INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Linia Wrocław - Międzylesie

bart - 19-11-2013, 14:02
Temat postu: Linia Wrocław - Międzylesie
Czy ktoś wie co od dłuższego czasu dzieje się na odcinku Żórawina - Strzelin ??? Pociągi tę trasę pokonują w aż 60min. Na całym odcinku prędkość wynosi 30 km/h . Ludzie wracający z pracy są zaskoczeniu i zniechęceni do podróżowania pociągiem . Jedyne co zauważyłem to robiony jest przejazd w okolicy Węgier Question
Dolnoślązak - 19-11-2013, 14:20
Temat postu:
bart napisał/a:
Czy ktoś wie co od dłuższego czasu dzieje się na odcinku Żórawina - Strzelin ??? Pociągi tę trasę pokonują w aż 60min. Na całym odcinku prędkość wynosi 30 km/h . Ludzie wracający z pracy są zaskoczeniu i zniechęceni do podróżowania pociągiem . Jedyne co zauważyłem to robiony jest przejazd w okolicy Węgier Question


bart tu jest odpowiedź

Z powodu fatalnej infrastruktury kolejowej na linii 276 pociągi z Wrocławia Gł. w kierunku Kłodzka, Międzylesia, Lichkova i odwrotnie osiągają bardzo duże opóźnienia Exclamation sięgające 20, 30 i więcej minut opóźnienia.
Czy IZ Opole podejmie się szybkiego remontu na tej linii Question .
Bartuś - 19-11-2013, 14:54
Temat postu:
Przecież to jest kpina z pasażerów i przewoźników Confused. Polskie Linie Kolejowe (prawdopodobnie złośliwie) nie dostosowują rozkładów jazdy do ograniczeń prędkości. To samo (tylko że w dużo mniejszej skali) jest na nadodrzance (codziennie czuję to na własnej skórze) i wielu innych liniach w Polsce.

Co do masakry na linii 276, to naprawdę nie ma żadnych planów wprowadzenia komunikacji zastępczej albo chociaż zmiany rozkładu jazdy? Po co w takim razie remontowana jest "kudowianka", skoro nie będzie dojazdu do niej?
bart - 19-11-2013, 15:58
Temat postu:
Bardzo dziwna sprawa pomijając już ten rozkład ,ale od grudnia czas jazdy jest podobny jak w tym . Niby to ograniczenie czasowe bo są pomarańczowe wskaźniki ale ta sytuacja już trochę trwa . Kończą 309 a do stolicy dolnego śląską będziemy jechać tak jak wcześniej . Co do infrastruktury to nie jest tak źle pomijając ten dziwny teraz odcinek najszybszy pociąg trasę 130 km pokonywał w 1h59 min i tak było . To nie jest aż tak źle jak na innych odcinkach 276
Arek - 20-11-2013, 14:04
Temat postu:
Opóźnienia na trasie Wrocław - Międzylesie

Ze względu na zły stan infrastruktury pociągi pasażerskie kursujące na trasie Wrocław - Kłodzko - Międzylesie doznają dodatkowych opóźnień około 20 minut. Opóźnienia spowodowane są wprowadzeniem przez zarządcę infrastruktury ograniczeń prędkości do 20 i 30 km/h na odcinku Żórawina - Strzelin ze względu na zły stan szyn.

Zakład Linii Kolejowych w Opolu, który zarządza linią kolejową nr 276 na odcinku Żórawina - Strzelin, złożył obietnicę, iż dołoży wszelkich starań, aby wadliwe szyny zostały w jak najkrótszym czasie wymienione i została przywrócona rozkładowa prędkość pociągów.

Źródło:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17057/Opoznienia-na-trasie-Wroclaw-Miedzylesie.html
1marek133 - 20-11-2013, 14:31
Temat postu: Ciekawe jest te 20 minut opóźnienia
Opóźnienia są 30 minutowe. PLK sytuacji nie ułatwia, puszczając między Boreczkiem a Szczelinem po torze nr 2 na którym na razie ocalały normalny prędkości pociągów osobowych w dwie strony, co skróciło by opóźnienia w stronę kłodzka do 15 minut. Dojdzie do tego że na tym odcinku wożone będzie powietrze, bo nikt normalny nie skorzysta z tak konkurencyjnej oferty.
bart - 20-11-2013, 19:43
Temat postu:
No to pięknie . Teraz poczekamy parę lat . Eh .Jeszcze nie tak dawno pędziło się tym odcinkiem 120km/h .Najszybszy pociąg do Strzelina docierał po 25 min jazdy . Współczucie ludziom podróżującym do/z pracy .

