INFO KOLEJ - forum kolejowe

Infrastruktura - Modernizacja linii Skarżysko-Kamienna - Ocice

Zwrotnicowy - 13-02-2013, 10:20
Temat postu: Modernizacja linii Skarżysko-Kamienna - Ocice
W tym roku na "świętokrzyskim" odcinku linii 25 są przewidziane następujące modernizacje i remonty:

Tor nr 1 i 2 Skarżysko SKE-Wąchock 145.904 km-154.651 km.Modernizacja obiektów inżynieryjnych.Tor nr 2 ruch dwukierunkowy.Tor nr 1 przerwa w ruchu.Termin 14.04-24.06.2013

Tor nr 1 i 2 Wąchock-Starachowice Wschodnie 156.042 km-160.701 km.Wymiana rozjazdów nr 4 i 5 stacja Starachowice Wschodnie.Regulamin tymczasowy.Termin 14-26.06.2013

Stacja Starachowice Wschodnie.Tor nr 1 160.956 km-161.978 km.Tor nr 2 160.980 km-162.005 km.Modernizacja obiektu w km 161.018.Regulamin tymczasowy.Termin 22.04-30.08.2013r

Tor nr 1 Starachowice Wschodnie- Kunów 171.175 km-172.761 km.Naprawa przejazdu.Termin 12-15.06.2013
Tor nr 2 Starachowice Wschodnie-Kunów 181.432 km-181.990 km.Wymiana rozjazdów 1,7,8,9 w stacji Kunów.Regulamin tymczasowy.Termin 25.09-9.10.2013
Na tym odcinku będą prowadzone również inne prace,ale jeszcze nie wiem dokładnie co i jak.

Stacja Kunów.Tor nr 1 i 2.181.676 km-183.089.Wymiana nawierzchni torowej,wymiana rozjazdów.Regulamin tymczasowy.Termin 13.09-28.10.2013.

Tor nr 1 i 2 Kunów-Ostrowiec Św. 182.887 km-189.003 km.Modernizacja obiektów inżynieryjnych,Wymiana rozjazdu nr 4 w Ostrowcu Św. i 15,19 w Kunowie.Termin 25.06-9.10 .2013.Jednotor dwukierunkowy oraz przerwy w ruchu.

Stacja Ostrowiec Świętokrzyski.Tor nr 1 i 2 188.553 km-190.038 km.Modernizacja peronu,wymiana nawierzchni torów,wymiana rozjazdów 4,5,11,25.Regulamin tymczasowy.Termin 26.04-9.10.2013.

Odcinek Zalesie Gorzyckie-Sobów opisałem w temacie "Ratujmy kolej w Sandomierzu".11 lutego zakończyły się konsultacje społeczne do WPIK do 2015.Może uda się przyspieszyc modernizacje odcinka Cmielów-Zalesie Gorzyckie,które jest najważniejszym problemem ( przy dobrej woli "władzy" w 2014 byłby koniec,ale to tylko moje zdanie..).Pozostaje czekac na informacje
Nowak - 05-07-2013, 06:30
Temat postu:
- My jako województwo podkarpackie wstępnie uważamy, że na tę listę powinny trafić projekty dotyczące szybkiego dojazdu do Warszawy, czyli modernizacja linii nr 25, która też została zgłoszona przez woj. świętokrzyskie.
Arrow http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14807/Miliony-zlotych-na-podkarpacka-kolej.html
maciej30 - 10-07-2013, 14:21
Temat postu:
od sierpnia 2014 po planowanym zakończeniu elektryfikacji linii 71 Ocice - Rzeszów Monciak pojedzie od sandomierza przez Tarnobrzeg - kolbuszową - rzeszów co ma skrócic czas przejazdu do przemyśla o 25 minut. Już jest wstępnie tak wytrasowany od sierpnia przyszłego roku wszystko zależy od zakończenia elektryfikacji 71.
Zwrotnicowy - 24-07-2013, 09:08
Temat postu:
Od 5 sierpnia zacznie się remont odcinka Zalesie Gorzyckie-Sobów.Budy pracownicze już stoją w Sandomierzu
Modernizacja linii 25 odcinek Zalesie Gorzyckie-Sobów
PFU do przetargu Zalesie Gorzyckie-Sobów
Ciekawe ile Czesi będą robić ten fragment"25"
ET05 - 24-07-2013, 15:15
Temat postu:
Myślę, że dość szybko, co nie jest trudne w porównaniu z remontami innych linii Wink Zwłaszcza tych nigdy nie zaczętych Wink
Zwrotnicowy - 25-07-2013, 09:58
Temat postu:
Też mam taką nadzieję,że temat ogarną i zrobią jak należy.Teraz pozostaje czekać i czekać i czekać... na remont odcinka Ćmielów-Zalesie Gorzyckie,które jakby nie było jest kluczową sprawą na ciągu linii 25 i 71...
Krystian - 25-07-2013, 22:06
Temat postu:
ET05 napisał/a:
Myślę, że dość szybko, co nie jest trudne w porównaniu z remontami innych linii Wink Zwłaszcza tych nigdy nie zaczętych Wink

