Jarul napisał/a: |
A to Polska właśnie. Zdatne do ruchu - po remoncie - pojazdy miałyby być złomowane, bo tak sobie życzy Cargo... Ci, którzy przywrócili lokomotywy do ruchu przyczynili się do racjonalnego wykorzystania jednego z zasobów kraju i dobrze zrobili! |
Cytat: |
Dawno nie czytałem większych bredni,bo jeśli okaże się prawdą to,że wprowadzono do ruchu pocięty palnikami a potem pospawany złom, |
Cytat: |
Cargo jako właściciel lok.oraz ich wieloletni serwisant wie najlepiej,czy te lok.nadawały się jeszcze do naprawy w rozsądnych kosztach, |
Cytat: |
Bardzo mało prawdopodobne, najprawdopodobniej sprzęt został "zniszczony" na papierze a rzeczywistości trafił do ZNTK na NG
|
Cytat: |
Najprawdopodobniej komuś zależało żeby cargo nie zarobiło a zarobił prywaciarz. Cargo i tak ma za dużo lokomotyw w stosunku do pracy przewozowej |
Cytat: |
Ale to są(były)ich loki i mieli prawo zrobić z nimi co chcieli. |
Cytat: |
Pamietajmy że ilostan lokomotyw to w dużej mierze spuścizna po PRL a do wielkości tamtych przewozów nie powrócimy już raczej nigdy...
|
Cytat: |
Ale to są(były)ich loki i mieli prawo zrobić z nimi co chcieli.Pamietajmy że ilostan lokomotyw to w dużej mierze spuścizna po PRL a do wielkości tamtych przewozów nie powrócimy już raczej nigdy... |
Cytat: |
Co do bezpieczeństwa - przecież to naprawa główna, wszystko jest w porządku. |
Cytat: |
Ale to są(były)ich loki i mieli prawo zrobić z nimi co chcieli.Pamietajmy że ilostan lokomotyw to w dużej mierze spuścizna po PRL a do wielkości tamtych przewozów nie powrócimy już raczej nigdy... |
Cytat: |
Ciekawe stwierdzenie, na księżyć też mogli wysłać lokomotywy ? Każda spółka Skarbu Państwa ma prawo robić ze swoim majątkiem "co chce" ? :roll |
Cytat: |
Dziś gdyby zamiast wynajmowanych czeskich skód, prywaciarze mieli ET22 dzierżawione z Cargo, to konkurencja byłaby na tym samym poziomie procentowym, z tym że za dzierżawę Cargo inkasowałoby pokaźne sumy |
Cytat: |
A interesy Cargo mało mnie obchodzą - niech wożą dobrze towary, to i konkurencja niestraszna. |
Cytat: |
Taa,powinni te ET22 oddać prywaciarzom razem z pracą od razu,po co mają się biedaki dodatkowo męczyć stając do przetargów,Cargo część swoich maszynistów i zaplecza warsztatowego w najlepszym przypadku na bezpłatny,albo płatny postojowy z kasy za dzierżawę lok...Jeśli tak miałby wg.ciebie wyglądać ten biznes to chyba coś ci się pozajączkowało chopie. |
Cytat: |
Taa,powinni te ET22 oddać prywaciarzom razem z pracą od razu,po co mają się biedaki dodatkowo męczyć stając do przetargów,Cargo część swoich maszynistów i zaplecza warsztatowego w najlepszym przypadku na bezpłatny,albo płatny postojowy z kasy za dzierżawę lok...Jeśli tak miałby wg.ciebie wyglądać ten biznes to chyba coś ci się pozajączkowało chopie. |
Cytat: |
To teraz trochę cyfr. Wynajem lokomotywy na rynku to rząd 50 - 80 tys PLN/miesiąc. Na PLK jeździ około 100 lokomotyw własności CD Cargo które już sobie tu jeżdżą 5-8 lat.Wiec uśredniając to wszystko mamy w pewnym uproszczeniu 450 mln PLN wypompowane do naszych południowych sąsiadów. Którzy siedzą i liczą kasiurę, a Cargo oddaje sprzęt do złomiarza. Bo tak najprościej. |
Cytat: |
Jest to ekonomia na poziomie liceum.... |
Cytat: |
w takiej sytuacji, na ubezpieczycielu ciąży obowiązek zgłoszenia tego faktu do prokuratury. |
Księgarz napisał/a: |
Fajnie pisać, że CARGO ponosi całą winę, że nie umie liczyć, że złomuje loki, które za niewielką kasę można wyremontować. Lokomotywy w naszym kraju mają swoje cykle przeglądowo-naprawcze. Przegląd - naprawa rewizyjna - przegląd - naprawa główna. Każda w swojej cenie. Jak lok stoi w krzakach to nie dlatego, że tak ma być lecz raczej dlatego, że czeka na "kasę" na jej naprawę. Zwłaszcza tą główną. Bo kolejność cyklu musi być zachowana. Jak się nie doczeka to trafia na złom. |
