Infrastruktura - Mapa modernizacji linii kolejowych Pirat - 06-01-2012, 23:43 Temat postu: Mapa modernizacji linii kolejowych
Stan na dzień 21.11.2011:
http://infokolej.pl/docs/plk/mapa.gifAnonymous - 07-01-2012, 07:38 Temat postu:
Nie mogę otworzyć tego pliku ziken - 07-01-2012, 07:41 Temat postu:
Ciekawe kiedy za Odrzanke się wreście wezmą Leriss - 07-01-2012, 10:39 Temat postu:
Pfff, niby dworzec w Wejherowie jest w remoncie, ale jakoś tego nie widać... Exsimus - 07-01-2012, 12:18 Temat postu:
Fajna mapka z której widać, że na Śląsku tym górnym nie dzieje się zbyt wiele poza oddaną linią Katowice - Rybnik i modernizowaną Katowice - Kraków. pospieszny - 07-01-2012, 20:48 Temat postu: ziken, Nie muszą, już to zrobili lubelak195 - 07-01-2012, 21:53 Temat postu:
Mały błąd- modernizacji nie było na odcinku Krasnystaw- Zawada, tylko na krótszym- Ruskie Piaski-Zawada Rafał - 07-01-2012, 22:39 Temat postu:
Na tej mapie Koszalin zaznaczony jako po remoncie. Fakt, przeszedł remont, ale taki że szkoda gadać... Łatanie trupa. Na pewno nie był to remont taki, jak chociażby w Sławnie, Drawsku Pomorskim czy Kołobrzegu. ziken - 08-01-2012, 18:44 Temat postu: pospieszny Mi chodzi bardziej o odcinek Głogów-Zielona Góra bo to tragedia jest pospieszny - 08-01-2012, 19:30 Temat postu: ziken, Mi też ziken - 08-01-2012, 19:47 Temat postu:
To jak już zrobili? Z tego co wiem to było cos robione na odcinku Bytom Odrzański-Nowa Sól i to tylko jeden tor pospieszny - 08-01-2012, 19:53 Temat postu:
Dokładnie tak jak piszesz, ciepła zima miejmy nadzieję że zmusi PLK-ę do wysiłku ziken - 08-01-2012, 20:00 Temat postu:
Też mam taką nadzieję że coś ruszy. xzielak - 08-01-2012, 20:50 Temat postu:
Jeżeli chodzi o Odrzanke, to ruszą z tym z grubego kopyta tylko cierpliwości Panie i Panowie
Za ok. 2 tygodnie idzie do oddania odcinek Bytom Odrzański - Nowa Sól, na obecną chwile zamknęli jeden przejazd na drodze do Nowego Żabna z Nowej Soli, później zamkną trasę wojewódzką.
Nowy tor jest w 90% zasypany tłuczniem, a w 80% podbity. Mnóstwo tłucznia leży w samej Nowej Soli, i w BO. BvL - 09-01-2012, 10:10 Temat postu:
mapa ta wisi na forum SSC od września 2011.... Poznałem po tym że daleko jej do aktualności pospieszny - 12-01-2012, 07:59 Temat postu:
Remont torów między Łodzią a Warszawą będzie skończony z co najmniej półtorarocznym opóźnieniem - dowiedziała się "Gazeta". PKP podpisało z wykonawcą aneks do umowy. Przewiduje on, że pociągiem do stolicy bez utrudnień pojedziemy najwcześniej w listopadzie 2013 roku!
Wymiana torów rozpoczęła się w 2006 roku. Prace podzielono na kilka etapów. Po ich zakończeniu pociągi między Łodzią a Warszawą miały jeździć z prędkością nawet 160 km/godz. Najszybsze składy, niezatrzymujące się na stacjach pośrednich, pokonywałyby ten odcinek w niewiele ponad godzinę.
Jeszcze rok temu na dworcach kolejowych porozwieszano plakaty informujące, że w maju 2012 roku z Łodzi do Warszawy będziemy jeździć 65 minut. A przedstawiciele PKP przy każdej okazji tłumaczyli podróżnym zirytowanym dwu-, a nawet trzygodzinną jazdą, że muszą się jeszcze trochę przemęczyć, aby wkrótce było lepiej.
- Każdego dnia tracę około sześciu godzin na dojazd do pracy. Najpierw 20 minut tramwajem na dworzec Łódź-Widzew. Następnie dwie godziny w pociągu i kolejne pół godziny komunikacją miejską po Warszawie. Po ośmiu, a często dziesięciu godzinach pracy sytuacja powtarza się w drodze powrotnej. W domu tylko śpię - opowiada Waldemar Krysiak, który - podobnie jak setki innych łodzian - z niecierpliwością odliczał czas do zakończenia robót.
