INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Nowe połączenia na Dolnym Śląsku od grudnia 2012

Światowid - 08-09-2012, 19:12
Temat postu: Nowe połączenia na Dolnym Śląsku od grudnia 2012
W związku z tym, że zmiana rozkładu jazdy coraz bliżej, a w ruchu dalekobieżnym szykuje się sporo zmian, chciałbym zadać Państwu jedno zasadnicze pytanie:
sZakOOu - 09-09-2012, 13:53
Temat postu:
I tak 90% procent osób, które wezmą udział w ankiecie, zagłosują na najbardziej im pasujące połączenie. Albo zadziała lokalna solidarność i zagłosuje na połączenie biegnące przez swoją linię.
Światowid - 09-09-2012, 17:09
Temat postu:
Ale o to w tym wszystkim chodzi, aby na podstawie tej ankiety móc później oszacować, które z połączeń potencjalnie mogą cieszyć się dużym zainteresowaniem wśród pasażerów, a które trzeba będzie bardziej rozreklamować, mając oczywiście pozwolenie ze strony spółek.
wafel - 09-09-2012, 19:38
Temat postu:
Zastanawia mnie dlaczego dokładnie od kilku lat olewany jest przez OBIE spółki szlak Jelenia Góra-Zielona Góra-Szczecin!
Proszę nie wciskać kitu że drut,że smród!

Nigdy już nie wrócą czasy że pociąg jechał ze Szczecina do Kostrzyna,Frankfurtu nad odrą,Gubina,Lubska,Zar,Węglińca,Jeleniej Góry,Kamiennej Góry do Jańskich Łaźni.

A przecież aż się prosi by stworzyć następny pociąg PR.
bmwm5thebest - 09-09-2012, 19:49
Temat postu:
Ja też jestem ciekawy dlaczego nie ma jeszcze pociągu TLK lub IR relacji Jelenia Góra - Szczecin lub nawet Kłodzko - Szczecin. Tak samo, dlaczego nie ma pociągu Drezno - Kłodzko przez Jelenią Górę?
Jerry - 09-09-2012, 20:11
Temat postu:
zdecudowanie jestem za tym by Wrocławianin wrócił do Legnicy Smile
Światowid - 09-09-2012, 20:13
Temat postu:
O Drezno- Kłodzko się nie martw. Prace nad przywróceniem tego połączenia wznowimy już w przyszłym miesiącu. Niemcy pojadą, tylko potrzebna jest modernizacja odcinka Jelenia Góra- Zgorzelec, a ta odbędzie się w przyszłym roku, więc jeżeli wszystko pójdzie bez problemów to pierwsze weekendowe połączenia między Saksonią a Sudetami ruszą w grudniu 2013.

