Infrastruktura - Warszawa-Poznań: Miliardy wyrzucone w tory tender - 05-11-2016, 19:14 Temat postu: Warszawa-Poznań: Miliardy wyrzucone w toryArtykuł w Wyborczej przedstawia argumenty wg których planowana na lata 2017-20 modernizacja tej trasy nie ma sensu:
1. Tory były wymieniane w latach 90. Nikt rozsądny nie wymienia torów na nowo po zaledwie 20 latach.
2. Po zakończonej modernizacji podróż ma się skrócić tylko o pięć minut, ale tylko dla dwóch pociągów, które między Warszawą i Poznaniem nigdzie się nie zatrzymują. Czas przejazdu innych składów, w tym ekspresu do Berlina, skróci się zaledwie o dwie minuty.
3. Zakres inwestycji należałoby ograniczyć o połowę, dzięki czemu staniałaby o połowę, czyli do 1,3 mld zł. Należy głównie przebudować torowiska w rejonie stacji: Łowicz, Kutno, Koło i Konin oraz wymienić na krótkich odcinkach z podkładami drewnianymi gdzie pociągi muszą jechać tylko 120 km/godz
. Rafel - 06-11-2016, 11:23 Temat postu:
Podzielam przede wszystkim zmodernizować linie nr 11 i rozjazdy na stacjach do samego Poznania bo to tu "uciekają" minuty. Naprawdę są inne linie na których pociągi są okrajane ze względu na zerową konkurencje z komunikacją autobusową. Ja osobiście nie liczę na linie na 200km/h bo to idzie jak krew z nosa. Naprawdę wystarczy te 160km/h bo to już robi zabójczą konkurencje dla autobusów bo jak wiadomo autostradą można pojechać 100km/h nie wspomnę o korkach na wyjazdach i przyjazdach do miast i całej wygodzie podróżowania. tender - 06-11-2016, 12:08 Temat postu:
Rafel napisał/a:
przede wszystkim zmodernizować linie nr 11
tzn Skierniewice-Łowicz. Co to ma wspólnego z trasą Poznań-Warszawa??? Rafel - 06-11-2016, 17:07 Temat postu:
Cytat:
tzn Skierniewice-Łowicz. Co to ma wspólnego z trasą Poznań-Warszawa???
Bo raz to jest jakaś alternatywna trasa bo np jeździ tamtędy TLK Gombrowicz a dwa tamtędy mogłoby więcej składów jeździć nie tylko przez Sochaczew i kto wie czy tak nie będzie nie koniecznie w rozkładzie od grudnia 2016. A jakby ten kawałek zrobić od Skierniewic do Łowicza to czasy jazdy nie gorsze niż przez Sochaczew tyle i tylko tyle. tender - 07-11-2016, 13:12 Temat postu:
Jakbys przeczytał cytowany artykuł, to dowiedziałbyś sie, że znakomita wiekszość remontów bedzie na zachód od Łowicza. Rafel - 07-11-2016, 13:27 Temat postu:
I bardzo dobrze że będzie. Wypowiadam prywatna ocenę na temat trasy w tym wątku. Beatrycze - 07-11-2016, 13:33 Temat postu:
PLK planują zamknięcia dwutorowe na trasie Warszawa – Poznań. Znamy trasy objazdowe.
W trakcie realizacji prac modernizacyjnych na odcinku Sochaczew-Swarzędz w latach 2017-2018 PKP Polskie Linie Kolejowe planują czasowe, odcinkowe zamknięcia dwutorowe trasy E20. W związku z tym pociągi PKP Intercity pojadą trasami objazdowymi. Utrudnienia rozpoczną się już w wakacje przyszłego roku między Koninem a Podstolicami. Kolejne roboty zostaną przeprowadzone w 2018 roku i obejmują odcinki Barłogi – Konin oraz Kutno – Barłogi.
Spółka PKP PLK planuje w czerwcu rozpocząć remont linii kolejowej łączącej Warszawę z Poznaniem. Planowane wydatki sięgają ponad dwóch miliardów złotych. Niektórzy określają inwestycję jako zbędną, bo tory nie są zniszczone, a podróżni zyskają pięć minut. Przedstawiciele spółki twierdzą, że remont jest niezbędny dla utrzymania jakości połączeń.
Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa–Poznań, która rozpocznie się w czerwcu, obejmuje zwiększenie przepustowości, budowę wiaduktów zamiast niektórych przejazdów i usprawnienie zwłaszcza przejazdów taboru towarowego. Choć pociągi pasażerskie pojadą niewiele szybciej niż obecnie, inwestycja zwiększy komfort i bezpieczeństwo podróży. PKP PLK przekonuje, że projekt jest w pełni zgodny z wymogami Unii Europejskiej odnośnie do zwiększania roli transportu kolejowego w ruchu lądowym.
Beatrycze - 17-03-2017, 13:14 Temat postu:
Trasa kolejowa z Warszawy do Poznania - remont ma zacząć się lada moment, potrwa długo, pochłonie miliardy, a skróci czas podróży tylko o pięć minut. Michał Chlebowski pyta, jaki jest sens remontowania linii, gdzie tylko część infrastruktury jest stara. W dużej mierze wymieniane będą elementy prawie nie zużyte, które mogły spokojnie służyć jeszcze przez długie lata.
Nawet sobie nie wyobrażacie, jakie miliony idą w błoto.
Wasze miliony - swoimi tak by nie szastali.
I jest tak przy każdej robocie, nie tylko tytułowej.
Nie wierzycie?!
To sprawdzajcie w internecie wyniki przetargów. Zobaczcie, jakie są rozbieżności między kosztorysami, tzw. inwestorskimi, a tymi, robionymi przez oferentów.
Z powodu?
Żeby się nie rozpisywać: ci ostatni, przynajmniej używają jakiegoś KNR-a, czy innej "Normy".
Ci pierwsi - danych ze ściany. Do-słow-nie!
Spytajcie, choćby w przywołanym Poznaniu, dlaczego E59 tak się wlecze? Dlaczego na linii na Gniezno robią czwartą, czy piątą rozpierduchę w ciągu ostatnich dwóch lat? Ile wydali na działalność "programistyczną" Thalesa i czy, i jak mają to zaksięgowane?
Chcecie się dowiedzieć, ile Was kosztował ostatni, grudniowy "pad" w LCS-ie?
Satysfakcja zależy od tego, jakiej dokładności oczekujecie.
Kolejarze mają ją wycenioną na jakieś 2 do 9 milionów.
Czemu tak precyzyjnie?
Ano, zamówili u rzeczonego Thalesa trzy zmiany w aplikacji komputerów, dostali jedną, a i ta okazała się do d...y.
Nie ma księgowego, co by to policzył...
Żeby się sprawa nie rypła, szpece od Thalesa (swoją drogą, smutny to przykład, jak dobry system, którym jest ESTW L90 5 od Alcatel SEL, może stracić renomę w rękach takich partaczy, jak ci z ulicy Zachodniej), winę za gigantyczne opóźnienia zwalili na switch-a.
Poważnie!
A kolejowy beton to nagłośnił.
W takich momentach widać, jakie tam wciąż panuje średniowiecze - oni w to uwierzyli.
A na forach, nawet gimbaza polewa ze śmiechu.
I patrz pan, tyle hejtu w całym tym internecie. sympatyk - 30-03-2017, 19:39 Temat postu:
Szybciej z Poznania do Warszawy. Szykuje się przebudowa trasy.
Umowę na modernizację trasy kolejowej E-20 na odcinku Poznań – Warszawa między Swarzędzem a Barłogami podpisano w czwartek w Koninie (Wielkopolskie). Wartość umowy wynosi około 840 milionów złotych netto. Przebudowę wykonywać będzie firma Torpol S.A.
Były dyrektor Biura Dróg Kolejowych PKP PLK Piotr Malepszak mówi, że modernizacja linii E20 ma pozwolić na przejazd pociągów co trzy minuty, jak w metrze. To zupełnie nierealne założenie dla dwutorowej linii o mieszanym ruchu. Do tego taka przepustowość ma być wykorzystywana w zaledwie 15 procentach Victoria - 29-06-2017, 19:21 Temat postu: sympatyk - 08-01-2019, 20:59 Temat postu:
Jak przebiega modernizacja magistrali E20?
