INFO KOLEJ - forum kolejowe

Praca i nauka - Kurs na licencje maszynisty w Warszawie

matel_service - 06-09-2012, 10:11
Temat postu: Kurs na licencje maszynisty w Warszawie
Warszawskie Centrum Edukacyjne - MATEL SERVICE oraz Centrum Kształcenia i Doskonalenia - Szkolenie Kadr Kolejowych s.c zaprasza na kurs kwalifikacyjny na licencje maszynisty.

Start: 17.09.2012
Zakończenie: 05.11.2012r.
Cena kursu: 4 060'- Przy zapisie wymagane wpisowe w kwocie 1/3 ceny kursu.
Miejsce szkolenia: Zespół Szkół im. inż. Stanisława Wysockiego w Warszawie.

Cena obejmuje szkolenie teoretyczne i praktyczne, materiały szkoleniowe oraz konsultacje z wykładowcami.
Warunkiem uruchomienia kursu jest uczestnictwo w grupie liczącej minimum 15 osób.


Możliwość rezerwacji noclegów w Zajeździe MAJAWA położonym w odległości ok. 50m od miejsca szkolenia w kwocie 35-50zł brutto za dobę/os oraz skorzystania z wyżywienia w lokalu TAWERNA w odległości ok. 200m od miejsca szkolenia - cena 25-30 zł/os za śniadanie oraz obiado-kolację.

Kursy prowadzone są przez wyspecjalizowaną kadrę wykładowców i lektorów, czynnych pracowników spółek i instytucji kolejowych legitymujących się bogatym i wieloletnim doświadczeniem zawodowym i praktyką działania. Dysponujemy również bogatym zapleczem dydaktycznym, a także symulatorem jazdy.

W przypadku zgłoszenia się mniejszej ilości osób, termin rozpoczęcia kursu ulegnie przesunięciu.

UWAGA!! Możliwość uruchomienia kursu weekendowego.

Ze względu na liczne telefony i zapytania podjęliśmy decyzję o możliwości uruchomienia kursów weekendowych. Minimalna liczba osób, wymagana do uruchomienia kursu powinna liczyć 20 osób.

Kursy poza Warszawą.

Możliwość zrealizowania szkolenia poza Warszawą. Grupa powinna liczyć min. 15 osób.

Zapisy:
Ul. Chmielna 98, 00-801 Warszawa

Pytania proszę kierować pod:

Tel. 22 620 67 50
GG: 37305947
mateusz.szymanowski@wce.pl

Pytania można zadawać również w tym temacie i na wszystkie chętnie udzielę odpowiedzi Smile
siwiutki91 - 06-09-2012, 10:17
Temat postu: Re: [KURS] Kurs na licencje maszynisty w Warszawie
matel_service napisał/a:
a także symulatorem jazdy.


Tym czymś nie powinniście się chwalić, bo jeżeli wygląda to tak jak w marcu to lepszy jest na komputerze symulator EU07.
Victoria - 06-09-2012, 10:34
Temat postu:
Cytat:
Zapisy:
Ul. Chmielna 98, 00-801 Warszawa

Chmielna to bardzo specyficzna ulica. Są to niejako dwie ulice, oddzielone Złotymi Tarasami, PKiN i Placem Defilad. Zachodni odcinek Chmielnej ciągnie się na zachód od Al. JP II (dzielnica Wola), natomiast odcinek wschodni na wschód od ul. Marszałkowskiej (dzielnica Śródmieście). Jak ktoś nie wie to może się zamotać. Numer 98 znajduje się na rogu przy Al. JP II, na zachód od Dworca Centralnego.
matel_service - 06-09-2012, 10:44
Temat postu:
A jednak pozwolę się pochwalić Smile

Obecnie symulator jazdy przechodzi gruntowny remont włącznie z ekranami. Drugą nowością będzie symulacja sytuacji nadzwyczajnych m.in. wtargnięcia samochodów przed nadjeżdżający pociąg.

Dziękuję za sprecyzowanie adresu siedziby naszej firmy, faktycznie potencjalni słuchacze mogliby mieć problem z dotarciem Smile

Pozdrawiam serdecznie.
adamr1984 - 07-09-2012, 08:43
Temat postu:
Kursem weekendowym byłbym szczerze zainteresowany. Jak rozumiem czas trwania byłby dłuższy. Orientacyjnie jaki?
matel_service - 07-09-2012, 08:53
Temat postu:
Wszystko zależy od słuchaczy i czasu, który będą chcieli spędzać na wykładach.

