INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. kuj.-pomorskie - Remont linii 201

speedpro - 20-09-2011, 18:59
Temat postu: Remont linii 201
Witam. Doszły mnie słuchy że ma zostać wyremontowany odcinek ze Stronna do Maksymilianowa (na tych zakrętach). Czy to prawda? Czy ktoś ma może bliższe informacje?
Pawel_15 - 20-09-2011, 20:47
Temat postu:
Nic mi o tym nie wiadomo ale jeżeli to prawda to jest to bardzo dobra wiadomość. Jazda ze Stronna do Maksymilianowa z obecną prędkością to jakaś masakra. Wlecze się ten pociąg i wlecze... Niech remontują, będzie krótszy czas przejazdu a to wyjdzie tylko na plus wszystkim.
Serock - 24-09-2011, 10:58
Temat postu: Re: Remont lini 201
Remont to chyba za mocne słowo... z tego co widziałem, to wymieniają pojedyncze podkłady drewniane na wspomnianych zakrętach.
wiwix - 26-09-2011, 08:00
Temat postu:
Zawsze lepiej jak będzie 60km/h zamiast 30tki.
Serock - 26-09-2011, 17:04
Temat postu:
wiwix napisał/a:
Zawsze lepiej jak będzie 60km/h zamiast 30tki.

To fakt! W okolicach Stronna w podobny sposób wcześniej wymieniono podkłady i chyba podnieśli tam prędkość do 70 km/h.
Z drugiej strony słyszałem od pracowników torowych, że to tylko naprawa doraźna a 201 czeka kompleksowy remoncik Very Happy
Pawel_15 - 26-09-2011, 17:15
Temat postu:
Ale chyba nie po całości ? Przecież na zdecydowanie przeważającej długości linii jest prędkość 100 km/h. Na odcinku Kościerzyna - Bydgoszcz jest kilka fragmentów gdzie jest zmniejszona prędkość. Najgorzej to chyba właśnie odcinek Stronno - Bydgoszcz...
Serock - 26-09-2011, 17:26
Temat postu:
Po całości chyba nie. Raczej wymienią podkłady na łukach. Chyba, że całą linię będą chcieli "przesiać i podbić".
Pawel_15 - 26-09-2011, 17:36
Temat postu:
Jakby poszli po całości to skończy się tym że wytną wszystkie tory dodatkowe na nieczynnych mijankach. Póki te tory sa zawsze mozna mijankę przywrócić, wycięcie torów dodatkowych spowoduje że linia będzie miała trwale ograniczoną przepustowość. W sumie już teraz tak ma ale teraz można kilka mijanek przywrócić, sporo zostało już wyciętych fizycznie ...
Serock - 26-09-2011, 17:42
Temat postu:
Na odcinku od Maksymilianowa do Wierzchucina zachowała się tylko mijanka w Serocku, chociaż i tu wycięli drugi tor mijankowy... Stronno, Świekatowo i nawet jedną głowicę Błądzimiu też już zlikwidowano...
Pawel_15 - 26-09-2011, 18:41
Temat postu:
Podsumujmy ile tego było kiedyś a ile jest dziś:

Kiedyś: Kościerzyna, Podleś, Olpuch Wdzydze, Bąk, Wojtal, Szałamaje, Lipowa Tucholska, Zarośle, Wierzchucin, Błądzim, Serock, Świekatowo, Stronno, Maksymilianowo - 14 mijanek

Dziś: Kościerzyna, Bąk, Lipowa Tucholska, Wierzchucin, Serock, Maksymilianowo - 6 mijanek.

Na odcinku Gdynia - Kościerzyna też tego było sporo.

Kiedyś: Gdynia Główna, Gdynia Wielki Kack, Gdańsk Osowa, Żukowo Wschodnie, Babi Dół, Somonino, Wierzyca, Krzeszna, Gołubie Kaszubskie, Skorzewo, Kościerzyna - 11 mijanek*

Dziś: Gdynia Główna, Gdynia Wielki Kack, Gdańsk Osowa, Żukowo Wschodnie, Somonino, Gołubie Kaszubskie, Kościerzyna - 7 mijanek*

* - odcinek Gdynia Główna - Gdańsk Osowa jest odcinkiem dwutorowym.

Czyli kiedyś na trasie Gdynia - Kościerzyna - Bydgoszcz mieliśmy 25 mijanek (!!!), dziś ostało się zaledwie 13 mijanek. Przepustowość tej linii dostała strasznie po dupsku.

