INFO KOLEJ - forum kolejowe

PKP Intercity - PKP Intercity wprowadzi strefę ciszy

Arek - 21-07-2015, 13:14
Temat postu: PKP Intercity wprowadzi strefę ciszy
Kolej zaczyna walczyć z jedną ze swoich największych plag: podróżnymi rozmawiającymi przez telefon. PKP Intercity do końca roku planuje wprowadzić "strefy ciszy". Na razie testowo w Pendolino, ale możliwe, że jeśli podróżnym się spodoba, także pozostałe rodzaje pociągów zostaną uwolnione od głośnych wyznań na tematy wszelakie.

Więcej:
Wreszcie! PKP Intercity wprowadzi strefę ciszy – będą wagony z zakazem rozmawiania przez telefon
PaniLady - 21-07-2015, 13:18
Temat postu:
Wreszcie!

Bardzo dobry pomysł. Ostatnio jechałam w Pendolino (w jedną stronę) do Katowic 2 klasą i frekwencja 95%, głośno, nie dość, że połowa rozmawia przez telefon, druga połowa opowiada dowcipy itp. w ogóle nie mogłam się skupić na podróży...

Z powrotem wracałam w 1 klasie to już miałam większą swobodę, ciszę i większy komfort. W 2 klasie było full a natomiast w 1 klasie może 6, 7 osób, więc jak mam jechać Pendolino to kupuję na 1 klasę.
Arek - 21-07-2015, 13:27
Temat postu:
PaniLady, mam podobnie, dlatego rzadko jeżdżę pociągami na długich trasach, zwłaszcza w wagonach bezprzedziałowych. Nie można ani się zdrzemnąć, ani spokojnie poczytać. Komórki to plaga naszych czasów, ludzie nie potrafią bez nich żyć, są uzależnieni. Potrzebują tego jak tlenu.

Jak już muszę jechać i w pociągu jest harmider to zakładam słuchawki na uszy i przy ulubionej muzyce izoluję się od współpasażerów.
Victoria - 21-07-2015, 14:03
Temat postu:
Komunikaty nadawane przez głośniki też powinny być całkowicie wyciszone! Od znajomych korzystających z Pendolino wiem, że te komunikaty są bardziej irytujące niż pasażerowie gadający przez komórki. No bo ileż można wysłuchiwać na okrągło tego samego? A to o karach za wejście do pociągu bez biletu, a to o przekroczeniu kosmicznej prędkości 200 km/h. Niestety, PKP Intercity chyba pomyliło role i z przewoźnika kolejowego zamieniło się w kolejowy radiowęzeł! Przy czym najbardziej wkurzają pasażerów najdroższych pociągów, bo w TLK jest względny spokój.
Borys_q - 21-07-2015, 17:55
Temat postu:
Kto chce do ciszy niech sobie 1 klasę kupi będzie miał ciszę.
borsuk1977 - 21-07-2015, 19:23
Temat postu:
I tu się zdziwisz. Jakiś czas temu w EIC Tatry w 1 klasie, miałem w przedziale gościa, który położył sobie na kolanach swojego Iphona, włożył do uszu słuchawki i gadał jak najęty. Poprosiłem go grzecznie o to, żeby rozmawiał sobie, ale na korytarzu, bo mi się nie chce słuchać jego konwersacji w sobotni poranek.
mkfilmykolejowe - 22-07-2015, 06:55
Temat postu:
borsuk1977, Zależy jak trafisz. Chyba, że będzie inny wolny przedział to można się przesiąść.
borsuk1977 - 22-07-2015, 11:59
Temat postu:
Proszę Cię to ja się mam przesiadać bo siedzi ze mną gość który nie potrafi uszanować tego że ktoś nie ma ochoty sluchać jego rozważań. Chcesz pogadać wyjdz na korytarz. I tyle
Pirex - 22-07-2015, 12:18
Temat postu:
W pierwszej klasie można trafić na większego buraka ze słomą w butach niż w drugiej klasie. Bo kto tam jeździ? Kolejarze małorolni, urzędasy w delegacji, pseudobiznesmeni, korpoludki oderwane granatem od pługa, które zgrywają elytę.
PaniLady - 22-07-2015, 12:44
Temat postu:
Ja osobiście wolę mieć przedział dla siebie niż jechać z kim kolwiek.
Teraz już rzadziej można spotkać kolejarzy w 1 klasie może wiecej w TLK, ale jadąc EIC, EIP nie przydarzyło mi się, że były "brudasy".
mkfilmykolejowe - 22-07-2015, 13:04
Temat postu:
W pociągach Regio w dawnych przedziałach 1 klasy zauważyłem, że jeźdżą kolejarze, cała szopka kolejowa i widać, że ze wsi.

