INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. świętokrzyskie - Pociągiem z Kielc do Buska Zdr.

pospieszny - 07-03-2012, 12:14
Temat postu: Pociągiem z Kielc do Buska Zdr.
Na najbliższe lata Departament Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego w Kielcach nie przewiduje przywrócenia połączeń kolejowych do największego kurortu województwa – Buska - Zdroju, ani do miasta słynnego z wieloletnich tradycji odlewniczych – Końskich. Chociaż uruchomienie połączeń nie byłoby trudne.

Po planach przywrócenia przez Świętokrzyski Zakład Przewozów Regionalnych połączeń do Sandomierza, wielu podróżnych (szczególnie na forach internetowych) optuje za powrotem pociągów na linię nr 25 czyli trasie ze Skarżyska – Kamiennej do Końskich (i dalej do Opoczna oraz Tomaszowa Mazowieckiego), oraz linii nr 73, z Kielc do Buska – Zdroju.

Ale zdaniem kierownika Oddziału Przewozów Kolejowych Świętokrzyskiego Urzędu Marszałkowskiego, na realizację tych postulatów trzeba będzie poczekać. I to bardzo długo.

Autobusy wystarczają
- W wieloletnim planie taki pomysł bierzemy pod uwagę. Ale, nie czarujmy się, w chwili obecnej nas na to nie stać. Zarówno do Końskich, jak i Buska – Zdroju, nie ma aż tak wielkiego potoku podróżnych, by to uzasadniało przywrócenie pociągów osobowych w tych relacjach – wyjaśnia Mariusz Brzeziński. Dodatkowo do wspomnianych miejscowości kursuje rozbudowany transport osobowy, realizowany przez prywatnych przewoźników i przedsiębiorstwa PKS.

Kilka lat temu istniała szansa na przywrócenie połączeń z Kielc do Buska – Zdroju. Powstała bowiem koncepcja budowy Portu Lotniczego „Kielce” w Obicach, miejscowości położonej przy wspomnianej trasie. Port lotniczy byłby jednym z generatorów potoku podróżnych. Drugim pomysłem była realizacja mającej korzenie w latach 50. XX w. koncepcji przedłużenia linii kolejowej z Buska – Zdroju do Żabna (na długości ok. 50 km) i dalej przez Tarnów, Stróże, Nowy Sącz oraz Muszynę, na południe Europy.

Kilka lat temu, za kadencji poprzedniego samorządu województwa, pomysł odżył (dzięki też odgrzebanej, przygotowanej w latach 80. przez Wspólnotę Europejską, koncepcji TEN-T: Trans – European Network – Transport), po czym odstawiony został ad acta.

Kosztowna łącznica
Realizacja pomysłu nie wymagałaby aż tak wielkich nakładów finansowych (poza budową brakującego odcinka torów miedzy Buskiem – Zdrój a Żabnem, co wówczas szacowano na około 200 mln zł oraz przeprawy mostowej na Wiśle), bo na trasie z Kielc do położonej na południu województwa miejscowości uzdrowiskowej, infrastruktura torowa jest w dobrym stanie i wykorzystują to przewoźnicy towarowi.

Zdaniem Adama Młodawskiego, dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Kielcach, coraz większa grupa przedsiębiorców z tej części województwa korzysta z dostaw koleją. W jego opinii, jeśli zaistniałaby potrzeba przywrócenia ruchu osobowego na tej trasie, wystarczy około pół roku na wykonanie niezbędnych remontów, przeglądów czy innych działań (chodzi o przystanki czy dworce kolejowe), by w stu procentach przywrócić pierwotny stan infrastruktury.


