INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. wielkopolskie - Bezpieczeństwo w KW

Poznaniak - 07-03-2012, 17:06
Temat postu: Bezpieczeństwo w KW
To co się dzieje w Kolejach Wielkopolskich przyprawia o zgrozę. Nie chodzi tylko o to, że pracuje tam w administracji już niemal 60 osób. I też nie o to że podróżny jest na ostatnim miejscu co pokazują cięcia połączeń. W związku z tym że spółka jest postawiona na głowie i nie posiada własnych maszynistów postanowiono ich wynająć. Pomijam to że nowy przewoźnik posiada jedynie rozrośniętą biurokrację, o zgrozę przyprawia fakt w jakich okolicznościach wybrano firmę wynajmującą KW maszynistów. Po pierwsze odbyło się to bez przetargu więc okoliczności wyboru są co najmniej niejasne, najgorsze jest jednak to że wybrano firmę cieszącą się jak najgorsza sławą na polskiej kolei. Chodzi tu o Hagans firmę kolejową z Torunia, którego pracownik był winny wypadku w Białymstoku w którym niemal spłonęła stacja, inny wychowanek tego znakomitego przewoźnika minął sygnał stój na stacji Prostyń Bug prowadząc pociąg pod wpływem alkoholu. Mniejsza o to gdy tacy ludzie powodują straty materialne, jednak w Wielkopolsce wożą ludzi! Kto na to pozwala? Czy naprawdę musi dojść do tragedii żeby ktoś zrozumiał, podstawowym kryterium wyboru szefa firmy kolejowej nie może być zażyłość z marszałkiem województwa jak to jest w przypadku szefa KW? Niech ktoś otrzeźwieje bo naprawdę może dojść do tragedii, takiej jak ta pod Szczekocinami!

Poznaniak
fiaa - 07-03-2012, 21:44
Temat postu:
Nie będzie tragedii kolejowej, bo więcej jeżdżą autobusami, jak szynobusami.
Anonymous - 09-03-2012, 13:29
Temat postu:
Może też powiemy więcej o firmie Karpa, robiącej za "serwis" dla Kolei Wielkopolskich. Na wielu forach pracowniczych, gdzie wypowiadają się byli pracownicy Karpy, nie ma ona zbyt dobrej opinii. Poza tym nie specjalizuje się ona w SZT (dotychczas naprawiali lokomotywy i wagony). Co ciekawe firma nie posiada własnego warsztatu lecz wynajmuje od PKP Nieruchomości starą lokomotywownię.

Opinie z portalu gowork.pl:

Cytat:
anonim - 2011-10-17 12:57:03 odpowiedz | cytuj
Krzyska Agencja Robienia Przewałek Autobusowych KARLA Smile

Pracownik...PKP - 2011-12-09 09:56:11 odpowiedz | cytuj
Co to za PHU KARPA??? Ludzie pracują za grosze, praca w Ekstremalnych warunkach, Jakie Hale-STARE WIATY....
Mają niby 600 m torów (do trzymania zepsutego taboru) Brak fachowców.
Jedyny pojazd sprawny to LOKOMOTYWA która odstawia niesprawne pojazdy na w/w tory.BRAK Słów.

Pracownik...PKP - 2011-12-09 10:01:51 odpowiedz | cytuj
Kolego z pierwszego wpisu-jesteś z rodzinki czy sam P.Paweł ten wpis umieścił.
Powodzenia dla firmy -niech dalej kręci...Wałki



A tak wygląda hala naprawcza PHU Karpa:

http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=3629&mode=search
http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=5208&mode=search

Śmiech

PS. Ostatnia inwestycja Karpy to podnośnik Kutruffa Smile
pospieszny - 10-03-2012, 00:20
Temat postu:
Koleje Wielkopolskie” spółka z o.o. pragnie poinformować, iż chcąc przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa i zwiększyć skuteczność działania służb ratunkowych, podjęto decyzję o przystąpieniu do działań promujących korzystanie z międzynarodowego numeru alarmowego 112.