[ Dodano: 22-11-2013, 17:20 ]
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17112/Utrudnienia-na-trasie-Wroclaw-Miedzylesie-PLK-przepraszaja.html

Pożyjemy zobaczymy . Oby to był styczeń.
Pirat - 28-11-2013, 00:14
Temat postu:
Od poniedziałku, 2 grudnia zmieni się rozkład jazdy pociągów PR na trasie Wrocław - Międzylesie.

Szczegółowy rozkład jazdy znajduje się TUTAJ
tomaszw22 - 10-12-2013, 19:22
Temat postu:
Zmiany w czasie przejazdu na odcinku Wrocław-Strzelin, dopiero od 09.03.2014 , wg sitkolu....

Tj. Do tego co było do tej pory czyli 30 parę minut...
ufoludek - 10-12-2013, 19:30
Temat postu:
To nie żadne zmiany. Tylko brak rozkładu zamknięciowego na ten okres. Równie dobrze może być wtedy Wrocław - Kłodzko 3h.
czarny_lotos - 10-12-2013, 20:23
Temat postu:
ciekawe jaki bedzie stan linii Międzylesie - Wrocław w grudniu 2014, kiedy ma być uruchomiony pociąg Trójmiasto - Praga. Oby czas przejezdu był korzystny
tomaszw22 - 10-12-2013, 20:43
Temat postu:
Ale połączenie TLK ROZEWIE Gdynia- Praga - o ile ruszy to od grudnia 2015 roku dopiero ;(

Ps. Na odcinku Gdynia -Międzylesie ma być w taryfie TLK a dalej jak EC .... czy coś akiego...

A co do linii jak porobią do marca 2013 odcinek Żórawina-Strzelin to nie będzie najgorzej...na całej trasie do granicy prędkość przyzwoita...

[ Dodano: 10-12-2013, 20:44 ]
Na razie od 15.12 pojedzie ta trasą IR GALICJA z Krakowa do Międzylesia...
bart - 11-12-2013, 11:18
Temat postu:
Linię przed wprowadzeniem ograniczenia najszybszy pociąg pokonywał w 1h 59 min (GLACENSIS) to jest naprawdę dobry czas patrząc na inne linię . W ogóle linia ma potencjał do jeszcze szybszej jazdy ale to odległy temat
czarny_lotos - 12-12-2013, 13:52
Temat postu:
tomaszw22 napisał/a:
Ale połączenie TLK ROZEWIE Gdynia- Praga - o ile ruszy to od grudnia 2015 roku dopiero ;(

Ps. Na odcinku Gdynia -Międzylesie ma być w taryfie TLK a dalej jak EC .... czy coś akiego...

A co do linii jak porobią do marca 2013 odcinek Żórawina-Strzelin to nie będzie najgorzej...na całej trasie do granicy prędkość przyzwoita...

[ Dodano: 10-12-2013, 20:44 ]
Na razie od 15.12 pojedzie ta trasą IR GALICJA z Krakowa do Międzylesia...


Myślałem, że już za rok będzie jeździł. Do końca 2015 powinno być skończononych dużo odcinków z trasy Gdynia- Międzylesie w tym między Wrocławiem a Poznaniem, więc połączenia może być bardzo atrakcyjne
bart - 04-02-2014, 12:02
Temat postu:
Wymienione zostały szyny na wjeździe od strony Żórawiny na łuku . A 30 tka nie ruszona
Marcel Štancl - 04-02-2014, 12:41
Temat postu:
Kiedys mialy jsme lanczenie Praga - Miedzylesye - Wroclaw - Warszawa i niebylo kontinualnie sieci trakcyjnej. W rozkladu jazdy waznym bez polanczenia besprostredniego stolic Praha - Warszawa , faktycznie udal sie rozklad jazdy.
Anonymous - 04-02-2014, 13:14
Temat postu:
Jak dobrze kojarzę, są plany powrotu takiego połaczenia, ale nie pamietam czy od grudnia 2014 czy 2015 roku
Dave - 16-02-2014, 10:31
Temat postu:
Cały czas (zdaje się) mowa była o prawdopodobnym wprowadzeniu tego pociągu (Gdynia - Wrocław/Praga) od przyszłego rozkładu jazdy, czyli od grudnia 2014! Nie wiem nawet, czy nie padła data czerwca 2014!
bart - 16-02-2014, 20:19
Temat postu:
To tak jak plk zapewniała ,że w styczniu wymienią szyny na Strzelin - Wrocław . Połowa lutego i nic . Wg nowego regulaminu przydzielania tras 2014/15 prędkości na linii 276 spadają w dół .Na niektórych odcinkach znacznie Exclamation
Anonymous - 17-02-2014, 11:36
Temat postu:
Pytasz i masz - ze stycznia zrobił się s...ierpień

