Tak jak w opisie, w ramach południowej grupy zakupowej Świętokrzyskiemu miałoby przypaść 6 jednostek, Kraków 6 jednostek i Rzeszów 1 szt. Oczywiście nie wiadomo czy będą to pojazdy PESY, w każdym razie województwo będzie zamawiało pojazdy 3 członowe tym razem. ET05 - 09-09-2011, 21:55 Temat postu:
Ciekawe czy przybędą dzięki temu jakieś pociągi na odcinku Sędziszów - Ostrowiec...
A co do 2- czy 3- członów.
Tramwaje EN81 zaczynają być już przymałe na niektórych kursach, więc na razie spokojnie dwuczłony powinny starczyć. Pora jednak na sensowny takt na w/w trasie, a na odcinku "tramwajowym" jeszcze ze 2 pary... Na trasie do Częstochowy 2-człon powinien wystarczyć, ale docelowo powinny jeździć 3 i 4-człony, z resztą w przetargu była opcja rozbudowy. Cóż, świętokrzyskie powinno jeszcze dokupić z 5 szt EN81 i stworzyć sensowny takt także na Kielce - Busko, Kielce - Połaniec, z 3-4 dwuczłony i kilka spalinowych (najlepiej wspólnie z Łodzią). Pomarzyć dobra rzecz mariano - 10-09-2011, 11:16 Temat postu: ET05- napisał
-z 5 szt EN81
-z 3-4 dwuczłony
- i kilka spalinowych
Koledze puściły wodze fantazji czy się nawdychał czegoś?
[ Dodano: 13-09-2011, 19:53 ]
A tak wygląda w oryginale. stmichal - 30-09-2011, 13:54 Temat postu:
Świętokrzyski ELF przy peronie I w Kielcach:
http://img831.imageshack.us/img831/3535/dscn2546.th.jpghttp://img714.imageshack.us/img714/7871/dscn2542t.th.jpghttp://img204.imageshack.us/img204/1531/dscn2543v.th.jpg
Przepraszam za słabą jakość zdjęć jubikej - 30-09-2011, 14:25 Temat postu:
moim zdaniem na linie o małych potokach podróżnych idealny DarekP - 02-10-2011, 22:42 Temat postu:
Jak dla mnie trochę dziwnie wyglądają 2 patyki tak blisko siebie.
Malowanie świętokrzyskie dość ładnie się prezentuje na różnym sprzęcie.
W ogóle można zaobserwować taki trend, że obecne wzory malowania EZT biją na głowę te stosowane na SZT.
Wreszcie zaczyna to wyglądać przyzwoicie, a nie jak malowanka przedszkolaka. lxd2bartek - 03-10-2011, 11:07 Temat postu:
A ile świętokrzystkie ich będzie mieć 6???Na Kielce-Czewa będzie za mały. sphinx - 03-10-2011, 11:56 Temat postu:
4 sztuki. mkfilmykolejowe - 03-10-2011, 11:57 Temat postu:
Świętokrzyskie Elfy powinny jechać w dalszą drogę np. do Katowic. Ponoć przy kolejnych dostawach pojadą do Częstochowy i do Krakowa. Obecnie jeździ do Skarżyska Kamiennej a Elf prezentuje się świetnie. Gaspares - 03-10-2011, 18:21 Temat postu:
Zdecydanie powinny ruszać w dłuższe kursy do Katowic i Krakowa. Raz że większy komfort jazdy, dwa że to w końcu wizytówka regionu. MK_Rabka - 03-10-2011, 19:24 Temat postu:
Nie są za krótkie na takie relacje? DarekP - 03-10-2011, 20:33 Temat postu:
Na relacje do Krakowa i Katowic przeznaczone mają być nowe EZT z południowej grupy zakupowej.
Choć teraz w ramach promocji Elfy też mogą zaglądać w różne miejsca, tyle, że 2 człony to trochę za mało na dłuższe relacje. jaworek - 03-10-2011, 21:29 Temat postu:
A czy Elfy będą jeździć na trasie Ostrowiec Świętokrzyski - Skarżysko Kamienna? ET05 - 04-10-2011, 20:28 Temat postu:
Najprawdopodobniej. Na inne trasy są za małe. Artutitu82 - 07-10-2011, 10:29 Temat postu:
jaworek napisał/a:
A czy Elfy będą jeździć na trasie Ostrowiec Świętokrzyski - Skarżysko Kamienna?
Niestety to była póki co jednorazowa wizyta:/ ET05 - 09-10-2011, 19:03 Temat postu:
Dziś był w Częstochowie. Nowak - 12-10-2011, 13:20 Temat postu: http://www.youtube.com/watch?v=j8ErC5fvCRIpospieszny - 18-10-2011, 07:14 Temat postu:
Dziewiętnaście nowych pociągów za 342 mln zł kupi samorząd świętokrzyskiego dla czterech województw południowej Polski. Pierwsze z nich powinny wozić pasażerów w 2013 roku.
