INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Pomóż stworzyć nowy rozkład jazdy!

LuMaslan - 08-03-2010, 13:35
Temat postu: Pomóż stworzyć nowy rozkład jazdy!
Ruszają pracę nad rozkładem jazdy pociągów, który będzie obowiązywał w 2011 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego czeka na Państwa propozycje i uwagi, dotyczące korekt w rozkładzie. Mieszkańcy Dolnego Śląska mogą nadsyłać swoje propozycje zmian w rozkładach czy korekty tras pociągów do 31 marca 2010 r.

Więcej informacji tutaj:
http://www.koleje.dolnyslask.pl/aktualnosci/pomoz-stworzyc-nowy-rozklad-jazdy/
yusek - 08-03-2010, 14:00
Temat postu:
No brawo i gdzie jest ten, który mówił, że nie ma po co robić badań społecznych dotyczących mobilności mieszkańców.
Arek - 08-03-2010, 16:18
Temat postu:
Dolnośląskie: Pomóż stworzyć nowy rozkład jazdy

Ruszają pracę nad rozkładem jazdy pociągów, który będzie obowiązywał w 2011 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego czeka na propozycje i uwagi mieszkańców regionu, dotyczące korekt w rozkładzie.

Mieszkańcy Dolnego Śląska mogą nadsyłać swoje propozycje zmian w rozkładach czy korekty tras pociągów do 31 marca 2010 r. Uwagi należy nadsyłać na specjalnie przygotowanym formularzu.

Zgodnie z kodeksem prawa administracyjnego każdy, kto zgłosi się do urzędu z pomysłami, otrzyma odpowiedź w ciągu 14 dni roboczych. Wyjątkiem są pomysły wymagające szczególnych konsultacji – wtedy odpowiedzi należy się spodziewać w ciągu 28 dni roboczych. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 30 kwietnia 2010 r. zakończy przyjmowanie wniosków o przydzielenie tras kolejowych.

Pismo z propozycjami zmian powinno zawierać następujące informacje:

- imię, nazwisko i dokładny adres zgłaszającego (anonimy nie będą rozpatrywane), a także adres e-mail;
- informacje o częstotliwości korzystania z kolei (codziennie – do pracy, szkoły, fakultatywnie - raz w tygodniu, na 2 tygodnie, w miesiącu, 2-4 razy w roku, 1 raz w roku, w ogóle nie korzystam, ale zacznę, do rodziny na weekend, na studia na weekend, na przesiadkę w głąb kraju lub za granicę);
- najczęściej przemierzaną trasę;
- treść postulatu (dowóz/odwóz na konkretną godzinę, skomunikowanie z innym składem, tłok w pociągu).

Nie będą rozpatrywane wnioski:

- niepełne i anonimowe;
- ogólnikowe i nie niosące konkretnego postulatu;
- do połączeń Inter- i Eurocity, TLK, InterRegio i międzynarodowych (za wyjątkiem małego ruchu granicznego);
- z uwagami do stanu taboru i prędkości kursowania pociągów (to nie miejsce na uwagi nt. przewoźnika);
- zawierające uwagi o stanie linii i dworców (adresatami takich uwag i skarg są spółki odpowiadające za utrzymanie linii i infrastruktury kolejowej: PKP PLK i PKP Nieruchomości).

Propozycje można przesyłać na adres (z dopiskiem "Propozycje do rozkładu jazdy pociągów regionalnych na Dolnym Śląsku"):


Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Departament Infrastruktury
Wybrzeże Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław

Zgłoszenia przyjmowane są też pod adresem e-mailowym: kontakt.koleje@dolnyslask.pl

Warto podkreślić, że na przyszły kształt kolejowej oferty przewozowej wpływać będzie szereg czynników, jak choćby ilość środków finansowych w dyspozycji UMWD, zasoby taborowe i personalne przewoźników, dostępność infrastruktury, jej stan i możliwości zapewnienia oferty odpowiedniej do popytu i oczekiwań podróżnych oraz poziomu rozwoju cywilizacyjnego.

źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
kojotsk8 - 08-03-2010, 18:00
Temat postu:
Z treści powyższej wypowiedzi wynika, że mieszkańcy tylko do 31 marca mogą nadsyłać swoje propozycje co do RJ obowiązującego od grudnia. Dziwi mnie tak krótki termin, ponieważ jeszcze nikt tak naprawdę nie wie, co będzie się działo za ponad 9 miesięcy: jaka będzie prędkość szlakowa na trasach, nie ma nawet żadnego zarysu rozkładu pociągów należących do PKP IC, no i sami ludzie pewnie nie wiedzą dokładnie, jakich połączeń będą potrzebowali. Myślę, że zbieranie propozycji powinno kończyć się na początku października, żeby chociaż każdy student i uczeń wiedział, na którą godzinę będzie potrzebował dojazdu na zajęcia.
Jerry - 09-03-2010, 01:10
Temat postu:
Ledwo jeden wszedł w życie a w chcecie układać drugi??
Ok22-17 - 09-03-2010, 08:21
Temat postu:
Zgodnie z regulaminem przydzielania tras PLK przyjmuje wnioski do rocznego rozkładu jazdy 2010/2011 do dnia 30 kwietnia. W późniejszym terminie można złożyć wniosek w tzw. trybie indywidualnym ale jego realizacja jest uzależniona od tego czy linia jest wolna.
pl - 09-03-2010, 17:43
Temat postu:
Prędkości szlakowe też są już znane dla RJ 2010/2011.
Pirat - 09-03-2010, 19:02
Temat postu:
Każdy Dolnoślązak może poprosić marszałka o pociąg

Ruszają prace nad kolejowym rozkładem jazdy, który zostanie wprowadzony w grudniu. Urząd marszałkowski o pomoc przy jego tworzeniu poprosił mieszkańców regionu.

Każdy pasażer do końca marca może wysłać urzędnikom swoje sugestie i prośby. Mieszkańcy mogą prosić, np. o wprowadzenie do rozkładu pociągu, który dowiezie ich do pracy czy szkoły albo będzie skomunikowany z innym pociągiem, na który zwykle nie zdążają.

Mogą to zrobić do końca marca, wypełniając formularz, który znajdą na stronie internetowej urzędu marszałkowskiego.
Podają w nim swoje imię i nazwisko i adres e-mailowy - anonimy nie będą rozpatrywane - oraz informację, o tym jak często korzystają z pociągów na danej trasie.

- Liczymy przede wszystkim na propozycje dotyczące już istniejących połączeń, ale oczywiście przyjrzymy się każdej uwadze - zapewnia Dawid Kocik z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. - Mamy nadzieję na konkretne prośby. Pasażerowie powinni jednak brać pod uwagę fakt, że nie możemy uruchomić połączeń tam, gdzie nie pozwala na to stan torów, a za remonty odpowiadamy nie my, a PKP Polskie Linie Kolejowe.

Formularze można przesyłać pocztą lub e-mailowo. Każdy, kto napisze do urzędu, w ciągu dwóch tygodni otrzyma odpowiedź. Jeśli jego prośba będzie wymagała dłuższych konsultacji, urzędnicy odpiszą w ciągu 28 dni.

Rozkład zostanie wstępnie opracowany do końca kwietnia. Wtedy PKP Polskie Linie Kolejowe kończą przyjmowanie wniosków od przewoźników dotyczących przydzielania tras kolejowych.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
lidl - 09-03-2010, 19:46
Temat postu:
Dokładnie, prosimy o nadsyłanie propozycji kolejnych pociągów do uwalenia! Zalezy nam na opinii pasazerow.
Pirat - 09-03-2010, 19:59
Temat postu:
lidl, mam już dość czytania twoich debilowatych tekstów na forum. Wylatujesz! Spamuj i pajacuj gdzie indziej.
Jerry - 10-03-2010, 11:52
Temat postu:
Pirat brawo!!!
rob21 - 10-03-2010, 16:23
Temat postu:
Jerry piszmy o szynobus Legnica-Głogów. A po za tym nie sądze aby wzieli pod uwage nasze propozycje (bardzo chciałbym). Ja wysle chociaż dobrze wiemy że jezeli chodzi o moje linie nadodrzanke , 14 i 289 na dużo liczyć nie można.
PiterTarnów - 11-03-2010, 13:12
Temat postu:
nie chcę się wtrącać ale akurat hasło które 3posty wyżej napisał lidl jest całkiem całkiem odzwierciedlające politykę PR i KD na Dolnym Śląsku. obecny rj 2009/10 dostarczył nam na to wieeeele dowodów Neutral
LuMaslan - 12-03-2010, 12:01
Temat postu:
Spieszę wyjaśnić, że:

