INFO KOLEJ - forum kolejowe

Rozkład jazdy - [PKP IC] Projekt RJ 2013/2014

Wojtek - 26-06-2013, 15:34
Temat postu: [PKP IC] Projekt RJ 2013/2014
Zarys nowego rozkładu jazdy pociągów uruchamianych przez PKP Intercity:

http://infokolej.pl/docs/ic/rj2014.pdf
Pawel_15 - 26-06-2013, 15:44
Temat postu:
Przez Bory Tucholskie jak zwykle nic nie będzie, Kalinki z tego co widzę też nie będzie... do d za przeproszeniem taki rozkład...
adrian033 - 26-06-2013, 15:49
Temat postu:
o zabrali z Rybnika i Vltave makabra
lolingpl - 26-06-2013, 16:44
Temat postu:
Podhalanin o 23:30 z Poznania - Brawo IC Evil or Very Mad
Pozytywnie mnie zaskakuje Hetman z Poznania Happy
Pozytywnie mnie też zaskoczyła godzina przyjazdu Goplany do Poznania Smile
myszka - 26-06-2013, 17:32
Temat postu:
Wrocław znowu bez bezpośredniego pociągu do Zakopanego. Porażka...
Od 19.22 wieczorem do 4.22 rano żadnej TLK-i z Wrocławia w kierunku Opola / Katowic!!! Masakra.
mkfilmykolejowe - 26-06-2013, 18:51
Temat postu:
myszka, Też nad tym ubolewam, ale zarys jeszcze będzie we wrześniu a ostateczny w listopadzie, więc do tego czasu sporo się zmieni.
Ralny - 26-06-2013, 19:09
Temat postu:
myszka napisał/a:
Od 19.22 wieczorem do 4.22 rano żadnej TLK-i z Wrocławia w kierunku Opola / Katowic!!! Masakra.

Co się martwisz. Busiarze jeżdżą autostradą na trasie Wrocław - Kraków z częstotliwością autobusu miejskiego w godzinach szczytu.
buuuuum - 26-06-2013, 19:11
Temat postu:
Czyli co, dali Pogórze na ten RJ a na następny już zabiorą?

W ogóle nawet nie chce mi się komentować tego zarysu... a łudzić się nie ma co - dużo się do grudnia nie zmieni, chyba, że jeszcze na gorsze Śmiech

To samo co zwykle od końca 2008 roku... Czyli bieda z mędzą.
mkfilmykolejowe - 26-06-2013, 19:20
Temat postu:
Co do autobusów z Wrocławia do Katowic to ostatni jest o godzinie 22:00 , więc patrząc po nowym RJ potem od godz. 22:01 do godz: 4:22 nie ma żadnego autobusu i pociągu w kierunku Katowic czy, Krakowa.
kruk17 - 26-06-2013, 19:39
Temat postu:
A oznaczenie ICx na CMK oznacza, że to połączenie później będzie obsługiwać Pendolino?
mkfilmykolejowe - 26-06-2013, 19:48
Temat postu:
Tak, ale nie wszystkie składy.
speed_Cars - 26-06-2013, 20:49
Temat postu:
W lato ma kursować do Łeby jeden pociąg pośpieszny Racibórz - Łeba - Racibórz, z Wrocławia i z Krakowa nie będą kursowały.
mkfilmykolejowe - 26-06-2013, 20:58
Temat postu:
speed_Cars, z Wrocławia będzie nadal sezonowy TLK Łebsko.
BARUK552 - 27-06-2013, 09:38
Temat postu:
myszka napisał/a:
Wrocław znowu bez bezpośredniego pociągu do Zakopanego. Porażka...
Od 19.22 wieczorem do 4.22 rano żadnej TLK-i z Wrocławia w kierunku Opola / Katowic!!! Masakra.


Za to już w obecnym RJ, z Wrocławia do Krakowa w dni powszednie, od 17:46(TLK "Zefir") do 5:30(TLK "Uznam") również nie ma żadnego pociągu przez 12 godzin...po prostu pogratulować.
Wrocław jednak dalej bez "Gwarka", "Przemyślanina" i innych pociągów, pewnie już nie wrócą. Sad
witia - 27-06-2013, 09:52
Temat postu:
niesamowite: na Rzeszów-Kraków nawet jakiś takt się udało zrobić...
kruk17 - 27-06-2013, 10:23
Temat postu:
Katastrofa z tymi EIC krajowymi na E20... Crying or Very sad Ale cóż zrobić, debili nie zrozumiesz Mad
Leriss - 27-06-2013, 19:20
Temat postu:
Z tego co widzę, to Neptun i Kaszub będą jako EIC, blee.
janstar - 27-06-2013, 22:10
Temat postu:
Może mi ktoś wyjaśnić na jakiej linii teraz będzie jeździł TLK SAN? Na wykazie z pominięciem Sandomierza - przez Lublin czy jak?
Anonymous - 27-06-2013, 22:57
Temat postu:
witia napisał/a:
niesamowite: na Rzeszów-Kraków nawet jakiś takt się udało zrobić...


Przeciez to zarys i "wishfull thinking" przewoźnika, PLK dopiero to opracuje. Stąd równe takty i np. równe 4 i pół godziny dla wszystkich pociagow z Krakowa do Przemysla, a przeciez to niemozliwe. Ten zarys to wersja rozkladu która bylaby, gdyby PLKa nie majstrowała przy rozkladzie. Tak trudno to pojąć?

Powtarzam, tak wyglada rozklad oczami przewoznika, taka jest koncepcja PKP IC. A co PKP PLK z tym zrobi, to dopiero zobaczycie Mr. Green dlatego zadnych taktów nie będzie.

Cytat:
Z tego co widzę, to Neptun i Kaszub będą jako EIC, blee.


Miejmy nadzieje że puste EICe pare lat temu i deklasacja do TLK czegos ich nauczyła i bedzie na te pociagi jakas taryfa relacyjna. 130 zl za 4,5 godziny z Gdanska do Warszawy - no nie ma głupich żeby to przeszło, sorry.

Zarys rozkladu nie niesie ze sobą zadnych rewolucyjnych zmian, wrecz poraża statycznością. Nic nowego, zadnych nowinek ani ciekawostek, nie ma sie czym jarać. Jedyne pocieszenie to tu i ówdzie "o, tego na szczescie nie zabrali". Jesli to jest docelowa siatka polaczen miedzywojewodzkich w tym kraju, to tylko siąść i płakać...
Szczerzak - 29-06-2013, 11:07
Temat postu:
EIC GÓRNIK skrócony do Gliwic z Warszawy Shocked
Lil_Peter - 29-06-2013, 12:33
Temat postu:
Szczerzak napisał/a:
EIC GÓRNIK skrócony do Gliwic z Warszawy Shocked

A po co do Wrocławia, jak Wrocław będzie mieć "swoje" pociągi do Warszawy przez Lubliniec?
Kuba MK - 29-06-2013, 13:56
Temat postu:
Widzę że Hetman z Zamościa pojedzie do Poznania. Szkoda że PKP IC nie wpadło na pomysł wydłużenia go do Gorzowa Wlkp. Brakuje tak krótkiego odcinka, aby przywrócić dawnego "Gorzowiaka" i aby miasto wojewódzkie miało połączenie z południową częścią kraju....
filip39 - 29-06-2013, 14:27
Temat postu:
Cytat:
Miejmy nadzieje że puste EICe pare lat temu i deklasacja do TLK czegos ich nauczyła i bedzie na te pociagi jakas taryfa relacyjna. 130 zl za 4,5 godziny z Gdanska do Warszawy - no nie ma głupich żeby to przeszło, sorry.


Dzisiaj rano coś mówili w TV (nie wiem ile w tym prawdy), że krajową 'siódemką' z Warszawy do Trójmiasta jedyne 6 godzin, także gdyby cena nie była wygórowana, to nawet 4,5h jest konkurencyjne Smile
Pabianiczanin - 29-06-2013, 16:28
Temat postu:
A ja mam pytanie co z TLK "Wydmy" Racibórz - Łeba bo na RJ w tabeli 9.1 pisze że kursuje przez Łódź a obok że nie jeździ przez Łódź
Henryk - 29-06-2013, 16:56
Temat postu:
Kolejne pociągi zabrane z Warszawa-Łódź. Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Anonymous - 29-06-2013, 17:21
Temat postu:
Widzę, że masz blade pojęcie Heniu. Wydmy od początku kursowały magistralą węglową, więc takie bajki zostaw dla oszołomów z SSC.
Henryk - 29-06-2013, 17:26
Temat postu:
Jakie wydmy?
Anonymous - 29-06-2013, 17:47
Temat postu:
Cytat:
Jakie wydmy?

TLK Wydmy Racibórz-Łeba amigo. Twierdzisz, że zabrano je z trasy Warszawa-Łódź. Bzdura. W poprzednim rozkładzie jeździły po D29-131 a w tym zaplanowano je po D29-1, z tym że i tak nie wjeżdżałyby do Łodzi, bo miały w Skierniewce odbijać na Łowicz, Kutno i w Zamkowie zjechać. Na szczęście skierowano je najkrótszą i najszybszą trasą.
Mumunek - 30-06-2013, 09:16
Temat postu:
PIRAT znów przez Pszczyne...szkoda,że na przez Chybie go nie przywrócą Sad
Brindix - 30-06-2013, 15:03
Temat postu:
no to fajnie w końcu będę miała spoko połączenie z wybrzeżem Very Happy
darek19k - 01-07-2013, 02:17
Temat postu:
Pirat przez Trzebiatów a nie Białogard to jest nowość ciekawe czy tak zostanie
Yakuzzi - 01-07-2013, 07:03
Temat postu:
Virakocha napisał/a:
Widzę, że masz blade pojęcie Heniu. Wydmy od początku kursowały magistralą węglową, więc takie bajki zostaw dla oszołomów z SSC.


Zgodnie z tabelami 9.1 i 12.2 Wydmy od nowego RJ będą kursować przez Bydgoszcz Gł, Inowrocław, Łódź Kaliską
railman93 - 01-07-2013, 11:25
Temat postu:
Są dwie wersje:
1 przez Łódź - węglówkę
2 przez węglówkę
Yakuzzi - 01-07-2013, 11:41
Temat postu:
Właśnie też się zastanawiam skąd te 2 wersje i co oznaczają? Że przez jakiś czas będzie jeździł przez Łódź, a przez jakiś z pominięciem Łodzi?
BryTomWi - 02-07-2013, 12:02
Temat postu:
To oznacza, że jeszcze nie wiedzą gdzie go przetrasują. Pewnie czekają na koniec sezonu żeby ocenić, czy Wydmy w obecnej wersji się wystarczająco sprawdzą.
Garro - 02-07-2013, 19:04
Temat postu:
Lil_Peter napisał/a:
Szczerzak napisał/a:
EIC GÓRNIK skrócony do Gliwic z Warszawy Shocked

A po co do Wrocławia, jak Wrocław będzie mieć "swoje" pociągi do Warszawy przez Lubliniec?
Rzeczywiście cały jeden TLK Kmicic w tę i spowrotem. O i bym zapomniał, że jeszcze EIC Odra i EIC Ślęża. Żeby chociaż TLK Oleńka z Wawy nie kończył w Częstochowie, ale dalej przez Lubliniec do Wrocławia pojechał... Bo teraz to trasa Wrocław-Częstochowa będzie do pokonania tylko w jedną stronę, powroty dalej przez Katowice z przesiadkami.
jajo31 - 02-07-2013, 19:19
Temat postu:
ma ktoś zarys rozkładu na trasie poznań-szczecin?
myszka - 02-07-2013, 22:43
Temat postu:
Aleś Ty wygodny. Tu sobie poszukaj: http://infokolej.pl/docs/ic/rj2014.pdf
Henryk - 03-07-2013, 14:03
Temat postu:
Virakocha napisał/a:
Cytat:
Jakie wydmy?

