Infrastruktura - Linia E59 Poznań - Wrocław xzielak - 28-06-2011, 21:33 Temat postu: Linia E59 Poznań - Wrocław
Chyba każdy wie w jakim stanie jest linia 271 odc. Wrocław - Poznań. Poniżej jest wykres z pociągu EIC Panorama, szlakowa niezbyt zadowalająca. Nie rozumiem PLK, pompują kasę na CMK po to aby dojechać szybciej o 3 minuty? Za niedługo, przez Odrzanke będzie szybciej do Szczecina
Grabarz modernizuje Łódź - Warszawa, gdzie szlakowa wynosi 130km/h (na 160km/h), ile to oszczędności w czasie będzie? 10 - 15minut?
Niby jakąś "prowizoryczną" rewitalizacje mają przeprowadzić na E-59.
I Polska dumnie chce KDP (poza mną).
Mnie ten wykres po prostu zamurował. sasho33 - 28-06-2011, 21:40 Temat postu:
Daję dwa rozkłady jeszcze i na E59-północ u mnie będzie działo się to samo lub nawet gorzej. Podobno w RJ 2012/13 szlakowa na Poznań-Rokietnica ma już być na 50-60 km/h a dalej do Krzyża 70. xzielak - 28-06-2011, 21:57 Temat postu: sasho33, w zasadzie to od dawna było wiadomo, że Poznań - Krzyż da ciała pierwszy bo dalej jest 130km/h. Do dziś pamiętam te czasy jak jechałem Przemyślaninem, wystrzał z Poznania jak z armaty dziś gorzej jak z kuszy bez gumki. syrenka - 28-06-2011, 22:24 Temat postu:
A będzie gorzej, bo z tego co wiem, to od nowego rozkładu z Wrocka do Poznania będziemy jechać nie 2:50-2:56 ale 3:10 godzin. audrin - 28-06-2011, 23:10 Temat postu:
4 lipca rozpoczynają się prace modernizacyjne na odc. Korzeńsko - Rawicz. To już będzie moderna na 160km/h (w ramach modernizacji odcinka. granica woj. dolnośląskiego - Wrocław).
Na przełomie lipca i sierpnia ma ruszyć rewitalka odcinka Rawicz - Leszno. Co będzie dalej, zobaczymy. Będę informował na bieżąco. Anonymous - 28-06-2011, 23:19 Temat postu:
audrin napisał/a:
na odc. Korzeńsko - Rawicz
Ile to jest kilometrów? pospieszny - 28-06-2011, 23:25 Temat postu:
Całe 7,5 km. przewoz - 30-06-2011, 09:07 Temat postu:
Cytat:
Mnie ten wykres po prostu zamurował.
Ale w takim samym stanie jest np E30 od Opola po Kraków (i dalej na Wschód niewiele lepiej), albo Warszawa- Kielce...
No niestety. marian1 - 07-07-2011, 09:51 Temat postu:
pospieszny napisał/a:
Całe 7,5 km.
Modernizacja jest tylko do granicy wojewodztw czyli w km 55.479-59.800 dalej bedzie rewitalizacja na 120.
11-22 lipca Rydzyna-Leszno tor nr 1 zamkniecia dzienne po 12h rewitalka do 120
25-8 sierpnica Rydzyna-leszno tor nr 2 zamkniecia dzienne po 12h rewitalka do 120 sasho33 - 07-07-2011, 10:00 Temat postu:
Zgadza się, na średniej wielkości stacjach (jak Wronki, Szamotuły) wiszą plakaty z informacjami. Do tego rozpoczęła się już moderna Jackowice-Łowicz na E20 III-etapowa. Anonymous - 07-07-2011, 10:01 Temat postu: marian1,
Rydzyna - Leszno do 120km/h? To nie jest rewitalka - tylko jakaś naprawa które nie powoduje nawet przywrócenia parametrów podstawowych - pamiętam jak wyjeżdzałem w 2005 z Leszna w stronę Wrocławia to tuż po wyjeździe z Leszna był wskaźnik z liczbą 14 więc prędkość szlakowa 140km/h/ a tu mowa o jakimś 120km/h. Nightrider - 13-07-2011, 19:27 Temat postu:
Witam,
nie chcę zakładać nowego tematu dotyczącego E-59, więc spytam tutaj. Jak się ma sytuacja z odcinkiem Poznań - Świnoujście?