źródło: Kurier Kolejowy
stmichal - 07-03-2012, 12:50
Temat postu:
Dziwnym trafem informacja ta zbiegła się z rozpoczętymi na szeroką skalę działaniami mającymi na celu usprawnienie komunikacji na południu województwa Świętokrzyskiego. Moją propozycję wysłałem do Centrali Przewozów Regionalnych, do Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, do Urzędu Marszałkowskiego (do wydziału Infrastruktury w którym pracuje Pan Brzeziński) oraz wójtów wszystkich gmin których ta sprawa dotyczy. Mój pomysł zawierał plan działania, nawet przykładowy rozkład ze skomunikowaniami i łączeniem relacji pociągów, łącznie z obiegami składów (wystarczyłyby dwa szynobusy). Opisałem obecny stan infrastruktury, szacunkowe dane przewidywanej liczby pasażerów i co zyskalibyśmy przez wdrożenie tej idei. Artykuł podany wyżej jest wyssany z palca i wygląda jak pisany przez kogoś kto w ogóle nie orientuje się w obecnej sytuacji.
Ale wracając do tematu, już widzę listy odmowne cytujące słowa Pana Brzezińskiego zawarte w tym artykule.
lubelak195 - 07-03-2012, 14:53
Temat postu:
Wy tam macie te małe EZTy, które na taką linię były by doskonałe.
stmichal, jeżeli masz pisać, to radzę ci pisz tradycyjne listy- z własnego doświadczenia wiem, że na te dużo częściej odpisują, a e-maile po prostu olewają.
maciej30 - 07-03-2012, 15:41
Temat postu:
Budowa toru miedzy buskiem a żabnem wydaje się zasadna. Byłaby to najkrótsza trasa dla pociągów kursujących np do Nowego Sącza czy Krynicy ale także dla utoworzenia takich relacji jak Kielce - Tarnów, czy Kielce - Rzeszów. Połączenia do Buska powinny wrócić choć minusem wydaje się odległość dworca kolejowego w Busku od centrum miasta.
jano - 07-03-2012, 18:27
Temat postu:
A co się obecnie dzieje z (stosunkowo niedawno) wybudowanym nowym dworcem kolejowym w Busku Zdroju? Budynek jeszcze kilka lat temu, kiedy pociągi do Buska dojeżdżały, prezentował się okazale jak na ówczesne dworce w tak niewielkich miasteczkach. Były nawet kioski z małą gastronomią i piękny duży parking przed dworcem. Mam nadzieję, że obiekt nie popada w ruinę? Bo poprzedni dworzec przypominał raczej barak.

Odległość dworca od miasta to na pewno duży minus tej miejscowości, ale z tego co pamiętam, to pociągi miały skomunikowane autobusy, którymi można było dojechać do centrum oraz też do nieco na uboczu zlokalizowanego dworca autobusowego.
Anonymous - 07-03-2012, 19:37
Temat postu:
A mnie najgorzej wkurza to że linia z Kielc do Buska jest pod drutem i została zamknięta ,niech te urzędasy nie pierniczą głupot jeszcze pod koniec lat 90-tych kursował pociąg pośpieszny z Buska do Warszawy miałem okazję nim podróżować
maciej30 - 07-03-2012, 19:56
Temat postu:
To ze jest pod drutem nie ma znaczenia, przeciez tak samo nieuzywana przez osobowki od 12 lat jest linia Kielce - Tarnobrzeg mimo ze tez jest pod drutem, do Buska co prawda dopiero od 8 lat ale mimo wszystko to źle ze takie linie nie sa rewitalizowane. Pamiętam jak jeszcze do 2000 roku do Buska kursował pospieszny Solina z Warszawy Wsch po drodze w skarżysku zostawiając grupe wagonów do Przemyśla. To byly fajne czasy.
stmichal - 07-03-2012, 20:09
Temat postu:
Cytat:
A co się obecnie dzieje z (stosunkowo niedawno) wybudowanym nowym dworcem kolejowym w Busku Zdroju?

