INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. pomorskie - Koniec TUR-a?

Kuba_CH - 18-12-2011, 19:12
Temat postu: Koniec TUR-a?
Dzisiaj uwaga, prawdziwa bomba! Nie ma już pociągu bezpośredniego z Chojnic do Trójmiasta. Teraz jeździ SA132 na Chojnice - Tczew i przesiadka na 2xEN57. Tak samo z powrotem.
Wagony i lokomotywy w Chojnicach stoją, przed zmianą rozkładu jeździły. Po zmianie już nie. To jest tragedia!
Pawel_15 - 18-12-2011, 19:17
Temat postu:
Niedawno jeździł polsat z 4 bonanzami, od kilku dni widzę SA132+ Bonanza + SA103.
Kuba_CH - 18-12-2011, 19:18
Temat postu:
Cytat:
Niedawno jeździł polsat z 4 bonanzami, od kilku dni widzę SA132+ Bonanza + SA103.

No a dzisiaj jeden SA132 do Tczewa i przesiadka na EN57 ;/
Pawel_15 - 18-12-2011, 21:39
Temat postu:
Właśnie patrzę na rozkład jazdy na tabelę 424 (Chojnice - Tczew) i widzę takie oto cóś:

[5] TUR , Chojnice - Gdynia Główna, kursuje w (1) - (5), na odcinku Gdańsk Gł. - Gdynia Główna peron SKM; (D) - kursuje od poniedziałku do piątku oprócz świąt;

[6] TUR , Chojnice - Gdynia Główna, kursuje w (6) i (7);

To chyba dlatego jest przesiadka na kibel, jak skończą robić tę kretyńską modernę na odcinku Pruszcz - Gdynia to powinno wszystko wrócić do normy.
sebek - 19-12-2011, 15:00
Temat postu:
Napewno nie zlikwidują Tura, co najwyżej przesiadki w Tczewie jak coś. Na lini Malbork - Gdańsk, od nowego rozkładu, 7 składów jedzie tylko do Tczewa i tam przesiadki na regio Bydgoszcz/Laskowice - Gdańsk, lub na SKM i TLK. Z tym, że SKM honoruje tylko posiadaczy biletów msc. Ogólnie te remonty powodują zamieszanie, a dojazd jest coraz dłuższy. Niby od marca planują przywrócenie większej ilości bezpośrednich, ale obawiam się wraz z wiosną czy PLK nie ograniczy jeszcze bardziej ruchu na odcinku Tczew - Gdynia.
kowal331 - 19-12-2011, 15:12
Temat postu:
Może nie zlikwidują,ale szanse na powrót bezpośredniego pociągu z Chojnic do Gdyni są niewielkie.Z czasem zapewne "Tura" zdegradują do zwykłej osobówki zatrzymującej się na każdym przystanku i kursującej w zestawieniu 1xSA132 w najlepszym razie.Tak samo przecież zlikwidowano ten pierwszy pociąg bezpośredni do Trójmiasta wyjeżdżający ok 4.00 z Chojnic,kursuje od ponad roku tylko w relacji Chojnice-Tczew.Jedyną pamiątką po tym,że pociąg ten jeżdził kiedyś do Trójmiasta jest jego numer(pięciocyfrowy,podobnie jak "Tura").Myślę że skrócenie relacji tego pociągu,jest próbą zaoszczędzenia kilkudziesięciu litrów paliwa dziennie,co przy obecnych cenach daje już spore sumy.No cóż,skoro ktoś będzie chciał jechać do Chojnic,to najpierw będzie musiał się gnieść w pojedyńczym EN57 jadącym do Bydgoszczy i modlić się by w razie spóżnienia się "bydgoszczaka", pociąg do Chojnic zaczekał.
sebek - 19-12-2011, 16:32
Temat postu:
Szkoda że z Trójmiasta do Chojnic, oferta jest co roku gorsza. Dawniej oprócz Tura był regio po 15 z Gdańska, również zawsze pełny, a teraz coraz gorzej, dojazd zapchanymi składami bydgosko - malborskimi do Tczewa i przesiadki, co dla osób starszych czy niepełnosprawnych jest znacznym utrudnieniem. W ogóle oferta jest porażką, niby wszystko zwala się na remonty, ale jak nawet nie było jeszcze modernizacji torów, to co roku pociągów bezpośrednich na tej trasie brakowało.
Anonymous - 19-12-2011, 17:12
Temat postu:
A co pokazuje sitkol?Przecież musi być gdzieś wzmianka o ewentualnej likwidacji w/w połączenia
kowal331 - 19-12-2011, 17:29
Temat postu:
http://www.przewozyregionalne.pl/w-regionach,pomorskie,wydarzenia-z-regionu,s,0,7424.html Tu jest info o zmianie rozkładu jazdy "Tura".SitKol tego jeszcze nie widzi.
Anonymous - 19-12-2011, 17:34
Temat postu:
No to już wszystko jest jasne ,nie ma TUR-a
Pawel_15 - 19-12-2011, 17:35
Temat postu:
Mówię wam że to jest tymczasowe, skończą się remonty to wszystko wróci do normalnego stanu i być możę się nawet coś polepszy...
kowal331 - 19-12-2011, 17:43
Temat postu:
Tymczasowe?Nie wierzę.77420/77432 też tymczasowo w 2009 roku wyleciał z odcinka Tczew-Gdynia i trwa to już dwa lata.
Anonymous - 19-12-2011, 17:50
Temat postu:
Ja też mówię że już nie wróci Rolling Eyes Rolling Eyes
Kuba_CH - 19-12-2011, 20:39
Temat postu:
Cytat:
Mówię wam że to jest tymczasowe, skończą się remonty to wszystko wróci do normalnego stanu i być możę się nawet coś polepszy...