W zamyśle mamy dwa warianty terminowe:
Wariant A.
Piątki, Soboty, Niedziele

Wariant B.
Soboty, Niedziele

Pozostaje jeszcze kwestia czy zajęcia będą odbywały się co weekend, czy co drugi. I tu też chcąc mieć na względzie dobro słuchaczy, nie chcemy niczego narzucać, jednak wiadomo, im dłuższe przerwy, tym kurs będzie trwał dłużej. A decyzje podejmiemy na podstawie zgłoszeń i wyrażonych chęci przez osoby które się zapisują.

Kurs trwa dokładnie 272 godziny. Przy wariancie B wychodzi mniej więcej 11 weekendów.
adamr1984 - 07-09-2012, 09:23
Temat postu:
Dziękuję. Monitoruje temat w takim razie. Jeśli będzie więcej chętnych z pewnością zapiszę się. Domyślnie wariant B (w ostateczności A).
klimeu44 - 07-09-2012, 16:38
Temat postu:
Matel i inne tego typu pseudo ośrodki szkolenia maszynistów musza się spieszyć ze zgarnięciem kasy od ludzi. Niesługo wejdzie poprawka do rozporządzeń i stosując chociażby zapisy decyzji komisji eurpoejskiej z zeszłego roku w sprawie ośrodków szkolenia taka instytucja przestanie mieć rację bytu.
Kamill - 07-09-2012, 18:23
Temat postu:
Jakieś konkrety?? Co jest nie tak z takimi ośrodkami ??
klimeu44 - 07-09-2012, 18:53
Temat postu:
Napiszę tylko w skrócie: nie mają własnej kadry wykładowców, zaplecza technicznego, taboru do szkolenia, etc.
Jak zwykle bywa w naszym kraju, najpierw implementuje się przepisy unijne, bez żadnego zastanowienia. Potem rosną, jak po deszczu różne dziwne twory, które podobno szkolą, a później dopiero urzędnikom z ob. MTiGM przychodzi do głowy, że jednak jakaś tam Genowefa ze Stargardu Szczecińskiego, w dni powiszednie handlująca burakami i marchewką, nie jest w satnie wyszkolić na dostatecznym poziomie maszynistę.
Kamill - 07-09-2012, 19:43
Temat postu:
Może i masz rację, ale ja to tak rozumiem, że licencja to takie wprowadzenie, które ma określić czy wogóle ktoś nadaje się na to stanowisko (np. badania lekarskie). Fakt, że słono sobie życzą ci co szkolą prywatnie za taki sprawdzian, ale to już inna bajka. Wiadomo, że to główne szkolenie przechodzi się już u przyszłego pracodawcy, tak mi się wydaje choć może się mylę...
klimeu44 - 07-09-2012, 20:23
Temat postu:
No właśnie niestety jest tak, że uzyskanie licencji wcale nie określa, że ktos nadaje się na maszynitę. Kolego .... kasa na naiwnyc się liczy, to jest priorytet.
Jeżeli rzeczywiście chcesz być maszynistą wg nowych uregulowań, to zgłoś się bezpośrednio do przewoźnika, który ma prawo szkolić.
adamr1984 - 08-09-2012, 17:35
Temat postu:
klimeu44 napisał/a:
to zgłoś się bezpośrednio do przewoźnika, który ma prawo szkolić.