Jerry

WROCŁAWIANIN pojedzie do Legnicy. O tym głośno trąbiliśmy już trzy miesiące temu.Wszystkie wyżej wymienione połączenia w rj 2012/13 pojadą, a ankieta służy rozeznaniu, który pociąg potencjalnie może mieć największe obłożenie.
Jerry - 09-09-2012, 20:22
Temat postu:
Światowid, wiem o tym dobrze że było o tym mówione! Często jeżdżę do Warszawy i pociąg dla mnie jak znalazł Język Smile
EU07-469 - 09-09-2012, 21:22
Temat postu:
Na Szczecin dałoby się pojechać. Tyle że potrzeba by było współpracy województw dolnośląskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego oraz zakupu odpowiedniego taboru za kasę całej trójki. SU42 i SP32 zostało niewiele, ale ja na tę trasę widziałbym SA136 lub SA138 o wyższym standardzie wnętrza niż wersja standard. Koszty rozłożyć na trzy województwa. Cztery wozy w takim rozłożeniu nie powinny tak mocno obciążyć budżetów województw.
Pomarzyć można...
wafel - 09-09-2012, 21:37
Temat postu:
Pomarzyć?
Jeżeli mógł jeden sezon kursować pociąg PR z Kamienia Pomorskiego do Wrocławia to dlaczego by nie spróbować pociągnąć tematu z drugiej strony.
Pisząc na ten adres:bjedrzejewski@wzp.pl
Światowid - 09-09-2012, 22:01
Temat postu:
Wszystko będzie bardziej realne po remoncie linii Jelenia Góra- Zgorzelec, który już w przyszłym roku, no i po modernizacji 279 bez której ani rusz cokolwiek (teraz tam nawet pociągi regionalne nie jeżdżą). Dlatego nasze działania zmierzają do uruchomienia takiego połączenia przynajmniej w sezonie ale na rj 2013/14. W tej chwili najważniejszym priorytetem jest przywrócenie ruchu na Lubań- Węgliniec.
EU07-469 - 09-09-2012, 23:07
Temat postu:
Gwoli ścisłości ruch pasażerski przez Gierałtów i Wykroty jeszcze całkiem nie zamarł... Jeżeli jedną parę weekendową relacji Zielona Góra - Jelenia Góra - Zielona Góra da się nazwać ruchem pasażerskim.
Światowid - 09-09-2012, 23:18
Temat postu:
O tym to my wiemy, ale ruchem pasażerskim tego nazwać nie można.
amadeoen57. - 10-09-2012, 19:12
Temat postu:
Cytat:
Jeżeli jedną parę weekendową relacji Zielona Góra - Jelenia Góra - Zielona Góra da się nazwać ruchem pasażerskim.

Ale ten pociąg ma tylko przelot tamtą linią, postoje są wykoszone.
EU07-469 - 10-09-2012, 21:10
Temat postu:
Jakoś mnie to nie dziwi, że wykosili postoje... Nie wiem, jaki byłby cel zatrzymania tam jedynego pociągu, który jeździ do tego tylko w weekend... Ani to dobry dojazd do Lubania, ani do Jeleniej, ani dogodnej przesiadki w Węglińcu na Wrocław... Jedynym uzasadnieniem postoju (i to tylko na Wykrotach) tej resztki przypominającej, że kiedyś prowadzono tu ruch pasażerski, jest konieczność minięcia się z towarowcem.
Światowid - 10-09-2012, 21:24
Temat postu:
Tylko najgorsze jest to, że Pan Pomieczyński na konferencji 22 sierpnia stwierdził, że ruch na tej linii nadal się odbywa. KATASTROFA!
MK_PŁASZÓW - 10-09-2012, 21:32
Temat postu:
Światowid, trzeba było temu Panu pogratulować poczucia humoru, skoro jedna weekendowa para pociągów jest dla niego ofertą Śmiech
krkonoš - 11-09-2012, 21:46
Temat postu:
Cytat:
Nigdy już nie wrócą czasy że pociąg jechał ze Szczecina do Kostrzyna,Frankfurtu nad odrą,Gubina,Lubska,Zar,Węglińca,Jeleniej Góry,Kamiennej Góry do Jańskich Łaźni.

Nie może wrócić coś, czego nigdy nie było. Do Jańskich Łaźni nigdy nie było torów.

Cytat:
O Drezno- Kłodzko się nie martw. Prace nad przywróceniem tego połączenia wznowimy już w przyszłym miesiącu. Niemcy pojadą, tylko potrzebna jest modernizacja odcinka Jelenia Góra- Zgorzelec, a ta odbędzie się w przyszłym roku, więc jeżeli wszystko pójdzie bez problemów to pierwsze weekendowe połączenia między Saksonią a Sudetami ruszą w grudniu 2013.

