INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. podkarpackie - Nowe połączenie

pospieszny - 20-09-2011, 07:52
Temat postu: Nowe połączenie
Zmodernizowane linie kolejowe i nowe pociągi. Kolejne inwestycje, które mają przyciągnąć inwestorów do specjalnych stref ekonomicznych i zmiana ustawy, która daje większe możliwości Agencji Rozwoju Przemysłu. Przedstawiciele Platformy Obywatelskiej na konferencji w Rzeszowie przekonywali jak przyczynia się to się do rozwoju Podkarpacia. Dziś w Rzeszowie z przedsiębiorcami z regionu spotkał się wiceminister infrastruktury, szef spółki PKP IC i prezes Agencji Rozwoju Przemysłu.

Na konferencji w Rzeszowie wiceminister infrastruktury Andrzej Masel mówił o modernizacji linii kolejowej E-30 z Krakowa do Rzeszowa. Dzięki inwestycji, która już ruszyła a zakończy się w 2014 roku prędkość pociągów zwiększy się do 160 kilometrów na godzinę. Wiceminister pochwalił samorząd województwa za inwestycje kolejowe na linii Rzeszów-Jasło i Jasło Zagórz realizowane z Regionalnego Programu Operacyjnego. Szef spółki PKP IC Zapewnił, że także na podkarpackich trasach a dokładnie na odcinkach Przemyśl - Rzeszów Kraków – Wrocław - Szczecin kursować będą pociągi z nowymi wagonami. Padło tez zapewnienie, że po 10 grudnia w nowym rozkładzie jazdy PKP Rzeszów będzie miał nowe połączenie ze stolicą przez Leżajsk Sandomierz i Skarżysko - Kamienną. Po południu przedstawiciele ministerstwa wizytowali remontowany dworzec kolejowy w Przemyślu.


źródło: www.tvp.pl
ibonek - 21-09-2011, 20:09
Temat postu:
Cytat:
Padło tez zapewnienie, że po 10 grudnia w nowym rozkładzie jazdy PKP Rzeszów będzie miał nowe połączenie ze stolicą przez Leżajsk Sandomierz i Skarżysko - Kamienną.
. Tylko,że nikt nie mówi, którego roku.
Tak na poważnie - nie wierzę. Sandomierz - Ostrowiec w zasadzie 40km/h i jakaś perspektywa remontu. No chyba, ze w związku z wyborami coś się ruszyło.
maciej30 - 22-09-2011, 13:35
Temat postu:
właśnie coś ucichło odnośnie tego pociągu, ale planowane połączenie Przemyśl - Warszawa Wsch, z Rzeszowem nie będzie miec nic wspólnego ten pociąg do Rzeszowa zaglądać w ogole nie będzie, w Przeworsku skęci na Leżajsk i Stalową Wolę. W rzeszowie nie bazy technicznej PKP Intercity i żaden pociąg z Rzeszowa nie może zaczynać swojej trasy ani kończyć tam biegu. Tak więc w Rzeszowie tego pociągu nie będzie, a na 100 % nie pojedzie przez Kolbuszową ( trasa nie jest pod drutem - wystarczy, że PIC zostawi tam Hetmana Zamość - Zielona Góra ). Hetman oczywiście będzie kursował w RJ 2011/2012 ale żaden inny pociąg TLK na odcinku Rzeszów - Kolbuszowa - Tarnobrzeg nie jest planowany, oczywiście oprócz TLKi do Zamościa będą Regio z Rzeszowa do Rozwadowa i Lublina przez Kolbuszowa i Tarnobrzeg ale to zupełnie inna bajka.
Exsimus - 06-10-2011, 21:53
Temat postu:
O ile się nie mylę PLK robi (ła) remont torów na odcinku Ostrowiec - Skarżysko chcąc podnieść prędkość na tym szlaku do 100 km/h, ale czy skończyła tego nie wiem, ale fakt remont miał być i to mogę potwierdzić.
Anonymous - 07-10-2011, 01:50
Temat postu:
maciej30 napisał/a:
TLK na odcinku Rzeszów - Kolbuszowa - Tarnobrzeg nie jest planowany, oczywiście oprócz TLKi do Zamościa będą Regio z Rzeszowa do Rozwadowa i Lublina przez Kolbuszowa i Tarnobrzeg ale to zupełnie inna bajka.


