Cytat: |
Reprezentanci spółki zaprzeczają też, iż sytuacja z liczebnością wagonów w ostatnim czasie się pogorszyła.
- Obecnie spółka PKP Intercity posiada 2738 wagonów, z czego ok. 1400 ma ważne świadectwa napraw rewizyjnych, czyli mniej więcej tyle samo co w analogicznym okresie ubiegłego roku - informuje Beata Czemerajda. |
Noema napisał/a: |
zaś w czasie wakacji to już będzie istny sajgon na kolei, bo nawet nie będzie z czego zestawić pociągów sezonowych! |
yusek napisał/a: |
A tak przy okazji jakby powiedzmy PKP IC wzięło jakąś wielką pożyczkę albo wypuściło obligację. |
Cytat: |
Tajemnicą Poliszynela jest, że DB ostrzy sobie pazury na PKP IC. Być może w ręce DB trafią też Koleje Mazowieckie, których władze Mazowsza chcą się pozbyć. |
krzysztoff napisał/a: |
Co do pociągu który wtoczył się z EP09 na tory postojowe i tym, że "ic nas zaskakuje na każdym kroku" - dziś miałem się okazję o tym naocznie przekonać.
Pociąg EuroCity Wawel Kraków-Hamburg wtoczył się oczywiście opóźniony 30minut do Legnicy z dwoma wagonami klasy drugiej i z pseudo-barem a na czele dumnie prezentująca się EP09 |
Noema napisał/a: |
Ja również zgadzam się z Beatrycze. Tajemnicą Poliszynela jest, że DB ostrzy sobie pazury na PKP IC. Być może w ręce DB trafią też Koleje Mazowieckie, których władze Mazowsza chcą się pozbyć.
Inną spółką Grupy PKP, obok PKP IC, którą się degraduje, aby później zbyć za grosze jest TK Telekom (Telekomunikacja Kolejowa). Spółka przynosi gigantyczne straty, co jest ewenementem w tej branży! Celowe zadłużanie? Myślę, że tak. TK Telekom posiada największą sieć światłowodową w kraju, która jeszcze jest w polskich rękach (światłowody Telekomunikacji Polskiej są w rękach Francuzów). I właśnie na te kolejowe światłowody grupa cwaniaków ostrzy sobie pazury! |
Cytat: |
Z tej okazji jeden z ministrów (nie jestem pewien czy Kwiatkowski) podjął jedną słuszną decyzję. |
Papero napisał/a: |
Tylko po co w ogóle Niemcom dwa obciążające wrzody w postaci PKP IC i KM? Kokosów na przewozach przecież nie zbiją... |
Cytat: |
Dlatego dziś rząd powinien zakręcić kranik z pieniędzmi [...] ludzie którzy zobaczyliby iż nie ma innego sposobu jak zacząć zarabiać, zaczęliby to robić. |
kryniczanin napisał/a: |
Prywatyzacja tylko prywatyzacja i nie 49% a minimum 51%. |
Juzef napisał/a: |
Ale dostrzegam pewną niekonsekwencję. Jeszcze niedawno lansowany tu był pomysł, jakoby rząd dążył do podpicowania i zwiększenia wartości IC przed prywatyzacją. A teraz co, nagle odwrotnie zaczęli robić? |
Cytat: |
Tak samo PKP IC przejdzie w ręce państwowego Deutsche Bahn. Nasz majątek przejmują nie prywatne koncerny tylko obce rządy! |
Noema napisał/a: |
Tajemnicą Poliszynela jest, że DB ostrzy sobie pazury na PKP IC. Być może w ręce DB trafią też Koleje Mazowieckie, których władze Mazowsza chcą się pozbyć. |
pawelW napisał/a: | ||
[...] bo jeśli najszybsze i najlepsze lokomotywy takie jak EP08 czy EP09 dają na trasy jak ta do Gdyni czy ta przedstawiona powyżej to oznacza że w PKP IC brakuje już nie tylko wagonów ale i loków jest coraz mniej [...] Te EP09 na pewno nie jechało po E30 160km/h [...] a rozkładowo przewidziana jest tam 07. |