TLK Wydmy Racibórz-Łeba amigo. Twierdzisz, że zabrano je z trasy Warszawa-Łódź.


Nic takiego nie napisałem.
NTomysl - 16-07-2013, 20:35
Temat postu:
Wycięto w pierony TLK Lubuszanin ? Nie mogę nigdzie znaleźć ?
Kolejorz91 - 16-07-2013, 20:52
Temat postu:
A skąd bierzecie projekty rozkładu jazdy? Język
zajaclib - 17-07-2013, 20:17
Temat postu:
NTomysl napisał/a:
Wycięto w pierony TLK Lubuszanin ? Nie mogę nigdzie znaleźć ?


W zamian za TLK będzie szybkie i komfortowe połączenie EIC Lech.
Info - wcześniejsze posty.

[ Dodano: 17-07-2013, 21:21 ]
Zastanawia mnie nadal długi czas przejazdu pociągów przez CMK na trasie Warszawa Centr. - Kraków Gł.
Przecież zrewitalizowano prawie cały odcinek od Krakowa do CMK (aktualnie jeszcze Kozłów - Tunel) a nawet podniesiono V maks na ponad 30 km do 150 km/h.
Rozumiem iż prowadzone będą remonty na CMK i być może na odcinku Warszawa - Grodzisk, ale cały czas mam "w głowie" czas jazdy 2h35
NTomysl - 17-07-2013, 21:43
Temat postu:
Aha, rozumiem że będzie się zatrzymywał na stacjach pośrednich ? I będzie kosztował tyle samo co TLK ?

Gdzie ta kolej zmierza ? Rolling Eyes Komuś zależy na tym żeby ubić to wszystko w pierony ? Ludzi wepchnąć do autobusów PL Bus i podobnych ? Crying or Very sad
lolingpl - 18-07-2013, 08:13
Temat postu:
NTomysl napisał/a:
Aha, rozumiem że będzie się zatrzymywał na stacjach pośrednich ? I będzie kosztował tyle samo co TLK ?

Będzie kosztował tyle co EIC. Język
hanys - 18-07-2013, 09:58
Temat postu:
A pomiedzy Zieloną Góra a Poznaniem zatrzyma sie tylko raz:P I to podobno technicznie hehe Smile
kolejfan - 18-07-2013, 10:09
Temat postu:
Czyżby tylko w Zbąszynku?

I to hehe hanys na końcu, to sądze, że to jest ironiczne, bo tutaj nic do śmiechu nie jest;p
Argoo - 18-07-2013, 10:15
Temat postu:
W zabrzu to samo
hanys - 18-07-2013, 10:18
Temat postu:
Tak to był śmiech ironiczny.
Dokładnie, postój w Zbąszynku. Nie wiadomo jednak czy techniczny czy handlowy jednak najprawdopodobniej techniczny. Co prawda wszystko moze sie jeszcze zmienić

Argoo, co z tym Zabrzem? Czyzby cos tam nie miało postoju od grudnia ?
andi1974 - 18-07-2013, 19:28
Temat postu:
Kuba MK napisał/a:
Widzę że Hetman z Zamościa pojedzie do Poznania. Szkoda że PKP IC nie wpadło na pomysł wydłużenia go do Gorzowa Wlkp. Brakuje tak krótkiego odcinka, aby przywrócić dawnego "Gorzowiaka" i aby miasto wojewódzkie miało połączenie z południową częścią kraju....


A może powalczyć o "HETMANA" wspólnie w rel. Gorzów / Zielona Góra - Zamość?
krzychu12231 - 18-07-2013, 21:40
Temat postu:
No chwila, wg zarysu EIC Lech ma mieć postoje w Sulechowie, Zbąszynku i Nowym Tomyślu, znów się coś zmieniło??
Eric82 - 20-07-2013, 08:36
Temat postu:
O widzę, że może wróci Kujawiak jako TLK... tylko że chyba TLK Premium Śmiech bo nie będzie wszędzie postoju tam gdzie zwykle (czyt. Sochaczew, Łowicz, Aleksandrów, Solec i wszystkie pozostałe stacje Bydgoszczy)
atakan - 30-07-2013, 18:47
Temat postu:
Eric82, TLK Kujawiak będzie jeżdził przez Zamków węglówką tak jak obecnie TLK-i Kaszub,Neptun,Artus.
Eric82 - 03-08-2013, 01:09
Temat postu:
O to ciekawe... tylko w takim razie będzie omijał także Inowrocław prawda. Kiedyś stwierdziłem, że PIC już niczym mnie nie zdziwi. Tylko ciekawy to będzie "Kujawiak", który omija wszystkie prawdziwie kujawskie miasta, no choć Bydgoszcz to niby też Kujawy Śmiech
Anonymous - 18-08-2013, 19:47
Temat postu:
Formuła tego pociągu powinna być taka - postoje:
Babiak, Piotrków Kujawski, Inowrocław

Tymczasem IC zafunduje kolejnego sprintera.
wiwix - 19-08-2013, 05:23
Temat postu:
Może jeszcze Nowa Wieś Wielka, Jaksice i pare innych wiosek.

I z czasu 2h50min zrobi się Nam 3h50min.

W Inowrocławiu postój powinien być, dalej Kutno i Warszawa.
atakan - 19-08-2013, 09:54
Temat postu:
Eric82, Z węglówki jest łącznica na Inowrocław a potem w stronę Bydgoszczy.
danio - 19-08-2013, 12:42
Temat postu:
Zamiast Babiak ( w okolicy jest Kłodawa przecież) ja bym wybrał postów w Poddębicach (w okolicy jest Uniejów na przykład) .
kolejfan - 19-08-2013, 18:55
Temat postu:
Co jak co, ale w Inowrocławiu powinien być postój, bo to ważny węzeł i jedno z największych miast województwa. No ale może przyjeli, że Inowrocek już ma zbyt dużo połączeń i lepiej zaoszczędzić czas i puścić pociąg obwodnicąRazz

Ale przypominają mi się słowa jednego zawziętego mikola z Inowrocławia, że te miasto jest cacy, bo ma taaaaaką obwodnicę i w ogóle. Dzisiaj widać, że ta obwodnica działa na niekorzyść i pociągi jadąc węglówką omijają miasto.

Z drugiej strony jednak, taki plan jest na czas remontu, więc i tak nigdy tych pociągów nie było i Inowrocław sobie dawał bez nich radę, więc co to za różnica?
railman93 - 20-08-2013, 06:54
Temat postu:
A może by ktoś łaskawie zerknął do projektu rozkładu i zobaczył, że są dwie wersje dla Kujawiaka.

Pierwsza z jazdą przez Toruń, druga z jazdą przez Inowrocław...
atakan - 20-08-2013, 06:56
Temat postu:
Nie wiem kto sprowokował dyskusję na temat postoju pociągu TLK Kujawiak w Inowrocławiu ale w zarysie rozkładu jest widoczny postój w tej miejscowości tylko trzeba się dokładnie przyjrzeć.
kulejorz - 23-08-2013, 17:20
Temat postu:
Zabrali "Pogórze" całkowicie. Ciekawe, co dadzą w zamian za zlikwidowany pociąg łączący Wrocław z Zakopanem.
Mykolej - 23-08-2013, 18:26
Temat postu:
NTomysl napisał/a:
Wycięto w pierony TLK Lubuszanin ? Nie mogę nigdzie znaleźć ?


Z tego co widzę w zamian za pociąg TLK Lubuszanin pojedzie pociąg TLK Szczecinianin z wagonami w relacji Krzyż-Kostrzyn
lolingpl - 23-08-2013, 18:40
Temat postu:
kulejorz napisał/a:
Zabrali "Pogórze" całkowicie. Ciekawe, co dadzą w zamian za zlikwidowany pociąg łączący Wrocław z Zakopanem.
Czemu wy za tym pociągiem płaczecie, przecież jego frekwencja jest po prostu do dupy, dla mw. 15 osób trzymać skład? Proszę was Razz (mówię o relacji Wrocław - Zakopane)
sebek - 23-08-2013, 19:56
Temat postu:
Dzisiaj widziałem PKS w Katowicach, relacja Zielona Góra - Zakopane i ze 100% frekwencji. Widać kiepskie rozkłady kolejowe i długie czasy przejazdu, powodują wzrost frekwencji u konkurencji.
Może PIC powinien zrobić Pogórze z Zielonej G do Zakopanego, ale rozsądne ceny, promocje, a nie od razu skreslać pociąg, bo jak tak dalej pójdzie, to za niedługo z Wrocławia do Krakowa wszyscy pojedziemy autobusami a TLK z braku rentowności wylecą.
BARUK552 - 25-08-2013, 22:06
Temat postu:
lolingpl napisał/a:
kulejorz napisał/a:
Zabrali "Pogórze" całkowicie. Ciekawe, co dadzą w zamian za zlikwidowany pociąg łączący Wrocław z Zakopanem.
Czemu wy za tym pociągiem płaczecie, przecież jego frekwencja jest po prostu do dupy, dla mw. 15 osób trzymać skład? Proszę was Razz (mówię o relacji Wrocław - Zakopane)


Zgadzam się, że na tej linii pomoże tylko wycięcie części pociągów, po co mają wozić powietrze? lub dla zrobienia filmików na YT z relacji przejazdu...taki pociąg nie jeździ za darmo, co innego gdyby wyremontowano odcinek Kraków-Katowice i do Opola, ale w obecnej sytuacji-gdzie mamy autostradę A4, podróż autem trwa z Wrocławia do Krakowa ok. 2,5h a autobusem trochę ponad 3 godziny. Pociągi na tej trasie nie mają żadnej szansy na przetrwanie ze swoimi 6 godzinami przejazdu-jedynie w relacji z Północy na Południe-nikt przecież się nie będzie przesiadał.
Okazję tym pociągiem miałem jechać w lipcu-potwierdzam to samo z niską frekwencją ok. 15-20 osób w całym składzie.
Trasy z Wrocławia do Krakowa i Łodzi/Warszawy został całkowicie rozbite przez możliwość szybszego przejazdu chociażby komunikacją drogową, jedynie trasa na Poznań trzyma klasę. Wink
andrey - 26-08-2013, 11:14
Temat postu:
1. KARKONOSZE przez Ostrów Wlkp. to jest porażka. Ten pociąg powinien jeździć przez Katowice, Piotrków Tryb, Koluszki i to jest jedyna sensowna trasa dla tego pociągu (żeby ludzie mogli się wyspać). Wyjazdu z Wrocławia po północy już nie skomentuję ;|

2. EIC GÓRNIK skrócony do Gliwic - Mam nadzieję, że przedłużą go do Wrocławia. Jedyny porządny EIC, który jeździ z Wrocławia po E30, przez Śląsk i CMK.

3. Bardzo cieszy mnie powrót legendarnego pociągu ŚLĄZAK relacji Zielona Góra - Przemyśl (jeśli do niego dojdzie). Mam nadzieję, że dadzą mu chociaż te 8 wagonów, w tym barowy bo coś czuję, że przywrócenie tego pociągu przez PIC może być strzałem w dziesiątkę pod warunkiem, że będzie wyjeżdżał z Zielonej Góry o godzinie 8:00-8:30 a nie jak w zarysie, po 4:00.

4. Fajnie, że chcą przywrócić nocnego PRZEMYŚLANINA, relacji Przemyśl - Szczecin, tylko dlaczego po takiej "dzikiej" trasie...

5. Bardzo dobrze, że zlikwidowali nocne POGÓRZE bo to tylko muchy woziło. Powinni jednak przetrasować sezonowego PODHALANINA przez Wrocław, ponieważ według mnie pozostawienie Wrocławia bez bezpośreniego połączenia z Zakopanem w sezonie, to bardo duży błąd.

