INFO KOLEJ - forum kolejowe

Rozkład jazdy - Uciążliwa jesień dla pasażerów kolei

Victoria - 24-08-2011, 11:26
Temat postu: Uciążliwa jesień dla pasażerów kolei
Uciążliwa jesień dla pasażerów kolei

Nadchodzi kulminacja remontów linii – ostrzegają PKP Polskie Linie Kolejowe. Od 1 września na najbardziej popularnych trasach zwiększy się czas przejazdu pociągów.

Od 1 września wchodzi w życie aktualizacja rozkładów jazdy pociągów. Aktualizacja wynika z kolejnego etapu modernizacji linii kolejowych. Obecnie jest realizowanych jednocześnie w całym kraju 60 inwestycji modernizacyjnych za łączną kwotę 12 mld zł. „Musi być chwilowo źle, aby od przyszłego roku zauważyć poprawę jakości usług kolejowych” – ostrzegają PKP PLK.

W okresie 1 września do 10 grudnia największe prace będą się odbywały na liniach: Warszawa – Łódź, Warszawa – Gdynia, Warszawa – Kraków (CMK), Warszawa – Katowice (CMK), Warszawa – Poznań.

PKP Intercity

Największe utrudnienia czekają pasażerów tego przewoźnika między 1 a 7 września. W związku z prowadzonymi pracami pociągi PKP Intercity z Warszawy do Krakowa pojadą przez Zawiercie i Jaworzno. Czas podróży wydłuży się o 1,5 godziny, czyli wyniesie 4,5 h.

Na linii E 65 (Warszawa – Gdynia) robotami objęto 29 odcinków. Największe utrudnienia czekają pasażerów w związku z wymianą konstrukcji mostu koło Iławy. Dlatego pociągi relacji Gdynia – Warszawa pojadą objazdem przez Bydgoszcz.

Najgorzej będzie od 1 do 7 września. Wówczas czas przejazdu ze stolicy do Trójmiasta może wynieść 8 godzin. Między 8 września a 10 grudnia podróż skróci się do 7 godzin.

- Z Warszawy do Trójmiasta pociągi będą jeździły z pominięciem Działdowa i Ciechanowa, przez Toruń i Iławę. Na trasie Warszawa – Olsztyn pociągi będą dojeżdżały tylko do Mławy, tam podróżni będą musieli przesiąść się w autobus do Olsztyna. Autobusy będą zatrzymywały się na tych samych stacjach, co pociągi. Czas przejazdu wyniesie 5 godzin i 50 minut – informuje Jan Tereszczuk, zastępcą biura zarządzania produktami w PKP Intercity.

Pociągi PKP IC z Warszawy do Przemyśla Głównego pojadą skróconą trasą do Rzeszowa. Tam przewoźnik podstawi podróżnym pociąg zastępczy. Z powodu przesiadki na remontowanej trasie podróż wyniesie prawie 6 godzin.

Modernizacja linii z Warszawy do Poznania na odcinku Łowicz - Kutno sprawi, że podróż pociągiem PKP Intercity wydłuży się w dniach 1 – 14 września z około 3 do 3 godzin i 50 minut. Z tego powodu dłużej będzie trwała podróż wszystkimi pociągami jadącymi przez Poznań – do Berlina, Wrocławia i Zielonej Góry.

Robert Kuczyński, rzecznik prasowy PKP PLK, deklaruje jednak, że prace na linii zakończą się w listopadzie. A od nowego rozkładu jazdy podróż między Warszawą i Poznaniem wyniesie tylko 2,5 h.

Od 1 września do 15 października z powodu prowadzonych prac modernizacyjnych na trasie Warszawa - Łódź – Warszawa pociągi pojadą według zmienionego rozkładu jazdy. Czas podróży nie ulegnie zasadniczej zmianie i wynosić będzie około dwóch godzin. Dodatkowo PKP Intercity wydłuży składy w stosunku do jeżdżących w czasie wakacji.

Na linii Warszawa -Toruń – Bydgoszcz przez cały wrzesień pociągi będą kursowały po jednym torze między Kutnem i Łowiczem. Czas podróży zwiększy się z 3 godzin i 53 minut do 4 godzin i 24 minut.