Dolnośląskie: Od maja naprawa torów w rejonie Strzelina
W okresie od maja do sierpnia naprawiane będą tory na odcinku Żurawina – Strzelin, na linii nr 276 Wrocław – Międzylesie. Linia nr 276 została przed kilkoma laty zrewitalizowana na całej długości, dzięki czemu prędkość została podwyższona do 80-100 km/godz. Jednak w listopadzie 2013 r. PKP PLK przeprowadziły badania techniczne torów na 22-kilometrowym odcinku Żurawina – Strzelin, które wykazały wady szyn.
– Dla zapewnienia bezpieczeństwa konieczne było wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 i 20 km/h na obu torach na odcinku Żurawina – Strzelin. Wprowadzono w związku z tym zmiany w rozkładzie i przekazane zostały informacje dla podróżnych. Naprawa toru nr 2 na tym odcinku zostanie przeprowadzona w miesiącach maj-czerwiec. W kolejnych dwóch miesiącach, po naprawie toru nr 2, roboty objęłaby tor nr 1. Terminy realizacji podyktowane są możliwościami technologicznymi regeneracji i zgrzewania oraz harmonogramem zaplanowanych zamknięć torowych – informuje „Rynek Kolejowy” Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
Ograniczenie prędkości na odcinku Żurawina – Strzelin jest bardzo odczuwane przez podróżnych. Obecnie pociągi PR Regio pokonują ten odcinek w 45-50 min – ponad 20 min dłużej niż przed wprowadzeniem ograniczenia prędkości.

http://www.rynek-kolejowy.pl/50897/dolnoslaskie_od_maja_naprawa_torow_w_rejonie_strzelina.html
bart - 17-02-2014, 12:02
Temat postu:
No to jakieś światełko w tunelu się pojawiło . Miejmy nadzieję ,że tym razem będą trzymali się tego co ogłaszają
Anonymous - 30-06-2014, 17:23
Temat postu:
Opóźnienia na trasie do Kłodzka

Z powodu nieukończenia w terminie prac remontowych, prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na odcinku Boreczek - Strzelin, pociągi na trasie Wrocław - Międzylesie kursują z opóźnieniami.

Zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., awaryjnie wydłużył prace w torze nr 2 na szlaku Boreczek - Strzelin. Zakończenie tych prac pierwotnie planowane było na dzień 27 czerwca br. W związku z tym pociągi w obu kierunkach kursują obecnie z opóźnieniami po wolniejszym torze nr 1, na którym obowiązują ograniczenia prędkości do 20-30 km/h.

O terminie przywrócenia ruchu pociągów zgodnie z założonym rozkładem jazdy, poinformujemy niezwłocznie po otrzymaniu potwierdzenia na ten temat od spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Za powstałe utrudnienia przepraszamy, jednocześnie informujemy, iż nie wynikają one z winy przewoźnika.

http://przewozyregionalne.pl/node/14455

Ode mnie: taka nowa świecka tradycja - o sukcesach informuje PLK na swoich stronach o porażkach muszą informować przewoźnicy.
Sławek - 02-07-2014, 15:17
Temat postu:
Ktoś wie kiedy maja skończyć ?
Anonymous - 02-07-2014, 19:08
Temat postu:
Do końca października bieżącego roku.
Anonymous - 03-07-2014, 23:27
Temat postu:
Ale jeden tor już ponoć przejezdny
http://www.rynek-kolejowy.pl/53004/strzelin_pociagi_maja_przyspieszyc_od_jutra.html
sympatyk - 22-07-2014, 22:03
Temat postu:
Uszkodzone tory i rozjazdy na linii Wrocław Główny – Międzylesie.

Urząd Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przepisów dotyczących obowiązków zarządcy infrastruktury kolejowej w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego na linii nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie.

Nieprawidłowości polegały na niespełnianiu przez zarządcę warunków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego i bezpieczną eksploatację pojazdów kolejowych, a także niedostateczne działania likwidujące zagrożenia dotyczące bezpieczeństwa ruchu.