6. Olbrzymi plus za przywrócenie dziennego pociągu TLK KOSSAK, relacji Przemyśl - Szczecin (choć wątpię, że PLK się na to zgodzi z wiadomych powodów, ale liczą się chęci Śmiech

6. Również bardzo duży plus za przedłużenie EIC SAWA do Gdyni.

7. Czy ja dobrze zauważyłem, ze zlikwidowali pociąg TLK BRZECHWA? Jeśli tak, to wielka szkoda.

Trzeba jednak pamiętać, że ten zarys jest z marca, więc to wszystko może się jeszcze sto razy zmienić. Zobaczymy co będzie w następnym zarysie, który ma być chyba we wrześniu, tak?
Kolejorz91 - 26-08-2013, 11:44
Temat postu:
EIC SAWA podobno ma pojechać przez Iławę Malbork.
BARUK552 - 26-08-2013, 12:17
Temat postu:
andrey napisał/a:

2. EIC GÓRNIK skrócony do Gliwic - Mam nadzieję, że przedłużą go do Wrocławia. Jedyny porządny EIC, który jeździ z Wrocławia po E30, przez Śląsk i CMK.


Powiedz mi po co? Górnik z Wrocławia zawsze startuje prawie pusty z pojedynczymi osobami tak jak i Pogórze, zapełnienie robi się dopiero od Katowic. Za to EIC Panorama przez Poznań ma dobrą frekwencję od Wrocławia. 4:11 z Wrocławia w obecnym RJ dla Górnika to za wcześnie, jechałem nim w czerwcu i zastanawiałem się czy tylko ja jestem podróżnym tego pociągu od Wrocławia i drużyna konduktorska, ale nie...kilka osób było. Wink
W obecnej sytuacji, wystarczyłaby "Panorama" ok.5:30, po 14tej "Fredro", a ok. 17tej Odra(oprócz sobót).
RJ lepiej ułożyliby sami MK i zwykli pasażerowie z wiedzą na temat frekwencji w pociągach i zapotrzebowania na nie, niż IC. Wink
TLK Karkonosze przez Łódź moim zdaniem nie jest do końca złym pomysłem, przez Katowice czas przejazdu jest zbyt długi od Wrocławia, a tutaj popieram IC. Pewnie chcą przyciągnąć pasażerów na nocny pociąg krótszym czasem przejazdu. Jednak znowu godzina odjazdu pozostawia wiele do myślenia. Confused
Ja bym jeszcze wyciął TLK Wrocławianin, Baczyński ok.5tej, Pogoń ok.10tej, Śnieżka ok.16tej i tyle by wystarczyło na linii przez Łódź. Pogoń i tak jedzie od Wrocławia z nieciekawą frekwencją, w ostatnich wagonach nikogo nie ma nawet.
andrey - 27-08-2013, 00:00
Temat postu:
Ok, przeboleję już KARKONOSZE przez Łódź, ale o wiele lepiej wyglądałoby to, gdyby z Wrocławia wyruszał około 23:30, a we Warszawie byłby około 6:00 rano. Ciekawe jak to będzie z tym ŚLĄZAKIEM...pojedzie czy nie... Szkoda też, że HETMAN do Zamościa pojedzie z Poznania a nie z Zielonej Góry. Wystosowałem już kilka e-maili do PKP Intercity z uwagami/sugestiami do zarysu RJ 2013/2014 z marca. Zobaczymy czy podziała i czy liczą się ze zdaniem pasażerów, czy też nie.
michal24111 - 27-08-2013, 08:24
Temat postu:
Żeby nie odbiegać od tematu. Do PKP IC nie ma co pisać sugestii, ponieważ zazwyczaj mają gdzieś uwagi, a i tak zrobią po swojemu. Ja pisałem wielokrotnie swoje sugestie odnośnie nazewnictwa pociągów, bo jest parę nazw pociągów, które nie pasują sensownie do relacji połączenia, ale do nich (PIC) pisać, to jak grochem o ścianę.
krzychu - 28-08-2013, 09:44
Temat postu:
BARUK552 napisał/a:


Górnik z Wrocławia zawsze startuje prawie pusty z pojedynczymi osobami tak jak i Pogórze, zapełnienie robi się dopiero od Katowic. Za to EIC Panorama przez Poznań ma dobrą frekwencję od Wrocławia. 4:11 z Wrocławia w obecnym RJ dla Górnika to za wcześnie, jechałem nim w czerwcu i zastanawiałem się czy tylko ja jestem podróżnym tego pociągu od Wrocławia i drużyna konduktorska, ale nie...kilka osób było. Wink
W obecnej sytuacji, wystarczyłaby "Panorama" ok.5:30, po 14tej "Fredro", a ok. 17tej Odra(oprócz sobót).
RJ lepiej ułożyliby sami MK i zwykli pasażerowie z wiedzą na temat frekwencji w pociągach i zapotrzebowania na nie, niż IC. Wink


Tak gwoli ścisłości: O 4.11 startuje "Fredro" przez Poznań, a o 5.06 "Górnik" przez Katowice. Nie wiem jak z "Górnikiem" ale jechałem w dniu 14.08 "Fredrem" do Poznania. Na odc. Wrocław - Poznań frekwencja ok. 30%. W Lesznie pojedyncze osoby się dosiadały. I w Poznaniu nawet trochę osób wysiadało, co mnie trochę zaskoczyło.
BARUK552 - 28-08-2013, 16:29
Temat postu:
krzychu napisał/a:

Tak gwoli ścisłości: O 4.11 startuje "Fredro" przez Poznań, a o 5.06 "Górnik" przez Katowice. Nie wiem jak z "Górnikiem" ale jechałem w dniu 14.08 "Fredrem" do Poznania. Na odc. Wrocław - Poznań frekwencja ok. 30%. W Lesznie pojedyncze osoby się dosiadały. I w Poznaniu nawet trochę osób wysiadało, co mnie trochę zaskoczyło.


Racja, miałem na myśli Górnika, który jedzie z dobrą frekwencją w obecnym RJ. Fredro miał niską frekwencję i było kilka osób, jednak widocznie to zależy od dnia, itp.

Jakby nie było, "Karkonosze" znów będą miały swój plus i minus, minus to godzina odjazdu z Wrocławia, a plus to krótszy czas przejazdu.
Nie można zapominać o miastach leżących na trasie przejazdu Wrocław-Warszawa, tam również potrzebny jest pociąg i póki co, na tej linii osoby z tych miast są głównymi pasażerami.
Dziś jechałem TLK "Wrocławianin" i...ku mojemu zdziwieniu od samej Legnicy było już 28 osób, od Wrocławia ok. 200 osób, do Warszawy dojechał z frekwencją +100%, jednak końcówka wakacji robi swoje.
kulejorz - 28-08-2013, 18:19
Temat postu:
Cytat:
Ja bym jeszcze wyciął TLK Wrocławianin, Baczyński ok.5tej, Pogoń ok.10tej, Śnieżka ok.16tej i tyle by wystarczyło na linii przez Łódź. Pogoń i tak jedzie od Wrocławia z nieciekawą frekwencją, w ostatnich wagonach nikogo nie ma nawet.

Po co? Przecież to są pociągi, które umożliwiają osobom ze stacji pośrednich w miarę ludzki dojazd do Wrocławia i Warszawy. Bzdury wyssane z palca.
Cytat:
1. KARKONOSZE przez Ostrów Wlkp. to jest porażka. Ten pociąg powinien jeździć przez Katowice, Piotrków Tryb, Koluszki i to jest jedyna sensowna trasa dla tego pociągu (żeby ludzie mogli się wyspać). Wyjazdu z Wrocławia po północy już nie skomentuję ;|

Sensowna, bo naokoło? Lepszym rozwiązaniem byłoby uruchomienie dwóch pociągów TLK z Jeleniej Góry do Warszawy i Katowic/Krakowa, czy dalej.
Cytat:
4. Fajnie, że chcą przywrócić nocnego PRZEMYŚLANINA, relacji Przemyśl - Szczecin, tylko dlaczego po takiej "dzikiej" trasie...

Oczywiście, zabierzmy już i tak śladowej ilości pociągi pośpieszne z linii drugorzędnych. Przecież mamy magistrale, oczywiście. Typowe myślenie urzędnika, który patrzy tylko na to, co uwalić przy okazji.
BARUK552 - 28-08-2013, 22:34
Temat postu:
kulejorz napisał/a:
Cytat:
Ja bym jeszcze wyciął TLK Wrocławianin, Baczyński ok.5tej, Pogoń ok.10tej, Śnieżka ok.16tej i tyle by wystarczyło na linii przez Łódź. Pogoń i tak jedzie od Wrocławia z nieciekawą frekwencją, w ostatnich wagonach nikogo nie ma nawet.

Po co? Przecież to są pociągi, które umożliwiają osobom ze stacji pośrednich w miarę ludzki dojazd do Wrocławia i Warszawy. Bzdury wyssane z palca.


Nie wiem czy takie wyssane...Tyle co ja najeździłem się TLK na tej trasie, więc coś niecoś o tym wiem.
Potok podróżnych jest rozłożony obecnie na 4 pociągi i od nowego RJ nocny, wystarczyłoby 4 z tym nocnym. Wrocławianin i Pogoń jadą w niewielkim odstępie czasowym i dlatego.
Jest wiele miast w Polsce gdzie nie mają nawet jednej TLK, na tej trasie jest więcej niż jedna.
Anonymous - 28-08-2013, 23:03
Temat postu:
Cytat:
Zabrali "Pogórze" całkowicie. Ciekawe, co dadzą w zamian za zlikwidowany pociąg łączący Wrocław z Zakopanem.


400 km w 10 godzin w XXI wieku i wzdłuż autostrady - autem możnaby zajechać w jakieś 5 godzin. Sens ma tylko i wyłącznie trasa z pominięciem zabójczego dla potoków podróżnych odcinka Katowice-Kraków, czyli trasa z Katowic na południe - na Bielsko Białą i tamtędy do Zakopanego. Wyszłoby jakieś 2 godziny szybciej.
hanys - 29-08-2013, 08:22
Temat postu:
Górnik od grudnia jeździł będzie tak jak dotychczas z i do Wrocławia.
Przybędzie pociągów w Bielsku i Rybniku, w zwiazku z remontem wagonowni na katowickim Zawodziu TLK które kończą bieg w Katowicach (prawdopodobnie chodzi o Pojezierze, Rawę, Dokera i Wyspiańskiego) zostaną przedłużone, część do Bielska a częśc do Rybnika.

Co do Karkonoszy to dla mnie powinny jak najszybciej wrócić na swoją macierzystą trase czyli powinny jechac od Wrocławia przez Opole, Lubliniec, Czestochowę, i mam nadzieje ze po zakonczeniu rewitalizacji tej linii Karkonosze wrócią na tę trase.
maciekp - 29-08-2013, 08:50
Temat postu:
kolego, macierzysta trasa Karkonoszy to była przez Ostrów Wielkopolski i Łowicz Przedmieście, później zaczeli kombinować przez Częstochowe.
aso - 29-08-2013, 08:57
Temat postu:
hanys napisał/a:
Co do Karkonoszy to dla mnie powinny jak najszybciej wrócić na swoją macierzystą trase czyli powinny jechac od Wrocławia przez Opole, Lubliniec, Czestochowę, i mam nadzieje ze po zakonczeniu rewitalizacji tej linii Karkonosze wrócią na tę trase.


Dyskusja bezprzedmiotowa. W projekcie 2013/14 już są wytrasowane przez łódź i Ostrów Wlkp.
hanys - 29-08-2013, 09:02
Temat postu:
Tak na przyszly rozklad jest. Jednak Karkonosze przez wiele lat jeździły p. Częstochowe, Lubliniec. Nawet zanim skład ten dostał nazwe 'Karkonosze' to jeździł przez Częstochowe, Lubliniec. Kiedyś ciągnął wagony do Kudowy, a nawet do Drezna.

