INFO KOLEJ - forum kolejowe

Zagranica - EC "Praha"

Marcel Štancl - 30-11-2012, 08:30
Temat postu: EC "Praha"
Testovo jezdzilo EC 111 polskim lokiem 5370 009 tu moje osobiscze foto http://rail.phototrans.eu/14,74146,0,Siemens_ES64U4_.html

Nikde niemoga znalezt jezeli tak bede od nowego rozkladu prawidlowo. Ma lktos prosze informacje.
Anonymous - 30-11-2012, 09:59
Temat postu:
Ano, takto bude Smile
http://www.rynek-kolejowy.pl/37469/Czechy__Z_trojka_do_Pragi.htm
Cytat:
"Warto dodać, że do grupy najszybszych połączeń Ostrawa – Praga, została zakwalifikowana jeszcze jedna relacja. To EC 110 (w relacji powrotnej EC 111) Praha, łącząca Warszawę ze stolicą Czech. Dzięki temu PKP Intercity wraz z CD ogłosiły sukces, jakim będzie połączenie obu stolic w czasie poniżej 8 godzin. Prędkość handlowa wyniesie 99 km/h. Zrezygnowano również ze zmiany lokomotywy w Boguminie i polski EP 09 bądź EU 44 będą kursowały aż do Pragi. Z Ostrawy pojedzie tam tyle samo co Leo Express – 195 minut."

Marcel Štancl - 30-11-2012, 15:46
Temat postu:
To znacze ze bede jezdzic sie bez zmiany loka 5370 lub EP09 na cialej trasie Praha Warszawa i odwrotnie EC 111/110 Praha?
Anonymous - 30-11-2012, 16:14
Temat postu:
Cytat:
"Zrezygnowano również ze zmiany lokomotywy w Boguminie i polski EP 09 bądź EU 44 będą kursowały aż do Pragi."
Czyli bez zmiany
maciej30 - 30-11-2012, 17:29
Temat postu:
a cóż to za nowość przecież do Pragi jeździła siódemka z pociągiem pospiesznym "ORLICE" Wrocław - Praha w czasach kiedy ten skład jeszcze jeździł i docierał do samej pragi. W międzylesiu nie było zmiany loka i siodemka zasuwała do Pragi. Potem role się odwróciły i czeska kasia jezdziła na całej trasie Praga - Wrocław. Ponadto pociąg Vltava ma czeskiego loka na odcinku Praga - Warszawa.
Pako - 30-11-2012, 19:38
Temat postu:
163 prowadzi Veltave na odcinku Warszawa -Bohumin. Ponieważ Veltava 404 /405 "samodzielnym " pociagiem jest do Bohumina, dalej wagony udające się do Pragi dołączane są do EN Slovakia 444.
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&cislo=444&rok=2012
siwiutki91 - 30-11-2012, 20:04
Temat postu:
Od nowego rozkładu poleci Husarz aż do Pragi.
maciej30 - 30-11-2012, 21:20
Temat postu:
jak można tak marnować loki, złe posunięcie. Husarze/EP09 powinny być głównie do obsługi CMK i E20. Ponieważ tych loków jest mało, więc nie powinny obsługiwać Prahy na całej dlugosci trasy. Dzięki czemu mogłyby obsłuzyc inne pociagi a tak często do ICków kursujących po cMK wystawia sie siódemki czy ósemki bo brakuje szybkich loków, które np smigaja też z EC BWE do samego berlina.
Marcel Štancl - 30-11-2012, 21:31
Temat postu:
Nie powinny obsługiwać Prahy na całej dlugosci trasy? Powinny być głównie do obsługi CMK i E20? To do berlina linia glówna i do Pragi bocznica , bo to take zadupie?

Przeciw bede do Warszawy jezdic http://rail.phototrans.eu/14,74277,0,__koda_109E_.html i tez
nowy tabor jest u przewoznikow priwatnych http://rail.phototrans.eu/14,74052,0,Stadler_Flirt_.html

Inaczej polski maszinisty sa leniwy jezdzic Katowice - Břeclav granica ČD i OeBB tak mialo byc maszinist PKP na Husaru po austriacke granice i czeski do Katowic.