Nie, nie nie...to bardziej o tabor się rozchodzi niż te remonty. Przecież nagle dlaczego TUR nie może jeździć bezpośrednio, a jeszcze parę dni temu jeździł normalnie? Remonty nie trwają od wczoraj.
Pewnie PR-y chcą puszczać szynobusy, a nie mają ich odpowiedniej ilości (bynajmniej jeżeli chodzi o PESY, bo tylko one się nadają na TUR-a). Może wrócą za jakiś czas do składów wagonowych...to wtedy i TUR pewnie będzie jeździł już normalnie. Zresztą napisane jest, że przyczyny techniczne, gdyby to były remonty to by napisali, że przez remont.
Pawel_15 - 19-12-2011, 20:51
Temat postu:
I to jest kolejny argument za tym że konieczne są lokomotywy hybrydowe. Nie trzeba będzie ani przepinać ich w Tczewie i nie będzie musiała jechać na Gdynia - Tczew spalinówka. Szynobus się im bardziej opłaca bo nie muszą manewrować lokomotywą tylko mech z kabiny do kabiny przejdzie i można jechać dalej.
Kuba_CH - 19-12-2011, 22:25
Temat postu:
Cytat:
I to jest kolejny argument za tym że konieczne są lokomotywy hybrydowe.

Niestety nie u nas. Województwo nie kupuje nawet żadnych nowych EZT! A co dopiero tabor dla Chojnic...
kowal331 - 20-12-2011, 10:33
Temat postu:
Nawet nie muszą być lokomotywy hybrydowe.Niech to będą porządne SZT zbliżone do tych jakie PESA wyprodukowała na eksport do Włoch.Odcinek pod drutem to jest raptem 53 km,więc przy nowoczesnych silnikach spalinowych nie odczuje się tak bardzo zużycia paliwa jak przy skladzie z SU42 i 4xBh.Może też dałoby się zbudować SZT hybrydowe...Owszem technicznie to możliwe,ale drogie,za drogie dla Kolei Wojewódzkich,których potencjał przewozowy jest relatywnie niewielki.
Spicol - 20-12-2011, 11:24
Temat postu:
Czytam i nie wierze moje ulubione połączenie ze Starogardu do trójmiasta. Ten pociąg zawsze cieszył się frekwencją. Pamientam jak w tym roku po piątkowym TRAKO wracał na chyba 5-6 wagonach i był pełny. Ciekawe swoją drogą czy to wpłynie jakoś na liczbę podróżnych. Tak się kończy chyba o to historia tego pociągu. Który kursował swego czasu na trasie Gorzów Wlkp- Gdynia jeśli się nie mylę skracali go skracali aż go skrócili. Ale patrze w ten rozkład i jest napisane ze [17] do 29.II kursuje od tczewa. Czy to ja już szukam pocieszenia czy może coś się zmieni?
Kuba_CH - 20-12-2011, 15:52
Temat postu:
Cytat:
Ale patrze w ten rozkład i jest napisane ze [17] do 29.II kursuje od tczewa. Czy to ja już szukam pocieszenia czy może coś się zmieni?

Zgadza się, od marca ma jeździć znowu bezpośrednio (możliwe, że na składach)
kowal331 - 20-12-2011, 22:02
Temat postu:
Byłoby dobrze,gdyby od 1.03 "Tur" wrócił do kursowania w relacji Chojnice-Gdynia-Chojnice,ale z PR-ami nigdy nic nie wiadomo.A co do dawnych bezpośrednich pociągów z Chojnic do Trójmiasta,to pamiętam na przełomie lat 80tych i 90tych nocny pociąg relacji Kostrzyn-Gdynia kursujący na "bonanzach".Z Chojnic odjeżdżał ok 2.40,zdarzało mi się nim jeżdzić z Piły,z której wyruszał ok północy.
Pawel_15 - 20-12-2011, 22:50
Temat postu:
W starych dobrych czasach gdy kolej była koleją przez duże K, Chojnice i nie tylko miały dobre połączenia z krajem. Chojniczanin czyli pośpieszny Chojnice - Bydgoszcz, Gdynia - Chojnice przez Kościerzynę na SN61, pośpiech z Tczewa do Szczecina przez Chojnice, pośpiechy na Ostbahnie... było tego sporo, dziś ostał się TUR ale i jego chcą upolować. Wiecie jaka to by była radocha jechać w Czerwcu takim składem nocnym na Kostrzyn - Gdynia ? Noc krótka, skład, można stać w oknie, delektować się widokami i poranną atmosferą ostbahnu popijając kulturalnie browarka. Kurde, ale mi brakuje takich klimatów...
sebek - 21-12-2011, 08:36
Temat postu:
Pamiętam, że pośp Gorzów - Chojnice - Gdynia był jeszcze kilka lat temu w rozkładach, ale głównie latem. Nazwa jak dobrze pamiętam "Kociewie". Szkoda, że taki skład nie jest prowadzony w dzisiejszych czasach, lub przynajmniej relacja Piła - Gdynia p. Chojnice. Nawet bym zaryzykował z połączeniem Piła - Chojnice - Malbork - Elbląg - Olsztyn.
kowal331 - 21-12-2011, 14:55
Temat postu:
Pawel 15Ten pośpiech do Szczecina przez Chojnice jeżdził jakiś czas z Olsztyna,a w rozkładzie z 1989 roku znalazłem nocny pociąg sezonowy Olsztyn-Berlin przez Chojnice.Tak kiedyś wyglądała kolej w Chojnicach...
Kuba_CH - 21-12-2011, 15:27
Temat postu:
Cytat:
Nawet bym zaryzykował z połączeniem Piła - Chojnice - Malbork - Elbląg - Olsztyn.

No a teraz odpowiedzą Ci wszędzie, że albo się nie opłaca, albo nie ma czym jechać.
Bo "nie ma trakcji" Confused

Cytat:
Tak kiedyś wyglądała kolej w Chojnicach...