1) termin 30 kwietnia 2010 r. wyznaczył nie urząd, tylko PKP PLK. Nam pozostaje tylko się dostosować i zrobić, co w naszej mocy, by jak najlepiej dopasować rozkład do potrzeb mieszkańców.

2) Prędkość szlakowa na trasach - dane na ten temat można znaleźć w opublikowanym niedawno regulaminie przydzielania tras.

3) Niedługo (nie znam konkretnego terminu, ale ma to nastąpić w najbliższym czasie) rozpoczną się rozmowy między PKP IC i innymi przewoźnikami o skoordynowaniu poszczególnych ofert.

Chciałbym podkreślić, że rozkład jazdy kolei nie powstaje w myśl zasady "bo urzędnikom tak się podobało". Jak Państwo doskonale wiecie, rynek kolejowy w Polsce jest solidnie pogmatwany. Splata się tu wiele czynników i interesów przeróżnych instytucji. I z tego gąszczu wypływa np. rozkład jazdy, który chcemy dopasować jak najściślej do potrzeb mieszkańców DŚ. Nie będzie on idealny, bo nie da się zaspokoić potrzeb wszystkich naraz. Ale chcemy, by obywatele mieli prawo mocnego głosu w tej sprawie.?

Pozdrawiam!

kojotsk8 napisał/a:
Z treści powyższej wypowiedzi wynika, że mieszkańcy tylko do 31 marca mogą nadsyłać swoje propozycje co do RJ obowiązującego od grudnia. Dziwi mnie tak krótki termin, ponieważ jeszcze nikt tak naprawdę nie wie, co będzie się działo za ponad 9 miesięcy: jaka będzie prędkość szlakowa na trasach, nie ma nawet żadnego zarysu rozkładu pociągów należących do PKP IC, no i sami ludzie pewnie nie wiedzą dokładnie, jakich połączeń będą potrzebowali. Myślę, że zbieranie propozycji powinno kończyć się na początku października, żeby chociaż każdy student i uczeń wiedział, na którą godzinę będzie potrzebował dojazdu na zajęcia.

1762 - 12-03-2010, 20:32
Temat postu:
Chcę wysłać list na temat linii którą najczęściej podróżuję (274), ale też oczywiście korzystam także z innych i miałbym także swoje spostrzeżenia - dlatego pytam się tutaj szczególnie pracowników KD czy jest to wykonalne; wymiana szynobusów w Trzebnicy we Wrocławiu ok. 4 h wcześniej, czyli około 18 i połączenie (Wrocław-Trzebnica) obiegu z "Jaworzyna, Dzierżoniów, Kamieniec" (szynobus na przegląd następnego dnia w kursie popołudniowym) oraz szynobus z Kamieńca połączyć przez Jaworzynę przez Legnicę do Wrocławia). Celem tego byłoby uatrakcyjnienie poprzez bezpośrednie połączenie z Wrocławiem linii podsudeckiej, szczególnie z odcinku Jaworzyna-Legnica, czyli Strzegom, Jawor i inne mniejsze miejscowości (które czasowo i cenowo mogłoby "zacząć" myśleć o pozyskaniu klientów i konkurowaniu z busami i autobusami, a właśnie bezpośrednie połączenie w dobrym czasie i bez przesiadki mogłoby w tym pomóc). Połączenia Legnica-Wrocław i Wrocław-Legnica powinny być (a przecież remont powinien się już skończyć) przynajmniej co godzinę plus dodatkowo między 6, a 8 i 15 i 18 co pół godziny - czyli szynobusy te uzupełniałby oferty PR (obecnie osobowe z Wrocławia o 17:32 następny o 18:44) i w drugą stronę osobowe z Legnicy do Wrocławia o 14:48, 17:00 (przesunąć na ok. 18:30), kurs szynobusu KD ok. 16:30 (we Wrocłaiwu przed 18 na wymianę z Trzebnicą) - czyli po prostu uzupełnienie linii Legnica-Wrocław. Główny cel to uatrakcyjnienie poprzez bezpośrednie połączenia z Wrocławiem szczególnie odcinka Jaworzyna-Legnica, a dodatkowo częstsze kursy Wrocław-Legnica. Tylko czy jest to wykonalne?
tomasi.fi - 25-03-2010, 00:27
Temat postu: Projekt rozkładu jazdy dla województwa dolnośląskiego
Otrzymałem odpowiedz na moje sugestie wobec projektu rozkładu jazdy na lini kolejowej 276 tj. Międzylesie - Wrocław Główny. Konkretnie piszę o połączeniach z Kłodzka Miasta.