Jeśli dobrze pamiętam, to gdzieś 5-6 lat temu PLK podpisało umowę z jedną firmą na przygotowanie dokumentacji (m.in. studium wykonalności) modernizacji tego odcinka.
Pytanie: Czy gdzieś można zapoznać się z tą dokumentacją? Czy została ona w ogóle ukończona?
Modernizacja miała być oczywiście robiona z wykorzystaniem dofinansowania z UE. Jaki jest status tego projektu?
W tle odbywa się chyba teraz modernizacja C-E59, ale czy to zabija automatycznie potrzebę modernizacji E59? audrin - 13-07-2011, 22:47 Temat postu:
Wieści z frontu :
Ruch na odc. Leszno - Rydzyna odbywa się torem nr 2. Niektóre pociągi mają przez to dłuższy postój w Lesznie, natomiast te jadące od strony Wrocławia, czekają czasami na stacji w Rydzynie. Praca wre - trwa podbijanie podkładów i uzupełnianie tłucznia. Zdemontowano płyty przejazdowe, grzebią też przy rozjazdach.
Tor nr 1 na odc. Korzeńsko - Rawicz : zdemontowano już większość podkładów i szyn, zdemontowano stare słupy trakcyjne, rozpoczęto montaż nowych słupów. Na moje oko, dosyć sprawnie to wszystko idzie.
[ Dodano: 19-09-2011, 23:45 ]
Od dnia 24 września od godz. 17:30 do 25 września do godz. 17:30 nastąpi całkowite zamknięcie dla ruchu pociągów obu torów na odcinku Szewce - Skokowa (trasa Wrocław - Rawicz).
PR zorganizują na tym odcinku zastępcze autobusy, pociągi PKP IC pojadą chyba objazdem przez Ostrów Wlkp.
W poniedziałek zaczyna się rok akademicki... Będzie ciekawie.
[ Dodano: 02-11-2011, 18:06 ] Poważne utrudnienia na odcinku Poznań - Wrocław
PKP Intercity SA uprzejmie informuje, że w dniach 2 listopada - 10 grudnia 2011 r. nastąpi zmiana organizacji ruchu pociągów na odcinku Rawicz/Leszno – Wrocław z powodu remontu prowadzonego przez PKP PLK.
Część pociągów TLK pojedzie z Poznania do Wrocławia i z powrotem drogą okrężną przez Ostrów Wlkp. Szczegółowe informacje na temat ruchu pociągów zawarte są tutaj.
Źródło : Rynek Kolejowypospieszny - 28-01-2012, 21:45 Temat postu:
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na promocję modernizacji linii kolejowej E 59 na odcinku Czempiń-Poznań. Na ten cel zamawiający chce przeznaczyć ponad 944 tys. zł netto.
Przedmiotem zamówienia są działania informacyjne i promujące dla projektu nr POIiŚ 7.1-5.1 „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław-Poznań, etap III, odcinek Czempiń-Poznań”.
Zamówienie swym działaniem obejmie m.in.:
pisanie artykułów sponsorowanych,
wspólprace z mediami,
ogranizacje konferencji prasowych,
przygotowanie, wydruk i dystrybucja materiałów informacyjnych,
przygotowanie i emisja w rozgłośniach o zasięgu lokalnym radiowego spotu informacyjnego.
Wykonawcy przed złożeniem oferty zobowiązane są do wniesienia wadium w wysokości 14 tys. zł. Jedynym kryterium przetargu jest cena. PKP PLK czeka na oferty do 21 lutego 2012 r. Termin realizacji wynosi 35 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Linia kolejowa E59 stanowi fragment międzynarodowego połączenie Skandynawii z Europą Środkowo-Wschodnią i Bałkanami.
źródło: KOW Edik - 28-01-2012, 22:08 Temat postu:
Piękny sposób na wyrzucenie miliona w błotko pospieszny - 16-02-2012, 00:35 Temat postu:
ABB zasili trakcję na linii E 59.
Firma zasili trakcję kolejową w ramach modernizacji linii E 59, dzięki której pociągi kursujące między Wrocławiem, a Poznaniem będą mogły jeździć z prędkością około 160 km/h.