I zapewne te czasy nie wrócą już nigdy. Kiedyś nie do pomyślenia, na stacji cały dzień i całą noc ruch, rozrządzanie, manewry, pociągi dalekobieżne...a teraz szynobusy pochowane pod "szopą" lub większą halą.
sebek - 21-12-2011, 18:04
Temat postu:
Ruch na stacji w Chojnicach od lat wygasa, ale są miasta, gdzie bywało jeszcze gorzej i jakoś udało się, przynajmniej częściowo uratować niektóre trasy. Przykład to Kwidzyn, dla wielu urzędników zapomniana dziura na obrzeżach wojew. pomorskiego. Za PR na lini Malbork - Kwidzyn, nieraz dopytywałem, dlaczego pociągi nie jadą do Grudziądza, to ciągle wymówka, że tory do niczego i dalej to już Kujawy. No tak, inne wojew. to po co jeżdzić, od lat przerażające myślenie co niektórych. Dobrze, że Arriva weszła na te trasy, bo jak widać można obsługiwać i Pomorze i Kujawy, bez marudzenia o granicy wojew. Może za jakiś czas reaktywują połączenia Kwidzyn - Prabuty? Temat czasem powraca w dyskusjach medialnych, ale to już 10 lat od zawieszenia ruchu. Dlatego z każdym rokiem jakby coraz mniej w to wierze, ale zobaczymy.
Chojnice porównuje do Kwidzyna, ponieważ oba miasta mają specyficzne położenie. Blisko do sąsiednich województw, trakcja bezdrutowa i od lat problemy z połączeniami z Trójmiastem. Mam nadzieję, że zarówno w jednym jak i drugim przypadku, ruch będzie rozwijał i zamiast likwidacji pociągów i tras, powstaną nowe połączenia.
Pawel_15 - 21-12-2011, 19:05
Temat postu:
Dodam od siebie że patrząc na archiwalne tabele SRJP 431 (Chojnice - Bydgoszcz) można wyraźnie zobaczyć że było więcej połączeń bezpośrednich. Teraz są 3/4 połączenia, kiedyś było ich dwa razy więcej. Tak, było 5 do 6 połączeń bezpośrednich + pełno połączeń do Tucholi. Fakt, było to w roku 2006 czyli 7 lat po reformie. Przed reformą z 1999 Chojnice były w województwie Bydgoskim przy granicy ze Słupskim ale nie z Gdańskim. Dodam że do roku 2000 do czasu gdy manager jak z koziej... pan Celiński nie uwalił ponad 1000 km linii kolejowych w kraju i wiele połączeń osobowych dalekobieżnych były połączenia Chojnice - Działdowo (3 województwa), Gdynia - Bydgoszcz (2 województwa), Kościerzyna/ Bąk - Grudziądz/ Jabłonowo (3 województwa) a także wspomniany Kostrzyn - Gdynia/ Olsztyn który robił aż w 6 !!! województwach. I co ? Jajco ! Dało się ? Dało. Tylko dziś się nie da i nic się opłaca a pociągi nie mają się opłacać, mają jeździć i fajnie jest żeby przynosiły zyski ale to nie jest główny ich cel. Ich głównym celem jest jeżdżenie i wożenie tyłka plebsowi.
kowal331 - 21-12-2011, 20:32
Temat postu:
Z każdym rokiem jest coraz gorzej.Wielokrotnie już to pisałem, przez zrzucenie wszelkiej odpowiedzialności na samorządy,przekroczenie granicy województwa komunikacją publiczną jest coraz trudniejsze(pomijam tu TLK,Ex,EIC,a także autobusy pospieszne kursujące na zasadach komercyjnych).Niestety polskie wojewodztwa są zbyt słabe i zbyt małe,żeby komunikacja publiczna mogła funkcjonować na takich zasadach jak w niemieckich landach.U nas nie da się uniknąć sytuacji,że pociąg regio łączy stacje węzłowe leżące w dwóch województwach.Samorządy chcąc unikać tego,albo ograniczają połączenia do liczby adekwatnej do połączeń międzynarodowych miedzy dwoma niezbyt przyjaznymi sobie państwami,albo tworzą "patologiczne" relacje typu Białystok-Szepietowo.U nas była taka patologia przez jakiś czas pt Chojnice-Lipka Krajeńska.Częściej jednak dochodzi do wycinania połączeń.Lobby popierające motoryzację indywidualną tylko się cieszy.
Pawel_15 - 21-12-2011, 21:50
Temat postu:
Z ta Lipką Krajeńską to chodzi ci o to że szynobus z Piły kończył na tej stacji bieg i trzeba było się przesiadać na szynobus który miał dojechać z Chojnic z napisem Tczew ? Bo jeżeli tak to ja miałem taką sytuację, myślałem że mnie cholera weźmie bo paszportu nie miałem Very Happy
archi88 - 22-12-2011, 17:05
Temat postu:
Mnie i tak dziwi, że TUR cały czas jeździ/jeździł. Tłumaczyłem sobie to tym, że Chojnice jako miasto kolejarzy ma te bezpośrednie pociągi "po znajomości" Wink W końcu z Tczewa do Gdańska jeździ tyle pociągów, że nie ma problemów z przesiadką.

Pociągi Liwa i Bursztyn łączące z Gdańskiem inny kraniec województwa wykasowano już w 2006r. Nie jeździły puste, 2 pary tych pociągów zbierały całodniowy ruch pasażerski do Trójmiasta, bo mało kto wtedy zwracał uwagę na połączenia z przesiadką. Jechało się albo rano, albo po południu.

Nie wiem jak wygląda dokładnie sytuacja na linii Chojnice-Tczew, ale na Malbork-Toruń mało kto jeździ do Malborka jako stacji docelowej, znajdzie się kilku uczniów z Ryjewa lub Sztumu, kilku pracowników także z Kwidzyna, ale mieszkańcy Kwidzyna nie mają po co jechać do Malborka (miasta o tej samej wielkości). Malborczycy do Kwidzyna czy Grudziądza również nie. Można powiedzieć, że 50% pasażerów pociągu przyjeżdżającego z linii 415 do Malborka przesiada się na pociąg w kierunku Trójmiasta lub Elbląga. Na szczęście Arriva bardzo dobrze o tym wie i wszystkie pociągi mają dobre skomunikowania (kilku-kilkunasto minutowe).