Oto moje postulaty a poniżej odpowiedz UM:

Postulaty:

1) Bardzo odczuwalny jest brak pociągu REGIO po godzinie 20 w tygodniu a przede wszystkim w weekendy.
Wielu studentów, ludzi młodych i nie tylko potrzebuje połączenia REGIO około 21-21.30 z Kłodzka Miasta do Wrocławia.
Relacja mogłaby być z Międzylesia lub Bystrzycy Kłodzkiej Przedmieście. 2)Tutaj chciałbym też podziękować za słuszną inicjatywę wydłużenia relacji pociągu REGIO 22:40 Wrocław Główny - Kamieniec Ząbkowicki do Kłodzka Głównego lecz by był on atrakcyjnym połączeniem musi zostać wydłużony co najmniej do stacji Bystrzyca Kłodzka Przedmieście i jeśli pozwalają na to koszty to do Międzylesia.
3)Pociąg REGIO nr 66333 jeżdżący w piątki o godzinie 15:15 w relacji Wrocław Główny - Kłodzko Główne także powinien być wydłużony co najmniej do stacji Bystrzyca Kłodzka Przedmieście. Pociągi niedocierające do stacji Kłodzko Miasto są nieatrakcyjne gdyż stacja Kłodzko Główne jest położona zbyt peryferyjnie co odstrasza wielu chętnych do podróży, tym bardziej że ten pociąg mógłby być hitem gdyż czasowo pokonuje odcinek najszybciej podobnie jak dawniej pociąg pośpieszny do Pragi zatrzymując się tylko we większych miastach regionu.
4) Należałoby się zastanowić nad wprowadzeniem szybkiego połączenia z Międzylesia bądź Bystrzycy do Wrocławia.
Najlepiej w weekendy, pociąg stający tylko w ważnych miastach podobnie jak wczesniej przeze mnie wspomniany.
Obecnie pociagi jadą zbyt wolno, akceptowany jest czas do 2h ale powyżej odstrasza potencjalnego podróżnego który wybiera transport kołowy. Pociąg jadący ok. 1:40-1:45 z Kłodzka Miasta do Wrocławia Głównego byłby strzałem w dziesiątkę.
5) Brak połączenia Kotliny Kłodzkiej z Nysą i dalej przez Kamieniec Ząbkowicki, wielu ludzi się na to uskarża że jest zmuszona by jechać przez Wrocław podczas gdy jak przez wiele lat możliwa jazda była już od Kamieńca Ząbkowickiego.
Proponuje wytrasowanie pociągu relacji Legnica - Kamieniec Ząbkowicki-Nysa(tudzież dalej do np. Gliwic) samo połączenie Kamieniec Ząbkowicki - Nysa
nie będzie interesujące dla pasażera.
Sprawę te opisywałem już w liście do Państwa wcześniej, teraz jest wiele czasu by uzgodnić sprawę ze stroną Opolską.
6)W ramach małego ruchu przygranicznego konieczne jest wydłużenie kilku relacji pociągów Wrocław Główny - Międzylesie do pierwszej stacji po czeskiej stronie tj. Lichkova. Jednostki EZT EN57 mają dopuszczenie do ruchu po czeskiej stronie.
Warto byłoby to przemyśleć gdyż wielu chętnie by skorzystało z możliwości zwiedzenia Gór Orlickich i pięknych terenów przygranicznych.
Liczę na rzeczową i konkretną odpowiedź na moje postulaty.


