Cytat: |
Minął termin przeglądu zielonooliwkowych piętrusów! Niestety skład tych wagonów ma być podobno skasowany! |
sebol71 napisał/a: |
Jako ciekawostkę mogę podać fakt, że wagon 5051 26-08 090-0, data rewizji 12.06.11, st. Poznań, uzyskał oznaczenie (przynajmniej przeze mnie pierwszy raz spotkane): B16mnopux (16 w indeksie górnym). Obecnie można go spotkać na linii Leszno-Poznań. |
Tomasz B. napisał/a: |
O proszę! Mam nadzieję, że zdecydują się na jedno malowanie i wszystkie wagony piętrowe zostaną tak pomalowane, a nie skończy się na kilku sztukach ... Niedawno wagony, które przeszły rewizję na początku tego roku otrzymały stare malowanie tj. żółto-niebieskie z dużym logo PR-ów i czerwonymi drzwiami (np. wagon 159 widziany na sieci w kwietniu 2011). Jestem ciekawy jaki kolor będą miały drzwi w tym schemacie. Wiadomo jaki numer ma wagon widoczny z tyłu oraz czy będzie jakaś modernizacja wnętrza, okien? A ... i jaki tam jest index górny - 16 czy 17 :-D? |
Tomasz B. napisał/a: |
Jak w ogóle ten współczynnik obliczyć? Dla zwykłych wagonów przedziałowych A i B sprawa jest jasna 9 i 10 przedziałów, powoli zaczyna się komplikować przy wagonach AB, podaje się 9 bo niby taka jest ilość ogólna przedziałów wagonu, ale moim zdaniem powinno być A4B5 |
Cytat: |
"Bautzen '84" (przedziałowe dwójki), |
enstone napisał/a: |
wszystkie do całkowitej naprawy, nowe fotele, okna, wnętrza oraz nowe malowanie zewnętrzne ... |
enstone napisał/a: |
Pacy SU45 dosyć często jezdzi do Gorzowa/Kostrzyna z Krzyża, a co z SP32..?? Czy tylko jest przeznaczona na moją trasę Krzyż-Piła i dalej do Chojnic.? |
Cytat: |
A w sezonie Gdynia-Hel czy już nie? |
Tomasz B. napisał/a: |
Dzięki za wcześniejsze informacje!
Wiadomo coś na temat takich oliwkowych zestawów (które kursowały jeszcze w 2010 roku)?: stac.mac.Poznań 50 51 26-19 531-0 50 51 26-19 532-8 50 51 26-19 533-6 50 51 26-19 534-4 stac.mac.Bydgoszcz 50 51 26-19 485-9 50 51 26-19 488-3 |
gryff napisał/a: |
Czy ktoś orientuje się co stało się z piętrusami którymi stacją macierzystą był Grudziądz do końca 2007r czyli do czasu pojawienia się Arrivy??? |
Tomasz B. napisał/a: |
Niedawno dyskutowaliśmy na temat wagonów piętrowych typu Bmnopux (Bdhpumn) więc tym razem proponuję rozwinąć wątek używanych jeszcze przez PR-y zestawów piętrowych typu Bhp (wg. najnowszych oznaczeń właściwie powinno to być Bpx) czy jak kto woli "bip". Posiadacie może informacje ile takich wagonów przetrwało do dnia dzisiejszego? Chodzi mi o składy zarówno kursujące na sieci jak i te skreślone z inwentarza czekające fizycznej likwidacji. Tego typu wagonów piętowych (pojedynczych - nie zespołów) było w Polsce łącznie 1949 sztuk. W 2000 roku istniały 834 sztuki, a już pod koniec 2005 było ich 414. Później także były masowo odstawiane i fizycznie likwidowane. Z tego co wiem jeden 2-członowy zestaw zachowany został w skansenie w Pyskowicach.
