INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - EU07 PR już po modernizacji i w nowym malowaniu

kamiloroń - 21-05-2012, 20:48
Temat postu: EU07 PR już po modernizacji i w nowym malowaniu
http://www.youtube.com/watch?v=6rK6Gr9WqR8

Co sądzicie o tym malowaniu? Very Happy
Rzeszowianin - 21-05-2012, 20:54
Temat postu:
Ale paskudztwo ...
Razio1 - 21-05-2012, 20:59
Temat postu:
To nie malowanie PR, tylko TS Opole, które wypożycza te lokomotywy

Ktoś może ma fotki z kabiny? Odświeżona tylko czy jakaś modernizacja?
Galanonim - 22-05-2012, 00:22
Temat postu:
TUTAJ więcej informacji + dwa filmy.
snajper - 22-05-2012, 07:56
Temat postu:
Mnie się podoba, fajne klasyczne malowanie. A nie obrazek jpg naklejony na llokomotywę.
Torczes - 22-05-2012, 09:05
Temat postu:
Wszystko ładnie ,pięknie ale w artykule jest napisane że "...Firma Metchem (z grupy TS Opole) udostępniła Przewozom Regionalnym 2 pierwsze z 11 lokomotyw serii EU07 " Z tego co wiem to firma Metchem lub jak niektorzy wolą TS Opole zakupiła narazie 5 lokomotyw serii EU07.To skąd wezmą pozostałe 6 ?A podobno umowa na wynajem tych 11 sztuk jest już ważna od początku maja.Chyba że TS Opole kupiło jeszcze 6 loków i nikt o tym nie wie.A pozatym co się dzieje z resztą lokomotyw?To że 2 są prawie gotowe w Oleśnicy to wiem ale co się dzieje z 1 która poszła do NG do Opola?Jeśli nie robią moderny to już powinna jeździć jak 078 i 183.
EU07-469 - 22-05-2012, 11:18
Temat postu:
Lok jest ładnie pomalowany. Nie wiem, czy zwróciliście uwagę, ale to chyba pierwsze lokomotywy tego typu o numeracji mniejszej niż 1000 bez nosów. To nie problem - nie wiem, czy nawet Cargo używa jeszcze nosów mimo że ich siódemki wciąż je mają.
snajper - 22-05-2012, 12:53
Temat postu:
Nosy służą do trakcji ukrotnionej. Do ciągnięcia kilku osobowych wagonów IR to dwóch lokomotyw nie trzeba. Jednak Cargo zapewne sobie woli zostawić możliwość pociągnięcia składu towarowego zbyt ciężkiego dla jednej EU07. Co prawda mają ET22, ET41, ET42, ale zawsze mogli by akurat nie mieć w danym miejscu, to pewnie wolą zostawić taką opcję.
EU07-469 - 22-05-2012, 13:23
Temat postu:
Dlatego właśnie wspomniałem, że brak nosów to nie problem. Smile 2 MW mocy wystarczy na to, by uciągnąć przy niezłych parametrach po płaskim kilkanaście wagonów 111A, a przecież pociągi PR jeżdżą na maks pięciu - sześciu. A na pociągach Cargo - mimo że parę niezbyt lekkich towarowców przypiętych do tego typu loka już widziałem - to nie spotkałem się z użyciem nosów i drugiego elektrowozu. Ale racja, jak wysiądą byki, bombowce, jamniki i czapajewy tudzież nie będzie ich pod ręką, to lepiej żeby były w pobliżu dwie siódemki ze sprawnymi nosami i przewód sterowania wielokrotnego.
EOT
maciuch106 - 22-05-2012, 19:16
Temat postu:
Dzisiaj EU07-078 prowadziła pociąg Inter Regio Warta Poznan - Lublin z 4 godzinnym opóźnieniem. Na stacji w Puławach Miasto był o 15.00 a powinien po 11.00.Czy ktoświe co było powodem. O 15.00 to zwykle jest w Puławach, ale wkierunku już do Poznania....
sheva17 - 22-05-2012, 20:36
Temat postu:
Bardzo dobra decyzja. Mnie lok się podoba, na pewno wyjdzie taniej niż byk z CARGO. CARGO na swojej zachłanności się przejedzie.
ET05 - 22-05-2012, 21:14
Temat postu:
Na czole są 3 gniazda - w czym więc problem?
BvL - 23-05-2012, 06:23
Temat postu:
Torczes napisał/a:
TS Opole kupiło jeszcze 6 loków i nikt o tym nie wie.A pozatym co się dzieje z resztą lokomotyw?To że 2 są prawie gotowe w Oleśnicy to wiem ale co się dzieje z 1 która poszła do NG do Opola?


