mk1992 napisał/a: |
Kiedyś o 13:40 leciał "Wieluń" skomunikowany w TG z "Kluczborkiem" i też miał przyzwoitą frekwencję. Kursował wtedy na 2xEN57, to były czasy... |
sebek napisał/a: |
Przecież nikt nie każe uruchamiać bezpośrednich ze ZW do Katowic. |
REGIOchłopak napisał/a: |
Spójrz chociażby na fakt, że nawet Bursztyn jedzie z jakiegoś powodu przez Czewe. Coś w tym musi być... |
Erwin napisał/a: |
1. Po pierwsze, przecież dobrze wiesz, że Częstochowa ma połączenie z Siemkowicami; na razie dwie pary pociągów, może niezbyt dobrze czasowo rozłożone, ale są. Więc po co puszcza się kolejny skład - IR Bursztyn - linią siemkowicką, a Herby, Kłobuck i Działoszyn się pomija? |
Erwin napisał/a: |
2. Argument railmana jest jak najbardziej trafny.
3. Mało Sosnowiec,Zawiercie i Myszków mają połączeń z Częstochową? Mało R, IR i TLK? Od lat konsekwentnie pomija się linię 131 i stacje Bytom, Tarnowskie Góry, Kalety i Herby (wszystko węzły) i pcha się każdy mozliwy pociąg na Sosnowiec i Zawiercie. Przyczyna jest prosta, w przyszłości, jeśli nie dojdzie do radykalnych zmian, przede wszystkim w nastawieniu i mysleniu decydentów, to w województwie będą czynne dwie linie: z Gliwic do Częstochowy i z Katowic do Bielska. |
Erwin napisał/a: |
]4. Ten argument "bo tak było zawsze" nie jest wcale taki głupi; nie wiem, czy Tobie było dane jeździć osobówkami i pośpiechami po węglówce z 6-10 lat temu, system był taki, że leciały pociągi z GOP na Karsznice (lub dalej) a pasażerowie z Częstochowie dosiadali się w Siemkowicach i wszystko hulało. |
Erwin napisał/a: |
Jakie są Twoje argumenty, żeby zamiast pociąg jechał najkrótszą drogą pchać go na Częstochowę, która, jak wiadomo połączenia na północ ma? Pozdrawiam |
Cytat: |
No i właśnie to jeden z błędów tego połączenia. Pchanie go na linię przez Częstochowę, gdzie mieszkańcy wybiorą TLK ze względu na wygodę... |
conen napisał/a: |
Relacja Częstochowa-ZW ma jak najbardziej sens. |
Damian Łódź napisał/a: |
Na IR-ach PR musi zarabiać. Dlatego Bursztyn jedzie p.Czestochowę. |
Cytat: |
Zresztą bądźmy poważni, 80% zapełnienia w EZT nie jest powodem do tego, aby zestawiać pociąg z wagonów. |
Cytat: |
bo i tak nie przejdzie |
Desiro napisał/a: |
ze 2 rozkłady jazdy temu we wakacje jechało tędy 3 pociągi sezonowe z Katowic do Gdyni/Łeby/Helu/Ustki... |
Desiro napisał/a: |
bez komentarza. |
mk1992 napisał/a: |
Ktoś tutaj wspomniał, że jakby Bursztyn jechał przez Bytom i Tarnowskie Góry, to czas jazdy by się wydłużył. Nieprawda - omijając Częstochowę (z Herbów prosto na Kłobuck) czasowo wyszłoby bardzo podobnie. Kilometrażowo znacznie krócej, co w konsekwencji wpłynęłoby na tańsze bilety. Z Katowic do Kalet prędkości na +/- 70% odcinkach są przyzwoite (czyt. powyżej 50 km/h, oczywiście poza nieszczęsnym Chorzowem), od TG, przez Miasteczko Śląskie jest wyremontowany tor pod 100 km/h. To tak informacyjnie. |
Cytat: |
CZY TY NAPRAWDĘ NIE ROZUMIESZ ŻE IRy na WAGONACH (Choćby Bdhpmnu + lok) to przyciaga pasażerów a odstraszają kible?? |
Cytat: |
Lokomotywa ET22 z lekkim składem pasażerskim to delikatnie mówiąc nieporozumienie |
Cytat: |
kryniczanin- chłopie, CZY TY NAPRAWDĘ NIE ROZUMIESZ ŻE IRy na WAGONACH (Choćby Bdhpmnu + lok) to przyciaga pasażerów a odstraszają kible?? |
Cytat: |
wagony na IR mają wyższy standard niz niejeden TLK - jechałem parę razy IR Galicją z Wrocka do Tarnowa i na innych trasach też, często się trafiały 1-ki zdeklasowane do dwójki 6-osobowe więc jak mozesz to porównywać z jakimkolwiek kiblem EN?
