INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. kuj.-pomorskie - Przetarg na przewozy pasażerskie

Jerry - 21-09-2012, 12:58
Temat postu: Przetarg na przewozy pasażerskie
Województwo Kujawsko – pomorskie ogłosiło przetarg na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego w transporcie kolejowym na terenie województwa w okresie od 15 grudnia 2013 r. do 12 grudnia 2015 r.

Usługa ma być świadczona na poniższych trasach:
- Pakiet A tzw. toruński: linia nr 18 Kutno – Piła Główna na odcinku od granicy województwa kujawsko-pomorskiego z województwem łódzkim do Torunia, linia nr 353 Poznań Wschód – Skandawa na odcinku od Torunia do granicy województwa kujawsko – pomorskiego z województwem warmińsko – mazurskim;
- Pakiet B tzw. bydgoski: linia Kutno – Piła Główna na odcinku od Bydgoszczy do granicy województwa kujawsko-pomorskiego z województwem wielkopolskim, linia nr 131 Chorzów Batory – Tczew na odcinku od Bydgoszczy do granicy województwa kujawsko-pomorskiego z województwem pomorskim;
- Pakiet C tzw. inowrocławski: linia nr 131 Chorzów Batory – Tczew na odcinku od Inowrocławia do Bydgoszczy, linia nr 353 Poznań Wschód – Skandawa na odcinku od granicy województwa kujawsko-pomorskiego z województwem wielkopolskim do Torunia.

Zamówienie jest podzielone na trzy części według pakietów. Wykonawca jest zobowiązany do założenia, że wielkość pracy eksploatacyjnej wykonanej w ramach roku kalendarzowego będzie nie mniejsza niż:
Pakiet A – 950 tys. pociągokilometrów,
Pakiet B – 730 tys. pockm,
Pakiet C – 710 tys. pockm.

Oferta musi być zabezpieczona wadium dla każdego pakietu w kwotach: 100 tys. zł (pakiet A), 80 tys. zł (pakiet B), 70 tys. zł (pakiet C). Oferty będą ocenianie pod kątem dwóch kryteriów ceny (90 proc.) i punktualności kursowania pociągów (10 proc.). Można je składać do 30 października 2012 r. do godz. 9.00.

źródło: www.kurierkolejowy.eu
Pawel_15 - 21-09-2012, 17:06
Temat postu:
Przecież i tak wszystko wezmą albo PR albo nikt nic nie weźmie...
DarekP - 22-09-2012, 18:55
Temat postu:
Czekaj, czekaj. Na skompletowanie taboru jest rok. Jeszcze się okaże, że przytakim rozmachu zakupowym wystartują Koleje Śląskie Język
jackii - 23-09-2012, 14:49
Temat postu:
KŚ nie mają prawa wystartować w tym przetargu Język
mirek2812 - 09-10-2012, 20:32
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Przecież i tak wszystko wezmą albo PR albo nikt nic nie weźmie...

Jeżeli jeździcie taborem ARRIVA do Grudziądza i z powrotem, to niech lepiej pozostanie że wygrają PR bo to co się dzieje to skandal , opóźnienia policzył ktoś ,ciekawe czy Marszałek każe Firmę za opóźnienia i odwołane kursy?
Pawel_15 - 09-10-2012, 22:42
Temat postu:
Ale Arriva obsługuje linie spalinowe tylko...
Victoria - 30-10-2012, 19:36
Temat postu:
Arriva przejmie przewozy na liniach zelektryfikowanych?

Województwo kujawsko-pomorskie otworzyło oferty w przetargu na prowadzenie przewozów pasażerskich w okresie od 15 grudnia 2013 roku do 12 grudnia 2015 roku. W dwóch z trzech pakietów lepsza od Przewozów Regionalnych jest oferta Arrivy.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/36353/Arriva_przejmie_przewozy_na_liniach_zelektryfikowanych.htm
mysteq - 31-10-2012, 13:26
Temat postu:
Czyli mam rozumieć, że z perspektywy pasażera nie będzie bezpośredniego połączenia z Trójmiasta do Bydgoszczy? A co z przetargiem w województwie pomorskim na linię 131?
kowal331 - 31-10-2012, 18:47
Temat postu:
Mysteq,bardzo możliwe,że tak będzie.W razie braku porozumienia prawdopodobny jest wariant Trójmiasto-Smętowo pociąg Pomorskiego Zakładu PR,Smętowo-Twarda Góra autobus i Twarda Góra-Bydgoszcz pociąg Arriva
sphinx - 31-10-2012, 22:00
Temat postu:
Czy w przetargu wymagany był odpowiedni tabor? Chodzi mi o to czy Arriva może puścić pod drutem co chce czy muszą to być pociągi elektryczne?
wiwix - 04-11-2012, 19:07
Temat postu:
Muszą być EZT.

Nie wiem czy nie może pojechać np długi szynobus spalinowy, ale na pewno nie mogą pojechać wagony.
Pisał o tym ktoś na Rynku-Kolejowym.
leemc12 - 06-11-2012, 13:51
Temat postu:
Z SIWZ: "Do obsługi połączeń Wykonawca zobowiązany jest wykorzystywać wyłącznie elektryczne
lub spalinowe zespoły trakcyjne, autobusy szynowe oraz wagony doczepne
do autobusów
szynowych. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość stosowania
innego typu taboru wyłącznie po uzyskaniu zgody Zamawiającego."
kolejfan - 07-11-2012, 21:22
Temat postu:
Skoro Samorząd Kujawsko-Pomorskiego planuje w tym pakiecie inowrocławskim opłacać odcinek Mogilno-Toruń, to w takim razie co z odcinkiem Gniezno - Mogilno, gdy KW przejmie linię Poznań - Gniezno? Może PRy będą obsługiwały ten odcinek? Raczej nie wyobrażam sobie luki w postaci braku pociągów na odcinku Gniezno-Mogilno.
sympatyk - 07-11-2012, 22:15
Temat postu:
Jestem ciekaw czy gdyby Arriva przejęła obsługę połączeń to uruchomiłaby pociągi relacji Inowrocław-Koło po "węglówce"?
kolejfan - 07-11-2012, 23:04
Temat postu:
Szczerze wątpie, Urząd wyraźnie napisał na jakich liniach chce wykonywać przewozy.