Przewoźnik przygotował ulotki o zmianach w kursowaniu pociągów na 15 trasach. Będą dostępne przez kasach biletowych oraz w punktach obsługi pasażera.

Przewozy Regionalne

Przewoźnik zapowiada niewielkie zmiany w kursowaniu pociągów na trasach Warszawa – Poznań i Warszawa Szczecin związane z modernizacją odcinka Łowicz – Kutno. Zmiany w rozkładzie mają być „kilkunastominutowe”.

- W okresie powakacyjnym wystąpią utrudnienia w kursowaniu pociągów regionalnych, w tym odwołania niektórych pociągów na torach w Trójmieście – mówi Bartosz Mazur z Przewozów Regionalnych.
W dniach 1 – 7 września, z powodu całkowitego wyłączenia odcinka CMK Starzyny – Kozłów pociągi PR, podobnie jak składy PKP Intercity będą jeździły do Krakowa objazdem przez Zawiercie. Od września spółka wprowadzi pociąg z Krakowa do Warszawy odjeżdżający o godzinie 18. Zaś z Warszawy do Krakowa będzie odjeżdżał pociąg PR około godziny 13.

Koleje Mazowieckie

Od września przewoźnik wznawia 70 połączeń odwołanych na czas wakacji.

Pociągi KM linii KM7 Warszawa Działdowo i linii KM3 Warszawa Łowicz, w związku z modernizacją linii E 65 będą dojeżdżać tylko do Iłowa. Na odcinku Iłowo – Działdowo będzie uruchomiona komunikacja zastępcza.

Od września w barwach KM zaczną kursować pociągi ELF na linii Warszawa - Ciechanów oraz lokomotywy Traxx z wagonami piętrowymi na liniach do Radomia, Płocka, Łukowa i Działdowa.

Wszyscy przewoźnicy podkreślają, że w tym trudnym jesiennym okresie pasażerowie powinno przed wyjazdem sprawdzać rozkłady pociągów.

źródło: KOW
geordi - 24-08-2011, 12:34
Temat postu:
Tereszczuk? Były prezes PR? No prosze, kolejne miękkie lądowanie. Nie ma to jak być niezatapialnym..
pawelu - 24-08-2011, 14:38
Temat postu:
O remoncie mostu koło Iławy i puszczeniu wszystkich pociagów z Warszawy do Trójmiasta przez Toruń w okresie 1-7.IX to juz się mówiło dawno, ale dlaczego pociągi TLK do Olsztyna pojadą tylko do i z Mławy? O ile jeszcze TLK 35100/53100 Kraków-Olsztyn-Kraków zrozumiałbym bo kursuje przez Iławę, ale TLK 15104 i 45104, które kursują od Działdowa przez Nidzicę-Olsztynek to nie bardzo rozumiem. Nie sądzę, aby ktoś się zdecydował na podróż autobusem do Mławy i dalej pociągiem do Warszawy. Zbyt dobrze rozwinięta jest państwowa i prywatna komunikacja autobusowa między Warszawą a Olsztynem żeby komuś się opłaciło i czasowo i finansowo jechać jak proponuje IC. Sam 5.IX będę wracał z Nidzicy do Warszawy i niestety ale na pewno wybiorę autobus.
kamiloroń - 24-08-2011, 18:51
Temat postu:
Fajnie że linia nr 7 jest z W-wy do Działdowa..... Ciekawe co za kretyn siedzi w KOW...... Mad
Exsimus - 05-09-2011, 14:29
Temat postu:
pawelu, Nie wiem czy wiesz, ale przy okazji tego zamknięcia remontowany jest także odcinek Nidzica - Olsztynek. To tej pory robiono go tylko w nocy, teraz będą robić to też w dzień.
pawelu - 07-09-2011, 17:26
Temat postu:
Exsimus: dzięki za odpowiedź. O remoncie odcinka Nidzica-Olsztynek nie wiedziałem, ale cieszy mnie to bo tam jeździ się coraz wolniej. Jedyne co mnie zastanawia w Twojej wypowiedzi, to że pociągi Regio relacji Działdowo-Olsztyn i na powrót do Działdowa kursowały normalnie. Także nie wiem jak to możliwe, skoro tam jest tylko jeden tor.
vistavio - 15-09-2011, 23:08
Temat postu:
A ja mam pytanie o Katowice - Krakow. Kiedy zacznie sie remont tej linii? I kiedy bedzie ogloszony jakis rozklad zamknieciowy. Remont mial sie zaczac we wrzesniu tego roku, a na razie to cisza jak makiem zasial na ten temat..
sabatnik - 16-09-2011, 11:56
Temat postu:
W okolicach Krzeszowic i na trasie do Katowic widywałem ostatnio tylko Panów i Panie w kamizelkach, którzy sobie chodzili i mierzyli i in. I tyle.
Yar - 22-09-2011, 20:17
Temat postu:
Z powodu remontu torów na linii Kędzierzyn Koźle-Racibórz, odjazdy pociągów z Kędzierzyna przesunięte są o ok. 10-20 minut. Aktualnie jest to odcinek Bierawa-Dziergowice.
Radek - 01-10-2011, 22:01
Temat postu:
TLK Czesław Miłosz z Krakowa / Zakopanego do Białegostoku nadal jeździ przez Krzeszowice, Jaworzno Szczakową, Zawiercie (tak jest też oznaczony na rozkładach na stronie Intercity i w tab. 100 SRJP).
pospieszny - 11-11-2011, 10:08
Temat postu:
Kłopotliwy rozkład jazdy Poznań - Wrocław.
Anonymous - 11-11-2011, 10:38
Temat postu:
vistavio napisał/a:
A ja mam pytanie o Katowice - Krakow. Kiedy zacznie sie remont tej linii? I kiedy bedzie ogloszony jakis rozklad zamknieciowy. Remont mial sie zaczac we wrzesniu tego roku, a na razie to cisza jak makiem zasial na ten temat..