Aaa, jeszcze bym zapomniał o mijance szlakowej Wdzydze pomiędzy Opluchem a Bąkiem. Zatem na całej trasie ucięto 19 mijanek. Pociągów wycięto jeszcze więcej, pierwsza rzeźnia miała miejsce w 94 roku, resztę dzieła zniszczenia dokonano w roku 1999.
wiwix - 27-09-2011, 13:39
Temat postu:
Fakt, że wycięto sporo mijanek. Jednak jest w tym mały plus. Mi się wydaje, że gdyby było wiecej mijanek, było by więcej ciężkich pociagów towarowych, i tą linię rozjachano by w 4-5lat. A szlakowa by spadła do 60km/h. Już właśnie teraz trzeba naprawiać łuki i wymieniać podkłady z szynami, bo ciężkie pociągi towarowe kruszą podkłady.

Cieszy to że Arriva jeździ w miarę często, a do tego jeszcze towarowe śmigają.
Mnie bardziej martwi coraz gorszy stan dworców, peronów i całej infrastruktury wzdłuż tej linii.
Gdy jeździły tam PR wyglądało to dużo lepiej.
Pawel_15 - 27-09-2011, 14:32
Temat postu:
Jak linię obsługiwały PR w całości to pociągi zatrzymywały się w każdej dziurze typu Podleś, Wojtal, Lubania Lipiny. Pociągi Arrivy nie zatrzymują się wszędzie. Pomijam kwestię tego czy tam gdzie się PR zatrzymywały a gdzie się dziś Arriva nie zatrzymuje wsiadali bądź wysiadali ludzie. Ale nie ma co ukrywać ze za PR była większa frekwencja na poszczególnych odcinkach.

Co do ciężkich pociagów towarowych to i tak jest ich tam dość sporo. Wycięcie mijanek uwaliło głównie połączenia pasażerskie.

Co do stanu infrastruktury to się zgadzam że za PR było lepiej. Prosty przykład, kwiecień 2006, Wierzchucin, godziny popołudniowe. Wbijamy się z kumplem składem od strony Kościerzyny zestawionym z SU46 + Bonanza + Półbipa. Nasz skład jedzie dalej do Laskowic Pomorskich, na stacji ma miejsce mijanka pociagów relacji Chojnice - Bydgoszcz. My czekamy na skład z Grudziądza który zawiezie nas z powrotem do Kościerzyny. Dworzec był wtedy czynny, kasy działały, sam czekałem 5 minut w kolejce po bilety które szło bardzo szybko - tyle wtedy było ludzi. Dziś dworzec zamknięty, kasy nieczynne, sporo połączeń uwalonych.
wiwix - 27-09-2011, 19:24
Temat postu:
Nie wiem czy Cie dobrze zrozumiałem, ale czy w Laskowicach dworzec jest zamknięty i nie kupię już tam biletu?
Pawel_15 - 27-09-2011, 19:35
Temat postu:
Nasz skład jechał do Laskowic, my wysiedliśmy w Wierzchucinie i czekaliśmy na powrotny do Kościerzyny Smile

Dworzec w Laskowicach jest czynny, można kupić w nim bez problemu bilety czy posiedzieć w poczekalni. Ostatnio szliśmy z ziomkiem (nawet ma konto na forum i czasem się udziela) na piechotę z Wierzchucina do Laskowic i kupowaliśmy bilety w kasie i siedzieliśmy w poczekalni. A nogi nas przez 4 dni napieprzały ale się opłacało Very Happy

Tyle tytułem wyjaśnienia Smile
Serock - 01-10-2011, 22:23
Temat postu:
Cytat:
Ale chyba nie po całości ? Przecież na zdecydowanie przeważającej długości linii jest prędkość 100 km/h.