[ Dodano: 30-11-2012, 21:33 ]
tu jest wiencej bede w czasopisme fachowim http://www.railvolution.net/zm/aktuality.php

[ Dodano: 30-11-2012, 21:41 ]
maciej30 napisał/a:
a cóż to za nowość przecież do Pragi jeździła siódemka z pociągiem pospiesznym "ORLICE" Wrocław - Praha w czasach kiedy ten skład jeszcze jeździł i docierał do samej pragi. W międzylesiu nie było zmiany loka i siodemka zasuwała do Pragi. Potem role się odwróciły i czeska kasia jezdziła na całej trasie Praga - Wrocław. Ponadto pociąg Vltava ma czeskiego loka na odcinku Praga - Warszawa.


Tak tu jest http://rail.phototrans.eu/14,51250,0,HCP_303E_.html
http://rail.phototrans.eu/14,46119,0,HCP_303E_.html
katowicer - 01-12-2012, 19:55
Temat postu:
Bardzo proszę o podanie calkowitego kosztu biletu normalnego z Katowic do Pragi wg taryfy meidzynarodowej. Zna ktos ta cene ?
Marcel Štancl - 02-12-2012, 09:12
Temat postu:
sprobuj www.jizdenka.cz kalkulator jestem fachowiec uzarzenia ruchu kolejowego jezeli chodzi o tarife to niemam pojencie.
katowicer - 04-12-2012, 21:03
Temat postu:
Ale mnie wyrolowali ! Od nowego RJ EC Praha nie zatrzymuje sie w Katowicach !
Jak mam k**** w takim razie jezdzic do PL ?
Dziekuje CD i PKP IC. Przesiadam się na gumobus :/
siwiutki91 - 04-12-2012, 21:09
Temat postu:
co Ty bredzisz? Skąd masz tą informacje?
katowicer - 04-12-2012, 21:25
Temat postu:
Próbowałem kupić bilet i nie ma takiej możliwości żeby kupić do Katowic.
Marcel Štancl - 04-12-2012, 22:02
Temat postu:
Bohumín - Katowice jade po nowu maszinist Czeski i zmiana maszinistow w Katowice! tez Budapest - Bohumín bez zmiany loku slowackim 362 do EP09 w Bohumíně.
Anonymous - 04-12-2012, 22:22
Temat postu:
CD mają wiele stacji po polskiej stronie nie wbitych jeszcze do swojego rozkładu. Podobnie jest przy połączeniach przez Międzylesie.
Gonza - 05-12-2012, 15:57
Temat postu:
Przypomina mi się sytuacja z biletami SparDay na EC Praha: można było kupić z Katowic do Pragi, ale już z Pragi do Katowic nie Very Happy Za to do Warszawy bez problemu. Sytuacja z 2010 i 2011 roku.
katowicer - 05-12-2012, 19:49
Temat postu:
W tym roku to samo. Z Katowic można Spara kupic, z Pragi nie.
witja - 06-12-2012, 13:32
Temat postu:
Z Pragi do Polski należy kupić bilet według oferty SporoTiket.
Gonza - 06-12-2012, 18:02
Temat postu:
Ok, tylko SporoTiket jest do kupienia tylko w Czechach, ja natomiast mówię o sytuacji gdzie chcę w polskiej kasie kupić bilet z Pragi do Katowic w ofercie SparDay. Nie dało się. Ale w relacji z Pragi do Warszawy można było zakupić. Tak jak wspomniałem, 2 lata z rzędu miałem taki przypadek. Według warunków oferty powinno się dać kupić bilet z Pragi do Katowic.
Cytat:

Indywidualni podróżni zamierzający skorzystać z przejazdu w pociągach wskazanych w ust. 1, mogą nabyć bilet wg oferty SparDay ważny na przejazd w relacji:
1) Warszawa - Praha (na wszystkie odcinki międzynarodowe),
2) Praha - Warszawa (na wszystkie odcinki międzynarodowe)

witja - 06-12-2012, 19:42
Temat postu:
Akurat cena biletu SparDay w relacji Praha - Warszawa jest taka sama, jak Praha - Katowice. Skoro nie dało się kupić do Katowic, mogłeś kupić bilet do Warszawy i wysiąść w Katowicach...
Marcel Štancl - 07-12-2012, 11:00
Temat postu:
Mozno z tego w koncu nic niebende maszinisty PKP chca sztrajk okupacny by maszinisti ČD nejezdzili do Katowic i nieubirali pracu. Wsytko juz bylo gotowe i u was odbory niedali zgode.
Gonza - 07-12-2012, 16:08
Temat postu:
witja - i tak robiłem za każdym razem, kupując bilet do Warszawy a wysiadałem w Katowicach. Ale jeśli ktoś sam na to nie wpadnie, bo i kasjerki nie wiedziały co jest grane, to można odnieść po prostu wrażenie, że biletów w ofercie SparDay już nie ma i podróżny odejdzie z kwitkiem.
sopek - 07-12-2012, 18:25
Temat postu:
Czy ktoś mógłby potwierdzić/zaprzeczyć jakoby Skoda 380 ČD miałby obsługiwać EC PRAHA?
Marcel Štancl - 07-12-2012, 19:23
Temat postu:
OJ 380 020 na testach w Polsce byla? I na 380 mialy jezdzic polski maszinisty do granice austriackej Břeclav Na EC 110 Praga bede Husar. To wasza sprawa czi dajete zgode 380 na linie PKP czi maszinisty PKp sahetny srobic examinow z pradu premienego bo na Austriacke granice juz jest 25 000 V 50 Hz.

[ Dodano: 09-12-2012, 16:31 ]
oglondal ktos aki lok jechal na EC 110/111 po polskej stronie? ranek jechala na EC 111 z Pragi w kierunku Warszawy 380 jezeli ostala na pociagu to ja juz niezobaczem.

[ Dodano: 10-12-2012, 23:16 ]
tu juz w ruchu http://www.zeleznicny.net/modules/xcgal/displayimage.php?pid=17885
olie - 12-12-2012, 12:29
Temat postu:
Od nowego rozkładu podrożały promocyjne bilety CD. Zamiast 19 euro pierwszy szczebel kosztuje obecnie 24 euro. Drugi szczebel wynosi tyle co poprzednio - 29 euro. Kupując bilet w Czechach trzeba doliczyć jeszcze 3 euro za obowiązkową miejscówkę na polski odcinek trasy.
katowicer - 12-12-2012, 16:13
Temat postu:
Koniec z EC Praha jak dla mnie. Leo Express do Bohumina za 137 kc, potem CD do Cesky Tesin za 40 kc i witamy w PL.
Marcel Štancl - 12-12-2012, 18:37
Temat postu:
to milej podrozi http://rail.phototrans.eu/14,74052,0,Stadler_Flirt_.html
sympatyk - 21-11-2013, 17:33
Temat postu:
Od 15 grudnia 2013 r. pociąg zostaje zawieszony.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17089/Od-15-grudnia-wiecej-pociagow-TLK-i-EIC.html

Z resztą nie będzie już ŻADNEGO BEZPOŚREDNIEGO POCIĄGU Z MIEJSCAMI DO SIEDZENIA łączącego te dwie stolice Shocked
Dodam że Pragę ze stolicami pozostałych graniczących z Czechami państw połączy SIEDEM bezpośrednich pociągów z Berlinem czy Bratysławą oraz OSIEM z Wiedniem.
TKMaxx - 21-11-2013, 18:14
Temat postu:
sympatyk napisał/a:
Od 15 grudnia 2013 r. pociąg zostaje zawieszony.


O tym było wiadomo już od dawna.

sympatyk napisał/a:
Z resztą nie będzie już ŻADNEGO BEZPOŚREDNIEGO POCIĄGU Z MIEJSCAMI DO SIEDZENIA łączącego te dwie stolice Shocked


Tutaj trochę minąłeś się z prawdą. Gdybyś napisał, że nie będzie żadnego DZIENNEGO ... to wtedy miałbyś rację. Trzeba jednak pamiętać, że Chopin oprócz wagonu sypialnego i kuszetki prowadzi również bezpośredni wagon z miejscami do siedzenia w relacji WWO - Praha Hl.n. - WWO.

sympatyk napisał/a:
Dodam że Pragę ze stolicami pozostałych graniczących z Czechami państw połączy SIEDEM bezpośrednich pociągów z Berlinem czy Bratysławą oraz OSIEM z Wiedniem.