Nie bylbym tego taki pewien, wiele wskazuje, ze ten TLK pojedzie wlasnie trasa Przemysl-Rzeszow-Kolbuszowa i dalej na Radom i do Warszawy.
maciej30 - 07-10-2011, 11:45
Temat postu:
Pułtuś Taka trasa nie jest planowana dla tej TLKi, nie ma już żadnych dodatkowych SUK do obsługi odcinka Rzeszów - Kolbuszowa - Tarnobrzeg to raz, a dwa PIC nie będzie wchodził w koszty trakcji spalinowej dla kolejnego pociągu, podczas gdy równoległa trasą przez Leżajsk jest cała pod drutem. Na 99 % pojedzie jak pisałem wcześniej czyli Przeworsk - Leżajsk - Rozwadów i cała trasa Przemyśl - Warszawa Wsch pod drutem. Chyba, że w PICu zmienią zdanie i pociąg będzie mógł rozpoczynać bieg w Rzeszowie ale i wtedy nie ma co liczyć, że pojedzie przez Kolbuszową, tylko jechałby przez Łańcut, Leżajsk i Rozwadów. Póki co to jednak mrzonki, bo PIC nie ma zaplecza technicznego w Rzeszowie i wszystkie składy tego przewoźnika mogą rozpoczynać i kończyć trasę w Przemyślu. Z Rzeszowa do Warszawy będziesz miał dwa składy: Ex.Małopolska oraz IR PRów i to Ci musi wystarczyć, zresztą przez cały okres lat 90 z Rzeszowa do Warszawy były dwa pociągi dziennie i nikt z tego problemu nie robił a przypominam, że był to okres kiedy z PKP korzystało dużo więcej podróżnych nic obecnie. Paradoksalnie Przemyśl miał zawsze więcej połączeń z Warszawą niż Rzeszów, bo w latach 90 "SAN" i "SOLINA" kursowały z pominięciem Rzeszowa w Przeworsku uciekały właśnie na Leżajsk i Rozwadów, do tego dochodziła Małopolska która jezdziła zawsze przez Rzeszów oraz nocny pośpiech z Zagórza do Warszawy przez Rzeszów ( później "Wetlina"), więc suma sumarum w latach 90 z Przemyśla miałes 3 pociągi do warszawy a z Rzeszowa dwa, teraz też będziesz miał dwa i nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem.
Anonymous - 07-10-2011, 21:02
Temat postu:
Maciej30, widze ze zapomniales o popoludniowo wieczornej TLK Przemysl-Rzeszow-Krakow-Warszawa Wsch, dawny Ernest Malinowski- to trzy polaczenia Exclamation I to wlasnie ono cieszy sie najwieksza popularnoscia !

Problemem nie jest ILOSC polaczen, ale czas przejazdu, ktory podczas remontu Rzeszow-Krakow wydluzy sie zniechęcając podroznych. Dlatego trzeba szukac alternatywnych tras.

Inną kwestia jest fakt, ze politycy obiecali Rzeszowowi ten pociag juz kilkakrotnie i chyba cos musi w tym byc? Wiem ze politycy to bezczelni kłamcy, no ale nie wspomnieli o tym polaczeniu raz, a kilka razy, chociaz ostatnio jakby ciszej Razz

Coz, najwyzej politycy znowu kogos wydymaja i oszukaja, normalka. Ja jednak dalej po cichu licze, ze stanie sie cud i ten pociag pojedzie przez Rzeszow.
maciej30 - 07-10-2011, 23:50
Temat postu:
Pułtuś Fakt, zupełnie zapomniałem o Malinowskim. Malinowski ma dużo wagonów jak cholera bo czasami i 10 ale szczerze mówiąc to na odcinku Przemyśl - Kraków świeci pustkami. Co do omawianego pociągu przez Skarżysko, jego trasa przez Rzeszów będzie mieć sens tylko w przypadku elektryfikacji odcinka Rzeszów - Tarnobrzeg, w przeciwnym razie jest to raczej mało opłacalne, a jak mało to pokazał łącznik do dawnego Sana, który w rozkładzie jazdy 2009/2010 jezdził przez Tbg - Kolbuszową i Rzeszów do Przemyśla, który to na odcinku SWR - Rzeszów - Przemyśl był pusty, tak, że po trzech miesiącach go zdjeli, co ciekawe wagony który jechały od SWR przez Nisko i Leżajsk do Przemyśla cieszyły sie bardzo dużą frekwencją szczególnie przed weekendami, do tego stopnia, że ludzie stali na korytarzu. Stacyjki typu Nisko, Nowa Sarzyna, Leżajsk, Stalowa Wola generują spore potoki pasażerskie. I nie doszukiwałbym się żadnej analogii do TLKi Zamość - Zielona Góra, która to kursuje przez Kolbuszową, bo PIC został przymuszony odgórnie do wytrasowania takiego pociągu, w przypadku TLKi Przemyśl - Warszawa nie mają żadnego odgórnego polecenia, więc wytrasują pociąg w sposób najbardziej ekonomiczny dla spółki. Very Happy
sokyl - 08-10-2011, 07:42
Temat postu:
Cytat:
na odcinku Przemyśl - Kraków świeci pustkami