Odpowiedź:

Wrocław, 24 marca 2010 r.





Szanowny Pan

Tomasz Jakóbczak

tomasi.fi@interia.pl



W odpowiedzi na Pana propozycje do rozkładu jazdy pociągów regionalnych w województwie dolnośląskim dot. połączeń na trasie Wrocław - Kłodzko oraz Kłodzko -Domaszków pragnę podziękować za przekazane uwagi. Jednocześnie poniżej przedstawiam odpowiedzi na poruszane kwestie:

Ad. 1) W rozkładzie 2010/2011 zostanie zaplanowane wprowadzenie wieczornego pociągu relacji Międzylesie - Wrocław Główny (odjazd z Kłodzka Miasta około godziny 21:00)

Ad. 2) Pociąg wyjeżdżający z Wrocławia Głównego o 22:40 w rozkładzie 2010/2011 zaplanowany tylko do Ziębic. Wiąże się to z ograniczeniem dopuszczalnych prędkości na linii nr 276 dla pociągów osobowych, a tym samym wydłużeniem czasu jazdy. Ewentualny przyjazd do Kłodzka o godzinie 01:00 jest nieatrakcyjny dla większości pasażerów.

Ad. 3) Planowane jest wydłużanie relacji pociągów do Kłodzka Miasta celem zwiększenia ich atrakcyjności.

Ad. 4) Pomimo zaplanowanego wydłużenia czasu jazdy na linii nr 276 przewiduje się w dni robocze przyspieszone poranne połączenie z Bystrzycy Kłodzkiej Przedmieście około godziny 05:00.

Ad. 5) W wyniku rozmów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego z Urzędem Marszałkowskim Województwa Opolskiego wstępnie zaplanowano uruchomienie 2 par połączeń relacji Legnica - Nysa oraz 1 pary Kłodzko Miasto - Kędzierzyn Koźle.

Ad. 6) W przypadku połączenia Wrocław Główny - Lichkov brak jest finansowania ze strony Ministerstwa Infrastruktury, które odpowiada za połączenia międzynarodowe. Aktualnie trwają negocjacje z ČD, odnośnie uruchomienia pociągów na trasie Kłodzko - Letohrad.

Ponadto pragnę poinformować, że na ostateczny kształt kolejowej oferty przewozowej wpływać będzie szereg czynników, takich jak: wielkość środków finansowych w dyspozycji UMWD, zasoby taborowe i personalne przewoźników, dostępność infrastruktury, jej stan oraz możliwości zapewnienia oferty odpowiedniej do popytu i oczekiwań podróżnych.