Tu masz całkowicie rację. W "naszym" przypadku jednak zarządy obydwu kolei (CD i PKP) doszły do wniosku, że w ciągu dnia wystarczą trzy pociągi EIC/EC do Bohumina i Ostravy, skąd można bez problemu dotrzeć do Prahy jednym z wielu połączeń obsługiwanych przez CD, REGIOJET czy LEO Express.
sympatyk - 21-11-2013, 18:28
Temat postu:
TKMaxx napisał/a:
Chopin oprócz wagonu sypialnego i kuszetki prowadzi również bezpośredni wagon z miejscami do siedzenia w relacji WWO - Praha Hl.n. - WWO.

Uff!.. Nic się nie stało, Polacy NIC SIĘ NIE STAŁO Wink
sebek - 21-11-2013, 19:24
Temat postu:
Czy Praha nie mogła być przetrasowana, np. od Katowic do Wrocławia i dalej p.Kłodzko, Międzylesie, ewentualnie w niższej kateg. Lub w relacji jak dawna Bohemia czyli przez Kalisz, Łódż.
Likwidacja pociągu to może zła decyzja, dlaczego nie poszukano innego rozwiązania, np.powrotu dawnej Bohemi ale w wydaniu dziennym.
atakan - 22-11-2013, 15:16
Temat postu:
sebek, I co jeszcze? Wagony Z2A i Z2B ? Masz kolego fantazję.
Darthlol - 26-11-2013, 16:43
Temat postu:
Nie ma szans na powrót Bohemii, proszę swoich pomysłów nie umieszczać w tym dziale sebek, !!!

Doszły mnie słuchy, że podobno (w wrześniu się o tym dowiedziałem) do EIC Polonia maiały być dołączane wagony do Pragi, dlaczego nic z tego nie wyszło, wiecie może coś o tym?
olie - 10-12-2013, 16:43
Temat postu:
Jest jakaś szansa na SparDay do Czech w nowym rozkładzie? Już nawet do Ostrawy by mogło być.
Nebbud - 10-12-2013, 16:52
Temat postu:
Ponieważ Czechom nie pasowały godziny Polonii, a Polakom nie pasowały godziny zaproponowane przez Czechy.
soko - 11-12-2013, 13:07
Temat postu:
Jedne z ostatnich przejazdów EIC "Praha"

9. grudnia 2013r. Katowice


10. grudnia 2013r. Pszczyna


11. grudnia 2013r. Pszczyna

sebek - 11-12-2013, 17:11
Temat postu:
Myślę, że temat EIC Praha powróci w najbliższych rozkładach, może 2015? Jakoś mi sie nie chce wierzyć, że Czesi nie chcą połączenia które od lat było w rozkładach jazdy. To samo IC, zawsze im zależało na tym pociągu, bywały lata, że wagony były zestawiane przez IC. Coś tu nie gra z tym pociągiem, ale może to chwilowa przerwa i będzie powrót? Przez kilka lat nie było bezpośrednich EC Warszawa - Budapeszt i jak widać, powrót udany. Dlatego uważam, że temat EC Praha powróci w niedalekiej przyszłości.
jacwol - 11-12-2013, 21:26
Temat postu:
Tak naprawdę to nie wiadomo komu ten pociąg nie pasował. IC podało że likwidacja jest na wniosek Czechów a na stronie CD była informacja że EC Praha wylatuje na żądanie IC. Jednym słowem czeski film.
Pirat - 29-01-2014, 20:26
Temat postu:
Historia znikania pociągu EC „Praha”

Odsłaniamy kulisy likwidacji pociągu EuroCity „Praha” – jedynego dziennego połączenia stolic Polski i Czech.