no nie powiedziałbym...do Krakowa jedzie praktycznie zawsze pełny a w weekendy frekwencja regularnie ponad 100%. Z Krakowa w tygodniu jest trochę luźniej, ale na pewno pusty nie jeździ. Najmniej ludzi jedzie w środku tygodnia(frek.50%), ale już od czwartku do poniedziałku wszystko jedzie zapełnione.
Radek - 08-10-2011, 10:40
Temat postu:
Podkarpacie powinno dostać poranny pociąg TLK do Warszawy przez Kraków w miejsce Ex Małopolska (np. TLK Kraków - Warszawa - Kołobrzeg powinien startować w Przemyślu, od Krakowa po CMK). W przyszłym roku będzie więcej remontów, a docelowo Pendolino i tak dojadą od Warszawy tylko do Krakowa, a poza Kraków już raczej nie będą wyjeżdżać.
maciej30 - 08-10-2011, 10:53
Temat postu:
Radek Ekspres Małopolska zostaje w przyszlym rozkładzie bez zmian. Tylko może zostać znacznie wydłużony jego czas przejazdu z uwagi na remonty E30. Będzie też IR Rzeszów - Warszawa Wsch przez Kraków i CMK, prawodpodobnie nie będzie TLKi popułudniowej Przemyśl - Warszawa Wsch przez Rzeszów, Kraków i CMK. Nowa TLKa Przemysl - Warszawa Wsch przez Lezajsk, SWR, Sandomierz, skarzysko jest juz własciwie przyklepana - nie pojdzie przez Rzeszów a także nie pojedzie przez Tarnobrzeg, tylko obwodnicą. W Skarżysku Kamienniej będzie łączona ze składem Kielce - Warszawa Wsch.
dyżurny - 08-10-2011, 19:19
Temat postu:
sokyl, a kiedy jechałeś ostatnio tym pociągiem? W tygodniu od strony Przemyśla ten pociąg świeci pustkami, naprawdę nie rozumiem ICC dlaczego targa wszystkie wagony do Przemyśla. Połowa składu może zostać w Krakowie, a w weekendy jechać do Zakopanego. Więcej pożytku z tego będzie, bo aż żal patrzeć na 10 wagonowy skład, w tym na jedynkę nr. 12 która z Krakowa jeszcze nigdy nie wyjechała z jakimś pasażerem na pokładzie (przynajmniej jak ją obserwuję).

maciej30, mówisz że nie ma SU45 do obsłużenia dodatkowej pary. Oczywiście że jest. Przecież przy dobrym ułożeniu rozkładu można obsłużyć zarówno Ślązaka jak i ten nowy pociąg przy pomocy jednej SU45. Tylko trzeba chcieć. Łącznik do Sana w zeszłym RJ to wogóle było jakieś jedno wielkie nieporozumienie. Bez sensu godziny odjazdów, relacja też bez sensu (po kiego grzyba targać dodatkowy skład i loka z Przemyśla), także ogólnie nie miało to racji bytu. Ale wtedy w PIC rządził p.Mędza, więc była nędza, obecnie jest p. Malinowski, więc śmiem twierdzić że jazda przez Rzeszów jest tak samo realna jak przez Łańcut.