Spółka dostarczy 6 zespołów transformatorowo-prostownikowych dla trzech podstacji trakcyjnych: Oborniki Śląskie, Garbce i Wrocław Popowice. Zamówienie jest elementem modernizacji, która została zaplanowana w związku z postępującą degradacją infrastruktury kolejowej na linii E-59 i koniecznością wprowadzenia ograniczeń prędkości na niektórych odcinkach. Modernizacja obejmuje wymianę nie tylko zespołów prostownikowych, ale i rozdzielni, czy instalacji elektrycznych.
To kolejna umowa na zasilenie trakcji 3 kV, którą podpisała ABB. W minionym roku zespoły transformatorowo-prostownikowe, montowane w Zakładzie Energooelektroniki, Napędów SN i Urządzeń Trakcyjnych w Aleksandrowie Łódzkim, zasiliły m.in. trakcję kolejową łącznicy na Lotnisko Chopina w Warszawie.
- Prostowniki ABB, dedykowane dla trakcji prądu stałego, są nieustannie ulepszane, aby spełniać rosnące wymagania klientów i podążać za rozwojem technologii. Dla nas zespoły transformatorowo-prostownikowe dla trakcji 3 kV są kluczowym produktem, jeśli chodzi o krajowe kontrakty i inwestycje – mówi Włodzimierz Frykowski, dyrektor działu produktu prostowniki trakcyjne w Lokalnej Jednostce Biznesu Energoelektronika i Napędy SN.
źródło: Kurier KolejowyDomio - 31-05-2012, 22:51 Temat postu:
Co do robót na E59 to informuję że na odcinku Oborniki Śląskie - Pęgów obydwa tory będą oddane do 8 czerwca, będzie można jechać dawne 120 km/h. Ale to i tak jeszcze nie w 100% ukończone bo SBL jeszcze dojdzie. pawelu - 12-06-2012, 11:01 Temat postu:
Jechałem w sobotę z Wrocławia do Poznania TLK "Przemysław". Rzeczywiście, dosłownie kawałek przed Obornikami jedzie się normalnie, ale od Obornik aż do Rawicza tragedia, momentami prędkość pociągu oscylowała w granicach 20-30 km/h. Dopiero od Rawicza do Leszna widać, że chyba coś jest zrobione bo 120 km/h to na pewno jechał. Od Rawicza do Kościana jeszcze jak Cie mogę, a za Kościanem do samego Poznania też się wlecze ten pociag, śrdnio 50-60 km/h. A jeszcze 10 lat temu ten odcinek pokonywało się w 90 minut pociągiem ekspresowym, pospieszny z 10 minut dłużej ze względu na postoje. przewoz - 19-06-2012, 13:43 Temat postu:
Tak to wygląda obecnie:
Szarpanina pomiędzy Obornikami a Rawiczem wynika z wielu punktow z ograniczeniami przy miejscu robót albo przejazd nad konstrukcjami odciążającymi. audrin - 21-07-2012, 11:24 Temat postu: Tunel na Dębcu: prace ruszą jeszcze w tym roku!
Jak udało nam się ustalić, jeszcze w tym roku mają się rozpocząć prace związane z modernizacją linii kolejowej na odcinku Czempiń - Poznań. W ramach inwestycji na ulicy Czechosłowackiej powstanie tunel pod przejazdem kolejowym.
Blisko miliard złotych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013 przeznaczono na inwestycję pod nazwą „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, odcinek Czempiń – Poznań”.
W ramach działań, które mają dostosować ponad 32-kilometrowy odcinek trasy kolejowej do prędkości 160 km/h zaplanowano kluczową inwestycję z punktu widzenia mieszkańców Dębca. W ciągu ulicy Czechosłowackiej powstanie tunel, który będzie przebiegał pod przejazdem kolejowym i ulicą 28 Czerwca 1956.
Początkowo zakładano, że prace rozpoczną się w połowie 2012. Obecnie mowa jest o grudniu. - Przygotowania do tej inwestycji idą pełną parą - mówi Maciej Dutkiewicz z Centrum Realizacji Inwestycji PLK. - Już podpisaliśmy kontrakt na modernizację urządzeń sterowania ruchem. Wykonawca czyni prace przygotowawcze do tego projektu - tłumaczy.