A pokaż mi przewoźnika, który zrobi to nawet jeśli nie za darmo to w weekendy a potem Cię przyjmie do pracy?
Wszyscy przewoźnicy chcą już ludzi z gotowymi papierami a takie kursy z tego co widzę pozwalają to uczynić.
Kolejówkę skończyłem 8 lat temu i nie znam się dokładnie na dzisiejszych przepisach ale chyba taki certyfikat byłby dużym plusem?
klimeu44 - 08-09-2012, 19:04
Temat postu:
Jak skończyłeś kolejówkę w kierunku elektrycznym lub mechanicznym, to możesz jeszcze po staremu zrobić pomocnika, a potem maszynistę.
adamr1984 - 08-09-2012, 19:18
Temat postu:
Sęk w tym, że żaden z tych kierunków a "ttk".
klimeu44 - 09-09-2012, 05:02
Temat postu:
W takim razie musisz cierpliwie czekać, aż IC zrobi kolejną akcję naboru na licencję i świadectwo.
adamr1984 - 09-09-2012, 09:33
Temat postu:
No właśnie... Ale oni jak robią to ogłaszają to zbyt późno i opcja staje się dostępna tylko dla nie pracujących stąd tak atrakcyjna dla mnie jest opcja weekendowa bo przecież żeby mieć kasę na kurs muszę pracować. Nawet gdyby zrezygnował z pracy to muszę wiedzieć o tym co najmniej 2 miesiące wcześniej bo tyle wynosi okres wypowiedzenia.
matel_service - 09-09-2012, 12:31
Temat postu:
klimeu44 napisał/a:
Napiszę tylko w skrócie: nie mają własnej kadry wykładowców, zaplecza technicznego, taboru do szkolenia, etc.
Jak zwykle bywa w naszym kraju, najpierw implementuje się przepisy unijne, bez żadnego zastanowienia. Potem rosną, jak po deszczu różne dziwne twory, które podobno szkolą, a później dopiero urzędnikom z ob. MTiGM przychodzi do głowy, że jednak jakaś tam Genowefa ze Stargardu Szczecińskiego, w dni powiszednie handlująca burakami i marchewką, nie jest w satnie wyszkolić na dostatecznym poziomie maszynistę.


Zastanawiam się skąd Pan ma takie wiadomości na temat stanu naszej kadry, zaplecza technicznego i taboru? Na jakiej podstawie wyciągnął Pan te wnioski, bo na pewno nie na podstawie informacji ze źródła.

Od 5 lat prowadzimy Policealną Szkołę z kierunkami kolejowymi oraz Technikum Uzupełniające. To przepraszam, ale kto w takim razie uczy naszych słuchaczy? Wykładowcy widmo, czy może piekarze?Smile

Rozumiem że na szkoleniu od razu chciałby Pan zasiąść za sterami Elfa, jednak aby to zrobić są potrzebne odpowiednie uprawnienia, więc nie mam pojęcia skąd stwierdzenie "braku taboru do szkolenia", jeśli uprawnienia na konkretne jednostki robi się już u przewoźnika, z którym podpisujemy umowę o pracę.

Zajęcia odbywają się na symulatorze, który jak już wspomniałem jest w trakcie gruntownej modernizacji.

Niemniej jednak mamy możliwość skorzystania z uprzejmości jednego z przewoźników, więc "wyjścia w teren" również będą. Nie wiem skąd te informacje, ale stworzył Pan zwyczajne pomówienie.

Jeśli chciałby się Pan czegoś dowiedzieć i poprawić swój stan wiedzy na temat naszej placówki, zapraszam do siedziby naszego biura.

Pozdrawiam.
klimeu44 - 09-09-2012, 14:12
Temat postu:
Nie zmienia to faktu, że nie posiadacie własnych zaplecz technicznych - warsztatów, ani własnego taboru. Musicie za każdym razem korzystać z uprzejmości jakiegoś przewoźnika lub mieć z nim umowę, aby wejść na teren, czy do pojazdów.
Ponadto, jeszce nie wiadomo jak do koncepcji weekendowych zajęć na licencję odniesie się UTK.

p.s. z tym symulatorem to bym tak nie "szalał", 4 godziny zajęć nawet na zmodernizowanym symulatorze nie wiele daje.
matel_service - 09-09-2012, 14:51
Temat postu:
Cytat:
Nie zmienia to faktu, że nie posiadacie własnych zaplecz technicznych - warsztatów, ani własnego taboru. Musicie za każdym razem korzystać z uprzejmości jakiegoś przewoźnika lub mieć z nim umowę, aby wejść na teren, czy do pojazdów.
Ponadto, jeszce nie wiadomo jak do koncepcji weekendowych zajęć na licencję odniesie się UTK.

p.s. z tym symulatorem to bym tak nie "szalał", 4 godziny zajęć nawet na zmodernizowanym symulatorze nie wiele daje.