Ja bym jednak był ostrożny z tą szybkością... Biorąc pod uwagę stan dewastacji popowodziowej stacji Sandomierz to mogą nie wyrobić się do końca obowiązującego rozkładu. Dębę Rozalin tłuki niemal 10 miesięcy...
Zouave - 28-07-2013, 22:21
Temat postu:
Na razie od Ćmielowa TLK (jechałem "Sanem" )zasuwa jak przeciąg. Żadnych prac od Ćmielowa do Sandomierza nie widać.
Poza tym ruch bardzo duży. Wczoraj (sobota) na odcinku Sandomierz - Skarżysko na POdg. Metan stał Monciak, wyprzedzałem albo mijałem aż 5 towarowych.
Zwrotnicowy - 03-09-2013, 13:39
Temat postu:
Pracę na modernizowanym odcinku idą pełną parą. Zdemontowane tory 1 i 3 w Sandomierzu.W stronę Zalesia tor oczyszczony, most na wiśle nabiera nowego koloru Cool..lada dzięn będą obsadzać fundamenty pod nowe słupy trakcyjne.Nic tylko się cieszyć.Dodatkowo Energetyka od Dwikóz aż do Ostrowca ciągle coś majstruje przy sieci.

[ Dodano: 07-11-2013, 10:05 ]
Remont odcinka Sandomierz-Zalesie Gorzyckie dobiega końca. Most nad Wisłą odnowiony. Na Stacji Sandomierz prace dobiegają końca. Pozostało położyć tor, bo podkłady już leżą ( od wylotu z Sandomierza do mostu nad Wisłą). Ponadto wymieniono rozjazd w Ocicach pozwalając zjazd na krzywo z prędkością V-100km/h z linii 25 na linie 71.Trzeba jeszcze dostosować SRK i przerobić trakcje nad rozjazdem.TLK Monciak nadal będzie śmigał objazdem przez D29-70,ponieważ OHL zaczęła remont D29-25 na odcinku Dwikozy-Jakubowice, co jest pewnym zaskoczeniem.Remont odbywa się z użyciem materiałów staroużytecznych. Żeby to nie odsunęło prawdziwą rewitalizację Neutral

[ Dodano: 04-08-2014, 17:00 ]
W tym roku nie będzie już żadnych prac.Odcinek Ćmielów-Jakubowice będzie rewitalizowany na wiosnę 2015 roku oraz głowice wjazdowe i wyjazdowe w St.Wąchock.Co ciekawe jak "pewni panowie" dograją co trzeba to ruszy też w 2015 r. wyczekiwana rewitalizacja odnicka D29-25 Ocice-Dębica. Cool Podkarpacie odżyje.
sympatyk - 01-09-2014, 18:53
Temat postu:
Linia nr 25 w europejskiej sieci.

