INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. warm.-mazurskie - Przetarg na dostawę nowego trójczłonowego EZT

alojz - 27-08-2011, 08:27
Temat postu: Przetarg na dostawę nowego trójczłonowego EZT
Urząd Marszałkowski ogłosił przetarg na dostawę nowego trójczłonowego ezeta:
link
Beatrycze - 30-08-2011, 12:49
Temat postu:
UM w Olsztynie zamawia 1 ezt

Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko–Mazurskiego ogłosił przetarg nieograniczony na dostawę nowego trójczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa nowego elektrycznego zespołu trakcyjnego do obsługi kolejowego regionalnego ruchu pasażerskiego. Pojazd przeznaczony będzie do obsługi linii kolejowych na terenie Województwa Warmińsko - Mazurskiego, po torze o szerokości 1435 mm. Dzienny przebieg pojazdów wyniesie około 600 km.Termin otwarcia ofert w przetargu upływa 3 października. Kryteria oceny stanowią: cena - 80%, i długość okresu gwarancji 20%.

W pojeździe ma być min. 160, miejsc siedzących, min. 165 miejsc stojących i 2 miejsca dla osób na wózku inwalidzkim. Maksymalna prędkość eksploatacyjna ma wynosić 160 km/h. Wysokość podłogi 700±60mm dla pojazdu z nowymi zestawami i nie obciążonego przez pasażerów. Pojazd mam mieć minimum 75% niskiej podłogi. W pociągu ma się też znajdować 1 toaleta systemu zamkniętego, przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych. W całym pojeździe ma funkcjonować klimatyzacja.

Zamówienia należy zrealizować w terminie do 30 listopada 2012 r. zgodnie z podziałem, z tym że do 30 listopada tego roku trzeba zaawansować realizację zamówienia w postaci skompletowanych zespołów i podzespołów, elektrycznego zespołu trakcyjnego na kwotę nie mniej niż 3.900.000 zł (słownie: trzy miliony dziewięćset tysięcy złotych), a nie więcej niż 4 200 000 zł (słownie: cztery milionów dwieście tysięcy złotych) brutto.

Warunkiem udziału w postępowaniu na potwierdzenie posiadania wiedzy i doświadczenia, jest wykonanie, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej jednego zamówienia o wartości co najmniej 11.000.000 zł, (słownie: jedenaście milionów złotych) polegającego na dostawie co najmniej jednego pojazdu szynowego.

źródło: Rynek Kolejowy
sphinx - 30-08-2011, 16:58
Temat postu:
Otwarcie ofert 3.10, wybór najkorzystniejszej 3.11, odwołania 30.11, podpisanie umowy 15.12. To już drugi (po KMach) przetarg, który wydaje się być pisany na kolanie, przez amatora podającego nierealne, niemożliwe do spełnienia terminy. Rolling Eyes

[ Dodano: 03-09-2011, 12:24 ]
Wyjaśnienia do SIWZ. Chyba ktoś zaspał... Rolling Eyes

http://bip.warmia.mazury.pl/urzad_marszalkowski/system/pobierz.php/wyj_tresci_SIWZ_dostawa_trojczlon_elektr_zespolu_trakcyjnego_02.09.2011.doc?id=13403
DarekP - 06-09-2011, 09:02
Temat postu:
Ja z treści pytań typowałbym kogoś spoza Polski, bo wygląda to na niezbyt fachowe tłumaczenie.
W innym przypadku ktoś, kto je pisał musiał by być chyba "pod wpływem".
sphinx - 06-09-2011, 11:56
Temat postu:
To by tłumaczyło dwie sprawy - pytanie o SIWZ bo nasi producenci wiedzą, że pojawia się kilka dni po ogłoszeniu oraz "tramwaj" - błąd w tłumaczeniu.
Arius Adolf Nowak - 07-09-2011, 17:35
Temat postu:
To na WM można jeździć 160? Ciekawe.
przewoz - 08-09-2011, 08:35
Temat postu:
Choćby na E65 tyle będą mogli pojechać. Z resztą... myślmy choć trochę przyszłościowo. EZT na 120 i na 160 dziś niewiele się będzie różnił.
sphinx - 13-09-2011, 16:06
Temat postu:
Odpowiedzi na pytania oraz zmiany do SIWZ:

http://bip.warmia.mazury.pl/urzad_marszalkowski/system/pobierz.php/wyj_oraz_zmiana_SIWZ_trojczlonowy_elektr_zespul_trakcyjny_13.09.2011.doc?id=13547
DarekP - 13-09-2011, 23:44
Temat postu:
Widać, że zainteresowanie dostawą nawet 1 szt. EZT jest.
Do smaku dodam tylko błędy, które urzędnikom zdarzać się nie powinny, ot choćby tytuł "zespul" w nazwie pliku.
sphinx - 14-09-2011, 00:49
Temat postu:
A dlaczego nie, zawsze to trochę kasy. Oczywiście zainteresowanie ograniczone jest do dwóch firm, z czego jednej zależy nieco bardziej (bo ma małe doświadczenie i parcie na jego zdobywanie). A pytania dotyczyły bardziej spraw technicznych, znaczy że obie firmy akceptują terminy i możliwość zaistnienia takiej sytuacji, że będą musieli udowodnić zaawansowanie prac jeszcze przed podpisaniem umowy (np. Newag wygrywa, Pesa się odwołuje do KIO i przegrywa i podpisanie umowy jest długo po 30 listopada).

[ Dodano: 20-09-2011, 02:06 ]
Kolejne zmiany SIWZ:

http://bip.warmia.mazury.pl/urzad_marszalkowski/system/pobierz.php/wyj_oraz_zmiana_SIWZ_trojczlonowy_elektr_zespul_trakcyjny_16.09.2011.zip?id=13577

[ Dodano: 27-10-2011, 20:49 ]
Przetarg wygrała Pesa oferując 50 letnią gwarancję (dłuższą niż żywotność pojazdu):

http://bip.warmia.mazury.pl/urzad_marszalkowski/system/pobierz.php/wyb_naj_oferty_trojczlonowy_elektr_zespol_trakcyjny_06.10.2011.doc?id=13686

Zaś Newag się od tego faktu odwołał do KIO:

W O K A N D A
na dzień : Czwartek, 27.10.2011

sala: 510 - ul. Postępu 17A

godz. 11:00
Sygn. akt: KIO/ 2242/11
Strony:
Odwołujący: NEWAG Spółka Akcyjna Nowy Sącz
Zamawiający: Województwo Warmińsko-Mazurskie reprezentowane przez Zarząd Województwa Olsztyn

Źródło: UZP/KIO
pospieszny - 06-11-2011, 20:07
Temat postu:
Siódmego listopada w Olsztynie nastąpi podpisanie umowy między samorządem województwa warmińsko-mazurskiego a firmą PESA Bydgoszcz na zakup 3-członowego ELF-a. Dzień później PESA zawrze umowę z Arrivą RP na dostarczenie czterech szynobusów typu 218 Mc.

W ramach umowy samorząd województwa zakupi trójczłonowy elektryczny zespół trakcyjny typu ELF. Pojazd będzie mógł przewieźć ponad 300 osób i rozwijać prędkość do 160 km/h. Będzie to najnowocześniejszy pociąg na warmińsko-mazurskich torach, dostosowany także do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Za trójczłonowy EZT samorząd województwa warmińsko-mazurskiego zapłaci 15,9 mln zł. Pociąg będzie miał gwarancje na 50 lat.

W podpisaniu umów weźmie udział marszałek województwa warmińsko-mazurskiego Jacek

Protas oraz członek zarządu PESA Bydgoszcz Zenon Duszyński. Ponadto zaprezentowane zostaną wizualizacja Elfa oraz materiały promocyjne pociągu.

Marszałek Protas mówił miesiąc temu, że to jeden z najdroższych zakupów dokonanych przez samorząd regionu. Pieniądze zostały pozyskane z rezerwy celowej budżetu centralnego, funduszu kolejowego oraz budżetu województwa. Protas zapowiedział, że w przyszłym roku województwo zamierza kupić jeszcze jeden pociąg tego rodzaju.

