INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. małopolskie - Linia Oświęcim-Skawina-Kraków Płaszów-po łącznicy Kraków Gł.

Bardi78 - 19-09-2014, 07:43
Temat postu: Linia Oświęcim-Skawina-Kraków Płaszów-po łącznicy Kraków Gł.
Rzecz traktuje o linii Oświęcim-Skawina, linia chyba jo pierwsza z lokalnych w małopolsce po cichu zmartwychwastał i z prędkjości 30/40km/h jest 100km/h,nowe przejazdy i piekne tory.Nie chwaląc się byłem jednym z inicjatorów tego artykułu, redaktor dzwonił do mnie i chciał się umówić na spotkanie ale byłem na urlopie-jednak uważam że artykuł super i warto go przeczytać.Oglądałem ostatnio na żywo część tego odcinka i nowiutkie strunobetony, przejazdy i szyny bezstykowe.
Polecam artykuł:
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3571659,oswiecim-trasa-gotowa-kiedy-wroca-pociagi,id,t.html

Niestety jak dowiecie się z artykułu władze małopolski nie zamówiły połączeń w tym roku-nic nowego...
CottonwoodEN71 - 22-09-2014, 11:01
Temat postu:
To jest nieporozumienie. Okolica linii 94 generuje znaczne potoki pasażerskie, których kierunkiem ciążenia jest Kraków. Czy gdy mamy linię, gdzie szlakowa to 80 czy 100 km na godzinę przewozy pasażerskie są nieopłacalne? Jaka będzie prędkość handlowa na odcinku Oświęcim - Skawina?
Bardi78 - 22-09-2014, 11:20
Temat postu:
heh, no właśnie prędkość ma wynosić wg. artykułu 100km/h ,a tu pociągów brak!
aanniiaa - 14-10-2014, 10:35
Temat postu:
Ha! Od grudnia pociąg Kraków-Ostrava jednak pojedzie linią 94! Zg

Cytat:
Krakow Glowny 17:29
Krakow Plaszow 17:34/17:49
Skawina 18:07/18:08
Spytkowice 18:38/18:39
Oswiecim 19:11/19:12
Czechowice-Dziedzice 19:52/19:53
Chybie 20:08/20:09
Zebrzydowice 20:20/20:21
Petrovice u Karvine 20:27/20:28
Detmarovice 20:36/20:37
Bohumin 20:42/20:43
Ostrava hl.n. 20:50

danio - 14-10-2014, 11:19
Temat postu:
Na DB są rozkłady międzynarodowe. I dobrze, byleby nie jechał pusty z takim czasem przejazdu ....
Anonymous - 14-10-2014, 18:53
Temat postu:
Nie będzie się zatrzymywał na stacjach pośrednich czy wymienione są tylko ważniejsze?
15 min w Płaszowie... - wagony czy co?

danio napisał/a:
Na DB są rozkłady międzynarodowe. I dobrze, byleby nie jechał pusty z takim czasem przejazdu ....

I tak szybciej, niż którekolwiek połączenie teraz (mówię o odcinku Kraków - Czechowice) - głównie dzięki brakowi przesiadek.
Bardi78 - 14-10-2014, 21:12
Temat postu:
Pociąg chyba z Czeskich Drah bo chyba nie PKP funduje Polakom wyjazd do Ostravy na 21 i powrót rano...noc w Ostravie fajnie ale w weekend raz za czasu.
Za to Ostravscy obywatele zyskają super połączenie z Krakowem-rano wyjazd a późnym popołudniem powrótSmile
Anonymous - 15-10-2014, 12:55
Temat postu:
Optymalnie byłoby, gdyby jechały takie dwa pociągi - jeden polski rano do Ostrawy, powrót wieczorem, a drugi tak, jak jest zaplanowane
kruczek - 15-10-2014, 13:17
Temat postu:
Przydałaby się druga para. A pociąg funduje polskie MIiR na wniosek PR. Polacy skorzystają z niego głównie na odcinku krajowym, może z czasem pojawi się tez możliwość wyskoczenia na piwo do Ostrawy. Wrocław, Opole, KK i Rybnik taką możliwość zyskają przy dwóch parach do Bohumina Smile
OS_24 - 15-10-2014, 13:37
Temat postu:
dddbb napisał/a:
Nie będzie się zatrzymywał na stacjach pośrednich czy wymienione są tylko ważniejsze?
15 min w Płaszowie... - wagony czy co?