W portalu „Radio Kielce” można przeczytać o włączeniu linii kolejowej Łódź Kaliska - Dębica do Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Zostało to odebrane jako sukces, czemu trudno się dziwić zważywszy na fakt, że jeszcze 1,5 roku odcinkom tej trasy groziło wyłączenie z eksploatacji. Nowa sytuacja odcinka Tomaszów Mazowiecki - Skarżysko-Kamienna powinno przyspieszyć jego modernizację (wraz z elektryfikacją).
O inwestycję zabiega samorząd województwa świętokrzyskiego. Zarząd województwa chce, aby środki na inwestycję trafiły zza pośrednictwem właściwego ministerstwa. Nie wyklucza jednak, że inwestycja może być wsparta z puli środków zarządzanych przez samorząd wojewódzki, w szczególności z regionalnego programu operacyjnego. Samorząd wojewódzki zaplanował skierowanie 29 mln euro na kolej z puli 130 mln euro przeznaczonych na transport – podała regionalna rozgłośnia.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/53745/ekspresem_przez_media_zapowiadane_inwestycje.html
maruda - 16-09-2014, 09:19
Temat postu:
To nic innego jak próba ratowania statusu węzła w Skarżysku Kamiennej,linia 25 tylko w części się jakoś bilansuje,odcinek Skarżysko-Tomaszów nawiedza średnio 1 pociąg na dobę.Urzędnicy bąkający coś o reaktywacji ruchu osobowego na tym odcinku zapomnieli już że ostatnio bywało tak,że jedynymi pasażerami uruchamianych tam niegdyś poć.była ich obsługa.W tamtym rejonie całkowitą inicjatywę przejęło busiarstwo i trudno będzie teraz z nimi konkurować.
Zwrotnicowy - 28-12-2014, 10:23
Temat postu:
Pojawił się już harmonogram zamknięciowy na 2015 i 2016
Zakmknięcia torowe 2015-2016
Ciekawie się zapowiada na LK 25.Zobaczymy w realu jak to będzie Zg
ET05 - 28-12-2014, 17:25
Temat postu:
Podobnie jak z elektryfikacją 71 Wink
sympatyk - 30-12-2014, 15:11
Temat postu:
Przygotowania do modernizacji trasy Skarżysko Kamienna - Stalowa Wola.

PKP Polskie Linie Kolejowe szukają wykonawcy na prace przygotowawcze na wybranych liniach kolejowych w Świętokrzyskiem i na Podkarpaciu w perspektywie UE 2014-2020. Zlecenie obejmuje opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla modernizacji linii kolejowych nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna-Sandomierz oraz nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola-Tarnobrzeg/Sandomierz-Ocice/Padew.
Zadaniem firmy, który zdobędzie kontrakt będzie m.in. analizy kosztów i korzyści związanych z inwestycją, przygotowanie prognozy społeczno-gospodarczej, analizy stanu istniejącego infrastruktury kolejowej i taboru, analizy marketingowej i ruchowej wariantów inwestycyjnych, analizy technicznej wszystkich wariantów inwestycyjnych projektu (wraz z oszacowaniem kosztów) oraz opcjonalne opracowanie dokumentacji do następnych etapów realizacji projektu i Opisu Przedmiotu Zamówienia- Programu Funkcjonalno-Użytkowego.
Prace przygotowawcze są częścią programu modernizacji połączenia Rzeszowa z Warszawą przez Skarżysko-Kamienną, a sam linia kolejowa nr 25 z Dębicy, przez Sandomierz, Ostrowiec, Skarżysko do Łodzi została wpisana w sieć transeuropejskich korytarzy transportowych TEN-T, czyli najważniejszych tras transportowych w Unii Europejskiej.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22621/Przygotowania-do-modernizacji-trasy-Skarzysko-Kamienna-Stalowa-Wola.html
maruda - 04-01-2015, 09:18
Temat postu:
Nie ma linii Skarzysko-Stalowa Wola ściśle mówiąc.Pisze się o odcinku Skarżysko-Sandomierz i o firmie która zrobi studium wykonalności,tyle że remont tego odcinka rozpoczął się bodaj w 2009r.czyżby bez przeprowadzenia wymaganego studium wykonalności dla w/w linii???Pytanie jest poważne bo śmierdzi tu co najmniej marnotrawstwem i nieudolnością,chyba że takie studium wykonuje się dla każdego toru danej linii z osobna a nie dla linii jako całości,wie ktoś jak to jest?
rail_user - 04-01-2015, 11:59
Temat postu:
Umiesz czytać ze zrozumienie ? To przeczytaj jeszcze raz dwa pierwsze zdania z akcentem na pierwsze zdanie !
maruda - 04-01-2015, 14:02
Temat postu:
Wolałbym abyś odnosił się do problemu ad rem a nie ad personam,ale dobrze,skoro tak wolisz to ja z kolei odsyłam cie do tego co napisałem i przypominam,że remont rzeczonego odcinka jest już w toku i nie rozumiem po co dodatkowo jeszcze jakieś studia wykonalności teraz,kiedy machina została wprawiona w ruch.Jesteś w stanie zrozumieć tę banalną rzeczywistość?Ponad to zdaję się że ja grzecznie pytałem a pytanie moje skierowane było do normalnych ludzi,po co zatem zabierasz głos?
rail_user - 04-01-2015, 15:26
Temat postu:
1.Z jakich środków jest/był remont do roku 2014 ?
2. Z jakich środków będzie remont po 2014 ?
Jak to zrozumiesz to będziesz wiedział dlaczego potrzeba SW.
A jak ktoś się uważa za "normalnego" to powinien to zrozumieć ! Chyba , że "normalni" są na Onecie/Wp/ect.
krokodyl - 07-01-2015, 08:32
Temat postu:
rail_user napisał/a:
1.Z jakich środków jest/był remont do roku 2014 ?
2. Z jakich środków będzie remont po 2014 ?
Jak to zrozumiesz to będziesz wiedział dlaczego potrzeba SW.

