Cytat: |
Innym wytłumaczeniem mogą być problemy na lokomotywie. Ale w tej kwestii niech się wypowiedzą osoby znające lokomotywę EP09, bo ja za sterami tego cuda nigdy nie byłem i nie wiem, jak ono działa. |
Cytat: |
w razie wyłączenia sieci lub odcinka sieci spod napięcia, aby uniknąć przeniesienia napięcia przez pantograf |
mk1992 napisał/a: |
Chodziło mi raczej o to, aby ktoś powiedział, jakie to mogą być konkretnie problemy. |
Dolnoślązak napisał/a: |
Takie zjawiska mogą wystąpić na każdej lokomotywie elektrycznej nie tylko na EO09. |
Cytat: |
Cytat:
w razie wyłączenia sieci lub odcinka sieci spod napięcia, aby uniknąć przeniesienia napięcia przez pantograf I w tym przypadku właśnie o to chodzi. Po prostu nastąpiło wyłączenie napięcia w sieci trakcyjnej i powstała tzw. "jazda bez napięciowa". |
Dolnoślązak napisał/a: |
2. Brak napięcia w sieci trakcyjnej na danym odcinku. |
Cytat: |
Ciekawi mnie skąd w takim razie bierze się prąd w pociągu, skoro pantografy są opuszczone? |
silver_surfer napisał/a: |
A czy w takiej sytuacji maszynista nie powinien opuścić pantografy, zastosować hamowanie nagłe, i po zatrzymaniu skontaktować się z najbliższym dyżurnym ruchu ,aby ustalić przyczynę braku napięcia w sieci trakcyjnej ? |
Jarul napisał/a: |
To może być jakaś awaria i próba jej naprawy (odłączenie grupy silników?), choć skądinąd wiadomo, że zakazane jest otwieranie przedziałów WN przy pojeździe będącym w ruchu, bo silniki mogą zadziałać jak prądnice i dać napięcie bliskie znamionowemu. |
EP07Budyn napisał/a: |
Pantograf "połówkowy" na EP09 jest z takim zabezpieczeniem ciśnieniowym czyli, jeśli dojdzie do wytarcia płytek węglowych dochodzi w tym momencie do przetarcia plastikowej rurki ciśnieniowej i przy spadku ciśnienia opada pantograf. |