INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - PKP IC zainstaluje kamery na lokomotywach

Pirat - 21-03-2014, 22:29
Temat postu: PKP IC zainstaluje kamery na lokomotywach
PKP Intercity poinformowały, że na lokomotywach eksploatowanych przez spółkę zostaną zamontowane kamery. – Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa podróży – informuje rzecznik prasowy przewoźnika, Zuzanna Szopowska.

Więcej TUTAJ
beton44 - 22-03-2014, 09:15
Temat postu:
Pan Alvin Gajadhur będzie miał nowe filmiki do pokazywania Cool
Kamil - 22-03-2014, 19:02
Temat postu:
W jaki sposób kamera poprawia bezpieczeństwo podróży ?
Pirat - 22-03-2014, 19:29
Temat postu:
Kamil, ktoś na forum "RK" napisał:

Te nagrania będą raczej chronić maszynistów przed oskarżeniami o spowodowanie wypadków, które nastąpiły z winy PLK, niż im szkodzić. A nawet bez wypadku mogą posłużyć jako solidny bat na osoby odpowiedzialne za usuwanie usterek srk.
Horror - 24-03-2014, 10:46
Temat postu:
I taka jest prawda. Bo nagranie jasno pokaże specjalistom z PLK stan faktyczny. Później jakoś zawsze okazuje się że semafor nie miał prawa pokazywać tego, co pokazywał, i że w czasie testów zachowywał się prawidłowo.
Chociaż ostatnio jakoś dyżurni są bardziej czujni... W paru miejscach, jadąc w czasie ciężkiej ulewy, usłyszałem że "uważaj bo semafor grupowy może wariować" - i wariował pokazując wszystkie kolory na raz Smile
Ale najciekawszy był pewien semafor wyjazdowy, który gasł, kiedy załączała się samoczynna sygnalizacja ostrzegawcza na przejeździe.. na szczęście to szybko naprawiono Smile Kamera w takich wypadkach jest nieoceniona. Człowiek nie zawsze zdąży wyciągnąć telefon i nagrać to, co się dzieje na szlaku.
Taurus - 24-03-2014, 11:44
Temat postu:
Ciekawi mnie tylko co to będą za kamerki, sposób zamontowania i zapisu danych, obudowa, zabezpieczenia, dostęp, itp. Bo to wszystko to na razie brzmi jak zapowiedź palnięta na poczekaniu podczas jednej z odpraw.

Bo jak za przeproszeniem maszynista da tak zwanej dupy, to PKP IC wyrzuci pamięć wstawi czystą i powie peelce że "się nie nagrało".
Markuson - 01-04-2014, 18:49
Temat postu:
Witam, fajna sprawa z kamerkami. Tylko bez sensu że będą nagrywać głos z kabiny... Głupio teraz się pilnować w czasie luźnej rozmowy w kabinie by potem nie mieć kłopotów... W sumie od dwóch miesięcy Very Happy sam mam zamontowaną taką samochodową kamerę co nagrywa mi cały przebieg jazdy. Tak sam dla swojego bezpieczeństwa... Smile
Taurus - 01-04-2014, 21:09
Temat postu:
W jaki sposób posiadanie kamerki w samochodzie (lokomotywie) wpływa na bezpieczeństwo ?
Markuson - 02-04-2014, 07:02
Temat postu:
Pomyśl... Wypadek w Babach i gdyby maszynista miał taką kamerę to by udowodnił że wskazania semaforów były błędne... Oczywiście jeżeli tak było faktycznie.
Ogólnie jako bezpieczeństwo mam na myśli udowodnienie swoich prawidłowych zachowań wobec anomalii na torach (usterki w działaniu srk, przejazdów i wypadki...).
maszynista_50 - 02-04-2014, 11:39
Temat postu:
Markuson napisał/a:
Witam, fajna sprawa z kamerkami. Tylko bez sensu że będą nagrywać głos z kabiny... Głupio teraz się pilnować w czasie luźnej rozmowy w kabinie by potem nie mieć kłopotów... W sumie od dwóch miesięcy Very Happy sam mam zamontowaną taką samochodową kamerę co nagrywa mi cały przebieg jazdy. Tak sam dla swojego bezpieczeństwa... Smile


Skąd masz taką informację że kamerki w lokomotywach rejestrują dźwięk? Widziałem taką kamerę na dwóch lokomotywach i "patrzą" one tylko do przodu. Nie jestem ekspertem od takiego sprzętu ale wyglada mi ona na zwykłą kamerę przemysłową.
szpiegu - 02-04-2014, 15:37
Temat postu:
Kamery rejestrują wyłącznie obraz szlaku. Co do rejestracji dźwięku - Koliber zapisuje, co się do niego gada.
Taurus - 02-04-2014, 17:39
Temat postu:
Markuson napisał/a:
Pomyśl... Wypadek w Babach i gdyby maszynista miał taką kamerę to by udowodnił że wskazania semaforów były błędne... Oczywiście jeżeli tak było faktycznie.
Ogólnie jako bezpieczeństwo mam na myśli udowodnienie swoich prawidłowych zachowań wobec anomalii na torach (usterki w działaniu srk, przejazdów i wypadki...).