Zmiana kierunku jazdy
Anonymous - 15-10-2014, 15:33
Temat postu:
10 min to już też mało?
CottonwoodEN71 - 15-10-2014, 17:32
Temat postu:
Na trasie Kraków - Oświęcim ten pociąg pojedzie o 20 min. krócej niż przez Trzebinię i jednocześnie o tyle samo mniej niż busy/autobusy. Gdyby zmiana w Płaszowie trwała 5 min jak dawniej, czas 1h10 min byłby bardzo konkurencyjny. Kraków - Spytkowice 1h10 - także mniej niż busy [w rozkładach 1:20 -1:30, przy czym lokalizacja stacji jest na minus, i tu także 15-minutowa zmiana czoła psuje czas jazdy. Gdyby było jak dawniej, 5 minut, to 55 minut KG - Sp zapełniłoby pociągi na bank. Cieszę się z tej jednej pary, jednak nadal czuję niedosyt.
A w kontekście linii 103: w ostatnim rozkładzie jazdy 2001/2002 pociągi Spytkowice - Wadowice pokonywały ten odcinek w 30 minut z zawrotną prędkością 30 km/h. Wystarczyłoby ogarnąć szlak do szaleńczych 60 km/h i pociąg wygrałby z komunikacją autobusową [Kraków - Wadowice p. Kalwarię obecnie 1:10-1:30] no i doszedłby aspekt udostępnienia kolejnych miejscowości [Trzebieńczyce, Grodzisko, Woźniki, Tomice (po wybudowaniu przystanku w okolicy ul. Podstawie - całe 300 m do Urzędu Gminy oraz szkoły)]
EN57-1772 - 16-10-2014, 15:01
Temat postu:
Na stronie DB piszą że ten pociąg nie staje wszędzie.
Anonymous - 16-10-2014, 18:23
Temat postu:
W sumie jest to możliwe. Po pierwsze na trasie Skawina - Oświęcim trzeba by podjąć wysiłek dbałości o perony (a tak PLK ma spokój), po drugie odcinek Oświęcim - Zebrzydowice to termin działania Kolei Śląskich (a pewnie marszałek śląski nie dokłada do pociągu ni złotówki), a po trzecie MIR dotuje chyba połączenia transgraniczne wymagając by były przyspieszone (tak jest przy przynajmniej przy połączeniu do Grodna). Ale pociąg odpuszcza też stacje, które mogłyby generować jakieś potoki np. Zator czy Brzeszcze Jawiszowice. Odpuściłbym z kolei Spytkowice.
CottonwoodEN71 - 17-10-2014, 08:47
Temat postu:
Jeden postój na terenie/w okolicy powiatu wadowickiego bym zostawił, jednak zamiast Spytkowic lepsze są Spytkowice Kępki [bliżej centrum wsi i dojazd busem z Wadowic dobry], opcjonalnie Ryczów lub Brzeźnica. Zator obowiązkowo.
ElmoVanKielmo - 17-10-2014, 09:22
Temat postu:
CottonwoodEN71 napisał/a:
centrum wsi

Dobre Very Happy
dddbb napisał/a:
po drugie odcinek Oświęcim - Zebrzydowice to termin działania Kolei Śląskich (a pewnie marszałek śląski nie dokłada do pociągu ni złotówki)

