INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. podkarpackie - Głos w sprawie mieleckiej kolei

Victoria - 17-08-2009, 11:05
Temat postu: Głos w sprawie mieleckiej kolei
Głos w sprawie mieleckiej kolei

Marna frekwencja w uruchamianych połączeniach na trasie Dębica - Mielec - Tarnobrzeg spowodowana jest nie tylko niską prędkością szlakową na odcinku Dębica - Mielec ale również poważnymi uchybieniami samorządu województwa i Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Rzeszowie - pisze jeden z naszych czytelników.

1. W sposób jawny kpi się z pasażerów komunikacji zastępczej (ostatnio podstawiają 7-miejscową furgonetkę a na stacji w Mielcu fundowana jest podróżnym przesiadka do innego busa).

2. Doprowadzono do znacznej utraty pasażerów wskutek celowego bałaganu i wielu nieprawidłowości na od ponad trzech lat funkcjonującej komunikacji zastępczej - jeszcze w 2004 r. popołudniowy pociąg do Dębicy w niedziele jechał zapchany studentami (ok. 70-120 pasażerów) a obecnie oprócz jednego, dwóch kolejarzy, nikt z tego połączenia nie korzysta

3. Ewidentnie dyskryminuje się pasażerów na linii Dębica - Tarnobrzeg w ten sposób, że na pozostałych liniach po awarii szynobusa wprowadzono tradycyjne składy tylko na tej nie mimo, że frekwencja na tamtych liniach i na tej nie różni się w sposób znaczny

4. Toleruje się olbrzymi bałagan przy funkcjonowaniu komunikacji zastępczej (np. opóźnienia, nieustabilizowane czasy odjazdów); zastępcza komunikacja raz przyjeżdża godzinę wcześniej raz godzinę później

5. Łamane są przepisy prawa przewozowego - pasażerowie zmuszani są do dodatkowej przesiadki w Mielcu bez informacji na ten temat w ofercie przewozowej

6. Do rozkładu wprowadzane są bezzasadnie krótkie czasy na przesiadkę lub brak jest skomunikowań

7. Nie podejmują jakichkolwiek działań na rzecz poprawy sytuacji na tej linii np. brak promocji "Połączenia w dobrej cenie"

8. Od kilku lat pociąg wożący uczniów przyjeżdża do stacji Mielec i Rzemień za późno

9. Postępuje się wbrew zaleceniom ministra infrastruktury, który w odpowiedzi na szereg zapytań i interpelacji (m. in. zapytanie poselskie poseł Ewy Kantor nr 957 i interpelacja nr 1960 - IV Kadencja) posła Władysława Stępnia) zażądał dostosowania rozkładu do potrzeb społecznych: "W związku z licznymi protestami lokalnej społeczności, władz samorządowych oraz interwencjami parlamentarzystów, dotyczącymi niedostosowania rozkładu jazdy pociągów do potrzeb pasażerów, wpływającego na obniżanie wielkości przewozów i zwiększanie straty spółki ˝Przewozy Regionalne˝, ponownie zostanie zwrócona uwaga PKP na potrzebę przeprowadzenia szczegółowej analizy obowiązującego obecnie rozkładu i dokonania stosownej korekty dostosowującej rozkład jazdy pociągów do oczekiwań podróżnych w tym regionie" (źródło: www.sejm.gov.pl). W interpelacji nr 1960 (IV Kadencja) poseł Władysław Stępień pisze: "Trudno przyjąć do wiadomości, że tak duże miasta jak Stalowa Wola, Mielec, Tarnobrzeg czy Dębica zostaną pozbawione połączeń kolejowych. Dlatego też w marcu 2002 r. powstał Komitet Obrony Linii Kolejowej, który podjął działania zmierzające do zmiany rozkładu jazdy, tak by linia stała się rentowna. Mimo interwencji w urzędzie marszałka województwa (organizatora przewozów na tym terenie) oraz w Departamencie Transportu Ministerstwa Infrastruktury nie nastąpiły zmiany. Komitet przygotował również stanowisko, w którym protestuje przeciwko działaniom, które prowadzą do likwidacji linii, jej marginalizacji, złego konstruowania rozkładów jazdy. Pod stanowiskiem tym zebrano już 7 tys. podpisów" (źródło: www.sejm.gov.pl).