Wszystko wymienione powyżej, nie odnosi się ani do poziomu nauczania w naszej placówce ani do kompetencji naszych wykładowców. Nie świadczy również o wiedzy, jaką zyskują nasi słuchacze, uczęszczając do naszej szkoły oraz na kursy.

Nikt tu nie szaleje, szkoła oraz kurs ma dać podstawową wiedzę z zakresu kolejnictwa w określonych zagadnieniach (w zależności od wybranego kierunku), a nie w jednej chwili uczynić ucznia maszynistą. Nie jest to tajemnicą i każdy, kto przychodzi się do nas zapisać uzyskuje pełną informacje, jak będzie wyglądać przebieg jego nauki oraz ewentualna, późniejsza kariera zawodowa.
klimeu44 - 09-09-2012, 22:56
Temat postu:
Dlatego nigdzie nie odniosłem się do poziomu nauczania. Napisałem tylko o zasadach, które dotyczą lub będą dotyczyć podmiotów uprawnionych do szkolenia na licencję i świadectwo.
matel_service - 10-09-2012, 06:17
Temat postu:
Odniósł się Pan w swoim poście o Pani Genowefie ze Stargardu, która w dni powszednie sprzedaje na targu, a w pozostałe uczy maszynistów Smile

Dziękuję za udział w dyskusji i jednak gdyby miał Pan jakieś wątpliwości to zapraszam na Chmielną 98 (róg Jana Pawła II) przy złotych tarasach.

Pozdrawiam serdecznie.
xMICHCIOx - 10-09-2012, 20:29
Temat postu:
Mnie to nie przeszkadza że są szkoły które poziomem edukacyjnym są w stanie wyszkolić MASZYNISTÓW a nie osoby z tym tytułem. Martwi jednak fakt że takie szkoły nie posiadają odpowiedniego sprzętu - wiadomo że teoria swoje a praktyka swoje.
Borys_q - 12-09-2012, 09:02
Temat postu:
Przypominam tylko że szkolenie na licencje maszynisty w swojej idei nie przewiduje żadnych zajęć praktycznych poza paroma godzinami na symulatorze, szkolenie praktyczne odbywa się dopiero na świadectwo maszynisty u pracodawcy, więc rozmowa o zapleczu warsztatowym lub taborowym w przypadku kursu na licencje maszynisty, jest zbędna. Swoją drogą dobry biznes ponad 6 tys za miesiąc wykładów.
matel_service - 12-09-2012, 10:10
Temat postu:
Myślę że jesteśmy konkurencyjni względem kadry oraz ceny. Nie będzie to pierwszy przeprowadzony kurs, także wiemy jak szkolić, aby wyszkolić Smile

Cena kursu wynosi 4,060 zł za osobę, nie jak Pan wspomniał ponad 6 tysięcy, choć sam kilka razy natknąłem się na takie ceny, więc rozumiem.

Pozdrawiam.
adamr1984 - 12-09-2012, 11:24
Temat postu:
Może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć co w takim razie daje sama licencja i czym się różni od świadectwa?
Borys_q - 12-09-2012, 15:33
Temat postu:
Licencja daje możliwość szkolenia na świadectwo, po szczegółowe info proponuje poczytać ustawę o transporcie kolejowym wraz z rozporządzeniami. Od półtora roku śledzę temat i nie będe na forum swojej wiedzy sprzedawałRazz
Kamill - 12-09-2012, 15:46
Temat postu:
W skrócie wygląda to tak. Najpierw licencja, która do niczego nie upoważnia a później szukanie pracy u przewoźnika i dalsze, właściwe szkolenie na maszynistę(tzw. świadectwo maszynisty). A czy ktoś Cię zatrudni po licencji i będzie chciał dalej szkolić to już inna bajka.
adamr1984 - 13-09-2012, 10:59
Temat postu:
Czyli generalnie daje to tyle co nic? Jestem ciekawy ile osób z taką licencją nadal szuka pracy.
Borys_q - 13-09-2012, 15:31
Temat postu:
Trudno stwierdzić bo generalnie mało kto robi kurs na licencje na własną rękę, większość szuka pracodawcy. Jak przewoźnik przyjmie zielonego na szkolenie na świadectwo to i licencję zrobi bo to i tak mała różnica kosztów.
klimeu44 - 14-09-2012, 18:39
Temat postu:
Borys_q, nie wiem skąd bierzesz takie przekonanie, że w trakcie szkolenia na licencję nie potrzeba np. zaplecza technicznego.
Program na licencję przewiduje zajęcia praktyczne z następujących zagadnień:
1. Hamulce kolejowe - typy, budowa, zasada działania, obsługa i próby działania - 16 godzin,
2. Podstawy elektrotechniki oraz zagadnienia dotyczące bezpiecznych metod pracy przy urządzeniach elektroenergetycznych zainstalowanych na pojazdach kolejowych - 4 godziny,
3. Zagadnienia z zakresu pracy pracowników rewizji technicznej pociągów - 3 godziny,
4. Urządzenia automatyki bezpieczeństwa pociągu oraz urządzenia czujności, prędkościomierze i radiołączność w pojazdach kolejowych - 8 godzin,
itd, itp.
Borys_q - 16-09-2012, 09:38
Temat postu:
Masz racje mój błąd.
Ale jakoś w rozporządzeniu nikt nie mówi o zapleczu warsztatowym.