Mała poprawka: p.o. Brzeszcze, stacja Brzeszcze-Jawiszowice oraz p.o. Jawiszowice-Jaźnik znajdują się na terenie województwa małopolskiego. Oczywiście Urząd Marszałkowski w Krakowie o tym nie wie i teren działania małopolskiego oddziału PR kończy się na Oświęcimiu.
Mimo całej tej mega wpadki Kolei Śląskich na początku, cieszę się, że są, bo dzięki nim miejscowości zapomniane przez Krakusów są obsługiwane. Nie mówiąc już o genialnym pomyśle połączenia relacji Czechowice-Dziedzice - Oświęcim i Oświęcim - Katowice w kurs bez przesiadki.
Anonymous - 17-10-2014, 10:32
Temat postu:
Nic nie trzeba poprawiać, wiem gdzie są Brzeszcze Smile Napisałem o terenie działania Kolei Śląskich. Marszałka Małopolskiego pewnie boli głowa, bo KŚ akurat tu stworzyło lepszą ofertę, niż była w schyłkowym okresie działania PR, więc i dofinansowanie większe.
CottonwoodEN71 - 17-10-2014, 12:54
Temat postu:
ElmoVanKielmo napisał/a:
CottonwoodEN71 napisał/a:
centrum wsi

Dobre Very Happy
Nie wiem, co Cię tak śmieszy, ta wioska ma 4 tysiące mieszkańców - więcej niż miasto Zator i jest siedzibą gminy. Na dodatek p.o. Spytkowice Kępki znajduje się kilometr od rynku w Spytkowicach w gęsto zabudowanym obszarze. [a np. taka stacja Opoczno Południe znajduje się w szczerym polu 5 km od 22-tysięcznego Opoczna Twisted Evil i wymagała specjalnych przygotowań pod ruch podróżnych; w Kępkach już wszystko jest, nie trzeba budować Razz ]
ElmoVanKielmo - 17-10-2014, 13:42
Temat postu:
Zabawne jest tylko sformułowanie "centrum wsi".
Nie mam nic przeciwko postojowi na p.o. Spytkowice Kępki.
Raczej dziwię się, że Brzeszcze, miasto (11,5 tys. mieszkańców) i gmina (21,5 tys. mieszkańców) żadnego postoju mieć nie będzie. Na terenie gminy znajdują się 1 stacja i 2 przystanki. Stacja Brzeszcze-Jawiszowice znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie osiedla liczącego 50 bloków mieszkalnych. W odległości 500 m od tej stacji znajduje się centrum, a zaraz za nim kolejne duże osiedle. Na terenie miasta i gminy funkcjonuje miejska komunikacja autobusowa (realizowana przez MZK Oświęcim) - większość kursów korzysta z przystanku zlokalizowanego 50 m od stacji.
Problemem jest fatalny stan torów od Czechowic-Dziedzic aż do granicy gminy przed Oświęcimiem - ograniczenie rzędu 20 - 30 km/h praktycznie na całym odcinku. Z tego powodu z Brzeszcz do Oświęcimia pociągiem się raczej nikt nie wybierze (bo autobus szybszy), ale już do Mysłowic i Katowic są pasażerowie. Brak połączenia z Krakowem zniechęca ludzi do korzystania z kolei. Skoro ten czeski pociąg i tak jedzie tą trasą, a przez stację Brzeszcze-Jawiszowice toczy się z prędkością 30 km/h, to dlaczego nie zrobić postoju? Myślę, że czas dojazdu do Krakowa byłby atrakcyjny dla mieszkańców.
Anonymous - 17-10-2014, 15:25
Temat postu:
Pora już trochę mniej atrakcyjna, ale studenci w niedzielny podwieczór pewnie chętnie by się wybrali.
CottonwoodEN71 - 17-10-2014, 17:01
Temat postu:
Może jednak ten pociąg będzie zatrzymywał się na każdej stacji i p.o.? Brzeszcze Jawiszowice faktycznie są w stanie wygenerować jakiś potok podróżnych [studenci pewnie dopiszą]. Fajnie też, jakby taka relacja miała jakąś reklamę, i w Polsce i w Czechach, bo bez tego to połączenie będzie bardzo wolno nabierać pasażerów.

ElmoVanKielmo napisał/a:
Zabawne jest tylko sformułowanie "centrum wsi"
W sumie racja Smile ale godom Ci, tam jest nawet rynek Very Happy
Bardi78 - 23-10-2014, 08:16
Temat postu:
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3618940,marszalek-ludzie-nie-chcieli-tu-pociagow-mieszkancy-nikt-nas-o-to-nie-pytal,id,t.html#komentarze

Ciąg dalszy jaj z naszym urzędem marszałkowski i władzami...(mam nadzieje że już niedługo)
LukE83 - 23-10-2014, 19:40
Temat postu:
Ten artykuł nieco przekoloryzowany.

