Tabor - Leasing zwrotny ED74 pospieszny - 06-03-2012, 12:32 Temat postu: Leasing zwrotny ED74
Leasing zwrotny 4 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED74
OgłoszenieUrbi - 06-03-2012, 12:40 Temat postu:
Niech ktoś to bierze w cholerę, bo poseł Joński postanowił wszcząć postępowanie, na temat: "czemu Warszawa zabrał Łodzi nowoczesne pociągi?"
Pan poseł, powinien zobaczyć wiele artykułów krytycznych w kierunku jednostek ED74 i dlaczego zostały wycofane z remontowanej trasy Warszawa - Łódź. Lord W - 10-03-2012, 22:39 Temat postu:
Bardzo dobrze, że zostały wycofane. Teraz czekamy na piętrusy. grzesik56 - 11-03-2012, 10:55 Temat postu:
teraz PR powinno wziąść te Edyty i puścić np.na IR Bolko,czy na linię poznań-olsztyn przewoz - 11-03-2012, 12:48 Temat postu:
Biorąc pod uwagę, że zaplecze IC w przypadku ED74 jest w Krakowie i Warszawie, a PR musiałyby wszystko stawiać od nowa - nie wiem, czy to dobry pomysł. I tak ED74 jeżdżą jak chcą. pospieszny - 11-03-2012, 14:19 Temat postu:
Cytat:
teraz PR powinno wziąść te Edyty
Powinno, jest tylko jeden mały szczegół determinujący dlaczego tego nie zrobi - kasa.
Uściślając jej brak. EU07-469 - 11-03-2012, 16:06 Temat postu:
PR skupiło się na elektrowozach. EZT-ów to ci u nich dostatek. sheva17 - 11-03-2012, 16:10 Temat postu:
Nie wiem po co PR-y miałyby brać sobie na głowę problem z tym złomem. O ile wagony i budynie zrabowane przez PKP IC to istotny plus dla tej spółki to ED 74 powiększa tylko listę złomu. No ciekawe kto się tym zainteresuje....Może złomiarze? Na PR-y pospieszny nie licz .
A tak na marginesie ED72 na głowę biją ten złom, nie mówiąc już o ED72a- znanego z relacji poc. REGIO Ostrów- Kraków. Złomu z PESY ED74 PR-y bankowo nie zechcą, nawet stare kible są od nich lepsze. Lord W - 11-03-2012, 17:08 Temat postu:
Ja dziwię się, że wyprodukowana aż tyle sztuk. Za te pieniądze można była od razu kupić piętrusy - takie jak w KMach, albo ciut lepsze. 4-5 wagonów na skład na linii Warszawa - Łódź w zupełności wystarczy. Kupili by z 30 wagonów piętrowych zamiast ED74 i byłoby super. Ci co jeździli ED74 regularnie wiedzą, że jest bardzo dużo usterek (wylewająca się woda z kibla, niedomykające się drzwi, nie wysuwające platformy). Do tego często ogrzewanie nawalało a już o położeniu półek, wieszaków i zbyt blisko ułożonych siedzeniach nie wspominając. Słyszałem też, że kiedyś ED74 rozpięło się na szlaku. Ale coś trzeba z tymi pociągami zrobić - może SKM odsprzedać, albo PRom, żeby jako osobówki jeździły. Podobno mają dobre przyspieszenie, a to plus przy wielu stacjach. Sebcio - 11-03-2012, 18:20 Temat postu:
Ludzie przecież ED74 zostają w PKP IC. Leasing zwrotny to nie sprzedaż... sheva17 - 16-03-2012, 21:54 Temat postu:
Pewnie, że to nie sprzedaż, ale próba zrobienia czegoś z kosztami spółki. Szczerze wątpię by ktoś tym złomem nawet jak pisaliśmy hipotetycznie był zainteresowany. endrju - 16-03-2012, 22:00 Temat postu:
Yyyy... widzę że pojęcia niektórzy nie mają co to leasing zwrotny. To tak naprawdę forma kredytu zabezpieczona majątkiem spółki w tym przypadku ED74, tylko w trochę inny sposób. Kto się zainteresuje? Chociażby firmy leasingowe sheva17 - 16-03-2012, 22:24 Temat postu:
Jest to forma kredytu, ale podczas trwania umowy przedmiot leasingu przechodzi na własność leasingodawcy. I jak myślisz kto wtedy będzie ponosił koszty napraw tego złomu? Na pewno nie PKP IC. Dobrze wiesz, że PKP IC gdyby byli chętni sprzedałoby ten złom natychmiast. endrju - 16-03-2012, 22:51 Temat postu:
Nie znam umowy, ale na 99% w tym przypadku koszty utrzymania taboru ponosi leasingobiorca, czyli PKP IC. Leasingodawca tylko przekazuje prawa własności do obiektu. karol22 - 17-03-2012, 07:48 Temat postu:
grzesik56- jakb6- jakby ED74 jeździło na IR Poznań-Olsztyn(czy tam Wrocław-Olsztyn) zamiast składu wagonowego to współpraca z PR na tej trasie jest zakończona. Takie coś niech SKM weźmie i wozi ludzi, to nie powinno mieć oznaczenia ED, bo się nie nadaje na dalekobieżne trasy. sheva17 - 17-03-2012, 13:38 Temat postu:
ED 74 byłyby dobre dla warszawskiej SKM. W sam raz na kursy z/na lotnisko.
