Cytat: |
PKP może zamknąć aż 7 tys. km linii.
Według wyliczeń spółki wyremontowanie 1 km torów kosztuje 2 mln zł. Na przykład odbudowa kilkudziesięciokilometrowej linii z Sandomierza do Skarżyska to koszt rzędu 400 mln zł. |
Cytat: |
To co to za wyliczenia skoro 99 kilometrowa linia z Sandomierza do Skarżyska zamiast ok 200 mln kosztowałaby 400 mln ? |
Cytat: |
Przy obecnych niewystarczających środkach na utrzymanie linii kolejowych |
finek napisał/a: |
MOże ktoś mi to wyjaśni.
Czytałem ostatnio że w Polsce są jedne z nawyższych opłat za dostęp do torów - to jak to jest że nie mają pieniędzy na remonty. A i jeszcze jedno - koszt przewiezienia wegla ze Sląska do portu nad morzem jest większy niż w USA z jednego końca na drugi. Hmmm miały byc rządy cudów i widze że są - o co tu chodzi??!!!!!! |
Rafaello1973 napisał/a: |
cała ta wierchuszka administracyjna to się nadaje do obozu na Kołymie za to zamykanie linii to powinien być sąd z,a w wyroku uzasadnienie: za naruszanie bezpieczeństwa transportowego i strategiczny interesów państwa i działanie na szkodę firm i pasażerów. |
Cytat: |
Zamiast ogłaszać przetargi na modernizację np. jednej czy dwóch stacji powinno się robić przetargi na cały odcinek np. 30 km lub 50, następnej firmie by nie robiła blokady inwestycji odwołaniami dać następny.byłoby lepiej i szybciej.Tak mi się wydaje. |
andrzej napisał/a: |
PKP PLK odpowiada również za stan techniczny ok. 30 tys. obiektów inżynieryjnych - mostów, wiaduktów i tuneli. Jak podano w raporcie, 54,3 proc. z nich ma powyżej 91 lat. Łańcucki powiedział, że w ciągu najbliższego roku z użytku może być wyłączonych 136 tych obiektów, a ponad tysiącu "zagraża wprowadzenie ograniczeń eksploatacyjnych". źródło wnp.pl |
Woojtek napisał/a: |
[...] miało by być zamknięte Kolejowe Przejście Graniczne Leluchów –Plavec i kilka innych odcinków ważnych ze względów strategicznych. |
Seblit napisał/a: |
To stawia pod znakiem zapytania sens istnienia PLK. Nieudolność w zarządzaniu infrastrukturą i przerost zatrudnienia w tym czymś są zadziwiające. |
Seblit napisał/a: |
[b]Najłatwiej rozebrać a potem za grube pieniądze odbudowywać. |
ibonek napisał/a: | ||
|
ibonek napisał/a: |
No tak przerost zatrudnienia, a na gruncie nie ma kto robić. ech, |
ibonek napisał/a: |
A co, odbudowali jakąś linię?? |
Cytat: |
Jak się widzi skale ruinacji przemysłu w tamtym regionie, to nawet nie ma sie co nad tymi faktami zastanawiać. |
Cytat: |
Niewielki ruch osobowy lepiej pozostawić autobusom. |