I szczerze powiem, że nie wiem kiedy Karkonosze jeździły p. Ostrów, Łowicz, bo od lat 90tych do końca roku 2010 kursowały p. Lubliniec, Częstochowę.
darek19k - 29-08-2013, 10:16
Temat postu:
do hanys z zakresu projektu nowego rozkładu do bielska nie ma żadnych nowości tlk pogoria i kormoran caly rok plus pirat w sezonie letnim tak jak jest juz kilka lat
BARUK552 - 29-08-2013, 10:55
Temat postu:
PKP IC w kolejnych latach ogólnie musi szykować się na ostrą konkurencję dla przewoźników autobusowych i dla własnego auta. Po zbudowaniu S-3 do Szczecina z Wrocławia zajedziemy w ok. 4 godziny, po otwarciu S-8 w przyszłym roku do Warszawy będziemy mogli pojechać w również ok. 4 godziny lub nawet mniej po otwarciu A-1(ok.3,5h). Po zbudowaniu ekspresowej Wrocław-Poznań pojawi się również konkurencja dla IC, zarówno do Poznania jak i Trójmiasta. Moim zdaniem wtedy nie pomoże już nawet połączenie co godzinę. Wink tylko mocne obniżenie cen biletów. Także TLK Pogórze jest bezsensu całkiem. Ja miałem również nadzieję, że Sztygar pojedzie do Lublina przez Częstochowę, a nie przez Katowice ale to pewnie w następnym RJ.
atakan - 29-08-2013, 11:38
Temat postu:
hanys Karkonosze jeżdziły przez Łowicz Przedmieście do 1990 napewno. Pociąg ten miał nazwę Karkonosze i miał w składzie wagony do Jeleniej Góry ,Kudowy Zdroju i Stronia Śląskiego .
mkfilmykolejowe - 29-08-2013, 11:49
Temat postu:
BARUK552, no tak wszystko przez Częstochowę, a Katowice nie będą miały żadnego bezpośredniego połączenia z Lublinem? Może już Częstochowę zostaw w spokoju i tak ma dużo połączeń... Proponuję o przywrócenie nocnego Lublin - Jelenia Góra - Lublin, gdyż jeździł przez Częstochowę, Lubliniec, Namysłów, Oleśnicę, Wrocław. W sezonie prowadził dodatkową grupę wagonów do Kudowy Zdrój, które były odczepiane w Kielcach część do Kudowy jechała przez Katowice, a część do Jeleniej Góry przez Częstochowę, to był świetny pociąg szkoda, że teraz same wspomnienia... ale może kiedyś wróci?

[ Dodano: 29-08-2013, 12:54 ]
hanys, czy, Kielce zyskają jakieś nowe połączenia?
michal24111 - 29-08-2013, 12:29
Temat postu:
Tu czytam i widzę dyskusję nt. pociągu "Karkonosze". Posiadam Sieciowy Rozkład Jazdy Pociągów z 31.05.1981/22.05.1982, z którego wynika, że wymieniony pociąg kursował pod numerem 16103/4 z WARSZAWY WSCHODNIEJ (odjazd 21:37), przez Zgierz (przyjazd 23:45), Łódź Kaliską (p. 00:01), Zduńską Wolę (p. 00:56), Sieradz (p. 01:14), Kalisz (p. 01:58), Ostrów Wielkopolski (p. 02:21), Oleśnicę Rataje (03:29), Wrocław Nadodrze (p. 03:53), Wrocław Główny (p. 04:06 - tu rozdzielanie na część kudowską i część jeleniogórską), Kłodzko Główne (p. 06:49 + wagony w składzie nr 33523 do STRONIA ŚLĄSKIEGO (p. 08:56)), KUDOWA ZDRÓJ (p. 09:07 - wagony w składzie osobowym)/ Jaworzynę Śląską (p. 05:13), Wałbrzych Miasto (p. 05:42), Wałbrzych Główny (przyjazd 05:56), Marciszów (p. 06:26), JELENIA GÓRA (p. 06:53). To tak informacyjnie i przepraszam, że odbiegłem od tematu.
hanys - 29-08-2013, 14:23
Temat postu:
1) Karkonosze od roku 1991 (może pare lat poźniej) zaczeły jeździć przez Częstochowe i Lubliniec i tą trasą jeździł do końca 2010 roku
2) Nocny pośpiech Lublin-Jelenia Góra co prawda jeździł dość długo trasą od Lublińca p. Namysłów i Oleśnice jednak poźniej został przetrasowany na linie Lubliniec-Opole-Wrocław
3) Wg mnie Sztygar również powinien jeździć p. Lubliniec, Czestochowe i zapewne będzie jeździł ale dopiero od grudnia 2014 roku. Katowicom i tak zostanie Bolko i pewnie dojdzie pare inny połączeń do Lublina/Chełma
4) Darku gdzie widziałeś, że do Bielska nie pojedzie nic nowego należącego do spółki PIC ? Przeciez w internecie nie ma jeszcze rozkładu 2013/14.
5) Z tego co pamietam to Kielce napewno zyskają nowe połączenia z Katowicami, Wrocławiem i Przemyślem.
mkfilmykolejowe - 29-08-2013, 14:29
Temat postu:
Dzięki za odpowiedź czy, możesz podać szczegółowe informacje co do nowych połączeń w Kielcach? Trasa i przybliżona godzina.
hanys - 29-08-2013, 14:45
Temat postu:
Nie pamietam szczegółów, z czasem napisze cos wiecej jak zerkne jeszcze raz na rozklad
rail_user - 29-08-2013, 16:58
Temat postu:
BARUK552 napisał/a:
PKP IC w kolejnych latach ogólnie musi szykować się na ostrą konkurencję dla przewoźników autobusowych i dla własnego auta. Po zbudowaniu S-3 do Szczecina z Wrocławia zajedziemy w ok. 4 godziny, po otwarciu S-8 w przyszłym roku do Warszawy będziemy mogli pojechać w również ok. 4 godziny lub nawet mniej po otwarciu A-1(ok.3,5h). Po zbudowaniu ekspresowej Wrocław-Poznań pojawi się również konkurencja dla IC, zarówno do Poznania jak i Trójmiasta. Moim zdaniem wtedy nie pomoże już nawet połączenie co godzinę. Wink tylko mocne obniżenie cen biletów.


Co do S3 i S5 to chyba prędzej PKP IC upadnie niż je w całości wybudują. Przyypomnę tylko , że S3 w standardzie S to odc. Szczecin - Gorzów ( ok. 90 km ) oraz Sulechów - Międzyrzecz ( 32 km ). Mżna spodziewać się jeszcze w ciągu roku ( tzn. do lata 2014 ) opóźnionego o 2 lata odc. Międzyrzecz - Gorzów. Reszta to wyrób "eskopodobny"
O S5 z litości nie wspomnę - na razie w standarcie S jest ok. 50 km odc. Poznań - Gniezno. Na całą S5 w takim tempie poczekamy z 10 lat.
Nie mniej już obecnie DK5 odc. Poznań - Wrocław da się przejechać czasie ok. 3 godzin . Więc porównywalnie z pociągiem. Jeszcze 10 lat temu było to nie do pomyślenia.
To takie małe OT
hanys - 30-08-2013, 12:55
Temat postu:
IR Oleńka pojedzie w końcu normalną trasą czyli p. Lubliniec, Opole.
Ślązak w pierwotnej relacji czyli Zielona Góra - Przemyśl - Zielona Góra, kursował będzie chyba przez Staszów, Przemyślanin Szczecin-Przemyśl p. Poznań, Lubliniec, Bytom, Katowice, Kraków.
buuuuum - 31-08-2013, 18:28
Temat postu:
Co wy z tym Pogórzem. Wcale nie wozi 15 osób. Luzy może są w 1 klasie i sypialnym, ale poza tym, nie widziałem tam słabej frekwencji.
mkfilmykolejowe - 31-08-2013, 20:11
Temat postu:
Pogórze niestety ma kiepską frekwencję nawet w piątek... Jechałem nim wiele razy z Wrocławia i zawsze mam pusty przedział dla siebie nawet w 2 klasie... pojedyncze osoby, dużo wolnych przedziałów.
andrey - 31-08-2013, 20:48
Temat postu:
@hanys, bo widzę, że Ty obcykany jesteś w temacie. Powiedz mi: mam rozumieć, że HETMAN pojedzie przez Bochnie, Tarnów... Nie wiesz o której będzie wyjeżdżał z Poznania?
mkfilmykolejowe - 31-08-2013, 21:20
Temat postu:
Jakim cudem Ślązak pojedzie przez Staszów? Od Poznania na Częstochowę, Kielce i dalej na Staszów?
andrey - 31-08-2013, 21:34
Temat postu:
Aha, zapomniałem zapytać jeszcze o USTRONIE. Pojadą przez Iławę, Działdowo, czy normalną trasą przez Bydgoszcz, Kutno?
Bartuś - 31-08-2013, 21:43
Temat postu:
mkfilmykolejowe napisał/a:
Jakim cudem Ślązak pojedzie przez Staszów? Od Poznania na Częstochowę, Kielce i dalej na Staszów?


Ślązak przez Poznań ? Przecież ten pociąg nigdy nie miał nic wspólnego z Poznaniem. Ze Staszowem zresztą też nie.
lolingpl - 01-09-2013, 00:34
Temat postu:
buuuuum napisał/a:
Co wy z tym Pogórzem. Wcale nie wozi 15 osób. Luzy może są w 1 klasie i sypialnym, ale poza tym, nie widziałem tam słabej frekwencji.

Przez kilka dni mojej egzystencji w Zakopanem niestety nie widziałem wielkiej frekwencji, max. 20 osób na skład. Nawet w Sobotę, i Niedzielę licho z frekwencją. (ale to już gdzieś chyba pisałem...)
Krystian - 01-09-2013, 13:01
Temat postu:
mkfilmykolejowe napisał/a:
Jakim cudem Ślązak pojedzie przez Staszów? Od Poznania na Częstochowę, Kielce i dalej na Staszów?


Jak już to najprawdopodobniej Zielona Góra - Wrocław - Katowice - Zawiercie - CMK - Kielce - Staszów - Tarnobrzeg - Stalowa Wola - Przeworsk - Przemyśl. Czyli od Wrocławia trasa pokrywająca się z dziś idącą do piachu Łysicą.
danio - 01-09-2013, 13:02
Temat postu:
Z zakopanego to może tak, ale jest jeszcze Sucha Beskidzka, Kraków itd.
Przy takim czasie przejazdu pociągu mało kto jeździ do Zakopanego (głównie jak ktoś jedzie np. z Gdyni w góry)
krzychu12231 - 02-09-2013, 10:51
Temat postu:
Nie przesadzajmy z tym czasem jazdy bo dla nocnych pociągów wiele on nie zmienia. Chyba lepiej wyjechać wieczorem i rano być na miejscu niż dotrzeć do celu o 3 czy 4 nad ranem lub też wyjeżdżać o 2 w nocy, zastanówcie się sami. Rozkład Pogórza jak dla mnie to na sezon do Zakopanego jest jak najbardziej OK, nie wiem czemu nie ma frekwencji. Wniosek z tego taki że Podhalanin przez Wrocław też nie miałby sensu, chyba że dla podróżnych Poznań - Wrocław.
Lil_Peter - 02-09-2013, 14:53
Temat postu:
krzychu12231 napisał/a:
Rozkład Pogórza jak dla mnie to na sezon do Zakopanego jest jak najbardziej OK, nie wiem czemu nie ma frekwencji.