Pociąg bezpośredni jest problematyczny, na spalinowej części trasy można go zawsze dobrać do ilości pasażerów, ale gdy wjedzie na zelektryfikowany Malbork-Tczew-Gdańsk zawsze będzie full ludzi. W końcu połowa mieszkańców Malborka i Tczewa pracuje w Trójmieście Wink
Kuba_CH - 22-12-2011, 21:08
Temat postu:
Cytat:
Mnie i tak dziwi, że TUR cały czas jeździ/jeździł. Tłumaczyłem sobie to tym, że Chojnice jako miasto kolejarzy ma te bezpośrednie pociągi "po znajomości" Wink

Pociągi do Trójmiasta z kierunku Malborka czy tam Elbląga, zwłaszcza z rana są pełne. Dochodzą Chojnice frekwencja jeszcze się zwiększa. Trzeba mieć naprawdę szczęście, żeby przesiadać się z R z Chojnic w Tczewie i trafić w najbliższej odjeżdżającej jednostce na miejsce siedzące (bynajmniej jeżeli chodzi o dni robocze) Razz
TUR ma po prostu bardzo dobrą frekwencję, a Chojnice powinny i tak mieć więcej połączeń bezpośrednich z Trójmiastem, również przez Kościerzynę do Gdyni. Odpowiednie pojazdy (np. szynobusy o odpowiedniej wielkości - minimum trójczłon) i nie ma problemu czy trakcja, czy nie trakcja. Puszczenie SZT pod drutem to nie powinno być nic dziwnego, tylko w Polsce jak wiadomo musi być inaczej.
sebek - 23-12-2011, 08:40
Temat postu:
Niektóre składy regio, już w Malborku są z miejscami stojącymi, a Tczew jak pisał kolega Kuba, to walka o miejsca, często stojące, bo z siedzącymi to w grodzie zamkowym Smile już są problemy. Napewno problem rozwiązały by, dodatkowe, bezpośrednie regio Chojnice - Gdynia w godzinach porannych i więcej SKM z Tczewa do Gdańska. A tak mamy sytuację, że zjadą pasażerowie z Chojnic, Starogardu, Pelpina, Smętowa ze składów kończących w Tczewie i wszystko pakuje na już zapełniony Elbląg/Malbork. Od kilku lat jest tendencja, skracania składów do Tczewa, oficjalnie remonty, a tak naprawde to oszczędności, lepiej zapakować ludzi w jedną puszkę sardynek niż dać im kilka składów bez tłoku. Uważam, że nawet gdyby nie kopanie E65, to byłoby niewiele lepiej.
kowal331 - 23-12-2011, 09:26
Temat postu:
Oszczędności są dośc wątpliwe,bo w kierunku Trójmiasta z Tczewa w planie "Tura" kursuje dodatkowa jednostka elektryczna,w drugą stronę od 27.12 dowóz na "Tura" ma zapewnić pociąg 2030 do Bydgoszczy i 91442 do Elbląga,a jednocześnie przewidziane jest kursowanie pociągu do Tczewa,kursującego w planie dawnego "Tura".
sz89 - 26-12-2011, 22:14
Temat postu:
kowal331 napisał/a:
Może nie zlikwidują,ale szanse na powrót bezpośredniego pociągu z Chojnic do Gdyni są niewielkie.Z czasem zapewne "Tura" zdegradują do zwykłej osobówki zatrzymującej się na każdym przystanku i kursującej w zestawieniu 1xSA132 w najlepszym razie.Tak samo przecież zlikwidowano ten pierwszy pociąg bezpośredni do Trójmiasta wyjeżdżający ok 4.00 z Chojnic,kursuje od ponad roku tylko w relacji Chojnice-Tczew.Jedyną pamiątką po tym,że pociąg ten jeżdził kiedyś do Trójmiasta jest jego numer(pięciocyfrowy,podobnie jak "Tura").Myślę że skrócenie relacji tego pociągu,jest próbą zaoszczędzenia kilkudziesięciu litrów paliwa dziennie,co przy obecnych cenach daje już spore sumy.No cóż,skoro ktoś będzie chciał jechać do Chojnic,to najpierw będzie musiał się gnieść w pojedyńczym EN57 jadącym do Bydgoszczy i modlić się by w razie spóżnienia się "bydgoszczaka", pociąg do Chojnic zaczekał.


Ten pociąg bezpośrednio do Gdyni jeździ w okresie wakacyjnym. Co do "Tura" to szkoda.. Pociąg ma bardzo dużą frekwencje i do tego mający dużą wartość sentymentalną z racji nadanej nazwy. Jakoś "Turem" zawsze lepiej się jeździło
Mateusz44 - 27-12-2011, 18:05
Temat postu:
Hmmm czy ktoś czasem nie zauważył że do PR trafiły 2-3 nowe połączenia Wink
Po arriva przerąbała połączenie Kościerzyna-Czersk i dlatego 2 szynobusy poszły na tamtą linie Sad
Dlatego tur jeździ z przesiadką ale dziwi mnie fakt że w Chojnicach stoi mnóstwo fiatów i podobnych tak samo inne wagony więc wiecie. Następnym razem niech pomyślą logicznie a nie robią pod górke Jednego fiata odkurzyć i 4 wagony i jest tur na bum cyk cyk.
Pawel_15 - 27-12-2011, 18:56
Temat postu:
Arriva przerąbała to połączenie co chyba wyszło na gorsze. TUR powinien być na składzie i 3 do 4 wagonów bo frekwencja jest bardzo zadowalająca. Przesiadka w Tczewie jest bardzo męcząca, o ile trwa to kilka minut to OK, ale dłuższe czekanie na peronie gdzie nie ma wiat podczas deszczu nie jest komfortowe. Bo ta kupa gruzu i złomu to nie jest wiata.
kowal331 - 27-12-2011, 19:20
Temat postu:
Trochę dziwne,że na 2 pary Kościerzyna-Czersk-Kościerzyna poszły 2 szynobusy.Wydaje mi się,że lepszym rozwiązaniem byłoby przedłużenie dwóch kursów Gdynia-Kościerzyna do Czerska.A co do "Tura",pociąg ten do 10.12 kursował zestawiony z SU42+4Bh,mógłby spokojnie jeżdzić tak dalej.Może nawet jakieś SP32 sprawne się w Chojnicach uchowały i mogłyby kursować z "Turem".
Pawel_15 - 27-12-2011, 19:33
Temat postu:
Zgadza się. Błędem było zrobienie przesiadki w Kościerzynie jeżeli chodzi o dalszą jazdę na południe. O ile Gdynia - Kościerzyna jest odcinkiem z dużą frekwencją (i jak rozumiem linia przynosi zyski) to dalej do Wierzchucina jest tragedia. Ten ,,leśny" odcinek ma mało par i małą frekwencję, w dodatku został urżnięty odcinek Bąk - Lipowa Tucholska. Wydłużenie dwóch pociągów z Gdyni byłoby najlepszym rozwiązaniem. Samodzielne kursy są mega deficytowe, zaś wydłużony już nieco mniej ale suma sumarum wyjdzie zysk.
sz89 - 27-12-2011, 20:25
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Arriva przerąbała to połączenie co chyba wyszło na gorsze. TUR powinien być na składzie i 3 do 4 wagonów bo frekwencja jest bardzo zadowalająca. Przesiadka w Tczewie jest bardzo męcząca, o ile trwa to kilka minut to OK, ale dłuższe czekanie na peronie gdzie nie ma wiat podczas deszczu nie jest komfortowe. Bo ta kupa gruzu i złomu to nie jest wiata.