Remont ma sie zakonczyc w czerwcu 2014 roku ale juz widze ze sie opozni (dno). Roboty mialy zaczac sie we wrzesniu a poki co ani sladu łopaty.. Na Krakow-Tarnow i tak jest lepiej: zamkniecia mialy byc w maju a jest listopad, remont takze sie nie rozpoczal (nie liczac kilku panow dlubiacych przy zwrotnicach)...
urban2604 - 11-11-2011, 11:03
Temat postu:
ostatnio jak jechałem to między Szczakową , a Jęzorem coś już robili . Ruch jednym torem się odbywał .
przewoz - 11-11-2011, 11:05
Temat postu:
^^ trochę aktualnych wiadomości, cytuję za forum SSC
Wiadomości z 10 listopada
Cytat:
Zamknięto tor nr 1 na odc. Brzesko - Bochnia, Trwa demontaż sieci trakcyjnej


Z 11 listopada:

Cytat:
Odcinek: Czarna Tarnowska - Grabiny: Tor nr. 2 całkowicie rozebrany - roboty przy podtorzu
Odcinek: Dębica - Ropczyce Tor nr. 1 demontaż torowiska - po trakcji nic nie pozostało
Stacja Dębica: na dzień dzisiejszy pod drutem przejezdne tylko 3 tory - reszta zdemontowana, Czynny tylko peron 3 i okazuje się że robią się niezłe "korki" przed wjazdem na stacje - pociągi pasażerski oczekują nawet po 10 min na wjazd.
Dwa tory już całkowicie zdemontowane - niewiele też zostało z peronu 2 który jest w trakcie rozbiórki, zagrodzone wyjścia z dworca od strony peronów, demontaż semaforów...


To tak jakby trochę lepiej.
pospieszny - 11-11-2011, 11:09
Temat postu:
No zależy dla kogo, pasażerom jeszcze nie koniecznie...