Modernizacja magistrali E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem jest jedną z ważniejszych inwestycji kolejowych prowadzonych przez PKP PLK. Zarządca infrastruktury zapewnia, że nie ma zagrożenia dla terminowego jej zakończenia.
Po dwóch latach pociągi łączące Poznań z Warszawą wracają na starą, najkrótszą trasę. Od niedzieli znów pojadą przez Konin i Koło. To jednak nie koniec modernizacji linii E20 łączącej Wielkopolskę z Mazowszem, prace potrwają do 2020 roku.
Trwająca teraz przebudowa odcinków linii E20 między Warszawą a Poznaniem jedynie częściowo poprawi warunki ruchu towarowego. Na dalszych odcinkach trasa nadal nie będzie spełniała warunków związanych z obsługą pociągów odpowiedniej długości.
PKP PLK zakładają obecnie, że modernizacja magistrali E20 przedłuży się co najmniej o kilka miesięcy i zostanie zakończona w roku 2021. Na terenie województwa łódzkiego roboty toczą się aktualnie m.in. w Kutnie i Łowiczu. W obu tych miastach oddano też do użytku przynajmniej część nowych peronów.
Tak jest choćby z remontowaną od czerwca 2017 r. trasą Warszawa - Poznań. Według pierwotnych założeń linia powinna zostać ukończona do czerwca tego roku. Teraz PKP PLK mówi, że modernizacja może zakończyć się jesienią 2021 r., czyli około półtora roku później niż zakładano.
Gdyby w tych zarządach i gronach decyzyjnych siedział zwykły pasażer, to by mógł zapytać: „Ale jaką będę miał korzyść z remontu linii Warszawa-Poznań, jeśli w 2017 roku jechałem 2 godziny 25 minut?". „No, podróż będzie trwała 5 minut krócej". „A to ja dziękuję za te pięć minut, bo w czasie sześciu lat waszej przebudowy jechałem po 3,5-4 godziny. Wasze pięć minut mam w nosie, musiałbym jeździć do emerytury, żeby mi się wyrównały straty czasowe z tych sześciu lat remontu".
Początek obowiązywania nowego rozkładu jazdy 2021/2022, nie będzie momentem, w którym pasażerowie pojadą szybciej między stolicą a Poznaniem po magistrali E20. Zapytaliśmy PKP PLK o to, gdzie teraz toczą się prace.
Modernizacja linii kolejowej na trasie z Warszawy do Poznania trwa od… 2017 roku i można śmiało stwierdzić, że ciągnie się lata świetlne. Pierwotnie zakładano, że potrwa dwa lata a czas przejazdu miał być skrócony do 2h 20 minut, czyli o jakieś 6 minut. Jednak termin oddania wielokrotnie przekładano. Na ten moment przewidywany termin zakończenia prac planowany jest na grudzień 2023 roku.
Możliwe, że w tym roku uda się zakończyć modernizację trasy łączącej Warszawę z Poznaniem Już 5 lat trwają prace, które powinny zakończyć się w 2020 roku. Na projekt wydano potężne pieniądze, chociaż nie zakłada on skrócenia czasu podróży pociągiem.
Prace ruszyły w 2017 roku i miały trwać 2,5 roku, ale trwają do dziś. Szczęśliwi w PKP PLK czasu nie liczą!
Victoria - 14-04-2023, 16:21 Temat postu: Pociągi Warszawa-Poznań. Remont linii trwa od sześciu lat. Czas podróży się nie skróci
Niemal dwie i pół godziny zajmie podróż ze stolicy do Poznania, gdy kolejarze uporają się z modernizacją magistrali - a ta trwa od 2017 roku. Pasażerowie spędzą w pociągu mniej czasu, niż obecnie, ale tyle samo, co przed rozpoczęciem remontu. Wiceminister tłumaczy, że chociaż prace na linii Warszawa-Poznań się skończą, inaczej jest w innych miejscach na kolejowej mapie Polski.
Do zakończenia bardzo mocno opóźnionej modernizacji magistrali E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem wciąż pozostało sporo pracy. Roboty na terenie węzłów Kutno i Łowicz posuwają się naprzód, ale nie znikają wszystkie utrudnienia dla przewoźników pasażerskich i towarowych. Również pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość – pełna funkcjonalność trasy powinna zostać osiągnięta dopiero pod koniec tego roku.