Pociągi z Oświęcimia do Krakowa przez Trzebinię (60 km) jadą ponad dwie godziny, a gdyby kursowały przez Zator (mogą jechać tam 80 km na godzinę) przewidywany czas dojazdu wynosi 1 godz. 12 min.

Przez Trzebinię pociągi jadą krócej niż dwie godziny (1:48).
Natomiast wakacyjna Bryza na dojazd z Płaszowa do Oświęcimia potrzebowała ok. 1:20.
CottonwoodEN71 - 23-10-2014, 20:31
Temat postu:
Rozkład DB pokazuje dla regio Kraków - Ostrava czas 1h22 min na tym odcinku.
W RJ 2011/2012 było to 1h58, dla przykładu: R 33029 Kraków Płaszów odj. 18:18 - Oświęcim przyj. 20:16
danio - 23-10-2014, 21:32
Temat postu:
Odcinek Trzebinia - Kraków mają w końcu remontować, to można 1/3 ruchu przerzucić przez Skawinę.
Nie mówię żeby to było 20 par na dobę, ale 7-8 par by się zdały.
CottonwoodEN71 - 23-10-2014, 22:13
Temat postu:
Nowe 2-członowe składy od Pesy będą w sam raz na tą linię.
I jakiś dobry rozkład jazdy:
Kraków Gł -> Oświęcim: 4 pary rano, 6 po południu
Oświęcim -> Kraków Gł.: 5 par rano, 5 po południu
O ile jego wysokość zgodzi się sfinansować. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że w ostatnim czasie liczba pockm była mniejsza niż zwykle [cięcia na Kraków - Tarnów oraz Kraków - Zakopane przez remonty] kasa na połączenia powinna się znaleźć. No a fakt posiadania na tym terenie wyremontowanej linii przy jej niewykorzystaniu przez pociągi pasażerskie zakrawa na niegospodarność. Jaka w końcu jest Vmax na tym odcinku? Niektóre źródła podają 80 km/h, inne 100, i już nie wiem, co jest prawdziwe.
aanniiaa - 28-10-2014, 15:24
Temat postu:
CottonwoodEN71, prędkość rozkładowa na linii nr 94 dochodzi na pewnych odcinkach do 100 km/h Smile

[ Dodano: 04-11-2014, 10:35 ]
No i mamy na przyszły RJP rozpisany przetarg z obsługą linii nr 94:

Kurier Kolejowy
Bardi78 - 13-12-2014, 20:19
Temat postu:
Czy ma ktoś info na jakiej taryfie pojedzie pociąg relacji Kraków Gł -Ostrava przez Skawinę?
Byłem pewny że jako regio, ale na plakatach widnieje Interregio:(
Anonymous - 13-12-2014, 20:37
Temat postu:
Zgadza się - IR na odcinku polskim, regio na odcinku granicznym. No i na plakatach ze strony PLK figuruje jako jadący do 31 grudnia, od 01.01 po ogłoszeniu. Dwa tygodnie przyzwyczajania pasażerów do pociągu i wypad? Żałosne...
Bardi78 - 14-12-2014, 23:50
Temat postu:
Dzisiaj na kursie Kraków-Ostrava IR bez nazwy ale ja nadałbym mu nazwę Łaska Zarządcy (dlatego że zarówno przed wprowadzeniem do nowego rozkładu jak i teraz po 1 stycznia widnieje informacja że kursuje po zarządzeniu- więc pociąg skazany na łaskę zarządzającego)
jechał na loku skoda z polskim kobiecym imieniem i 3-ma niebieskimi dwójkami przedziałowymi z Ceskich Drah -zapełnienie składu jakieś 20% no ale tu widać bezmyślność naszych władz kolejowych- w Czechach taryfa Regio a w Polsce dwukrotnie droższa Interregio...
blakop - 15-12-2014, 00:29
Temat postu:
Jak SKODA miała polskie imię to też była z CD (lok.Ceska Trebova)
Anonymous - 15-12-2014, 14:24
Temat postu:
Cytat:
w Czechach taryfa Regio