Informacje dotyczące korzystania z numeru umieszczone zostaną w pojazdach szynowych eksploatowanych przez spółkę oraz na tablicach z rozkładami jazdy znajdującymi się na poszczególnych stacjach i przystankach oraz w kieszonkowych rozkładach jazdy dystrybuowanych wśród pasażerów.

Europejski Numer Alarmowy 112 jest jednolitym numerem alarmowym obowiązującym we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Numer ten służy do powiadamiania w sytuacjach zagrożenia zdrowia, życia lub mienia. Można z niego korzystać zarówno z telefonów komórkowych jak i stacjonarnych, a usługa ta jest bezpłatna.

Więcej informacji na temat Europejskiego Numeru Alarmowego 112 na stronach internetowych Komisji Europejskiej oraz www.dzien112.pl


źródło: Koleje Wielkopolskie
Matt139 - 10-03-2012, 20:11
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
Koleje Wielkopolskie” spółka z o.o. pragnie poinformować, iż chcąc przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa i zwiększyć skuteczność działania służb ratunkowych, podjęto decyzję o przystąpieniu do działań promujących korzystanie z międzynarodowego numeru alarmowego 112.


Jak przeżyję katastrofę w waszym autobusie zastępczym i nie urwie mi rąk z pewnością zaalarmuję 112.
Diken - 09-04-2012, 17:44
Temat postu:
No cóż, myślę, ,że w Kolejach Wielkopolskich jest jeszcze dużo do zrobienia, jak w każdych kolejach w Polsce. Przecież Koleje Polskie to taki bezpieczny środek transportu, a mimo to dochodzi do wypadków?
enstone - 10-04-2012, 08:09
Temat postu:
W PHU Karpa stoją jeszcze chyba SZT serii SA108 i SA105 to chyba te co kursowały na trasie Piła-Wałcz-Piła, tylko po co tam stoją, czyżby do naprawy.??
Anonymous - 13-04-2012, 09:31
Temat postu:
Koleje Wielkopolskie rozpisały przetarg na obsługę pociągów przez drużyny trakcyjne. Szacunkowa wartość zamówienia to ponad 2,5 mln zł.

Zamówienie obejmuje: prowadzenie pociągów pasażerskich zamawiającego ujętych w rocznym rozkładzie jazdy 2011/2012 oraz wykonywanie dodatkowej pracy manewrowej. O konieczności wykonania dodatkowej pracy manewrowej zamawiający powiadomi wykonawcę pisemnie na minimum 24 godziny przed rozpoczęciem pracy manewrowej.

Zamówienie dotyczy okresu od 1 czerwca 2012 roku do 8 grudnia 2012 roku. Ofertę należy zabezpieczyć wadium w wysokości: 25,5 tys. zł. Termin składania ofert upływa 30 kwietnia 2012 roku o godz. 12.00
Źródło: Rynek Kolejowy

I znowu ktoś z przypadku poprowadzi te pociągi Happy
pospieszny - 13-04-2012, 15:14
Temat postu:
Jasne przecież za nastawnik są zatrudnieni tylko z "przypadku", szkoda tylko że nie tak szczególnego jak komentarz autora Rolling Eyes

Rozumiem że znajomość tematu i kompetencje pozwalają na taką ocenę pracowników Cargo i PR Śmiech
Anonymous - 13-04-2012, 21:12
Temat postu:
Pan pospieszny musi mieć ciepłą posadkę na Składowej, że ich tak zaciekle broni. Nie słyszał pan o tym jak jeździł Hagans? Tak, tak ... ten sam przewoźnik, którego skład wykoleił się w Białymstoku powodując pożar. Sporo też zatrzymano pijanych mechaników owej firmy. Jeśli tacy pracownicy mają prowadzić te pociągi, to współczuję pasażerom Twisted Evil Co do obsługi konduktorskiej. Jako, że są to głównie emeryci z IC Poznań, oceniam ich w skali od 2-6 na 4.5 Smile
Emillex - 14-04-2012, 09:10
Temat postu:
Virakocha, kierownicy i konduktorzy z KW to głównie byli pracownicy WZPR w średnim wieku, oraz młodzi ludzie i piękne panie. Smile
Trzeba jednak przyznać że są bardzo uprzejmi i mili.
Anonymous - 14-04-2012, 09:34
Temat postu:
@Emillex