Prezes UTK nakazał usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości w terminie do 31 grudnia 2014 r. Na podstawie art. 108 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego nadał decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20426/Uszkodzone-tory-i-rozjazdy-na-linii-Wroclaw-Glowny-Miedzylesie.html
Marcel Štancl - 22-07-2014, 22:34
Temat postu:
Jezeli bede remont Wroclaw - Miedzylesye to Osobowke do Czech z Wroclawia beda skasowane? Po co jest tylko 1 linija czyna Wroclaw - Czechy?
tomaszw22 - 23-07-2014, 12:08
Temat postu:
Spokojnie.... Pamiętaj że w Polsce kolej funckjonuje w specyficzny sposób, remont będzie robiony na wariata - odcinkami.... a co za tym będzie wprowadzona KKZ- Autobusowa Komunikacja Zastępcza na pewnych odcinkach - np. jak będzie robiony odc. Strzelin-Kamieniec Ząbkowicki... to składy z Czech będą kursowały do Kamieniec Ząbkowicki, dalej auutobus, i np w Strzelinie przesiadka na skład do Wrocławia..... nie powinno być odwoływania całych relacji, zwłaszcza pociągów międzynarodowych... jedyne utrudnienie , że trzeba przesiąść się do autobusu i dalej do pociągu - EWENTUALNIE tak może być.. ale spokojnie.. PKP PLK działa jak działa, i roboty zaczną się 1- góra 2 miesiące przed upływem terminu Wink



Marcel Štancl napisał/a:
Jezeli bede remont Wroclaw - Miedzylesye to Osobowke do Czech z Wroclawia beda skasowane? Po co jest tylko 1 linija czyna Wroclaw - Czechy?

Marcel Štancl - 23-07-2014, 14:14
Temat postu:
Pasowalo by lanczenie Wroclaw - Meziměstí - Pardubice po czas prac torowych.
Jerry - 23-07-2014, 15:13
Temat postu:
Marcel Štancl napisał/a:
Jezeli bede remont Wroclaw - Miedzylesye to Osobowke do Czech z Wroclawia beda skasowane? Po co jest tylko 1 linija czyna Wroclaw - Czechy?


Jeszcze jest sezonowe Trutnov Język
rail_user - 23-07-2014, 16:21
Temat postu:
Czy te "pacany" z Uteku obudzili się z błogiego snu i wydają nakaz ( między innymi) na szyny oc z wadami w okolicach Strzelina ?
bart - 20-06-2015, 17:22
Temat postu:
Pojawiają się informacje na temat remontu odcinka Kłodzko - Międzylesie .Czy zna ktoś dokładny termin i zakres prac Question Podobno zamknięcia całodobowe . Towary przez Mieroszów ,Lubawkę Question
bystrzak2000 - 21-06-2015, 11:33
Temat postu:
W wykazie zamknięć torowych widnieją dwa zamknięcia: 10-14.08 wymiana podrozjezdnic na podg Kłodzko Nowe oraz 7-14.09 wymiana szyn na szlaku Domaszków - Międzylesie.
bart - 21-06-2015, 11:40
Temat postu:
Tak to prawda tyle widnieje w wykazie zamknięć torowych w rjp 14/15. Z pewnych źródeł słyszałem ,że mówi się nawet o miesiącu zamknięć i grubszej robocie na odcinku Gorzanów-Międzylesie !!!
Adam M. - 21-06-2015, 16:21
Temat postu:
Kłodzko Główne - Lichkov 100% linii
bart - 21-06-2015, 18:25
Temat postu:
Na filmie widać miejsca gdzie są przygotowane szyny na wymianę . Tylko patrząc na datę filmu pozostaje pytanie czy zostało już to wymienione czy czeka do planowego zamknięcia Question
Scz - 15-09-2015, 20:44
Temat postu:
Podobno linia do Międzylesia zamknięta do końca roku. Ktoś coś wie na ten temat? Jakiś grubszy remont?
Anonymous - 16-11-2015, 00:25
Temat postu:
Przy okazji remontu pięknie rozkomunikowane pociągi w Kłodzku. Przyjazd z Wrocławia 10:43, odjazd do Międzylesia 10:34. Przyjazd z Wrocławia 14:14 / 14:39, odjazd do Międzylesia 14:06. Pociągi z Kłodzka jadą na czeską stronę, więc rozumiem, że ciężko opóźniać odjazd, ale czy w tej sytuacji nie mogłyby wyjeżdżać wcześniej składy z Wrocławia? Zwłaszcza ten przyjeżdżający 10:43 nie powinien być problemem - jedzie z Lezszna, czeka we Wrocławiu 25 min.
Pirat - 10-05-2016, 22:24
Temat postu:
Na linii Wrocław – Międzylesie na razie bez modernizacji. Będą prace utrzymaniowe i naprawcze.

Jeden z posłów opozycji postuluje wykonanie modernizacji linii kolejowej nr 276. Wskazuje potrzebę przesunięcia ujętej w Krajowym Programie Kolejowym inwestycji z listy rezerwowej na listę podstawową. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zapewnia jedynie o tym, że będą wykonywane prace o charakterze utrzymaniowym na odcinku liczącym ok. 45 km.