Załącznik do rozporządzenia.
klimeu44 - 16-09-2012, 11:22
Temat postu:
W ropzorzadzeniu moze i się nie mówi o tym, ale załozenia programu są takie, a nie inne i raczej nie ma możliwości zrealizowania ćwiczeń w salach wykładowych.
matel_service - 16-10-2012, 10:35
Temat postu:
Przypominam o możliwości zapisania się na kurs, jest już pewna liczba osób, także prawdopodobieństwo uruchomienia go w tym miesiącu jest wysokie, zarówno w formie weekendowej jak i stacjonarnej Smile

Więcej informacji na naszej stronie www.wce.pl

Pozdrawiam.
klimeu44 - 16-10-2012, 18:47
Temat postu:
Z całym szacunkiem kolego matel_service, ale mam nadzieję, że wasz poziom szkolenia jest dużo wyższy niż np. cs. Niestety koledzy, którzy są na świadectwie w IC mają po cs i po skk bardzo duże braki, nawet z takich dziedzin, jak technika ruchu i sygnalizacja, chociaż godzin szkoleia w tych blokach było najwięcej.
Borys_q - 16-10-2012, 20:17
Temat postu:
Nie wiem kto w Gdyni przeprowadzał szkolenie na licencje (w sensie jak ta firma się nazywała) ale poziom był w miarę ok (mam parę uwag ale mało istotnych), a prawda jest taka że czego się samemu nie przeczyta i nie nauczy to nikt cię nie nauczy.

Zobaczymy jak będzie wyglądało jeśli IC otworzy swój kurs, łatwo krytykować innych.
klimeu44 - 16-10-2012, 20:44
Temat postu:
...uderz w stół...
matel_service - 17-10-2012, 09:27
Temat postu:
Szczerze nie mam pojęcia jak jest w CS-ie i innych tego typu ośrodkach szkoleniowych więc ciężko mi powiedzieć, nie mniej jednak szkoleń nie prowadzą ludzie z ulicy. Jako że współpracujemy z Centrum Szkolenia Kadr Kolejowych jestem pewny, iż wykładowcy kompetencje posiadają - praktykę w zawodzie też Smile

W dużej mierze poziom wiedzy - samego przyswajania, zależy też od samych słuchaczy i myślę że się ze mną zgodzisz klimeu. Jak komuś się nie chce, to będzie i tak robił wszystko, aby tylko zdać egzamin i dostać licencje.

Pozdrawiam.
siwiutki91 - 17-10-2012, 19:57
Temat postu:
Po kursie na licencję maszynisty trochę rozczarowało mnie to że wykładowcy to praktycznie sami pracownicy SKM Warszawa. Zajęcia i czas poświęcony na budowę pojazdów trakcyjnych to tylko i wyłącznie omawianie taboru jeżdżącego w SKMce.. Elfy nie elfy itd..
Domio - 04-12-2012, 14:57
Temat postu:
A ja z innym pytaniem...czy z papierami technika mechanika/elektryka IC, Cargo bierze na warsztat ? Bo coś o uszy mi się obiło że elektryków/mechaników są cały czas przyjęcia ?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group