Tabor - Nowe modernizacje wagonów typu Y (np. 111A, 112A) snajper - 29-05-2011, 12:51 Temat postu: Nowe modernizacje wagonów typu Y (np. 111A, 112A)
Poniżej wnętrza nowo zmodernizowanego wagonu 2-klasy typu 111A. Ogólnie standard podobny jak kiedyś w modernizacjach SPOT, tylko, że 6 siedzeń na przedział !! To wnętrze wygląda podobnie jak 141A ale to 111A. Spotkałem go w TLK38204. Moim zdaniem to ciekawsza opcja niż robienie bezprzedziałowych Arrow. Bo tu mamy nowe pchnące siedzonka i dodatkowo prywatność. Z zewnątrz gdyby ktoś chciał polowć na taki przy wsiadaniu to ciężko rozpoznać, bo poprostu malowanie IC z okrągłymi oknami.
http://s4.postimage.org/ofzyrxwk/classic_2kl_t1_101.jpghttp://s4.postimage.org/og1mbaec/classic_2kl_t1_102.jpghttp://s4.postimage.org/og39umw4/classic_2kl_t1_108.jpgmateuszpiszcz - 29-05-2011, 12:55 Temat postu:
Całkiem fajnie zmodernizowany To Newag modernizował? snajper - 29-05-2011, 13:00 Temat postu:
Niestety nie wiem kto modernizował, dorwałem go tylko na dworcu. W innym dniu widziałem też takiego i popatrzyłem, że oznaczenie miał 111Aw jednak w tym składzie był też drugi 111Aw pomalowany w barwy IC tylko ze starszym typem wnętrza. Choć mnie to patrząc n przykład na kształt stolika czy półki na bagaże i porównując z wagonami EIC to wygląda na FPS a nie newag.
FPS XB: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/PKP_Bmnouz-XB-FPS.php
Newag Z2 i w nim a także w 141A z Newagu które dałem widać, że Newag stosuje inne części: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/PKP_Bdmnu-Z2B.phpAnonymous - 29-05-2011, 14:46 Temat postu:
No 6 miejsc na przedział to bardzo fajna wiadomość - oby jak najwięcej takich wagonów! siwiutki91 - 29-05-2011, 14:48 Temat postu:
i to jako klasa druga jeździ? wagony robione chyba pod pociągi EX. snajper - 29-05-2011, 14:56 Temat postu:
Tak jako 2 klasa. W tym pociągu już 2 razy widziałem taki wagon więc to nie przypadek tylko go tam dają. A jest to pociąg z dopiskiem "tylko 2 kl" więc nie wyjdzie, że 2 klasa ładniejsza od 1. Właśnie też jestem ciekaw, czy to tylko chwilowo tu jeździ a docelowo jest pod ekspresy, czy może teraz IC będzie tak modernizować wagony do TLK. Damian Łódź - 29-05-2011, 15:43 Temat postu:
Dla mnie oryginał 111A jest najwygodniejszy ze wszystkich. EU07-469 - 29-05-2011, 15:57 Temat postu:
No, nie wiem. W oryginalnych wagonach 111A niekiedy kanapy są tak sztywne, że gorzej siedzi się tylko w plastikowych EN57, a do tego siedzisko potrafi jeździć do przodu i do tyłu. Równie sztywno siedziało się w dwójkowej części wagonów ABdnu. Damian Łódź - 29-05-2011, 16:20 Temat postu: EU07-469, ale to chyba znikome przypadki, zawsze te wagony mi kojarzą się z miekkiej kanapy, na której od siedzenia tylek nie boli, a i nieraz się wygodnie spało... sasho33 - 29-05-2011, 16:24 Temat postu:
Bardzo przyjemne wnętrze wagonu. Czekamy na takich więcej! Gdyby ktoś znalazł jakieś info o takich modernizacjach szczególnie ile wagonów tak zrobili/zrobią to byłoby fajnie. Damian Łódź - 29-05-2011, 16:30 Temat postu:
Właśnie ile wagonów przeszło modernizację w ramach SPOT? sasho33 - 29-05-2011, 17:08 Temat postu:
W ramach SPOT:
"81 wagonów osobowych, w tym 57 wagonów przedziałowych oraz 24 wagonów bezprzedziałowych z dostosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych"
źródło: funduszestrukturalne.gov.plDamian Łódź - 29-05-2011, 17:52 Temat postu: sasho33, podziękował! Choć myslalem że jest tego więcej... sasho33 - 29-05-2011, 18:26 Temat postu:
Do tego jest jeszcze kilkanaście wagonów przedziałowych zmodernizowanych w identyczny sposób, ale nie z funduszu SPOT w związku z czym nie są oklejone. Łącznie więc wagonów po takiej modernizacji jest około 100, z czego 81 z funduszu SPOT.
Jak by ktoś miał dane co do liczebności modernizacji o której mówimy w temacie to bardzo proszę. Damian Łódź - 29-05-2011, 19:00 Temat postu: sasho33, a czy przypadkiem te drugie wagony zmodernizowane nie mają numeracji: 515120-71...-.? sasho33 - 29-05-2011, 19:45 Temat postu:
Oj, w tym zakresie się nie orientuję. TM_railfan - 30-05-2011, 07:26 Temat postu:
Bardzo fajnie, że na szlaku pojawiają się już 6-miejscowe 111a.
Ta modernizacja wydaje się całkiem przyjemna. dyżurny - 30-05-2011, 09:21 Temat postu:
Miałem w ostatni weekend przyjemność jechać tym wagonem właśnie w TLK 38204 na odcinku Kraków - Szczecin. Muszę powiedzieć że jechało się bardzo wygodnie, i mimo że w przedziale był komplet, to wszyscy mieli sporo miejsca dla siebie. Więcej takich Dave - 31-05-2011, 20:16 Temat postu:
Ale przecież to żadna nowość! Te wagony już od co najmniej 3 lat jeżdżą i typowo pod pociagi ekspresowe był chyba modernizowane, oczywiście w pociągach TLK też się pojawiały (tych starych z IC), np. "Kordecki"! Ską info, że to nowa modernizacja i że na TLK? TM_railfan - 31-05-2011, 20:51 Temat postu:
@Dave
Mówisz o innych wagonach - 141a.
111a z 6-miejscowymi przedziałami to zupełnie nowa modernizacja, wcześniej nigdzie takie się nie pojawiały. sokyl - 31-05-2011, 21:18 Temat postu:
TM_Railfan, wagony te od długiego czasu jeżdżą na EIC Małopolska. Z zewnątrz wyglądają jak 141A, jednak w środku to jest dokładnie ten sam wygląd. Wnioskuje więc, że ta modernizacja nie jest najnowsza, ale, że miała miejsce już spory czas temu.