Budynek jest w dobrym powiedziałbym nawet bardzo dobrym stanie, zdjęcia od zewnątrz:
http://kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=636&okno=galeria&&zakres=-1&photoid=48212
od środka:
....
http://www.klub-heaven.pl/
tak, w środku mieści się dyskoteka...
pp - 07-03-2012, 20:11
Temat postu:
Problemem Buska jest oddalenie stacji od centrum miasta:

http://maps.google.pl/maps?q=busko+zdr%C3%B3j&hl=pl&prmd=imvns&biw=1025&bih=607&um=1&ie=UTF-8&ei=PbBXT8-PN6ep4gTb0J3cDw&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=3&ved=0CDIQ_AUoAg

Była już na ten temat dyskusja na forum, ponoć jest możliwość poprowadzenia tego kawałka torów, bo istnieje jakiś nasyp i rezerwa terenu pod linię do Szczucina:
"Historia buskiej kolei jest bardzo ciekawa, a sięga początków lat 50. ubiegłego wieku. Wtedy doprowadzono linię od strony Kielc i według pierwotnych planów miała zostać przedłużona na drugą stronę Wisły. Tyle że według nader "oryginalnej” koncepcji - przez... środek miasta.
Wykonany został nawet nasyp (do dzisiejszej obwodnicy, ulicy Witosa), zaś dalej tory miały przecinać aleję Mickiewicza, tuż obok budynku starostwa. Na szczęście w porę przyszło otrzeźwienie i - także po protestach mieszkańców - projekt został wyrzucony do kosza."
http://busko.net.pl/wiadomosci/news.php?id=1801

A jak jest teraz z tym nasypem? Dwa-trzy km toru i ślepe zakończenie jak w stacji (a właściwie przystanku osobowym) Wieliczka Rynek to nie byłby jakiś wielki ksozt. W sam raz dla Marszałka i RPO.


Coś na temat Buska jest także tutaj na forum:
"2. linia ma bardzo dobre położenie przystanków np. Brzeziny samo centrum wsi przy wiadukcie, Dębska Wola i Włoszczowice podobnie, Kije najlepiej bo do Urzędu Gminy może ze 100 m jest; Nida trochę gorzej i w lesie, ale sama wieś jedna z większych i dłuższych w regionie, a więc potencjał jest; Szarbków i Grochowiska też nie jest źle"
http://infokolej.pl/printview.php?t=12635&start=0&sid=fd0c4d189dbab356732b887b4e532aeb
sebek - 07-03-2012, 20:21
Temat postu:
Przez wiele lat było połączenie Katowice - Busko Zdr. przez CMK, Włoszczowę, Kielce. Dość popularny pociąg, często korzystały osoby jadące do Uzdrowiska Busko. Skład rano wyjeżdżał z Katowic, wieczorem powrót.
Wtedy konkurencja PKSu również była, ale mimo wszystko pociągi były zapełnione.
pp - 07-03-2012, 20:23
Temat postu:
Jest jeszcze jeden temat wart przeczytania:
http://forum.busko.net.pl/viewtopic.php?p=68281&sid=0ecc46091a11509fd9f92097d1dedb87

Może warto go tam lokalnie odświeżyć i skontaktować się z forumowiczami?
stmichal - 07-03-2012, 21:05
Temat postu:
Moim zdaniem, Województwo Świętokrzyskie jeśli chodzi o kolej to województwo zmarnowanych szans. Wiele ciekawych idei upadło przez niekompetentne zarządzanie, nie do końca zrozumiałe rozwiązania i brak pomysłu co dalej. Przykład?
Idea kolei aglomeracyjnej w 2008 roku. Pomysł na pierwszy rzut oka głupi i bezsensowny. Jednak jakby bliżej mu się przyjrzeć i zachęcić dobrą ofertą, czasem przejazdu i częstotliwością połączeń można byłoby coś na tym ugrać. Czy tak trudno było na próbę puścić 10 połączeń dziennie, Suchedniów - Jędrzejów, Jędrzejów - Włoszczowa, Włoszczowa - Chmielnik itd. Coś takiego przy odpowiednim rozreklamowaniu mogłoby zdać egzamin. Co zrobiono?
Puszczono dwie pary dziennie dodatkowo na odcinku Kielce - Kielce Czarnów. Czy ktoś tworzy pociągi: Gdańsk Główny - Gdańsk Wrzeszcz, Warszawa Wschodnia - Warszawa Śródmieście? Nie, bo to bez sensu. Nic dziwnego, że "kolejka" pojeździła dwa miesiące.