Sorry ale wetnę się w dyskurs,bo jeśli tak jest jak piszesz,oznacza to że studium wykonalności robi się "pod perspektywę finansową"a nie pod konkretny projekt.Jeżeli remont został już rozpoczęty,oznacza to tak na chłopski łeb,że takie studium dla tej linii zostało już zrobione a studium wykonalności robi się wg.ściśle określonych wytycznych,których kryteria nie zmieniły się od 2009r.do dotychczas i nic nie wiadomo aby ktoś w ogóle próbował przy tym majstrować.Na mój chłopski rozum,pytanie postawione przez marudę jest zasadne,bo nawet jeśli jest tak jak piszesz kolego,oznacza że ktoś będzie za publiczną kasę wyważał otwarte drzwi.
rail_user - 07-01-2015, 14:59
Temat postu:
A może w poprzednich etapach nie musiano robić SW ? Bo np. finansowanie bylo z FK lub Budżetu ? A teraz postanowiono , ze z ( bożą) "pomocą' UE ?!
Poczytac trochę o zasadachnprzyznawania środków "pomocowych". To naprawdę nie boli Śmiech a nie wewszystkim wietrzyć spisek bankomatów/platformersów/żydów/masonów i Bóg raczy wiedziec kogo.
maruda - 08-01-2015, 12:58
Temat postu:
rail_user napisał/a:
A może w poprzednich etapach nie musiano robić SW ? Bo np. finansowanie bylo z FK lub Budżetu ? A teraz postanowiono , ze z ( bożą) "pomocą' UE ?!
Poczytac trochę o zasadachnprzyznawania środków "pomocowych". To naprawdę nie boli Śmiech

Ja myślałem że skoro uderzyłeś w mentorsko pouczające tony,to wiesz na ten temat wszystko mecenasie wiedzy wszelakiej,bo przecież czytanie nie boli Zg Zawiodłem się...
sympatyk - 22-06-2018, 18:20
Temat postu:
Modernizacja trasy ze Skarżyska-Kamiennej do Sandomierza.

Efektem modernizacji prawie 100 km linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz będą dobre warunki do przywrócenia regularnego ruchu pasażerskiego z Ostrowca Świętokrzyskiego do Sandomierza. Podróżni zyskają wygodny dostęp do pociągów na 22 stacjach i przystankach. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe 80 km/h, co skróci czas przejazdu. Roboty planowane są do 2021 roku.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/32258/plk-szykuja-dobre-podroze-ze-skarzyska-kamiennej-do-sandomierza.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group