Wybuchnąłem śmiechem jak to przeczytałem. Porównaj sobie czas przejazdu samochodu/autobusu do czasu przejazdu pociągiem, a potem będziemy rozmawiać. Laughing
hanys - 02-09-2013, 15:21
Temat postu:
Tak, Ślązak pojedzie przez Staszów, Hetman i Przemyślanin przez Tarnów.
krzychu12231 - 02-09-2013, 22:29
Temat postu:
Lil_Peter szkoda że całego posta nie przeczytałeś. Ewentualnie mógłby wyjeżdżać z Wrocławia ciut wcześniej, ale czas jady jak na noc nie jest zły. Wnioskuję że wolałbyś żeby wyjechał o 23 i był na miejscu o 4. Jak lubisz docierać do celu w środku nocy to Twoja sprawa, ja nie lubię.
Anonymous - 02-09-2013, 22:45
Temat postu:
Apropo wywołanej Zielonej Góry, to pociąg TLK-a jak przyjeżdża tam po 22 giej, to dalej nigdzie się i tak nie dotrze ani PKS-em a ni też innymi pociągami..
ufoludek - 03-09-2013, 06:31
Temat postu:
krzychu12231 napisał/a:
Lil_Peter szkoda że całego posta nie przeczytałeś. Ewentualnie mógłby wyjeżdżać z Wrocławia ciut wcześniej, ale czas jady jak na noc nie jest zły. Wnioskuję że wolałbyś żeby wyjechał o 23 i był na miejscu o 4. Jak lubisz docierać do celu w środku nocy to Twoja sprawa, ja nie lubię.

Autem się jedzie 5 godzin, pociągiem 11. Bilet na pociąg dla 2 osób jest droższy niż benzyna. Ja bym już pociągiem do Zakopanego nie pojechał. Choć, kiedyś jeździłem. Autem mozna wyjechać po południu i dojechać tego samego dnia. A rano ruszyć w góry. Pociągiem jest jeden dzień w plecy. I drugi dzień trzeba liczyć na powrót.
hanys - 03-09-2013, 09:27
Temat postu:
Tomek-Gliwice napisał/a:
Apropo wywołanej Zielonej Góry, to pociąg TLK-a jak przyjeżdża tam po 22 giej, to dalej nigdzie się i tak nie dotrze ani PKS-em a ni też innymi pociągami..


Może i nie ale sama Zielona Góra zapełniała jeszcze rok temu Ślązaka. Wielu zielonogórzan podrożowało z Krakowa, Śląska i Wrocławia, tym pociagiem docelowo do Zielonej Góry
Lil_Peter - 03-09-2013, 10:19
Temat postu:
hanys napisał/a:
Może i nie ale sama Zielona Góra zapełniała jeszcze rok temu Ślązaka. Wielu zielonogórzan podrożowało z Krakowa, Śląska i Wrocławia, tym pociagiem docelowo do Zielonej Góry

Nikt z Wrocławia nie jeździ do ZG tą TLKą. Czas jazdy jest identyczny jak REGIO, więc po co ktoś ma przepłacać?

krzychu12231 napisał/a:
Wnioskuję że wolałbyś żeby wyjechał o 23 i był na miejscu o 4. Jak lubisz docierać do celu w środku nocy to Twoja sprawa, ja nie lubię.

Rusz głową. Gdyby pociąg jechał tak szybko to wówczas byłby pociągiem dziennym i docierał do stacji wieczorem, tak się to z reguły robi.
Anonymous - 03-09-2013, 10:46
Temat postu:
Czyżby PKP IC szykowało przetrasowanie BARNIMA przez Katowice, tym samym fundując ludziom ponad 2 godziny dłuższą podróż do Szczecina i Poznania z Krakowa? Trasowanie pociągów przez odcinek Kraków-Katowice to zarzynanie połączenia... Teraz czas przejazdu jak na polskie warunku jest znakomity, niestety widzę że PKP IC bardzo chce to połączenie zepsuć Mad
hanys - 03-09-2013, 10:57
Temat postu:
Oczywiście, że Ślązakiem jeździło dość sporo osób z Wrocławia do Zielonej G. sam nieraz to widzialem bo czasami jechałem z Opola do Zielonej właśnie tą TLKą. We Wrocławiu była dość spora wymiana pasażerów. Przynajmniej wtedy kiedy ja nią jeździłem.

Co do Barnim to napewno nie pojedzie tak jak teraz p. Wieluń bo na tej trasie został tylko sezonowo Podhalanin (przynajmniej tak jest na dzień dzisiejszy). IR Pirania również powróci na swoją właściwą trase czyli Katowice-Zabrze-Gliwice-Lubliniec-Poznań.

Myślicie, że któredy pojedzie Barnim między Katowicami a Poznaniem ?
krzychu12231 - 03-09-2013, 10:57
Temat postu:
Lil_Peter, ja jeżdżę nierzadko z Poznania do Krakowa pociągiem, i o ile za skróceniem czasu jazdy w dzień oczywiście jestem, o tyle w przypadku pociągów nocnych jestem zdecydowanie na NIE. A tak jak proponujesz, żeby zajechać w dzień i być na wieczór to nawet jakby miał z Poznania do Krakowa jechać 3 godziny to to dla mnie zupełny bezsens i strata, nie tylko pieniędzy (muszę płacić za bilet i nocleg) ale i czasu (bo i tak muszę część dnia stracić). A tak płacę tylko za bilet i wyśpię się w pociągu, oszczędzam i czas i pieniądze. Takie moje zdanie. Z resztą chyba nie tylko moje, bo nocne rzeźnie z Poznania do Krakowa pustkami nie świecą, jak jeździły przez Wrocław też nie świeciły.
Z resztą nocą na CMK też nie ma żadnego TLK, ciekawe czemu...

Natomiast słusznie podniesiony został argument ceny i z tym się zgadzam.
atakan - 03-09-2013, 14:43
Temat postu:
krzychu12231, Obecnie po CMK jeżdzi TLK Karkonosze i TLK Monciak-Krupówki . Monciak tylko w stronę Warszawy.
Bartuś - 03-09-2013, 16:11
Temat postu:
Lil_Peter napisał/a:
Nikt z Wrocławia nie jeździ do ZG tą TLKą. Czas jazdy jest identyczny jak REGIO, więc po co ktoś ma przepłacać?


Nie kłam ! Hmm

Spójrz ile codziennie ludzi wysiada z Przemysława z Zielonej Góry we Wrocławiu. Połowa składu wypróżnia się w tym mieście, co świadczy o tym że jednak ludzie tą TLK-ą jeżdżą. W drugą stronę również ludzie wsiadają. Może nie takie tłumy jak do REGIO, ale jednak na pustki, ten pociąg narzekać nie morze.

Do tego spójrz najpierw ile czasu z Wrocławia do Zielonej Góry jedzie TLK a ile kibel. Różnica jest. W dodatku ostatni kibel z Wrocławia do Zielonej Góry wyjeżdża około 16:50.
Anonymous - 03-09-2013, 17:08
Temat postu:
hanys napisał/a:


Co do Barnim to napewno nie pojedzie tak jak teraz p. Wieluń bo na tej trasie został tylko sezonowo Podhalanin (przynajmniej tak jest na dzień dzisiejszy). IR Pirania również powróci na swoją właściwą trase czyli Katowice-Zabrze-Gliwice-Lubliniec-Poznań.

Myślicie, że któredy pojedzie Barnim między Katowicami a Poznaniem ?


Hmm czyli Wieluń dołączy do miast opuszczonych przez PKP IC, szkoda tego połaczenia, bo mogło być jeszcze szybsze z racji postępu prac na tzw. protezie koniecpolskiej.
Lil_Peter - 03-09-2013, 17:38
Temat postu:
Bartuś napisał/a:
Nie kłam ! Hmm

Spójrz ile codziennie ludzi wysiada z Przemysława z Zielonej Góry we Wrocławiu. Połowa składu wypróżnia się w tym mieście, co świadczy o tym że jednak ludzie tą TLK-ą jeżdżą. W drugą stronę również ludzie wsiadają. Może nie takie tłumy jak do REGIO, ale jednak na pustki, ten pociąg narzekać nie morze.

Do tego spójrz najpierw ile czasu z Wrocławia do Zielonej Góry jedzie TLK a ile kibel. Różnica jest. W dodatku ostatni kibel z Wrocławia do Zielonej Góry wyjeżdża około 16:50.


Nie kłam? Shocked Laughing To raczej Ty nie zaklinaj rzeczywistości. Doskonale wiesz, że to jest moje słowo przeciwko Twojemu i nikt tego nie sprawdzi, więc możesz świrować do woli. Co ciekawe wielokrotnie na forum pisano o tym, że to dość interesujące, że coś się utrzymuje dalekobieżnego na Nadodrzance, ze względu na czas przejazdu.

Gdy przyjeżdża część zielonogórska do Wrocławia wysiada z niego kilka osób. Dodaj do tego, że pociąg składa się z TRZECH wagonów i z reguły w każdym przedziale siedzi jedna lub zero osób. To rzeczywiście powalająca frekwencja.

Różnica między TLK i REGIO jest 20-minutowa i pojawiła się dokładnie wczoraj, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu. Rzeczywiście szał. Do tego czasu pociąg TLK i REGIO jechały całą trasę dokładnie tyle samo.
STZSpotterLHS - 03-09-2013, 20:29
Temat postu:
TLK Ślązak przez Staszów - ciekawe. Ciekawe czy się będzie zatrzymywać w Staszowie. Znając życie na podstawie TLK Monciak - to pewnie NIE. Crying or Very sad
Bartuś - 03-09-2013, 21:17
Temat postu:
Lil_Peter napisał/a:
Gdy przyjeżdża część zielonogórska do Wrocławia wysiada z niego kilka osób. Dodaj do tego, że pociąg składa się z TRZECH wagonów i z reguły w każdym przedziale siedzi jedna lub zero osób. To rzeczywiście powalająca frekwencja.


Przestań pisać te bzdury. Dziś jechałem tym pociągiem na odc. Brzeg Dolny - Wrocławi były po 3-4 osoby w przedziale w dwójkach. W klasie pierwszej powiedzmy tak +/- 10 pasażerów, co znacząco jednak nie odbiega od dużej części TLK spółki PKP IC.

Nieraz jechałem TLK Przemysław na trasie Brzeg Dolny - Wrocław i w samym Brzegu Dolnym wsiadało do tego pociągu nawet kilkanaście osób (zwykle niestety mniej). Mimo to frekwencja w tym składzie utrzymuje stały poziom 80-100 osób, (a jeżdżę zwykle w szare dni robocze - wtorek, środa itd) z czego zwykle połowa wysiada we Wrocławiu. W piątki i niedziele, frekwencja dobija do 100%, czyli pasażerów jest około dwustu.

Może ta twoja obserwacja z wysiadającymi pojedynczymi klientami była poczyniona 25 grudnia ? Albo w środku długiego weekendu ? Jeśli tak, to przyznam ci rację. W wakacje, w dniu 15 lipca jednak musiałem stać na korytarzu, bo miejsc wolnych nie było w dwójce, a jeśli nie wierzysz, to sam sprawdź.