Więcej na rynek-kolejowy.pl
Anonymous - 11-05-2016, 17:50
Temat postu:
A w okresie wakacyjnym całkowite zamknięcie odcinka Strzelin - Kamieniec Ząbkowicki
Więcej tu: http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/27773/szybciej-z-wroclawia-do-klodzka-i-miedzylesia.html
Pomijając "trafność" terminu, to już za bezmyślne uważam działanie Intercity, które miast puścić pociągi trasą objazdową, będzie wpychać ludzi do autobusów już we Wrocławiu. Większej "zachęty" do powrotu na kolej nie można było znaleźć... PR wprowadzi komunikację zastępczą. KD swoje nieliczne składy do Kudowy puści przez Wałbrzych i Nową Rudę.
bystrzak2000 - 11-05-2016, 19:52
Temat postu:
Przypomnę, że w 2012 już raz pudrowano odcinek Strzelin - Kamieniec Ząbkowicki i kilkumiesięczne zamknięcie skutecznie zniechęciło pasażerów. Co prawda dzięki skróceniu czasu przejazdu o 15-20 minut potok się odbudował, ale teraz będzie kolejny cios. Nie można było tego zrobić raz, a dobrze?
kolejtravel - 11-05-2016, 20:39
Temat postu:
Cytat:
A w okresie wakacyjnym całkowite zamknięcie odcinka Strzelin - Kamieniec Ząbkowicki


W linku, który podałeś nie widzę takiej informacji. Czy możesz w takim razie podać w jakim okresie nie da się dojechać z Kłodzka do Wrocławia (przez Kamieniec)?
walbol - 11-05-2016, 20:56
Temat postu:
W okresie 13 czerwca - 3 września br. Informacje są już widoczne w wyszukiwarce połączeń, w tabelach i plakatach (na razie tylko rocznych) na stronie PLK.
Anonymous - 12-05-2016, 05:57
Temat postu:
Dokładnie, "wyłuskałem" tą informację z tabeli PLK. Co ciekawe, tabela 230 obejmuje teraz także odcinek Wrocław - Jaworzyna Śl. - Kamieniec Ząbkowicki, wiec jest jeszcze mniej czytelna
bart - 30-08-2016, 16:23
Temat postu:
Kończy się remont odcinka Kamieniec-Strzelin a czas jazdy wg korekty rozkładu praktycznie bez zmian
kriss_18 - 30-08-2016, 19:56
Temat postu:
Czas przejazdu skróci się dopiero od zmiany rozkładu w grudniu , podobna sytuacja była na Podsudeckiej.
bystrzak2000 - 01-09-2016, 18:45
Temat postu:
bart napisał/a:
Kończy się remont odcinka Kamieniec-Strzelin a czas jazdy wg korekty rozkładu praktycznie bez zmian

A co tam się miało skrócić, jak ograniczeń było niewiele i większą część jechało się 100 km/h? Na tych kilku ograniczeniach można było urwać minutę lub dwie. Większy efekt może dać remont odcinka do Barda, ale tam zdaje się prace jeszcze się nie zakończyły.
bart - 02-09-2016, 07:46
Temat postu:
Wg moich obliczeń ograniczeń było 6 z czego niektóre dość długie i z v 40 . Faktem jest ,że od Kamieńca do Barda nic nie ruszone. Gorzej jednak wygląda sytuacja od Barda w kierunku Kłodzka gdzie pojawiło się kilka nowych ograniczeń .
bystrzak2000 - 04-09-2016, 09:45
Temat postu:
bart napisał/a:
Wg moich obliczeń ograniczeń było 6 z czego niektóre dość długie i z v 40 .

Jechałem pociągiem do/z Kłodzka tuż przez zamknięciem i poza szlakiem Biały Kościół - Henryków, specjalnie tych długich zwolnień nie stwierdziłem. Natomiast odniosłem wrażenie, że nie uwzględniono ich w rozkładzie, bo pociąg się do Wrocławia nie wyrobił.
KrzysiekkG - 14-09-2016, 19:23
Temat postu:
Prace utrzymaniowe będą jeszcze prowadzone pomiędzy Kamieńcem Ząbkowickim, a Kłodzkiem.