Cytat: |
Jest to ekonomia na poziomie liceum a niestety chopie,czasy komunizmu mamy szczęśliwie za sobą,chodź z twoich wywodów widać tęsknotę za czasami słusznie minionymi,vide-"Cargo powinno się martwić o tych czy tamtych,biznes is biznes i każdy"orze jak może"... |
Cytat: |
(...)nie będzie garniturowy urzędnik zakładał fartucha na siebie, żeby dokonać oględzin |
Cytat: |
Jest to ekonomia na poziomie liceum a niestety chopie,czasy komunizmu mamy szczęśliwie za sobą,chodź z twoich wywodów widać tęsknotę za czasami słusznie minionymi,vide-"Cargo powinno się martwić o tych czy tamtych,biznes is biznes i każdy"orze jak może"... |
Cytat: |
Fajnie, czyli rozumiem że jak Cargo będzie traciło rynek przewozów na korzyść konkurencji to będą kontynuować palenie loków na złom. A konkurencja będzie wprowadzać tabor od sąsiadów. |
maruda napisał/a: |
ponad to stare 30-40 letnie złomy,czas zastępować nowszym taborem a nie topić kasę w rumowiu rdzy,taki błąd PKP Cargo zrobiło"modernizując"lok ET22 na ET22 Em i Ek ale to dyskusja na inną rozmowę |
Cytat: |
Ale nie wszystkie lokomotywy są zarejestrowane w UTK. Te stare nie miały kiedyś obowiązku rejestracji do pewnego momentu (roku). Kiedyś rejestr prowadziło tylko PKP a dopiero od kilku lat UTK. Jeśli to stare lokomotywy wyciągnięte z zarośli, to UTK może nie mieć wiedzy na ich temat. |
Cytat: |
Gdyby nie te zmodernizowane byki, Cargo teraz... nie miałoby czym wozić węgla, bo na nowe loki ich by po prostu nie było stać. Spółka wykazuje teraz dochód pewnie tylko dlatego, że nie inwestuje w tabor. Ale ile tak można? |
maruda napisał/a: |
Bełkot.Przez te zmodernizowane byki,wiele innych stoi po dziś dzień w krzakach,ale jak już wspomniałem jest to temat rzeka i teraz nie bedę tego rozwijał.... |
Cytat: |
może by je tak sprzedać... |
Cytat: |
Zauważ tylko że naprawa główna polega na odtworzeniu parametrów konstrukcyjnych lokomotywy i wymianie wielu podzespołów na nowe, więc nazywanie ich 30-40 letnim złomem jest trochę przesadzone. |
Cytat: |
Na dzień dzisiejszy w kraju takim jakim jest Polska jedną z najlepszych lokomotyw do prowadzenia pociągów towarowych jest ET22 (i trochę mniej 181) może być po lekkiej modernizacji. Jest to uzasadniony ekonomicznie i świadomy wybór większości przewoźników towarowych. |
Cytat: |
Z nowoczesnego taboru alternatywą może być tylko Dragon...
|
Cytat: |
Bełkot.Przez te zmodernizowane byki,wiele innych stoi po dziś dzień w krzakach,ale jak już wspomniałem jest to temat rzeka i teraz nie bedę tego rozwijał.... |
Cytat: |
To dopiero bełkot... Skoro jeżdżą zmodernizowane, a stoją bardziej wyeksploatowane, to chyba zasadniczo w porządku? Z drugiej strony - wracamy do punktu wyjścia, skoro stoją jakieś "niepotrzebne" maszyny, to - może by je tak sprzedać.. |
maruda napisał/a: |
Czyżby Bo właśnie o te parametry konstrukcyjne chodzi,przecież to jest konstrukcja z lat 60-tych,co z tego że jest to wół pociągowy,ale za jaką cenę?(chodzi mi też o zdrowie maszynistów) I tu dochodzimy do sedna,zamiast topić kasę we wkładanie nowych części do przestarzałych konstrukcyjnie lok.czy nie lepiej zainwestować w takie Dragony? |
maruda napisał/a: |
Ja bardzo proszę,jeśli nie masz pojecia o czym piszesz a do tego nie pamiętasz co napisałeś kilka postów wstecz,to nie zabieraj głosu w dyskusji albo się ogarnij.EOT |
Cytat: |
Fantastyka, póki co.