Mimo, że siatka połączeń ma bardzo małe zagęszczenie a przystanki osobowe znajdują się często w dużej odległości od miast co jak co ale dwóch rzeczy mogą nam pozazdrościć inne obszary kraju:
- większość liczących się linii jest zelektryfikowana
- bardzo dobry stan infrastruktury jak na Polskie warunki
niestety nikt nie potrafi tego wykorzystać.
Moja koncepcja nie dotyczyła Buska Zdroju o którym za chwilę ale rozwoju kolei na większym obszarze na południe od Kielc. Dotyczyła głównie przywrócenia ruchu na części linii 70 i 73. Jeśli opłaca się puścić autobus miejski z Kielc do Chmielnika który jedzie godzinę (zgodnie z planem, bo w godzinach szczytu bywa że autobusy te są spóźnione o ponad pół godziny) to dlaczego nie opłaca puścić się pociągu który by w ciągu 45 min pokonywał ten odcinek, bez względu na porę dnia?
Z Buskiem Zdrój jest większy problem a mianowicie zwinięcie stacji przed 3 laty. Obecnie posterunek ten jest obsługiwany jako bocznica szlakowa z oddalonego o 10 kilometrów Szarbkowa. Do samego Buska tor powoli zarasta, bo towary zamawiane są czasem raz na kilka tygodni. Dodatkowo od tego roku stacja Szarbków jest "czynna" od poniedziałku do piątku w godzinach bodajże od 5 do 21. Na dobrą sprawę nie istnieje już odcinek od Włoszczowic, niestety.

No ale na forum to sobie możemy pisać i tak to nic nie da. Jak się czyta takie "wywiady" jak przytoczone w pierwszym poście. No ale powspominać i pomarzyć zawsze można Smile
ET05 - 08-03-2012, 22:22
Temat postu:
Cóż, do Buska nie ma od 2004, Kujawsko - Pomorskie też nie lubi uzdrowisk - odcięto Ciechocinek.

Kiedyś proponowano budowę kawałeczka toru bliżej centrum (np. pod upadający nowy dworzec PKS), kilka par z Kielc w sam raz na wypad do uzdrowiska na weekend czy nawet na dzień - EN81 jak znalazł. Jeśli jednak by pomysł przecięcia torem Wisły wypalił, można by nieco zboczyć i prócz Buska zahaczyć o Solec Zdrój i Dąbrowę Tarnowską.

Parę dni temu I Busiarz RP proponował na forum pewnej gazety szynobusy Kielce - Staszów - Tarnobrzeg (skomunikowanie na Rzeszów) - Sandomierz nawet z nie najgłupszym rozkładem.

