INFO KOLEJ - forum kolejowe

Pociągi dalekobieżne - Remont Warszawa - Gdynia, cięcie rozkładu

geordi - 18-02-2010, 23:36
Temat postu: Remont Warszawa - Gdynia, cięcie rozkładu
Dwa z trzech torów mają zostać zamknięte. Utrudnienia mają potrwać ok. dwóch miesięcy. Prace na 5 lat.

Pasażerów dojeżdżających pociągami do Gdańska od strony Tczewa czekają poważne utrudnienia - na około dwa miesiące zniknąć z rozkładu może nawet ponad jedna trzecia pociągów!

Za kilka tygodni problemy będą mieli zarówno dojeżdżający do Trójmiasta pociągami podmiejskimi Przewozów Regionalnych i SKM, jak i podróżni korzystający ze składów dalekobieżnych PKP Intercity jadących z i do Warszawy, Łodzi, Poznania czy Wrocławia.

Wszystko za sprawą kolejnego etapu remontu magistrali kolejowej E-65 Warszawa - Gdynia. W konsekwencji, według naszych nieoficjalnych informacji, w połowie marca na ok. dwa miesiące zostaną zamknięte dwa z trzech torów pomiędzy Pruszczem Gd. i Pszczółkami. W użyciu pozostanie tylko jeden tor, po którym pociągi będą musiały kursować w obu kierunkach.

W tej sytuacji spadnie przepustowość linii. Gdyby założyć więc, że pociągi kursowałyby na przemian najpierw w kierunku Trójmiasta, a potem Tczewa, w każdą ze stron pociąg mógłby kursować nie częściej niż co 25-30 min. W obecnym rozkładzie np. pomiędzy godz. 16 i 17 w dni robocze z Gdańska jedzie w kierunku Tczewa osiem pociągów pasażerskich, a w przeciwną stronę - cztery składy. Poważnych ograniczeń w rozkładzie nie da się zatem uniknąć.

- Dostaliśmy wstępną informację z PKP Polskich Linii Kolejowych, że na linii tczewskiej będzie trzeba zawiesić kursowanie nawet 40 proc. pociągów - dowiedzieliśmy się w spółce Przewozy Regionalne.

Informacje o zamknięciu dwóch z trzech torów i konieczności zawieszenia ponad jednej trzeciej pociągów potwierdziliśmy także nieoficjalnie w gdańskim oddziale PKP PLK.

- Zmian w rozkładzie nie da się uniknąć podczas remontów. Prowadzimy jednak w tej chwili rozmowy z przewoźnikami, żeby utrudnienia dla pasażerów były jak najmniejsze - mówi Kuczyński.

Na ostateczne potwierdzenie, które pociągi zostaną zlikwidowane, i czy rzeczywiście będzie to aż 40 proc. połączeń, trzeba poczekać prawdopodobnie do przyszłego tygodnia. Wówczas PKP PLK ma przekazać przewoźnikom projekt okrojonego rozkładu.

całość: http://www.dziennikbaltycki.pl/stronaglowna/222499,pomorze-przez-dwa-miesiace-beda-problemy-z-dojazdem,id,t.html

----
czy ktoś ze zorientowanych może sie wypowiedzieć, na ile to prawda? :/
I dlaczego, skoro piszą o odcinku Pryszcz - Pszczółki, chcą zamykać aż do Tczewa? Przecież w Pszczółkach i Pryszczu można by zorganizować mijankę tak, jak to jest robione gdy po deszczu skarpa spadnie na tory w Gdańsku Głównym...
Leszek79 - 19-02-2010, 00:05
Temat postu:
Przecież nigdzie nie jest napisane że aż do Tczewa. Pszczółki i Pruszcz to stacje i między nimi będzie jeden tor czynny. Zresztą już taka sytuacja miała miejsce, tyle że latem i jakoś się to kulało.
Układ jest taki że 75% osobówek to PR a 25% to SKM i dobrze by było żeby przy zmniejszonej liczbie pociągów dla ułatwienia życia klientom rozszerzyli zakres honorowania biletów, bo część ludzi ma miesięczne łączone na PR+SKM niehonorowane w TLK a część miesięczne na TLK honorowane w PR a niehonorowane w SKM.
yusek - 19-02-2010, 08:32
Temat postu:
A może w Tczewie zbijać składy po 3xEN57 i wsuwać się tędy a IC TLK podczepiać do Dieseli i puszczać via Czersk-Kościerzyna podobnie zresztą jak fraht?
chester - 19-02-2010, 11:44
Temat postu:
Leszek79 napisał/a:
Przecież nigdzie nie jest napisane że aż do Tczewa. Pszczółki i Pruszcz to stacje i między nimi będzie jeden tor czynny. Zresztą już taka sytuacja miała miejsce, tyle że latem i jakoś się to kulało.