- Inwestycja jest prowadzona w trybie zaprojektuj i zbuduj, co trochę przedłuża procedurę. To na wykonawcy spoczywa bowiem obowiązek przygotowania całej dokumentacji projektowej. Gdy będzie gotowa, występujemy o pozwolenie na budowę i będzie można rozpocząć prace. Liczymy, że te związane z modernizacją torów ruszą w grudniu bieżącego roku, mają potrwać około 12 miesięcy. Ze wszystkimi pracami musimy zdążyć do końca 2014 roku - dodaje.
Zdaniem spółki Przewozy Regionalne, modernizacja jest niezbędna. Stan torów na trasie już teraz pozostawia wiele do życzenia, a kolejne lata bez remontu mogłyby tutaj doprowadzić do tragedii.
Przypomnijmy, że tunel w ciągu ulicy Czechosłowackiej powstanie we współpracy z Zarządem Dróg Miejskich, który zadba o doprowadzenie do niego tras dojazdowych.
Tylko w 2010 roku na skrzyżowaniu ulic Czechosłowackiej i 28 Czerwca 1956 roku doszło do sześciu poważnych wypadków. To jedno z najniebezpieczniejszych skrzyżowań na Dębcu. Tunel nie tylko zwiększy bezpieczeństwo w tym rejonie, ale też sprawi, że kierowcy nie będą musieli tracić czasu na stanie przed zamkniętym ze względu na przejeżdżający pociąg przejazdem kolejowym.
Korzeńsko - Rawicz (tor 1 i tor 2 ukończone)
Korzeńsko - Żmigród ( tor 2 ukończony, zamknięty z powodu prac sieciowych na stacji Żmigród, końca dobiegają też prace na stacji Garbce, tor 1 niezrobiony, prowadzony jest po nim ruch)
Żmigród - Skokowa (tor 1 i tor 2 ukończone)
Skokowa - Oborniki Śląskie ( tor 1 w większości ukończony, tor 2 zamknięty, aktualnie modernizowany)
Oborniki Śląskie - Pegów ( tor 1 i tor 2 ukończone, prowadzone są jeszcze prace przy kilku konstrukcjach odciążających, stąd ograniczenia prędkości)
Pęgów - Wrocław Osobowice ( tor 1 niezrobiony, prowadzony jest po nim ruch, tor 2 zamknięty, aktualnie modernizowany)
Wrocław Popowice - wymiana toru nr 34
Wrocław Mikołajów - wymiana toru nr 4, stacja częściowo rozkopana. Pirat - 30-07-2012, 12:28 Temat postu: Miliony na nowe tory. Będzie remont na trasie Wrocław-Poznań
Blisko 60 km torów na trasie z Wrocławia do Poznania wyremontują Polskie Linie Kolejowe. Planują zmodernizować także kilka stacji. Cały rozpoczęty już projekt modernizacji infrastruktury kolejowej wart jest 1,5 mld zł.
Więcej...audrin - 05-01-2013, 11:02 Temat postu: Blisko pół miliarda złotych z UE na kolej
21 grudnia 2012 roku została podpisana umowa o dofinansowanie w ramach działania 7.1 Rozwój transportu kolejowego dla inwestycji „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap III, odcinek Czempiń - Poznań".
Projekt, którego beneficjentem jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. otrzyma ponad 472,4 mln zł wsparcia z UE. Dofinansowanie będzie przeznaczone na modernizację 32 km linii kolejowej i przełoży się na skrócenie czasu przejazdu pociągów, podniesienie standardu podróży i bezpieczeństwa pasażerów na odnowionym odcinku trasy Wrocław-Poznań.
Modernizacja warta blisko 953 mln zł będzie realizowana w latach 2012 - 2015. W ramach projektu zostanie wykonana naprawa nawierzchni torowej i podtorza. Ponadto przewidziano likwidację rozjazdów krzyżowych i dostosowanie szerokości międzytorzy do aktualnych wymogów. Na remontowanym odcinku Czempiń - Poznań prowadzone będą również prace na mostach, przejściach dla pieszych, wiaduktach kolejowych, wiaduktach drogowych oraz na peronach, wiatach peronowych, ekranach akustycznych i drogach dojazdowych.
