Tabor - Wagony osobowe typu 112At Szymek - 09-03-2011, 19:57 Temat postu: Wagony osobowe typu 112At
W związku z pojawieniem się w ruchu wagonów tego typu - pozwoliłem sobie założyć odrębny temat w którym będziemy pisać w jakiej relacji jeżdżą, w jakich powinny; oraz generalnie wszystko co związane z tymi wagonami.
Z tego co z forum wyczytałem, jak na razie wagony pojawiły się na d. Światowidzie oraz 31100.
I mam pytanie: Wiem że wyprodukowano w Poznaniu 22 takie sztuki, ale czy do dnia dzisiejszego tyle istnieje? buuuuum - 09-03-2011, 20:46 Temat postu:
Istnieć pewnie istnieją , ale zasilają krzaki na terenie całego kraju ... Swego czasu pojawiały się na "Warmii" na łączniku do Grudziądza , a czasem na "Rybaku" ... w okresach gdy 2 wagony 1kl. nie były aż tak potrzebne i starczało "półtora". Mi się tam one nie podobały... strasznie twarde i niewygodne siedzenia miały. Z resztą , jak każdy SPOT. OPi - 09-03-2011, 23:10 Temat postu: Szymek, Cała masa stoi na szczecińskim Porcie Centralnym na bocznicy należącej do... PKP CARGO.
Swoją drogą to kilka dni temu zastanawiałem się, co z tymi wagonami, czemu zniknęły, a tu o wilku mowa.
Czekam na ABduna w barwach TLK (są takie przewidziane) mikiyee - 10-03-2011, 00:33 Temat postu:
kurde, wagony zmodernizowane w 2003 i 2004 roku a w PKP intercity stoją na bocznicy. Ładne zarządzanie, nich ich gęś kopnie, ot co!!!.
Znalazłem film na youtube od użytkownika mkfilmykolejowe z wagonem 112At. Film zarejestrowany 8.03.11. W opisie dużo ciekawych rzeczy od autora.
http://www.youtube.com/watch?v=rJJ7TcV7yMwSzymek - 10-03-2011, 00:54 Temat postu:
A mi się czerwono-zielone malowanie bardzo podoba... i jakoś nie bardzo bym chciał je widzieć w malowaniu "TLK" ...
Bardzo fajnie że właśnie tym wagonom wykonano przeglądy:)
Jakie są propozycje na kursowanie tych wagonów w pociągach?
Jak na razie d. Merkury wraz z d. Sołą (jeżdżą w jednym obiegu) OPi - 10-03-2011, 13:55 Temat postu:
Bryza i wszystkie łączniki do pociągów TLK. EU07-469 - 10-03-2011, 14:37 Temat postu:
I pomyśleć, że taki wagon jeździł w pierwszym "Kamienczyku" w 2007 roku... Krakonos - 10-03-2011, 14:47 Temat postu:
Potwierdzam, we wtorek widziałem taki we Wrocławiu (akurat podstawiał się skład).
Wiadomo czy część: 1 klasa, jest wykorzystywana zgodnie z przeznaczeniem. Czy raczej ma kartkę kl. 2. Pewnie łatwiejsza do "przełknięcia" rezerwacji jest opcja nr 2. ET40 - 10-03-2011, 17:12 Temat postu:
Do PR nie przeszedł żaden wagon tego typu? DarekP - 10-03-2011, 17:19 Temat postu:
Ten na filmiku miał kartkę z 2 klasą na drzwiach. Szymek - 11-03-2011, 00:26 Temat postu:
Cytat:
1 klasa, jest wykorzystywana zgodnie z przeznaczeniem
Nie, i jak na razie niestety nie będzie... snajper - 11-03-2011, 07:39 Temat postu:
Ja tam się cieszę, z wagonów z kartką, bo nie jestem bogaczem jeżdzącym 1 klasą, więc mogę sobie na bilecie 2 klasy pojeźcić wagonami 1 klasy. Co było fajne np. jak raz wracałem w nocy i były zapakowane przedziały, 1 klasa jest szersza i się nie stuka nogami z ludźmi z naprzeciwka ani łokciami z tymi z boku bo są 3 a nie 4 siedzenia.
