INFO KOLEJ - forum kolejowe

Przewozy Regionalne - Droższe bilety na pociągi IR na CMK

Pirat - 18-06-2012, 21:28
Temat postu: Droższe bilety na pociągi IR na CMK
Od dziś droższe bilety na pociągi IR na CMK

Przewoźnik wprowadził dopłatę za przejazd Centralną Magistralą Kolejową do biletu jednorazowego w pociągach interREGIO. Wynika ona z wysokich kosztów dostępu do torów na popularnej trasie łączącej Kraków i Katowice z Warszawą.

Dopłata za przejazd CMK wprowadzona została jedynie do biletów jednorazowych. W przypadku biletu normalnego lub z ulgą handlową (33 proc. i 50 proc.) dopłata wynosi 5 zł. W przypadku biletów z ulgą podstawową (37 proc., 49 proc., 57 proc., 78 proc., 93 proc. i 95 proc.) – 3 zł. Bilety z dopłatą są dostępne we wszystkich formach sprzedaży biletów PR (kasy, biletomaty, Internet).

- Wprowadzenie dodatkowej opłaty wynika z wysokich kosztów dostępu do infrastruktury na CMK. Ale warto zaznaczyć, że dopłata została wprowadzona w pociągach interREGIO, które przejeżdżają przez stację Idzikowice. Nie są objęte dopłatą pociągi kursujące tylko przez część CMK, na przykład IR Bolko relacji Wrocław – Chełm. Dopłatą nie zostały też objęte bilety okresowe i promocyjne – informuje Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

Przewoźnik wprowadził nowe taryfy na przejazdy z dniem 1 czerwca, wówczas miały wejść w życie także dopłaty za przejazd CMK. Czemu wprowadzono je dopiero teraz? Michał Stilger tłumaczy, że opóźnienie wynika z przyczyn technicznych.

źródło: Kurier Kolejowy
Victoria - 19-06-2012, 08:02
Temat postu:
Dopłata do biletu Przewozów Regionalnych za przejazd CMK

Od 18 czerwca w wybranych pociągach Przewozów Regionalnych, kursujących Centralną Magistralą Kolejową, obowiązuje dopłata do biletów jednorazowych. Pasażerowie za podróż po najdroższej linii kolejowej w Polsce muszą dopłacić od 3 do 5 złotych.

- Wprowadzenie przez nas opłaty związane jest z wysokimi kosztami dostępu do infrastruktury kolejowej na tej trasie. Centralna Magistrala Kolejowa należy do najdroższych linii w kraju, w związku z tym Przewozy Regionalne, po przeprowadzeniu analiz finansowych, zdecydowały się na wprowadzenie tej opłaty - mówi Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

W przypadku biletów normalnych i z ulgami handlowymi 33 i 50% kwota dopłaty to 5 zł. Znacznie niższa opłata obowiązuje w przypadku zakupu biletów z ulgami ustawowymi (3 zł). Dopłata ta dostępna jest w kasach biletowych, w Internetowym Systemie Sprzedaży oraz w biletomatach. Warto dodać, że dopłata obowiązuje wyłącznie w pociągach przejeżdżających przez stację Idzikowice. Pasażerowie pociągów, których trasa tylko częściowo przebiega przez linię CMK, np. interREGIO „Bolko” z Wrocławia do Chełma czy IR „Semafor” i „Reymont”, nie muszą kupować dopłaty do biletów.

- Dopłatą nie są objęte pozostałe rodzaje biletów – np. popularny REGIOkarnet. Cena biletu jednorazowego za przejazd pociągiem interREGIO z Krakowa do Warszawy pozostaje wciąż niższa w porównaniu z cenami biletów na inne pociągi kursujące tą samą trasą - zaznacza Stilger. - Nasi pasażerowie, dzięki wielu ofertom promocyjnym, takim jak np.: REGIOkarnet, Bilet turystyczny czy Ty i raz, dwa, trzy, nadal mogą obniżać koszty swoich podróży – także na trasach z Warszawy do Katowic i Krakowa - zapewnia pracownik biura prasowego PR.

źródło: Rynek Kolejowy
mkfilmykolejowe - 19-06-2012, 08:07
Temat postu:
Ukryta podwyżka, a to dopiero początek potem na wszystkich IR dadzą po 5 zł.
buuuuum - 19-06-2012, 11:24
Temat postu:
Oferta IR zaczyna schodzić na psy. Ta oferta to już nie to samo co kiedyś.
IC - dno
PR - dno

Serio chyba trzeba przesiąść się do Polskiego Busa. Oczywiście z wielkim ubolewaniem.
volfeer - 19-06-2012, 15:41
Temat postu:
Ostatnio jechałem na trasie Wrocław-Kraków. O 15:30 odjeżdzał TLK oraz autobus jednej z prywatnych firm. Wybrałem oczywiście autobus. Tańszy, a czas przejazu 3:30 h.