W ogole świętokrzyskie ma prawie wszystko pod drutem, ale bez remontu, budowy dodatkowych peronów (jakoś wiele stacji ma pecha i jest daleko od centrów, np. Staszów) i sensownego rozkładu nie ma co walczyć.
Busko, Chmielnik, Staszów, Połaniec, a nawet kiedyś Pińczów... Na wiele tych inwestycji można spokojnie naciągnąć Unię... Ale czy ktoś się odważy?
Bilet Ś-krzyski - 04-06-2012, 20:23
Temat postu: Scyzoryk do Buska i Połańca
Info jak w tytule tematu. Kto nie miał okazji przejechać linii - jest szansa. SMK Kraków organizuje imprezę na trasie:
KIELCE - Rykoszyn - Szczukowice- Sitkówka-Nowiny - BUSKO-ZDRÓJ - Włoszczowice - POŁANIEC - Staszów - Tarnobrzeg - Sandomierz - Ostrowiec - SKARŻYSKO
Termin imprezy: 23 czerwca 2012 (sobota)
Więcej szczegółów na stronie http://smk.rail.pl/
Artutitu82 - 21-05-2014, 20:28
Temat postu:
Odgrzebie troszkę kotleta
http://m.radio.kielce.pl/pl/post-23190
ET05 - 24-02-2015, 21:42
Temat postu:
Patrząc na popularność pociągów Ostrowiec - Kielce, to Skarżysko - Busko czy Częstochowa - Busko może mieć sens. Oczywiście po budowie kawałka toru do samego Buska. Nie można też zapomnieć o park'n'ride, ale miejsc po różnych zlikwidowanych ładowniach czy wyciętych bocznicach spokojnie wystarczy na małe parkingi. Kilka dni temu rozmawiałem z człowiekiem z Buska, który chcę uruchomić inicjatywę lokalną w sprawie nowej stacji lub przystanku w Busku. Pozostaje trzymać kciuki.
jano - 24-02-2015, 21:53
Temat postu:
A co się stało z dotychczasowym dworcem w Busku Zdroju? Przecież był tam stosunkowo nowy dworzec kolejowy.
conen - 01-03-2015, 15:45
Temat postu:
Budynek dwora nadal istnieje, ale jest zamknięty.
maruda - 04-03-2015, 09:42
Temat postu:
Bo dworzec w Busku Zdr.nie jest w Busku Zdr.tylko gdzieś po opłotkach i z dala od miasta.Jakkolwiek śmiesznie to wygląda,to niestety tak jest.PRL miał trochę inne plany i przygotowywano grunt pod przedłużenie toru do centrum miasta,po transformacji na nic nie było sił i środków,zatem postanowiono zmarnotrawić trochę kasy i wybudować we wczesnych latach 90-tych dworzec tam,gdzie kończy się linia kol.73 czyli przed Buskiem...
ET05 - 10-03-2015, 23:17
Temat postu:
O nowy przystanek w Busku aż się prosi w tym miejscu...
Victoria - 01-03-2017, 22:23
Temat postu:
Pociągi pasażerskie powrócą do Buska-Zdroju.

Jest bardzo prawdopodobne, że jeszcze w tym roku przywrócony zostanie ruch pociągów pasażerskich do Buska-Zdroju. Podróżni będą mogli dojechać tam pociągiem bezpośrednim z Katowic. Przewoźnikiem na tej trasie będą Przewozy Regionalne. Ostateczna decyzja ma zapaść w najbliższych dniach.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociagi-pasazerskie-dojada-do-buska-zdroj-80564.html
Beatrycze - 28-04-2017, 13:09
Temat postu:
Do Buska pociąg regionalny nie dojedzie w tym roku.

W tym roku marszałek województwa świętokrzyskiego nie zleci Przewozom Regionalny uruchomienia połączeń do Buska-Zdroju. Powodem jest brak środków finansowych oraz stan techniczny linii nr 73. Zatem, mimo optymistycznych informacji, jakie w ubiegłym miesiącu uzyskaliśmy od przewoźnika oraz PKP Polskich Linii Kolejowych, trasa Sitkówka Nowiny – Busko-Zdrój nie wróci na mapę połączeń pasażerskich.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/do-buska-pociag-regionalny-nie-dojedzie-81499.html
Victoria - 19-03-2018, 18:07
Temat postu:
Potrzeba ok. 5 mln zł na linię do Buska. PLK czeka na zgodę województwa.

