali by w końcu Brodnica - Działdowo, koniecznie skomunikowanie z pociągami do Warszawy i Olsztyna, dodatkowo Gdynia - Kaliningrad łączony w Braniewie z pociągiem Olsztyn - Kaliningrad. No ale teraz to już po ptokach.
adrian033 - 26-11-2011, 15:22
Temat postu:
Pisałem o Raciborzu ponieważ nie gdyś ten pociąg był flagowym na trasie Racibórz-Katowice i dalej jedyny w swoim rodzaju jak ktos w Rybniku powiedział Pogoria to było jasne o co chodzi
Radek - 27-11-2011, 11:11
Temat postu:
Dla porządku jeszcze link do tabel z nowym rozkładem jazdy.
http://www.przewozyregionalne.pl/w-regionach,warminsko-mazurskie,liniowe-rozklady-jazdy.html

Gorszy będzie dojazd z Olsztyna do Iławy - pierwszy przyjazd dopiero Regio o 7:26 (obecnie wcześniej jest iR, którym można dojechać do Iławy do pracy na 7:15 czy 7:30). Podobno pisma z protestem już poszły. Oczywiście brakuje dojazdu z Olsztyna na iR Gdynia - Warszawa, odjazd z Iławy 6:52.

Co do porannych połaczeń do Olsztyna - w końcu po wielu latach i wielu przepychankach z PR będzie dodatkowe połączenie. Każdy sobie wybierze takie, które mu będzie bardziej pasowało.

Niestety w soboty tylko jedno połączenie Olsztyna z Braniewem, w niedzielę - dwa. Ełk - Olecko tylko w (D).
Anonymous - 16-12-2011, 05:52
Temat postu: połączenie do Grudziądza
Moim zdaniem istnieje możliwość bezpośredniego połączenia Olsztyna z Grudziądzem,skoro od 11 bm kursuje szynobus do Iławy 69 km pod drutem czas jazdy 1h to co stoi na przeszkodzie żeby pojechał dalej do Grudziądza ???Brak dobrej woli UM oby dwu województw ,w rozsądnych godzinach i dniach frekwencja murowana ,wiem bo często jeżdzę do tego miasta ,to jest przełom że na trasę do Iławy puszcza się szynobus zamiast EZT
Radek - 16-12-2011, 18:07
Temat postu:
A wiadomo coś więcej, jaki jest obieg tego szynobusa?
Poza kursami:
Iława 15:45 Olsztyn 16:47
Olsztyn 20:43 Iława 21:44
contraboy - 18-12-2011, 13:21
Temat postu: Re: połączenie do Grudziądza
Do Kaliningradu nic nie ma? Troche nie w temacie siedze, a ciekawi mnie te połączenie
W ogóle jak frekwencja wyglądała na tym łączniku z Królewca do Berlina jak jeździł sezonowo? Orientuje się ktoś?
Pawel_15 - 18-12-2011, 15:32
Temat postu:
Od 1 czerwca mają być zniesione wizy dla części województwa Pomorskiego i Warmińsko - Mazurskiego jeżeli chodzi o podróże do Kaliningradu. Być może dzięki temu będzie większa frekwencja na Kalince i może z Olsztyna dadzą jakiś pociąg do Kaliningradu. Sama Kalinka nie miała specjalnie dużej frekwencji, sporo pustych przedziałów tylko kierpoć się czasem burak trafia w Polskich wagonach. W wagonach RŻD całkiem sympatyczna pani jest Smile
Anonymous - 18-12-2011, 18:51
Temat postu:
Do Kaliningradu jest pociąg z Gdyni przez Elbląg -Braniewo który będzie kursował od 28 maja do 2 pażdziernika oznaczony jako D7 nie kapuję akurat tego oznaczenia Mr. Green

[ Dodano: 18-12-2011, 18:58 ]
Wychodzi na to że wspomiany wyżej szynobus gnije od 21:44 aż do 15:45 następnego dnia sprawdziłem na sitkolu wszystkie możliwe kierunki z Iławy i nic nie ma ,więc tyle godzin obija się ten tabor w Iławie Śmiech to tylko tak może być w ZPR Olsztyn Śmiech
Pawel_15 - 18-12-2011, 19:11
Temat postu:
Kalinka czyli Gdynia - Braniewo - Kaliningrad kursuje jako pociąg pośpieszny, chyba jako jeden z nielicznych które kursują jako pośpieszne. Rosjanie nie mają takich dziwadeł jak TLK (i chwała im za to !) stąd też Kalinka jako pociąg pośpieszny.
contraboy - 19-12-2011, 21:47
Temat postu:
Gdyby nie problem wizowy to sporo turystów by tam jeździło...(sam bym pojechał do Kaliningradu raz)
Może te połączenie ożyje kiedyś?
Ale zając nasze władze to cięzko będzie znieść te wizy
Pawel_15 - 19-12-2011, 22:04
Temat postu:
No przecież od 1 czerwca ma być zniesiony ruch wizowy do obwodu dla znacznej części województwa Warmińsko - Mazurskiego i dla sporej części Pomorskiego. Będzie można sobie porobić wycieczki po obwodzie. Ja się z tego powodu cieszę jak gwizdek, ciągnie mnie do obwodu i w ogóle do Rosji.
Anonymous - 19-12-2011, 22:09
Temat postu:
Ale czy sprawdziłeś dokładnie czy twój powiat łapie się na zniesienie wiz bo mój owszem ale sąsiedni już nie
Pawel_15 - 19-12-2011, 22:53
Temat postu:
Całe trójmiasto się załapało na zniesienie wiz + półwysep Helski. Nawet taki obszar bez wiz moim zdaniem spowoduje zwiększenie ruchu granicznego. Sporo osób może się wybrać żeby sobie linie kolejowe pozaliczać...
Anonymous - 20-12-2011, 05:48
Temat postu:
Moim zdaniem to krok w dobrą stronę ,sam chętnie kiedyś wybiorę się do tego obwodu ,szkoda tylko że z Olsztyna nie ma połącznia kolejowego ,za są autobusy rejsowe ,też rosyjskie
jubikej - 20-12-2011, 10:30
Temat postu:
kurde powiat wejherowski się nie zalicza ;( moznaby na pewno fajny weekendzik tam spedzic i jeszcze auto tanio zatankowac Very Happy
contraboy - 20-12-2011, 15:35
Temat postu:
szkoda, że kujawsko-pomorskie się nie łapie...ale cóż, przyzwycziałem się Smile

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group