To świetna wiadomość! Trzymam kciuki, żeby wszystko zakończyło się sukcesem. Dobrym pomysłem byłoby, moim zdaniem, skomunikowanie z tym pociągiem autobusu do Karpacza na stacji w Jeleniej Górze. Coś w rodzaju interREGIO Bus, z możliwością zakupu jednego biletu (np. w relacji Drezno-Karpacz), w tym z uznawaniem EURO-NYSY. Gdyby Niemcy mieli pewność, że na dworcu w Jeleniej Górze zawsze będzie czekał autobus, którym dojadą w Karkonosze, sądzę, że takie połączenie byłoby frekwencyjne w sezonie (a i taka kompleksowa oferta napędzałaby pasażerów do samego pociągu). A jeśli byłoby frekwencyjne, może stanowiłoby impuls dla wyremontowania toru do Karpacza?
wafel - 11-09-2012, 23:35
Temat postu:
A może obejrzyj sobie co nieco.
zobacz
zobacz zobacz


A pociąg kursujący w tamtym czasie miał symbol E231

[ Dodano: 12-09-2012, 00:53 ]
E231,E232
EU07-469 - 12-09-2012, 05:38
Temat postu:
Na Karpacz raczej bym nie liczył. Stacja jest za nisko (gdzieś na 400 m n.p.m.), a droga do choćby Osiedla Skalnego (o Białym Jarze (bodaj 640 m n.p.m.) czy Karpaczu Górnym (jakoś 750 m n.p.m.) nie wspominając) prowadzi stromo pod górę. Nie chce mi się wierzyć, że komuś by się chciało taszczyć ciężkie bagaże 2-3 km pod strome podejście. Jeśli tam miałby wrócić pociąg, to tylko przy dobrze rozwiniętym transporcie autobusowym spod dworca. Inaczej przy całej sympatii dla linii 308+340 nie widzę tego połączenia.
krkonoš - 12-09-2012, 22:21
Temat postu:
Wafel (żeby nie rozwlekać off-topa): stacja z dwuczłonową nazwą (Freiheit-Johannisbad) w podanych przez Ciebie rozkładach to w rzeczywistości dzisiejsza Svoboda n. Úpou, odległa o ok. 3 km od uzdrowiska Janské Lázně. Zauważ też, że puszczenie niemieckich pociągów na czeską stronę Karkonoszy stało się możliwe dopiero po zagarnięciu czeskich Sudetów przez niemiecką Rzeszę (więc nie wiem, czy jest za czym tęsknić). My jeszcze bodajże w ub. roku mieliśmy pociąg do tej samej stacji z Jeleniej Góry, bez zabierania Czechom Sudetów Very Happy
wafel - 13-09-2012, 15:00
Temat postu:
No i wyjaśniliśmy sobie.

Brakuje pociągu który by spinał zachodnie województwa.
Wszystko spieprzyło się po powodzi w 1997 roku.Infrastruktura pod psem,wydłużyła czas przejazdu WIKINGA a co za tym poszło odpływ pasażerów.
A teraz doszedł Lubań i ogólne kłopoty na tej trasie nie wróży długiego powrotu pociągu na tej trasie.
krzysztoff - 18-09-2012, 17:48
Temat postu:
Niech w końcu elektryfikują ten odcinek przy Zgorzelcu, bo wtedy TLK Wrocławianin w relacji Zgorzelec-Warszawa to byłby hit... a tak to będziemy mieć znów jakieś nie wiadomo co - choć i tak dobrze, że w ogóle go wydłużyli do Legnicy, bo dla niektórych DŚ kończy się na Wrocławiu... ale i tak głosuję na Wrocławianina, ponieważ będzie jeździć w rozsądnej porze + w obleganej relacji Wrocław-W-wa+nieco ludzi z L-cy. Jak IR Rudawy będzie jeździć o normalnej porze to również wróżę mu dobrą frekwencję. Natomiast IR Łużyce no cóż - ja osobiście jak tylko będzie się trzymać w rozkładzie będę nim regularnie jeździć, bo brakuje mi bezpośr. połączenia do Katowic z okolic Legnicy.
Pirex - 18-09-2012, 17:56
Temat postu:
Cytat:
Które z poniższych połączeń kursujących od grudnia 2012, według Państwa będzie miało najlepszą frekwencję?

A co my wróżki jakieś?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group