Radek, z tym Pendolino to sie troszkę mylisz, bo gdzieś nie dawno czytałem, jak prezes Malinowski stwierdził, że z Pendolino będą mogli skorzystać mieszkańcy nie tylko Krakowa czy Warszawy, ale że docierać będą one w różne zakątki północnej i południowej Polski.
maciej30 - 08-10-2011, 19:48
Temat postu:
dyzurny wg przecieków przez Leżajsk nie przez Rzeszów. Nie będzie drugiej TLKi na Kolbuszowej, nic się już w tej kwestii nie zmieni, kursuje tam tylko Zamość i tyle a gdyby nie to że ministerstwo kazało uruchomić skład do Zamościa, to żaden skład Intercity tamtędy by nie kursował. Założenia szybkiego połączenia Rzeszowa z Warszawą przez Kolbuszową są takie, że będą tamtędy kursować składy PIC, tylko w przypadku elektryfikacji odcinka Rzeszów - Tarnobrzeg
Forumowicz - 05-11-2011, 20:13
Temat postu:
[quote="dyżurny"]sokyl, a kiedy jechałeś ostatnio tym pociągiem? W tygodniu od strony Przemyśla ten pociąg świeci pustkami, naprawdę nie rozumiem ICC dlaczego targa wszystkie wagony do Przemyśla. Połowa składu może zostać w Krakowie, a w weekendy jechać do Zakopanego. Więcej pożytku z tego będzie, bo aż żal patrzeć na 10 wagonowy skład, w tym na jedynkę nr. 12 która z Krakowa jeszcze nigdy nie wyjechała z jakimś pasażerem na pokładzie (przynajmniej jak ją obserwuję).


Na twoim miejscu poszedłbym dalej i nie żałowałbym sobie. Wszystkie dalekobieżne skróciłbym do Krakowa.
pospieszny - 11-11-2011, 18:21
Temat postu:
Była zapowiedź jest i nowe połączenie Rolling Eyes zawsze to lepsze niż było do tej pory http://rozklad.sitkol.pl/bin/traininfo.exe/pn/334185/306283/523670/150440/51?ld=hw2&seqnr=5&ident=6m.0106812.1321031755&date=29.12.11&station_evaId=5100234&station_type=dep&journeyStartIdx=0&journeyEndIdx=13&backLink=tp&
maciej30 - 11-11-2011, 18:50
Temat postu:
pospieszny pociąg kursuje do Warszawy Wsch, hafas pokazuje tylko do skarżyska kamiennej ale pociąg jedzie do Warszawy Wsch, a pokazuje tylko do skarżyska gdyż tam wagony przemyskie są przełączane na pociąg TLK Kielce - Warszawa Wsch i ze skarżyska jadą juz jako jeden skład Kielce/Przemyśl - Warszawa Wsch.
pospieszny - 11-11-2011, 18:55
Temat postu:
Ach Very Happy proszę co pokazuje..

Bezpośrednie połączenie z przesiadką Śmiech
maciej30 - 11-11-2011, 18:58
Temat postu:
pospieszny a jakbyś był mądry to spojrzał bys na rozkład TLK 21102 Very Happy z kielc do warszawy wsch do skarżyska przyjezdza na 9:55 a odjezdza o 10:15 i jak myślisz czemu stoi aż 20 minut a inne TLK stoją tylko minutę? Bo to właśnie czas na dołączanie wagonów z przemysla ktore od skarzyska razem z kielcami jada do warszawy wsch i koniec tematu.
Anonymous - 11-11-2011, 19:00
Temat postu:
No i prosze, tak to jest ufać politykom - Rzeszowowi obiecano dzienną TLKę do Warszawy, przez Skarzysko i co ? Nima, jest z Przemysla przez Leżajsk, ale chyba mieszkancom Rzeszowa nie o to chodzilo Evil or Very Mad