Rozmowy między PKP PLK a Urzędem Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego w sprawie reaktywacji linii kolejowej do stacji Busko-Zdrój zostały przerwane. Jeśli samorząd wykaże inicjatywę, nic nie stoi jednak na przeszkodzie ich ponownemu podjęciu – informuje rzecznik PKP PLK. Przywrócenie przejezdności linii wymaga 5 mln zł i ok. roku na realizację prac.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/linia-73-pkp-plk-czekaja-na-zgode-urzedu-86260.html
jano - 19-03-2018, 19:08
Temat postu:
Coś mi się wydaje, że małe są szanse na powrót pociągów do Buska Zdr.
Zresztą dwiema, czy trzema parami pociągów trudno będzie mieszkańców zachęcić, aby przesiedli się z busów czy autobusów. Dodatkowo dochodzi kwestia zorganizowania transportu pasażerów z dworca PKP na dworzec PKS i dalej do centrum miasta.

Z drugiej jednak strony czy Busko Zdrój jest aż takim kurortem lub tak znanym miejscem, żeby na siłę remontować linię i pchać tam pociągi...?
ET05 - 20-03-2018, 00:00
Temat postu:
Może przy korekcie wyborczej?
greq19 - 11-04-2018, 13:09
Temat postu:
"Pociąg z Kielc do Buska-Zdroju! Będzie kursował w weekendy od 30 czerwca do 2 września 2018 roku."

http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/wiadomosci/kielce/a/pociag-z-kielc-do-buskazdroju-bedzie-kursowal-w-weekendy-od-30-czerwca-do-2-wrzesnia-2018-roku,13081724/
conen - 06-05-2018, 17:56
Temat postu:
Rozkład wskazuje brak postojów pomiędzy Sitkówką, a Buskiem. Czy to tylko tymczasowa informacja czy też rzeczywiście tak pojadą?
Groźny Fanatyk - 22-05-2018, 22:18
Temat postu:
Powrót dość symboliczny (będzie tych weekendów w sumie z osiem), ale i tak jestem pozytywnie zaskoczony. Sądziłem, że to pic na wodzie i nie ma szans na tę reaktywację.
ET05 - 23-05-2018, 20:18
Temat postu:
Obadamy, co z tego wyniknie. Od Sitkówki bez zatrzymania. Ale plus, że 2 pary. Kuracjusze mogą pojechać do Kielc.
Gaspares - 23-05-2018, 20:50
Temat postu:
A jak rozwiązano problem średnio dogodnej lokalizacji stacji względem miasta?
ET05 - 27-05-2018, 15:08
Temat postu:
Podobnie jak w Sandomierzu - busy.
Beatrycze - 26-06-2018, 06:58
Temat postu:
Po 13 latach wracają pociągi Kielce – Busko-Zdrój.

W sobotę po ponad 13-letniej przerwie wznowiona zostanie komunikacja kolejowa na trasie Kielce - Busko-Zdrój. Przez całe wakacje w każdy weekend w trasę wyjadą nowoczesne pojazdy elektryczne przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.

Więcej:
http://inforail.pl/po-13-latach-wracaja-pociagi-kielce-busko-zdroj_more_105653.html
Beatrycze - 04-07-2018, 09:27
Temat postu:
Po trzynastu latach pociągi wróciły do Buska-Zdroju. Na stałe?

Zgodnie z zapowiedziami, w sobotę o godzinie 11.04 ze stacji Kielce odjechał do Buska pierwszy „Pociąg do Zdroju”. Po 13 latach powrócił ruch na tej trasie. Na razie tylko w weekendy, ale jest szansa, że to połączenie na stałe zagości w rozkładzie jazdy świętokrzyskich pociągów – informuje samorząd województwa.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/po-trzynastu-latach-pociagi-wrocily-do-buska-zdroju-na-stale-87719.html


Krog - 15-07-2018, 18:11
Temat postu:
Znowu propagandowa zagrywka marszałka województwa Jarubasa z partii PSL. Busko - Zdrój to miejsce zamieszkania rodziców Jarubasa a także jego okręg wyborczy. Są inne bardziej potrzebujące kolei większe miejscowości woj. świętokrzyskiego np. Sandomierz czy Końskie i tam nie przywrócono kolejowych przewozów pasażerskich. Dlatego, że PSL nie ma tam interesu politycznego. Oczywiście kolej pasażerska do Buska zniknie z nowym rozkładem jazdy (w grudniu) bo będzie już po jesiennych wyborach samorządowych.
Victoria - 03-09-2018, 21:38
Temat postu:
Busko-Zdrój chce całorocznego pociągu, stowarzyszenia piszą do prezesa Mamińskiego.