W relacji Przemyśl - Szczecin TLK-i w Poznaniu mają od 50 do 80 min w plecy - teraz.
Zima doda co nieco atrakcji Mr. Green
Radek - 11-11-2011, 11:32
Temat postu:
Teraz "nocny" TLK Szczecin - Przemyśl ma półgodzinny postój w Krakowie na Głównym, ponad godzinny na Płaszowie, a w Bochni jest wyprzedzany przez TLK Warszawa - Przemyśl. Tylko pogratulować organizacji ruchu.
pospieszny - 11-11-2011, 11:49
Temat postu:
13101 ma na st. zwrotnej 63 minuty od przyjazdu do odjazdu.
Gdyby pojechał w planie za 83200 miałby ok 5 minut na zwrotnej.
Wiem że nie o wszystkim trzeba wiedzieć ale czasem lepiej zapytać co z czego się bierze niż szastać mk-olowym sarkazmem Rolling Eyes
Przemyślanin - 11-11-2011, 12:37
Temat postu:
pospieszny, Ten drugi też nie ma lepiej. Mimo że tą godzinę w Przemyślu. To ostatnio zawsze z Przemyśla odjeżdżał z opóźnieniem 30 minutowym. Taka sama sytuacja jest w przypadku 13101 i 31100, zwłaszcza jak z Warszawy przyjeżdża opóźniony.Ostatnio to zawsze te 20 lub 30 minut opóźnienia na odjeździe z Przemyśla ma.
sasho33 - 11-11-2011, 12:44
Temat postu:
pospieszny napisał/a:

W relacji Przemyśl - Szczecin TLK-i w Poznaniu mają od 50 do 80 min w plecy - teraz.


No nie powiedziałbym, właśnie ostatnimi czasy jeżdżą dość punktualnie w stosunku do zmienionego RJ (maksymalnie +15 min), w poprzednich miesiącach za to zdarzały się często godzinne plecy dla Światowida czy Galicji tak jak piszesz.
Radek - 11-11-2011, 13:17
Temat postu:
Teraz mamy połączenia Kraków Główny - Przemyśl:

Regio Kraków Główny 7:33 - Przemyśł Główny 12:47 (7 min. na przesiadkę w Rzeszowie) czas: 5:14
TLK Kraków Główny 7:55 - Przemyśl Główny 14:56 czas: 7:01

i późniejszy
TLK Kraków Główny 9:42 - Przemyśl Główny 14:07 czas: 4:25
przewoz - 12-11-2011, 09:23
Temat postu:
Cytat:
Roboty mialy zaczac sie we wrzesniu a poki co ani sladu łopaty..


Cytat:
ostatnio jak jechałem to między Szczakową , a Jęzorem coś już robili . Ruch jednym torem się odbywał .



Zacytuję znowu SSC, tym razem ze wczoraj:

Cytat:
Co do odcinka Jaworzno Szczkowa - Sosnowiec Jęzor.
Na dzień wczorajszy - 10.11.2011 - zdemontowano sieć trakcyjną oraz wycięto część słupów trakcyjnych.

Radek - 15-11-2011, 23:28
Temat postu:
W tym temacie:

Pociąg planowo spowolniony

KOLEJ. Skład ze Szczecina do Przemyśla stoi w Krakowie przez prawie dwie godziny. Planowo. Pasażerowie czekają i dziwią się.

Oksana zamierza dotrzeć na Ukrainę. Podróżuje pociągiem, potem ma przesiąść się na inny środek transportu. - Boję się, że autobus mi ucieknie. Stoimy tu bardzo długo. Tracimy czas - stwierdza na stacji Kraków Płaszów.

Mieczysław Krysiński z Jaworzna nie spodziewał się, że dojazd do pracy tak się przeciągnie. - Szef do mnie wydzwania. Myślałem, że o tej porze wagony dotrą do Dębicy. Tymczasem tkwię w Płaszowie - mówi.

Opóźnienie jest planowe, zgodne z rozkładem. Niektórzy pasażerowie to wiedzą, ale ta świadomość nie usuwa rozgoryczenia. Jerzy i Anna Kawa jadą do Łańcuta. Słyszeli, że prace na torach powodują postoje pociągu. - Kolejarze podali tę informację przez głośniki w wagonach. Nawet działają. Za to od samego początku nie ma wody w zbiorniku toalety. Nie da się spuścić wody. Następnym razem wybierzemy samochód - opowiada Jerzy Kawa.

Przy płaszowskim dworcu skład spędza w bezruchu godzinę i siedemnaście minut. Wcześniej jest postój na stacji Kraków Główny, przerwa w podróży trwa 35 min. Planowe stanie na terenie aglomeracji krakowskiej zajmuje w sumie godzinę i 52 minuty. Skład TLK nr 83200 potrzebuje aż dziewiętnastu godzin, by pokonać całą trasę.