Młodzi ludzie i piękne panie to urlopowani pracownicy IC Poznań Smile)
sebol71 - 14-04-2012, 11:42
Temat postu:
Dnia 16 grudnia 2011 roku wydarzył się wypadek na przejeździe we Włostowie koło Krobi. Citroen wjechał pod szynobus. W komentarzach można znaleźć prywatną wypowiedź o przyczynach wypadku. Wspominana jest między innymi: "niedbałość spółki Koleje Wielkopolskie o bezpieczeństwo podróżnych", a także fakt, że podobno "brak maszynistów - pociąg prowadził kierowca [jakaś spółka wynajęta przez kolej]".
Ciekaw jestem, ile w tym prawdy.
Dla zaciekawionych: LINK (komentarz nr 95 i inne tego autora)
pospieszny - 14-04-2012, 12:30
Temat postu:
Virakocha, Dziecie drogie stwierdziłeś:
Cytat:
I znowu ktoś z przypadku poprowadzi te pociągi

Podaj nam tu proszę i rozjaśnij nieco temat kto i ile to razy w jakich relacjach prowadził poc. KW z "przypadku".

Zapewne tylko na wzgląd na bezpieczeństwo podróżnych nie wspomniałeś jeszcze o pijanych woźnicach z IC, PR.
O zderzeniu w Korzybiu, wykolejeniu w Szewcach, Zabrzu, Chybiu. Mąkołowcu itd, itp.
Może i tu w tych konkretnych przypadkach wyrazisz swoje wyrazy współczucia Rolling Eyes
kububu - 14-04-2012, 15:53
Temat postu:
Virakocha napisał/a:
@Emillex

Młodzi ludzie i piękne panie to urlopowani pracownicy IC Poznań Smile)


Ciekawe skąd te dane? Radziłbym zmienić informatora.
fanka - 02-11-2012, 19:35
Temat postu:
Grodzisk. Zapalił się szynobus. Pożar na torach. Akcja gaśnicza w Kotowie.

2012-09-05, Aktualizacja: 2012-09-08 19:52

Pod Grodziskiem ewakuowano około 50 pasażerów z płonącego szynobusu relacji Wolsztyn - Poznań


I o to właśnie chodzi, Urząd Marszałkowski na siłę stworzył spółkę nie bacząc na bezpieczeństwo.
Szynobusy są uszkodzone i nie powinny w ogóle jeżdzic.Wypadek był skutkiem zaniedbań i obchodzenia prawa.
UTK zamiast kontrolować wpisy w książkach pokładowych, kontroluje konduktorskie czapki.
Wypadek ze skutkiem śmiertelnym jest tylko kwestią czasu.
A obsługa to ludzie z ulicy nie związani z koleją tylko mają dobre znajomości. Very Happy
fanka - 04-11-2012, 21:22
Temat postu:
jazda na jednym silniku, wg specyfikacji pesy i Ir1, w przypadku takich uszkodzeń,
wagon"szynobus", ma być wyłaczony z jazdy
to nie jest nowość, tak jest w przepisach o ruchu pociagów
ale lepiej udawać, że jest wszystko oki
szczęście, że nikt się nie zatruł dymem z plastiku Smile
rail_user - 05-11-2012, 18:58
Temat postu:
fanka napisał/a:
jazda na jednym silniku, wg specyfikacji pesy i Ir1,)