Pomyśl... bo mylisz pojęcia, bezpieczeństwo z asekuracją i tworzeniem dowodów w tym przypadku dla komisji.
Jak tak dalej pójdzie to PLK będzie stawiać kamerki przy każdym semaforze ukazujące obraz sygnalizatora wraz z fotoradarami prędkości.

Czy gdyby maszynista w Babach miała kamerkę to nie byłoby wypadku ? Czy Ty jak zainstalujesz sobie kamerkę w samochodzie to będzie mniej pijanych i szaleńców na drogach ? Co to jakiś talizman ta kamerka ?
Po prostu komisje badające wypadki nie radzą sobie z przyczynami i wdrażają orwelowskie techniki.
Horror - 03-04-2014, 18:57
Temat postu:
No nie popadajmy w demagogię. W Trójmieście wszystkie autobusy jeżdżą z kamerami, i w wypadku kolizji drogowej jest dowód, kto dał d..y.
W przypadku wypadku na szlaku, fakt, kamera niczemu nie zapobiegnie, ale da jasny obraz tego CO się stało, i być może DLACZEGO. A to już na pewno pomoże w zapobiegnięciu podobnym wypadkom. Zawsze trzeba zacząć od analizy, obraz z rejestratora to już solidny materiał.
Gdyby maszynista w Babach miał kamerę, na 99% późniejszy maszynista z Cargo nie musiał by zatrzymywać pociągu i wzywać komisji, bo ostatni semafor blokady i semafor wjazdowy były kompletnie rozjechane, bez żadnego uzależnienia. Co według PLK nie miało prawa się stać, a komisja dowiodła, że to się nie wydarzyło Śmiech
Taurus - 03-04-2014, 19:31
Temat postu:
W samolotach widział ktoś kamerki w kokpitach ? Smile

Skoro na temat maszynisty PKP Cargo było tak jak piszesz, to dlaczego PUK w takim kształcie podpisał członek komisji z... PKP Cargo.
Horror - 03-04-2014, 22:45
Temat postu:
Niezbadane są wyroki centrali Grupy PKP.. w końcu jest zapis, że spółki należące do grupy nie mogą o sobie źle mówić...
Pomyśl...gdzie jest więcej Wielkiego Brata, w samolotach czy lokomotywach? Mówimy tu tylko o kamerach ślepiących do przodu. Mnie się ten pomysł widzi. Zresztą, czy nam się to podoba czy nie, takie lokomotywy już jeżdżą. W Gdyni z PO wychodzą z zamontowanymi kamerami.
Taurus - 04-04-2014, 06:51
Temat postu:
Horror, sam fakt montowania kamerek przez PKP IC przeczy temu co napisałeś,
Cytat:
w końcu jest zapis, że spółki należące do grupy nie mogą o sobie źle mówić...

Poza tym jakikolwiek zapadłby werdykt w sporze pomiędzy PKP Cargo a PKP PLK w sprawie zatrzymania w Babach to któraś Spółka o którejś Spółce źle powie.
Zarządy wielu spółek mają uzależnione premie od statystyk wypadkowych, dlatego toczą się zacięte walki na gruncie podczas każdego z wypadku i wątpię aby PKP Cargo odpuściło.

W sprawie zatrzymania w Babach miałem okazję przeczytać PUK, ewidentnie maszynista dał ciała, pisałem już o tym w odpowiednim wątku.

A co do porównania do samolotów to dałem uśmiech w tym stwierdzeniu więc Twoje uszczypliwości są na wyrost.
Chciałem tylko zaznaczyć że nikomu w przemyśle lotniczym nie przychodzi do głowy montowanie kamerek na skrzydłach samolotu obrazujących czy czasami nie pilot nie skosił jakiejś brzozy. Rolling Eyes
W samolocie jeżeli rejestrator parametrów lotu lub rozmów jest niesprawny, to samolot jest niesprawny. W przypadku kamerek PKP IC to jakaś samowolka, dostęp będzie głównie dla ludzi z PKP IC i zapewne maszynista może włożyć swoją kartę pamięci i w razie czego podmienić albo na laptopie wyciąć interesującą kogoś część nagrania. Podobnie podczas komisji, pokażą to co będą chcieli.
Takie działania jak PKP IC to za przeproszeniem Bangladesz jak w transporcie minibusiarskim.