10. W sposób kuriozalny usunięto z rozkładu w wakacje pociąg który dowozi na przesiadkę do Dębicy na pociągi nad morze

11. Całkowicie popsuto rozkład Hetmana, przesunięto go na bardzo niekorzystne godziny kursowania oraz zwiększono znacznie czas przejazdu poprzez nieuzasadnione kilkudziesięciominutowe postoje w Mielcu (rj. 2007/2008) oraz w Stalowej Woli i Dębicy (rj.2008/2009) w czasie kiedy "Hetman" był pociągiem PKP PR

Link do interwencji na ten temat poseł Skowrońskiej

źródło: Rynek Kolejowy
bartik - 05-06-2010, 21:59
Temat postu:
No i odniesiono sukces... do Mielca pociągiem już nie dojedziemy, tory są w katastrofalnym stanie. Czy kiedyą pociągi wrócą do Mielca??
Groźny Fanatyk - 10-08-2010, 07:39
Temat postu:
Marne szanse. Z Mielcem to był wręcz książkowy przykład celowego działania aby uwalić linię. Sad
ibonek - 11-12-2010, 10:43
Temat postu:
bartik napisał/a:
No i odniesiono sukces... do Mielca pociągiem już nie dojedziemy, tory są w katastrofalnym stanie. Czy kiedyą pociągi wrócą do Mielca??

Właśnie wracają, od 2 marca . Jedna para TLK z Zamościa do Wrocławia. Tylko czy z czasem 1,5h na 32 km Mielec - Dębica jest sens?
O rozkładzie się nie wypowiem, bo nie wiem jak tam wygląda sytuacja z potokami.
Anonymous - 11-12-2010, 11:27
Temat postu:
Czemu od 2 marca, a nie od 13 grudnia ? Skąd to opoznienie? Remonty czy zwykłe niechciejstwo, czyli typowe dla naszej kolei tym-pozniej-tym lepiej (tym poziej uruchomimy pociag tym pozniej bedziemy na niego wykorzystywac srodki z dotacji).
sympatyk - 29-09-2017, 19:17
Temat postu:
162 mln zł na poprawę trasy Mielec – Dębica.

Szybszy i bezpieczny przejazd pociągów, komfortowe perony i możliwość uruchomienia połączeń pasażerskich zapewni przebudowa trasy Mielec – Dębica. Efektem prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o szacowanej wartości ponad 162 mln zł będzie lepsza dostępność do kolei na terenie województwa podkarpackiego. Wraz z komplementarnymi inwestycjami podniesie atrakcyjność podróżowania koleją w regionie.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/162-mln-zl-na-poprawe-trasy-mielec--debica-83719.html
Diken - 29-09-2017, 20:01
Temat postu:
No cóż, dziwi mnie celowe działanie przewozów, które są działaniem przeciwko pasażerom, a powinno się robić wiele, żeby przyciągnąć jak najwięcej podróżnych. Przecież to na głowie spółki jest zadbanie o jak najlepszy komfort podróży i również spółka we własnym interesie powinna się postarać o dobre zyski z pasażerów, żeby przewozy funkcjonowały dobrze, bez zastrzeżeń.

Jeśli takie sytuacje dzieją się w przewozach i będą się działy, to ludzie będą wybierali BUSY do podróżowania i zmaleje ilość podróżujących w pociągach, łącznie ze złą opinią tych przewozów.

Można tylko pogratulować przewoźnikom kolejowym.
Maykin - 07-10-2017, 18:11
Temat postu:
Ten odcinek bedzie zelektrifikowany?
greq19 - 08-10-2017, 08:54
Temat postu:
Maykin napisał/a:
Ten odcinek bedzie zelektrifikowany?


Nie będzie elektryfikowany.
Maykin - 08-10-2017, 17:41
Temat postu:
To gratulacje,Rzeszów -Ocice będzie elektryfikowany,a do Mielca parowozy Śmiech
Victoria - 28-09-2018, 09:12
Temat postu:
Powrót kolei do Mielca: Pieniądze są, wykonawcy brak.

Województwo Podkarpackie podpisało z PKP PLK umowę na rewitalizację linii nr 25 z Dębicy do Mielca i przygotowanie prac na kolejnym odcinku. Przetarg na wykonanie inwestycji trwa już jednak rok.

- Nic nie zatrzyma powrotu kolei do Mielca - odgrażał się w lutym 2017 roku europoseł Tomasz Poręba. Okazało się, że procedury PKP PLK opóźniły realizacje inwestycji w zamkniętą od 2009 kolej do tego miasta. Przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 25 z Mielca do Dębicy i zaprojektowanie prac do Padwi został ogłoszony dopiero we wrześniu 2017 roku. I wciąż nie został rozstrzygnięty.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/powrot-kolei-do-mielca-pieniadze-sa-wykonawcy-brak-88828.html


sympatyk - 02-01-2021, 22:23
Temat postu:
PLK kontynuują rewitalizację trasy Mielec – Dębica.