Okazuje się jednak, że ten rok nie będzie przełomowy dla podróżnych jeżdżących na trasie Łódź - Warszawa. PKP PLK podpisało z wykonawcą aneks do umowy, w którym jest zapis, że inwestycja ma się zakończyć... 30 listopada 2013 roku!
- To jest jakaś kpina. Robią sobie z nas żarty. Zrozumiałbym dwa miesiące opóźnienia, ale półtora roku?! W ogóle cała ta inwestycja wydaje się podejrzana. Żeby taki odcinek torów remontować sześć lat?! Takie rzeczy możliwe są tylko w PKP - denerwuje się Robert Berka, student.
Skąd takie opóźnienie? - Wpłynęło na to wiele czynników. Główny powód to zmiana procedur środowiskowych. W 2009 roku została zmieniona ustawa. Na przełomie sierpnia i września 2011 roku PKP PLK zobowiązały się do przeprowadzenia ponownego raportu oddziaływania inwestycji na środowisko. Bez tego dokumentu nie można otrzymać pozwolenia na budowę. Analizy zawarte w takim raporcie muszą być przeprowadzane w określonych porach roku. Chodzi na przykład o okresy lęgowe ptaków - tłumaczy Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych.
Według PLK do opóźnień przyczyniły się również protesty. - Od września 2009 roku do kwietnia 2011 roku w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska trwało wyjaśnianie protestów złożonych m.in. przez: burmistrza miasta Jaktorowa, Stowarzyszenie Rozwoju Lokalnego z siedzibą w Jaktorowie, Towarzystwo Przyjaciół Jaktorowa, Stowarzyszenie SISKOM, Stowarzyszenie na rzecz Miast Ogrodów, Urząd Gminy Wiskitki, Stowarzyszenie Projektów Brwinów - wylicza Dutkiewicz.
Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK: - Część winy ponosi również wykonawca. Z nim liczyć będziemy się jednak po zakończeniu prac. Na razie musimy jak najszybciej dokończyć inwestycję.
źródło: Gazeta Wyborcza Pabianiczanin - 12-01-2012, 20:35 Temat postu:
A remont linii z Łodzi do Kutna będzie dopiero za 4 lata!!!!
Natomiast już w 2014 ma być modernizowana linia kolejowa do 120 km/h z Łodzi - do Zduńskiej Woli.
Źródło z papierkowego Expresu Ilustrowanego. pospieszny - 12-03-2012, 08:28 Temat postu:
Ruszyło się na kolejowej ósemce - trwa przetarg na inżyniera kontraktu, wybrano najkorzystniejszą ofertę na budowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, PLK szykuje się do kolejnych przetargów. Wiadomo już, jak będzie wyglądał ruch podczas modernizacji trasy - przez 21 miesięcy odcinek Radom - Warka ma być wyłączony z ruchu.
Pod koniec marca zostaną otwarte oferty w przetargu na inżyniera kontraktu. Będzie on w imieniu PLK nadzorował modernizację trasy. 2 marca wybrano najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i wybudowanie zintegrowanego systemu sterownia i kierowania ruchem kolejowym na odcinku Warszawa Okęcie - Radom. Najtańsze okazało się konsorcjum Thales Polska Sp. z o.o., Thales Transportation Systems GmbH oraz Trakce a.s., które zaproponowało, że prace wykona za niespełna 317 mln zł brutto. Oferenci mają 14 dni na składanie protestów.
- Dlaczego zaczynamy akurat od urządzeń sterowania ruchem kolejowym? Żeby przełożyć światłowód, który służy do komunikacji kolejowej. Chodzi o to, żeby później podczas innych prac nie nastąpiła z nim kolizja - wyjaśnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji przy PLK.
Polskie Linie Kolejowe przygotowują się także do przetargów na opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót budowlanych. Jeden przetarg będzie dotyczył odcinka Warszawa Okęcie - Czachówek (tzw. LCS Warszawa Okęcie), drugi trasy Czachówek - Radom (LCS Radom). Oba planuje się ogłosić w połowie roku. Na pierwszy ogień pójdzie odcinek bliżej Warszawy. W pierwszym półroczu ma zostać ogłoszony także przetarg na ERTMS, czyli Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym. To system, który w Polsce jest dopiero wprowadzany. - Poprawia on bezpieczeństwo i przepustowość na linii. Wspomaga sterownie ruchem - mówi Dutkiewicz.
Kolejny planowany przetarg ma dotyczyć działań informacyjno-promocyjnych związanych z modernizacją linii. - Robimy wszystko, by ta inwestycja zakończyła się na przełomie roku 2014 i 2015 - słyszymy od Dutkiewicza.