Na razie jedynym wyjściem jest powoływanie komisji wypadkowych z niezależnym Przewodniczacym Komisji.
Lady Makbet - 04-04-2014, 08:49
Temat postu:
Taurus napisał/a:
Na razie jedynym wyjściem jest powoływanie komisji wypadkowych z niezależnym Przewodniczacym Komisji.

Niezależnym od kogo?

Jest PKBWK, która podlega ministerstwu właściwemu ds. transportu. Temu samemu ministerstwu podlegają państwowi przewoźnicy kolejowi. Masz więc odpowiedź na to jak "niezależny" jest przewodniczący PKBWK.

PKBWK - Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych.
Taurus - 04-04-2014, 09:08
Temat postu:
A ile wypadków prowadzi pod przewodnictwem PKBWK ? 0,2% ?

Zazwyczaj komisja np. ta w Babach odnośnie zatrzymania jest prowadzona pod przewodnictwem PKP PLK a po drugiej stronie PKP Cargo czy też innego przewoźnika który brał udział w wydarzeniu.

Przewodniczącym w 99% przypadków jest przedstawiciel PKP PLK i to z tego Zakładu na którym wydarzył się wypadek.
Lady Makbet - 04-04-2014, 09:17
Temat postu:
Taurus, sam więc widzisz, że żaden przewodniczący żadnej komisji badającej wypadki kolejowe nigdy nie będzie niezależny. Bo albo płatnikiem jego pensji będzie minister albo spółka kolejowa, będąca stroną w sprawie. A czy taki przewodniczący ma jaja, aby sprzeciwić się woli i oczekiwaniom swego pracodawcy? No, jak się ma rodzinę na utrzymaniu, kredyty do spłacenia, parę lat do emerytury, to bardzo wątpię w tę jego niezależność i bezstronność.
Taurus - 04-04-2014, 09:22
Temat postu:
Czyli zamknąć to w p... jak takie każdy ma podejście. Smile

Jest wielu przewoźników którzy mogą przewodniczyć w sprawach od siebie niezależnych, ale zaraz można znaleźć argument że też będą rozgrywki.
Beatrycze - 06-04-2014, 21:54
Temat postu:
PKP Informatyka instaluje w lokomotywach PKP Intercity urządzenia do pozycjonowania i monitorowania pojazdów, które wraz z dedykowaną aplikacją tworzą system Lemon. Paweł Hordyński, członek zarządu przewoźnika, opowiada o szczegółach tego projektu.:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/18991/Pawel-Hordynski-wprowadzamy-czarne-skrzynki.html
Horror - 13-04-2014, 20:55
Temat postu:
No i stało się. Kamery są, działają, nagrywają, GPS nas śledzi.. i dopiero kiedy tfu tfu, coś się wydarzy, zobaczymy jak to naprawdę działa i co zmienia.

Obyśmy bardzo, ale to bardzo długo musieli na to czekać.
Gacek - 13-04-2014, 21:51
Temat postu:
Taurus napisał/a:
Horror,
Zarządy wielu spółek mają uzależnione premie od statystyk wypadkowych, dlatego toczą się zacięte walki na gruncie podczas każdego z wypadku i wątpię aby PKP Cargo odpuściło.


g. prawda. Żadnych premii nie mają- chyba, że PKP PLK.


Cytat:
W przypadku kamerek PKP IC to jakaś samowolka, dostęp będzie głównie dla ludzi z PKP IC i zapewne maszynista może włożyć swoją kartę pamięci i w razie czego podmienić albo na laptopie wyciąć interesującą kogoś część nagrania. Podobnie podczas komisji, pokażą to co będą chcieli.


Ile masz lat? 13 czy 16? Znasz sie an tym temacie jak świnia na gwiazdach.
1. Kamery są plombowane i zeby coś tam włożyć to trzeba ją zdemontować.
2. Rejestracja jest ciągła i nie można nic sobie wyciąć.
3. Oczywiście, że na komisji pokażemy to, co obciąży zarządcę infrastrastruktury.
4. Montowanie kamer to zalecenie PKBWK.

Cytat:

Na razie jedynym wyjściem jest powoływanie komisji wypadkowych z niezależnym Przewodniczacym Komisji.