Przywrócenie ruchu towarowego po nowym torze na odcinku Mielec – Kochanówka odbyło się zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami. Składy obsługują bocznic Zakładów Chemicznych w Pustkowie. Wymieniono m.in. urządzenia sterowania ruchem kolejowym w stacji Mielec i w stacji Kochanówka oraz na 5 przejazdach kolejowo-drogowych w Przecławiu, Dąbiu, Pustkowie, Brzeźnicy. PLK zwiększyły bezpieczeństwo na ponad 30 skrzyżowaniach drogi z torami, m.in. w Mielcu, Rzochowie, Rzemieniu, Pustkowie i Tuszymie.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/z-mielca-do-kochanowki-ruszyly-pociagi-towarowe--------98446.html
Victoria - 21-01-2021, 19:05
Temat postu:
Kiedy koniec prac między Mielcem a Dębicą? Ile pociągów pojedzie po linii?

Zarówno Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, jak i PKP Intercity zapowiedziały powrót pociągów do Mielca. Jak przebiegają prace modernizacyjne na linii 25 od strony Dębicy i kiedy ruszą po niej pociągi pasażerskie?

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kiedy-koniec-prac-mielcem-a-debica-ile-pociagow-po-niej-pojedzie-linii-100576.html
Victoria - 25-01-2021, 18:46
Temat postu:
Linia Dębica – Mielec. Fatalna oferta pociągów po zakończeniu drogiego remontu

Prace na 32-kilometrowym, od lat nieremontowanym fragmencie linii 25 pomiędzy Dębicą a Mielcem, dobiegają końca. Trwają ostatnie prace przy budowie peronów, linia na opisanym odcinku jest już przejezdna. Od dawna oczekiwane prace torowe miały przynieść realną poprawę sposobu przemieszczania się pomiędzy miastami. Tymczasem nic takiego nie będzie miało miejsca. Oferta na modernizowanej za olbrzymie pieniądze linii będzie niezwykle uboga.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/linia-debica--mielec-fatalna-oferta-pociagow-po-zakonczeniu-drogiego-remontu-100643.html
Victoria - 05-02-2021, 21:59
Temat postu:
Pociągi znów odjadą ze stacji w Mielcu. Wykonawca kładzie nowe tory i rozjazdy

Od lutego na stacji Mielec rozpoczął się kolejny etap prac. Powstanie nowy peron i przejście podziemne z windami. Prace są elementem rewitalizacji trasy Mielec – Dębica, zwiększającej dostępność kolei na Podkarpaciu.

Więcej:
https://www.nakolei.pl/pociagi-znow-odjada-ze-stacji-w-mielcu-wykonawca-kladzie-nowe-tory-i-rozjazdy/
Victoria - 01-09-2021, 17:43
Temat postu:
Po 12 latach pociągi znów kursują na linii Dębica-Mielec

Po 12 latach przerwy pociągi wróciły w środę na trasę Dębica-Mielec na Podkarpaciu. Koszt remontu ponad 32-kilometrowego odcinka torów wyniósł ponad 240 mln zł. Inwestycja była dofinansowana z funduszy unijnych.

W środę na dworcu PKP w Mielcu odbyła się uroczystość w związku z powrotem pociągów na linię Dębica-Mielec.

Więcej:
https://regiony.tvp.pl/55645416/po-12-latach-pociagi-znow-kursuja-na-linii-debica-mielec
Pirat - 01-09-2021, 18:33
Temat postu:
Cztery pociągi wróciły na trasę Mielec - Dębica

1 września pociągi, po wielu latach, wróciły na odcinek linii 25 pomiędzy Dębicą a Mielcem. Pokonają dystans między stacjami w 35 minut i zatrzymają się przy zmodernizowanych stacjach. Jest jednak bardzo wątpliwe, że cztery pociągi dziennie przyciągną pasażerów.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Victoria - 02-11-2021, 16:57
Temat postu:
Podkarpackie: Niewielka poprawa oferty na trasie z Dębicy do Mielca

Po modernizacji południowego odcinka linii kolejowej nr 25 samorząd województwa podkarpackiego uruchomił tylko cztery pary kursów Regio. W grudniu w rozkładzie jazdy ma pojawić się kolejne połączenie zaplanowane głównie z myślą o studentach wracających do domów w piątkowe wieczory. Na wprowadzenie nowej, kompleksowej oferty przyjdzie nam jednak jeszcze poczekać.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podkarpackie-niewielka-poprawa-oferty-na-trasie-z-debicy-do-mielca-105169.html
Ralny - 10-11-2021, 18:00
Temat postu:
Stacje na linii do Mielca zamykane o 17:00. „Potem i tak nie ma pociągów”