Dotychczas władze regionu w ramach rozwijania taboru kolejowego na Warmii i Mazurach kupowały szynobusy. Przewozy Regionalne podległe samorządowi mają 11 takich pojazdów.


źródło: KOW
Anonymous - 06-11-2011, 20:59
Temat postu:
No proszę jak się chce to jednak można ,jestem ciekaw na jakiej trasie będzie kursował.Obstawiam dwie .1) Olsztyn -Elbląg ,2)Olsztyn-Bydgoszcz ,mógłby kursować do Ełku ale w Korszach drut się kończy Śmiech
DarekP - 06-11-2011, 22:35
Temat postu:
A w przyszłym roku, dla równowagi, przybędzie najnowszy model z Newagu.
Za to z gwarancją na 100 lat. Język
jubikej - 07-11-2011, 10:50
Temat postu:
ja obstawiam Olsztyn - Elblag jednak Smile
pospieszny - 07-11-2011, 23:40
Temat postu:
15,9 mln zł będzie kosztował pociąg, który bydgoska Pesa wyprodukuje dla woj. warmińsko-mazurskiego. Skład, który pomieści w sumie 300 osób ma być gotowy za rok.

W poniedziałek, 7 listopada 2011 r. w Olsztynie podpisano w tej sprawie umowę.

Jak powiedział podpisujący umowę z przedstawicielami Pesy wicemarszałek województwa Jarosław Słoma zarządzający przewozami regionalnymi skierują go na najbardziej oblegane trasy. Z dotychczasowych analiz wynika, że są to kierunki na Toruń i Gdynię.

- Produkowany na zamówienie woj. warmińsko-mazurskiego skład będzie spełniał unijne wymogi dotyczące bezpieczeństwa - powiedział podczas podpisywania umowyZenon Duszyński, członek zarządu, dyrektor ds. techniki i produkcji Pesy. - Ma być tak skonstruowany, by np. w razie zderzenia z tirem nie ucierpieli ani pasażerowie, ani maszynista - dodał.

Nowy pociąg typu "Elf" będzie trójczłonowy. Jego zakup to wydatek 15.9 mln zł z czefo 95 proc. będzie pochodziło z rezerw celowych budżetu państwa i funduszu kolejnictwa. Skłąd ma być gotowy za rok.

- Pociąg będzie niskopodłogowy, dostosowany do poruszania się po nim osób niepełnosprawnych na wózkach. Jednocześnie pociąg będzie wygodny dla podróżnych, a jego maksymalna prędkość poruszania się wyniesie 160 km na godz. - podsumował Duszyński.

Na zlecenie woj. warmińsko-mazurskiego bydgoska Pesa wyprodukowała dotąd 11 szynobusów (5 jednoczłonowych i 6 dwuczłonowych). Duszyński powiedział, że "Elf" będzie nie tylko większy od szynobusów, ale i tańszy w eksploatacji a także szybszy i bardziej komfortowy.