https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=bestOfferDetails&demandIdentity=175752
bart - 15-09-2016, 14:36
Temat postu:
Zakończony remont między Strzelinem a Kamieńcem docelowo miał być aż do Barda Przyłęk . Tyle wynikało z ogólnych informacji . Na dzień dzisiejszy nic od kamieńca się nie dzieje . Ma ktoś jakieś info na ten temat ??? Te prace utrzymaniowe to chyba inna działka ???
bystrzak2000 - 16-09-2016, 09:46
Temat postu:
To ogłoszenie to są dodatkowe prace, które trzeba tam wykonać, stąd pewnie to opóźnienie.
bart - 28-09-2016, 18:58
Temat postu:
Działają chłopaki między Kamieńcem a Przyłękiem właściwie Suszką .Tylko w miejscu gdzie było ograniczenie do 40 leżą nowe szyny
Synukz - 11-09-2017, 17:51
Temat postu:
czy pociągi relacji Wrocław Ziebice nie mogły by byc odciągnięte do kamienca/kłodzka? Jedzie taki o 12:10 i stoi do 14:30 pare w ziebicach Smile. Czy ten o 17:30 pare w tyg do ziebic w weekendy jedzie od kłodzka do Wrocławia....
tomaszw22 - 12-09-2017, 07:16
Temat postu:
Fakt, ten pociąg w obecnym kształcie to porażka Smile

Niestety w weekendy nie kursuje wogóle . Kurs 1-5, podobnie jak kurs z 17.40 ,który wogole pozbawiony jest sensu w obecnej relacji , powinien kursiować do/z Kłodzko Głowne.

Jednak jest nadzieja na lepsze Smile

Od grudnia .... 12.10 wylatuje , za niego wchodzi Szczeliniec do Kudowy Zdroju KD , jak również kurs z 17.40 do Ziębic wylatuje i jak pamięć mnie nie myli .. wchodzi za niego KD na impulsie do Kłodzka Głównego lub Międzylesia.
Oba kursy chyba codziennie.



Synukz napisał/a:
czy pociągi relacji Wrocław Ziebice nie mogły by byc odciągnięte do kamienca/kłodzka? Jedzie taki o 12:10 i stoi do 14:30 pare w ziebicach Smile. Czy ten o 17:30 pare w tyg do ziebic w weekendy jedzie od kłodzka do Wrocławia....

mateusz123 - 12-09-2017, 17:11
Temat postu:
Tak swoją drogą "Ziębice" są przykładem polityki taborowej i kadrowej PR w zakresie wykorzystania jednostki i czasu pracy drużyny. Takich kwiatków jest więcej w rozkładzie jazdy, a taka niegospodarność wpływa na ofertę przewozową i koszty obsługi danej trasy. Widząc grafiki pracy niektórych zakładów PR to po prostu aż dziwne, że to jeszcze jeździ.
Synukz - 13-09-2017, 08:46
Temat postu:
Dobrze, że jak KD przejmie trasę to nie będą do Ziębic tylko do Kłodzka.
Anonymous - 10-11-2017, 04:13
Temat postu:
Impuls Kolei Dolnośląskich wjechał do Czech

Zgodnie z kontraktem pomiędzy Newagiem a Kolejami Dolnośląskimi 9 listopada dziewiąty elektryczny zespół trakcyjny został przekazany zamawiającemu. Producent musi dostarczyć KD jeszcze dwa pociągi. Stanie się to w połowie listopada.
– Również 9 listopada odbyła się jazda próbna na trasie Legnica – Lichkov. Próba ta miała przede wszystkim na celu sprawdzenie systemów bezpieczeństwa oraz łączności radiowej. Przejazd ten był pierwszym zagranicznym kursem pojazdu Impuls – poinformował producent z Nowego Sącza.

– Od 10 grudnia Impulsy zaczną wjeżdżać do czeskiego Lichkova, który jest dobry węzłem przesiadkowym. Po uzyskaniu pozwoleń na jazdę po całej sieci, będziemy chcieli przedłużyć relacje części pociągów do Usti nad Orlicą, a być może także do Pardubic – powiedział Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Źródło:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/impuls-kolei-dolnoslaskich-wjechal-do-czech-zdjecia-84350.html
Marcel Štancl - 01-12-2017, 07:48
Temat postu:
Jezeli dojecha do Pardubic to juz moga prosto do Pragi , potrzebna tylko przedkoscz 120 km/godzinie.
sympatyk - 26-09-2018, 19:20
Temat postu:
Okazuje się że według nowego rozkładu jazdy od grudnia tego roku do Poznania, do którego można obecnie dojechać bezpośrednio z Międzylesia dołączy kolejne odległe od czeskiej granicy miasto ponieważ PolRegio zdecydowało się uruchomić jedną bezpośrednią parę pociągów w relacji Międzylesie - Zielona Góra.
bystrzak2000 - 26-09-2018, 19:41
Temat postu:
W obecnym rozkładzie też miało być, ostatecznie oficjalnie go nie ma, choć kibel z Międzylesia przechodzi na pociąg do ZG.
sympatyk - 17-09-2020, 18:19
Temat postu:
Od grudnia bieżącego roku prawdopodobnie pierwszy raz w historii przez Kłodzko przejedzie pociąg, który zatrzyma się w "Mieście", a... nie zatrzyma w "Głównym" Język
Pozor... Kolejarz
Grzeg - 18-09-2020, 11:46
Temat postu:
Synukz napisał/a:
Dobrze, że jak KD przejmie trasę to nie będą do Ziębic tylko do Kłodzka.