Akurat w Czechach jest jedna taryfa, niezależnie czy jedziesz osobowym czy Expresem. Tylko na Pendolino są obowiązkowe miejscówki, zazwyczaj po cale 35 CZK.
A jeśli zapełnienie było 20% w pierwszy dzień kursowania, to w mojej opinii naprawdę całkiem sporo. Ale czy wystarczy by pociąg pojechał w 2015 roku to wątpię.
CottonwoodEN71 - 23-12-2014, 15:59
Temat postu:
W jakiej taryfie kursuje IR do Ostrawy? Na stronie rynku kolejowego,odnośnie miedzynarodowego IR do Grodna jest informacja:

Kod:
Pociągi do Grodna kursują pod marką InterRegio, ale w taryfie identycznej jak pociągi Regio. Z formalnego punktu widzenia, są to pociągi międzynarodowe (a nie transgraniczne) [...]

czy to dotyczy też pociągu do Ostrawy?
Elektronik - 23-12-2014, 16:05
Temat postu:
Pociąg interREGIO Ostava - Kraków - Ostrava ma, niestety, normalną taryfę interREGIO...
Anonymous - 24-12-2014, 10:19
Temat postu:
Na odcinku Zebrzydowice - Petrovice przejściowka 6 zł, Petrovice - Ostrava taryfa czeska
sunday1 - 04-03-2015, 09:54
Temat postu:
http://wadowice24.pl/index.php/nowe/pieniadze/1510-wojt-spytkowic-bus-to-nie-jest-cywilizowany-srodek-transportu.html
sympatyk - 23-05-2015, 21:27
Temat postu:
Widzieliście już w plakatowych rozkładach jazdy na stronie PLK SA wakacyjny pociąg Regio "Energylandia" z Krakowa do Przeciszowa? Shocked
Pociągi na Przystanek Woodstock też tamtędy pojadą. Łącznicą omijającą Oświęcim.
CottonwoodEN71 - 28-05-2015, 14:25
Temat postu:
W Skawinie zderzył się bus i tir, 8 osób jest rannych [tak podaje Radio Kraków]... czas aby w końcu ktoś zajął się wyprowadzeniem części transportu towarowego na tory i powrotem pociągów tam gdzie tylko się da z jak największą częstotliwością.
sympatyk - 05-06-2015, 18:46
Temat postu:
Park rozrywki zapłaci za pociągi.

Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych uruchomi codzienne wakacyjne połączenie z Krakowa przez Skawinę i Spytkowice do Zatora. Koszty tego ogólnodostępnego połączenia w całości pokryje rodzinny park rozrywki „Energylandia” z Zatora.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/57941/park_rozrywki_zaplaci_za_pociagi.html
CottonwoodEN71 - 30-06-2015, 22:01
Temat postu:
Jechałem dzisiaj tym pociągiem od Spytkowic. Na pokładzie ok. 40 osób, ale nie o tym.
Byłem przekonany, że cała linia ma być/jest wyremontowana. Nic z tego. Spytkowice - Ryczów po staremu, szlak Ryczów - Brzeźnica jest nowy, ale prędkość coś około 50 km/h nie zachwyca (jest natomiast ciszej w środku, więc komfort lepszy, i nie trzęsie). Na tym odcinku denerwujące jest zwalnianie przed każdym przejazdem do 10-20 km/h, a że przejazdów jest tu wiele, jazda jest szarpana. od Brzeźnicy znowu kawałek po starym [30-40 km/h] potem jest lepiej bo tory są nowe, ale gdzieś dopiero od Zelczyny do samej Skawiny jest przyzwoita jazda po nowych torach [V = 80 km/h lub coś koło tego].
I moje pytanie: czy istnieją dalsze plany remontu linii (jeśli tak, to do kiedy) i czy PLK ma zamiar zrobić coś odnośnie tych przejazdów? Bardzo fajnie odkrzaczone, wykoszone, ale pociąg zwalnia nawet jak jest szlaban! To samo tyczy się odcinka Kalwaria Lanckorona - Wadowice, ostatnio pojawiły się tam nowe znaki dotyczące prędkości, ale co z tego że mijamy "6" czy "7" jak zaraz zwalniamy do prędkości ślimaka na jakimś przejeździe.
Pomimo tego, że nadal duża część odcinka Skawina - Spytkowice jest na starym torze, to czas przejazdu uległ poprawie. Trzeba jednak zadać sobie pytanie, czy nie można tam wycisnąć jeszcze więcej minut, bo linia ma fajną geometrię i szkoda zwalniać tyle razy przy krzyżowaniu z polną drogą.
Bardi78 - 05-07-2015, 10:37
Temat postu:
@CottonwoodEN71
Jasne że można, plk(!) pracuje nad rewitalizacją całej linii ( Oświęcim -Włosienica też jest 40 km/h) więc wymienione przez Ciebie odcinki też pójdą rewitalki, oczywiście przejazdy to typowa masakra w wykonaniu plk natomiast co do samej pełnej rewitalizacji to melodia przyszłości myślę od 2 do 5 lat!!!niestety:(
P.S.
Mam nadzieję że z budową 2 przystanków w Oświęcimiu- na osiedlu Błonie i Kruki-Szpitalna
ecavon - 05-07-2015, 16:42
Temat postu:
Z tego co wiem to odcinek od Oświęcimia do Włosienicy nie doczekał się jeszcze przetargu na remont.
CottonwoodEN71 - 06-07-2015, 08:24
Temat postu:
Dziękuję za odpowiedzi. Przy przejazdach widać było nowe sygnalizatory zaklejone folią, może jeszcze urządzenia nie są podłączone stąd to zwolnienie... Pojawiły się też semafory ostrzegające o awarii sygnalizatorów na przejeździe - tego na tej linii wcześniej nie było.
emele - 06-07-2015, 11:57
Temat postu:
CottonwoodEN71 napisał/a:
Na tym odcinku denerwujące jest zwalnianie przed każdym przejazdem do 10-20 km/h, a że przejazdów jest tu wiele, jazda jest szarpana. I moje pytanie: czy istnieją dalsze plany remontu linii (jeśli tak, to do kiedy) i czy PLK ma zamiar zrobić coś odnośnie tych przejazdów?

Kwestia tygodni jak te ograniczenia do 20 km/h na przejazdach znikną. Naprawy główne przejazdów są już wykonane tylko kwestia odbioru i uruchomienia ssp.

Dla spotterów: na stałe do Przeciszowa (Zatora) goni EN57-1050. Pociąg zjeżdża z Zatora esem do Przeciszowa gdzie stoi na torze nr 4 do 18:25.

[ Dodano: 06-07-2015, 12:59 ]
ecavon napisał/a:
Z tego co wiem to odcinek od Oświęcimia do Włosienicy nie doczekał się jeszcze przetargu na remont.


Ten odcinek spada z planu remontów z roku na rok Crying or Very sad ale pewnie kiedyś to zrobią ale to już w zdecydowanej większości IZE Sosnowiec. Do granicy IZE po stronie krakowskiej pewnie jeszcze podciągną choć tam teren mocno podmokły.
Kappa - 28-10-2015, 18:09
Temat postu:
http://www.beskidzka24.pl/artykul,gmina_spytkowice_pozwie_kolejowa_spolke,38050.html
CottonwoodEN71 - 15-12-2015, 09:20
Temat postu:
"Plus" dla PR za baner reklamujący połączenie na lokalnych portalach. Zastanawiam się, jak frekwencja...
aanniiaa - 16-12-2015, 06:44
Temat postu:
emele napisał/a:
(...)
Ten odcinek spada z planu remontów z roku na rok Crying or Very sad ale pewnie kiedyś to zrobią ale to już w zdecydowanej większości IZE Sosnowiec. Do granicy IZE po stronie krakowskiej pewnie jeszcze podciągną choć tam teren mocno podmokły.


