INFO KOLEJ - forum kolejowe

Administracja - Piotr Malepszak wiceministrem ds. kolei

Mulligan - 15-12-2023, 19:04
Temat postu: Piotr Malepszak wiceministrem ds. kolei
Piotr Malepszak został powołany na stanowisko wiceministra odpowiedzialnego za kolej w Ministerstwie Infrastruktury. Wcześniej związany był z PKP PLK i Kolejami Dolnośląskimi. Później pełnił funkcję członka zarządu i prezesa Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), a ostatnio pracował jako pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. kolejowych.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/-ministerstwo-infrastruktury-malepszak-wiceministrem-ds-kolei-116592.html
Bunia - 27-12-2023, 23:27
Temat postu:
Jest jakaś obsuwa z tym powołaniem na stanowisko wiceministra odpowiedzialnego za kolej.
Informacja w internecie o nowych wiceministrach w Ministerstwie Infrastruktury (odpowiedzialnych odpowiedno za kolei oraz drogi) pojawiła się w dniu 15-12-2023 r.
W dniu 20-12-2023 r. powołano Pawła Gancarza, który będzie podsekretarzem stanu odpowiedzialnym za transport drogowy, drogi publiczne i bezpieczeństwo ruchu drogowego, a podsekretarza stanu odpowiedzialnego za kolej nadal brak.
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/pawel-gancarz-powolany-na-stanowisko-wiceministra-infrastruktury
Arek - 28-12-2023, 15:08
Temat postu:
Prezes Rady Ministrów, z dniem 27 grudnia 2023 r., powołał Piotra Malepszaka na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/malepszak-oficjalnie-wiceministrem-ds-kolei-116758.html
Beatrycze - 02-01-2024, 21:17
Temat postu:
Polecam rozmowę z Piotrem Malepszakiem przeprowadzoną w czerwcu 2023 r.


Noema - 02-01-2024, 23:22
Temat postu:
Cytat:
Piotr Malepszak został powołany na stanowisko wiceministra odpowiedzialnego za kolej w Ministerstwie Infrastruktury.

Chyba pierwszy raz na tym forum (czyli od ponad 18 lat) mogę powiedzieć, że jest to właściwy człowiek na właściwym miejscu. Osoba niekontrowersyjna, kolejowy praktyk, fachowiec w dziedzinie, którą powierzono mu w Ministerstwie Infrastruktury. Ale nie popadajmy w euforię, bo wiceminister zbyt dużej władzy nie ma, a poza tym jego decyzyjność jest mocno ograniczona przez beton partyjny, który przejął władzę w naszym nieszczęśliwym kraju. Do tej kwestii już poniekąd odniosłam się w innym wątku i żeby się nie powtarzać to odsyłam do mego posta z 10 grudnia:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=408501#408501

Rozdawnictwa jak za rządów PiS raczej nie będzie. Z jednej strony to niby dobrze, ale z drugiej strony te zaoszczędzone pieniądze na pewno nie zostaną skierowane na inwestycje infrastrukturalne, tylko na „oligarchów”, dotacje dla zagranicznych firm, karuzele VATowskie i inne machlojki. Czyli tak jak było przed 2015 rokiem, gdy rozdawnictwa nie było, inwestycji w infrastrukturę przy większych środkach z UE było mniej niż za PiS, a gigantyczne deficyty budżetowe zaowocowały rozpaczliwym skokiem na OFE.

Inwestycje typu udrożnienie żeglowności Odry, CPK czy rozbudowa portu w Świnoujściu oczywiście zostaną wyhamowane z powodów np. „ekologicznych”. Wszelkie zaniechania w spełnianiu obietnic łatwo będzie wytłumaczyć tym, że „kraj jest rozwalony po rządach PiS”, więc na razie trzeba odsunąć inwestycje w bliżej nieokreślonym czasie (czyli obiecać to samo za 4 lata), bo zacząć należy od spraw fundamentalnych jak odbudowa praworządności, praw człowieka, wolności słowa i innych rzeczy, których nie da się w żaden sposób zmierzyć. Ciemny lud to kupi...


