INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - ED72A już w Świętokrzyskiem

FranzMaurer - 18-08-2011, 11:14
Temat postu: ED72A już w Świętokrzyskiem
Od soboty w relacji Kielce - Kraków kursuje zmodernizowany do typu ED72A ezt Przewozów Regionalnych. Za przebudowę pojazdu zapłacił Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego. Kosztowała 7,3 mln złotych.


Modernizacji ED72 podjął się ZNTK Mińsk Mazowiecki. Jej zakres jest podobny do modernizacji EN57 wykonanej przez ten sam zakład dla województwa Łódzkiego. Dzięki wymianie silników na asynchroniczne i modernizacji wózków, pojazd ma się rozpędzać do 130 km/h. Dodatkowo wymieniono między innymi siedzenia, okna, pulpit maszynisty czy czoło pociągu. Zabudowano także toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych w systemie zamkniętym.

- Określenie wymagań technicznych należało do Przewozów Regionalnych. Urząd Marszałkowski jedynie sfinansował tę modernizację. Zaznaczyliśmy tylko, że chcemy wybrać malaturę pojazdu i dobrać kolorystykę siedzeń, aby zgadzała się z zastosowaną przez Urząd w nowych i modernizowanych pojazdach - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Mariusz Brzeziński, kierownik oddziału przewozów kolejowych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego.

Do Kielc pojazd dotarł w piątek, a w pierwszy kurs wyruszył w sobotę. Już w niedzielę nastąpiła pierwsza awaria falownika i klimatyzacji, jednak pojazd jest sprawny. Nie kursował tylko wczoraj - z powodu strajku w Przewozach

Link do Zdjęcia


Zródło : gmfk / Rynek Kolejowy


Musiałem usunąć zdjęcie w zamian zostawiłem link do niego-forum się rozjechało~kryniczanin
pawelW - 18-08-2011, 18:07
Temat postu:
Z zewnątrz piękna moderna Smile Te 130km/h myślę że wielkiej różnicy nie zrobi bo teraz EDyty mają v max 120km/h . Ale więcej nie zrobili pewnie ze względu na konieczność montowanie 2 fotela maszynisty tak jak to jest w ED74 .
Anonymous - 18-08-2011, 18:12
Temat postu:
pawelW, ED72 ma v max 110km/h tylko jedna sztuka ED73 ma v max 120km/h.
pawelW - 18-08-2011, 18:34
Temat postu:
Aha no tak więc podnieśli o 20km/h ich prędkość maksymalną. Szkoda że o tylko tyle ale na 160km/h i tak nie było by co liczyć jeśli nie z mechanicznego punktu widzenia to znowu na wzgląd przepisów . Mimo to uważam że moderna udana i te 130km/h to i tak sporo .

Pozdrawiam
Anonymous - 18-08-2011, 18:40
Temat postu:
pawelW, 160k/h układ jezdny kibla nie wytrzyma. Na 130km./h trzeba wykazać v na testach 143 km/h a na 160km/h 176km/h.
mkfilmykolejowe - 18-08-2011, 18:46
Temat postu:
Szkoda, że nie z Kielc do Katowic.
pawelW - 18-08-2011, 18:49
Temat postu:
Wiem o tym. Dla tego napisałem powyżej że nawet jeśli udało by się osiągnąć taką prędkość z mechanicznego punktu widzenia jaki przedstawiłeś powyżej to i tak zrobili by na 130km/h ze względu na przepisy i konieczność drugiego fotela . A swoją drogą to i tak fajnie że dało się z kibla wykrzesać więcej Wink Ciekaw jestem czy dało by się to osiągnąć przy modernie EN71 i EN57 bo te ostatnie również w ostatnich latach modernizowane mają v max 120km/h o ile się nie mylę

Pozdrawiam .
Anonymous - 18-08-2011, 18:51
Temat postu:
pawelW, Drugi fotel i podwójna obsada kiedyś zniknie.
pawelW - 18-08-2011, 18:54
Temat postu:
W PR tak jak i w PKP IC nie myśli się przyszłościowo więc i na to bym nie liczył . Choć PR ostatnimi czasy się zmienia ,głównie od czasów Moraczewskiego . Ciekaw jestem też czy w przyszłości PRy zdecydują się jeszcze na jakieś modernizacje ED72 ,szczególnie w najbliższych latach . To już bardziej realna sprawa tym bardziej że PR ostatnimi czasy robił co tylko mógł by poprawić warunki taborowe dla RE i IR .
kamiloroń - 18-08-2011, 23:28
Temat postu:
Zobaczyłem zdjęcie tego EZT i po prostu zdębiałem..... Totalny debilizm z malaturą! Evil or Very Mad Pasażerom czarny skład na pewno nie będzie się podobał..... Rolling Eyes
FranzMaurer - 19-08-2011, 22:37
Temat postu:
kamiloroń, mój błąd.. patrzyłem na zdjęcie oraz na filmiki na yt i to zdjęcie które wstawiłem różni się nieco
mixtura - 20-08-2011, 13:45
Temat postu:
Bo zdjęcie które wstawiłeś przedstawiało skład jeszcze niepomalowany w barwy docelowe, jedynie był jakiś podkład. Pewnie w takim malowaniu jechał sobie na testy Smile
FranzMaurer - 20-08-2011, 16:54
Temat postu:
mixtura napisał/a:
Pewnie w takim malowaniu jechał sobie na testy Smile