źródło: KOW
NS - 18-11-2011, 10:56
Temat postu:
To dobrze, że Olsztyn zakupuje nowe EZT. Niech Warm-Maz. się rozwija. Startowali do 7 cudów natury (sam głosowałem) i co ? Jakby wygrali to byłoby więcej turystów i...wstydu.
W końcu turysta np. z Brazylii wysiądzie w takiej Wa-wie i jakoś dojedzie do Olsztyna, a dalej co ? pociągi w agonii, tory w jeszcze gorszym stanie. Pozostaną mu buty lub marszrutki...
Sam mam wielu znajomych w rejonie Szczytna, Giżycka i cholera mnie bierze, bo wszędzie zaniedbanie. Elektryfikować i modernizować linię z Olsztyna do Szyman i tam puścić te EZT. Będzie to wizytówka dla całego regionu. Tylko niech ktoś mnie poinformuje jakie samoloty startują i lądują na Szymanach ? Są jakieś międzynarodowe ?
(Wtedy to Kraków będzie "w tyle", bo linię do lotniska w Balicach od stacji w Mydlnikach mamy nie zelektryfikowaną)
Anonymous - 18-11-2011, 11:31
Temat postu:
NS Wiesz prawda jest taka że EZT nigdy nie pojadą do Szczytna czy też Szyman ,ta linia jest właśnie w trakcie modernizacji ze środków RPO ale nie jest elektryfikowana ,po zakończeniu modernizacji prędkość na tej lini wyniesie max do 110 km/h ,mało mówi się o tym w mediach nawet lokalnych a jeszcze mniej o lotnisku którego data otwarcia teraz to już przestała być znana ,więc wychodzi na to że linia kolejowa do Szyman bedzie zmodernizowana a Port Lotniczy "Mazury" nie będzie jeszcze czynny .takie jaja mogą być tylko u nas EZT z taką pojemnością pewnie będzie śmigał na lini Olsztyn-Bydgoszcz lub Olsztyn -Elbląg do Ełku też nie pojedzie bo w Korszach kończy se drut Evil or Very Mad
Radek - 18-02-2012, 13:44
Temat postu:
Jeśli jego malowanie będzie podobne do tego, które mają szynobusy i wagony doczepne WiM, to będzie to chyba jeden z najładniejszych kursujących po Polsce pociągów.
DarekP - 20-02-2012, 09:37
Temat postu:
A z ciekawości po co PR pomalowało zwykłą 2 klasę w barwy WM? Do tego kursującą na IR?

http://wgk.home.pl/data/thumbnails/139/111A_6.jpg

Duże zdjęcie z WGK.
Anonymous - 23-02-2012, 16:23
Temat postu:
Malowanie które wyrażnie odzwierciedla przynależność do regionu ,super pomysł a to że akurat wagon ten kursował na IR to tylko daje reklamę dla województwa którego jestem mieszkańcem,tak trzymać Mr. Green
DarekP - 23-02-2012, 21:01
Temat postu:
Ale czyja to inicjatywa?
1. Województwo dało kasę na remont?
2. PR wpadło na taki pomysł, tylko dlaczego akurat w WM?
3. Inne, które nie wymieniłem.
Anonymous - 23-02-2012, 22:47
Temat postu:
Nie mam pojęcia czyja to inicjatywa ale od kiedy WM otrzymało pierwsze szynobusy w 2004 roku były już w takim malowaniu a że do SA 106 był doczpiany wagon stąd otrzymał też takie malowanie dziś wszystkie szynobusy również SA-133 są w identycznym malowaniu inne województwa niech biorą przykład Mr. Green
DarekP - 24-02-2012, 09:37
Temat postu:
Podkarpackie szynobusy również mają jednolite malowanie, a EZT w barwach województwa w pewnym sensie też (bo ich brak Rolling Eyes ).
Radek - 30-09-2012, 11:27
Temat postu:
Czy ktoś już widział jak wygląda nowy ezt dla Warmii i Mazur? Za 2 miesiące pociąg powinien wyjechać na tory, a na pewno musi jeszcze przejść jakieś testy?
xMICHCIOx - 30-09-2012, 12:54
Temat postu:
http://wrota.warmia.mazury.pl/images/stories/stories_2011//Departament_IiG/Zdjecia/21we.jpg

Kolorystyka zewnętrzna ze stycznia.
Radek - 30-09-2012, 19:07
Temat postu:
Tylko 3 pary drzwi, chociaż w środkowym członie mogli dać jeszcze jedną parę.
DarekP - 30-09-2012, 22:08
Temat postu:
Ale po co. w Stadlerach GTW jeżdżących w UBB też jest po jednej parze na człon i jakoś problemu nie ma, coć wiele osób podróżuje tam z rowerami. A i tu i tam jest rejon turystyczny.
karol22 - 02-10-2012, 13:40
Temat postu:
gryff Oprócz jednego SA133
Jest to chyba -017, nie jestem pewien, ale wiem, że nazwa na boku to Elbląg.
sphinx - 23-12-2012, 15:16
Temat postu:
Współczuję Wam Elfa. Tak wygląda "nowa jakość" Pesy po wyprodukowaniu kilkudziesięciu EZTów:

