Tabor - MON chce mieć własne wagony Victoria - 25-08-2017, 18:11 Temat postu: MON chce mieć własne wagony
PKP Intercity szuka producenta wyjątkowych wagonów dla wojska. Problem w tym, że nie ma kto ich budować. Wiemy już, że składów wyposażonych w szafki na broń, kuchnie i niezależne zasilanie, nie zbuduje polska PESA. Co dalej z zaskakującym pomysłem MON?
Nikłe zainteresowanie producentów zapytaniem PKP Intercity o wagony specjalne do przewozu wojska nie zniechęciło przewoźnika. Właśnie ogłasza przetarg na dostawę ośmiu wagonów osobowych specjalnych na potrzeby Sił Zbrojnych RP.
[b] Właśnie ogłasza przetarg na dostawę ośmiu wagonów osobowych specjalnych na potrzeby Sił Zbrojnych RP.
W tym jeden wagon-kaplica. Victoria - 11-12-2017, 19:04 Temat postu:
MON wyjaśnia zamówienie na wagony i zapowiada kolejne, na platformy.
Pod koniec miesiąca PKP Intercity ma otworzyć oferty w przetargu na wagony do przewozu wojska. Jak tłumaczy Ministerstwo Obrony Narodowej, wagony niezbędne do zwiększenia zdolności operacyjnych transportu kolejowego Sił Zbrojnych RP, celem wdrożenia w życie postanowień szczytu NATO w Warszawie.
Żadna oferta nie wpłynęła w postępowaniu ogłoszonym przez PKP Intercity na dostawę ośmiu specjalnych, fabrycznie nowych wagonów osobowych dla sił zbrojnych - wynika z informacji z otwarcia ofert w przetargu ogłoszonym przez kolejową spółkę.
Więcej:
http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-02-15/wagony-dla-wojska/tender - 20-02-2018, 18:48 Temat postu:
Zupełna klęska dla obronności kraju DarekP - 25-02-2018, 20:00 Temat postu:
Nasi producenci są patriotami. Nie będą produkować wagonów, aby nasze wojska jeździły po Europie. One mają jeździć eszelonami po Polsce i basta.
Z drugiej strony dziwi brak oferty FPS. Firma państwowa, a nie złożyła oferty? Już powinna być afera na skalę tej w Autosanie. Victoria - 04-10-2018, 10:40 Temat postu:
PKP Intercity ponownie próbują kupić wagony dla żołnierzy.
Mamy trzecie podejście do zakupu wagonów specjalnych do przewozu osób na potrzeby Sił Zbrojnych RP.
Tylko FPS H. Cegielski zgłosił się do przetargu na budowę specjalnych wagonów pasażerskich do przewozu wojska. Przetarg PKP Intercity rozpisało ponownie w październiku.
30 maja PKP Intercity i H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych podpisali umowę na dostawę i produkcję 8 wagonów specjalnych, przystosowanych do potrzeb wojska.
Przypomnijmy, w postępowaniu na osiem wagonów kolejowych dla wojska ogłoszonym przez PKP Intercity za najkorzystniejszą została uznana oferta złożona przez spółkę H. Cegielski-Fabryka Pojazdów Szynowych. Była to jedyna oferta, jaka wpłynęła w postępowaniu, w którym 90 proc. wagi kryteriów przyznano za cenę, a 10 proc. za okres gwarancji i rękojmi. Kontrakt podpisany 30 maja 2019 roku ma wartość 85,1 mln złotych netto.
Na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie odbywają się testy dynamiczne specjalnego wagonu osobowego PKP Intercity do przewozu wojska. Jak widać na zamieszczonej fotorelacji Aleksandra Kędzierskiego wagon o numerze 61 51 89-90 003-3 ciągniony był przez Husarza - lokomotywę elektryczną EU44-006.
Więcej:
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/37812/specjalny-wagon-osobowy-pkp-intercity-do-przewozu-wojska-na-testach-w-zmigrodzie.htmlmkonst - 22-02-2021, 14:47 Temat postu:
Wytłumaczcie mi czym różni się taki wagon od zwykłego pasażerskiego, że wymaga testów w Żmigrodzie. Rozumiem że może mieć jakieś ekstra wyposażenie ale przecież pudło, wózki i.t.p są chyba standardowe. erap2 - 22-02-2021, 20:20 Temat postu:
No właśnie pudło nie jest standardowe - prawdopodobnie ma inną konstrukcję dachu. mkonst - 22-02-2021, 21:25 Temat postu:
Przeciwpancerną? Victoria - 17-02-2022, 17:57 Temat postu: Wojskowy wagon PKP Intercity cięższy, niż zakładano
Wyprodukowany przez FPS Cegielski wagon 177A-30 do przewozu wojska ma większą masę, niż wynikało to z wymogów przetargu. Dlaczego przewoźnik mimo to go odebrał?