Przedstawiciele kliku stowarzyszeń z Buska-Zdroju chcą pozostawienia pociągów do Kielc. W związku z tym piszą do Prezesa PKP SA Krzysztofa Mamińskiego. Nie jesteśmy jednak pewni, czy adresat takiego listu jest właściwy. Jak łatwo domyśleć się, Prezes Mamiński, jeśli cokolwiek odpisze, to odpisze, że nic nie może, bo to nie jego działka.

Autorzy listu chcieliby pozostawienia połączeń przez cały rok, przez 7 dni w tygodniu. Zwracają uwagę, że podczas wakacji pociągi Busko-Zdrój – Kielce cieszyły się dużym zainteresowaniem pasażerów. Obecnie podróżni są zmuszeni do korzystania z busów, pociąg mógłby być dla nich świetną alternatywą.

Więcej:
http://inforail.pl/busko-zdroj-chce-calorocznego-pociagu-stowarzyszenia-pisza-do-prezesa-maminskiego_more_107945.html
Beatrycze - 10-09-2018, 13:22
Temat postu:
Projekt pociągów do Buska-Zdroju zakończony sukcesem.

Za nami kolejny sezon letni, podczas którego turyści i mieszkańcy Świętokrzyskiego mogli korzystać z połączeń kolejowych do Sandomierza. Jak podaje Urząd Marszałkowski w tym roku po raz pierwszy wyruszył również "Pociąg do Zdroju" relacji Kielce – Busko-Zdrój. Nowy kanał komunikacyjny okazał się kolejnym sukcesem współpracy samorządu województwa i Przewozów Regionalnych.

Więcej:
http://inforail.pl/projekt-pociagow-do-buska-zdroju-zakonczony-sukcesem_more_108107.html
Ralny - 20-09-2018, 07:45
Temat postu:
Sukces połączeń do Buska, całorocznych kursów nie będzie

"Pociąg do Zdroju", czyli weekendowe połączenie kolejowe Kielce – Busko-Zdrój można uznać za sukces – poinformował Świętokrzyski Urząd Marszałkowski. W ciągu dwóch miesięcy skorzystało z niego prawie 5 tysięcy pasażerów i blisko 200 rowerzystów.

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/sukces-polaczen-do-buska-calorocznych-kursow-nie-bedzie-_more_108001.html
Ralny - 19-04-2019, 23:56
Temat postu:
Wracają sezonowe pociągi do Sandomierza i Buska-Zdroju

27 kwietnia po raz pierwszy w tym roku w trasę wyjedzie pociąg z Kielc do Sandomierza i będzie kursował do 5 maja. Do weekendowego rozkładu jazdy to połączenie powróci 20 czerwca, a od 29 czerwca będzie kursował też pociąg relacji Kielce – Busko-Zdrój. Po raz kolejny, Samorząd Województwa Świętokrzyskiego organizuje wakacyjne połączenia kolejowe.

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/wracaja-sezonowe-pociagi-do-sandomierza-i-buska-zdroju_more_114083.html
Pirat - 07-07-2019, 12:03
Temat postu:
Do Buska-Zdroju ED72-004

W poprzedni weekend czyli 29 i 30 czerwca, po rocznej przerwie, ponownie wyruszył na trasę wakacyjny pociąg z Kielc w kierunku Ponidzia. W sobotę, 6 lipca o godz. 11.03 w podróż do Buska–Zdroju wraz z imponującą grupą pasażerów wybrał się także członek Zarządu Województwa Mariusz Gosek.

