INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Wagony PKP Intercity

ktoś - 13-08-2014, 07:00
Temat postu: Wagony PKP Intercity
Witam wszystkich na forum, jest to mój pierwszy post. Mój temat na forum dotyczy wagonów PKP Intercity. Czy wagony 111a które są malowane w szare barwy i mają 6 czy 8 miejsc w przedziale? (zielone chyba wszystkie mają po 8). Po czym można rozpoznać wagony 111a i 141a ? Czy można jakoś je rozróżnić np. po oznaczeniach bocznych?
Nebbud - 13-08-2014, 07:09
Temat postu:
Wagon 141A bardzo łatwo rozpoznać:
http://newag.enigmatis.eu/pub/Image/gallery/wagon%20141_big.jpg
- wyświetlacz,
- zielony pas,
- przedziały 6-miejscowe, gniazdka w każdym przedziale, wyświetlacz na korytarzu.
Uważam, że 141A to najwygodniejszy wagon 2 klasy jakie posiada PKP IC.
ktoś - 13-08-2014, 07:15
Temat postu:
Czyli każdy 141a wyświetlacz? Jeszcze mam pytanie o 111a, czy są malowane na szaro, jeśli są to ile miejsc w przedziale ma szary 111a?
Nebbud - 13-08-2014, 07:23
Temat postu:
Napisz do użytkownika DarekP, On ma bardzo dużą wiedzę o wagonach.
Pershing - 13-08-2014, 09:22
Temat postu:
Nie każdy 141a ma wyświetlacze, czy też gniazdka. 111a każdy ma 8 miejsc, a przynajmniej innego nigdy nie widziałem, może są jakieś modernizacje. Rozróżnić je idzie między innymi po ilości miejsc w przedziałach, 111a - 8, 141a - 6. A z zewnątrz? To już nie mój poziom wtajemniczenia Razz
ktoś - 13-08-2014, 13:56
Temat postu:
Znalazłem coś takiego o 111a: http://infokolej.pl/printview.php?t=13558&start=15
dyżurny - 13-08-2014, 14:36
Temat postu:
Ogólnie to tak: 111A jako podstawowy wagon klasy drugiej posiada po 8 miejsc siedzących. Jego wersja 111Ay to już inna bajka, bo tam wepchnęli tylko po 6 foteli do przedziałów. Dla odmiany, 141A również z zasady są 8 miejscowe, z tym że większość z nich została zmodernizowana do dosyć pokaźnych standardów, a co za tym idzie, większość ludzi ocenia że jak 141A to luksus i komfort. Ogólnie z zewnątrz 141A po modernie ma wyświetlacze i klejone okna, w 111A takich luksusów brak.
dev - 29-08-2014, 20:50
Temat postu:
Nieprawda, zmodernizowane 141a mają uszczelkowe okna. Jedyne wagony z klejonymi oknami w TLK to 111arow.
Czy aby na pewno 111ay ma 6 siedzeń?
No i można ale to rzadkie, spotkać jeszcze niezmodernizowane 140A/141A - te drugie z 8 osobowymi przedziałami.

