woj. małopolskie - SKANDAL! Podwyżka co pół roku loker - 03-01-2011, 09:34 Temat postu: SKANDAL! Podwyżka co pół roku
Przez przypadek wszedłem na: http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//OFERTY/AglomeracjaKrakowCzasowe2011.pdf
Patrzę: dopisali nowe zniżki. Ale nie tylko. Cena biletu normalnego na I-szą strefę wzrosła z 2,80 do 3,00. Ostatnia podwyżka była we wrześniu. Wcześniej bilet ten kosztował 2,50.
Pani Małgosiu! A tak na panią liczyłem... WSTYD!
Można by chociaż między Głównym a Płaszowem w IR uznawać... Wiele można, ale lepiej się odcinać od podróżnych. Anonymous - 03-01-2011, 09:44 Temat postu: loker, Jaka podwyżka wszak to tylko korekta he he adamus - 03-01-2011, 10:14 Temat postu:
SKANDAL!!!
We wrześniu 2010 też była podwyżka
http://www.rynek-kolejowy.pl/PR_Krakow.pdf
I teraz podsumowanie z punktu widzenia np. Chrzanowa w którym mieszkam
wchodzi III strefa aglomeracyjna jest
MAJ 2010
Strefowy 6,8zł miesięczny 150zł, PWDC 6zł
Wrzesień 2010
Strefowy 7,5zł miesięczny 160zł, PWDC 6zł
Styczeń 2011
Strefowy 8zł miesięczny 170zł, PWDC - ZLIKWIDOWANE
Busiarstwo już zaciera ręce, do tego wycięte pociągi anna50 - 03-01-2011, 10:40 Temat postu:
Tak Busiarstwo już zaciera ręce tylko aby było mniej kontroli urban2604 - 03-01-2011, 11:39 Temat postu:
PR utrzymując takich ludzi jak rębilas same dążą do likwidacji . Ta podwyżka biletów żadnych dochodów większych nie spowoduje bo pasażerowie odejdą poprostu do busów . Anonymous - 03-01-2011, 16:37 Temat postu:
Dokładnie. Podwyżki cen są wykluczone, gdy trwa bezpośrednia konkurencja z busiarstwem. Po prostu tak nie można...
Najlepsze jest to, że jakiś wąsaty Zenek po podstawowce ze zdezelowanego Mercedesa zna się bardziej na marketingu niż ludzie z MZPR. Ale cóż, kto tam był to widział, czym zajmuje sie tamtejszy marketing mozambikpl - 03-01-2011, 21:52 Temat postu:
jedno pytanie... po kiego grzyba są co roku wyższe dotacje przy coraz mniejszej liczbie kilometrów, może mi to ktoś wyjaśnić? podwyżka bo ceny paliw bo dostęp do torów... jeżeli jest dopłacane do każdego kilometra po kilkanaście złotych to jakim prawem podnoszą ceny biletów skoro nie idzie za tym żadna poprawa? Może mi to ktoś wyjaśnić o co w tym chodzi? Anonymous - 03-01-2011, 22:27 Temat postu:
Wszystko drożeje, od papieru do drukarki po środki czystości, do mycia zakładowych gabinetów. Przecież to trzeba wszystko dostarczać do sekcji, a to wszystko kosztuje
Niestety, to są koszty stałe, które rosną. Inna sprawa jest, że przedsiebiorstwo trzeba restrukturyzowac, zmniejszac te koszty, bo pracownikow po prostu jest za duzo- i nie tylko osławionej biurwy , ale i zwykłych konduktorów. Kto to widział, żeby jechać 50 raz Dunajcem i spotkać konduktora, ktorego w zyciu sie jeszcze nie widzialo. To ilu ich do licha jest?! W samym Nowym Saczu, skad wyjezdza 9 par pociagow w kierunku Tarnowa, jest ich jakies 40-50 na gniezdzie. Damian Łódź - 03-01-2011, 22:39 Temat postu: Pułtuś, Anonymous - 03-01-2011, 22:45 Temat postu:
No co ? kris123 - 06-01-2011, 18:06 Temat postu:
Prawda jest taka, że przy większej uldze i tak wychodzi na plus. A, że wszystko drożeje i wszelkie media to te parę groszy można przetrwać. Gorzej jak dołożą kolejną podwyżkę za sprawą opłaty dworcowej... Desiro - 06-01-2011, 19:33 Temat postu:
jeśli wierzyliście że ta prezeska MK-Ł cokolwiek zmieni to jesteście naiwniakami. Moraczewski coś wywietrzył w tej spółce,ale po przyjściu tej facetki beton na dobre opanował PRy. I mamy tego efekty- drakońskie podwyżk biletów min.i (Regio karnet 65 zł!!! RegioKarnet na IR - 95 !!!! )i cięcia połączeń, wręcz totalne cięcia IRów, totalna olewka pasażera jak w PICu... Anonymous - 06-01-2011, 19:37 Temat postu:
Ciszej, bo zaraz przyjdą zwolennicy ekonomii... Radek - 06-01-2011, 19:45 Temat postu:
3 zł to jednak cena bardzo konkurencyjna - tyle samo kosztuje bilet aglomeracyjny mpk kraków, tyle samo kosztuje np. bus Kraków - Zabierzów. Ostatnio pociągi na trasie z Trzebini jeżdżą bardzo punktualnie, więc za wyższą ceną idzie też lepsza jakość usługi. urban2604 - 06-01-2011, 20:06 Temat postu:
lepsza jakość usługi coraz dłuższy czas przejazdu , mniej pociągów i coraz gorsze jednostki jak 013 i 019 na kursach szczytowych
ja już wolałem te gorsze usługi . Były Spoty , pociągi były szybsze i było ich więcej kris123 - 06-01-2011, 20:22 Temat postu:
Remont i tylko remont,
Powiem tyle, ze jeśli ta podwyżka poszła by na remont infryczy stanu torowiska to można i zabulić 4 zł. Gorzej jeśli podwyżki pojdą na prywatne premie... pp - 11-01-2011, 12:33 Temat postu:
Betonowi z Krakowa pod rozwagę polecam:
"W marcu 2007 r. zachodniopomorski zakład spółki PKP Przewozy Regionalne obniżył ceny biletów w aglomeracji szczecińskiej – nawet o prawie 30%. Przejazd ze Szczecina do Goleniowa i Stargardu Szczecińskiego staniał z 7 zł do 5 zł, a ze Szczecina do Gryfina – z 6 zł do 5 zł. W efekcie tych obniżek, liczba pasażerów na trzech trasach wylotowych ze Szczecina w ciągu pół roku wzrosła o ponad 100 tysięcy. W pierwszych miesiącach po wprowadzeniu niższych cen – od marca do sierpnia 2007 r. – pociągami osobowymi
między Stargardem, Goleniowem, Gryfinem, a Szczecinem podróżowało 265 tys. pasażerów, podczas gdy przed wprowadzeniem tańszej taryfy na tych samych odcinkach w porównywalnym okresie (marzec – sierpień 2006 r.) z usług kolei skorzystało jedynie 160 tys. osób.
Sukces nie byłby tak duży, gdyby obniżce cen biletów nie towarzyszyła lokalnie zorientowana promocja. – Wyszliśmy z informacją prasową i płatną reklamą do mediów, ukazujących się w tych miejscowościach, jak chociażby „Gazeta Goleniowska”, „7 dni Gryfina” czy stargardzka telewizja kablowa Vectra – wspomina Andrzej Chańko, dyrektor Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.
– Listonosze roznosili ulotki do skrzynek pocztowych, informację zamieściliśmy też na forach internetowych.
Spółka PKP Przewozy Regionalne, obserwując coraz lepsze wyniki, zdecydowała się sukcesywnie obniżać ceny biletów na kolejnych trasach Zachodniego Pomorza.