Cytat:
Wczoraj rozmawiałem z mechanikiem PR-ów z Olsztyna. Opowiadał, że ten Elf to największy szajs (oczywiście piszę bardziej kulturalnie) jaki mogliśmy kupić. Ostatnio gdy prowadził EN62 do Iławy na stacji w Ostródzie EZT nagle się wyłączył - komputer padł, pantografy się opuściły a hamulce zakleszczyły blokując szlak na 3-4 godziny. Po bliżej nieokreślonym czasie na stacje wpadła grupa pracowników PESA Bydgoszcz i próbowali naprawić to ustrojstwo. W końcu odjechał ale następnego dnia rano w Iławie doszło do tej samej sytuacji. Nic dodać nic ująć.

@Husarz
Źródło: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,22521.msg324193.html#msg324193

[ Dodano: 23-12-2012, 20:10 ]
To samo źródło, kilka postów dalej:

Cytat:
Dodam wam jeszcze tylko, że u mnie na stacji wczoraj były problemy z zamknięciem drzwi oraz przyciemnieniem reflektorów. Wjechał na stację oślepiając wszystkich przy okazji. Mechanicy boją się nim jechać po rozjazdach z największą dozwoloną prędkością. To jest po prostu cyrk. Frekwencja godna także nowoczesnego EZT-a. Równie dobrze można by wozić tych ludzi busikiem Smile A i wiadomość z ostatniej chwili: dziś rano komputer uznał, że skład jedzie 160 km/h a tak naprawdę stał w Iławskich peronach.

ET05 - 25-12-2012, 20:31
Temat postu:
A umieją toto obsługiwać?
FranzMaurer - 26-12-2012, 23:21
Temat postu:
ET05 napisał/a:
A umieją toto obsługiwać?


Popieram.. i zadaję podobne pytanie.. bo z tego co widać.. to chyba raczej......... nie...
sphinx - 27-12-2012, 15:35
Temat postu:
W którym miejscu widzisz możliwy błąd obsługi? Przy tych rodzajach usterek (samoczynne opadanie pantografu bez powodu, zgon całego pojazdu w momencie ruszania (identycznego jak kilkadziesiąt poprzednich) obsługa nie ma za wiele do gadania.
FranzMaurer - 27-12-2012, 21:04
Temat postu:
sphinx napisał/a:
W którym miejscu widzisz możliwy błąd obsługi? Przy tych rodzajach usterek (samoczynne opadanie pantografu bez powodu, zgon całego pojazdu w momencie ruszania (identycznego jak kilkadziesiąt poprzednich) obsługa nie ma za wiele do gadania.



W którym miejscu dostrzegasz usterkę fabryczną i od razu wieszasz najgorsze psy jak sam nie wiesz co mu dokładnie dolega ? prowadziłeś go wogóle? chyba nie.. chyba logiczne, że jak każdy nowy sprzęt tak i ten musi sie porządnie dotrzeć.. choroba wieku dziecięcego.. ciekaw jestem czy jak sobie kupisz lexusa albo merca to też wysnuwasz wnioski, że firma to najgorsze dziadostwo, choć wogóle do niego nie wsiadłeś ani nie pojechałeś co najmniej metra..

Nie jestem ani zwolennikiem ani przeciwnikiem pesy i innych firm, które produkują tabor.. ale jak widać nawet newag nie popisał się w poniedziałkowo porannym szczycie (24.12.2012) gdzie w węźle Warszawskim kochane 35 WE skmki normalnie Skomlało z powodu złych warunków atmosferycznych.. ładne i bardziej dopracowane wcale nie oznacza, że będzie jeździć w trudnych warunkach.. Jeśli o elfy chodzi one już chrzest zimowy mają za sobą.. także.. jak dla mnie w przypadku Warmińsko-Mazurskiego nic raczej sie nie stało.. i żadna nowość.. choć dla mediów to kolejna i wyśmienita pożywka .. Mr. Green
BR232 - 27-12-2012, 22:00
Temat postu:
Ta, choroby wieku dziecięcego powtarzające się w każdym wyprodukowanym EZT Pesy. Widocznie konstruktorzy z Bydgoszczy dalej uważają ED74 za udany wyrób.. Śmiech

Cytat:
nawet newag nie popisał się w poniedziałkowo porannym szczycie (24.12.2012) gdzie w węźle Warszawskim kochane 35 WE skmki normalnie Skomlało z powodu złych warunków atmosferycznych..