Ale jak to mówią. Psy szczekają, karawana jedzie dalej Smile Możesz sobie ujadać że nikt tam nie jeździ, ale ja po prostu swoje wiem, tak samo system rezerwacyjny PKP IC nie kłamie, badania frekwencji nie kłamią, ludzie jeżdżą i ten pociąg jakoś funkcjonuje, bez względu na to co niektórzy "eksperci" wymyślający brednie zza klawiatury wypisują.
Pirat - 03-09-2013, 21:35
Temat postu:
Lil_Peter, Bartuś, to nie jest temat o frekwencji w pociągach!
leewy1994 - 29-09-2013, 23:39
Temat postu:
Nie wiem czy wiecie, ale według marcowego zarysu, RE "Chemik" od grudnia ma jeździć Wiedenką. "St. Wysocki" ma dwa warianty - do Katowic lub do Częstochowy, "Skarbek" pojedzie w relacji: Racibórz - Warszawa Wschodnia - Racibórz przez CMK, w godzinach zbliżonych do obecnego rozkładu "Vltavy". "Vltava" od grudnia wylatuje. Pojawi się nowy TLK "Zamenhof" relacji: Katowice - Białystok - Katowice przez Wiedenkę, "Karlik" zostaje a w sezonie ma jeździć jako TLK "Wisła" relacji: Warszawa Wschodnia - Wisła - Warszawa Wschodnia, będzie to na tyle dobre połączenie, że "Wisła" pojedzie przez Zabrzeg, z ominięciem Bielska co skróci czas podróży w porównaniu do obecnej "Wisły". Natomiast IR "Galicja" od grudnia ma jeździć do Międzylesia, dalej na ED72, na odcinku Wrocław-Międzylesie-Wrocław będzie kursować jako Regio Smile Pojawi się też nowy TLK "Czesław" relacji: Wrocław - Kraków - Wrocław, będzie on jeździł w soboty i poniedziałki do Krakowa, natomiast do Wrocławia w piątki i niedziele, ale już wiem że w marcu ten pociąg poleci - odjazd z Katowic do Wrocławia po 22 mówi sam za siebie Smile Natomiast w piątki i niedzielę TLK "Morcinek" będzie kursował do Krakowa, w pozostałe dni do Katowic, z Krakowa do Wrocławia "Morcinek" będzie jeździł w poniedziałki i soboty Smile IR "Oleńka" również ma dwa warianty - jeden przez Opole, Lubliniec a drugi przez Kluczbork i Lubliniec. Wraca natomiast na tory EIC "Słowacki" macierzystej relacji: Warszawa - Wrocław - Warszawa przez Poznań. TLK "Wieniawski" od grudnia będzie kursował na skróconej trasie Lublin - Warszawa - Lublin. Bezpośrednie połączenie Lubelszczyzny z Pomorzem zapewni TLK "Czartoryski" rel. Lublin - Gdynia - Lublin z wagonami do Kołobrzegu przez Piłę. TLK "Heweliusz" będzie wydłużony do Wrocławia. Są też dwa warianty do pociągu EIC "Polonia", jeden mówi że przejmie wagony z EIC "Praha" do Pragi, co oznaczałoby że EIC "Praha" wyleci, drugi wariant przewiduje brak wagonów do/z Pragi. Jest również możliwość powrotu EIC "Korfanty" jednakże do Warszawy odjeżdżałby z Katowic po 19 Smile Jest również wariant do pociągu IR "Bosman"/"Portowiec" według którego miałby prowadził wagony do Frankfurtu nad Odrą. Natomiast TLK "San" wylatuje z Sandomierza i będzie skierowany z Warszawy na Lublin. TLK "Hetman" również ma dwa warianty - pierwszy gdzie kursowałby do Krakowa, drugi wariant - do Poznania. TLK "Przemysław" wtedy wyleci jeśli "Hetman" zostanie wydłużony. Powróci również EIC "Klimczok". TLK "Nida" zostanie przetrasowana na Radom, Skarżysko, Kielce. RE "Bolko" zostanie zdeklasowany do IR i będzie kursował do Chełma, na trasie Lublin-Chełm-Lublin jako Regio. To wszystkie wiadome mi założenia z marcowych zarysów.
Lil_Peter - 30-09-2013, 08:12
Temat postu:
Dwa pytania:

Czy IR Oleńka startuje z Częstochowy czy kombinują z przedłużeniem do Kielc?

IR Bolko na wagonach czy EZT?
leewy1994 - 30-09-2013, 10:53
Temat postu:
Według przecieków, "Bolko" ma jeździć na wagonach. "Oleńka" ma jeździć w dotychczasowej relacji, ale tak jak pisałem są dwa warianty - pierwszy na Opole i Lubliniec a drugi na Kluczbork i Lubliniec.
STZSpotterLHS - 30-09-2013, 10:56
Temat postu:
Wedle plakatów PLK SA, od 15 grudnia tego roku zaczyna jeździć również oplotkowany od dawna "Wojak Szwejk" po trasie dawnej IR Łysica. Very Happy Jednak plotki o Wojaku Szwejku były prawdą.

W załączniku dodaje rozkład dla swojej "macierzystej" stacji Staszów.
wiwix - 30-09-2013, 11:05
Temat postu:
Kolego, skoro masz dostęp do nowego rozkładu, powiedz mi tylko, w jakim czasie pojadą pociągi Regio i TLK trasą Bydgoszcz Główna-Toruń Główny.
Pozdrawiam
STZSpotterLHS - 30-09-2013, 11:08
Temat postu:
wiwix napisał/a:
Kolego, skoro masz dostęp do nowego rozkładu, powiedz mi tylko, w jakim czasie pojadą pociągi Regio i TLK trasą Bydgoszcz Główna-Toruń Główny.
Pozdrawiam


Kolego, każdy kto ma internet, ma dostęp do nowych rozkładów jazdy które są zamieszczone TUTAJ. Dla chcącego nic trudnego. Widać, że poprzez wcześniejsze zamieszczenie plakatów, PKP PLK chce uniknąć zamieszania związanego ze zmianą rozkładów jazdy. Pozdrawiam Cię również Cool
sebek - 30-09-2013, 11:22
Temat postu:
Sporo zmian o których pisano na forum, czyli nowe relacje TLK min.
Hetman, Poznań - Zamość
Zamenhof, Białystok - Katowice
Wysocki, Częstochowa - Lublin
Kmicic, Wrocław - Lubliniec - Warszawa
Polonia, Sobieski, Varsovia, Chopin - postoje w Zawierciu.
pacy - 30-09-2013, 12:24
Temat postu:
Do tego TLK Szkuner , Wrocław - Szczecin /Świnoujście
I Szczecinianin z wagonami do Gorzowa , bez przedłużania do Kostrzyna nad Odrą
pawelu - 30-09-2013, 12:24
Temat postu:
Ten cały rozkład co pokazała PLK na swoich stronach to jedna wielka kaszana. Tak skopanej roboty jeszcze nie było. Błąd na błędzie i błędem pogania. Ten sam pociąg jako choćby Odra funkcjonuje i jako TLK i jako EIC. Tatry też w tej samej tabeli i tak i siak.
Dopóki nie będzie to zrobione porządnie szkoda czasu żeby to analizować.
Anonymous - 30-09-2013, 12:57
Temat postu:
Jest napaćkane ale i tak wiele można z niego się dowiedzieć.


Patrzę na Kraków i:

-likwidacja Barnima (boooooli...) w zamian Sukiennice o 7:30 czyli przejmą klientele z Barnima przynajmniej w teorii. Czestochowa zas traci połączenie ze Szczecinem i Poznaniem

-przywrocenie WARMII, rozklad Krakow-Warszawa znowu przewrócony do góry nogami, w porannym szczycie... całe 2 pociągi i to jadące jeszcze jeden za drugim (masakra) Smok Wawelski o 20:00, Tatry 20:20

-czas przejazdu Krakow-Gdansk 8 godzin dla NORWIDA wyglada zachecajaco

-wracaja bezposrednie TLKi Wroclaw-Przemysl, Hetman Zamosc-Poznan, niestety wyleciał Brzechwa i jest o jeden pociag mniej z Przemysla do Krakowa

-Uznam ze Szczecina do Przemysla

-Nikifor wraca, do Krynicy o 9:49 bardzo fajna godzina

-Galicja do Miedzylesia, a nie do Jeleniej Góry

-do Katowic troche szybciej - nawet w 1:57 Smile
pawelu - 30-09-2013, 13:09
Temat postu:
Czasem przejazdu "Norwida" i 'Pobrzeża" między Gdańskiem i Warszawą jestem zaskoczony ale to zapewne pobożne życzenia. Raczej ulegnie on wydłużeniu bo nie ma raczej siły aby pociągi te pokonały odcinek z Iławy do Malborka w nieco ponad godzinę, kiedy jest tam rozkopane na wszystkie strony świata i w tej chwili jedzie się około 2 godzin.

Z pozytywnych rzeczy to powrót "Warmii" miejmy nadzieję, że nie skończy ona jak w tym roku, i wreszcie IR na odcinku Warszawa-Olsztyn.

Ale co z porannym połączeniem z Warszawy do Lublina. Z rozkładu dla tej stacji wynika, że wieczorem zamiast "Łokietka" pojadą "Karkonosze" Jednak i numer i relacja wskazuje że będzie on kursował do Warszawy co raczej skończy się tym że wagony będą w Warszawie podczepiane do właściwej części. I to byłoby super sprawa. Ale rano z Warszawy Centralnej "Karkonosze" jadą tylko do Wschodniej o Lublinie cisza. O co tu chodzi?
kububu - 30-09-2013, 13:13
Temat postu:
Wyleciał Brzechwa ale jest Lubomirski z Przemyśla czyli 8 par TLK na odcinku Rzeszów - Kraków tyle samo co aktualnie.
dyżurny - 30-09-2013, 13:28
Temat postu:
pawelu, zobacz sobie na plakat dla Warszawy Wschodniej - tam wyraźnie masz zaznaczone, że Karkonosze pojadą do Lublina. Ogólnie jest sporo ciekawostek, Chemik do Kudowy, genialnie poprawiony rozkład na trasie Tarnów - Krynica (7 par w nowym RJ w porównaniu do 3 par w obecnym), po latach do łask wracają relacje Tarnów - Przemyśl, Rzeszów - Lublin czy Gorzów - Zielona Góra.
pacy - 30-09-2013, 13:34
Temat postu:
Pułtuś napisał/a:
Jest napaćkane ale i tak wiele można z niego się dowiedzieć.


Patrzę na Kraków i:

-likwidacja Barnima (boooooli...) w zamian Sukiennice o 7:30 czyli przejmą klientele z Barnima przynajmniej w teorii. Czestochowa zas traci połączenie ze Szczecinem i Poznaniem



Na plakacie dla Poznania Barnim wisi jako TLK 78103 Poznań ( 5:40 ) - Szczecin (8:17 ) w terminach 1-6 ,
a na powrocie jako TLK 86110 Szczecin ( 9:40 )- Poznań ( 12:21 ) - Wrocław ( 15:00 )
Anonymous - 30-09-2013, 13:48
Temat postu:
No Barnim jako nazwa pozostała, ale połączenie upadło. A szkoda, miał frekwencję.


Ogólnie mamy bardzo ciekawą sytuację - w sobotę popołudniu wiele EIC'ów jedzie jako TLK, np Kościuszko. To zapowiedź systemu jaki będzie w Pendolino. Więc jak widzicie raz Odre jako TLK, raz jako EIC to nie jest błąd. Tatry w sezonie jako EIC, poza sezonem jako TLK - mistrzostwo świata Smile
Kolejorz91 - 30-09-2013, 14:03
Temat postu:
Nowy IR Warszawa-Olsztyn-Warszawa na Elfie pojedzie. Smile
Anonymous - 30-09-2013, 14:09
Temat postu:
TLK Poprad zaś pojedzie codziennie do Krynicy także we wrześniu.
sebek - 30-09-2013, 14:33
Temat postu:
Z małym niedowierzaniem patrze na TLK Ondraszek, TLK Odra czy TLK Beskidy. Taniej będzie ale i znacznie dłużej, nawet 3,30 przez CMK. Widać zrobią manewr jak w przypadku trasy Warszawa - Trójmiasto, żeby nie stracić za dużo pasażerów, bo pewnie konkurencja PB od razu zauważy, że koleją nieco dłużej do Warszawy.
Akurat zmiana kategorii na TLK jak najbardziej słuszna. Niektóre TLK z Warszawy do Katowic jadące p. Częstochowę, zaledwie 55 min dłuższy czas przejazdu od tych przez CMK. Tutaj widać, dlaczego przekwalifikują EIC na TLK.
Na minus niestety, ilość połączeń Warszawa - CMK - Katowice w godzinach popołudniowych.
14.20 Ondraszek, 16.20 Górnik, 18.20 Skarbek, 20.20 Chopin.
Brak pociągu po 15 i po 17 niestety brzmi nieciekawie.
andrzej_sz - 30-09-2013, 14:36
Temat postu:
Chemik z Kędzierzyna jako IR a do Kędzierzyna jako RE. Zapewne błąd. Fantastycznie skomunikowany z Opolem. Regio do Opola o 12:53, RE Chemik przyjeżdża o 12:57. Następny do Opola za godzinę. Można oczywiście nie narzekać ale... z Opola do Warszawy po wywaleniu Karkonoszy i Piasta pozostają EIC Odra i Górnik i TLK-a Kmicic. Wiem że za rok Pendolino ale co przez ten czas?
leewy1994 - 30-09-2013, 14:37
Temat postu:
sebek napisał/a:
Sporo zmian o których pisano na forum, czyli nowe relacje TLK min.
Wysocki, Częstochowa - Lublin