Na pewno Smile
urban2604 - 29-08-2011, 09:33
Temat postu:
Nowy ED72A już pomazany

Od 13 sierpnia po województwie świętokrzyskim kursuje zmodernizowany pociąg ED72. Wystarczyły dwa tygodnie, aby pociąg został pomazany przez grafficiarzy.

Jak poinformował „Rynek Kolejowy” naczelnik Działu Przewozów i Gospodarki Taborem w Świętokrzyskim Zakładzie Przewozów Regionalnych Paweł Goreczny, powierzchnia graffiti, jakie pojawiło się na pociągu, to ok. 15 m. kw. - Część graffiti została usunięta od razu, jeszcze w momencie, gdy farba była świeża, ale z racji, że pociąg ciągle jest w eksploatacji, pozostawiliśmy część malunków do usunięcia w innym terminie - Koszt usunięcia 1 m. kw. Graffiti to ok. 100 zł – zaznaczył naczelnik.

Graffiti pojawiło się na pociągu w sobotę rano. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, gdy pociąg zjeżdżał z toru odstawczego, nie było jeszcze na nim malunków. Graffiti zauważono dopiero na peronie, na ok. 10 min przed odjazdem. Sprawca nie został ujęty.

Z problemem graffiti borykają się wszyscy przewoźnicy. W zeszłym tygodniu pomazano nowiutki pociąg Elf jeżdżący od kilkunastu dni w barwach warszawskiej SKM-ki. Na szczęście malunki zostały szybko usunięte z pociągu, ponieważ pokryty został powłoką ochronną, która ułatwia usuwanie "dzieł" grafficiarzy. W województwie śląskim z kolei krążą pogłoski, że grafficiarze założyli się o to, kto pierwszy pomaluje jeden z nowych ośmiu pociągów. Zwycięzca zakładu według plotek ma dostać 10 tys. euro. Póki co udało się jednak ustrzec Elfy przed wandalami, ale warto zaznaczyć, że pociągi strzeżone są na bocznicy przez ochroniarzy, pod nadzorem monitoringu.

Modernizacja świętokrzyskiego ED72 kosztowała 7,3 mln zł. Pojazd został wyremontowany w ZNTK Mińsk Mazowiecki. Wyposażony został m. in. w asynchroniczne silniki, które pozwalają rozpędzić EZT do 130 km/h. Gruntownie zmodernizowano również wózki. Dodatkowo wymieniono m. in. siedzenia, okna, pulpit maszynisty i czoło pociągu. Zabudowano także toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych w systemie zamkniętym. Pociąg najprawdopodobniej został pokryty powłoką antygraffiti.

źródło: Rynek Kolejowy
mkfilmykolejowe - 29-08-2011, 19:57
Temat postu:
W Kielcach nie ma gdzie "schować" pociągów, by nie zostały pomazane. Tory boczne są przy peronie 3 i od wyjścia z tunelu na ul. Jagiellońską i Grochową można sobie podejść do pociągów bez żadnego problemu. SOK sobie spokojnie odpoczywa na stacji albo jeździ w Regio Kielce-Włoszczowa-Kielce by szybciej zabić nudę. Taka prawda
19WE - 29-08-2011, 21:48
Temat postu:
Czy on tez ma umowę na 5 lat po świetokrzyskim? Jak tan na ślasku?
A moze UM da go jakby była wola polityczna na iR warszawa-kielce?
MK_Rabka - 30-08-2011, 14:35
Temat postu:
Ile kosztuje zestaw 5 kamer i jakiś dysk twardy do nagrywania?
ET05 - 30-08-2011, 17:44
Temat postu:
Grosze.
przewoz - 30-08-2011, 19:36
Temat postu:
a taki spełniający wymagania trakcyjne?
Jak ktoś nie wie o czym pisze, niech spojrzy na jakość emisji na LCD montowanych w różnych modernizacjach EN57, oraz na usterkowość tego rodzaju sprzętu.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group