W 2011 roku w ruchu widziałem następujące zestawy: 50 51 26-19 531-0/ 532-8/ 533-6/ 534-4 malowanie oliwkowe, stacja mac. Poznań /marzec 2011 50 51 26-19 515-3/ 516-1/ 517-9/ 518-7 malowanie niebiesko-żółte, stacja mac. Chojnice /styczeń 2011 50-51 26-19 131-9/ 134-3 malowanie niebiesko-żółte, stacja mac. Chojnice /kwiecień 2011 Jakie jeszcze "bipy" kursują, na jakich stacjach są jeszcze odstawione te, które zostały skreślone z inwentarza? Czy wiecie czy w Jaworzynie Śląskiej jest jakiś piętrus na terenie Muzeum Przemysłu, bo coś mi się wydaje że w tamtym roku widziałem, że stał wśród "gratów" na tyłach parowozowni?! Czy możecie potwierdzić, że na całym Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie wszystkie piętrusy poszły pod palnik (oczywiście oprócz jaworzyńskiego). Wszelkie numery taborowe, linki do zdjęć i filmów mile widziane |
Tomasz B. napisał/a: |
Super! Dzięki za uporządkowaną wersję . Odnośnie wspomnianych wcześniej Bmnopux-ów - to ile ich jutro wyjedzie z Krzyża po rewizji i czy zyskały nowe barwy? |
Cytat: |
Czyli wszystko wskazuje na to, że "bipy" ostatecznie polegną w tym roku i od nowego rozkładu nie zobaczymy ich w planowym ruchu |
Tomasz B. napisał/a: |
Odraczano rewizje, żeby jeździły jak najdłużej bo ten stary, ale jednak pojemny tabor bardzo był przydatny - np. w sezonie na linii helskiej.
Daty są jednak bezlitosne: 2011-12-10 2011-11-06 2011-12-01 2011-12-21 2012-10-30 2011-10-28 Do tego czasu mogą kursować ostatnie sztuki. Być może w tym sezonie na Hel pojadą porewizyjne Bmnopux-y |
Pawel_15 napisał/a: |
Pytanie, po co te bohuny w nowym malowaniu, na jakich liniach mają jeździć i ile ich w sumie ma być ? |
Cytat: |
Do tego czasu mogą kursować ostatnie sztuki. |
enstone napisał/a: |
Piętrusy na pewno zobaczymy na trasie Chojnice-Piła-Krzyż, teraz tylko składy bhp jeżdżą i od czasu do czasu jakiś marny szynobus. |
Tomasz B. napisał/a: |
Tak jak centrala ściągnęła do Poznania większość sprawnych lub nadających się do rewizji wagonów tak zawsze może oddelegować do innych zakładów wagony na sezonowe pociągi. Jeśli będą takie możliwości, bo potrzeby to na bank. Poznań nie robi wagonów tylko dla siebie, a że tylko oni praktycznie je używają (jeśli chodzi o połączenia Regio) to tak to teraz wygląda |
pirek2 napisał/a: | ||
Skąd ta pewność? Wydaje mi się, że nie za szybko je tam zobaczysz w ruchu pasażerskim, bo jako przesył to raz po raz sie tam pojawiają. Punki zdają dobrze egzamin na Kutno-Poznań-Frankfurt. Poza tym Leszno. |
pirek2 napisał/a: |
Jutro kolejne Bmnopux po P4 w Krzyżu jadą do Bydgoszczy przez Piłę. Wyjazd z Krzyża planowy o 7:30 ale tolerancja +- 2 h |
Tomasz B. napisał/a: | ||
To chyba te wagony, o których mowa: http://www.garnek.pl/rogonon/18135892/su45-079 Wygląda na to, że mamy już ogólnie 4 wagony w nowym malowaniu. Czy wiadomo jakie wagony otrzymały nowe barwy (chodzi o te na zdjęciu) bo pierwsze dwa to 049 i 065 ? |
DarekP napisał/a: |
A tak dla przypomnienia, po co one jeżdżą do Bydgoszczy? |
Tomasz B. napisał/a: |
Z tego co wiem jeden 2-członowy zestaw zachowany został w skansenie w Pyskowicach. |
Tomasz B. napisał/a: |
Czy możecie potwierdzić, że na całym Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie wszystkie piętrusy poszły pod palnik (oczywiście oprócz jaworzyńskiego). Wszelkie numery taborowe, linki do zdjęć i filmów mile widziane |
Torczes napisał/a: |