Po objęciu na początku 2008 r. nowych odcinków niższymi cenami biletów, liczba podróżujących z
Kamienia Pomorskiego do Szczecina i z Gryfic do Szczecina potroiła się, a w przypadku odcinków Płoty –
Szczecin, Płoty – Nowogard czy Gryfice – Nowogard zwiększyła się nawet czterokrotnie!"
http://www.kolej.net.pl/zbs/zbs39.pdfurban2604 - 11-01-2011, 13:52 Temat postu:
eee tam z tego co pamiętam to szef MZPR w przełomie coś mówił o planowanej ofensywie reklamowej Oczywiście było to kilka miesięcy temu
Bus Krzeszowice - Chrzanów podrożał do 4,50 zł szkoda , że MZPR w tym samym czasie zlikwidował PWDC za 3 zł Zawsze coś by zarobili , a tak każdy pójdzie na busa bo tańszy i szybszy Anonymous - 11-01-2011, 16:22 Temat postu:
Ludzie mają gdzieś fakt, że na bilecie za 8 złotych mogą jezdzic przez 6 godzin. 99% ludzi wolałoby tańszy, ale jednorazowy bilet strefowy. Zamiast sprzedawać bilety do Bochni za 8 żłotych, podczas gdy busiarze wożą za 4 złote (dwukrotne przebicie ), sprzedawajmy za 5 złotych, ale jednorazowe, a nie 6 godzinne. Gdybym to ja był prezesem tej ''firmy'', to by to było dla mnie oczywistoscia, niestety ponieważ na stołkach siedzi wiadoma ekipa- busy sie zapełniają, do tego dochodzą likwidacje popularnych pociagow.
Wezmy na przykład Bochnie- żeby dojechać na 8mą do roboty, nie pojedziemy już szybkim Rzeszowianinem- teraz to zwykła osobowka, jadąca 20 minut wczesniej- co oznacza 20 minut mniej spania. MZPR, powiedzcie do diabła mi, kto z miasta 40 km od Krakowa kupi bilet na InterRegio WOŚP, skoro taki bilet kosztuje ponad 10 złotych ?! A tylko to połaczenie daje mozliwosc dojazdu na 8mą do Krakowa, jest jeszcze TLK, ale biorąc pod uwagę bezsensowną , złodziejską stawkę za kilometraż od 1 do 60 km, nie jest to żadna konkurencja.
2010 to był ostatni dobry rok jesli chodzi o E30. Jeżeli ktoś z MZPR to czyta, to wiedzcie, że niedługo na linie Krakow-Tarnów wejdzie auto busiarz i wytnie wasze drogie pociągi w pół roku. 77km za 15,60zł w XXI wieku- z czym do ludzi ? urban2604 - 11-01-2011, 19:27 Temat postu:
wystarczy skopiować cennik Arrivy i byłoby już lepiej Ale u nas lepiej robić tylko podwyżki i podwyżki , a jakość coraz gorsza .
Jak wygląda sytuacja taborowa w Małopolsce ?? Jeszcze nie tak dawno by spotkać plastika na Wieliczka - Oświęcim trzeba było mieć pecha ,a teraz mimo likwidacji tylu połączeń normą są platiki nawet na szczytowych kursach dyżurny - 13-01-2011, 22:05 Temat postu: Pułtuś, masz jeszcze bilet fioletowy na TLQ i miesięczne w ofercie CITY Bilet, które cenowo sa podobne do REGIO. kris123 - 13-01-2011, 22:59 Temat postu:
Niestety nie mają już co kopać. To wzięli się za aglomerację i tarnów.