W EIC rzadziej, w TLK też już rzadko, zależy jaka trasa, jaki dzień tygodnia itp. W EIC w soboy niedzielę o poranku to wiadomo, że składy jeźdżą raczej puste w 1 kl.
Arek - 17-02-2016, 14:33
Temat postu:
Strefy ciszy, wagon kinowy i miejsce do gimnastyki. PKP Intercity spełni nasze życzenia?

W związku z planowaną modernizacją 400 wagonów, PKP Intercity postanowiło zapytać podróżnych, jak wygląda według nich wymarzony wagon. Zebrane opinie i sugestie pasażerów, pozwolą na zaprojektowanie komfortowych pociągów.

Więcej:
http://natemat.pl/166055,strefy-ciszy-wagon-kinowy-i-miejsce-do-gimnastyki-pkp-intercity-spelni-nasze-zyczenia
krzychu12231 - 18-02-2016, 14:18
Temat postu:
Co do powyższego artykułu:
"Znaczna liczba podróżnych optowała za rezygnacją z wagonów przedziałowych. – Przede wszystkim wagony bezprzedziałowe. "

Czy oni w ogóle czytali to, o czym pisali ludzie? Ja czytałem, i z tego co naliczyłem po zakończeniu konsultacji na profilu Facebookowym ok. 80% pasażerów domagało się wagonów przedziałowych. Więc czemu znów próbuje się ludziom wciskać coś, czego nie chcą??

"Inni tłumaczyli jednak, że przedziały należy zachować ze względów... sentymentalnych: – Wagony z przedziałami to powrót do wspomnień z dzieciństwa, poza tym odrobina prywatności, swobody i poczucia własnego kąta na czas podróży – stwierdził internauta."

To też niezwykle przewrotne, przynajmniej dla mnie. Większość ludzi chciało przedziały dlatego że wg nich są wygodniejsze, a nie z powodu sentymentu...
Desiro2 - 18-02-2016, 20:40
Temat postu:
@krzychu: masz absolutną rację, w tym artykule nastąpiła totalna manipulacja. Nie wiem kogo oni pytali o opinię, ale chyba zarząd i pracowników PICu. Bo z pewnością pytając zwykłych pasażerów nie znaleźliby większości będącej za bezprzedziałowcami.
Anonymous - 19-02-2016, 11:20
Temat postu:
Zakładam, że wagony bezprzedziałowe są tańsze w wykonaniu, więc pewnie na siłę będzie lansowana ta koncepcja.
krzychu12231 - 19-02-2016, 11:23
Temat postu:
Pewnie tak, a do tego więcej ludzi da się tam upchać.. tylko skoro na siłę chcą lansować bezprzedziałowe to po co konsultacje? PKP IC wraca do PRLu, że panuje wolność słowa pod warunkiem, że mówi się to, co chce usłyszeć zarząd?

Jakby ktoś chciał poczytać to konsultacje miały miejsce tu (tam, gdzie 248 komentarzy): https://www.facebook.com/events/414850675375303/
(kopię strony oczywiście zapisałem na dysku, żeby nie okazało się, że komuś z PICu zachce się tą stronę usunąć).