Że co? Stanie w "korkach" co odstęp i 1-1,5 godzinne opóźnienia to "się kulanie"? To był jakiś koszmar.
A do tego jeszcze pociągi towarowe, które jak zwykle dostaną po tyłku najbardziej.
kowal331 - 19-02-2010, 12:03
Temat postu:
Cały ruch towarowy ma pójśc na linię kościerską,tam się raczej nie da za bardzo wcisnąć jeszcze dodatkowych pociagów pasażerskich.Z resztą IC,ani PR nie maja tylu lokomotyw spalinowych by to obsłużyć.Prawdopodobnie Voelia Tczew zwiększy częstotliwość kursowania lini "50",bo napewno liczba pasazerów im wzrośnie.
yusek - 19-02-2010, 13:41
Temat postu:
I teraz wyjdzie po co były mijanki we Wdzydzach i Wieżycy.
Leszek79 - 19-02-2010, 20:39
Temat postu:
Mr LL gdzieś wspominał że Wieżyca w razie potrzeby jest do szybkiej odbudowy, Olpuch Wdzydze z moich obserwacji wnioskuję że można uruchomić jeszcze szybciej a Wdzydze to była mijanka miedzy Bąkiem a obecnym Olpuchem zlikwidowana podobnież w latach 60., jeszcze budynki nastawni stoją.

[ Dodano: 20-02-2010, 13:24 ]
Sprawdziłem jakie są odległości między mijankami na Koscierce i sprawa wyglada nastepująco:
Kościerzyna
12.032km
Gołubie
13.445km
Somonino
16.024km
Żukowo
9.706km
Osowa
Czyli sama odbudowa Wieżycy na nic by się na zdała, bo i tak wąskim gardłem byłby odcinek Somonino - Żukowo ze zlikwidowaną stacją Babi Dół.
geordi - 24-02-2010, 14:24
Temat postu:
No i są pierwsze przecieki :
http://www.dziennikbaltycki.pl/fakty24/224992,tylko-jedna-skm-dziennie-do-tczewa,id,t.html
Zamknąć mają w połowie marca (A nie od 1).
Z 8 skm'ek, zostaje jedna :/

Trochę to sci-fi, ale mam cichą nadzieję, ze PLK złoży Łabędziowi propozycję nie do odrzucenia na objazd Pruszcz (zmiana loka) -> Somonino (po linii 229) -> Czersk -> Tczew (zmiana loka). Albo w całości Gdynia -> Kościerzyna -> Czersk -> Tczew.

Bez tego to w porach szczytu nawet 3xEN57 będzie mało, żeby wszystkich chętnych pomieścić... :/

Tak na dobrą sprawę, to prestiż moglłby nawet (mijając się z towarowymi) przez Osie / Wierzchucin do Laskowic, z pominieciem Tczewa dojechać. Ale znająć Łabędzia jak usłyszy "unplugged", to skróci relację do Tczewa, albo zawiesi kursowanie w ogóle...

Chociaż może Arriva by im MRD wydzierżawiła? Very Happy
yusek - 24-02-2010, 14:30
Temat postu:
A puszczanie ET22+Bipa+Bipa+Bipa relacji Gdynia-Tczew?
chester - 24-02-2010, 15:19
Temat postu:
geordi napisał/a:
Trochę to sci-fi, ale mam cichą nadzieję, ze PLK złoży Łabędziowi propozycję nie do odrzucenia na objazd Pruszcz (zmiana loka) -> Somonino (po linii 229)


Musieliby najpierw na owej 229 zrobić remont na większą skalę, niż na dziewiątce Smile
geordi - 24-02-2010, 16:00
Temat postu:
yusek napisał/a:
A puszczanie ET22+Bipa+Bipa+Bipa relacji Gdynia-Tczew?