Kolego co za bzdury wypisujesz! Żadna EU07 nie stacjonuje w TSO w celu przeprowadzenia NG bądź jakiejkolwiek naprawy. Z początku stacjonowała 07-133 (w opłakanym stanie, w jednej z kabin brakowało nawet nastawnika) lecz któregoś dnia przetransportowano ten egzemplarz również do Oleśnicy. Pozostałe sześć sztuk maszyn z puli jedenastu zostało oficjalnie zakupione kilka dni temu, i wszystkie "czekoladki" pojeżdżą w PR`ach minimum przez dwa lata.
Torczes - 23-05-2012, 08:16
Temat postu:
ByL - śledze rynek kolejowy i inne portale o tematyce kolejowej i nie znalazłem żadnej wzmianki o kupnie pozostałych 6 sztuk ani o tym że TS przetransportowało swoją EU to Oleśnicy.O tym drugim-wiadomo nie będą nigdzie pisać ale o tym pierwszym?Czyżby kupiono te 6 sztuk co ostatnio IC wystawiło do przetargu?
janek232 - 23-05-2012, 08:39
Temat postu:
Torczes napisał/a:
ByL - śledze rynek kolejowy i inne portale o tematyce kolejowej i nie znalazłem żadnej wzmianki o kupnie pozostałych 6 sztuk (...)?


http://intercity.pl/pl/dokumenty/przetargi/Sprzeda%C5%BC%20sze%C5%9Bciu%20lokomotyw%20serii%20EU%2007/Zawiadomienie%20o%20wyborze%20oferty%20najkorzystniejszej.pdf
Torczes - 23-05-2012, 09:47
Temat postu:
Dzieki za odpowiedz.A jeszcze pytanko-są już one w Oleśnicy?Ciekawi mnie ile trwa naprawa główna jednej sztuki?
Victoria - 11-06-2012, 10:30
Temat postu:
Przewozy Regionalne zmodernizują lokomotywy i będą jeździć 160 km/h

Przewozy Regionalne rozpisały przetarg na modernizację sześciu lokomotyw elektrycznych serii EU07. Efektem modernizacji ma być między innymi przystosowanie lokomotyw do prędkości 160 km/h oraz podwyższenie standardu technicznego użytkowych pojazdów poprzez modernizację lub wymianę wybranych podzespołów.

Zamówienie zostało podzielone na dwa etapy. Etap I przewiduje wykonanie modernizacji 6 lokomotyw elektrycznych EU07, umożliwiającej ich eksploatację zgodnie z obowiązującym prawem, zgodnie z wymaganiami zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Etap II dotyczy uzyskania i przekazania zamawiającemu dokumentu wydanego przez Urząd Transportu Kolejowego świadczącego o bezterminowym dopuszczeniu do eksploatacji typu pojazdów poddanych modernizacji.

Na realizację zamówienia zwycięzca przetargu będzie miał 36 miesięcy od daty udzielenia zamówienia. Wykonawca składający ofertę obowiązany jest do wniesienia wadium w kwocie 200 tys. zł. Oferty można składać do 17 lipca 2012 roku.

Jak wyjaśniła w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” prezes Przewozów Regionalnych Małgorzata Kuczewska-Łaska, spółka będzie starała się o dofinansowanie tej modernizacji ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Pod koniec maja Przewozy Regionalne rozstrzygnęły przetarg na naprawy główne z modernizacją 5 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07. Zamówienie zrealizują Zakłady Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych z Gliwic. Prędkość konstrukcyjna tych pojazdów będzie wynosiła 125 km/h.