Zreszta nie tylko Rzeszowianina zdegradowali. Co stało się z Kasprowym z Skalnicą itp... dyżurny - 13-01-2011, 23:18 Temat postu:
Kris, nie dramatyzuj.. Kasprowy dawno jechał jako osobówka, Skalnica wyleciała, bo MI obcieło kase. Jedynie to ten Rzeszowianin.. Ale wystarczy oferta, że w WOSPie obowiazuje taryfa REGIO od Rzeszowa do Krakowa i problem załatwiony. Adams - 14-01-2011, 02:33 Temat postu:
@dyżurny
Skoro MI obcina kasę na połączenia międzynarodowe to czym wytłumaczysz fakt że na Dolnym Śląsku przybyło tyle pociągów do Czech i Niemiec?
Tam się jednak dało,a z Krakowa został jedyny nędzny Bohumin "pod Czechów" i to okrężną trasą.
Jedyną sprawą z którą się z Tobą zgadzam,to to że skoro zdegradowali "Rzeszowianina", to "WOŚP" na odc. Rzeszów-Kraków powinien być w taryfie Regio (w poprzednim rozkładzie tak było mimo że "Rzeszowianin" był przyśpieszony) Anonymous - 14-01-2011, 12:59 Temat postu:
dyżurny napisał/a:
Pułtuś, masz jeszcze bilet fioletowy na TLQ i miesięczne w ofercie CITY Bilet, które cenowo sa podobne do REGIO.
Fioletowy też podrożał od nowego roku. Ciekaw jestem co wymyślą w zwiazku z najbliższą korektą. Co ciekawe, dało się przywrocić połączenie Krakow Główny-Kozłów, ten o 16:48. Czyzby były duże protesty ? W sumie zamiast Kozłowa mogli Moscickiego przywrocić, eh. dyżurny - 14-01-2011, 13:37 Temat postu:
MI obcieło kase w naszym regionie, a dodało innym (Poznań - FFO, Kłodzko - Pardubice, czy Żagań - Forst) oraz na TLQ. Dlaczego tak zrobili? Może dyr. Rębilas zabiegał o to, żeby te pociagi nie pojechały.
P.S
Fioletowy teraz nazywa się "Bilet Rewelacyjny" Adams - 14-01-2011, 20:38 Temat postu:
@dyżurny
A nie sądzisz że to może dolnośląskie władze bardziej zabiegały w MI o te połączenia międzynarodowe, natomiast marszałek województwa małopolskiego ma gdzieś kolej i podróżnych dlatego jest tak jak jest. kris123 - 15-01-2011, 18:09 Temat postu:
Co do Kozłowa głównie protestowali kolejarze. Zresztą do przewidzenia było, że tamtej trasy nie tkną. Co do Mościckiego to szkoda połaczenia, choć dziwi, że nie jechał dalej, choćby do Sącza.
Co do kasprowego czy wcześniej Janosika to PR zdegradowały te pociągi do osobówek, czego czerpia teraz efekty. Frekwencja Janosika zleciała na łeb na szyję. A kasprowy zdegradowany został w tym roku.
Co do poc. m/narodowych wine za likwidację ponosi beznadziejny zarząd Małopolski, który nie potrafił zakręcić się za kasą. dzięki czemu dwa przejścia kolejowe poszły w piach. A szkoda.
Toż to zamiast Bogumina przez Wad( który jedzie ledwo godzine po Bielsku) lepszy byłby poc. do Kosic czy Ziliny. Byc może ktos celowo tak zrobił, ab y kolej regionalna traciła. BO w przeciwienstwie do beznadziejnego Bielska Skalnica czy Kosice przynosiłyby dochód dyżurny - 17-01-2011, 00:02 Temat postu: Adams, tego się tak naprawdę nie dowiem, który z nas ma racje.. Co nie zmienia faktu, że regionalna kolej międzynarodowa w Małopolsce nie istnieje, i szans na powrót nie ma.. zwłaszcza z całkowitym odcięciem Plavca od ruchu pasażeskiego na Słowacji danio - 17-01-2011, 13:42 Temat postu:
@kris123
Masz rację , a teraz wytną bogumin bo nierentowny . Będzie spokój z kolejnym przejściem granicznym z czechamii ......