http://3obieg.pl/historia-znikania-pociagu-ec-praha
Marcel Štancl - 02-02-2014, 09:07
Temat postu:
Mojim zdaniem w rozkladu 2014/2015 ponowu bede mozno i 2 pary nowego polanczenia. rzeciw remonty EP09 do ruchu kolei Czeskich to wielke koczty.
sebek - 02-02-2014, 11:07
Temat postu:
Miejmy nadzieję, że połączenie powróci od grudnia. Skoro są jakieś rozmowy, pewnie znajdą dogodne godziny kursowania tego pociągu. Trochę wstyd, likwidować jedyny dzienny EC między dwoma stolicami, a zasłanianie się przepustowością CMK, chyba nie do końca jest dobrym tłumaczeniem.
Dlaczego EC Praha nie wyjechał z Warszawy po godzinie 11, między Varsovią a Sobieskim, skoro np. o tej godzinie jest TLK Korczak do Krakowa, czyli na CMK można o tej porze uruchamiać pociągi.
Wszystko jest bardzo podejrzane w temacie EC Praha, ale liczę, że pociąg pojawi się w rozkładzie 2014/15.
sympatyk - 11-07-2014, 19:21
Temat postu:
Powróci EC Praha.

Wstępny zarys rozkładu jazdy połączeń międzynarodowych zakłada przywrócenie bezpośredniego połączenia Warszawy i Pragi. W ubiegłym roku PKP Intercity oraz Koleje Czeskie zrezygnowały z uruchamiania połączenia EuroCity „Praha”, które każdego dnia kursowało pomiędzy Pragą i Warszawą. Pojawiły się wówczas wątpliwości która ze stron jako pierwsza zainicjowała likwidację połączenia. Ówczesne deklaracje PKP Intercity, jakoby połączenie miało powrócić od grudnia 2014 roku, być może zostaną zrealizowane.
– PKP Intercity w porozumieniu z ČD (České Dráhy) planuje ponowne uruchomienie połączenia EIC Praha w edycji RJ 2014/15 tj. po zakończeniu prac na CMK. Rezygnacja z prowadzenia pociągu EIC Praha w rozkładzie jazdy 2013/4 spowodowana jest ograniczeniem liczby tras na Centralnej Magistrali Kolejowej podczas modernizacji i związanym z tym brakiem możliwości koordynacji układu kursowania tego pociągu na terenie PKP i CD – tłumaczyła wówczas Zuzanna Szopowska, rzeczniczka prasowa PKP Intercity.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/53121/powroci_ec_praha_sobieski_z_gdyni_do_wiednia.html
Marcel Štancl - 16-07-2014, 14:10
Temat postu:
1 para pociagow zamalo. Trzeba 2 pary , jezeli Praga - Wieden bede jezdzic railjet co 2 godziny Praha - Bratislava bede tez krotki takt po co Praha Warszawa tyle raz dzienie
Anonymous - 16-07-2014, 16:10
Temat postu:
Oczywiście, że za mało. Teraz pociągi jeżdżą co 2 godziny do Ziliny, a mogłyby na przemian z Pragi na Zilinę i Warszawę. Z 3 połączenia by się uzbierały i z czasem zyskałyby na popularności.
Marcel Štancl - 17-07-2014, 08:18
Temat postu:
Mozno bylo by tez ponowu uruchomic cos Praha - Wroclaw - Warszawa. Przeciw juz siec trakcijna jest na cialej trasie i tez linija remontowana.
sympatyk - 14-08-2014, 11:18
Temat postu:
Od nowego rozkładu jazdy w grudniu powróci pociąg EC "Praha".

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/53544/nowy_rozklad_intercity_bydgoszcz_leszno_gliwice_straca_eic_do_warszawy.html
Shinzon - 25-08-2014, 18:57
Temat postu:
sympatyk napisał/a:
Od nowego rozkładu jazdy w grudniu powróci pociąg EC "Praha".

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/53544/nowy_rozklad_intercity_bydgoszcz_leszno_gliwice_straca_eic_do_warszawy.html


Pewnie pojedzie zamiast Varsovi.
Marcel Štancl - 27-09-2014, 08:30
Temat postu:
sa juz dostempne informacje kiedy bede Praha jezdzic? Tez denerwuje mnie ze Wroclaw - Praha niebede pospiezny, po co ? Jezeli kybel EN57AL pojade Wroclaw - Pardubice to juz oprzedkosczi konstrukcijnej 120 km/godzinie jest zdolny do Pragi! Po co pociag duzo zatrimuje i dlugi czas podrozny?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group