Takie mam pytanie przy okazji. Czy jest jakaś możliwość rezerwacja miejsca w pociągach IC, żeby samemu sobie wybrać nr miejsca?
mkfilmykolejowe - 30-08-2014, 13:22
Temat postu:
Tak, jest możliwość w systemie e-ic. Wpisujesz nr wagonu oraz nr wskazanego miejsca.
dev - 30-08-2014, 18:05
Temat postu:
O to super. Mając do dyspozycji spis wagonów i zestawień z http://www.vagonweb.cz/razeni/ wraz z dokładnym układem miejsc ze wszystkich wagonów http://konduktor.eu/techniczna/miejsca/miejsca.html#/0 to można sobie wybrać miejscówkę jak w kinie prawie.
mkfilmykolejowe - 31-08-2014, 09:40
Temat postu:
Na vagonweb są nie wszystkie zestawienia aktualne, więc proponowałbym korzystać ze sprawdzonego żródła:
http://intercity.pl/pl/i/l/na-skr%C3%B3ty/zestawienia-pociagow.html
dev - 31-08-2014, 13:47
Temat postu:
Zgadza się, wagonweb to amatorska inicjatywa. No ale na wagonwebie masz dokładny rodzaj wagonu. Wiesz, czy jedziesz zmodernizowanym 141a czy starym 111a. Wiesz jaki masz rodzaj wagonu bezprzedziałowego i jakie sobie miejsce zarezerwować by nie jechać przy ciemnym oknie jak ja kiedyś.
mkfilmykolejowe - 31-08-2014, 19:22
Temat postu:
I tu się mylisz. Zestawienia zmieniają się co kilka dni, np. EC "Sobieski" nie zawsze prowadzi wagon 1 klasy taki jak na wagonebie, tydzień temu na jednym obiegu Z1A, na drugim Z2ACegielski, a dzisiaj widziałem dwa obiegi i 139Aop a na drugim Z2A Newag, to samo w "Polonii" raz jeździ 158A, a raz wcale, raz jeździ 159A a raz 154A, więc tu bym się nie fatygował z tą stroną, dalej np. TLK "Baczyński" do nie dawna jeździł na zwykłych pudłach a teraz od kilku dni jeden wagon 141A, drugi 140A, więc radzę obserwować filmy na youtube.
dev - 31-08-2014, 21:10
Temat postu:
Czasami są faktycznie niespodzianki ale jednak warto sprawdzać różne źródła. Vagonweb jest jednym z wielu. Na Ekspresach faktycznie te wagony się często zmieniają ale z tego co obserwuję to TLK ma dosyć stałe konfiguracje.A nawet jak za 111a jeździ 141a to nr miejsca przy oknie jest taki sam.

Z tego co nieraz widziałem to do Krakowa potrafi tak się zdarzyć że ekspres ciągnie 111a także współczuję tym co płacą tyle za bilet i jadą takim wagonem.
DarekP - 04-09-2014, 20:25
Temat postu:
Skoro już mnie wywołano do tablicy, to powiem, że lepszych znawców wagonów ode mnie jest wielu, ale bywają zajęci innymi tematami, więc to ja częściej odpisuję.
Proponuję zacząć od tej galerii www.wgk.cal.pl. Jest tam kilku fascynatów wagonów, którzy obfotografowali mnóstwo wagonów, będzie można samemu poszukać różnic. To, co mogę napisać od siebie, to zarówno wagony 111A i 141A miały oryginalnie po 8 miejsc w przedziale, 141A miały okna zaokrąglone aluminiowe, a numeracja ich zaczynała się na 57 51 20-78, a więc nie posiadały ogrzewania parowego, a były przystosowane do zasilania elektrycznego o jednym napięciu - 3000V. W ramach napraw wagony 111A i 141A bardzo się do siebie upodabniały (np. podobne okna, ogrzewanie nawiewne), przechodziły też kilka modernizacji. Te pierwsze objawiały się np. wyświetlaczami na wagonie, a np. modernizacje 140A - wklejanymi oknami bez klimatyzacji.
Od 2013 roku pojawiają się zaawansowane modernizacje wagonów 140A i 141A w ramach projektu modernizacji taboru na trasę Przemyśl-Szczecin i te mają zarówno wklejane okna, klimatyzację, dolne fartuch, a nawet drzwi odskokowo-przesuwne. Co ciekawe pierwsza pula tych wagonów, która miała na boku po 1 wyświetlaczu, była faktycznie modernizacją wagonów 140A i 141A, wagony 140A z drugiej puli były pierwotnie wagonami 112A, czyli starszym rodzeństwem.
Temat wagonów jest dość ciekawy, dlatego zachęcam do pogrzebania po internecie i poznania szczegółów.