Gwoli ścisłości - Nie "IZE Sosnowiec", tylko "IZ Kraków" Zg
Mystasia - 16-12-2015, 10:37
Temat postu:
Problem polega na tym, że na tej linii jest dużo syngalizacji SSP i większość to już "stare graty", które sypią się praktycznie codziennie. Wprawdzie pojawiło się kilka nowych (Bombardiera) i kilka starych zamieniono na nowe także Bombardiera, ale niestety działają one na starych kablach i często pojawiają się usterki. Niestety pociągi będą jeździć zwalniając do 20km/h, bo zamiast budować wiadukty czy tunele ładuje się te nieszczęsne SSP. A podobno w przyszłym roku ma się jeszcze 10 nowych sztuk pojawić co jest jakąś paranoją, bo ładuje się je na polnych drogach, bo kasa jest i trzeba ją szybko wykorzystać, bo przepadnie. Wtedy się nie myśli tylko jedzie na maxa i przy każdej polnej drużce stawia się SSP. Masakra jakaś.

PS: Ktoś napisał, że na tej linii nie było wcześniej TOPów. Więc były już wcześniej w miejscowości Morysina przed mostem na Skawie i z drugiej strony co oczywiste.
Venlo - 28-01-2016, 13:22
Temat postu:
Przez pierwszy miesiąc kursowania reaktywowanych połączeń Oświęcim -Skawina -Kraków Płaszów miałem okazje skorzystać 6 razy z trasy Przeciszów -Oświęcim, lub Oświęcim -Przeciszów w godzinach wieczornych, więc nie wiem jak jest wczesniej. Za każdym razem w pociągu było od 8 do 10 osób. W Przeciszowie zawsze wysiadaly, lub wsiadaly 2-3 osoby. 2 razy wysiadala osoba we Wlosienicy,a raz w Dworach. Raz wracaliśmy z kolegami ,w 4 osoby z Oświęcimia do Przeciszowa po 4 rano i gdyby nie my to pociąg odjechalby pusty... Ktoś wie jaką jest frekwencja na dalszych stacjach w kierunku Krakowa? By ta linia miała sens bytu potrzeba wielu inwestycji pobocznych, jak choćby wybudowania przystanku w Oświęcimiu koło szpitala i utworzenia połączenia dO Tychów. Nie mówiąc już o estetyzacji peronów na całej trasie.
Mystasia - 28-01-2016, 16:51
Temat postu:
Trzeba by też żeby pociągi jeździły w normalnych godzinach, nikt kto zaczyna pracę w Oświęcimiu o 7 rano nie pojedzie pociągiem który przyjeżdża tam o5:40, tak samo jak ktoś kończy o 15 nie będzie czekał 40 mintu na pociąg jak pojedzie busem i o 15:40 to będzie już w domu lub niedaleko niego.
Venlo - 29-01-2016, 22:18
Temat postu:
Ludzie pracują/uczą się najczęściej od 7:00 do 15:00. Niedawno były konsultacje społeczne i wziąłem głos właśnie w tej sprawie.
CottonwoodEN71 - 29-01-2016, 22:24
Temat postu:
Jechałem ostatnio Energylandią z Krakowa do Spytkowic, w dzień powszedni. W pociągu kilkanaście osób, w tym grupa turystów do Oświęcimia. Co ciekawe, w wakacje ten pociąg miał spore zapełnienie, nieraz na EN57 ponad 1/3 miejsc zajęta [przy jednej parze połączeń to nieźle]
Wcześniej też było 5 par pociągów, mam wrażenie jednak, że przerwa w kursowaniu zrobiła szkodę, i kto mógł to uciekł. Stanu nie poprawiła likwidacja odcinka Oświęcim - Czechowice. Jeżeli na kolejny rozkład badania frekwencji będą robione na wiosnę, tak jak to miało miejsce z Żywiec-Sucha, to czarno widzę kolejny rok kursowania. A wiadomo, że powrót pasażerów potrwa długo. Fajne są promocje na bilety, w tym miesięczne, jednak 5 par to za mało na ruch aglomeracyjny. Jeżeli dołożą jeszcze 2 lub 3 pary (w dni powszednie) to można zacząć rozmawiać. Swoje robi też kończenie biegu w stacji Kraków Płaszów, jeżeli od marca pociągi będą jechać na Kraków Gł. to frekwencja się polepszy.
Co do rozkładu jazdy to wg mnie tak to powinno wyglądać [przy 8 parach]
Odjazdy z Krakowa Gł.: 4, 6*, 8:30*, 14:30, 15:30, 16:30 17:30*^, 19:30*
I w drugą stronę [przyjazdy do KG]: 6:20, 7:20*, 8:20*, 9:20, 11:30, 15:30, 17:30, 19:30*^,
* - do/z Czechowic-Dziedzic
^ w (5) do Bielska-Białej przez Cz-Dz., w (7) powrót [obieg przez Wadowice, więc byłoby co zrobić ze składem, aby się nie marnował]

