INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Wagony Z2 "typu Bautzen 91"

Exsimus - 10-01-2012, 14:36
Temat postu: Wagony Z2 "typu Bautzen 91"
Czy ktoś z forumowiczów wie może na jakich pociągach jeżdżą obecnie wagony Z2 typu "Bautzen 91" kolega bardzo lubi te wagony i chce prosił, aby się spytać gdzie je można teraz spotkać oraz ile tych wagonów jest.
tobiask2906 - 10-01-2012, 17:42
Temat postu:
Nie jestem calkowicie pewien czy to jest ten wagon, ale ostatnio widzialem go chyba w Lecha na YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=p_ZlevVmHqw
Czy chodzi o wagonu przed Restauracyjnym?
Sunseed - 10-01-2012, 18:15
Temat postu:
Wawel chyba coś takiego ciągnie...
tobiask2906 - 10-01-2012, 20:56
Temat postu:
Wawel napewno nie. On ma niemieckie wagony i polskie 154A.
DarekP - 11-01-2012, 11:39
Temat postu:
Gładki dach i czarne wklejane okna. Prawie wszystkie EIC mogą je mieć. Oryginałów już nie ma, wszystkie przeszły modernizacje. Jest ich trzydzieści kilka sztuk.
Ale bardzo podobne są nieco starsze Goerlitze, po modernizacji jest też trochę sztuk.

Na filmiku z Lechem Bautzeny/Goerlitze to wagon trzeci - 2 klasa i ostatni - 1 klasa oraz restaurant.
Pozostałe wagony to "nasza", polska, produkcja.
tobiask2906 - 11-01-2012, 17:38
Temat postu:
DarekP
Ale te wagony nie sa "Bautzen91", bo juz mieli modernizacji (chyba).
Aragorn - 11-01-2012, 21:40
Temat postu:
Jechałem Bdmnu po modernizacji, bodajże w Pesie w dniu 30 grudnia do Berlina. Poranna relacja o 6:55. Jak wracałem 2 stycznia to już nie było Bautzena w składzie.
Swoją drogą fajnie im wyszła ta modernizacja.

A tak w ogóle - witam kolejową brać, to mój pierwszy post tutaj Smile
DarekP - 12-01-2012, 10:28
Temat postu:
tobiask2906 napisał/a:

Ale te wagony nie sa "Bautzen91", bo juz mieli modernizacji (chyba).


Napisz więcej, co masz na myśli, bo nie wiem, co Ci odpowiedzieć.
Tomasz B. - 12-01-2012, 11:21
Temat postu:
Problem polega tu na tym, że wagony przeszły modernizacje i zmieniły się ich parametry a co za tym idzie przekształcone zostały w inne typy. Musimy więc zacząć od początku:

W 1991 roku VEB Waggonbau Bautzen dostarczyła PKP 30 sztuk wagonów typu Z2A (9 przedziałów wewnątrz) oraz 40 sztuk wagonów typu Z2B (11 przedziałów wewnątrz). W 2000 roku w ilostanie PKP było ich odpowiednio 34 i 29 sztuk.

Wagony te przechodziły modernizację i pojawiały się nowe typy:
Z2A
└Z2A-FPS (1 szt.)
└Z2AMg-FPS (3 szt.)
└Z2ABCMg-FPS (5 szt.)
└Z2AMg2-FPS (3 szt.)
└Z2AMg3-FPS (11 szt.)