JanuszJG - 03-01-2024, 17:12
Temat postu:
Pan Piotr Malepszak nie powinien być wiceministrem w Ministerstwie Infrastruktury, Pan Piotr Malepszak powinien być Ministrem w Ministerstwie Infrastruktury Faja.
Tymczasowy - 08-01-2024, 21:33
Temat postu:
Być może, ponieważ jak na razie Podsekretarz przykłada swoją rękę do marnowania pieniędzy na:
- modernizację linii kolejowych z których nikt nie zamierza korzystać,
- kontynuację budowy przystanków w lesie/ w polu,
- budowę dworców bez kasy biletowej.
Nic więc dziwnego, że każda ekipa rządowa przeznacza dużo mniej pieniędzy na kolej niż na drogi publiczne.
Kolejarze wydają pieniądze podatników bezsensownie i nie ma mądrego człowieka w polityce, który by wziął to całe towarzystwo za mordę i powiadomił prokuraturę o marnowaniu publicznych pieniędzy.
Oczekiwaliśmy zupełnie czegoś innego. Jeśli już zbudowano dworce, wydłużono perony w ramach programu przystankowego i zmodernizowano (lub wyremontowano) linię kolejową to trzeba pozwolić tym obiektom spełniać swoją rolę.
A tymczasem takie absurdy planistyczne jak nowa linia kolejowa przez Ciechanów pozostają nadal. A co z pociągami pospiesznymi na wydłużonych peronach kolejowych przystanków osobowych? Przecież wydłużano po to żeby zatrzymywały się przy nich pociągi pospieszne. Pieniądze w błoto.
Jak na razie nie słychać żeby ktoś "odgórnie" zaczął mierzyć stosunek nakładów finansowych inwestycji do efektów. Nie wróży to dobrze na przyszłość.
Victoria - 12-01-2024, 22:39
Temat postu:
KOLEJ MALEPSZAKA

Polityka już nieraz wpływała na karierę Piotra Malepszaka. Teraz to on może wpłynąć na politykę.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
https://www.zbs.net.pl/zbs128.pdf
Noema - 18-01-2024, 08:26
Temat postu:
Piotr Malepszak robi przegląd inwestycji kolejowych. Eksperci liczą, że dzięki weryfikacji projektów na kolei rozpoczętej przez resort infrastruktury uda się uniknąć kosztownych błędów. Niestety, może to opóźnić realizację, która już ma duży poślizg. Nie wszyscy wykonawcy sobie poradzą.

https://www.pb.pl/piotr-malepszak-robi-przeglad-inwestycji-kolejowych-1205492
Ralny - 23-01-2024, 01:25
Temat postu:
Malepszak: Mniej opóźnień, praca u podstaw i konkurencja dla PKP Intercity

Rzetelna informacja o przyczynach opóźnień pociągów, lepsze dopasowanie zakresu inwestycji do rzeczywistych potrzeb i mobilizowanie PKP Intercity do zwiększania efektywności poprzez wpuszczenie konkurencji na tory - to zapowiedzi nowego wiceministra ds. kolei, Piotra Malepszaka.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/malepszak-mniej-opoznien-praca-u-podstaw-i-konkurencja-dla-pkp-intercity-117063.html
Wielkopolanin - 29-01-2024, 20:25
Temat postu:
Piotr Małolepszak krytykował zasadność remontu linii 355 Ostrów Wielkopolski - Grabowno Wielkie co świadczy o jego małej wiedzy o tym odcinku. Kto tam jeździ to wie, że to najgorszy odcinek z Wrocławia do Warszawy, zamykany co chwilę i często tam są wykolejenia. Linia która już dawno powinna być zmodernizowana do prędkości 160 km/h. No ale obecnie jest hura optymizm Panem Małolepszakiem i jeśli tak podchodzi do linii 355, że nie ma potrzeby remontu to daje dużo do myślenia o jego wiedzy albo następna osoba, która traktuje tę linię jako mało ważną a łączy ona największe miasta w Polsce: Warszawa - Łódź - Wrocław.
Tymczasowy - 30-01-2024, 19:06
Temat postu:
Nie musi na wszystkim znać się bo jest ministrem. I tak pod względem wiedzy. kolejowej najlepszy minister od kilkunastu lat
Wielkopolanin - 31-01-2024, 00:31
Temat postu:
Sam skrytykował jak nie był jeszcze ministrem i jeśli opiera się tylko na wiedzy papierowej to niech się nie wypowiada, że to dobra linia z dobrymi prędkościami (a faktycznie to są tam same ograniczenia prędkości). Chodziło mi tylko o fachowość i podejście do tematu jak linia 355 jest traktowana przez ministrów i fachowców od kolei. Nadal liczy się lobby lokalne a nie faktyczne potrzeby pasażerów z głównego ciągu Łódź - Wrocław. Takie lobby zabrało z tej linii nocny pociąg Intercity Karkonosze.
Victoria - 11-02-2024, 16:58
Temat postu:
Malepszak: Nie będzie złotych klamek na liniach lokalnych