Nie wiedziałem, że PRy mają ET22 na stanie w Tczewie. Jeśli tak, to pewnie będzie jedyne sensowne rozwiązanie.

chester napisał/a:
Musieliby najpierw na owej 229 zrobić remont na większą skalę, niż na dziewiątce Smile


khym, no tak... nie sprawdziłem Embarassed
229 PRUSZCZ GDANSKI - ŁEBA N 3,300 24,569 0
to chyba znaczy, że nic tamtędy nie pojedzie? ;]
yusek - 24-02-2010, 16:31
Temat postu:
ET22 kiedyś jeżdziło z Turem nie wiem czy stacjonowało w Tczewie czy w Gdyni ale to nie jest problem. A Bip w Chojnicach jest od groma i jeszcze trochę wystarczy je poskładać ewentualnie odnowić i będzie dobrze.
chester - 24-02-2010, 21:36
Temat postu:
PR nie ma sztuki lokomotywy elektrycznej na stanie, za wyjątkiem tej jednej leasingowanej (Traxx) i jednej na chyba testach (Eurosprinter). Te ET22 to usługa Cargo, a w Zajączkowie jest przecież szopa towarowa.
geordi - 17-03-2010, 13:22
Temat postu:
i jak, ktoś widział może co się dzieje na dworcach Gdańsk/Tczew? Czy powitaliśmy zestawienie 3xEZT ? Smile
Leszek79 - 18-03-2010, 00:12
Temat postu:
Więc tak, trzykible widziałem w szczycie jeszcze przed 15.03, frekwencja tradycyjna - nie wszyscy mają miejsce siedzące.
Juz po 15.03 miałem okazję jechać w pozaszczycie i frekwencja pozwalała mi położyć plecak na miejscu obok i wyciągnąć nogi, więc na to osobiście nie mogę narzekać.
Duże zastrzeżenia mam natomiast do rozkładu (rozpatruję Tczew->Gdańsk). Między 4:24 a 9:38 jest 12 pociągów, czyli średnio częściej niż co pół godziny i największy odstęp wynoszący 43 minuty, więc OK.
Później zaczyna się tragedia, dyrektory z PLK nałgali że rozkład ułożony jest tak że priorytet mają pociągi dowożące ludzi do roboty, rzeczywistośc wygląda tak:
- 1h32min przerwy między 9:38 a 11:10 - w międzyczasie jadą 2 TLK !
- 2h28min (dla przyjazdów w Gda to już 2h56min) przerwy między 11:50 a 14:18 - w międzyczasie jadą 3 TLK !
No i 3 pociągi Regio (14:18, 17:24, 20:23) tkwiące w Pszczółkach żeby przepuścić jadące w tym samym kierunku TLK/EIC !
W przeciwnym kierunku nie analizowałem ale podejrzewam że podobne kwiatki można znaleźć.
No i mam zastrzeżenia do honorowania biletów, w wybranych pociągach PR honorują tańsze bilety SKM ale tylko te zakupione w przedsprzedaży (jednaorazowe zakupione do 14.03, okresowe zakupione do 12.03), bilety PR są honorowane we wszystkich SKM na odcinku Gdańsk Gł.-Pruszcz (dalej SKM nie jedzie).
kowal331 - 18-03-2010, 12:17
Temat postu:
W drugą stronę,tj z Gdańska do Tczewa też są duże luki np 4.08 następny 5.28,dalej 6.09,następny 7.45,9.20,10.39,12.07...więc jeśli ktoś pracuje w Tczewie to ma ciężko,chyba już lepiej "50" jeżdzić
Leszek79 - 18-03-2010, 22:02
Temat postu:
Dzisiejszy pociąg z Tczewa zdo Trójmiasta o 11:50 - dwukibel i frekwencja blisko 100% - wszystko 'dzięki' temu że przez następne blisko 3h żaden Regio w tym kierunku nie jedzie :/.
geordi - 18-03-2010, 23:42
Temat postu:
IC mogłoby z Kościerzyny wyciągnąć jakieś wagony 3 klasy i zacząć dołączać do TLK. Inaczej w piątek zapowiada się 4xEZT, to kpina jakaś :/

[ Dodano: 09-05-2010, 14:05 ]
podbijam, widział ktoś rozkład po 15.05? Planowo remont do 15.06 ma trwać, ale barany rozkład dały tylko na dwa miesiące. Niby mają 7 dni na poinformowanie podróżnych, stąd moje pytanie.