Co do CMK, to ceny Expressów są zdecydowanie za drogie. Praktycznie niewiele się różni taki Express od TLK, który pokonuje trasę 10 min dłużej, stając nie wiem po co w Miechowie,we Włoszczowie i w Tunelu. Interregio akurat miały cenę adekwatną do jakości, teraz już tak dobrze nie jest.
borsuk1977 - 19-06-2012, 19:45
Temat postu:
Pretensje do PLK Smile skoro dostep do infrastruktury jest tak drogi ....
Kolega napisal ze wybiera polski bus
Ja niedawno tez wybralem z gdanska do lodzi OLT; 1 kl w pociagu 91 pln bilet na OLT 99
TLK czas przejazdu prawie 7,5 godz samolot 45 min
No comment.
sheva17 - 22-06-2012, 22:58
Temat postu:
Eeee...tam bzdury pleciecie. Cena turystyka ani drgnęła i nadal możemy tanio podróżować po CMK. Z całym szacunkiem do przedmówców dostęp do magistrali jest bardzo drogi, ale jeśli ktoś ma rozeznanie w ofertach promocyjnych nadal jeździ tanio.
Postoje w Miechowie czy Tunelu TLK są potrzebne. Jeśli tak bardzo się jednemu z przedmówców spieszy niech płaci i jedzie EIC.
Elektronik - 23-06-2012, 07:14
Temat postu:
Jak ktoś zrobił zapas REGIOkarnetów na IR przed podwyżką to dopłata mu nie straszna. Very Happy
sebek - 23-06-2012, 08:15
Temat postu:
Wczoraj widziałem IR Piast jak wjechał na katowicki dworzec przed 17 w zestawieniu 4 wagonowym w relacji Warszawa - Wrocław i bardzo lużny, o dziwo przy piątku wydawać by sie mogło, że tłumy przyjadą, a tymczasem sporo wolnych miejsc z Wawy i dalej do Wrocławia. Ale wkrótce po nim przyjechal Ex Korfanty Warszawa - Wrocław i podobnie, bez jakiś potoków pasażerskich a zestawienie Ex również przeciętne, wszystkie wagony co najwyżej poziom lepszego TLK. Napewno Piast przy tej cenie i nawet podwyżkach ma przewagę nad Korfantym, cenową przede wszystkim. Bo co do zestawień obu pociągów, ani jeden ani drugi nie wyróżniał niczym. Zaskakuje mi tak słabe zestawienie Ex, brak klimy i wagony niby po modernach, ale jakoś za te kase, można oczekiwać znacznie więcej.
IR nadal są tanie i tak wczoraj czekałem przy kasie w kolejce, sporo osób kupywało bilety na sobotnie IR Skrzyczne z Katowic do Warszawy, pytając o cene na IR i cene na Górnika, oczywiście cena EIC odstraszała.
Za 54,5 dojazd po CMK do Warszawy, to dosyć dobra cena, oczywiście podwyżka jest widoczna, bo prawie 8zł więcej, to sporo, ale jaki mamy inny wybór, jazde TLK przez Częstochowę prawie 5h.
Tanie pociągi na CMK są bardzo popularne i nadal będą. Wczorajszy Skarbek miał uwaga 9 wagonów i wszystko zapełnione do Warszawy.
sheva17 - 24-06-2012, 15:19
Temat postu:
Dostęp do torów na CMK jest drogi, do tego dochodzi koszt wynajmu loków od CARGO. PR ten interes musi się kalkulować. 54,50 zł t bardzo przyzwoita cena, ale spokojnie można też korzystać z promocji.
kraina_solvati - 26-06-2012, 23:16
Temat postu:
sheva17 napisał/a:

Postoje w Miechowie czy Tunelu TLK są potrzebne. Jeśli tak bardzo się jednemu z przedmówców spieszy niech płaci i jedzie EIC.


Co do Miechowa - zgoda. Ale Tunel? Co tam takiego jest? Dlaczego nie Kozłów, węzłowa, trzyperonowa stacja? Jakieś logiczne wytłumaczenie?
sheva17 - 28-06-2012, 17:32
Temat postu:
Pasażerowie tam chcą wsiadać i tam też się przesiadają.
burek132 - 01-07-2012, 10:49
Temat postu:
Czy gdy chce jechać pociągiem IR z Włoszczowy Płn. do Katowic też muszę płacić dopłatę na CMK?
pospieszny - 01-07-2012, 12:03
Temat postu:
Dopłata jest uzależniona od relacji IR.
Jeśli skorzystasz np. z Piasta poniesiesz koszt tej dopłaty. Jest ona w relacjach kursujących po CMK dla których W-wa jest stacją początkową lub końcową biegu pociągu.
rumburak - 02-07-2012, 18:33
Temat postu:
Cytat:
Czy gdy chce jechać pociągiem IR z Włoszczowy Płn. do Katowic też muszę płacić dopłatę na CMK?