- W ciągu najbliższych kilku dni spodziewany się podpisać preumowę na dofinansowanie zakupów ze środków unijnych. Projekt dokumentu jest już w Centrum Unijnych Projektów Transportowych - informuje Jan Maćkowiak, członek zarządu województwa świętokrzyskiego.
Zakłada on kupno 19 składów na potrzeby tzw. Grupy Zakupowej Południe. Tworzą ją cztery współpracujące ze sobą województwa: Świętokrzyskie, Małopolskie, Śląskie i Podkarpackie. Trzy pierwsze kupią po sześć składów, Podkarpacie - jeden.
Co ciekawe liderem grupy jest właśnie województwo świętokrzyskie. - Program jest nowatorski. Każdy z partnerów jest porównywalnie zaangażowany, ale to my mamy stosunkowo świeże doświadczenia z przygotowaniem zakupu ostatnio dostarczonych "Elfów". Dlatego zadeklarowaliśmy, że możemy się tym zająć. Małopolska odpowiada z kolei za przygotowanie ważnego dokumentu, jakim jest studium wykonalności - tłumaczy Maćkowiak.
Pieniądze na kupno nowych pociągów pochodzić będą z unijnego programu "Infrastruktura i środowisko". Pierwotnie to spółka Przewozy Regionalne miała kupić aż 60 nowych pociągów. Do tego jednak nie doszło. - Powodów było kilka. Jako beneficjent programu Przewozy Regionalne musiałyby mieć podpisaną 10-letnią umowę na realizację usług przewozowych. Tymczasem zgodnie z obecnymi przepisami samorządy nie mogą podpisywać umowy na dłużej niż 3 lata. Sama przyszłość Przewozów Regionalnych też może być różna, a wydaje się, że samorządy będą w stanie racjonalnie wykorzystać nowe składy - mówi Maćkowiak.
Przetarg na dostawę nowych składów ogłoszony zostanie najpóźniej na wiosnę. Każdy z nich powinien być trzy wagony, czyli o jeden więcej niż dostarczone ostatnio "Elfy". Mają one jeździć na trasach z Kielc do Krakowa, Częstochowy i Katowic oraz z Krakowa do Rzeszowa i Katowic.
- Trudno przewidzieć jaka oferta okażę się najkorzystniejsza, ale chcemy, żeby były to pojazdy z najwyższej półki. Zakup aż 19 pociągów powinien wpłynąć na wynegocjowanie korzystnej ceny. Liczę, że pierwsi pasażerowie pojadą tymi pociągami w 2013 roku - zapowiada Mariusz Brzeziński ze świętokrzyskiego urzędu marszałkowskiego.
źródło: Gazeta WyborczaDarekP - 18-10-2011, 22:13 Temat postu:
Jednak trochę szkoda, że nie czteroczłony.
Byłaby jakaś wspólna platforma ze śląskimi Elfami i małopolskimi Acatusami.
A tak te będą miały mniejszą pojemność i nie będzie można swobodnie układać obiegów obejmujących więcej niż 1 województwo. ET05 - 18-10-2011, 23:05 Temat postu:
Czwarty człon zawsze można dołożyć. DarekP - 19-10-2011, 15:54 Temat postu:
A był taki przypadek, pomijając EN57?
Możliwość zawsze jest, ale praktycznie nikt się na coś takiego nie decyduje.
Acatus ED59 miał nawet wyprodukowany czwarty człon, a łódzkie nie zdecydowało się na jego zakup.
Dlatego sceptycznie na to patrzę, a dodatkowo w miarę produkcji Elfy mogą się zmieniać i wtedy koszt rozbudowy może być już nieatrakcyjny. Anonymous - 19-10-2011, 17:31 Temat postu:
Zamowienie nowoczesnych skladow, ale z 3 , a nie 4 członami byloby wielka porazka. Po co nowiutkie pociagi, skoro nie beda sie do nich miescili ludzie ? Nowak - 21-10-2011, 12:13 Temat postu:
Tłumaczone jest to dostosowaniem pojemności taboru do zapotrzebowania. Na niektórych trasach ok, ale gdzie z Krakowa odj. 14;57 czy 19.XX do Kielc frekwencja jest 90-100% w EN57 to ja ich nie widzę. ET05 - 04-11-2011, 19:42 Temat postu:
Dwa kolejne elfy mają jeździć m.in. do Krakowa. Oj będzie ciasno...