Wolne żarty.. |
sebek napisał/a: |
Przede wszystkim ten pociąg jako IR powinien mieć ograniczoną ilość postojów, tj. zakładając trasę przez Tarnowskie Góry: ... Herby Nowe, Chorzew Siemkowice, Zduńska W.Karsznice, Inowrocław, Bydgoszcz, Tczew, Pruszcz i stałe trójmiejskie postoje do Gdyni. |
Darek napisał/a: |
Postoje powinny też być w Kłobucku i Działoszynie- to spore miasta powiatowe |
Erwin napisał/a: |
Działoszyn nie jest miastem powiatowym |
Erwin napisał/a: |
Moim zdaniem należałoby przeprowadzić także rozeznanie, czy np. postoje pociągów osobowych w Bytomiu Północnym, Mokrej Częstochowskiej, Hucie, Zduńskiej Woli Karsznicach Południowych są konieczne. |
railman93 napisał/a: |
Jeszcze pozostał jeden malutki problem. Poranny pociąg do Zduńskiej Woli. Obecnie jest to pociag z Chorzewa Siemkowic (przyjazd do Zduńskiej Woli 7:10). Z Katowic nie da sie go wypuścić ze względu na wczesna porę. |
Erwin napisał/a: |
Słuszna sugestia, bo ten pociąg to jest taka relacja trochę z d**y. Bezwzględnie wydłużyć, zmienić. Może właśnie puścić go z Częstochowy. Uważam, mimo dużego sentymentu, Siemkowice nie powinny być stacją początkową/końcową dla pociągów - z oczywistych względów, podobnie np. jak Krzepice. |
Erwin napisał/a: |
Mokrą masz schowaną w lesie; z centrum wsi jest ok 2 km; a do Kłobucka czy Miedźno PKP masz 3, wiec i tak trzeba dojechać. Ja węglówką jechałem niezliczone ilości razy, zapewniam Cię, że mało kiedy tam ktoś wysiadał/wsiadał. Bo np. Annolesie to całkiem inna historia; ale ta Mokra to jest zupełnie niepotrzebna. |
sebek napisał/a: |
Ciekawa byłyby relacja Łódż Kaliska - Katowice |
sebek napisał/a: |
Moim zdaniem połączenia ze Zduńskiej Woli powinny być zarówno do Częstochowy jak i Katowic. Nie ma sensu czegoś zabierać ze względu, żeby skład przerzucić na inną trasę. Z Częstochowy tez ludzie jadą do ZW, likwidacja jakiegoś połączenia nie jest dobra. |
Cytat: |
Wtedy rozwiążemy częściowo problem węglówki, a do pełni szczęścia wystarczy przywrócić pociąg osobowy z Katowic do Zduńskiej Woli ok. godziny 13.40, skomunikowany na stacji Chorzew Siemkowice z pociągiem osobowym z Częstochowy. |
Patryk180 napisał/a: |
06:10 IR Bursztyn
08:40 Zduńska Wola 13:40 Zduńska Wola |
Cytat: |
Pociąg do ZW o 8:40? Po co, skoro będzie IR |
jubikej napisał/a: |
Dlaczego IR do Krakowa?? Spróbujcie dojechać z Gdyni do Krakowa pociągami PR |
Cytat: |
Do Krakowa na pewno się nie da ze względu na remont linii Katowice- Kraków |