Na trasie przewiduje się także zastosowanie rozwiązań sprzyjających środowisku takich jak: ekrany akustyczne czy maty antywibracyjne oraz przystosowanie urządzeń systemu odwodnienia linii kolejowej do migracji gadów, płazów i innych małych zwierząt.
Po zakończeniu modernizacji pociągi pasażerskie na trasie będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.
Źródło : CUPTsympatyk - 31-01-2013, 17:09 Temat postu:
Modernizacja 32-km trasy Czempiń – Poznań.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację linii kolejowej łączącej Czempiń z Poznaniem. Prace, które wkrótce się rozpoczną, są elementem modernizacji połączenia Poznań – Wrocław.
W ramach projektu przeprowadzona zostanie kompleksowa modernizacja nawierzchni torowej oraz sieci trakcyjnej. Modernizacji zostanie poddany odcinek torów, między Czempiniem a Poznaniem, liczący 32 km. Wykonanie zaplanowanych prac pozwoli na skrócenie czasu jazdy pociągów na całej trasie Poznań – Wrocław do około 1 godziny i 40 minut. Pociągi po zmodernizowanych odcinkach będą kursowały z prędkością 160 km/h.
Modernizacji poddane zostaną stacje w Czempiniu, Luboniu oraz Mosinie, a także przystanki osobowe Iłowiec, Drużyna Poznańska, Puszczykówko, Puszczykowo i Poznań Dębiec – zainstalowane zostanie oświetlenie, wiaty, ławki dla podróżnych oraz wybudowane zostaną nowe, wyższe perony o wysokości 76 cm.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pomyślały również o osobach niepełnosprawnych. Na peronach zamontowane zostaną specjalne pochylnie oraz windy, które w znacznym stopniu ułatwią korzystanie z komunikacji kolejowej także osobom starszym, czy rodzicom podróżującym z dziećmi w wózkach. Ponadto modernizacja trasy będzie korzystna dla środowiska naturalnego – zmniejszy się oddziaływanie ruchu kolejowego na otoczenie dzięki zastosowaniu ekranów akustycznych, budowie przejść dla zwierząt, urządzeń podczyszczających wody opadowe. Przebudowa linii kolejowej na tym odcinku będzie kosztowała ok. 940 milionów złotych.
Umowa na przebudowę podpisana zostanie w stolicy województwa wielkopolskiego pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a konsorcjum firm: FCC Construcción S.A., AZVI S.A., DECOMA Sp. z o.o.
Pełna nazwa projektu:
POIiŚ 7.1-5.1 „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap III, odcinek Czempiń – Poznań”. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12349/Modernizacja-32-km-trasy-Czempin-Poznan.htmlpawelu - 31-01-2013, 23:25 Temat postu:
I bardzo dobrze. W poniedziałek jechałem do Leszna "Panoramą". Na odcinku Poznań-Czempiń prędkość na pewno nie przekraczała 50-60 km/h. Spokojny spacerek a nie pociąg najwyższej kategorii. Dopiero za Czempinem w miarę się rozpędził i do samego Leszna jechał naprawdę przyzwoicie. pl - 02-02-2013, 16:48 Temat postu:
Prędkość maksymalna na tym odcinku to 60 km/h. koordynator - 24-03-2013, 14:09 Temat postu:
Prace mają ruszyć od 14 kwietnia. Takie są plany. Ale firma ,która wygrała przetarg wydaje się niezbyt ogarnięta. Na co dzień budowała markety. Dosłownie zero pojęcia kolejowego. Żadna firma kolejowa wymieniająca nawierzchnie nie chce z nimi pracować. Są marne szanse na planowe rozpoczęcie prac. W najlepszym wypadku zobaczymy paru ludków z kluczami i maszyny z lat 70 tych. sympatyk - 20-06-2013, 18:59 Temat postu:
Remont za zameczek? A jak się Bruksela dowie?..
Za przebudowę torów biegnących przez Wielkopolski Park Narodowy jego dyrektor chce... remontu ruin XIX-wiecznego zamku. Kolejarze drżą o unijną dotację, jeśli o sprawie dowie się Bruksela.
Remont 32 km torów między Poznaniem a Czempiniem ma ruszyć w połowie kwietnia. To część dużej modernizacji linii do Wrocławia. Dzięki niej za kilka lat mamy jeździć na Dolny Śląsk w 1 godz. 40 min.