Macie czarno na białym- na poprzedniej stronie OBIETNICA politykow, a ponizej oficjalny rozklad......
maciej30 - 11-11-2011, 20:05
Temat postu:
Pułtuś Dopóki nie będzie druta na rzeszów - tarnobrzeg zapomnij o TLK do Warszawy tą trasą a powyższy pociąg jest uruchomiony w relacji i trasą jaka była zapowiedziana, nigdy nie było mowy że pojedzie przez Rzeszów tylko przez Leżajsk i Rozwadów
Sandmann - 11-11-2011, 20:14
Temat postu:
Czy na nadchodzący rok jest planowana elektryfikacja linii 71 (Rzeszów - Tarnobrzeg) ??
FranzMaurer - 11-11-2011, 20:17
Temat postu:
maciej30, dziś z rana miałem okazję zobaczyć wagoniki TLK 21102 które opisujesz.. z tym że połączenie to było w przeciwną stronę a pociąg miał start z Grochowa Smile
maciej30 - 12-11-2011, 13:47
Temat postu:
To co poraża w nowym rozkładzie to brak skomunikowania w Rozwadowie TLK 32104 Przemysl - Warszawa z TLK 27100 Zamość - Zielona Góra. TLKa do Warszawy odjezdza z rozwadowa o 7:12 a TLK z zamoscia do zielonej góry przyjezdza do rozwadowa o 7:21 czyli 10 minut po odjezdzie TLKi do Warszawy, jak widać w polskich warunkach nie można tego zgrać, żeby z jedynego pociągu z zamojszczyzny umożliwić przesiadke do jedynego pociągu który kursuje do woj. swietokrzyskiego i dalej do Warszawy. W drugą stronę to samo TLK do Zamościa rusza z rozwadowa o 20:32 a TLK z Warszawy do Przemyśla przyjezdza do SWR o 20:43, także totalny bezsens.
pospieszny - 12-11-2011, 21:32
Temat postu:
Nowe, nowym a tu jeszcze starych nie ma wpisanych na linii 68 Sad
sympatyk - 15-01-2013, 21:59
Temat postu:
W poniższym artykule jest troszkę nieścisłości nazewniczych ale ważniejszy jest przecież sukces niewielkiego powiatowego miasteczka:

Kolej w Leżajsku ma już 6 pociągów dalekobieżnych.

Nowy rozkład jazdy pociągów wszedł w życie 9 grudnia 2012 roku. Jak informuje portal internetowy "Lezajsk4u.pl", wraz z nowym rozkładem Leżajsk zyskał cztery nowe pociągi dalekobieżne, w tym jeden nocny.

Przez miasto kursują teraz codziennie pociągi: TLK Hetman rel. Przemyśl – Warszawa Zachodnia, nocny TLK „Monciak-Krupówki” rel. Przemyśl – Warszawa Wschodnia/Gdynia Główna, TLK San rel. Warszawa Zachodnia – Przemyśl, TLK Moniak-Krupówki rel. Gdynia Główna/Warszawa Wschodnia – Przemyśl. Dodatkowo w każdą niedzielę kursuje pociąg Interregio „Łysica” rel. Przemyśl – Wrocław, a każdy piątek pasażerowie mogą skorzystać z połączenia Interregio „Łysica” rel. Wrocław Główny – Przemyśl.

Bilety na pociągi TLK pasażerowie mogą kupić na stronie bilet.intercity.pl, a na Interregio na stronie biletyregionalne.pl. Mogą je także nabyć u drużyny konduktorskiej bez dodatkowej opłaty.

http://www.rynek-kolejowy.pl/38735/_Kolej_wLezajsku_ma_juz_6_pociagow_dalekobieznych_.htm
SirbertEN57 - 15-01-2013, 22:58
Temat postu:
Nieprawda. To nie jest "Łysica"!!! Czy ten pociąg ,,Łysica" jedzie w kierunku Przemyśla.
Anonymous - 16-01-2013, 01:28
Temat postu:
No tak, pogratulowac Lezajskowi tyle że... sytuacja w ktorej miasto to ma tyle pociagow dalekobieznych jest tymczasowa i po modernizacji E30 i zelektryfikowaniu linii Rzeszow-Kolbuszowa sie zmieni - obawiam sie, ze skonczy sie swoiste 5 minut stacji Lezajsk i miasto utraci wszystkie polaczenia.

Poza tym jak dotad nie natrafilem na zadne informacje nt. frekwencji w pociagach TLK z Rzeszowa na północ.. Wie ktoś cos?
krzysztof.ka - 21-01-2013, 17:51
Temat postu:
W sobotę jechałem z Rzeszowa do Tarnobrzega pociągiem o 12:29 w 2 klasie.
Każdy przedział był zajęty. Co prawda ścisku nie było, ale po drodze w Kolbuszowej, Nowej Dębie i Tarnobrzegu wsiadało od kilku do kilkunastu osób.
forest - 26-01-2013, 06:02
Temat postu:
Sandmann napisał/a:
Czy na nadchodzący rok jest planowana elektryfikacja linii 71 (Rzeszów - Tarnobrzeg) ??


Nie, na przyszły 2014.
sympatyk - 10-01-2014, 13:08
Temat postu:
Pociągi integrują Małopolskę z Podkarpaciem.