Nie. Dopłata obowiązuje przy przejeżdżaniu przez Idzikowice.
sebek - 17-07-2012, 17:03
Temat postu:
Podwyżka cen biletów nie spowodowała jak zauważyłem zmian na gorsze czy na lepsze. Piasta spotkałem kilka razy w Katowicach i frekwencja podobna jak przed podniesieniem cen. Raz więcej, raz mniej ludzi. Nawet przy piątku do Warszawy, spokojnie miejsca siedzące, tyle że skład 6 wagonowy, ale i piątkowy 4 wagonowy z Warszawy do Wrocławia, też bez jakiegoś tłoku. Widać, że pociąg nadal cieszy dobrą frekwencją, ma dośc dobre godziny odjazdu i tym przyciąga pasażerów.
Victoria - 27-07-2012, 17:35
Temat postu:
Opłaty za przejazd CMK pod lupą UTK

W piątek, 27 lipca Urząd Transportu Kolejowego wszczął postępowanie przeciw Przewozom Regionalnych w sprawie stosowania przez przewoźnika bezprawnych praktyk naruszających zbiorowe interesy pasażerów w transporcie kolejowym. Chodzi o pobieraną dodatkową opłatę w wysokości 5 zł za przejazd Centralną Magistralą Kolejową.

Według UTK, Przewozy Regionalne naruszają przepisy art. 16 ust. 1 i 2 ustawy o transporcie publicznym. Stosowna informacja dotarła już do przewoźnika.

- Otrzymaliśmy dzisiaj pismo z UTK z zawiadomieniem o wszczęciu postępowania. Nasi prawnicy muszą teraz przeanalizować argumentację UTK. Odniesiemy się do sprawy w późniejszym czasie – mówi Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

Postępowanie zostało wszczęte na podstawie artykułu 61 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (KPA) w odpowiedzi na sygnały od pasażerów, które docierały do UTK.

- Ta kwota powinna być wliczona w cenę biletu – mówi Maciej Domański, rzecznik Urzędu. - Tymczasem pasażer dowiaduje się w kasie, że ma nagle dopłacić 5 zł do biletu, albo doświadcza niemiłej niespodzianki, gdy konduktor wypisuje mu karę za to, że nie ma uiszczonej tej opłaty – dodaje rzecznik.

UTK wezwał przewoźnika, aby w ciągu 7 dni zajął w tej sprawie stanowisko i przekazał Urzędowi podstawę prawną, zgodnie z którą jest pobierana opłata.

źródło: Kurier Kolejowy
sheva17 - 27-07-2012, 19:44
Temat postu:
Idąc absurdalnym tokiem rozumowania urzędasów należy też zlikwidować miejscówki. Pasażer ma obowiązek zapoznać się z obowiązującą taryfą, z której wynika obowiązek zakupu dopłaty. Nieroby z UTK mogłyby się wreszcie zamiast głupotami zainteresować poziomem bezpieczeństwa na kolei.
Victoria - 24-09-2012, 15:44
Temat postu:
Przeciek z centrali PR:

Od 26 września br. z taryfy PR znika dopłata za przejazd CMK. Wskakuje natomiast podwyżka cen biletów na IR/RE. Już w pierwszym pułapie "do 20 km" to skok o 2 zł. Pozostałe pułapy - podwyżka średnio od 1 do 2 zł.
Anonymous - 26-09-2012, 21:19
Temat postu:
Cóż, beton z centrali odbija sobie to w najgorszy sposób. Świetnie zakamuflowany "awans" Skrzycznego na RE, tak by wskoczyć w droższą taryfę. No i podwyżki na innych liniach. A na CMK dalej podjazdówa TLK i IR i jazda 110/120, tak by wskoczyć w najniższą stawkę dostępową do linii specjalistycznej. A gdzie się podziała aktywizacja terenów pośrednich (a takowa by była gdyby Piast i Skrzyczne jechały wiedenką)? PKP ICC powoli wycofuje TLK z CMK, gdyż jest to linia specjalistyczna HS. A PR? Dalej pcha się na CMK nie zważając na koszty dostępowe czy ewentualne potoki na wiedence. Evil or Very Mad
MK_PŁASZÓW - 26-09-2012, 22:17
Temat postu:
Virakocha, odnoszę wrażenie że Ci się płyta zacięła. Niemal w każdym temacie dotyczącym IR wypisujesz jedno i to samo o podjazdówkach na CMK, jeździe 120 itp. Nikt Ci nie karze tym jeździć, ale przestań wszędzie powtarzać swoje durne teorie bo się niedobrze od tego robi.
grzesik56 - 27-09-2012, 07:17
Temat postu:
akurat na CMK bilety nie drożeją jesli wziąść relacje z Katowic,czy Krakowa
Anonymous - 27-09-2012, 11:53
Temat postu:
Adams, amigo czy zauważyłeś że PR notorycznie ostatnio pogarszają jakość swoich usług? Bo ja owszem - coraz droższe bilety a co w zamian? Coraz krótsze składy w regionach oraz na tych IR, które są najbardziej potrzebne. Więc zauważam patologię i opisuję i tu (w PR) i tu (w PKPIC). Gdybym był takim picofilem za jakiego mnie masz nie robiłbym z Łukaszem tej akcji w obronie Barbakana. Bronię IR aktywizujące tereny pośrednie a nie te, jadące przez pola po specjalistycznej linii HS. Smile

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group