PKBWK prowadzi jakiś 1% postępowań- utopia, utopia i fakt, ze nie masz zielonego pojęcia jak wygląda komisja wypadkowa i badanie ewentualnych przyczyn wypadków.
Taurus - 14-04-2014, 06:12
Temat postu:
Gacek,

Cytat:
g. prawda. Żadnych premii nie mają- chyba, że PKP PLK.


Poza PKP IC jest jeszcze kilkadziesiąt spółek przewozowych. Wystaw czasami nos poza swoje podwórko.
Napisałem wielu a nie WSZYSTKIE. Czytaj ze zrozumieniem.

Cytat:
3. Oczywiście, że na komisji pokażemy to, co obciąży zarządcę infrastrastruktury.


Bingo ! To chciałem usłyszeć, jeżeli jesteś przedstawicielem PKP IC a tak wynika, to "gratulacje". Żenada roku. W takim razie pkt 1 i 2 nie mają żadnego znaczenia.

Cytat:
4. Montowanie kamer to zalecenie PKBWK.


A ty ile masz lat ? Zalecenie nie ma żadnej podstawy wykonawczej. Ciekawe jak zastosujecie się do ostatnich zaleceń dotyczących radiotelefonów odnośnie użycia RS. Powodzenia.

Cytat:
PKBWK prowadzi jakiś 1% postępowań- utopia, utopia i fakt, ze nie masz zielonego pojęcia jak wygląda komisja wypadkowa i badanie ewentualnych przyczyn wypadków.


Aby dyskutować trzeba mieć jakąś bazę, ty masz jedynie wąski horyzont jednej ze spółek.
Jak umiesz czytać to poczytaj co napisałem powyżej, a jak nie umiesz tego zrozumieć, to ja ci nie pomogę
smok1973 - 15-04-2014, 21:35
Temat postu:
TAURUS

"Jak tak dalej pójdzie to PLK będzie stawiać kamerki przy każdym semaforze ukazujące obraz sygnalizatora wraz z fotoradarami prędkości."
- jestem jak najbardziej za, dopiero będą jaja.
"Czy gdyby maszynista w Babach miała kamerkę to nie byłoby wypadku ?" - Chłopie, gdyby Maszynista miał kamerkę, to by nie spędził w pierdlu kilkunastu dni. Może dla Ciebie to nic nie znaczy, ale dla Niego, jego Rodziny bardzo wiele.
Taurus - 16-04-2014, 07:01
Temat postu:
Cytat:
Chłopie, gdyby Maszynista miał kamerkę, to by nie spędził w pierdlu kilkunastu dni. Może dla Ciebie to nic nie znaczy, ale dla Niego, jego Rodziny bardzo wiele.


To zależy jaka była przyczyna. Bo zakładając teoretycznie, że jednak maszynista popełnił błąd to PKP IC i tak nie "pochwalili się" tym materiałem, zresztą tak oświadczył Gacek. I wtedy komisja i opinia publiczna byłaby w tym samym punkcie co teraz.

A to że maszynistę wsadzono do pierdla to jest akurat kwestia chorego ustroju policyjno - prokuratorskiego, który potraktował go gorzej niż groźnego przestępcę. Więc nie wmawiaj mi co jest dla mnie ważne.

Żeby była jasność, nie jestem przeciwnikiem rejestracji obrazu, niech tylko ma to ręce i nogi. Jeżeli ma to funkcjonować to PKBW - > UTK powinna określić wymagania, warunki i zasady wprowadzania urządzeń do eksploatacji, jak również określić zasady pracy komisji wypadkowych. A przede wszystkim decyzja powinna być prawnie umocowana. Nie może być tak że dostęp do rejestratora ma pan Henio z warsztatu a dyrektor Zakładu może powiedzieć Panie Heniu, kasujemy. Lokomotywa oczywiście podobnie jak z prędkościomierzem jeżeli rejestrator jest niesprawny to lokomotywa też jest niesprawna. Takie działania ukazują że burdelu na kolei mamy ciąg dalszy, czasami wydaje mi się że takie decyzje podejmują byli minibusiarze albo cinkciarze. Bez urazy.
Pirat - 07-09-2014, 18:17
Temat postu:
KONTROWERSJE WOKÓŁ KOLEJOWYCH CZARNYCH SKRZYNEK

W lipcu 2014 r. PKP Intercity poinformowało, że zakończyło instalację urządzeń do pozycjonowania i monitorowania we wszystkich swoich lokomotywach. Kolejowe "czarne skrzynki" rejestrują między innymi dźwięk w kabinie maszynisty. Wśród drużyn trakcyjnych wywołuje to duże kontrowersje - miały już miejsce przypadki zaklejania mikrofonów oraz zrywania plomb z rejestratorów.

Cały tekst w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs73.pdf

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group