I trzy lata później pociągi tylko do Strzelina i tylko dla wybranych w wypadku połączeń do Kudowy.
CzekoladaBanan - 18-09-2020, 12:25
Temat postu:
Linia na Klodzko jest rosną przez UMWD. Pociągi tylko do Strzelina to porażka. Za czasów PRów przynajmniej było więcej połączeń na Kamieniec / Klodzko / Ziebice. Teraz tylko orają ta linie jak się da. KD to jedna wielka porażka na tej lini. Tak samo zaorali linie do Kudowy pociągi tylko do Dusznik zamiast do Kudowy....
Ralny - 17-11-2020, 19:56
Temat postu:
Wraca pomysł odbudowy drugiego toru między Strzelinem a Kamieńcem Ząbkowickim

Grupa posłów z Dolnego Śląska: Michał Jaros, Grzegorz Schetyna oraz Monika Wielichowska, zwróciła się do Ministerstwa Infrastruktury z pytaniem o szansę odbudowy drugiego toru na części linii kolejowej 276 z Wrocławia do Międzylesia.

Drugiego toru na linii 276 łączącej Wrocław z Republiką Czeską nie ma od 1945 roku między Strzelinem a Kamieńcem Ząbkowickim. Został on zrabowany przez Armię Czerwoną.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wraca-pomysl-odbudowy-drugiego-toru-miedzy-strzelinem-a-kamiencem-zabkowickiem-99585.html
Pirat - 31-01-2021, 18:28
Temat postu:
Nowa stacja kolejowa w Kłodzku

Dotychczasowy przystanek Kłodzko Miasto jest stacją. Do dyspozycji podróżnych są dwa perony. Zamontowane są wiaty, nowe oświetlenie i ławki. Podróże ułatwia czytelne oznakowanie oraz zapowiedzi głosowe, zegary i gabloty z rozkładami jazdy. Dostęp, szczególnie dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, zapewniają dwie windy.

Czytaj więcej na radiowroclaw.pl
CzekoladaBanan - 04-02-2021, 13:39
Temat postu:
Koleje Czeskie wydzierżawią trzynaście lokomotyw Vectron, które mają obsługiwać połączenia do Polski i na Słowację. W zamyśle Czechow jest uruchomienie połączenia Praga – Wrocław – Gdynia już w 2022 roku.

Więcej w artykule:
https://www.nakolei.pl/koleje-czeskie-szykuja-sie-na-uruchomienie-pociagow-do-gdyni-wydzierzawia-13-vectronow/
Marcel Štancl - 04-02-2021, 15:34
Temat postu:
Tu jest o tym wiencej informacji https://zdopravy.cz/ceske-drahy-si-pronajmou-trinact-vectronu-vlaky-do-polska-po-roce-je-mohou-koupit-72602/
Ralny - 18-07-2023, 20:27
Temat postu:
Czeskie Koleje wchodzą do Polski. Pociągiem Praga - Wrocław cztery razy dziennie

Narodowy czeski Ceske Drahy na zlecenie Ministerstwa Transportu uruchomi międzynarodową linię Ex32. Połączenie z Pragi przez Pardubice do Wrocławia ma ruszyć w przyszłym roku; może zostać wydłużone aż do Gdyni.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/czeskie-koleje-wchodza-do-polski-pociagiem-praga--wroclaw-cztery-razy-dziennie-114267.html
Victoria - 27-07-2023, 21:41
Temat postu:
PKP PLK chcą zwiększyć przepustowość linii Wrocław - Międzylesie