4 wagony w normalny dzień to musi byś norma. W takie dni jak piątek lub dzień przed jakimś świętem powinno być nawet 5 wagonów. Zwłaszcza w piątek jak dużo osób wraca na weekend do domu to wsiadając we Wrzeszczu do pociągu często nie ma już miejsca siedzącego.
sebek - 28-12-2011, 15:37
Temat postu:
Tak w ogóle, to powinny być minimum 3 pociągi bezpośrednie z Gdyni do Chojnic, lub przynajmniej odjeżdżające z Gdańska Gł. Najlepiej z Gdańska po godz. 15, po 16, oraz jakiś pożniejszy, uwzględniający powroty z uczelni, pracy dla tych co kończą o 17-18, czyli najlepiej po 18 z Gdańska do Chojnic. W wekendy i dni wolne, zamiast np. pociągu po g.15, przydałby się regio z Gdańska do CH. nawet po g.20(studenci zaoczni). Ale to tylko moje propozycje, może kiedyś po remontach, ktoś zrealizuje takie plany.
Dni robocze np:
Gdańsk - Chojnice 15.15, 16.15,18.15
dni wolne np: 16.15, 18.15, 20.15
Kuba_CH - 29-12-2011, 00:02
Temat postu:
Cytat:
Może nawet jakieś SP32 sprawne się w Chojnicach uchowały i mogłyby kursować z "Turem".

No wszystkie czynne SP32 poszły na Krzyż, ale są przecież lokomotyw SU42, SM42 które są czynne i jest ich bodajże około 8 jeżdżących. Do tego SU45 też chyba można jeszcze "odkurzyć".
Wyjechać wieczorem z Trójmiasta na Chojnice, tragedia!
kowal331 - 30-12-2011, 19:09
Temat postu:
No i już mam pewność,że "Tur" nie wróci do Trójmiasta.W jego planie puścili pociąg do Smętowa,który został uruchomiony na wniosek tamtejszych podróżnych.Nie sądzę,by po minięciu "problemów technicznych" z "Turem" Pomorski ZPR likwidował ten kurs do Smętowa,by przywracać Chojnice.
Kuba_CH - 30-12-2011, 20:51
Temat postu:
Cytat:
No i już mam pewność,że "Tur" nie wróci do Trójmiasta.W jego planie puścili pociąg do Smętowa,który został uruchomiony na wniosek tamtejszych podróżnych.Nie sądzę,by po minięciu "problemów technicznych" z "Turem" Pomorski ZPR likwidował ten kurs do Smętowa,by przywracać Chojnice.

TUR zawsze może jechać inaczej, zresztą w nowym rozkładzie jeździ (ł) wyjątkowo późno, co było dobrym posunięciem wg. mnie.
sebek - 31-12-2011, 12:02
Temat postu:
Tur może nawet jechać z Gdańska po g.18. Każda godzina jest dobra, a pożnym popołudniem są powroty z uczelni, szkół policealnych, zamykają wiele biur, banków, sklepów. Wydaje mi się, że po 18 frekwencja mogłaby dopisywać.
sz89 - 31-12-2011, 12:30
Temat postu:
Problemem nie jest godzina odjazdu "Tura" bo "Tur" będzie miał dobrą frekwencję o każdej godzinie. Większym problemem jest godzina odjazdu ostatniego pociągu z Trójmiasta. Pociąg z Gdańska Głównego powinien wyjeżdżać o min. 20:00 a z Tczewa do Chojnice po 21:00.
kowal331 - 01-01-2012, 17:30
Temat postu:
A jakby właśnie "Tura" dać na 21.00 z Gdańska?Z Tczewa odjeżdżałby ok 21.40...Bo jeśli chodzi o skomunikowanie z 7739 w Tczewie,to jest w miarę przyzwoite,choć nie całotygodniowe.A oprócz tego przydałyby się bezpośrednie pociągi ok 16.00 i 18.00 łączące Trójmiasto z Chojnicami
sebek - 02-01-2012, 17:13
Temat postu:
Ja bym zrobił porządek rozkładowy z Tczewa do Chojnic, pociągi w takcie, tak, żeby każdy łatwo zapamiętal odjazdy najlepiej o tej samej godzinie. Przykładowo odjazdy z Tczewa:
13.30, 14.30*, 15.30, 16.30*, 17.30, 18.30*, 20.30*, 22.00*
*relacje bezpośr. Gdynia - Chojnice, pozostałe z Tczewa.
pospieszny - 03-01-2012, 00:01
Temat postu:
Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Gdyni informuje, że ze względów technicznych, pociąg „TUR” z Chojnic i do Chojnic, kursuje w rozdzielonej relacji na stacji Tczew. Na odcinku Tczew – Gdańsk Gł./Gdynia Gł. – Tczew pociąg zestawiony z elektrycznych zespołów trakcyjnych EZT.
Ponadto od dnia 27 grudnia br. zmienia się rozkład jazdy na wcześniejszy odjazd pociągu „TUR” na odcinku z Tczewa do Chojnic (odjazd z Tczewa 17.16). Z kierunku Trójmiasta skomunikowanie na stacji Tczew z pociągami 2030 relacji Gdynia Chylonia - Bydgoszcz lub 91442 relacji Gdańsk Główny – Elbląg.