Dopiero co zmodernizowana linia kolejowa nr 25 na odcinku Mielec – Dębica jest czynna tylko do 17:00. Co więcej, posterunki ruchu nie są w ogóle obsadzane w soboty, a w niedziele są otwierane dopiero o 10:00. PKP PLK tłumaczą, że wynika to z aktualnego zainteresowania przewoźników.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/zmodernizowana-linia-debica--mielec-jest-zamykana-o-1700-potem-i-tak-nie-ma-pociagow-105235.html
Beatrycze - 01-04-2022, 15:25
Temat postu:
Rozwój kolei na Podkarpaciu - przygotowanie połączeń Mielec – Padew

Lepsze możliwości podróży koleją na Podkarpaciu zapewni powrót pociągów na trasę z Mielca do Padwi. Rozpoczynają się prace na odcinku, który wydłuży przywrócone w 2021 r. połączenie Mielec – Dębica. Inwestycja za 98 mln zł jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z RPO Województwa Podkarpackiego. Dla mieszkańców Podkarpacia powrót kolei zwiększa możliwości komunikacyjne, poprawia warunki życia i możliwości rozwoju gospodarczego.

Więcej:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/rozwoj-kolei-na-podkarpaciu-przygotowanie-polaczen-mielec-padew-6839
Radek - 25-08-2022, 11:02
Temat postu:
Na linii 25 na zamówienie Urzędu Marszałkowskiego od 5 września zwiększy się o dwa ilość pociągów kursujących między Dębicą a Mielcem, dodatkowe pociągi wyruszą z Dębicy o godzinie 9;15 i z Mielca o godzinie 10;00. Łącznie będzie kursowało 10 pociągów.

Za Polregio
Victoria - 05-09-2022, 17:47
Temat postu:
Będzie piąta para pociągów między Mielcem a Dębicą

Na linii 25 na zamówienie Urzędu Marszałkowskiego od 5 września zwiększy się o parę pociągów kursujących między Dębicą a Mielcem, dodatkowe pociągi wyruszą z Dębicy o godzinie 9:15 i z Mielca o godzinie 10:00.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/bedzie-piata-para-pociagow-miedzy-mielcem-a-debica-109670.html
kruczek - 05-09-2022, 23:08
Temat postu:
Szaleństwo! Czekamy na drugie tyle par i pociągi w dni wolne... czekaj to podkarpackie... Very Happy
Radek - 05-11-2022, 11:54
Temat postu:
Od korekty listopadowej 2 pary Regio Debica - Mielec wydluzone do Padwi. Czemu nie do Tarnobrzega?
myszka - 06-11-2022, 07:15
Temat postu:
kruczek napisał/a:
Szaleństwo! Czekamy na drugie tyle par i pociągi w dni wolne... czekaj to podkarpackie... Very Happy

Od stycznia widzę 9 par pociągów w D, i tylko 1 w C;
z kolei od marca 10 par w D i dalej 1 w C
Czyli jakaś rewolucja tam jest.
Ralny - 07-11-2022, 19:39
Temat postu:
Inauguracja połączeń Mielec - Padew z przygodami

Nie do końca udała się niedzielna inauguracja połączenia Padew - Mielec; zepsuty szynobus trzeba było zastąpić komunikacją autobusową. Przewoźnik Polregio rozmawia z Urzędem Marszałkowskim o możliwości zwiększenia liczby kursów w nowym rozkładzie jazdy.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/inauguracja-polaczen-mielec--padew-z-przygodami-zdjecia-110637.html
Beatrycze - 09-11-2022, 19:36
Temat postu:
Wydano miliony, a pociągów do Padwi jeździ kilka. Pierwszy z nich się zepsuł

100 mln złotych wydano na modernizację podkarpackiej linii kolejowej łączącej Padew Narodową z Mielcem i Dębicą. Władze regionu uruchomiły tam kilka pociągów dziennie, a ostatni kurs powrotny odjeżdża przed godziną 15:30. "Bez wątpienia milowy krok w walce z wykluczeniem komunikacyjnym" - skomentowali ironicznie eksperci. Ponadto pierwszego dnia pociąg-debiutant... zepsuł się.