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg, którego założeniem jest wykonanie prac, które przyczynią się do zwiększenia przepustowości linii kolejowe nr 276 z Wrocławia do Międzylesia.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pkp-plk-chca-zwiekszyc-przepustowosc-linii-wroclaw--miedzylesie-114447.html
CzekoladaBanan - 01-08-2023, 07:12
Temat postu:
Ta linia to powinna przejść gruby remont. Wrocław - Klodzko (najlepiej do Międzylesia) na 2 tory, do tego SBL. Prędkość na 160km/h, oraz częstsze połączenia Wrocław-Klodzko co godzinę) a nie, że przerwy po 2h są. Wtedy podróż by trwała do 1h do Kłodzka a nie 1,5h lub dłużej (zależy od pociągu).
dinxles - 01-08-2023, 15:49
Temat postu:
Tak powinna ale ona wypadła z harmonogramu modernizacji na 160 km/h osobiście pisałem i interweniowałem w tej sprawie 10 lat temu, ale z powodu chyba braku pieniędzy wówczas najważniejsza trasa była Warszawa-Gdansk...
CzekoladaBanan - 12-09-2023, 08:11
Temat postu:
KD normalnie osiągnęło wyższy LVL. 11:32 pociąg Relacji Wrocław - Ziębice. Następnie ESSEM! Do Kamieńca i wraca jako Pociąg Lichkov - Wrocław

[ Dodano: 25-09-2023, 17:02 ]
Wypadek z udziałem KKZ Lichkov - Kamieniec Ząbkowicki

https://doba.pl/dza/artykul/autobus-w-rowie-miedzy-dzbanowem-a-ozarami-droga-zablokowana/31908/15
Arek - 10-03-2024, 19:06
Temat postu:
Zaplanowane na 2024 prace na linii kolejowej 276 z Wrocławia do Międzylesia mają umożliwić kursowanie najszybszych pociągów na tym odcinku nawet w 100 minut.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/od-granicy-z-czechami-do-wroclawia-w-100-minut-117823.html
CzekoladaBanan - 06-06-2024, 13:33
Temat postu:
Wiadomo, gdzie będą miały postoje IC Wrocław Praga i w jakich godzinach będą jeździć?
Beatrycze - 02-07-2024, 10:58
Temat postu:
Z Wrocławia do Międzylesia w 90 minut? Ambitne plany kolejowe

Najszybsze pociągi z Wrocławia do Międzylesia będą jeździć w 90 minut? Tak wynika z planowanych inwestycji w infrastrukturę kolejową na Dolnym Śląsku.

Więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/142158/Z-Wroclawia-do-Miedzylesia-w-90-minut-Ambitne-plany-kolejowe
Pirat - 10-07-2024, 17:39
Temat postu:
Szybsze podróże z Wrocławia do Kłodzka i Czech

Podróż pociągiem z Wrocławia do Międzylesia poniżej 100 minut? To możliwe! Podpisaliśmy umowy za ponad 117 mln zł na remont linii. Inwestycja realizowana jest ze środków Krajowego Planu Odbudowy. Z efektów prac podróżni jadący ze stolicy Dolnego Śląska w kierunku Kłodzka, Międzylesia i Czech skorzystają już w grudniu tego roku.

Czytaj więcej na plk-sa.pl
Pirat - 20-07-2024, 21:45
Temat postu:
Kłodzko – Międzylesie: Całkowite zamknięcie trasy na 1,5 miesiąca

Zarządca infrastruktury kolejowej przedstawia kolejne szczegóły dotyczące zaplanowanych na jesień prac na trasie do Międzylesia i Czech. Przerwa w ruchu będzie konieczna nie tylko na odcinku Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki, ale i pomiędzy Kłodzkiem a Międzylesiem. Roboty są częścią przygotowań do uruchomienia szybkich pociągów z Gdyni do Pragi.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Arek - 13-09-2024, 19:42
Temat postu:
Na trasie Wrocław- Międzylesie zakończono prace między Smardzowem Wrocławskim i Żórawiną. Pociągi jadą tam z prędkością do 120 km/h. Specjalistyczny sprzęt przygotowuje tor na odcinku Ziębice-Starczów. W grudniu z Wrocławia do Międzylesia m.in. dzięki tym pracom pojedziemy w rekordowo krótkim czasie – poniżej 100 minut. Wartość działań to ponad 150 mln zł, z czego 132 mln to środki budżetowe.

https://www.nakolei.pl/w-grudniu-z-wroclawia-do-miedzylesia-ponizej-100-minut/
Ralny - 22-10-2024, 22:18
Temat postu:
Kolejarze dotrzymają terminu - krótsze przejazdy na linii Wrocław - Międzylesie

Kolejarze kończą prace na odcinku Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki i kontynuują roboty na trasie od Kłodzka do Międzylesia. Już w grudniu najszybsze pociągi na linii Wrocław – Międzylesie będą pokonywać trasę w czasie poniżej 100 minut. Mimo trudnych warunków związanych z powodzią, inwestycja o wartości ponad 150 milionów złotych nie zwalnia tempa.

Czytaj więcej:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/kolejarze-dotrzymaja-terminu-krotsze-przejazdy-na-linii-wroclaw-miedzylesie-10151

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group