Przepraszamy za utrudnienia.


źródło: Przewozy Regionalne
sz89 - 10-01-2012, 18:46
Temat postu:
Dostałem odpowiedź na maila w sprawie połączeń na linii Chojnice - Tczew - Gdynia.

Takowy rozkład spowodowany jest pracami modernizacyjnymi, trasy pociągów zamawia przewoźnik jednakże całościowa konstrukcja należy do PKP PLK, uruchomienie nowych pociągów w tej chwili nie jest możliwe z uwagi na ograniczoną przepustowość ( a do Smętowa jakoś było możliwe?), "Tur" przez PR został zamówiony jako pociąg bezpośredni, od 1 marca "Tur" ma powrócić do kursowania w relacji bezpośredniej w zestawieniu Lok. + wagony.

To tak w skrócie jeśli chodzi o treść maila.

Oprócz samej treści to jestem zadowolony jeśli chodzi o zachowanie PR. Odpowiedź na maila przyszła w pliku .pdf z zachowaniem standardów co do takich wiadomości i odręcznym podpisem Zastępcy Dyrektora d/s Handlowych.
Pawel_15 - 10-01-2012, 20:00
Temat postu:
No to znaczy że się wszystko wyjaśniło. 1 marca dzień jest już nieco dłuższy więc będzie można wybrać się na wycieczkę pod składem Smile

Swoją drogą mogliby też puścić coś równolegle z TURem ale przez Kościerzynę, kiedyś było na SN61 i ryflakach, dziś mogłoby być na szynobusach i tej bonanzie żółto - niebieskiej.
sebek - 10-01-2012, 20:10
Temat postu:
Fajnie, że odpowiedż ze strony PR szybka i konkretna. Może jak zrobią te wszystkie remonty, dorzucą dodatkowe składy bezpośrednie Chojnice - Gdynia?
kowal331 - 10-01-2012, 21:22
Temat postu:
Będzie pięknie ujrzeć znowu "Tura" na składzie i w pełnej relacji.Mam nadzieję,że nie skończy się tylko na obietnicach zawartych w mailu do sz89.Co do pociągu z Gdyni do Chojnic przez Kościerzynę,to do dawnych "motorów" nawiązywałby zestaw SA103+Bh niebiesko-żółta+SA103
sz89 - 31-01-2012, 20:29
Temat postu:
W rozkładzie na Sitkolu można zaobserwować, że od 1 marca "Tur" wróci w pełnej okazałości tj. będzie jeździł bezpośrednio do Gdyni.
OLDSKUL - 31-01-2012, 21:14
Temat postu:
A na składzie, czy na zestawieniu śmieciobus - wagon - śmieciobus?
sz89 - 31-01-2012, 22:13
Temat postu:
Nie mam pojęcia. Ale w rozkładzie na sitkolu widnieje "autobus szynowy" więc raczej cudów nie będzie.
Pawel_15 - 31-01-2012, 22:43
Temat postu:
Albo SM42 z 3 bonanzami, albo SA131 + Bonanza PR + SA103...
Kuba_CH - 01-02-2012, 18:08
Temat postu:
Cytat:
A na składzie, czy na zestawieniu śmieciobus - wagon - śmieciobus?

TUR ma jeździć na składzie wagonowym.
sz89 - 08-02-2012, 18:55
Temat postu:
Taka ciekawostka..

Dzisiaj jechałem "Turem" i jedna pasażerka pytała kierownika pociągu czy pociąg powróci w bezpośredniej relacji do Gdyni. Ten odparł, że jego zdaniem przez najbliższe 4 miesiące jest to mało prawdopodobne z racji słabej przepustowości na trasie Tczew - Gdynia co jest spowodowane remontami.

Dzisiaj po wjeździe "Tura" do Tczewa czekały dwie podstawione jednostki do Gdyni. Szkoda tylko, że jedna jednostka była wyłączona z użycia z racji braku ogrzewania.
Kuba_CH - 09-02-2012, 11:55
Temat postu:
Cytat:
Ten odparł, że jego zdaniem przez najbliższe 4 miesiące jest to mało prawdopodobne z racji słabej przepustowości na trasie Tczew - Gdynia co jest spowodowane remontami.

Nie rozumiem, przecież ten pociąg i tak jedzie (dodatkowe jednostki w Tczewie). Co to za różnica czy pojedzie szynobus, jednostka czy lokomotywa z wagonami?
Czekam aż PR poda oficjalnie komunikat, że pociąg wraca do bezpośredniej jazdy.
sz89 - 09-02-2012, 13:33
Temat postu:
Nie mam takiej dokładniej wiedzy co do pojemności poszczególnych wagonów/szynobusów/jednostek ale chyba dwie jednostki mają większą liczbę miejsc niż np. dwa dwuczłonowe szynobusy (SA 132) czy 4 wagony?

Może tym się sugerowali. No ale poczekajmy do 1 marca..
Goku - 13-02-2012, 02:50
Temat postu:
Dobrze byłoby gdyby dali bohuny na to połączenie.
Pawel_15 - 13-02-2012, 12:07
Temat postu:
Wystarczą trzy bonanzy.
pbialk - 13-02-2012, 18:15
Temat postu:
Obstawiam że Goku ma raczej na myśli zdecydowanie wyższy komfort jazdy bohunem niż bonanzą
sz89 - 13-02-2012, 21:58
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Wystarczą trzy bonanzy.


No chyba nie. Dzisiaj SA 132-005 wyjeżdżając z Chojnic był prawie pełen. Jak wsiadali ludzie w Czersku to już stali. Oczywiście w Tczewie też tylko jedna jednostka wjechała po nas.

