Rademenes napisał/a: |
Gdzie jest
Katowice - Wisła Głębce ? Katowice - Zwardoń ? Bielsko-Biała Gł. - Cieszyn( przez Jaworze Skoczów)? |
mały mi napisał/a: | ||
Od. 1.06 KŚ przejmują linię do Wisły, więc problem sam się rozwiązuje. Katowice - Zwardoń będzie w PR - nikt nie ma tyle Taboru by obsłużyć tę trasę aniżeli PR. Jestem tylko ciekaw, które z tych tras zgłoszonych do przetargu - zdobędą KŚ - bo nie wierzę, że nie zdobędą żadnych. Przekonamy się tym samym - komu na czym zależy i co jest priorytetem. |
gkal napisał/a: |
(...)
Ślązacy zapragnący wydostać się poza obręb swojego województwa zawsze mogą pojechać sobie do Kielc, Krakowa czy Oświęcimia - podobno piękne, rdzennie [mało]polskie tereny! |
sebek napisał/a: |
Jak wyglądały zapełnienia na pociągach Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Jaworzno Szczakowa? |
Cytat: |
Z przytoczonego przez pospieszny artykułu wnioskuję, że KŚ nie będą startować w żadnym z tych przetargów |
Exsimus napisał/a: | ||
Już wcześniej pisałem, że wystarczy, że UM zlec KŚ wykonywanie połączeń na danej trasie i oni będą je realizować. Nie wiem na jakiej zasadzie to działa, ale na jakiejś musi. |
Cytat: |
Rozumiem, ale skoro ogłaszany jest przetarg na jakiejś linii, to pewnie KŚ nie będą tam jeździć - bo po co przetarg? |
Pirat napisał/a: |
Przetarg na przewozy wymusi zmiany w PR
Przedstawiciel urzędu marszałkowskiego zaznaczył, że co roku w ramach umowy odbywały się negocjacje dotyczące ustalenia wysokości świadczeń finansowych z budżetu samorządu województwa, tak aby jak najlepiej przełożyły się one na jakość usług dla pasażerów. - Statystycznie to ok. 100 mln zł rocznie (rok 2008-82,7 mln zł, 2009- 99,99 mln zlł, 2010- 110,46 mln zł, 2011- 146,56 mln zł). Dla przykładu, w tym roku na ten cel zarząd województwa zarezerwował ok. 120 mln zł, przewoźnik określił wysokość swojego deficytu na 150 mln zł. Gdyby trzymać się ściśle zasad wieloletniej umowy, to do wykorzystania w jej ostatnim roku obowiązywania zostałoby ok. 70 mln zł – tłumaczy Trólka. |
pospieszny napisał/a: |
Prace nad przetargiem prowadziliśmy od ubr. - poinformował podczas konferencji prasowej marszałek Adam Matusiewicz. - Byliśmy blisko jego ogłoszenia, gdy pod koniec maja otrzymaliśmy stanowisko PKP PLK, którego długo nie mogliśmy zaakceptować. |
pospieszny napisał/a: |
Jak wyjaśniał marszałek, stanowisko PKP PLK podtrzymał prezes UTK, co zmusiło zarząd województwa do podjęcia przyspieszonej decyzji, by bez przetargu wybrać tę spółkę, która zaproponowała najkorzystniejszy dla pasażera rozkład jazdy, czyli Koleje Śląskie. |
pospieszny napisał/a: |
Zapowiada ona, że od grudnia, kiedy zacznie obowiązywać w województwie nowy rozkład jazdy, na tory wyjedzie o ok. 100 pociągów więcej niż dotychczas. Ich liczba zwiększy się do ok. 600 i w ciągu roku przejadą one ok. 9,5 mln km, tj. o 1,5 mln więcej niż zaplanowano na ten rok. |