Zapomniał bym... Zapoznałeś się może z planami Ministerstwa Infrastruktury tzw. "Masterplan dla transportu kolejowego w Polsce o 2030 roku"? Co prawda to tylko odległe plany, których i tak nie zrealizuja, ale zawsze:)
Oto link: http://www.mi.gov.pl/files/0/1788308/MasterPlanver120808.pdf
Pawel_15 - 01-10-2011, 22:43
Temat postu:
Elektryfikacja tej linii jest nieporozumieniem i raczej do tego nie dojdzie w najbliższych 50 latach. Już w latach 70 czy 80 mieli ciągnąć druta na Gdynia - Kościerzyna - Bydgoszcz czy Tczew - Czersk. Te plany nigdy nie zostaną zrealizowane...
Serock - 02-10-2011, 10:31
Temat postu:
Elektryfikacja elektryfikacją, ale jak rozumieć przeznaczenie tej linii? Jako "towarowa"... czyli wykasują z niej wszystkie pociągi osobowe??
Pawel_15 - 02-10-2011, 11:53
Temat postu:
Jakby chcieli wykasować połączenia osobowe to by nie pakowali tylu milionów w remont Gdynia - Kościerzyna. Poza tym odcinek Wierzchucin - Bydgoszcz bez osobowych nie przejdzie, Chojnice - Bydgoszcz będą generować spore potoki podróżnych.
Serock - 18-10-2011, 20:13
Temat postu:
Rozmawiałem dziś z jednym pracownikiem Zakładu Robót Torowych, który powiedział mi, że w przyszłym roku mają w planach remont 201 (szlak Maksymilianowo - Wierzchucin) skutkiem czego prędkość szlakowa ma wzrosnąć do 120 km/h. Ciekawe ile jest w tym prawdy... Normalnie nie do wiary! Mówił też, że jakiś interes w tym ma Arriva... Hmmmm
Pawel_15 - 18-10-2011, 20:47
Temat postu:
Zakładając że to prawda to się trochę skróci czas przejazdu pomiędzy Chojnicami a Bydgoszczą, będzie to kilka minut ale zawsze coś. Odcinek Chojnice - Wierzchucin jakby dali pod 100 czy 120 to by było coś, tyle że trzeba by było robić niemalże przebudowę tej linii. Pożyjemy, zobaczymy. Podchodzę sceptycznie do takich informacji. 120 na Gdynia - Kościerzyna, 120 na Wierzchucin - Maksymilianowo (Bydgoszcz)... Jeszcze trochę i dożyję powrotu planowych składów na tej linii, z takimi prędkościami będzie można puszczać IR/ TLK na południe kraju...
Serock - 19-10-2011, 19:11
Temat postu:
Do tych informacji jak najbardziej należy podchodzić sceptycznie, ponieważ są to informacje zaczerpnięte od Bolka - robolka, więc... różnie może byćSmile
LukaszBDG - 19-10-2011, 19:20
Temat postu:
W sumie racja...info z niepewnego źródła niekoniecznie musi się sprawdzić. Jednak z drugiej strony coś się ruszyło ponieważ bydgoscy mechanicy robią autoryzacje na EPoki, więc czy to oby oznaczało iż zobaczymy je na szlaku Bydgoszcz - Trójmiasto?...przyszłość pokaże Wink
fidzi123 - 28-10-2011, 20:39
Temat postu:
Z tego co się dowiedziałem, w przyszłości ma być remont linii 201 z Maksymilianowa do Kościerzyny na 120 km/h. Zlikwidowane mają zostać wszystkie nieczynne mijanki, ponieważ według PKP PLK przepustowość linii jest wystarczająca. Ile w tym prawdy zobaczymy. Moim zdaniem zamiast remontować na 120, lepiej byłoby zlikwidować wszystkie ograniczenia i uruchomić mijanki w Stronnie, Błądzimiu, Zaroślu, dalej nie wiem jak to wygląda, pewnie jakąś mijankę też by się przydało uruchomić. Ładnie wzrosła by przepustowość linii, obecnie jak np. pociąg z Bydgoszczy się opóźni (częsta sytuacja) to generują się duże opóźnienia bo drugi stoi np. 20 minut w Serocku, a tak minęły by się w Stronnie. No, ale pozamykać coś bezmyślnie było łatwo, a otworzyć z powrotem NIEDASIĘ.
Pawel_15 - 28-10-2011, 21:16
Temat postu:
Cytat:
likwidowane mają zostać wszystkie nieczynne mijanki, ponieważ według PKP PLK przepustowość linii jest wystarczająca

Uwalają w ten sposób jakąkolwiek szansę na reaktywację tychże, niech no tylko jakiś kataklizm spadnie na 131 to zrozumieją jak nie PLK to UMWP że 201 musi mieć większą przepustowość. Myślenie totalnie nielogiczne, skoro teraz wystarcza przepustowości to nie znaczy że za 10 lat będzie tak samo.

Co do mijanek to moim zdaniem powinno starczyć Kościerzyna, Wdzydze (szlakowa), Bąk, Szałamaje, Lipowa Tucholska, Zarośle, Wierzchucin, Błądzim, Stronno jeżeli chodzi o mijanki, głównie towarowe ale też i pasażerskie.
Cytat:
według PKP PLK przepustowość linii jest wystarczająca

Złota myśl PKP PLK, szkoda że jak większość innych o kant dupy potłuc...
Serock - 28-05-2012, 13:13
Temat postu:
Remont chyba się zbliżaSmile Podkłady już zwożą do Maksymilianowa. Mają zamiar wymienić około 2,7 km między Maksymilianowem a Stronnem:)
wiwix - 28-05-2012, 13:49
Temat postu:
A jakieś zamknięcia będą? Czy prace toczyć się będą w nocy?
Tu nic nie ma: http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2011_2012/Zalaczniki_1-9/P_11-12_Z_5_w.0.pdf
Pawel_15 - 28-05-2012, 13:54
Temat postu:
Tam dość spory ruch jest, 14 par osobowych chyba na dobę + pewnie sporo towarowych...
speedpro - 27-08-2012, 08:34
Temat postu:
Jednak coś się ruszyło...