Jak dla mnie jest oczywiste, że w pociągach dalekobieżnych (a takimi są IC oraz EIC) składy powinny być mieszane (przy czym liczba wagonów przedziałowych i bezprzedziałowych wychodzących z modernizacji powinna być wyznaczona np. na podstawie zainteresowania danym typem wagonu w dzisiejszych IC oraz EIC, same zestawienia modyfikowane w ramach możliwości taborowych w ramach późniejszego zainteresowania na danej trasie, ale zawsze w taki sposób, by w składzie był choć jeden wagon z przedziałami i choć jeden bez, wtedy każdy byłby zadowolony).
d-t-x - 25-02-2016, 19:56
Temat postu:
Może dlatego, że bezprzedziałówki rzeczywiście są wygodniejsze. Nogi można wygodnie wyciągnąć, fotele szersze, nie ma zaduchu, można położyć walizkę na stojaku i nadal mieć ją na oku... Dużo tych zalet.
miłośnik - 26-02-2016, 13:31
Temat postu:
to niech najpierw zaczną od siebie. Nocne TLK i komunikaty głosowe konduktorów "zbliżamy się do stacji takiej i owakiej" to jakieś szaleństwo i brak poszanowania dla podróżnych. W nocnych pociągach zwykle ludzie chcą odpocząc i się przespać a nie słuchać za przeproszeniem pitolenia do jakiej stacji się zbliżamy.Zachęcam wszystkich do pisania do PKP Intercity w tej sprawie aby wprowadzić zakaz komunikatów głosowych w nocnych TLK.
Rafel - 26-02-2016, 14:20
Temat postu:
A jak na przykład zaśpisz a ten komunikat Cię obudzi i wówczas zdarzysz wysiąść? Laughing tutaj brak złotego środka. Tutaj jakby wyłączyli całkiem takie komunikaty to np. pociąg jadący z Krakowa o Gdyni musiałby nie stawać na stacjach pośrednich w ogóle.
miłośnik - 26-02-2016, 14:24
Temat postu:
Rafel ale przecież nigdy w pociągach nie było komunikatów szczególnie nocnych od zarania dziejów polskiej kolei. To nowy wynalazek, i całkiem niedawny że w nocnych TLK zapowiadają kolejne stacje. W żadnym europejskim kraju tego nie ma. Nocne EN/CNL we krajach europy zachodniej posiadające w swoich składach wagony 2 klasy są wolne od jakichkolwiek komunikatów, bo wiedzą że w nocy ludzie śpią. Uważasz Polaków za analfabetów że bez zapowiedzi nie będą wiedzieli kiedy wysiąść? To jak do tej pory sobie radzili? Polacy masowo przejeżdżali swoje stacje bo przesypiali je w nocnych pociągach? Większych bredni nie czytałem.
Rafel - 26-02-2016, 14:57
Temat postu:
Nie napisałem że człowiek nie wie gdzie mieszka tylko można zaspać zwłaszcza w nocy. Wiem że gadanie utrudnia sen to tez wiadomo od zarania dziejów i spółka tez wie że Polacy to nie alfabeci a jednak w dziennych potrafią przedstawiać stacje pośrednie. Co zrobisz, można tylko napisać liścik do spółki ze swoimi uwagami Laughing
krzychu12231 - 26-02-2016, 21:07
Temat postu:
d-t-x napisał/a:
Może dlatego, że bezprzedziałówki rzeczywiście są wygodniejsze. Nogi można wygodnie wyciągnąć, fotele szersze, nie ma zaduchu, można położyć walizkę na stojaku i nadal mieć ją na oku... Dużo tych zalet.


Dla jednych są wygodniejsze, dla innych nie. Dla mnie zdecydowanie nie, zwłaszcza irytuje mnie brak możliwości rozprostowania nóg na korytarzu, konieczność budzenia współpasażera gdy chcę wyjść do kibla (w przedziale potrafię wyjść spod okna bez budzenia, a nawet gdy kogoś obudzę to przez przypadek a nie oficjalnie), świecące wieczorem światło, a i o bagaż jestem spokojniejszy gdy śpię w przedziale niż w bezprzedziałowym. A te konsultacje na profilu na FB pokazały, że dla większości pasażerów także nie. Ale należy uszanować także mniejszość, która woli wagony bezprzedziałowe, stąd składy powinny być zdecydowanie mieszane. Czy to jest takie trudne?
Diken - 26-02-2016, 22:16
Temat postu:
Czyli ja rozumiem, że jeśli w pociągach dalekobieżnych będzie wprowadzona tzw. "strefa ciszy", to w przedziałach nie będzie można rozmawiać przez telefon komórkowy, tylko na korytarzu?
To będzie dotyczyło tylko samych przedziałów, a wyjątkiem będą korytarze w wagonach?
sympatyk - 30-05-2016, 13:00
Temat postu:
W tabelach (a'la) sieciowego rozkładu jazy na stronach PLK SA pojawiły się w objaśnieniach tabel informacje o tym, które pociągi posiadają wagony z wydzieloną strefą ciszy oraz w których wagonach umieszczone są informacje w języku Braille'a dla pasażerów niewidzących.
Ralny - 29-08-2022, 17:32
Temat postu:
Hałasował, więc przejechała mu walizką po stopach. Co się dzieje w wagonie numer siedem

Strefa ciszy kojarzyła mi się głównie z mazurskimi jeziorami, gdzie zwykle między godziną 22.00 a 6.00, a na niektórych obszarach całodobowo, obowiązuje zakaz używania łodzi z silnikami spalinowymi. A także z rezerwatami przyrody, w których dla dobra zwierząt prosi się o nie hałasowanie.

Aż do momentu, gdy PKP Intercity wprowadziło ją w pociągach Pendolino. Było to w kwietniu 2016 roku i musiało minąć dobrych parę miesięcy, żeby podróżni przyzwyczaili się, że wagon numer siedem – zawsze na początku albo na końcu składu, żeby nie przechodzili przez niego inni pasażerowie – rządzi się swoimi prawami. Ba, ma nawet oddzielny regulamin! Niepożądane są w nim między innymi: rozmowy przez telefon, głośne słuchanie muzyki czy używanie dzwonków i dźwięków w telefonach oraz laptopach.

Czytaj więcej:
https://weekend.gazeta.pl/weekend/7,181991,28817859,halasowal-wiec-przejechala-mu-walizka-po-stopach-co-sie-dzieje.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group