Więcej:
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2022-11-09/podkarpacie-wydano-miliony-a-pociagow-do-padwi-jezdzi-kilka-pierwszy-z-nich-sie-zepsul/
Ralny - 13-11-2022, 21:30
Temat postu:
Nieco więcej pociągów do Mielca i Padwi, ale wciąż ani jednego w soboty

Samorząd województwa podkarpackiego zaprezentował założenia przyszłorocznego rozkładu jazdy na południowym odcinku linii nr 25 łączącej Łódź Kaliską z Dębicą. Planowane jest uruchomienie nieco większej liczby pociągów, ale sobota ma pozostać dniem bez ani jednego kursu. Wyłączony z ruchu będzie wówczas zarówno odcinek do Mielca, jak i nowo otwarty fragment do Padwi.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podkarpackie-nieco-wiecej-pociagow-do-mielca-i-padwi-ale-wciaz-ani-jednego-w-soboty-110684.html
Ralny - 05-12-2022, 13:07
Temat postu:
Wkrótce cztery pary pociągów dalekobieżnych do Mielca

Po kilkunastoletniej przerwie do podkarpackiego Mielca mają wrócić pociągi dalekobieżne. Na początku będzie ich jednak niewiele, bo PKP Intercity nie dysponuje taborem hybrydowym. Trudno też podać konkretną datę inauguracji obsługi, bo jest ona uzależniona od postępu prac modernizacyjnych na linii nr 25.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wkrotce-cztery-pary-pociagow-dalekobieznych-do-mielca-111008.html
Beatrycze - 29-12-2022, 11:56
Temat postu:
Będzie więcej pociągów do Mielca w dni robocze. W weekendy niemal nic

Wraz z nowym rokiem znacząco zwiększyć ma się liczba połączeń kolejowych z Dębicy do Mielca. Na otwartej przed dwoma laty trasie nadal nie będzie jednak kursów sobotnich. W niedziele będzie zaś można skorzystać tylko z jednego pociągu finansowanego przez podkarpacki urząd marszałkowski.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podkarpackie-duzo-wiecej-pociagow-do-mielca-ale-nadal-nie-w-soboty--111325.html
Ralny - 06-03-2023, 22:28
Temat postu:
W Mielcu, bliżej koleją do pracy i szkoły

Mielczanie zyskają nowy przystanek – niebawem ruszają prace budowlane. Powstanie dodatkowy punkt zatrzymywania się pociągów, który zwiększy dostępność mieszkańców do kolei i ułatwi komunikację. Budowa przystanku, to inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za nieco ponad 3 mln zł, realizowana w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.

Czytaj więcej:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/w-mielcu-blizej-koleja-do-pracy-i-szkoly-8050
sympatyk - 23-05-2023, 22:43
Temat postu:
Dynamiczna informacja pasażerska na linii Mielec – Dębica. Za pieniądze z KPO.

Na rynku pojawiają się pierwsze przetargi uruchamiane w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Zanim dostaniemy unijne pieniądze inwestycje będą prefinansowane ze środków krajowych. Jedną z takich inwestycji będzie montaż systemu dynamicznej, elektronicznej informacji pasażerskiej na odcinku linii 25 od Dębicy do Mielca.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/na-linii-mielec--debica-bedzie-dynamiczna-informacja-pasazerska-za-pieniadze-z-kpo-112621.html
Ralny - 02-12-2023, 01:12
Temat postu:
Dostępniejsza kolej w Mielcu dzięki programowi przystankowemu

Kolejny przystanek w Mielcu zwiększy dostępność mieszkańców do kolei i ułatwi komunikację. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę za ponad 3,5 mln zł netto na zaprojektowanie i budowę dodatkowego punktu zatrzymywania się pociągów oraz budowę miejsc postojowych. Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.

Czytaj więcej:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/dostepniejsza-kolej-w-mielcu-dzieki-programowi-przystankowemu-9062
Victoria - 10-12-2023, 19:29
Temat postu:
PLK znów może zamknąć linię do Mielca. Żeby walczyć z wykluczeniem

Nie mogą nacieszyć się powrotem kolei do Mielca pasażerowie. A nie mogą, bo PKP PLK znów prawdopodobnie zamknie im linię by wybudować kolejny przystanek o którym nie pomyślano podczas jej niedawnej naprawy wartej kilkaset milionów złotych.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dostepniejsza-kolej-w-mielcu-dzieki-programowi-przystankowemu-116375.html
Arek - 01-10-2024, 20:13
Temat postu:
Jak potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury, w grudniu po raz pierwszy od kilkunastu lat na stacji kolejowej w Mielcu zatrzyma się pociąg dalekobieżny. Będzie to IC „Hetman” z Hrubieszowa do Krakowa. Zmiana trasy przejazdu ma przy tym pozwolić na skrócenie czasu podróży pomiędzy Krakowem a Zamojszczyzną.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kolej-dalekobiezna-wraca-do-mielca-nowa-trasa-hetmana--120657.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group