Czytaj więcej na inforail.pl
Ralny - 04-08-2019, 22:42
Temat postu:
Sezonowe pociągi do Buska Zdrój. Czy rozkład można było ułożyć lepiej?

Popularny blog kolejowy Błękitna Chusteczka przeanalizował rozkład jazdy pociągów do Buska. Zdaniem autora, dużym problemem jest brak skomunikowań. Jak czytamy na blogu Błękitna Chusteczka, pociągi z Kielc do Buska Zdrój "bez wątpienia byłyby hitem tegorocznych wakacji, gdyby nie fatalnie ułożony rozkład jazdy dwóch par weekendowych kursów".

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/rozkomunikowane-pociagi-do-buska-93033.html
Victoria - 09-10-2019, 18:54
Temat postu:
Świętokrzyskie podsumowuje: duże zainteresowanie pociągami do Sandomierza i Buska

Jak podaje Urząd Marszałkowski dużym zainteresowaniem cieszyło się połączenie Kielce – Busko–Zdrój – Kielce. W 2019 roku podróżowało na tej trasie ponad 4,5 tysiąca osób i jest to liczba zbliżona do wielkości odnotowanych w roku 2018. Przewieziono również 251 rowerów – ponad 70 jednośladów więcej niż w roku ubiegłym, co związane było ze zorganizowanymi 6 lipca przez Kielecką Masę Krytyczną wydarzeniami na terenach uzdrowiskowych. W tym dniu zanotowano również największą liczbę – 336 pasażerów. Podróżni najczęściej korzystali z połączeń uruchamianych w soboty. Preferowali również kursy dopołudniowe. Z udostępnionego w tym roku przystanku Kije odprawiono blisko 200 osób.

Więcej:
http://inforail.pl/swietokrzyskie-podsumowuje-duze-zainteresowanie-pociagami-do-sandomierza-i-buska_more_118175.html
Beatrycze - 06-04-2020, 13:26
Temat postu:
Będą codzienne pociągi do Buska-Zdroju. Do Pińczowa tylko autobusem.

Województwo świętokrzyskie zapowiada znaczne rozszerzenie oferty połączeń kolejowych do Buska-Zdroju. Od czerwca pociągi mają docierać tam codziennie. Nie ma natomiast planów wznowienia obsługi kolejowej Pińczowa.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/swietokrzyskie-beda-codzienne-pociagi-do-buskazdroju-do-pinczowa-tylko-autobusem--96049.html

https://kielce.tvp.pl/47113606/beda-nowe-pociagi-z-kielc-do-buskazdroju-nie-tylko-weekendowe
Krog - 20-07-2020, 19:24
Temat postu:
Do Końskich też jest duże zainteresowanie. A mimo tego myśli tylko o miejscowości w której wille mają Kieleccy dygnitarze.
Victoria - 25-08-2020, 21:42
Temat postu:
Dodatkowe pociągi do Buska-Zdroju. Od 30 sierpnia

Z końcem wakacji Samorząd Województwa Świętokrzyskiego uruchomi dodatkowe połączenia kolejowe pociągów, kursujące w relacji Kielce – Busko-Zdrój – Kielce.

Więcej:
http://inforail.pl/dodatkowe-pociagi-do-buska-zdroju-od-30-sierpnia_more_126575.html
Victoria - 02-08-2023, 19:09
Temat postu:
Linia 73: Zamknięcie od września do listopada. Będzie prędkość 100 km/h

Polregio poszukuje operatora komunikacji zastępczej na linii do Buska. Usługa ma być realizowana czterema pojazdami od początku września do 11 listopada. W tym czasie zarządca infrastruktury będzie wykonywał na linii kolejne prace modernizacyjne.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/linia-73-zamkniecie-od-wrzesnia-do-listopada-bedzie-predkosc-100-kmh-114556.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group