Skargi i wnioski - Okleina T-Mobile może utrudnić akcję ratunkową Victoria - 14-08-2015, 19:01 Temat postu: Okleina T-Mobile może utrudnić akcję ratunkową
Według Urzędu Transportu Kolejowego oraz Państwowej Straży Pożarnej, reklamy operatora komórkowego na wagonach PKP Intercity mogą zagrażać bezpieczeństwu podróżnych, ale też pogarszają komfort podróżowania.
Otrzymane przez prezesa UTK stanowisko Państwowej Straży Pożarnej jednoznacznie wskazuje, że zasadne jest, aby folie reklamowe nie były stosowane na szybach pociągów. W ocenie Komendy Głównej PSP prowadzenie ewentualnej akcji ratunkowej w wagonie, którego powierzchnia boczna pokryta jest folią reklamową, może utrudniać otwieranie okien, zbijanie szyb, a poprzez ograniczenie widoczności, również wgląd do wnętrza wagonu.
Szkoda gadać krzychu12231 - 16-08-2015, 19:24 Temat postu:
Nie tylko oczy, głowa też Pomysł z zaklejaniem okien był fatalny, mam nadzieję, że jak najszybciej się z tego wycofają... Victoria - 16-08-2015, 19:31 Temat postu:
Ten kto w PKP Intercity to wymyślił i zaakceptował powinien okleić sobie okna w domu. Dotyczy to zresztą nie tylko kolejarzy. Plaga reklam na tramwajach i autobusach też jest polską specjalnością. Powinien być prawny zakaz oklejania reklamami wszelkich pojazdów! Także prywatnych, bo reklama rozprasza innych kierowców i może być przyczyną wypadków. Malenstwo - 16-08-2015, 20:29 Temat postu:
Ale spelnia tez inna funkcje o ktorej nie wspomnieliscie.
I czy kazde okno to wyjscie ewakuacyjne? MK_Wro - 16-08-2015, 21:02 Temat postu:
A jakąż to inną funkcję spełnia?
Polska przestrzeń publiczna zdycha, zduszona obleśnymi, wszechobecnymi reklamami, bannerami i szmatami naklejonymi jedne na drugie. Nie służą one niczemu, poza złudzeniem, że "biznes się kręci". Prymitywny, dziki pseudokapitalizm.
Przynajmniej zdejmijcie te estetyczne wymioty z (wciąż jeszcze publicznych) pociągów. EU07-469 - 17-08-2015, 04:13 Temat postu:
Malenstwo, w razie - nie daj Boże - wypadku, pożaru czy innego nieszczęścia KAŻDE okno może spełnić funkcję wyjścia ewakuacyjnego. Próba jego wybicia (najszybszy sposób, a przy oknach wklejanych jedyny) przy okleinie zajmie w najlepszym wypadku więcej czasu niż rozbicie okna bez okleiny, bo konieczne będzie wypchnięcie rozbitej szyby, co pochłania cenne sekundy. Nie każdy się przeciśnie przez okna starego typu (otwierane do połowy). Olaf Skurvensen - 17-08-2015, 21:50 Temat postu:
Ten, kto zdecydował o oklejeniu okien folią, powinien być wdzięczny losowi, że szczęśliwym zbiegiem okoliczności nie doszło do pożaru lub katastrofy, w której mógłby ktoś zginąć z powodu niemożności wybicia szyby celem ucieczki albo z powodu niezauważenia potencjalnej ofiary przez służby ratunkowe. Wtedy ten ktoś miałby murowany pobyt pod celą w doborowym towarzystwie. Malenstwo - 18-08-2015, 15:24 Temat postu:
@eu07-469: fakt. mój błąd
@olaf_skurvensen: z drugiej strony
- wybijając szybę
- lub podczas miażdżenia wagonu/składu
- lub podczas upadania na bok
część odłamków nie poleci na pasażera, bo będzie trzymać folia (w tym przypadku reklama). A jeśli folia będzie mocna to będzie można dzięki niej wyciągnąć rozwaloną szybę. Olaf Skurvensen - 18-08-2015, 20:30 Temat postu:
@Malenstwo
Oczywiście w tej materii masz sporo racji, ale zauważ, że szyby okienne w wagonach są wykonywane tak, by w razie sytuacji, o których piszesz, odłamki szkła nie miały ostrych krawędzi kaleczących ludzi. Pozostaje tylko życzyć sobie, by przypadków przewrócenia wagonu, miażdżenia, pożarów po prostu nie było. Jarul - 22-08-2015, 02:25 Temat postu:
Okna pociągów nie powinny być niczym zaklejane bo służą do dostarczania światła dziennego do wnętrza i do wyglądania. Najlepiej by im pasowało zrobić wagony w ogóle bez okien. Wtedy pozostałoby tylko obkleić okna w kabinie maszynisty - na pewno byłoby to bardzo kreatywne i innowacyjne. Anonymous - 27-08-2015, 20:34 Temat postu:
Komentarz niezależny? Arek - 28-08-2015, 11:56 Temat postu: T-Mobile uraczył nas cudowną reklamą na którą zgodziło się PKP Intercity w ramach Wi-Fi w pociągu. Reklama obkleja całą powierzchnię boczną wagonu (nawet okna przez które trudno oglądać widoki bo przeszkadzają kropki). Pomijając ten fakt możemy przyjrzeć się uważnie podróży w wagonie 139A + Mg w składzie EIC 4510 Klimczok w którym od czasu do czasu otwiera się szafa od sterowników wagonu poprzez drgania i nie da się nic z tym zrobić podczas podróży. Data nagrania filmu: 21.06.2015.
Victoria - 15-09-2015, 18:17 Temat postu:
PKP Intercity zdejmie reklamy z szyb.
– Zgodnie z uwagami naszych podróżnych będziemy sukcesywnie zdejmować reklamy z szyb – poinformował "Rynek Kolejowy" przewoźnik PKP Intercity. Przyznaje, że zdjęcie reklam ma podnieść komfort podróży.
w nawiązaniu do Pana korespondencji z 2 września br. pragnę poinformować, że temat folii reklamowych przyklejonych na oknach wagonów PKP Intercity jest nadal przedmiotem korespondencji pisemnej pomiędzy Urzędem Transportu Kolejowego a PKP Intercity i PKP SA.
Z dostępnych Urzędowi informacji wynika, że medialna deklaracja pracownicy biura prasowego spółki o podjętej decyzji usunięcia z okien wagonów folii reklamowych była przedwczesna i nie spotkała żadnego potwierdzenia w praktyce. Przeczą temu odpowiedzi spółki, z których aktualnie wynika, że przewoźnik zamierza zlecić firmie badawczej przeprowadzenie badań, które dadzą odpowiedź, czy pasażerowie są skłonni zaakceptować taką formę reklamy w zamian za utrzymanie usługi bezpłatnego internetu.
Z uwagi na fakt, że siatka reklamowa na wagonach może potencjalnie utrudniać prowadzenie akcji ratunkowej w razie wypadku, Urząd analizuje obecnie możliwość podjęcia wobec przewoźnika odpowiednich kroków prawnych mających na celu doprowadzenie do rozwiązania niniejszego problemu. Beatrycze - 17-05-2017, 13:16 Temat postu:
Koniec z folią reklamową na oknach wagonów.
Zakaz oklejania folią reklamową okien i drzwi zewnętrznych wagonów kolejowych to jedna z ważniejszych zmian wprowadzonych w opublikowanym w ubiegłym tygodniu rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Budownictwa.
Zapytaliśmy PKP Intercity, czy na stanie przewoźnika znajdują się jeszcze wagony z oklejonymi oknami i drzwiami. Wagony takie, zdaniem strażaków, mogą utrudnić ewakuację w razie wypadku, narzekają na nie także pasażerowie, którzy mają ograniczoną możliwość obserwacji krajobrazu na zewnątrz.