I tak, wiem, że PLK ma ważniejsze sprawy na głowie niż pilnowanie takich terminów Razz.
Lil_Peter - 22-07-2010, 22:25
Temat postu:
Dzisiaj nabijali się w Wiadomościach, że tą linię do Gdyni będzie się budować 8 lat, podczas gdy (tu podane jakieś linie z USA i skądś tam) wybudowane w niecałe 5. Dodatkowo było jeszcze o tym, że IC kupuje lokomotywy, które mają jeździć 200km/h, tymczasem, prawie nie ma/nie bedzie takich odcinków gdzie te składy będą mogły rozwinąć taką prędkość. Laughing Laughing Laughing
yusek - 23-07-2010, 11:57
Temat postu:
A jakby zrobili najpierw tory to było by, że budują tory a nie mają czym jeździć.
sebek - 23-07-2010, 12:07
Temat postu:
Z tego co piszą w prasie i na necie, remont potrwa minimum do 2014-2015r. A kto wie czy nie dłużej? Jest to po prostu dramat do czego doprowadzono na tej lini. Już od kilku lat mozna było wziąść za remont odcinka Nasielsk - Warszawa, ale w tym kraju jak już nie dą się korzystać z torów czy dróg to wtedy zaczynają remonty. Mam wątpliwości, czy na tej lini kiedykolwiek będą pociągi v/max powyżej 160km/h?
yusek - 23-07-2010, 13:30
Temat postu:
Problem jest taki, że magistrale prowadzące z Gdańska jadą albo przez kujawsko-pomorskie albo przez warmińsko-mazurskie. A tamte władze co jest zrozumiałe dążą do połączenia z Warszawą tylko swojego regionu, gdyż z punktu widzenia Bydgoszczy droga na Gdańsk jest mało atrakcyjna a nawet szkodliwa, stąd takie jaja jak odcinek Bydgoszcz-Tczew, gdzie w kujawsko-pomorskim jedzie się 40km/h a dalej 120km/h.
Lil_Peter - 23-07-2010, 14:25
Temat postu:
yusek napisał/a:
A jakby zrobili najpierw tory to było by, że budują tory a nie mają czym jeździć.


Widzisz, nie jest do końca tak jak piszesz. Widać, że nie wiesz co dokładnie zostało powiedziane. By pociąg mógł jechać więcej niż 160km/h "przestrzeń" między jednym i drugim torem musi wynieść [tu podane ile], natomiast przebudowywana trasa Warszawa - Gdańsk, wcale nie zostanie poszerzona, do tego stopnia, by pociągi mogły jechać szybciej.

Noi co na to powiesz kolego? Rolling Eyes Obejrzyj zanim będziesz krytykować. Neutral
sympatyk - 26-11-2012, 13:05
Temat postu:
Z Warszawy do Trójmiasta pojadą tylko TLK

Od nowego rozkładu jazdy 2012/2013 połączenia w relacji Warszawa – Trójmiasto - oprócz miesięcy letnich - będą obsługiwały wyłącznie pociągi Twoich Linii Kolejowych objęte całkowitą rezerwacją miejsc.

Składy PKP Intercity, które obsługiwały tę linię do tej pory zostaną niezmienione. Jedyną nowością jest pociąg „Artus” jadący przez Bydgoszcz.

Pociągi kursowały będą z wykorzystaniem tras:

- przez Działdowo, Iławę Główną, Malbork:

35202/53202 „Monciak-Krupówki” rel. Zakopane/Przemyśl Główny – Gdynia Głowna – Zakopane/Przemyśl Główny
38108/83108 „Pobrzeże” rel. Kraków Gł. – Kołobrzeg – Kraków Gł.
35106/53106 „Norwid” rel. Kraków Gł. – Gdańsk Gł. i Gdynia Gł. – Kraków Gł.

- przez Toruń Główny, Bydgoszcz Główną:

35108/53108 „Wieniawski” rel. Rzeszów Gł. – Gdynia Gł. – Rzeszów Gł.
38202/83202 „Ustronie” rel. Kraków Gł. – Kołobrzeg – Kraków Gł.

- przez Bydgoszcz Główną:

15100/51100 „Neptun” rel. Warszawa Wsch. – Gdynia Gł. – Warszawa Wsch.
15102/51102 „Kaszub” rel. Warszawa Wsch. – Gdynia Gł. – Warszawa Wsch.
15116/51116 „Artus” rel. Warszawa Wsch. – Gdynia Gł. – Warszawa Wsch.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/11178/Z-Warszawy-do-Trojmiasta-pojada-tylko-TLK.html

Dodam od siebie że zmieściłby się z czasem z obiegiem nowy EC "Comenius" gdyby kursował w relacji Gdynia-Breclav-Gdynia. Ech, marzenia...

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group