Dodam jeszcze, że kolega Lucior/Lutek wstawił na swojej sronie internetowej www.bautzen.cal.pl listę wagonów z modernizacji Przemyśl-Szczecin i są tam dane m.in. wagonów 140A i 141A.
dev - 10-09-2014, 23:03
Temat postu:
Czyli 141a z wklejanymi oknami jeżdżą tylko E-30. No to by się zgadzało bo z tego co ja widzę to na WWK nie widać takich wagonów. Większość jeszcze nie ma też wyświetlaczy, więc z daleka trudno je odróżnić od 111a.
Sebcio - 16-09-2014, 00:51
Temat postu:
Cytat:
Czy aby na pewno 111ay ma 6 siedzeń?

W oryginale nie, po modernizacji (niektóre egzemplarze) - tak. Analogicznie jak ze 141A.
Piotr13 - 26-09-2014, 11:05
Temat postu:
dev napisał/a:
Czyli 141a z wklejanymi oknami jeżdżą tylko E-30. No to by się zgadzało bo z tego co ja widzę to na WWK nie widać takich wagonów. Większość jeszcze nie ma też wyświetlaczy, więc z daleka trudno je odróżnić od 111a.

Zgadza się, dlatego że tamte zostały zmodernizowane z programu unijnego i muszą tam jeździć. Tylko że tamte 141A to nie są "te same" 141A co jeżdżą na WWK - to zupełnie inna wersja modernizacji, które były robione kilka lat temu i one chyba wszystkie są z Grochowa, dlatego jeżdżą głównie w relacjach "warszawskich".

PS. Czy ktoś się orientuje, czy 141A z aktualnego przetargu wcześniej były w wersji oryginalnej (8msc) czy już w zmodernizowanej? 20 szt to trochę dużo, a w ciągu kliku lat udało mi się namierzyć tylko jeden oryginalny w ruchu, chyba że od dawna gdzieś gniły.
Sebcio - 29-09-2014, 20:20
Temat postu:
Skoro czekały na NG to miały po 8 miejsc najpewniej. Takich 141A jeszcze w zeszłym roku było całkiem sporo. Także w ruchu.
ss123 - 02-10-2014, 10:02
Temat postu:
Jak tam wagony na Krakowie Bieżanowie już wyzłomowane? Widziałem tez edyty kiedy ona pójdą na rewizje . Przeca zgniją tam Razz jedna odnowiona jezdzi na TLK Kinga kraków-rdm-Warszawa i to chyba tyle z Edytek tak?
sympatyk - 19-03-2019, 14:50
Temat postu:
Przetargi na zakup i modernizację ezt-ów PKP Intercity ciągle analizowane.

PKP Intercity nie rozstrzygnęły jeszcze dwóch przetargów, związanych z ezt-ami. Pierwszy dotyczy zakupu nowych składów, drugi modernizacji ED74.

Więcej:

http://inforail.pl/przetargi-na-zakup-i-modernizacje-ezt-ow-pkp-intercity-ciagle-analizowane_more_113128.html
jasio49 - 21-03-2019, 05:38
Temat postu:
PIC nie ma forsy i możliwie długo zwleka z zakupami nowego taboru
i modernizacją lokomotyw EU07
sympatyk - 22-08-2019, 20:50
Temat postu:
Nowe ezt-y nie zastąpią starszych pojazdów.

PKP Intercity podpisały ze Stadler Polska umowę na dostawę 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Nowe składy Stadlera typu Flirt nie będą zastępowały starszego taboru, tylko poszerzą ofertę przewoźnika. Przedmiotem postępowania przetargowego była dostawa fabrycznie nowych 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wraz z utrzymaniem przez 15 lat. Zgodnie z warunkami zamówienia, dostawa pierwszych dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych ma nastąpić w ciągu 18 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy. Dwie pierwsze jednostki będą poddane eksploatacji nadzorowanej w ruchu pasażerskim przez okres od 6 do 12 miesięcy (do osiągnięcia przebiegu co najmniej 250 000 km).

Więcej:

http://inforail.pl/chraniuk-nowe-ezt-y-nie-zastapia-starszych-pojazdow_more_116984.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group