Chociaż do właściwych prac jeszcze daleko, już wiadomo, jak będzie wyglądał ruch na trasie podczas ich wykonywania. Od 1 kwietnia 2013 r. do końca 2014 r., czyli przez 21 miesięcy, między Radomiem a Warką ruch zostanie całkowicie wstrzymany. Jak pasażerowie będą podróżować między Radomiem a Warką?
- O wprowadzeniu komunikacji zastępczej polegającej na transporcie drogowym (PKS, busy) będzie decydowała specjalna komisja Zakładu Linii Kolejowych w Skarżysku-Kamiennej - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik prasowy Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Według niego uruchomienia komunikacji zastępczej na tej trasie nie planuje PKP InterCity. - Pociągi tego przewoźnika w relacji Warszawa - Radom zostaną skierowane trasami alternatywnymi przez Dęblin, Pilawę i Otwock - dodaje rzecznik.
Utrudnień można się spodziewać także na innych odcinkach na północ od Warki. Od 1 marca do 31 grudnia 2013 r. kolej przewiduje ograniczenia w ruchu na odcinku Piaseczno - Czachówek. Pociągi będą jeździły tylko po jednym torze. Ta sama sytuacja będzie na trasie Chynów - Warka, tyle że dopiero od kwietnia 2013 r. Ale i tam utrudnienia potrwają do końca tego roku. Prace będą także prowadzone między stacjami Warszawa Okęcie i Piaseczno. Od 1 lipca do 30 września 2013 r. oraz od 1 listopada do 31 grudnia jeździć się tam będzie jednym torem. Od 1 kwietnia do końca 2014 r. z utrudnieniami będzie się odbywał ruch między Chynowem a Warką. Jeden tor trzeba będzie tam zamknąć.
Jak już pisaliśmy, po modernizacji większość trasy (89 proc.) zostanie przystosowana do szybkości 160 km na godz. Między Radomiem a Warką zostanie wybudowany drugi tor (obecnie jest jeden). W sumie podróż do stolicy ma się skrócić do niespełna godziny.
- Ta modernizacja to praktycznie budowa całej trasy od nowa. W niektórych miejscach trzeba będzie przesuwać nawet linię, niedużo, bo o kilka metrów, ale jednak - mówi Dutkiewicz.
źródło: gazeta.plRafaello1973 - 30-04-2012, 22:20 Temat postu:
Miałem to dać w temacie dotyczącym linii Oleśnica - Chojnice przez Jarocin - Gniezno,ale ponieważ do MI pisałem odnośnie kilku linii , w załączniku wklejam dzisiejszą odpowiedz odnośnie kilku linii kolejowych m.in Gniezno - Września - Jarocin czy Poznań - Kluczbork oraz propozycji budowy odcinka Wrocław - Kępno( na bazie istniejącego toru ) - Wieruszów - Sieradz ( nowy odcinek )w ramach KDP i remontu linii Łódź Kaliska - Ostrów - Wrocław oraz dostosowania do prędkości 200km/h magistrali E20. To jest naturalna trasa y Poznania do Warszawy , a nie jakieś cudo.
Widać wyraźnie co podraża koszty budowy linii , wszędobylska biurwa .Pozwolenie wykupy zaświadczenia decyzje środowiskowe ,ale i tak mój pomysł mógł by być zrealizowany, no może nie w trzy ,ale 5-6 lat .Sami to przyznali .
Osądźcie sami co jest tańsze wykup 60 lub 80km ziemni pod nowymi torami i budowa wraz z modernizacjami za jakieś kilka miliardów ( uwzględniając biurwę i poprawki przy partackiej robocie ) czy budowa na pniu jakiś 450km torów raz z infrastrukturą i wykupem ziemi .Coś ma przeczucie,ze jeśli dojdzie do budowy szybkiego połączenia Warszawy z Wrocławiem i Poznaniem to ktoś fundnie niepotrzebnie drogie ustrojstwo za ponad 20 lub ok 30 miliardów ,a wielu się przy tym obłowi jak ma to miejsce przy linii Warszawa Gdańsk , którą ewidentnie skopano ,albo E30 , na której tez fuszerki .
Skoro media kolejowe i inne podały ,ze na biuro i rożne analizy i projekty wydano 55 milionów to za ta kasę zrobiono by wszystkie ograniczenia na linii na odcinku Krotoszyn Jarocin Września Gniezno plus jakiś remont mostu na Warcie w Orzechowie i po tej linii mogłoby i powinna jechać TLK oraz IR i masa towarowych ,nawet z tymi przekroczonymi skrajniami .
Jednak są tez powody do umiarkowane optymizmu , bo parę linii pójdzie do rewitalki ,ale uwierzę jak zobaczę tam ekipy remontowe i nowe tory. Wtedy możecie wypić moje zdrowie.