Ale pojawił się problem. Część linii - między Luboniem a Mosiną - biegnie przez Wielkopolski Park Narodowy. Władze parku zaskarżyły do sądu tzw. decyzję lokalizacyjną dla inwestycji (wydawał ją wojewoda). Chodzi o zakazy w ustawie o ochronie przyrody.
- Wskazywaliśmy PKP i urzędnikom wojewody, że powinni wystąpić do ministra środowiska o uchylenie tych zakazów. Jednak oni uznali, że nie muszą tego robić. Chodzi nam tylko o przestrzeganie przepisów - wyjaśnia Adam Kaczmarek, dyrektor parku.
Jednak sprawa ma drugie dno. Za przebudowę linii kolejowej na terenie parku należy się tzw. kompensacja przyrodnicza. Na czym miałaby polegać? "Gazeta" dotarła do pisma, jakie dyrektor Kaczmarek wysłał do ministra środowiska. Zgłosił w nim dwie propozycje. Jedna to rewitalizacja sieci hydrologicznej. Druga to... remont XIX-wiecznego zameczku Klaudyny Potockiej, położonego na wyspie na Jeziorze Góreckim.
Na wzmiankę o zamku kolejarze złapali się za głowy. - To wyraźne nadużycie. Remont pałacyku? Co to za kompensacja przyrodnicza? Poza tym to bardzo kosztowna propozycja - irytuje się osoba związana z inwestycją.
Dyrektor Kaczmarek: - A kto powiedział, że kompensacja musi mieć związek z inwestycją? Z przepisów to nie wynika. Poza tym ten zameczek jest ruiną, nie zamierzamy go odnawiać. Chodzi tylko o zadaszenie i zamontowanie krat w oknach. Bo obecnie ludzie tam wchodzą i dewastują.
Kilka lat temu władze parku zrobiły kosztorys. Wyszło 260 tys. zł. Dyrektor przyznaje, że dotąd nie miał na to pieniędzy i uznał przebudowę torów za szansę, aby kasę wywalczyć. Dodaje, że niedaleko biegnie czerwony szlak turystyczny. Niebawem ma na nim powstać punkt widokowy właśnie na ruiny zamku. Czy kolejarze faktycznie wyłożą pieniądze na ich remont? O tym zdecyduje teraz minister środowiska.
Przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe będą mogli się odwołać od decyzji. Ale ponoć wolą nie zadzierać z władzami parku. - Dyrektor Kaczmarek może np. wstrzymać wycinkę drzew na odcinku biegnącym przez park. A bez tego nie można prowadzić robót - zwraca uwagę nasz informator. Choć dyrektor parku zapewnia, że nie będzie blokował wycinki drzew.
- Odwołanie WPN nie opóźni rozpoczęcia prac planowanego na 14 kwietnia - uspokaja Maciej Dutkiewicz z PKP PLK. Na razie kolejarze będą prowadzić prace na odcinkach położonych poza parkiem. Jednak nie są pewni, co będzie dalej. Boją się też, że o całym sporze dowie się Komisja Europejska (która kładzie duży nacisk na ekologię). I że wycofa dofinansowanie. Dla inwestycji na trasie Poznań - Czempiń byłaby to katastrofa. Bo jej łączny koszt to 940 mln zł, z czego aż połowa to unijna dotacja.
Sąd zacznie rozpatrywać skargę parku 23 kwietnia. Decyzję ogłosi zapewne dopiero za kilka miesięcy. Oprócz kompensacji przyrodniczej park dostanie też odszkodowanie za grunty (2,18 ha), które przejęła od niego kolej. Jeszcze nie wiadomo, ile wyniesie to odszkodowanie.
Rozpoczęła się modernizacja połączenia kolejowego Czempiń - Poznań. To część prowadzonych prac, które skrócą podróż między stolicą Wielkopolski a Wrocławiem. W 2015 r. pociągi na tej trasie będą kursować z prędkością 160 km/h.