Szanowni Podróżni,

W dniach 3 - 29.IX.2012 od poniedziałku do soboty w godzinach 7:50 - 13:40 nastąpi całkowite zamknięcie szlaku Maksymilianowo - Serock dla ruchu kolejowego. W tym czasie prowadzone będą tam przez PKP Polskie Linie Kolejowe zaawansowane prace torowe mające na celu poprawić komfort i czas podróży. W podanym okresie, wprowadzona zostaje Zastępcza Komunikacja Autobusowa na trasie Kotomierz - Serock. Autobusy będą odjeżdżać sprzed dworców i przystanków kolejowych w Kotomierzu, Stronnie, Wudzynie oraz Serocku.

Wybrane pociągi Arriva RP kursować będą w relacji Bydgoszcz Gł. - Kotomierz - Bydgoszcz Gł.

na trasie Bydgoszcz - Kotomierz:

pociąg AR 9223 Bydgoszcz Gł. (8:30) - Kotomierz (8:50) od poniedziałku do soboty w terminie 3 - 29 września
pociąg AR 9925 Bydgoszcz Gł. (11:10) - Kotomierz (11:28) od poniedziałku do piątku w terminie 3 - 28 września
na trasie Kotomierz - Bydgoszcz:

pociąg AR 9924 Kotomierz (8:57) - Bydgoszcz Gł. (9:17) od poniedziałku do soboty w terminie 3 - 29 września
pociąg AR 9126/59248 Kotomierz (11:35) - Bydgoszcz Gł. (11:54) od poniedziałku do soboty w terminie 3 - 29 września
UWAGA! Zastępcza Komunikacja Autobusowa odjeżdżająca z Kotomierza o godzinie 12:00 będzie kursować aż do stacji Wierzchucin (przyjazd o godz. 13:15) od poniedziałku do piątku w terminie 3 - 28 września.

Dodatkowo w pociągach spółki Przewozy Regionalne będą honorowane ważne bilety na przejazd pociągami Arriva RP:

na trasie Bydgoszcz - Kotomierz:

REGIO nr 2022 - od poniedziałku do piątku w terminie 3 - 28 września
REGIO nr 2024 - od poniedziałku do soboty w terminie 3 - 29 września
na trasie Kotomierz - Bydgoszcz:

REGIO nr 2023 - od poniedziałku do soboty w terminie 3 - 29 września
REGIO nr 2025 - od poniedziałku do piątku w terminie 3 - 28 września

Szczegółowe informacje mogą Państwo uzyskać pod numerem naszej całodobowej infolinii:

0 801 081 515 - dla numerów stacjonarnych

22 481 39 48 - dla numerów komórkowych

Uwaga! Podczas obowiązywania zamknięcia szlaku, w pociągach Arriva RP może wystąpić ograniczenie w przewozie rowerów, większego bagażu ręcznego, wózków i foteli inwalidzkich oraz wózków dziecięcych. Za powstałe utrudnienia przepraszamy.


Źródło: www.arriva.pl
sympatyk - 25-09-2017, 17:23
Temat postu:
PLK inwestują w alternatywne trasy do Trójmiasta.

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do prac zwiększających częstotliwość ruchu pociągów na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, obejmującym linie 201 i 203. W tym celu PLK zlecą opracowanie studium wykonalności, które pozwoli określić optymalny wariant inwestycyjny dla tego zadania.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23785/PLK-inwestuja-w-alternatywne-trasy-do-Trojmiasta.html

---

- PKP Polskie Linie Kolejowe konsekwentnie działają na rzecz usprawnienia przewozów pasażerskich i towarowych. Rozwiązania, ujęte w projekcie dotyczącym alternatywnego połączenia Bydgoszcz – Trójmiasto, sprzyjają tworzeniu lepszych możliwości dla kolei aglomeracyjnej i regionalnej. Realizujemy także ważny cel Krajowego Programu Kolejowego, którym jest poprawa przewozów towarowych – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Obecnie dla odcinka linii Maksymilianowo – Kościerzyna trwa postępowanie przetargowe, by wyłonić wykonawcę prac projektowych. Planowana jest budowa drugiego toru na odcinku od Maksymilianowa do Wierzchucina, wymiana torów, elektryfikacja linii oraz kompleksowa przebudowa stacji Maksymilianowo.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30891/wygodniejszy-dostep-i-szybsza-kolej-w-regionie-pomorskim.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group