Z poważaniem



Krzysztof Bańkowski

p. o. Kierownika

Dział Organizacji i Promocji Transportu

Departament Infrastruktury

tel. (0-71) 776 98 43, pok. 104
pawelW - 25-03-2010, 12:02
Temat postu:
Hmm połączenie Nysy z Legnicą poprzez Kamieniec, Świdnicę czy też Jawor myślę że to strzał w 10 Smile ale mam wątpliwości co do tych dwóch par pociągów na tej trasie , ale rozumiem że nie chcą tracic kasy i puścic na początku ten skład na próbę .Oczywiście musi byc dobre skomunikowanie w Jaworzynie na Kłodzko, Międzylesie ,Wałbrzych i oczywiście w drugą stronę na Wrocław. I oczywiście ciekaw jestem która z Dolnośląskich spółek się tym połączeniem zajmie czy to PR tu problem spalinowych loków i drogich wagonów czy też KD nowoczesne szynobusy ale znowu mają ich za mało.. Z tego też powodu nie zdziwił bym się gdyby było tam KKS ,albo UMWD się wycofał z tego pomysłu z powodu braku taboru no chyba że my obsługę a Opolskie Tabor .
No cóż czas pokaże sam osobiście jestem tego ciekaw.
Pozdrawiam
Noema - 25-03-2010, 16:28
Temat postu:
Proszę pisać do UMWD, żeby potem nie było narzekań na nowy rozkład jazdy. Został jeszcze tydzień.
Wojtek - 30-03-2010, 21:33
Temat postu:
Przypominam, że jutro mija termin składnia propozycji do nowego rozkładu jazdy.
kojotsk8 - 01-04-2010, 23:24
Temat postu:
W załączniku przedstawiam opracowany przeze mnie projekt rozkładu jazdy pociągów Regio 2010/2011 dla dolnośląskiego odcinka Nadodrzanki Wrocław-Głogów, który wczoraj wysłałem do UMWD. Według mnie taki rozkład byłby naprawdę optymalny i pozwoliłby bez cienia wątpliwości powiedzieć, że do Brzegu Dolnego, Wołowa, Ścinawy, Głogowa i mniejszych miejscowości można łatwo dojechać pociągiem.
Oto główne założenia projektu:
- połączenia przez cały dzień w takcie godzinnym w relacji Wrocław-Głogów-Wrocław od godz. 5 do 22, za wyjątkiem godzin przedpołudniowych - odjazdy z Wrocławia X.45, przyjazdy X.15 (dwa ostatnie wieczorne połączenia z Wrocławia i dwa pierwsze poranne do/ze Ścinawy),
- pociągi w porannym i popołudniowym szczycie co pół godziny do i ze Ścinawy,
- nocny pociąg Wrocław-Wołów w weekendy umożliwiający powrót z imprez,
- wydłużenie relacji pociągów: aż 8 połączeń Wrocławia z Zieloną Górą, oprócz tego kursy do/z Rzepina i Kostrzyna, Karmazyn do/ze Świnoujścia Portu w podobnych godzinach jak jest obecnie, a także nowy pociąg Odrzanka relacji Wrocław-Szczecin-Wrocław (coś na wzór ubiegłorocznego Pioniera, tyle że przyjazd do Wrocławia dużo wcześniej - 13.15 i pod nową nazwą, bo tamta nie bardzo mi się podobała Razz )
Dominik - 06-04-2010, 16:06
Temat postu:
W dniu 31 marca 2010 r. zakończyły się społeczne konsultacje dotyczące zmian w rozkładzie jazdy dolnośląskich pociągów.

Do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego wpłynęło 118 listów, zawierających sugestie zmian w rozkładzie jazdy pociągów w regionie. Każda z nich zostanie przeanalizowana pod kątem ewentualnego wdrożenia w życie.

Jest efekt akcji ogłoszonej przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, które poprosiło mieszkańców regionu o wypełnienie formularza z sugestiami co do rozkładu jazdy pociągów.

Zgodnie z kodeksem prawa administracyjnego każdy, kto zgłosił się do urzędu z pomysłami, powinien otrzymać odpowiedź w ciągu 14 dni roboczych. Wyjątkiem są pomysły wymagające szczególnych konsultacji – wtedy odpowiedzi należy się spodziewać w ciągu 28 dni roboczych. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 30 kwietnia 2010 r. zakończy przyjmowanie wniosków o przydzielenie tras kolejowych.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, 2 kwietnia 2010
Bartuś - 06-04-2010, 18:39
Temat postu:
kojotsk8 - projekt fajny ale zapomniałeś o przyspieszonych które są świetnym rozwiązaniem Smile Także wysłałem swój projekt do UMWD który przewiduje więcej przyspieszonych pociągów, w tym przyspieszenie Karmazyna.
kojotsk8 - 06-04-2010, 21:32
Temat postu:
Bartuś, mój projekt dotyczy wyłącznie pociągów Regio, a ja jestem zdania że zamiast przyśpieszania tych osobówek w takcie, warto by puścić na tej trasie poza taktem InterRegio, np. przez całą CE59 Letohrad-Międzylesie-Wrocław-Zielona Góra-Szczecin-Świnoujście - byłby dobry dojazd zarówno w góry, do Czech, jak i nad morze. Zaś obecnie fukcjonujące rozwiązanie z przyśpieszonym porannym pociągiem Regio Głogów-Wrocław uważam za idiotyczne, a nie świetne - różnica w czasie przejazdu wynosi raptem 10 min., a za to pozbawia się mieszkańców mniejszych miejscowości dogodnego dojazdu na godzinę 9 do pracy, szkół i uczelni. Pisałem już w tej sprawie do UMWD, ale jak na razie bez skutku.