Przypominamy, że Przewozy Regionalne od czasu przekazania organizacji i taboru do przewozów międzywojewódzkich pociągami pośpiesznymi spółce PKP Intercity nie posiadały własnych elektrowozów. Zmieniło się to w ubiegłym roku. Przewoźnikowi PR udało się nabyć 11 wycofywanych z eksploatacji w PKP Intercity lokomotyw typu EU/EP07. Po przeprowadzeniu koniecznych napraw, lokomotywy będę mogły ciągnąć składy wagonowe Przewozów Regionalnych, w miejsce wynajmowanych teraz lokomotyw towarowych od PKP Cargo.

źródło: Rynek Kolejowy
pospieszny - 11-06-2012, 14:49
Temat postu:
PR zmodernizują 6 lokomotyw EU07.

Przewoźnik ogłosił przetarg na wykonanie modernizacji 6 lokomotyw elektrycznych EU07, umożliwiającej ich bezterminową eksploatację.

Przedmiotem zamówienia został podzielony na dwa etapy. Pierwszy etap obejmuje wykonanie modernizacji 6 lokomotyw elektrycznych EU07, umożliwiającej ich eksploatację zgodnie z obowiązującym prawem i zgodnie z wymaganiami zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Lokomotywy mają być m.in. przystosowane do prędkości 160 km/h oraz mieć podwyższony standard techniczny i walory użytkowe dzięki modernizacji lub wymianie wybranych części, zespołów i podzespołów.
Drugi etap przewiduje uzyskanie i przekazanie zamawiającemu dokumentu wydanego przez Urząd Transportu Kolejowego, świadczącego o bezterminowym dopuszczeniu do eksploatacji zmodernizowanych pojazdów.
Umowa przewiduje też przeprowadzenie przez zwycięzcę przetargu szkoleń pracowników wyznaczonych przez zamawiającego, w zakresie budowy, zasad działania, eksploatacji nowych urządzeń zamontowanych w taborze po modernizacji. Szkolenia winny odbyć się w wymiarze czterech dni (po 8 godzin) i obejmować: 10 pracowników inżynieryjno – technicznych, 20 pracowników serwisowych oraz 12 prowadzących pojazdy maszynistów.
Zamówienie należy wykonać w ciągu 36 miesięcy od chwili udzielenia zamówienia. Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest do wniesienia wadium w kwocie 200 tys. zł. Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest najniższa cena. Oferty należy składać do 17 lipca 2012 r.


źródło:Kurier Kolejowy
Torczes - 12-06-2012, 15:58
Temat postu:
A te 5 sztuk pojechało już do Gliwic czy dalej grzeją tory w Chojnicach?
Dual - 13-06-2012, 20:46
Temat postu:
Torczes napisał/a:
A te 5 sztuk pojechało już do Gliwic czy dalej grzeją tory w Chojnicach?


http://rail.phototrans.eu/14,67853,0.html
sz89 - 13-06-2012, 21:12
Temat postu:
Szkoda, że przegapiłem odjazd tych EU07 z ciekawości poszedłbym sobie zobaczyć. Jak odjeżdżały SU45 na złom to klimatycznie to wyglądało jak na naszą stację Smile
lxd2bartek - 14-06-2012, 18:03
Temat postu:
Dziś widziałem jak spychali te loki w Gliwicach do ZNLE około godziny 11:40.Także już sa w w naprawie.
Torczes - 14-06-2012, 22:33
Temat postu:
Nie jestem do końca ekspertem w kolejnictwie i czy możecie mi powiedziec ile może potrawć NG z modernizacja jednej EU07?I jeszcze ile trwa sama NG EU07?To drugie mnie interesuje z tego wzgledu poniewaz jestem ciekawy kiedy wyjadą na trasy kolejne "czekoladki" TS Opole.Od wypuszczenia ostatniej "czekoladki" minęło chyba ze dwa miesiące.Z góry dzieki za odpowiedź

[ Dodano: 17-06-2012, 20:33 ]
Jest już następna "czekoladka" w ruchu.Jest nią EU07-186.Link do zdjęcia:
http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=27456
Ciekaw jestem czy tylko ta jedna wyszła z NG czy może jeszcze jakaś inna wyszła.Widać że świeża bo nie ma jeszcze loga "Przewozy Regionalne" na bocznej burcie.I widać że trafiła do poznańskiej szopy PR

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group