- Chciałbym się skupić na efektach i to niekoniecznie na efektach za miliardy – powiedział Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej. – Moim celem jest, żeby duże kwoty były dobrze podzielone na zadania dopasowane do potrzeb, żeby nie było złotych klamek na liniach lokalnych, tam gdzie jest ruch 4, 5, 8 pociągów na dobę mówił podczas konferencji EEC Trends w Warszawie wiceszef Ministerstwa Infrastruktury.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/malepszak-nie-bedzie-zlotych-klamek-na-liniach-lokalnych--117347.html
weteran - 14-02-2024, 13:54
Temat postu:
Czyli reasumując. Ważne są duże miasta i węzły kolejowe a prowincja niech dojeżdża autobusami... Dla mnie to żadne zaskoczenie ale czy na pewno na taką zmianę oczekiwali "miłośnicy kolei". Wracamy do koncepcji bankomatowej, czyli odwrotnie niż np. w Czechach. Pod rozwagę tym, którzy tak piali z zachwytu ...
Auderman - 14-02-2024, 20:43
Temat postu:
To dobrze że chociaż planuje autobusy. Bankomaty z 2010 roku to pewnie by pozostawiły mniejsze miejscowości na łaskę losu
weteran - 16-02-2024, 12:01
Temat postu:
Gratulacje dla zauroczonych. Warto przeczytać ze zrozumieniem, bez komentarzy redakcji. Szczególnie mieszkańcy mniejszych miejscowości.

https://wgospodarce.pl/informacje/138250-kolejowe-inwestycje-pod-noz-nie-bedzie-nowych-linii
Noema - 16-02-2024, 14:51
Temat postu:
weteran, zero zaskoczenia. Przecież ja to przewidziałam dwa miesiące temu. O, proszę:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=408716#408716
S-49 - 16-02-2024, 18:19
Temat postu:
Może w końcu ktoś się zajmie tymi całymi inwestycjami co to trwają 10 lat, a czas przejazdu się zmienia o 2 lub 3 minuty. Trzeba skończyć z trwonieniem pieniędzy na bezsensowne rewitalizacje linii przebiegających przez miasta w których wszyscy mieszkańcy mają auta. Trzeba skończyć z tępą propagandą pod tytułem "pociągi rozkorkują miasta". Otóż no nie bardzo. Ani Warszawa ani Trójmiasto się nie rozkorkowało, a są tam szybkie koleje miejskie, koleje regionalne i międzywojewódzkie. Pociągi jak nie rozładowały korków przez 30 lat tak i nie rozładują ich teraz. Dobrze, że w końcu odpowiedni człowiek na odpowiednie stanowisko został powołany, bo to się w głowie nie mieściło, że 10 lat przebudowy 164 kilometrowego odcinka od Wrocławia do Poznania skróciło czas jazdy o 10 minut, a modernizacja E-20 zaledwie o kilka. Albo nabudowali przystanków osobowych w miejscach gdzie ich nie potrzeba bo nie ma ani jak dojść ani dojechać ani gdzie pojechać. Mieli pieniądze, źle je wydali, teraz tylko akt oskarżenia i kilka lat siedzenia za celowe i niekorzystne wydatkowanie pieniędzy. Nie ma pieniędzy bo na CPK wszystko poszło. I ani CPK nie ma ani nowych linii nie ma Śmiech
dinxles - 16-02-2024, 19:51
Temat postu:
No moze i tak.
Ale pamiętajcie że czas jazdy Poznan-Warszawa może i uległ skróceniu o 5 minut, ale jest bezpieczniej. Bo w 1994 roku na tej trasie doszło do katastrofy IC Lech, na wskutek przepalonej lampki semafora ktory wskazywał światło czerwone w Bednarach.
S-49 - 17-02-2024, 07:18
Temat postu:
dinxles napisał/a:
ale jest bezpieczniej. Bo w 1994 roku na tej trasie doszło do katastrofy IC Lech, na wskutek przepalonej lampki semafora

Masz jakieś wyssane z palca informacje i teorie.
Pirat - 27-02-2024, 23:18
Temat postu:
Malepszak: Co dalej z PKP PLK?

Kluczowe dla sektora kolejowego jest zapewnienie stabilności finansowania, ale warto rozważyć też zmiany organizacyjne. Jednym z pomysłów Piotra Malepszaka jest uczynienie z CPK podmiotu odpowiedzialnego za wszystkie inwestycje kolejowe, zaś z PKP PLK jednostki odpowiedzialnej za utrzymanie i nadzór nad infrastrukturą kolejową.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Arek - 10-03-2024, 19:09
Temat postu:
- Musimy propagować myślenie poznańskie. Racjonalne patrzenie, obejrzenie złotówki dokładnie zanim ją wydamy - mówi Piotr Malepszak, gnieźnianin, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za transport kolejowy. Rozmawialiśmy z nim o przebudowie stacji Poznań Główny, inwestycjach na poznańskim węźle kolejowym, kolei dużych prędkości i kolei regionalnej w Wielkopolsce.