Wysocki nie będzie kursować do Lublina, tylko do Warszawy tak jak dotychczas, jednak jest opcja, że "Wysocki" będzie skrócony do Częstochowy.

dyżurny napisał/a:
paweluChemik do Kudowy


To nie będzie Chemik, tylko to będą dodatkowe wagony do IR Piast, łączone w Opolu lub Kędzierzynie Koźlu
STZSpotterLHS - 30-09-2013, 14:40
Temat postu:
Pułtuś napisał/a:


-wracaja bezposrednie TLKi Wroclaw-Przemysl


Można poprosić o nazwę tej TLK? Z Góry Dziękuje.
leewy1994 - 30-09-2013, 14:43
Temat postu:
TLK "Kossak" od grudnia ma śmigać w relacji: Szczecin-Przemyśl-Szczecin więc pewnie o niego chodzi Smile Natomiast na 99% jest pewne że po wielu latach wraca "Ślązak" relacji: Zielona Góra - Przemyśl - Zielona Góra Smile
pacy - 30-09-2013, 14:52
Temat postu:
TLK Ślązak Wrocław ( 7:37 ) - Przemyśl (17:40 )
TLK Kossak Wrocław ( 13:22 ) Przemyśl ( 0:01 )

I jeszcze IR Wojak Szwejk ?
Wrocław 12:29 - Katowice 15:05 - Kielce 17:22 - Stalowa Wola 20:20 - Przemyśl 22:46
kruk17 - 30-09-2013, 14:57
Temat postu:
Pułtuś napisał/a:


Ogólnie mamy bardzo ciekawą sytuację - w sobotę popołudniu wiele EIC'ów jedzie jako TLK, np Kościuszko. To zapowiedź systemu jaki będzie w Pendolino. Więc jak widzicie raz Odre jako TLK, raz jako EIC to nie jest błąd. Tatry w sezonie jako EIC, poza sezonem jako TLK - mistrzostwo świata Smile

Eeee, coś jest nie tak. Słowacki i Kiliński na E20 wg zarysu PICu miały być EIC a w rozkładzie PLK'owym widnieją jako TLK. To głupota, skoro nigdzie między Wawą a Poznaniem się nie zatrzymują. To po co taki TLK?
leewy1994 - 30-09-2013, 14:58
Temat postu:
"Wojak Szwejk" zgadza się, ale "Kossak" i "Ślązak" mają kursować w swoich "macierzystych relacjach" przynajmniej tak wynikało z marcowych zarysów, chyba że coś się zmieniło Smile
Bartuś - 30-09-2013, 15:02
Temat postu:
Przecież na stronie PLK jest dostępny oficjalny nowy rozkład jazdy. Wysocki Lublin-Częstochowa i inne takie to prawda. Na Podkarpacie Wrocław będzie miał 4 połączenia

- 07:37 TLK Ślązak (Zielona Góra - Przemyśl)
- 09:28 TLK Hetman (Poznań - Zamość)
- 12:29 iR Wojak Szwejk (Wrocław - Przemyśl p. Kielce) w piątki i niedziele
- 13:22 TLK Kossak (Szczecin - Przemyśl)
leewy1994 - 30-09-2013, 15:05
Temat postu:
Faktycznie zwracam honor Smile Jednak nie zapominajmy, że dopiero październik przed nami więc do grudnia zarówno PLK i PKP mogą to wszystko jeszcze 1000 razy zmienić Smile
hanys - 30-09-2013, 15:28
Temat postu:
Na dzień dzisiejszy ponoć jest zaklepana trasa dla IR Oleńka p. Lubliniec, Opole.

Ślęża ma wyleciec z rozkładu, Górnik pojedzie z W-wy do Wrocławia p. CMK, Katowice, K. Koźle.
Odra także p. Katowice, CMK. Na trasie Opole, Lubliniec, Częstochowa zostanie tylko Kmicic.
wiwix - 30-09-2013, 15:30
Temat postu:
leewy1994 napisał/a:
Faktycznie zwracam honor Smile Jednak nie zapominajmy, że dopiero październik przed nami więc do grudnia zarówno PLK i PKP mogą to wszystko jeszcze 1000 razy zmienić Smile


Zmiany beda juz tylko kosmetyczne.
Glowne relacje i godziny zostana juz tak jak sa.
Inaczej by tego nie publikowali.
leewy1994 - 30-09-2013, 15:36
Temat postu:
Pewnie "Stanisław Wysocki" z Częstochowy do Lublina będzie dla mieszkańców okolic w/w miasta rekompensatą za przetrasowanie "Sztygara" na Katowice i usunięcie nocnej "Bystrzycy" Wrocław - Lublin - Wrocław przez Lubliniec, Częstochowę, Kielce 2 lata temu Smile
krzychu12231 - 30-09-2013, 15:45
Temat postu:
Zobaczcie Szklarską Porębę - codzienny Regio Mamry do Olsztyna i Kamieńczyk do Poznania, w sezonie (letnim i zimowym) TLK Karkonosze i TLK Śnieżka.
A z innej beczki to niestety cięcia przy TLK Bachus, już niecodziennie (z ZG 1-6, do ZG 1-5, 7) i wg rozkładu tylko do Poznania a nie do Gdyni (zakładam, że będzie łącznikiem).
Bartuś - 30-09-2013, 15:49
Temat postu:
TLK Bachus pojedzie w (B) w relacji Wrocław-Gdynia i w Poznaniu będzie dopinany jakiś zapchlony łącznik z Zielonej Góry.
Elektronik - 30-09-2013, 16:16
Temat postu:
TLK Pogórze pojedzie przez Skawinę, Spytkowice, Oświęcim OwC.

Bezpośrednie poc. Regio Tarnów - Przemyśl
buuuuum - 30-09-2013, 17:16
Temat postu:
Pogórze zostaje, bardzo dobrze Smile
Nie sprawdziło się wróżenie niektórych użytkowników o rzekomym wycięciu w przyszłym rj.
hanys - 30-09-2013, 17:56
Temat postu:
Jednak Pogórze nie pojedzie przez Bytom a przez Zabrze
skubi - 30-09-2013, 17:58
Temat postu:
Szklarska Poręba dostanie fajne i popularne relacje Olsztyn,,Mamry",Poznań,,Kamieńczyk",Wrocław, 2x Warszawa ,, Śnieżka i Karkonosze" Smile Szkoda że tylko miesiąc pojezdzi szynobus Zielona G._Szkl.P. 16.11.13-14.12.13. Dziękujemy !!! Teraz trzeba tylko rozreklamować te połoączenia !!!
michal24111 - 30-09-2013, 18:20
Temat postu:
Jaka ta numeracja pociągów TLK idiotyczna XX260, XX155. Szok, po prostu szok - śmiech na sali. Jeszcze takiego burdelu z numeracją, to nie widziałem. O nazwach nie wspomnę.
Gagusiek - 30-09-2013, 18:56
Temat postu:
TLK ,,Pirat" nie dojedziemy już do Świnoujścia jest zaznaczony jako do Kołobrzegu
Bartuś - 30-09-2013, 19:03
Temat postu:
Bzdura, TLK Pirat pojedzie do Świnoujścia. Po prostu na tych plakatach nie ma zaznaczonych jeszcze łączników, i dlatego są takie "kfiatki" jak TLK Pirat Szczecin-Świnoujście, TLK Śnieżka Szklarska Poręba - Jelenia Góra, czy TLK Bachus Zielona Góra - Poznań.
darek19k - 30-09-2013, 19:17
Temat postu:
Pirat pojedzie jak dotychczas do Świnoujścia i do Kołobrzegu tylko że trasą przez Trzebiatów
sebek - 30-09-2013, 19:19
Temat postu:
Norwid jak wynika z rozkładu, odcinek Iława - Warszawa bez zatrzymań, prawie jak EIC! Dobry czas przejazdu.
Pozostałe TLK z Trójmiasta do Warszawy, również mają niezłe czasy przejazdu.
Na plus bezpośrednie połączenia Wrocław - Katowice - Przemyśl, choć liczba pociągów niewielka.
Lil_Peter - 30-09-2013, 21:10
Temat postu:
Myślałem, że zmienią nazwę EIC Wawel na jakąś inną, ale widzę, że nikt nie poszedł po rozum do głowy. Rolling Eyes
empek - 30-09-2013, 22:25
Temat postu:
Takiego prezentu, to ja się w życiu nie spodziewałem: Dwa bezpośrednie pociągi z Lublina do Jeleniej Góry, jeden nocny, drugi dzienny!
Very Happy Very Happy Very Happy
leewy1994 - 30-09-2013, 22:51
Temat postu:
No i info potwierdzone: "Chemik" będzie śmigać z Wawy do Kudowy jednak tylko raz w tygodniu, w pozostałe dni raczej do Kędzierzyna Smile Jednak coś za coś i likwidują IR "Rudawy" i "Szczeliniec".
Kolejorz91 - 01-10-2013, 08:10
Temat postu:
A IR SOKOLIKI zmienia nazwę na IR MAMRY Olsztyn-Jelenia Góra-Olsztyn
Anonymous - 01-10-2013, 08:31
Temat postu:
Zniknęło to cudo zwane NIDA, z Krakowa do Warszawy przez Kielce, CMK. Z racji fatalnej pory odjazdu i złego czasu przejazdu woziło to muchy a kosztowało spółkę majątek.

Czy widzi ktoś jakiś pociąg z Częstochowy do Poznania i Szczecina?

[ Dodano: 01-10-2013, 09:35 ]
A IR do Kudowy jest fajnie skomunikowany od strony Krakowa Smile
hanys - 01-10-2013, 09:44
Temat postu:
Z Częstochowy do Poznania/Szczecina bezpośrednich brak (oprócz nocnego Podhalanina ze Stradomia). Najwygodniejsze połączenie to podobnie jak w obecnym rozkładzie z przesiadką w Lublińcu.
pawelu - 01-10-2013, 11:10
Temat postu:
Bardzo cieszy fakt, że Lublin będzie miał dwa bezpośrednie połączenia z Jelenią Górą, ale aż się prosi żeby IR Liczyrzepa" został przedłużony do i z Chełma. W obydwie strony jest ładnie skomunikowany w Lublinie z pociągami do i z Chełma, i wystarczyłoby z tego zrobić jeden skład. Bo w przeciwnym przypadku Chełm znowu zostanie praktycznie bez pociągów dalekobieżnych. "Bolko" miał kursować, i to na wagonach i znowu nic.
Z jednej strony inwestujemy w Pendolino (i super Very Happy ) , robimy ciąg północ-południe pod 160 km/h - 200 km/h a z drugiej strony niemały ośrodek, który do niedawna był województwem nie ma żadnego bezpośredniego połączenia dalekobieżnego, poza ogryzkami w postaci "Cisów" i niedzielnej 'Bystrzycy". Coś tu chyba nie tak.
W pierwszej chwili myślałem, że z "Norwidem" jeżeli chodzi o brak postojów między Iławą a Warszawą to pomyłka, ale na tablicy dla stacji Działdowo też go nie ma. Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem tej decyzji. I tak nie za wysoka frekwencja między Gdynią a Warszawą jeszcze się zmniejszy. O ile jeszcze Legionowo, Modlin, Nasielsk to można by zrozumieć, o tyle Ciechanów, Mława i Działdowo zawsze, a zwłaszcza teraz kiedy pociągów na E-65 jak na lekarstwo generowały duże potoki podróżnych. Pomijam kwestię że te miejscowości bardzo stracą, bo poza "Pobrzeżem" i "Monciakiem" nie będą miały żadnego sensownego połączenia z Trójmiastem.