Jakoś nie jestem przekonany, że koszty napraw spadną na PKP IC. przewoz - 17-03-2012, 14:25 Temat postu:
I tak teraz ED74 mało co obsługują. Całość można obsłużyć 6-ma jednostkami z 14 tu, które IC posiadają. Śmiech na sali. EP07Budyn - 21-03-2012, 11:22 Temat postu:
Jak ja się cieszę że już tym nie jeżdżę. Henryk - 21-03-2012, 15:29 Temat postu:
A jak tam z piętrusami na Łódź-Warszawa? Dudzio - 21-03-2012, 20:51 Temat postu:
Przedłużono możliwość składania ofert zdaje się do 1 kwietnia. sheva17 - 21-03-2012, 22:23 Temat postu:
Tłum chętnych? Dudzio - 22-03-2012, 16:22 Temat postu:
Zmiana wymogu doświadczenia, dzięki czemu do walczącej stawki załapuje się Newag. endrju - 22-03-2012, 16:40 Temat postu:
... i PESA. kohtrain - 23-03-2012, 09:34 Temat postu:
Ile obecnie jest sprawnych en74 ?.
Czy Leasingobiorca może przekazać tabor innemu przewoźnikowi na okres tego leasingu. np KM, czy KŚ ? DarekP - 27-03-2012, 08:59 Temat postu:
To ma być leasing zwrotny, czyli użytkownik się nie zmienia. Zmienia się właściciel. grzesik56 - 07-10-2012, 11:03 Temat postu:
na RK jest informacja,ze 4 Edyty wyleasingował Bank PKO a dalej je będzie używało IC.To jakaś nienormalna sytuacja chyba,bo z jednej strony się pozbywają taboru,a z drugiej dalej z niego korzytają.Nie znam się ,ale czy faktycznie to jest taniej dla IC? sphinx - 07-10-2012, 15:59 Temat postu:
Nie jest taniej dla IC i nie ma być taniej dla IC. Chodzi o to, żeby jednorazowo dostać większą sumę pieniędzy. To taki kredyt pod zastaw ED74. DarekP - 07-10-2012, 17:41 Temat postu:
Zwykle leasing jest po to, aby:
- gdy nie masz pieniędzy na zakup narzędzia pracy (tutaj taboru), kupuje je ktoś za Ciebie i Ci daje w użytkowanie za określoną ratę
- ta rata, obejmująca nieraz np. koszty serwisu jest Twoim kosztem, czyli nie poniekąd zmniejsza Ci podatek.
- narzędzie nie jest Twoją własnością, lecz tego, który je kupił
- po zakończeniu spłacania rat, możesz sobie odkupić to narzędzie za określoną kwotę lub zwracasz je temu, który je kupił, a on może to sobie sprzedać.
Kupując takie narzędzie za pieniądze:
- odliczasz sobie od niego amortyzację
- narzędzie jest Twoje i możesz je sprzedać.
W przypadku Intercity PKO kupi tabor dla Intercity od Intercity, a następnie użyczy Intercity. Da to:
- żywą gotówkę za "sprzedaż", którą można na coś przeznaczyć, w tym przypadku zapewne na wkład własny do projektów taborowych
- odliczasz sobie coś od dochodu, ale nie wiem co, bo przeczytałem, że Intercity zachowuje prawo odliczenia amortyzacji.