Z2B
└Z2BAMg
└Z2BMg

Tyle wiem wiem na dziś, a czy pojawiły się kolejne typy i ile zostało skreślonych z inwentarza (jeśli w ogóle) to sprawa do ustalenia Smile
DarekP - 12-01-2012, 17:41
Temat postu:
Fajne zestawienie, ale nawet uwzględniając zmiany w ramach modernizacji nadal są to wagony Z2, czyli takie jak pierwotnie. Zmieniły się wagony z Goerlitz, które pierwotnie były XB, a po modernizacji mają te same parametry, co Bautzeny, czyli Z2B.
A co to za wersja Z2BAMg?
Tomasz B. - 12-01-2012, 19:36
Temat postu:
W 2010 roku istniało 28 jedynek (Z2A...) i 35 dwójek (Z2B...). Mg w typach to "wskazanie", że wagon miał przeprowadzoną modernizację główną, FPS dodawała firma, która akurat ją robiła (Fabryka Pojazdów Szynowych z Poznania). To "A" w typie Z2BAMg oznaczało, że wagon posiadał specjalny przedział dla matki z dzieckiem - ale tego pewny na 100% nie jestem ...
Exsimus - 13-01-2012, 13:05
Temat postu:
Koledze chodziło dokładnie czy takie wagony się uchowały
tobiask2906 - 13-01-2012, 14:10
Temat postu:
To jest ten wagon, ktory jest na filmie w poczatku.
Jak pisalem: On jedzie obecnie czasami w EIC Lech.
DarekP - 17-01-2012, 01:10
Temat postu:
Nie wydaje mi się, aby takie konkretnie wagony obecnie jeździły, ale tego nie wykluczam.
To, co obecnie jeździ, jest po modernizacji (nie ma tego charakterystycznego połówkowego okna w WC), ma fartuchy i klimę. Takie wagony, jak na zdjęciu jeszcze istnieją, ale według mnie stoją w krzakach, czekając już dość długo na modernizację.
Gdyby ktoś miał aktualne zdjęcie lub film takiego wagonu z tego roku, to niech zapoda link.
tobiask2906 - 17-01-2012, 06:44
Temat postu:
DarekP
Moj link na film z tym wagonem jest calkiem na poczatku (od innego uzytkownika).
DarekP - 17-01-2012, 08:56
Temat postu:
Jeżeli chodzi o filmik z Lechem, to już komentowałem, ale skoro mnie prowokujesz Wink

EU44+159A+136A+Z2B+136A+WR+145Ab+Z2A.

Ja tam nie widzę XB Goerlitz w wersji oryginalnej, a zatem czekam na link nadal Smile
snajper - 17-01-2012, 12:53
Temat postu:
Na Kraków Główny zachód stoi kilka w krzakach:

http://s16.postimage.org/l8svwgmy9/XB_Gorlitz_kgz_1_41.jpg

jeden został spalony:

http://s18.postimage.org/4udnrv70l/img424_5.jpg
DarekP - 17-01-2012, 13:04
Temat postu:
Superowe, jak stare są te fotki?
snajper - 17-01-2012, 13:29
Temat postu:
Zdjęcia zrobione ostatniej wiosny.
Razio1 - 17-01-2012, 15:10
Temat postu:
W Przemyślu Bakończycach stoi ok 15 taki wagonów...
tobiask2906 - 17-01-2012, 17:04
Temat postu:
DarekP napisał/a:
Jeżeli chodzi o filmik z Lechem, to już komentowałem, ale skoro mnie prowokujesz Wink

EU44+159A+136A+Z2B+136A+WR+145Ab+Z2A.

Ja tam nie widzę XB Goerlitz w wersji oryginalnej, a zatem czekam na link nadal Smile

To przepraszam za prowokacje. Smile
Myslalem na 100%, ze to jest ten wagon....
Anonymous - 17-01-2012, 18:05
Temat postu:
Cytat:
W Przemyślu Bakończycach stoi ok 15 taki wagonów...

Wiadomo co z nimi będzie?
Przemyślanin - 17-01-2012, 20:07
Temat postu:
norbert, One już tam stoją od ponad dwóch lat i wygląda na to, że czekają na "lepsze dni"
Anonymous - 17-01-2012, 21:26
Temat postu:
A skąd one w ogóle się tam wzięły? Przecież Przemyśl raczej nie wystawia żadnych pociągów kategorii Ex.
Przemyślanin - 17-01-2012, 22:34
Temat postu:
norbert, Przyjechały one początkiem września 2009 pustym przesyłem i do dnia dzisiejszego stoją na bocznicy. Tu masz kilka zdjęć.
Anonymous - 17-01-2012, 23:51
Temat postu:
Ciekawe dlaczego akurat do Przemyśla. Spokojnie w EIC mogłyby jeździć. Wie ktoś jak wyglądają takie wagony w środku?
DarekP - 18-01-2012, 09:25
Temat postu:
Wybór Przemyśla jest prosty - IC ma tak swoje zaplecze i wolne tory do składowania odstawionych wagonów.
A dlaczego nie jeżdżą? Dobre pytanie.
Według mnie, gdyby kryzys w IC przyszedł 2 lata później, jest duża szansa, że wszystkie XB były by już zmodernizowane. A tak, nie ma na to pieniędzy, modernizacja wagonów Y jest tańsza, dlatego te czekają na lepsze czasy, które niestety mogą nie nadejść.
Z drugiej strony przyszedł mi fajny pomysł do głowy - IC ma dużą szansę na otrzymanie dotacji UE na modernizację 68 wagonów do obsługi trasy Przemyśl - Szczecin. A dlaczego na bazę wyjściową tych modernizacji nie wykorzystać wagonów XB, są lepsze technicznie od Y.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group