Może napiszesz coś więcej? bo ZTCP to PLK zakazała wyjazdu na trasę wszystkim nowoczesnym EZT w obrębie całej Warszawy Rolling Eyes

Tu mam cytat z Wawkom jakby co:

Cytat:
Poranne opady marznącego deszczu = stagnacja na całym węźle. PLK wstrzymała wyprawianie ze stacji początkowych nowego taboru, który i tak jechać w takich warunkach nie może. Puszczane są tylko EN57. Brzmi jak żart? Nie jest Very Happy

FranzMaurer - 27-12-2012, 22:04
Temat postu:
BR232 napisał/a:

Może napiszesz coś więcej? bo ZTCP to PLK zakazała wyjazdu na trasę wszystkim nowoczesnym EZT w obrębie całej Warszawy Rolling Eyes


Tyle to i ja wiem jak przeczytałem R-K Twisted Evil a tak na poważnie nie ma o czym pisać.. złe warunki atmosferyczne i tyle
sphinx - 27-12-2012, 22:28
Temat postu:
danek88 napisał/a:
chyba logiczne, że jak każdy nowy sprzęt tak i ten musi sie porządnie dotrzeć.. choroba wieku dziecięcego.. ciekaw jestem czy jak sobie kupisz lexusa albo merca to też wysnuwasz wnioski, że firma to najgorsze dziadostwo, choć wogóle do niego nie wsiadłeś ani nie pojechałeś co najmniej metra..

Ale nie mówimy o docieraniu jednego egzemplarza, a o całej serii identycznych usterek na przestrzeni kilku odmian, kilkudziesięciu sztuk sprzedanych do kilku odbiorców. Pesa wie, że coś jest nie tak i nic z tym nie robi. Jak Mercedes klasy A wywalił się na łosiu to producent wstrzymał produkcję, wprowadził zmiany i dopiero ruszył. Pesy mają seriami fochy komputera prowadzące do opóźnień/odwoływania pociągów, a producent nic sobie z tym nie robi. Po 2 latach i ~50 sztukach (wliczając Acatusy), najnowszy egzemplarz ma takie same błędy jak pierwszy. Oni nie wiedzą co jest problemem czy wiedzą i mają to gdzieś?
FranzMaurer - 27-12-2012, 23:37
Temat postu:
sphinx napisał/a:
Oni nie wiedzą co jest problemem czy wiedzą i mają to gdzieś?


Nie wiem.. nie mnie o to pytaj.. jak pisałem wyżej.. nie darzę szczególną sympatią ani Pesy ani Newagu..

To fakt.. mają po prostu usterki w oprogramowaniu.. poza tym weź pod uwagę, że wszystkie Elfy to P-R-O-T-O-T-Y-P-Y podobnie jak ich oprogramowanie..
sphinx - 27-12-2012, 23:45
Temat postu:
Pierwszy Elf był prototypem. Od tamtej pory trwa produkcja seryjna, jak na Polskę nawet w niezłej skali.
FranzMaurer - 29-12-2012, 11:18
Temat postu:
Z tego co widziałem na powyższym filmiku, na elfie W-Mazurskim jest wgrane całkiem nowe oprogramowanie różniące sie od pozostałych.. być może to jest powodem tego, że dzieją sie na nim największe cuda na szlaku .. oprogramowanie jest prawdopodobnie niestabilne i wymaga poprawek.. tak było również w śląskiem, mazowieckim.. gdzie przy prędkości 130 km/h wyłączały sie komputery pokładowe i samoistnie opadały pantografy..

Elf Warmińsko Mazurskie
Haffuferbahn - 22-02-2014, 14:19
Temat postu:
http://www.portel.pl/artykul.php3?i=71565

W artykule tym padło pytanie o szynobus "Elblag" Czy ktos wie na jakiej trasie on teraz kursuje???

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group