[ Dodano: 18-12-2011, 21:55 ]
A w niedzielę 2 elfy i jeden jelonek gniją w parku koluszkowskim... pospieszny - 19-01-2012, 16:42 Temat postu:
Świętokrzyskie ELF-y odporne na zimę.
Od kilku dni prawdziwa zima gości w Polsce, także w województwie świętokrzyskim. Zakład Przewozów Regionalnych w Kielcach nie odnotował utrudnień w związku z trudnymi warunkami pogodowymi.
- Nie mieliśmy żadnych przypadków opóźnień naszych pociągów spowodowanych warunkami atmosferycznymi. Wszystkie kursowały i kursują zgodnie ze zmienionym w grudniu rozkładem jazdy – informuje Wiesława Szabat, naczelnik działu marketingu i sprzedaży w Zakładzie Przewozów Regionalnych w Kielcach.
Dodaje ona, że jedynie kilka dni temu poranny pociąg z Krakowa do Kielc zanotował opóźnienie. Spowodowane ono było utrudnieniem w ruchu na odcinku między Miechowem a Słomnikami (ruch odbywał się jedynie po jednym torze). Jego przyczyną było tragiczne wydarzenie na stacji w Szczepanowicach, gdzie pociąg Intercity relacji Kraków – Warszawa potrącił 70-letnią kobietę, która zginęła na miejscu.
- Pracownicy naszej spółki do tegorocznej zimy bardzo starannie się przygotowali. Poza tym nie zawodzi sprzęt, przede wszystkim najmłodszy tabor w postaci ELF-ów czyli niskopodłogowych zespołów trakcyjnych z bydgoskiej PESY – dodała naczelnik Szabat.
źródło: KOW Radek - 29-01-2012, 11:20 Temat postu:
A czy wiadomo, jakie są obiegi Elfów? Na pewno jeden przyjeżdża o 7:05 z Sędziszowa do Krakowa i chyba jedzie o 15:57 do Sędziszowa? pospieszny - 13-03-2012, 14:47 Temat postu:
Na zamkniętej linii Aleksandrów Kujawski - Ciechocinek przeprowadzone zostały testy składu EN96-003 przeznaczonego dla województwa świętokrzyskiego.
Wiadomośćo testach na linii nr 245 dostaliśmy od użytkownika portalu. Przejazd próbny odbył się w czwartek 8 marca 2012 r.
Pierwszego "małego" ELF-a (EN96) Świętokrzyski Zakład Przewozów Regionalnych otrzymał 5 października 2011 r.
EN96 to dwuczłonowy elektryczny zespól trakcyjny wyprodukowany przez byudgoską PESĘ. Każdy pojazd ma 107 miejsc siedzących i 123 stojące. Są także wydzielone miejsca dla osób niepełnosprawnych oraz specjalne mocowania dla rowerów.
Zakup nowych pociągów za 45,8 mln zł był współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013.
źródło: Kurier KolejowyNowak - 03-04-2012, 22:49 Temat postu:
Ktoś się próbował dostać do Elfa 002[IMG=http://img600.imageshack.us/img600/7121/img2012040200159.jpg][/IMG]Artutitu82 - 08-04-2012, 14:48 Temat postu:
to ja go pstryknąłem z jeszcze bardziej rozbita szyba:(
en96-002-szybaNowak - 09-04-2012, 13:23 Temat postu:
Co ciekawe w szybie czołowej też są w 2. miejscach dziury.. ja nie wiem.. tomasso86 - 09-04-2012, 14:14 Temat postu:
Elfiki byłyby w sumie fajne. W Wielki piątęk jechał na pociągu REGIO Kraków Gł. 15:58 - Sędziszów .... z Krakowa wyjechał opóźniony 14 minut i do Tunelu nadgonił i był planowo.. minus - tak jak w EN81 drzwi się długo otwierają i są zrypane przez co niepotrzebnie traci czas ... a mogłoby być tak pięknie i pociągi REGIO mogły by tak konkretnie przyspieszyć Radek - 25-01-2014, 13:31 Temat postu:
Ktos wie jakie sa teraz obiegi swietokrzyskich elfow? 7:05 z Krakowa do Kielc czasem jezdzi, ale nie codziennie. mkfilmykolejowe - 25-01-2014, 16:28 Temat postu:
Ciężko stwierdzić. W starym RJ jeździły regularnie, a teraz rzucane są, gdzie popadnie. W poniedziałek Elfa widziałem o godz. 16:00 jako R relacji Kielce - Częstochowa, a na drugi dzień we wtorek jechał zwykły kibel. ET05 - 17-03-2015, 20:44 Temat postu:
Chwilowo jeżdżą też na Łysicy, Ostańcu i Sędziszów - Katowice. Powoli wraca temat przebudowy na EN62.