Roboty modernizacyjne rozpoczęły się od demontażu sieci trakcyjnej i słupów na szlaku Czempiń – Mosina. Zamknięty został drugi tor na tym odcinku. W kwietniu rozpoczęto jego rozbiórkę oraz montaż ścianek szczelnych w sąsiedztwie obiektów inżynieryjnych. Zakończenie wszystkich prac budowlanych na torze drugim, na odcinku Czempiń – Mosina, zaplanowano na koniec sierpnia 2013 roku. Następnie ruszą roboty na pierwszym torze, które również potrwają około 3,5 miesiąca. Oznacza to, że prace na odcinku Czempiń – Mosina dobiegną końca w połowie grudnia tego roku.
Pod koniec maja ruszyły też kolejne roboty na odcinku Luboń – Poznań. Do 4 września 2013 potrwają prace na pierwszym torze, a kilka dni później rozpoczną się prace na drugim. W następnych etapach prac zamykane będą kolejne odcinki, w tym na stacjach: Czempiń, Mosina, Luboń oraz na szlaku Mosina – Luboń.
Modernizacja linii kolejowej Wrocław – Poznań na odcinku Czempiń – Poznań zakłada m.in. pełną przebudowę linii kolejowej o długości ponad 32 km, budowę ok. 65 km sieci trakcyjnej, przebudowę 17 przejazdów, budowę czterech dwupoziomowych skrzyżowań torów z drogami, budowę oraz modernizację obiektów inżynieryjnych (7 mostów, 7 wiaduktów, 1 ekodukt, 8 przejść dla pieszych pod torami, 14 przepustów) oraz modernizację trzech stacji: Mosina, Czempiń, Luboń, które dostosowane zostaną do osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dodatkowo wybudowanych zostanie 18 km ekranów akustycznych wraz z przejściami awaryjnymi oraz 7 przejść dla zwierząt.
W 2015 roku dzięki modernizacji odcinka Poznań – Czempiń oraz torów od granicy województwa dolnośląskiego do Wrocławia najszybsze pociągi pokonają trasę Poznań - Wrocław w ciągu 1 godziny i 40 minut. Całkowity koszt modernizacji to 940,16 milionów złotych, z czego 667,16 milionów złotych pochodzi ze środków Unii Europejskiej.
Co najmniej pół roku opóźnienia złapała modernizacja odcinka Rawicz – Czempiń na linii E59 Poznań – Wrocław. Prace po Astaldi ma dokończyć spółka ZRK DOM należąca do PKP PLK, ale wciąż na dobre nie ruszyła z robotą.
10 maja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na kontynuowanie prac na odcinku Leszno – granica woj. dolnośląskiego. To zapewni sprawność przejazdu na trasie Poznań – Wrocław. Efektem inwestycji będzie skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie komfortu obsługi podróżnych na stacjach i przystankach. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym - informuje spółka.
Podróżni korzystają już z kilkunastu nowych peronów między Czempiniem a granicą województwa dolnośląskiego na trasie Poznań – Wrocław. Do pociągu wygodniej można wsiąść m.in. w Kościanie, Starym Bojanowie i Rawiczu. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowują kolejne stacje i przystanki w ramach inwestycji współfinansowanej z instrumentu unijnego CEF „Łącząc Europę”. Modernizowane są tory i stacje.
Bez większego rozgłosu kończy się jedna z najbardziej wyczekiwanych modernizacji na polskiej kolei. Na niemal całej linii z Poznania do Wrocławia możemy jeździć z prędkością 160 km/h. Ale tylko jeden pociąg w pełni wykorzystuje możliwości, jakie dała wyremontowana linia.
Modernizacja na magistrali Warszawa – Poznań miała trwać dwa lata. W czerwcu 2017 r., gdy przystępowano do prac, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziała, że zakończą się one do czerwca 2019 r. Finalnie realizacja robót wydłużyła się o ponad cztery lata. I wciąż nie udało się osiągnąć czasu jazdy atrakcyjniejszego niż przed modernizacją.
Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
https://www.zbs.net.pl/zbs128.pdfArek - 09-02-2024, 21:08 Temat postu:
Obecne kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury uważa wyniki modernizacji E20 za niezadowalające. Kończąca się inwestycja doprowadziła do symbolicznego zaledwie skrócenia czasu podróży na odcinku Warszawa – Poznań, niewspółmiernego do poniesionych kosztów. Na odcinkach zarządzanych z LCS Kutno i Łowicz pasażerowie wkrótce będą mogli w końcu w pełni korzystać z efektów prac – informuje ministerstwo w odpowiedzi na interpelację poselską.