Krzysztof21 napisał/a: |
... należy dodać jeszcze specyficzną mentalność Polaków. Obecnie jest jakaś moda na samochody. Nie ważne, że złom, nie ważne, że paliwo drogie, ważne, żeby mieć auto. Jeżdżenie pociągami (często się z tym spotkałem) to synonim bycia gorszym, biedniejszym. Wiele osób śmieje się ze mnie, że na uczelnię dojeżdżam pociągiem. Ciekawe, kiedy minie u nas to szaleństwo na punkcie czterech kółek? |
Cytat: |
Alwernia postulowała o zalanie asfaltem przejazdu kolejowego... |
Cytat: |
młodzi ludzie-pasjonaci kolejnictwa, wykazali się inicjatywą i od razu trafili na biurokratyczną przeszkodę. (...) Otóż wymyślili sobie, że na odcinku linii kolejowej 103 Bolęcin-Okleśna uruchomią, jako atrakcję turystyczną, kolej drezynową. Przystąpili do budowy drezyny, jednak szybko na ich głowy trafiła zimna woda z przysłowiowego kubła. W lutym 2009 dostali pismo z PKP Polskie Linie Kolejowe SA, z którego dowiedzieli się, że "Odcinek Trzebinia-Spytkowice linii nr 103 Trzebinia-Wadowice na obecną chwilę pozostaje w eksploatacji i jest zarządzany przez PKP PLK SA". Jak powiedział Wojciech Wiśniewski, w odpowiedzi tej najbardziej zdziwiło go zdanie, że linia Trzebinia-Spytkowice pozostaje w eksploatacji. Argumentuje: skoro tam nie ma pół kilometra torów, a kilka przejazdów jest zabetonowanych, jak może pozostawać w eksploatacji? |
Cytat: |
związku z tym iż linia 103 Trzebinia - Wadowice jest używana tylko i wyłącznie na odcinkach Trzebinia - Bolęcin, oraz Okleśna - Spytkowice - Wadowice i z sytuacją iż nie było w latach poprzednich chętnych przewoźników (czy to osobowych czy towarowych) aby poruszać się odcinkiem Bolęcin - Regulice - Alwernia - Okleśna to odcinek ten jest zamknięty dla ruchu kolejowego. W związku z tym aby nie kolidować z ruchem samochodowym zezwolono na zaasfaltowanie torowiska na wspomnianym przejeździe kolejowym, nie wykluczając jednocześnie że gdyby pojawił się przewoźnik kolejowy który zadeklaruje na przód że torowiska będzie używał regularnie to szlak może zostać przywrócony do stanu przejezdności, choć jest bardzo zdewastowany. |
Cytat: |
Policjanci zatrzymali pięciu złodziei szyn kolejowych. Dwóch 20-letnich rabusiów złapano na gorącym uczynku, kiedy demontowali szyny w Nieporazie (nieczynna linia z Trzebini do Spytkowic).
Następnie alwerniańskim policjantom, udało się schwytać kolejnych trzech mężczyzn, zamieszanych w ten proceder. Grupie przypisuje się kradzież przynajmniej 196 metrów bieżących szyn oraz setki sztuk śrub, podkładek, wkrętów o łącznej wartości ponad 90 tys. zł. Proceder na tej nieczynnej linii coraz bardziej narasta. |
Cytat: |
PLK SA wyraziła zgodę na rozbiórkę dwóch kolejnych przejazdów na linii 103 pod warunkiem zobowiązania władz gmin Trzebinia i Alwernia do sfinansowania odbudowy tych przejazdów w przypadku przyjęcia do realizacji planów przywrócenia ruchu kolejowego. Usatysfakcjonuje to kierowców a zmartwi miłośników kolei
1. Szlak Bolęcin - Regulice - ul Tenczyńska 2. Szlak Regulice - Okleśna - ul Patelskiego (dawniej Mickiewicza) popularna nazwa ALWERNIA "na Spalonej" Termin uzależniony od włodarzy gmin źródło: http://chrzanowski24.pl/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=19&id=1595&limit=15&limitstart=75&Itemid=252#7045 |