Minimum 4 bonanzy + ew. 5 w zależności od dnia.

Ale nic mnie już nie zdziwi bo jest coraz gorzej jeśli chodzi o połączenia z Chojnic.
Pawel_15 - 13-02-2012, 22:22
Temat postu:
Kiedyś była poczwórna bipa z bonanzą...
sz89 - 13-02-2012, 22:28
Temat postu:
Dokładnie. Albo 2x SA 132 + bonanza też ciekawe zestawienie.

Albo SA 132 + bonanza + SA 103..

Coś w ten deseń jeździło swego czasu. Nie pamiętam dokładnie więc niech mnie ktoś poprawi jak coś.
Kuba_CH - 13-02-2012, 22:30
Temat postu:
PR Gdynia mógłby coś zrobić z tymi bohunami st. mac Chojnice. Do tych trzech dorzucić jeszcze jeden i mamy skład na TUR-a. Przy okazji latem na Helską w relacji bezpośredniej z Chojnic, ale tak wiem, marzenia.
sz89 - 27-05-2012, 18:19
Temat postu:
No i "Tur" wrócił do bezpośredniego połączenia Chojnic z Trójmiastem. Dzisiaj do Chojnic wjechał w zestawieniu SU42-525 + Bh + Bh + Bh + Bh.

[ Dodano: 27-05-2012, 19:12 ]
Sorry, że post pod postem, ale dzisiaj na "Turze" SA 132-006... Zna ktoś jakieś powody braku składu wagonowego? Jakoś nie mogę sobie wyobrazić jednego SA 132 jadącego z Trójmiasta w godzinach szczytu. W Chojnicach frekwencja na poziomie 75%, a co dopiero było między Gdynią a Tczewem?
Kuba_CH - 28-05-2012, 21:10
Temat postu:
TUR podobno w każdą niedzielę jeździ tylko na JEDNYM szynobusie. Czekam za SN81 na Ostbahnie teraz.
Pawel_15 - 28-05-2012, 21:11
Temat postu:
A jaka frekwencja w niedziele jest ?
sz89 - 10-06-2012, 16:19
Temat postu:
Kuba_CH napisał/a:
TUR podobno w każdą niedzielę jeździ tylko na JEDNYM szynobusie. Czekam za SN81 na Ostbahnie teraz.


Na pewno tylko w niedzielę? Tutaj filmik z piątku.
Kuba_CH - 11-07-2012, 21:56
Temat postu:
Składy TUR-a obecnego lata:
lok +
* 4xBhp
* 2xBh + 2xBhp
* 4xBh

A na Helskiej można spotkać co parę dni dodatkowy bonus:
lok +
*2x Bh (lub 3) + 1xBmnopux (st. mac Chojnice)
sympatyk - 25-09-2012, 11:07
Temat postu:
Wczorajszy popołudniowy "Tur" z Gdyni do Chojnic widziany na gdańskim dworcu składał się z trójczłonowego SA138. Frekwencja ponad 100%.
Kuba_CH - 27-09-2012, 15:53
Temat postu:
sympatyk napisał/a:
Wczorajszy popołudniowy "Tur" z Gdyni do Chojnic widziany na gdańskim dworcu składał się z trójczłonowego SA138. Frekwencja ponad 100%.

Zgadza się, w takim zestawieniu jeździ od 10 września i raczej całą jesień będzie jeździć Smile
Pomysł jak najbardziej na +

A tu perełka na TUR-ze z wczoraj:

CowboyFromHell - 27-09-2012, 21:47
Temat postu:
Co jak co, ale jak dla mnie dziwnie wygląda taki skład.
Kuba_CH - 29-09-2012, 00:03
Temat postu:
CowboyFromHell napisał/a:
Co jak co, ale jak dla mnie dziwnie wygląda taki skład.

Podejrzewam, że ściągali wagony które latem krązyły też na Helskiej z powrotem do Chojnic.
Przedostatnie REGIO z Tczewa wjechało tego dnia z dwoma lokami i składem 2xBhp + 2xBh
sympatyk - 31-01-2013, 13:19
Temat postu:
W tym roku nie będzie likwidacji połączeń kolejowych na trasie Chojnice - Kościerzyna - zapewnił w środę w Chojnicach Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

(...) Niestety, przynajmniej na razie pociągi przejeżdżające przez Czarne i Człuchów nie będą skomunikowane z tymi, które z Chojnic wyjeżdżają w kierunku Trójmiasta.

Na plus należy dodać zapowiedź, że jest szansa na to, aby pociąg Tur, który obecnie kursuje między Chojnicami a Gdynią, wyjeżdżał w kierunku Trójmiasta z Człuchowa.

Taka była sugestia Ryszarda Szybajły, burmistrza Człuchowa. Na razie jednak nikt nie potrafił powiedzieć, od kiedy miałby on zacząć jeździć na wydłużonej linii.