A Ir-1 to w którym & o tym wspomina ? I oczywiście za PR było wszystko cacy ?
fanka - 06-11-2012, 23:18
Temat postu:
nie pamiętam dokładnie ale &75, część spółek ma przepisy wewnętrzne o postępowaniu w razie szczególnych wydarzeń, wypadków i zagrozenia bezpieczeństwa ale to i tak jest pisane na podstawie Ir1.
Za PR może i nie było cacy , ale jednak to bezpieczeństwo było zapewnione, może w minimum ale jednak było.
I te druzyny miały pojecie o tym co robią, bo ci młodzi to maja szkolenia ale 2 tygodniowe i tylko z taryfy handlowej. I nie znają nie tylko sygnalizacji , ale podstawowych sygnałów ręcznych. typu STÓJ. Podstawa na kolei. ale KW to nie kolei.
Młodzi mechanicy co się uczą jeżdzą, ale siedząc obok na siedzeniu a nie za sterami.
A co do wypadku bynajmniej tego ostatniego z koparką to mechanik nie miał 12 godzinnego odpoczynku. Nie dopuszczalne na kolei. A tu przeszło.
Wcześniej czy póżniej coś się stanie i jak prokurator się zacznie dopytywać o pewne bardzo duże nieprawidłowości to zacznie wychodzić wszystko po kolei.
W icc też tak się tak pewnw rzeczy chciało obejść i doczepili się i spółką trochę zatrzęsło
kububu - 07-11-2012, 11:38
Temat postu:
Ktoś tu ma awersję do KW. To wszystko zasłyszane w PRach?
Anonymous - 07-11-2012, 14:48
Temat postu:
Cytat:
Ktoś tu ma awersję do KW. To wszystko zasłyszane w PRach?

Śmiech
Dziwne, bo parowóz ma od grudnia kursować w D, a wiem to z waszej strony panie @kububu
kububu - 07-11-2012, 14:56
Temat postu:
Parowóz to może wcale nie jeździć według mnie. To nie moja strona, bo z tą firmą nie mam nic wspólnego akurat.
Anonymous - 07-11-2012, 16:12
Temat postu:
kububu napisał/a:
Parowóz to może wcale nie jeździć według mnie. To nie moja strona, bo z tą firmą nie mam nic wspólnego akurat.

I o to chyba chodzi. Bo dla KW to same koszty Śmiech Trzeba więc maksymalnie zohydzić parowóz w oczach klientów. No i dlaczego na liniach Leszno-Ostrów i Leszno-Zbąszynek co 2 brygada jeździ na KKA? Śmiech
rail_user - 07-11-2012, 19:14
Temat postu:
fanka napisał/a:
nie pamiętam dokładnie ale &75, część spółek ma przepisy wewnętrzne o postępowaniu w razie szczególnych wydarzeń, wypadków i zagrozenia bezpieczeństwa ale to i tak jest pisane na podstawie Ir1.
Za PR może i nie było cacy , ale jednak to bezpieczeństwo było zapewnione, może w minimum ale jednak było.
I te druzyny miały pojecie o tym co robią, bo ci młodzi to maja szkolenia ale 2 tygodniowe i tylko z taryfy handlowej. I nie znają nie tylko sygnalizacji , ale podstawowych sygnałów ręcznych. typu STÓJ. Podstawa na kolei. ale KW to nie kolei.

Pytanie tylko co to znaczy "drużyna" Jeżeli mają angaż na "sprzedawca biletów/kasjer" to po co im Ie-1? czy obecnie "biurwy" w spólkach PKP mają egzaminy ścisłe ? Nioe mają. Również "biurwy" w PR nie mają. Natomist ponawiam pytanie - co to znaczy ( w KW ) druzyna ?