Super te bipy.PR mogłoby zmodernizować ze 2 takie składy czterosekcyjnych Bip lub 2x4 wagony bohunów do podobnego standartu i puszczać je na regioekspres.Można by utworzyć jakiś regioekspres z Helu (oczywiście sezonowo) np do Krakowa przez Wa-we lub do Wrocławia przez Poznań.Na odcinku Gdynia - Hel jako Regio.Wracając do tematu - ja bym widział to tak - 3 sekcje 2 klasa plus skrajne wagony przewóz rowerów lub inwalidów a tam gdzie bistro bar na dole na górze dać 1 klase. |
Torczes napisał/a: |
Powiedzcie mi proszę dlaczego z wszystkich IR -ów pozabierano wagony piętrowe?Szukałem w necie odpowiedzi i nie znalazłem.Może słabo szukałem ale może któryś z was wie coś na ten temat?Z góry dzięki za odpowiedz. |
Goku napisał/a: |
Tu niezły skład 8 bohunów, świetnie się prezentuje http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=opUI8hay8hs#t=124s |
Cytat: |
50 51 26-19 515-3 50 51 26-19 516-1 50 51 26-19 517-9 50 51 26-19 518-7 - jedyna w ruchu, z odroczoną rewizją do 30.10.2012 |
Dudzio napisał/a: |
Po moich tygodniowych obserwacjach mogę stwierdzić, że w każdym obiegu wagonowym (a około połowa jeździ na SZT) jest wagon bhp. Od jednego, do całych zestawień 5-wagonowych. |
Cytat: |
Pojedynczy wagon piętrowy o którym mówiłem to mógł być bohun. |
Tomasz B. napisał/a: |
Tak, tak chodziło mi o RZESZÓW! O te rzędy wagonów widziane z kładki nad torami, no i z peronów co pokazuje zdjęcie z linku powyżej. Czy ktoś z Was może podać liczbę tych wagonów w Rzeszowie, a najlepiej ich numery?! |
DarekP napisał/a: |
(...) ostatnio wagony ruszyły na rewizję do Leszna, kolega Gielciu nagrał ten skład na trasie, a ja spisałem z filmu numery (...) |
Tomasz B. napisał/a: |
Znasz pozostałe numery piętrsuów stojących w Lesznie? Jeśli mógłbyś ewentualnie spisać byłbym wdzięczny |
absolutus1 napisał/a: |
Czyli w Lesznie odstawione 33 a ile jest w pozostałych miejscach ile jest łącznie odstawionych ? |
Cytat: |
Gdzie są obecnie wagony Bhp, które latem obsługiwały linię helską? |
Tomasz B. napisał/a: |
Jaki przetarg? 40 piętrusów nikomu nie sprzedali, kolejnego przetargu nie ogłosili i sprawa utknęła w martwym punkcie. Wagony stoją w Krzyżu i Lesznie i tyle ... |
Cytat: |
Czy to jest tak, że te wagony są przeznaczone tylko i wyłącznie na złom? Nie może ich odkupić dowolny podmiot prywatny i zrobić z nimi to, co chce? |
Virakocha napisał/a: |
Najczęściej są sprzedawane bez wózków więc nie opłaca się w nie inwestować. |
SU45-034 napisał/a: | ||
A może są sprzedawane bez wózków żeby przypadkiem nie kupił ich inny przewoźnik? |
absolutus1 napisał/a: |
to zostało nam około 80 bohunów ciekawy jestem czy pr nadal je odstawia czy będą używane |
absolutus1 napisał/a: |
http://www.przewozyregionalne.pl/sites/default/files/przetargi/13749/ogloszenie_o_sprzedazy.pdf
które to wagony ? |
ET05 napisał/a: |
Wystarczy sensownie zmodernizować Sx42. Ale niedasię... |
Cytat: |
Teraz w Ruchu jest tylko te kilka Bohunów które miały NG w pesie *wklejone okna) mam racje ? |
Jack Daniel's napisał/a: |
Czy w tym roku wagony BHP (bipy) będą kursowały na Hel? Czy w ogóle poza tą linią można je jeszcze gdzieś spotkać w ruchu planowym?
Podobne pytanie mam odnośnie piętrowych bohunów, na jakich pociągach obecnie kursują? |
absolutus1 napisał/a: |
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/krakowski-renesans-wagonow-pietrowych-na-sdm-77600.html
Widac bohunow zostalo 18 . 20 bylo na p5 w pesie w 2002 roku ? |