No chyba, ze Arriva podejmie się we własnym zakresie obsługi odcinka: Inowrocław-Koło, pytanie tylko, czy się to się opłaca
sympatyk - 08-11-2012, 12:32
Temat postu:
Na początek, na próbę widziałbym jedną parę pociągów "szkolnych". Odjazd z Inowrocławia po szkole i pracy, tak by w Kole zdążyć po 17.00 na "Sukiennice" w stronę wschodnią i "Lubuszanina" w stronę zachodnią, a powrót z Koła do Inowrocławia raniutko po odjeździe "Szczecinanina" tak by przed szkołą i pracą być w Inowrocławiu. Pociąg ten nie musiałby naturalnie zaczynać/kończyć biegu w Inowrocławiu. Ot, pomarzyć można... Razz
JanekT - 10-11-2012, 12:20
Temat postu:
Dla mnie podstawowe pytanie brzmi "Czym Arriva chce obsługiwać te połączenia?", bo chyba nie drezynami i wagonami towarowymi. Śmiech
Mają za mało taboru- mam tu na myśli odcinek Toruń- Bydgoszcz. Bo jak rozumiem, trzeba będzie utrzymać częstotliwość połączeń między tymi najważniejszymi miastami na poziomie jeden pociąg co 20-30 minut. A wtedy albo musieliby ściągnąć coś z DB albo wydzierżawić od PRów (w co wątpię). W najgorszym wypadku po prostu kupić tabor, a to wiadomo kosztuje.
Bądźmy realistami- co najmniej 20-25% pójdzie do likwidacji jak Arriva będzie miała monopol w naszym województwie. Gdyby samorząd dopłacił troszeczkę więcej PRom, to jeździłoby się lepiej po ich liniach. Wiadomo, potrzebne są też remonty. Jest już zaplanowany remont (właściwie to trwa) między Toruniem Gł. a Bydgoszczą Gł. Uważam, że następnym odcinkiem do modernizacji powinien być ten od Torunia do Inowrocławia, gdzie pociąg pokonuje te 40 kilometrów w prawie godzinę (!).



JanekT
kopernik - 11-11-2012, 00:35
Temat postu:
JanekT napisał/a:

Mają za mało taboru- mam tu na myśli odcinek Toruń- Bydgoszcz. Bo jak rozumiem, trzeba będzie utrzymać częstotliwość połączeń między tymi najważniejszymi miastami na poziomie jeden pociąg co 20-30 minut. [JanekT


Pierwsze słyszę, żeby linia Toruń - Bydgoszcz była w jakimkolwiek pakiecie aktualnie omawianego przetargu. Warto zapoznać się z SIWZ zanim się wyskoczy z "czarnymi wizjami"

JanekT napisał/a:

Bądźmy realistami- co najmniej 20-25% pójdzie do likwidacji jak Arriva będzie miała monopol w naszym województwie. Gdyby samorząd dopłacił troszeczkę więcej PRom, to jeździłoby się lepiej po ich liniach.
[JanekT



Wyższość realisty nad zwykłym malkontentem polega na tym, że ten pierwszy wie, że to nie przewoźnik decyduje o gęstości siatki połączeń, a zamawiający, czyli w tym przypadku UM. Odstępstwem od tej zasady była polityka szantażu cięcia połączeń prowadzona przez PR, które wykorzystywały pozycję monopolisty.
To co się dzieje choćby na Śląsku, a niebawem może się stać w kuj - pom dobitnie pokazuje, że "samorząd" nie jest już zainteresowany dopłacać PR nawet tego wspomnianego przez Ciebie "troszeczkę więcej", bo to ani "troszeczkę" nie wpływa na ofertę PR.
Pawel_15 - 11-11-2012, 15:27
Temat postu:
Czyli chodzi o wykurzenie PR z obsługi przewozów w województwie bo choćby nie wiem ile do nich dopłacano to zawsze będzie źle ?
leemc12 - 12-11-2012, 08:37
Temat postu:
JanekT napisał/a:
Uważam, że następnym odcinkiem do modernizacji powinien być ten od Torunia do Inowrocławia, gdzie pociąg pokonuje te 40 kilometrów w prawie godzinę (!).

Prawdopodobnie jeszcze w tym roku wystartuje rewitalizacja tego odcinka.
Romanek - 12-11-2012, 10:30
Temat postu:
Czyli jestem coraz bliżej tego że nie będę miał czym dojeżdżac do Bydgoszczy do pracy Rozpacz nawet jak pociąg z Bydgoszczy przekroczy tą magiczną granicę województwa i dojedzie do Wyrzyska Osieka to z Osieka do Piły może nie jechac nic bo marszałek nie finansuje pociągów w granicach jednego powiatu Arrow likwidacja pociągów Wyrzysk Osiek - Piła Gł. - Wyrzysk Osiek z tego powodu.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group