https://gloswielkopolski.pl/piotrem-malepszak-wiceminister-infrastruktury-nowy-poznan-glowny-musi-poczekac-czas-na-prace-u-podstaw/ar/c4-18349113
Tymczasowy - 11-07-2024, 22:18
Temat postu:
Miało nie być marnowania pieniędzy a jak jest? Przeczytajcie.
Dziwicie się jak to możliwe, że pomimo wstrzymania inwestycji polegającej na budowie 44 kilometrów dodatkowych torów kolejowych z Warszawy w kierunku północnym, tj. do Legionowa i Nasielska (Kątne/Świercze), w mediach jest o tym cisza?
W lipcu 2020 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę o wartości 4,77 mln zł netto na opracowanie studium wykonalności na rozbudowę linii kolejowej w kierunku Legionowa i Nasielska (Kątne/Świercze). Dokumentacja przedprojektowa określić miała jak będzie wyglądał rozwój tej linii kolejowej.
Najważniejszym efektem planowanej inwestycji miała być oferta atrakcyjnych podróży między Warszawą a Legionowem, Radzyminem, Nasielskiem i na dalszych trasach. Od strony technicznej przewidziano rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego oraz przebudowę i budowę nowych przystanków. Inwestycja będzie przyjazna dla środowiska – pozwoli na lepsze wykorzystanie kolei i zmniejszenie ruchu samochodowego. Tyle z oficjalnego komunikatu na stronie internetowej PKP PLK.
Niestety jak wynika z jednej z wypowiedzi wiceministra P. Malepszaka projekt bardzo pożądany i oczekiwany dla osób między Warszawą a Olsztynem i Gdańskiem ma być ograniczony do dołożenia 2 torów obok dotychczasowych na odcinku do Nowego Dworu Mazowieckiego, czyli całkowita zmiana koncepcji i wyrzucenie milionów w błoto. A dlaczego tylko do Nowego Dworu? A dlatego, że dalej dołożenie 2 torów jest technicznie niemożliwe i projekt tu się urywa a wąskie gardło pozostaje. Zaraz za Nowym Dworem jest Modlin. To nie tylko lotnisko ale też duży most. A dobudowanie drugiego mostu to spory koszt więc kończmy na Nowym Dworze. Takie myślenie reprezentuje wydawać by się mogło fachowiec ds. dróg kolejowych wiceminister P. Malepszak. Wiceminister wielokrotnie napiętnował marnowanie pieniędzy na chybione bezsensowne inwestycje. Obiecywał, że odtąd inwestycje będą tylko racjonalne z poszanowaniem publicznego grosza. Jak widać co innego mówi w mediach a co innego robi lub udaje, że robi.
A może chciał dobrze a wyszło jak zwykle. Budowa 44 kilometrowego odcinka linii kolejowej miała przebiegać blisko terenu na którym osadnikami są m.in.: Jan Grabiec, Minister - członek Rady Ministrów, Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Agata Buzek – aktorka, córka Jerzego Buzka wysoko postawionego działacza PO a także Mariusz Błaszczak – poseł PiS i były Minister Obrony Narodowej.
Borys_q - 11-07-2024, 23:21
Temat postu:
Dokładanie 2 torów w dotychczasowym przebiegu linii było od początku durnym pomysłem. Sensowną koncepcja była łącznica Legionowo - Nasielsk na V 200 lub 160 omijająca ten cały kręty i powolny odcinek.
emerytpkp s.a. - 12-07-2024, 18:05
Temat postu:
Wobec tego dlaczego pozwolono wyrzucić miliony w błoto. Ktoś powinien zostać pociągnięty do odpowiedzialności w zakresie inwestycji i nie dyrektorzy których już zapewne automatycznie wymieniono (ciekawe czy na lepszych) a średni personel zarządzania, może naczelnicy z ministerstwa.
Victoria - 13-07-2024, 15:14
Temat postu:
NIE BĘDĘ ZAMYKAŁ OCZU

"Żeby skrócić czas przejazdu o 20 min., trzeba podnieść prędkość z 120 km/h do 160 km/h na odcinku o długości 160 km. To dzisiaj wydatek 4 mld zł. A potem – choć coraz więcej pasażerów podróżuje tranzytem przez największe miasta – mamy takie pociągi jak „Heweliusz” czy „Mieszko”, które w drodze z Wrocławia do Trójmiasta stoją około 20 min. w Poznaniu" – mówi w rozmowie z dwumiesięcznikiem "Z Biegiem Szyn" wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
https://www.zbs.net.pl/zbs131.pdf
Pirat - 03-08-2024, 18:57
Temat postu:
Premier obiecał Polskę w 100 minut. Wiceminister ujawnia szczegóły

To hasło nie wzięło się znikąd - mówi w wywiadzie dla money.pl Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury, pytany o zapowiedź Polski w 100 minut. Obietnica Donalda Tuska wzbudziła sporo wątpliwości. Twierdzi, że "to wynika z obliczeń". - Tę koncepcję realizujemy już teraz - przekonuje.

Czytaj więcej na money.pl

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group