woj. śląskie - KŚ chcą wynająć 8 trzyczłonowych SZT. jackii - 11-10-2012, 20:04 Temat postu: KŚ chcą wynająć 8 trzyczłonowych SZT.
W dniu dzisiejszym ogłoszony został przez KŚ przetarg na dzierżawę przez okres 36. (trzydziestu sześciu) miesięcy 8. sztuk trójczłonowych spalinowych zespołów
trakcyjnych oraz świadczenie usługi utrzymania Pojazdów przez cały okres trwania dzierżawy.
Planowany termin otwarcia ofert: 2012-11-21.
Szacowany koszt zamówienia: 29 milionów złotych netto.
SIWZ pojawi się za jakiś tydzień. Niestety, termin otwarcia ofert zostanie przesunięty z powodu błędów w ogłoszeniu? sphinx - 11-10-2012, 20:28 Temat postu:
1. Szkoda, że nie ma ani słowa o tym czy chcą nówki.
2. Na publikację SIWZ mają chyba 2 czy 3 dni robocze.
3. Plany taborowe KŚ mają swój wątek zbiorczy. ET05 - 11-10-2012, 20:32 Temat postu:
4. Ciekawe kto ma takie szt na zbyciu, podobnie jak loki o P>5MW Kolejny sufitowy przetarg jackii - 11-10-2012, 21:22 Temat postu: sphinx, SIWZ powinni opublikować w tym samym dniu, gdy ogłoszenie pojawi się w systemie
Przepraszam, nie zauważyłem tego wątku, może to ktoś przenieść?
ET05, ten przetarg może akurat wypalić "na mojego nosa", czekam na SIWZ. sphinx - 11-10-2012, 21:29 Temat postu:
Wg mnie też może wypalić, o ile dogadali się już z pewnym producentem, który przy okazji zajmuje się wynajmowaniem taboru. Jak mogłeś nie zauważyć wątku, w którym się często wypowiadałeś?
@ET05 takich loków nikt nie ma, nie istnieją. jackii - 11-10-2012, 21:43 Temat postu: sphinx, dlatego wydawało mi się, że był taki wątek. Przejrzałem 2. strony i jakoś go nie widziałem, moja wina
Ale wracając do tematu - czemu spalinowe, nie elektryczne? Przecież za dzierżawę EZT by niewiele drożej zapłacili? No bo chyba KŚ nie planują wypuszczać się na opolszczyznę? Opole w życiu się na to nie zgodzi...
A może Tychy - Oświęcim? Może spodziewają się zbyt dużego potoku na dwuczłonowca? Ale 8 na tą trasę? sphinx - 11-10-2012, 22:56 Temat postu:
A może tylko SZTy Newag może dostarczyć w krótkim terminie bo ma już dopuszczenia? Pesa nie ma więc raczej wypada z gry. jackii - 11-10-2012, 23:47 Temat postu:
A na ezety nie ma? Pesa udowadnia, że da się nowy model skonstruować i wyprodukować...
Poza tym, według aktualnego ogłoszenia termin związania ofertą wynosi 60 miesięcy, czyli niekoniecznie musi być dostawa w listopadzie.
Zastanawiam się, czy to celowo, czy też ktoś w końcu zorientował się, że praktycznie brak szans na powodzenie przetargu na 36 SZT? Przy aktualnej siwz jakoś nie umiem znaleźć spełniających wymagania pociągów, które można by było dostać za taką cenę. sphinx - 12-10-2012, 02:55 Temat postu:
Termin związania ofertą do poprawki, powinno być 60 dni, nie miesięcy. Faktycznie nie ma wskazanego terminu odbioru, poczekajmy na SIWZ. Pesa jeszcze nic nie udowodniła, tylko się podjęła. Nie wiem jak zamierza to zrobić.
W przetargu na 36 SZT jest szansa na powodzenie części A. W reszcie wystarczyło dopuścić nówki i podnieść limit cenowy, zamiast rozpisywania nowego postępowania. Różny jest też przedmiot zamówienia - tutaj chcą aż trójczłonowe SZTy.