Popytaj i dowiedz się ile kosztują Dragon a ile naprawa główna z modernizacją ET22. Coś w poprzednich postach mówiłeś o ekonomii |
Cytat: |
Poza tym ile takich Dragonów może Newag w roku wyprodukować ? 15 ? 20 ? |
Cytat: |
Na temat pozostałych Twoich teorii nie będę się odnosił bo trzeba byłoby wysnuć wniosek że trzeba kolej w Polsce zlikwidować |
Cytat: |
Konkretna modernizacja wraz z NG.lok ET22 jest oczywiście tańsza od zakupu nowego Dragona ale różnica z tego co mi wiadomo nie jest jakoś astronomicznie duża,tyle że chopie! ten Dragon dzięki temu że nie wymaga tak czestych przeglądów PK i PO a także jest mniej awaryjny bo nowocześniejszy,wykona w ciagu miesiąca,statystycznie tę samą robotę co 2 byki,czyli chyba ekonomia jest? |
Cytat: |
Przekonasz się jak ten Dragon będzie miał przeglądy duże i naprawy okresowe jaki jest bilans długoterminowy. |
Cytat: |
Rzadko się psuje ale jak coś polegnie to już konkretnie kosztuje. |
Cytat: |
Być może,ale zarobek dzięki tej lok.też jest konkretny i jest z czego inwestować,pamiętajmy tez że jest to loko.wyprodukowane i skonstruowane w Polsce i przez polską firmę,zatem z częściami i dostępnością nie powinno być kłopotów-to tak w skrócie... |
Cytat: |
Nie chadzam do wróżek, widziałem na przykładzie lokomotyw EuroSprinter Siemensa, bo to chyba podobna klasa przedziałów cenowych utrzymania i podzespołów. Chociaż Dragon ma do naprawy 2 silniki i zestawy więcej. |
Cytat: |
Myślisz że DB Schenker robi naprawy główne lokomotyw ET21 w Newagu bo tak sobie ubzdurali ?
Jeżeli komuś się wydaje że taka firma jak DB Schenker tego nie skalkulowała ekonomicznie to albo jest ignorantem albo niespełna rozumu. |
Cytat: |
Przewóz to przewóz, jak będę rozwoził pizzę to tyle samo ona będzie kosztować klienta czy ją przywiozę trabantem czy Audi A8. |
Cytat: |
Co do części to akurat jesteś w błędzie. Produkcja rodzima to pudło, ramy, itp, cały osprzęt pneumatyczny maszyny elektryczne etc, to "zagramaniczna" produkcja Panie ! Newag je tylko wkłada w pudło, ta produkcja sama co w Bombardierach czy innych Siemensach, to tak w skrócie... |
Cytat: |
Owszem ma dwa silniki więcej dzięki czemu więcej uciągnie a w związku z tym więcej zarobi,więc oso rwetes choopie? |
Cytat: |
Ale oso ci chodzi w kwestii tego wątku,jakiś dziwny jesteś |
Cytat: |
I jednym i drugim pizze dowieziesz ale jak nie będziesz chciał kosztów przerzucić na klienta to zarobek na "frachcie" już ten sam nie będzie Wink Ponad to,jest to typowe porównanie z d**y wzięte. |
Cytat: |
Haha, to się ubawiłem. Czyli jak firma X kupi sobie Dragona to dostanie więcej za kontrakt z przewozu kontererów z punktu A do punktu B argumentując to że więcej uciągnie niż firma Y która posiada ET22 ?
Pokręcone to co piszesz. |
Cytat: |
Jak to o co ? Przecież próbujesz wszystkim wmówić wręcz wprost odwrotnego ok kilku postów. Twierdziłeś że złom powinien znaleźć się na złomie a nie naprawie głównej, bo ekonomia itp...
Ponieważ nie chcę już męczyć ewentualnych czytających, temat schodzi na boczne tory oraz widzę że ciężko pojąć ci pewne podstawy i kontynuujesz strzelanie do mnie ze ślepaków (tzn bez choćby prostych argumentów) - mówię PAS. Zdrówko |