Współpracę przy unijnych projektach oraz powrót do dobrej tradycji wspólnych spotkań zarządów zapowiedzieli marszałkowie Małopolski i Podkarpacia.
- Chcemy współpracować przy realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego – tłumaczy Władysław Ortyl. – Będziemy szukać obszarów do realizacji wspólnych projektów w ramach RPO. To oczywiście nie jedyna płaszczyzna, na której chcemy współpracować. Będą to również łączące nas kwestie związane z komunikacją dlatego wracamy do dobrej tradycji wspólnych spotkań zarządów województwa małopolskiego i podkarpackiego – dodał Władysław Ortyl.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17764/Pociagi-integruja-Malopolske-z-Podkarpaciem.html
maciej30 - 10-01-2014, 16:28
Temat postu:
forest napisał/a:
Sandmann napisał/a:
Czy na nadchodzący rok jest planowana elektryfikacja linii 71 (Rzeszów - Tarnobrzeg) ??


Nie, na przyszły 2014.


Chyba dupa blada w tym roku także. Mimo, że linia 71 znajduje się w wykazie linii PLK do zamknięcia z powodu elektryfikacji, to podobnież zmyła się kasa dla tego zadania. Rząd przerzucił kasę na drogi i jest bardzo mała szansa na elektryfikacje tej linii w tym roku a szkoda.
krzysztof.ka - 07-02-2014, 08:34
Temat postu:
A ja się tak zastanawiam, dlaczego szynobus na trasie Rzeszów - Stalowa Wola Rozwadów, nie mógłby zahaczyć o Sandomierz? W sumie to podróż trwałaby mniej więcej o 15 minut dłużej niż obecnie.
Sądzę, ze znacznie więcej osób wsiadałoby w Sandomierzu w kierunku Rzeszowa, niż w samej Stalowej.
No i też z Sandomierza do Stalowej można by pasażerów złapać. Czy nie dałoby się też wydłużyć kursowania szynobusu do Stalowej Woli Południe? Zawsze to bliżej pasażera.
lukasz92 - 07-02-2014, 15:22
Temat postu:
krzysztof.ka, polecam popatrzeć na mapę Sandomierza - stacja jest totalnie na uboczu, za Wisłą daleko od centrum opanowanego przez lokalne busy i dalekobieżne autokary. Nic dziwnego, że pociągi osobowe zniknęły z Sandomierza już w 2005 r.
krzysztof.ka - 07-02-2014, 15:48
Temat postu:
Pociągi w Sandomierzu nie zniknęły przez to, że stacja jest oddalona od miasta, a związane było to ze stanem linii do Skarżyska - Kamiennej. Znam wiele stacji oddalonych o wiele bardziej od miasta, a jednak pociągi dojeżdżają.
Pytam o merytoryczne powody i osoby, która się orientuje w temacie:
np. - brak porozumienia ze świętkokrzyskim zakładem przewozów,
- problemem jest finansowaie tego krótkiego odcinka,
- nikt w Podkarpackim ZP nie wpadł na ten pomysł,
- bo Sandomierz to inne województwo.

Podobnie jest w przypadku przedłużenia kursowania szynobusu na trasie Rzeszów - Jasło do Gorlic.
Tu wiadomo było, inne województwo i dotowanie do przewozów pasażerów spoza rejonu.
W przypadku Sandomierza niekoniecznie.
Zouave - 07-02-2014, 17:41
Temat postu:
krzysztof.ka napisał/a:
A ja się tak zastanawiam, dlaczego szynobus na trasie Rzeszów - Stalowa Wola Rozwadów, nie mógłby zahaczyć o Sandomierz? W sumie to podróż trwałaby mniej więcej o 15 minut dłużej niż obecnie.


Realizacja tego całkiem rozsądnego pomysłu wymagałaby dogadania się dwóch marszałków: podkarpackiego i świętokrzyskiego. Ten drugi musiałby finansować jazdę po minimalnej ale jednak powierzchni swego województwa.

Cytat:
Sądzę, ze znacznie więcej osób wsiadałoby w Sandomierzu w kierunku Rzeszowa, niż w samej Stalowej.


Po reformie administracyjnej powstała Polska dzielnicowa. Każdy marszałek to choć trochę udzielny książę. Widać to dobrze na przykładzie kolei i np. dogadywania się marszałków podkarpackiego i małopolskiego.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group