[ Dodano: 29-03-2016, 19:33 ]
Proponowane poprawki mają wejść od korekty czerwcowej.
Najważniejsze zmiany:
34501 - przesunięcie odjazdu z Krakowa Pł. z 3:59 na 4.44
34503 - j.w. z 15.50 na 16.05
34313 - j.w. z 18.00 na 17.30
34509 - j.w. z 19:53 na 19.00

43500 - przesunięcie przyj. do st. Kraków Płaszów z 5:48 na 5:35, zmiana kursowania z codziennego na (D)
43502 - j.w. z 7.25 na 7.36
43504 - j.w. z 8.13 na 6.36
43406 - j.w. z 17.21 na 17.00, zmiana kursowania z (D) na codzienne

Pociągi 34509 i 43508 pozostają bez zmian.

żródło:

http://wadowiceonline.pl/biznes/7291-rozklad-jazdy-pociagow-po-konsultacjach-z-mieszkancami.


Ciekawe co PLK na to Smile
Venlo - 26-10-2016, 11:54
Temat postu:
Ostatnie tygodnie kursowania relacji Kraków Płaszów-Spytkowice-Oświęcim,
Dziś, 26.10.2016, pociąg R 34505 "Energylandia" odcinek Przeciszów -Oświęcim, godz. 9:39:
Ze mną 4 osoby jadą w stronę Oświęcimia, W Przeciszowie wysiada 1 osoba.
sabatnik - 29-10-2016, 17:07
Temat postu:
Jechałem 15.10 kursem po 15 z Dworów do Swoszowic. Stacja Dwory straszy. Po drodze wsiadały i wysiadały pojedyncze osoby ale im bliżej Krakowa tym więcej wsiadało.
bestkf - 30-10-2016, 16:40
Temat postu:
Wczoraj kursem o 15:31 z Oświęcimia odjechało 7 osób. Dalej: Zator +6, Spytkowice Kępki +2, Półwieś +1, Brzeźnica +2, Jaśkowice -1, Zelczyna +2, Skawina Zach. +1, Skawina +3. Jechał EN57 SPOT.
Osobiście myślałem że będzie dużo gorzej, a mina odcinku Oświęcim-Skawina z pociągu skorzystało 21 osób. To więcej niż zazwyczaj na Nowy Sącz-Krynica i podobnie jak niektóre pociągi na Zakopiance i kierunku Bielskim.
Venlo - 01-12-2016, 06:49
Temat postu:
Jeżeli w przyszłości przedłuża linię SKA ze Skawiny w kierunku Oświęcimia, to faktycznie skończy ona bieg w Przeciszowie. "Miasto Oświęcim i gmina Oświęcim nie wyraziły chęci do współpracy"- słowa wójta gminy Przeciszów. Przystanek w Oświęcimiu Krukach nie zostanie więc w rezultacie wybudowany, choć : "Temat przystanku osobowego w rejonie szpitala był podnoszony podczas spotkań dotyczących uruchomienia linii kolejowej Oświęcim-Kraków w roku 2016."
A swoją drogą...kiedy planuje się przedłużenie linii do Skawiny/Podborow Skawińskich ? Po wybudowaniu łącznicy, czy dopiero po remoncie średnicy ?
Olaf Skurvensen - 06-10-2021, 21:40
Temat postu:
No i być może na tej linii coś się ruszy od grudnia. Koleje Małopolskie zamierzają jeździć z Krakowa Głównego do Oświęcimia przez Skawinę, Spytkowice, Zator. Pociągi Kraków - Spytkowice - Oświęcim wrócą jako SKA z dużą częstotliwością? Poczytajcie sobie tutaj:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociagi-do-krakow--spytkowice--oswiecim-wroca-jako-ska-z-duza-czestotliwoscia--104775.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group