[ Dodano: 28-04-2010, 19:54 ]
Otrzymałem odpowiedź od UMWD na mój projekt rozkładu jazdy na linii Wrocław - Wołów - Głogów. Planowanych jest 19 par pociągów - odjazdy z Wrocławia ok. X.40, w szczycie dodatkowo x.00, odjazdy z Głogowa x.30. Brzmi ciekawie, oby tylko te nie było tylko przedwyborczą kiełbasą. Niestety dalej nie jest już tak różowo, bo piszą że ze względu na ograniczone środki finansowe i liczbę taboru nie będzie można zrealizować moich postulatów dot. wydłużonych składów i relacji pociągów. Oby tylko nie było tak, że dalej będziemy się gnieździć w godzinach szczytu w jednym EN57.
Wojtek - 29-04-2010, 11:52
Temat postu:
Rozkład jazdy po konsultacjach

W marcu 2010 roku, Dział Organizacji i Promocji Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, przeprowadził społeczne konsultacje dotyczące rozkładu jazdy pociągów. Na apel o składanie swych propozycji odpowiedziało 118 osób, składając 146 postulatów (niektórzy z wnioskodawców zgłaszali więcej niż jedno zapytanie).

Największe zainteresowanie wzbudziły połączenia w aglomeracji wrocławskiej, m.in. do Jelcza-Laskowic, Oleśnicy, Rawicza, Wołowa i Legnicy. Swoje propozycje przesyłały najczęściej osoby codziennie dojeżdżające do pracy, dla których dobre połączenie poranne i popołudniowe jest niezbędne.

Konsultacje społeczne określiły także duże zainteresowanie trasami turystycznymi, które łączą centralną i zachodnią część województwa z miejscowościami turystycznymi w Sudetach (Szklarska Poręba) i Republice Czeskiej (Trutnov, Jesenik).

Zainteresowanie koleją wykazują mieszkańcy Zagłębia Miedziowego (6 wniosków), jednak na sprawną komunikację kolejową Lubina, Głogowa i Legnicy trzeba poczekać do modernizacji linii.

Kolejnym wnioskiem, jaki wypłynął z konsultacji jest bardzo małe zainteresowanie liniami o słabych parametrach technicznych, czyli tras które nie były od dawna remontowane, np. odcinek do Kudowy-Zdroju czy Krotoszyna (po jednym zapytaniu). Podobnie sytuacja wygląda w powiatach, które obecnie kolej nie obsługuje, gdyż z tamtych rejonów do Urzędu Marszałkowskiego nie wpłynął żaden wniosek.

Ze wszystkich nadesłanych zapytań za zasadne i możliwe technicznie do uwzględnienia uznano 86, do dalszej analizy pozostawiono 8 szczególnie złożonych, 21 wniosków otrzymało odpowiedzi odmowne z powodu braku technicznej lub taborowej możliwości ich realizacji, a 31 odrzucono. Wnioski odrzucone dotyczyły złego stanu Infrastruktury torowej lub dworców, która nie leży w kompetencji Samorządu, oraz braku kompetencji Urzędu w sprawach połączeń (połączenia dalekobieżne, kwalifikowane i międzynarodowe).

Wszystkich odpowiedzi udzielono z zastrzeżeniem, że „na ostateczny kształt kolejowej oferty przewozowej wpływać będzie szereg czynników, takich jak: wielkość środków finansowych w dyspozycji UMWD, zasoby taborowe i personalne przewoźników, dostępność infrastruktury, jej stan oraz możliwości zapewnienia oferty odpowiedniej do popytu i oczekiwań podróżnych”. Ostateczny kształt rozkładu jazdy poznamy w październiku – listopadzie.

źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Lady Makbet - 29-04-2010, 14:45
Temat postu:
Proszę zamieszczać na forum odpowiedzi jakie otrzymujecie z UMWD na swoje wnioski. Zobaczymy co nam szykują.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group