http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/750923,beda-polaczenia-miedzy-chojnicami-a-koscierzyna-kursy,id,t.html?'cookie'=1
sz89 - 31-01-2013, 19:08
Temat postu:
Mi jakoś "Tur" kojarzy się z Chojnicami i wolałbym żeby tak zostało. Jaki będzie sens puszczania "Tura" z Człuchowa jeśli padną połączenia Chojnice - Szczecinek? Człuchów zostanie wtedy tylko z "Turem".. średnio to by wyglądało.
Spicol - 16-02-2013, 10:13
Temat postu:
A może mi ktoś odpowiedzieć dlaczego w Piątek TUR nie kursuje z Gdyni? Wczoraj nie będę ukrywał że byłem zaskoczony tym faktem. Zdaje mi się że właśnie w Piątek popołudniu ten kurs pociąg cieszył się największym powodzeniem z całego tygodnia.
sz89 - 16-02-2013, 14:43
Temat postu:
Ktoś wie w jakim zestawienie jeździ "Tur" od nowego rozkładu?
Pawel_15 - 16-02-2013, 15:14
Temat postu:
SA138
burek132 - 30-09-2013, 17:06
Temat postu:
Z plakatów na stronie PLK wynika, że poranny pociąg Piła - Chojnice będzie skomunikowany z pociągiem do Tczewa odjeżdżającym o 6:29, a zatem Tur pewnie straci trochę pasażerów, bo będzie odjeżdżał ponad godzinę później. Chyba lepiej by było gdyby ten pociąg o 6:29 jechał do Gdyni. No i nie będzie już wcale możliwa podróż z Piły do Gdańska i z powrotem w ten sam dzień, bo poranny pociąg Piła - Chojnice nie będzie kursował w niedzielę. A projekt rozkładu na stronie woj. wielkopolskiego mówił, że wieczorny Chojnice - Piła miał jeździć codziennie oprócz sobót, a w niedzielę miał być pociąg do Chojnic ok. 9:00. Szkoda, że nie przyjęli tego projektu.
Mateusz44 - 19-12-2014, 21:46
Temat postu:
Może nie ten wątek ale no. Może ktoś na forum wie, ale co to są za jaja na Turze?
Większego cyrku na tej linii w życiu nie widziałem. Shocked
O godzinie 7:40 udałem się na pociąg ku mojemu zdziwieniu czekał jedna bonanza i naglę zjawiła się SM42-XX i podczepiła się. W pierwszym momencie stwierdziłem że chyba w PR stwierdzili że ruch będzie znikomy, na szczęście przyjechał Newag SA137-006 przyjechał z Tczewa i natychmiast podczepił się pod skład SM42+120A, już przy samym podczepiania były trzy minuty opóźnienia. Potem cała ekipa nie wiedziała jak ma połączyć poprawnie układ hamulcowy. A na koniec Newag zastrajkował i nie dał SM42 spokojnie ruszyć, dopiero po zluzowaniu na jałowy bieg wszystko było w porządku. Do Gdańska dotarłem z opóźnieniem +20 minut. Gdzie wyjazd z Chojnic to było zaledwie Shocked +12 minut. Mad
Myślałem że na powrocie będzie lepiej... Jednak się przeliczyłem. Jechał zestaw SA138-001+120A. Od Gdańska Wrzeszcza już frekwencja sięgała zapełnienia 87% całego zestawu. Do Czerska nie miałem co liczyć na miejsce siedzące. Do Tczewa wszystko wydawało się okej, ale potem nadszedł cyrk na kółkach. SA138 odczepiono od 120A i pojechała z ludźmi na objazd stacji, bardzo fajne wrażenia Szczególnie widok maszynisty przeciskającego się przez tłum ludzi by zmienić kabinę. Straciliśmy na tej pozaplanowej atrakcji 20 minut. Dojechaliśmy, podczepiliśmy się i odjazd. Człowiek myśli że już nic go nie zaskoczy, ale na stacji przez radio tylko słychać głos: A ty z wagonem przyjechałeś? Ty ale on faktycznie z wagonem jedzie. Co ty ku*wa zrobiłeś miało być bez wagonu przecież masz wracać do Tczewa ja nie mam lokomotywy na składzie do ch*ja. Widok Maszynisty pytającego się skulonym głosem kierownika pociągu czy mocno wagon skręcił była bezcenna. Śmiech Po kilku minutach pociąg do Tczewa zamiast odjechać z Peronu 1 odjechał z peronu 2 A Bonanza została sama przy peronie 1 To miała być taka atrakcja na święta? Bo naprawdę takich jaj na tym pociągu dawno nie było Very Happy
__________________
sympatyk - 08-06-2016, 22:12
Temat postu:
Śpieszę donieść że "Tur" ma się znakomicie. Zwłaszcza wizerunkowo Smile Dziś na przykład czerwono - szary szynobus z doczepionym żółto - niebieskim pullmanem wyglądał jak "wyrośnięta" zabawka chłopca, który uwielbia bawić się pociągami. To także wdzięczny obiekt do uwieczniania na zdjęciach lub filmach. Cieszy oko po prostu Kolejarz
Victoria - 20-12-2018, 18:06
Temat postu:
Przewozy Regionalne uśmierciły Tura.

W nowym rozkładzie jazdy nie pojedziemy już "Turem". Pociągiem, który cieszył się sympatią zwłaszcza w kręgach miłośników kolei.

Więcej:
http://inforail.pl/przewozy-regionalne-usmiercily-tura-i-nie-tylko_more_110956.html
Ralny - 10-06-2019, 22:00
Temat postu:
Sezon na wagonowego Tura rozpoczęty

W miniony weekend na szlaki wyjechał wagonowy Tur, który mimo, że przez Przewozy Regionalne został jako Tur uśmiercony, w środowiskach miłośniczych nadal Turem pozostał.

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/sezon-na-wagonowego-tura-rozpoczety-_more_115307.html
neptunik - 28-03-2022, 18:22
Temat postu: "Tur" inaczej w wakacje 2022
W sezonie letnim 2022 pociag "Tur" (pociąg utracił tę nazwę, ale kazdy wciąż nazywa go Turem) trasa pociągu nieco się zmieni. Pociąg wciąż będzie jeżdził w relacji Chojnice - Starograd Gdanski - Trojmiasto - Hel, jednakze z pominięciem stacji Tczew przez Zajączkowo Tczewskie. Niestety skład wagonowy pojedzie z prędkością max 90km/h wiec oszczednosci czasowej nie bedzie. Ponadto maksymalnie wydłuzono czas przejazdu, czyniąc z najszybszego połaczenia Chojnice - Trojmiasto (Tur), najwolniejszym. Osoby chcące jechac do Tczewa bedą mogły skorzystac ze skomunikowanego na stacji Swarozyn szynobusa.
sympatyk - 30-08-2023, 18:18
Temat postu:
Pociąg "Tur" połączy Szczecinek z Trójmiastem.

Samorząd województwa pomorskiego uruchomi nowe połączenie kolejowe na trasie Szczecinek – Gdynia Główna. Na te trasie pojedzie pociąg "Tur", który do tej pory kończył bieg w Chojnicach. Pociąg w tej relacji będzie kursować od 4 września.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/bedzie-pociag-szczecinek--gdynia-114942.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group