No i oczywiście bezpieczeństwo w PR jest zapewnione ? Kpina w biały dzień ! Tylko to co pamietam : Katowice , Palędzie , Swarzędz , 4 wypadki manewrowe na stacji Poznań Głowny - to jest "bezpieczeństwo" w PR
fanka - 08-11-2012, 15:25
Temat postu:
każda spółka ma duzo za uszami
teraz KD tez maja mały problem, sprawa jest w sądzie
A w KW pracownicy są zatrudnieni na stanowisku Konduktor- bo tylko na tej podstawie mogą zostac wysłani na kurs kierownika pociagu. Innej mozliwości nie ma
A co do pań biurowych czy tez w PR czy ICC, przeszły ze stanowisk konduktorskich.
I wiekszość z nich ma egzaminy z IR1- bo takie były przepisy. Bynajmniej kilka lat temu
Teraz jest wolna amerykanka i to sie tak zemści.
I dla precyzji- nie mam awersji do KW,KD,PR czy ICC
Moja praca polega na sprawdzaniu informacji i nic więcej.
A ta strona jest poświęcona KW !!!!!
Cood - 09-11-2012, 09:15
Temat postu:
fanka napisał/a:
I te druzyny miały pojecie o tym co robią, bo ci młodzi to maja szkolenia ale 2 tygodniowe i tylko z taryfy handlowej. I nie znają nie tylko sygnalizacji , ale podstawowych sygnałów ręcznych. typu STÓJ.

Na pewno przeszłaś to dwutygodniowe szkolenie i wiesz jak ono wygląda. Jeśli tak to chyba byliśmy w różnych spółkach, bo w KW szkolenie dla konduktora to 4 tygodnie, w tym dosłownie kilka dni jak szkoleniowych, 10 dni szkolenia z taryf i 10 dni szkolenia z ruchu. Wierz mi, że w tej firmie każdy konduktor zna sygnalizację szlaku, nie to co konduktorzy w innych spółkach.

fanka napisał/a:
Podstawa na kolei. ale KW to nie kolei.

Jak nie kolej to co? Zresztą w mianowniku jest KOLEJ, a nie KOLEI.

fanka napisał/a:
Młodzi mechanicy co się uczą jeżdzą, ale siedząc obok na siedzeniu a nie za sterami.

Uczą się jeżdząc zarówno obok jak i sami, chyba nie wierzysz w bzdurę, że cały czas oglądają tylko kokpit zza ramienia innego mechanika, a potem nagle prowadzą sami... to się kupy nie trzyma.
fanka - 12-11-2012, 19:18
Temat postu:
Jak miło że KW ma takich lojalnych pracowników, ale takich jest wyjatkowo mało
i dzięki temu mam informacje Wink
na 4 kursy, "szkolenie" z ruchu miał tylko ostatni i to w wersji mini mini
A szkolenie przez hagans ludzi może być bardzo ciekawe w skutkach
na tych 13 szkoleńców to może ze 4 osoby mają pojęcie o jeżdzie- informacja od pracowników KW

Cytat:
Wierz mi, że w tej firmie każdy konduktor zna sygnalizację szlaku, nie to co konduktorzy w innych spółkach.


hahahahah
Przykro mi młody człowieku ale nie masz pojęcia o czym mówisz
Powinieneś dostac podwyzkę za dbanie o dobre imię KW Laughing
Cood - 13-11-2012, 18:16
Temat postu:
Ręce mi opadają. Powiedz mi skąd to wszystko wiesz? Pytam, bo wyznaję zasadę, że nie odzywam się na tematy o których nie wiem za dużo. Więc wyrażając opinię jak Ty, musiałbym uczestniczyć w każdym z czterech kursów, a tego przecież nie robiłaś. Opinię różnych ludzi raczej wsadziłbym gdzieś, bo jak w każdej firmie znajdą się osoby, które srają do swojego gniazda...

Co do "młodego człowieka", to dziękuję, choć niezasłużenie za takie określenie.

Powiedz mi... skąd tyle jadu w stosunku do KW?
Jaki jest Twój cel w wyrażaniu takich złych opinii?
Jeśli coś Ci nie odpowiada to pisz skargi to UTK.
Drużyny - 27-11-2012, 17:36
Temat postu:
Fiona, chyba ci się nudzi na tym L4.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group