PS. W obecnym kształcie nie ma też szans na powodzenie w przetargu na lokomotywy. jackii - 12-10-2012, 08:57 Temat postu:
Zgadzam się. SZT spełniający wymagania tamtej siwz nie może kosztować 5 milionów z wymaganą modernizacją. Co do powodzenia części A, mam pewne wątpliwości. Co prawda obniżono do sensownych wysokości wadia, niestety zabezpieczenie dla bankruta dalej może nie być do przejścia.
Wiem, że 3 człony to nie to samo co 2
Dlatego zastanawiam się, czy to działanie celowe, gdzieś potrzebują takich składów, czy desperacja bo zdają sobie sprawę ze zbyt wyśrubowanych wymagań w tamtej siwz?
W tym ogłoszeniu nie tylko ten termin jest do poprawki, ciekawe kiedy się zorientują? W każdym razie podany termin otwarcia ofert już jest nierealny... sphinx - 12-10-2012, 16:04 Temat postu:
Zabezpieczenie i np. trudno sobie wyobrazić żeby bankrut dał kilkuletnią gwarancję upudrowaną przez siebie, ale jednak używkę. Bardziej możliwe jest to, że np. Wadlopery odkupiła np. Silesia Rail.
Jeśli zorientują się w miarę szybko termin otwarcia można jeszcze zachować. jackii - 12-10-2012, 18:27 Temat postu: sphinx, nie zorientują się, ktoś by im musiał powiedzieć
Ja na pewno tego nie zrobię, zobaczymy czy sami znajdą oba błędy
Skoro UMWŚ kupuje dłuższego SZT, to widocznie planują w dłuższej perspektywie gdzieś używać SZT o pojemności kibla? Tylko gdzie? sphinx - 12-10-2012, 19:08 Temat postu:
Jaki to drugi błąd?
Może SZTy są tańsze w produkcji? I chyba szybsze? ZNTK szybko je klepie. Newag nie spełnia warunku doświadczenia. Leniwiec - 12-10-2012, 19:34 Temat postu:
Jeżeli chodzi o linie typowo pasażerskie bez kabla to jest to chyba tylko linia Tychy-Mysłowice z łącznicą do Bierunia Nowego , linia Racibórz - Głubczyce - Racławice Śląskie(nawet nie wiem czy odcinek Racibórz-Oświęcim nie jest rozgrabiony/rozebrany) oraz linia do Jastrzębia. Ja obstawiam że szynobusy trafią do relacji Tychy(Katowice)-Oświęcim przez Bieruń Stary albo ewentualnie jako tańszy(?) zamiennik dla EZT. Pociągi do Jastrzębia raczej prędko nie wrócą a na Głubczyce opolskie nie stać. jackii - 12-10-2012, 21:28 Temat postu:
Głubczyce odpadają. Opole się nie zgodzi. Tychy - Mysłowice nie ma sensu. Musiałoby to połączenie ominąć Imielin, co je raczej dyskwalifikuje. To przecież Imielin ma niezależne od KZK GOP autobusy do Oświęcimia i Tychów, Mysłowice mają niezbyt obciążony 788...
Też stawiam na Tychy - Oświęcim, co jest o tyle zastanawiające, że małopolskie w swoich materiałach nic o tej relacji nie wspomina. Poza tym - 9 szynobusów na taką relację? Za dużo.
Jastrzębie? Hm, śmiem wątpić. Co prawda wzdłuż tej linii rzekomo PLK wykonywała jakieś prace porządkowe ale w tym rozkładzie na pewno nie ma szans na uruchomienie tam komunikacji.
A więc jako tańszy zamiennik dla ezeta? Może, świadczy to jednak o tym, że KŚ uznały iż prowadzone przetargi nie przyniosą rozstrzygnięcia. isaak - 15-10-2012, 15:57 Temat postu:
Po co wynajmować skoro w tej cenie są w stanie kopić trzy takie pociągi? jackii - 15-10-2012, 17:28 Temat postu:
Nie kupią 3., tylko 2. Tu mają 8. Widzisz różnicę? Bo ja tak.