Ja bym wogóle zlikwidował podział na klasy, niestety jeśli nawet za PRL kiedy główną ideą była równość klas to w pociągach był podział, to wątpliwe by to teraz znieśli, bo teraz jest moda na wszelkiego rodzaju strefy VIP i inne takie. Powinno być tak kupujesz bilet na pociąg, jedziesz jak każdy, a nie że dopłacasz i się bujasz 1 klasą. Damian Łódź - 12-03-2011, 21:18 Temat postu: ET40, żaden z tych wagonów 112At nie został w PR, wszystko jest w IC, ale odnośnie Soły to ja go niewidziałem. yusek - 12-03-2011, 23:09 Temat postu: snajper, W życiu bym się nie zgodził na likwidację klas.
W takim wypadku mamy dwa scenariusze albo tylko klasa 1 albo tylko 2.
Wyrzucamy klasę 2, czyli będą tylko wagony klasy 1, pociąga to za sobą koszty, gdyż trzeba kupić nowe wagony, dodatkowo w wagonie nie będzie 80 miejsc tylko 54. Ceny więc skoczą do góry, gdyż każdy będzie musiał sobie kupić bilet 1 klasy.
Wyrzucamy klasę 1, czyli mamy same wagony 2, klasy. Koszta mniejsze ale zaraz będzie przerabiane klasy 1 w drugą tak by sprzedać tam więcej biletów 72 zamiast tylko 54. Ludzie z pierwszej klasy uciekną np. do tanich linii albo samochodów dodatkowo bilety stanieją przez co będzie mniej kasy.
Moim zdaniem powinno być wprost przeciwnie 3 klasy.
1 - taka jak jest teraz.
2 - 8 w rzędzie (w EIC 6) 10-11 przedziałów w wagonie. Miękkie lub pół miekkie siedzenia
3 - twarde siedzenia albo full plastic albo siedzenia z szynobusowe. Rozwiązanie tylko na składy regionalne i podmiejskie. Szymek - 12-05-2011, 20:44 Temat postu:
Od 1 Czerwca br. wagony typu 112At zgodnie z WRJP mają jeździć min. na obiegu z pociągiem 81200; 88200(łącznik do 81200); 83206. sasho33 - 12-05-2011, 21:45 Temat postu:
A 83100/38101? Zasłyszałem gdzieś, że ma jeździć na 1,5 wagonu pierwszej klasy, co oznaczałoby również 0,5 drugiej klasy więcej. Szymek - 12-05-2011, 21:54 Temat postu: sasho33, Napisałem między innymi siwiutki91 - 12-05-2011, 22:25 Temat postu:
ostatnio na Karkonoszach ten wagon widziałem kilak razy, Tomasz B. - 25-12-2011, 12:25 Temat postu:
Odgrzewam temat wagonów "połówkowych". Czy PKPIC nadal posiada 22 sztuki tych wagonów i czy wszystkie są w ruchu? Wg. zestawień, które pojawiły się na stronie IC takie wagony spotkamy w Karkonoszach (2 razy po 1), Przemyślaninie (2 x 1), Ustroniu (2 x1), Polonezie (2 x1) oraz Nosalu (2 razy po 2) co daje nam 12 wykorzystywanych sztuk. Czy są jakieś inne TLK-i, które także planowo w swoich składach mają 112At? Czy posiada ktoś spisane numery wszystkich 22 wagonów? Swego czasu jeden z takich wagonów stał na bocznicy w Krakowie (chyba) i wykorzystywany był do różnych celów przez menelstwo - czy udało się przywrócić go do stanu używalności? siwiutki91 - 25-12-2011, 15:07 Temat postu:
na którymś z Łodziaków jeżdżą aż 4 takie wagony wag. nr. 12,13,14 i 15 Urbi - 25-12-2011, 16:19 Temat postu: siwiutki91,
Na TLK 9111/1911 "Łodzianin". siwiutki91 - 25-12-2011, 16:26 Temat postu:
wiem że na którymś, który przyjeżdża na Wschodni pare minut po 8 może i Łodzianin kamiloroń - 25-12-2011, 19:43 Temat postu:
Moja propozycja obiegów dla 112At: pośpieszne do Lublina i Zamościa:) czyli generalnie wschód Polski:) Szymek - 25-12-2011, 22:21 Temat postu: siwiutki91, Na Przemyślaku (ostatnio prowadziłem) był w dwie strony, plus jeszcze wagon klasy 1. Kaszub - 25-12-2011, 22:22 Temat postu:
Kiedyś prowadził taki wagon łącznik do Łeby z kultowego (jak dla mnie) nocnego pociągu Warszawa - Kołobrzeg. Jak dla mnie zamiast takowego wagonu w ww. "Przemyślaninie" i "Ustroniu" powinien być osobny wagon 1 i 2 klasy, ze względu na frekwencję. Po prostu - czasami jest więcej ludzi na tych pociągach. Tomasz B. - 25-12-2011, 23:54 Temat postu:
Na Przemyślaninie jakiś czas temu nie było 1 klasy, później przywrócili i dali od razu dwa wagony. Na trasie Opole - Wrocław zdarzało się, że w jednym wagonie nie było nikogo, w drugim "pasażerskie niedobitki" . Stąd zrobienie z dwóch wagonów półtora wagonu 1 klasy nie było najgorszym pomysłem. Przemyślanin planowo do końca lutego prowadzi takie wagony (tam i z powrotem). Później w zależności od zainteresowania 1 klasą w tym pociągu mogą dokonać zmian. Szymek - 26-12-2011, 18:31 Temat postu: Tomasz B., Dzisiaj na stacji post. Warszawa Grochów widziałem 4 takie wagony w poc. TLK Telimena z Łodzi Kal. Tomasz B. - 26-12-2011, 20:01 Temat postu:
Czyli potwierdza się to o czym była mowa wcześniej, że jeden z "Łodziaków" ma takie zestawienie. Trasa w sumie nie tak strasznie długa więc pewnie jest tylko jeden skład na obieg. No to 12 plus 4 daje 16 i dla tylu wagonów znaleźliśmy zastosowanie w obecnym rozkładzie ... pozostaje zagada co z resztą (6 sztuk) Szymek - 29-12-2011, 23:50 Temat postu:
a dzisiaj na Grochowie też widziałem jeden wagon AB jak stał sobie "o tak luzem"
Chyba trzeba by było numery spisać, by je dobrze namierzyć Tomasz B. - 30-12-2011, 12:07 Temat postu:
51 51 39-70 012-1 AB9nou Kraków - takim jechałem w środowo/czwartkowym Przemyślanine (kierunek Szczecin)
51 51 39-70 002-2 AB9nou W-wa Grochów - taki jechał w czwartko/piątkowych Karkonoszach (kierunek Warszawa)
[ Dodano: 30-12-2011, 12:35 ]
Dorzucam tabelkę ze spisem wagonów. Są to wagony zaobserwowane w tym roku oraz znalezione w internecie z lat ubiegłych. Brakuje tylko dwóch, najprawdopodobniej 007 i 013. Problem w tym, że jak mówią źródła internetowe było 5 wagonów dopuszczonych do ruchu w Polsce i 17 do ruchu międzynarodowego. Jednak według tej numeracji wychodzi stosunek 4 do 18. Jeśli ktoś z was ma brakujące lub aktualne dane - pisać Sebcio - 20-01-2012, 20:35 Temat postu:
Dziś wagon 51 51 39-70 017-0 był w składzie pociągu TLK 32102/3 Jadwiga rel. Kraków Płaszów - Lublin. Napr. gł. 14.11.2004, napr rew. 30.08.2011 i oznaczenie już nowe AB9nou Tomasz B. - 20-01-2012, 21:05 Temat postu:
Sprawa numerów została już wyjaśniona. Mamy 22 wagony o następujących numerach:
Jeśli chodzi o oznaczenie literowe to wcześniej było ABdnu a obecnie obowiązuje nowe AB9nou. Patryk180 - 20-01-2012, 22:19 Temat postu:
Bardzo dobrze że w końcu PKP IC przeprowadziło rewizje tym wagonom tylko że PKP IC je nie wykorzystuje dobrze te wagony powinny kursowac w pociągach gdzie cały wagon 1 kl to za dużo np. w takim TLK Wiking rel. Katowice-Szczecin taki wagon powinnien być standartem. 4 wagony takie w TLK Łódź-Warszawa to niezbyt dobry pomysł. Szymek - 21-01-2012, 10:50 Temat postu: Patryk180, Bardzo dobrze nawet, bo te wagony są wygodne, mają bardzo dobre ogrzewanie nawiewne i są estetyczne, a w dodatku bardzo praktyczne
oby jeździły jak najdłużej:)