Przewoźnik, spółka PKP Intercity, informuje o konieczności dostosowania się do prac na torach. - Rozkład jazdy pociągu TLK 83200 zmienił się z dniem 2 listopada w związku z modernizacją odcinka Wrocław - Rawicz. Rozkład, według którego kursuje nasz pociąg, został przygotowany przez zarządcę infrastruktury - oświadcza Beata Czemerajda z biura komunikacji i promocji PKP IC.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zarządza infrastrukturą (torami) i pracami na niej. Rozkład jazdy musi godzić interesy ekip roboczych, PKP Intercity (pociągi dalekobieżne) i Przewozów Regionalnych (komunikacja lokalna). Remontowane tory są niedostępne, a na pozostałych trudno zmieścić składy obu przewoźników pasażerskich. - Na trasie pociągu 83200 mamy odcinki robót modernizacyjnych Poznań - Wrocław, Katowice - Kraków i Kraków - Rzeszów. Pierwszy przejeżdża się bez większych strat. Na dwóch pozostałych odcinkach 83200 spotyka się z pociągami, które wiozą rano pasażerów do pracy. Przewozy Regionalne nie zgodziły się, żeby składy z dojeżdżającymi pracownikami oczekiwały - tłumaczy Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK.

Przedstawiciel PLK przyznaje, iż niemal dwugodzinna przerwa w podróży nie uszczęśliwia pasażerów. - Zdajemy sobie sprawę, że nie jest to rozwiązanie dobre. Rozmawiamy nadal z Przewozami Regionalnymi, żeby rozkład zmienić na korzyść pociągu 83200. Od 20 listopada jego postój w Płaszowie zostanie znacznie skrócony, a przyjazd do Przemyśla zostanie przyspieszony o ponad godzinę - dodaje Łańcucki.


http://news.komunikacja.krakow.pl/lokalne/8131,1,artykul,pociag_planowo_spowolniony.html
pospieszny - 04-01-2012, 00:12
Temat postu:
Rozkład zastępczy na remontowanych liniach kolejowych
03.01.2012

PKP Intercity informuje, że od dnia 9 stycznia br. w związku z rozpoczęciem kolejnych etapów prac modernizacyjnych przez zarządcę sieci kolejowej - PKP Polskie Linie Kolejowe – wybrane pociągi kursować będą wg zmienionego rozkładu jazdy. Z uwagi na skalę prowadzonych prac, zmiany rozkładu dotyczyć będą wszystkich przewoźników kolejowych w Polsce.

Tymczasowy rozkład jazdy wynikający z prowadzonych prac rewitalizacyjnych przez PKP Polskie Linie Kolejowe obowiązywać będzie od 9 do 31 stycznia 2012 r. Największe zmiany dotyczyć będą kursowania pociągów pomiędzy Ostrowem Wielkopolskim a Grabownem Wielkim (odcinek Łódź - Wrocław) oraz Czerniewicami i Włocławkiem (odcinek Kutno – Toruń). 7-dniowa przerwa w ruchu pociągów na odcinku Ostrów Wielkopolski-Oleśnica, spowoduje konieczność jazdy trasą okrężną przez Krotoszyn, natomiast dla pasażerów podróżujących pomiędzy Grabownem Wielkim a Ostrowem Wielkopolskim wprowadzona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.

Od 14 stycznia br., przez 4 kolejne dni, pociągi kursujące pomiędzy Kutnem a Toruniem pojadą okrężną trasą przez Inowrocław. Na odcinku Bydgoszcz-Toruń-Kutno pasażerom udostępniona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.

Zmiany wynikające z prac realizowanych przez zarządcę sieci kolejowych wpłyną również na godziny uruchomienia pociągów, dlatego PKP Intercity informuje, że rozkład jazdy od 9 stycznia dostępny jest na stronie internetowej przewoźnika www.intercity.pl oraz na dworcach. Dodatkowo przewoźnik wydrukuje ulotki z aktualnym rozkładem jazdy na najważniejsze trasy kolejowe. Osoby nie posiadające dostępu do Internetu mogą uzyskać informacje na temat aktualnego rozkładu jazdy dzwoniąc pod numer Ogólnopolskiej Infolinii Kolejowej 19 757 (z telefonów stacjonarnych) lub 42 20 55 007 (z telefonów komórkowych).


źródło: intercity.pl

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group