Czekam tez na odpowiedz odnosnie interpelacji poselskiej . Jeśli tak była złożona i coś będzie wiadomo dam znać.Pogoni się trochę posłów .Trzeba będzie pomęczyć tez marszałka województwa Maciej Kowalski - 30-04-2012, 22:55 Temat postu:
Ja myślę że w przyszłości linia ta będzie łączyć Śląsk z portami 3miasta zamiast "Węglówki" która na odcinku Kalety-Inowrocław zostanie zlikwidowana po zużyciu technicznym.
W pierwszej kolejności muszą jednak wyremontować szlak z TG do Kluczborka.
Trasa przez Wrześnię będzie trochę dłuższa niż obecnie przez Karsznice ale przez Krotoszyn będzie też łączyć Wrocław z portami 3miasta.
Przy zmniejszonym ruchu towarowym to wspólne rozwiązanie dla kilku kierunków w zupełności wystarczy. Rafaello1973 - 30-04-2012, 23:01 Temat postu:
Mimo wszytko jestem tez za tym , oczywiście licząc na modernę linie od Wrocka do Krotoszyna i Gniezna by węglówka istniała .Swoją droga chore to przed wojną budowano tą linie węglową w krótkim 3-4 letnim okresie czasu ,a teraz to zaniedbane się rozpada...ech Maciej Kowalski - 30-04-2012, 23:05 Temat postu:
Totalny brak kasy na remonty, a trzeba pamiętać o płacach personelu liniowego.
Lepsze połączenie kilku kierunków w 1 szlak niż totalne załamanie układu. Rafaello1973 - 30-05-2012, 11:19 Temat postu:
Oto odpowiedz na interpelacje tym razem złożoną przez posła Tadeusz Tomaszewskiego , którą wczoraj otrzymałem mailem z jego biura poselskiego .Ponieważ dotyczy ona kilku linii kolejowych dałem ją tutaj. milek88 - 01-09-2012, 05:12 Temat postu:
Witam. Może mi ktoś powiedzieć czy coś się dzieje na lini Wrocław-Ostrów Wlkp ? Bo słyszałem że TLKi i Interregio będą jeżdziły objazdem od Grabowna Wielkiego przez Krotoszyn...? Pozdrawiam kububu - 01-09-2012, 13:56 Temat postu:
W zwiazku pracami torowymi prowadzonymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na odcinku Bukowina Sycowska – Twardogóra Sycowska nastapi całkowita przerwa w ruchu pociagów od dnia 03.09.2012 godz. 4:00 do dnia 15.10.2012 godz. 23:59 całodobowo. tomogedac - 11-09-2015, 14:57 Temat postu:
Jest gdzies jakas aktualna mapka? Stiwek - 16-08-2016, 10:40 Temat postu: Nysa Kłodzka.
Remont lini 288 na trasie Nysa- Brzeg
https://forsal.pl/artykuly/1211785,do-obslugi-cpk-bedzie-potrzebne-130-skladow-pociagow.htmlcalsberg - 25-01-2019, 16:13 Temat postu:
Remont Szczecin-Poznań? ktoś coś? jak przebiegają prace? coś wiadomo czy pociągi PKPIC znikają z linii 351? Jakieś są planowane zamknięcia mostu we Wronkach? Marcel Štancl - 27-01-2019, 06:44 Temat postu:
Na granice panstwowe Czechy/Polska nic niebede? Zgorzelec - Zawidow i ine nedoczekame sie? Tymczasowy - 27-02-2022, 20:48 Temat postu:
Kupię "wewnętrzny dokument PKP PLK mówiący o fatalnych efektach zrealizowanych modernizacji". Kontakt ze mną przez wysłanie wiadomości do mnie e-mailem [pw] calsberg - 27-09-2023, 14:07 Temat postu:
Napiszcie coś o linii Poznań-Szczecin, jak sytuacja, jakie są opóźnienia, jakie nowe terminy zakończenia przebudowy? michasku - 28-09-2023, 12:55 Temat postu: https://openrailwaymap.org/
Fajna mapa kolejowa świata, gdzie możemy sprawdzić :
- maksymalne prędkości na danej linii a nawet torze
- czy dana linia jest zelektryfikowana i jakim prądem
- rozstaw torów
i inne Ryk - 15-10-2023, 17:45 Temat postu:
Nie jestem pewien, ale chodzą informacje, że w obecnym kwartale tego roku (2023) nastąpi podpisanie umowy na modernizację i elektryfikację linii kolejowej nr 181 na odcinku Kępno - Oleśnica, dzięki czemu można byłoby uruchomić połączenia pasażerskie do Sycowa oraz stworzyć połączenie Wieluń - Wrocław, a także alternatywną trasę Łódź - Wrocław z uwagi na to, że powstanie linia kolejowa Chorzew Siemkowice - Wieluń.