Trochę niezrozumiałe są dla mnie "Słowacki" i "Kiliński". Bardzo dobrze, że są. Ale czy w końcu jako TLK (tylko czemu brak postojów) czy jako EIC a wtedy sprawdziłyby się czarne wizje, że IC zlikwiduje postoje krajowych kwalifikowanych między Warszawą a Poznaniem. A z drugiej strony dla "Prusa" i "Chrobrego" postój w Kutnie został utrzymany, co tylko cieszy, więc konia z rzędem temu kto się w tym chaosie połapie.

"Chemik" do Kudowy nawet niech będzie raz w tygodniu będzie hitem, i na pewno chciałbym kiedyś skorzystać z tego połączenia Very Happy

Niewiele ponad 4 godziny dla "Neptuna", "Artusa" i 'Kaszuba" z Warsaw Central do Gdańska Gł. to jakieś bardzo futurystyczne wizje. Nie wiem gdzie te pociągi miałyby tak przyśpieszyć. Na E-20 się już nie da szybciej a na węglówce między Barłogami a Inowrocławiem przez następnych 15 lat się też na to nie zanosi bo się nic nie robi w tym kierunku. Ale bardzo cieszy fakt, że zostają one w kategorii TLK.
Bo zrobienie ich jako EIC w obecnej sytuacji byłoby zarżnięciem ich.
'Nida" zostaje przetrasowana na klasyczną trasę przez Radom-Dęblin. Godzina odjazdu z Kielc idealna, więc z frekwencją nie powinno być tak źle.
MisQ - 01-10-2013, 12:27
Temat postu:
Czy tylko ja mam takie wrażenie, czy Wy także.... połączenie Warszawa-Katowice przez CMK jest duuużo uboższe, powycinali IC i TLK, a takze godziny odpowiednie IR.

Cóż, na tej trasie chyba zacznie królować PolskiBus, skoro jedynym możliwym dobrym połączeniem weekendowym dla ludzi pracujących jest piątek 16:18 EIC...
lolingpl - 01-10-2013, 12:36
Temat postu:
Ja się tylko boję żeby te składy "TLK" z numerami 4 liczbowymi nie okazały się pociągami EIC.
(tak na marginesie - czemu nie mogę sprawdzić żadnego plakatu dla jakiejś stacji z tąd: http://rozklad.plk-sa.pl/ ? Wczoraj mogłem a dziś już nie mogę :/ )
pawelu - 01-10-2013, 12:41
Temat postu:
Podejrzewam, że coś zmieniają bo nie mogę sprawdzić np. Olsztyna, i stąd zablokowana możliwość wejścia.
ikarek - 01-10-2013, 16:35
Temat postu:
Jednym z plusów jaki znalazłem (graniczący z cudem prawie) jest Chemik przez podsudecką do Kudowy Zdrój. Jeśli dobrze przeczytałem, to od Nysy jako Regio? Tylko trzeba się modlić żeby PeeRy przeżyły. Giewont też jak ta lala, trochę rzadko, ale na bezrybiu...
Bytom oczywiście zaorany jak pustynia, dobrze, że chociaż do Gliwic czasem coś pojedzie.
No nic, jest dziadowsko jak zawsze, ale - jak to mówią - mogli s***ć dużo więcej.
Pabianiczanin - 01-10-2013, 17:03
Temat postu:
A mnie zaskoczyło jedno że TLK "Karkonosze" według plakatowego RJ w ogóle nie będzie zatrzymywał się w Pabianicach Evil or Very Mad
Migel - 01-10-2013, 21:04
Temat postu:
Według starego zarysu RJ "Karkonosze" w Pabianicach miały być o 1.58.
Krix - 02-10-2013, 14:46
Temat postu:
lolingpl napisał/a:
Ja się tylko boję żeby te składy "TLK" z numerami 4 liczbowymi nie okazały się pociągami EIC.


Daje duże szanse na błędy, bo za pewne R- IR to błędy też, a w TLK Lech ciężko uwierzyć.
sympatyk - 04-10-2013, 00:14
Temat postu:
Elektronik napisał/a:
TLK Pogórze pojedzie przez Skawinę, Spytkowice, Oświęcim OwC.

"Bryza" też.
hanys - 04-10-2013, 09:40
Temat postu:
Tak, jednak bez postojów handlowych
przemek - 01-11-2013, 23:25
Temat postu:
Jak ma być TLK Nida rentownym pociągiem przez Miechów, Kozłów, Sędziszów, Jędrzejów, Kielce i CMK do Warszawy Wschodniej. Kiedy po nim z Krakowa gł. wyjeżdża później TLK Pobrzeże relacji Kraków- Kołobrzeg przez CMK i zabiera pasażerów z Miechowa, Kozłowa przyjeżdżając do Warszawy Centralnej godzinę wcześniej przed TLK Nidą. Rentowność pociągu byłaby dobra gdyby zlikwidowali TLK Nidę i zamiast niego dali TLK Pobrzeże relacji Kraków gł-Kołobrzeg przez Kielce i CMK. Natomiast poranny TLK Sienkiewicz z Kielc do Warszawy Zachodniej przez Skarżysko Kamienną, Radom, Dęblin i Pilawę musiałby być skomunikowany w Warszawie Centralnej z TLK Pobrzeże dla pasażerów ze Skarżyska Kamiennej i Radomia, którzy mieli by możliwość przesiadki do Trójmiasta. Mogę się założyć, że TLK Pobrzeże miałby dużo więcej pasażerów jak obecnie. Pisałem do osób które tworzą rozkład jazdy PKP, ale niestety bezskutecznie? Pozdrawiam Przemek! Smile
tomasso86 - 02-11-2013, 01:34
Temat postu:
Pociągi TLK zarówno w obecnie obowiązującym rozkładzie, jak i tym od grudnia - nie zatrzymują się w Kozłowie
Anonymous - 02-11-2013, 07:36
Temat postu:
@przemek TLK Nida to nieudany niestety eksperyment i pociag ten wylatuje przecież z rozkładu ze względu na fatalną frekwencję (z Krakowa każdy pojedzie Pobrzeżem, a Kielce to oddzielny temat).
sebek - 02-11-2013, 13:13
Temat postu:
TLK Nida to niewypał, a zobaczcie ile lat jeżdził EX Nida i czasy się zmieniały, rozkłady również a Ex Nida zawsze jakoś sie trzymał na trasie Kielce - Gdynia. Miałem okazję czasem jechać tym pociągiem i frekwencja z Trójmiasta do Warszawy była niezła przez dobrych kilka lat. Gorzej bywało na odc.Warszawa - Kielce, ale też w sezonie wakacyjnym Nida miała dobre zapełnienia.
Ciekawe gdyby po modernizacji trasy Kielce - Radom - Warszawa i gotowej E65, przywrócić taki Ex, tańszy od Pendolino, skład wagonowy, kat. EIC. Czy to miałoby szanse utrzymania się.
Hugo - 02-11-2013, 15:06
Temat postu:
Zauważyłem zmiany po kolejnej modyfikacji rozkładu jazdy 2013/2014
TLK "Kmicic" 61106 który wstępnie był wytrasowany w rel Wrocław Gł - Warszawa Wschodnia przez Lubliniec, Opole Główne kursuje od grudnia jednak w relacji Katowice - Warszawa Wschodnia odj 10.17 powrót W-wa - Katowice przyj 17.03 Wycofano poranny IR Oleńka do Wrocławia Gł przez Lubliniec a pojedzie jak dotychczas przez Zawiercie, Sosnowiec Gł, Katowice wszystko jasne remonty, remonty...
Tomek_poz - 02-11-2013, 16:34
Temat postu:
Faktycznie pozmieniali trochę. W zimowym rozkładzie
nie ma już TLK Przemysław Wrocław 20:00 - Poznań 22:46 ani IR Babie Lato Warszawa W. 19:42 - Poznań 23:12.
Może będzie latem.
STZSpotterLHS - 02-11-2013, 19:56
Temat postu:
A ja niestety też mam złą wiadomość: niestety - WOJAK SZWEJK nie pojedzie Sad W pewnym sensie można się było tego spodziewać. Na żadnym rozkładzie w trasie przejazdu poza rozkładem dla stacji Staszów, nie ma relacji Wojak Szwejk by Przewozy Regionalne.
lolingpl - 02-11-2013, 20:55
Temat postu:
STZSpotterLHS, Nie wiem jak ty szukasz ale ja znalazłem go na rozkładach dla: Kielc, Przemyśla i Wrocławia Wink
Krystian - 03-11-2013, 00:03
Temat postu:
lolingpl, odpal sobie plakaty dla wszystkich miejscowości, przez które przejeżdża WOJAK SZWEJK, za wyjątkiem Staszowa, i przeczytaj dokładnie daty obowiązywania rozkładu. Dlaczego za wyjątkiem Staszowa? Odpowiedź bardzo prosta - nie generuje pustych pdfów dla miejscowości, w których nie ma ruchu pasażerskiego. Owszem, WOJAK jest w rozkładzie rocznym ale w zamknięciowym, który obowiązywał będzie do 8. marca 2014, już go nie ma. I właśnie ten rozkład jazdy jest kluczowy, bo wg niego pojadą pociągi, a nie według rocznego.
Nebbud - 03-11-2013, 08:00
Temat postu:
Bardzo ciekawe składy TLK Śnieżka z wagonami do Szklarskiej Poręby, TLK Karkonosze z wagonami do Lublina
myszka - 03-11-2013, 08:35
Temat postu:
Hugo napisał/a:
Zauważyłem zmiany po kolejnej modyfikacji rozkładu jazdy 2013/2014

Hugo. A gdzie konkretnie można podejrzeć tę ostatnią modyfikację rozkładu 2013/14. Z góry dziękuję!
lolingpl - 03-11-2013, 08:51
Temat postu:
Krystian, Rzeczywiście, nie zwróciłem uwagi na rozkłady zamknięciowe. Zwracam honor Very Happy
przemek - 07-11-2013, 00:07
Temat postu:
sebek napisał/a:
TLK Nida to niewypał, a zobaczcie ile lat jeżdził EX Nida i czasy się zmieniały, rozkłady również a Ex Nida zawsze jakoś sie trzymał na trasie Kielce - Gdynia. Miałem okazję czasem jechać tym pociągiem i frekwencja z Trójmiasta do Warszawy była niezła przez dobrych kilka lat. Gorzej bywało na odc.Warszawa - Kielce, ale też w sezonie wakacyjnym Nida miała dobre zapełnienia.
Ciekawe gdyby po modernizacji trasy Kielce - Radom - Warszawa i gotowej E65, przywrócić taki Ex, tańszy od Pendolino, skład wagonowy, kat. EIC. Czy to miałoby szanse utrzymania się.


Pamiętam jeszcze jak Nida był pośpiechem Kielce- Warszawa, a później ekspresem. Natomiast od czerwca 1993 roku jeździł expres Nida na trasie Kielce- Gdynia- Kielce na wagonach Trójmiejskich. Przyznam szczerze, że w tej relacji Nida miał sporo pasażerów w dni powszednie jak i w weekendy.Kiedy nastała konkurencja między spółkami Intercity a Przewozami Regionalnymi i z Kielc wyjeżdżał TLK Sienkiewicz (Przewozy Regionalne) ok 10-15 min przed Ex Nidą, a na Centralnym różnica była ok 5-10 minut to nie ma co się dziwić, że Nida woził powietrze ponieważ pasażer wybrał tańszy TLK. Natomiast w drodze powrotnej Nidę dali celowo okrężną trasą omijając Centralny i jeździł od Wschodniego przez Pilawę, Dęblin do Radomia pokonując trasę w ponad 2 godziny. A w tym samym czasie wyjeżdżał osobowy ze Wschodniego do Radomia przez Czachówek Południowy, Warkę do Radomia i przyjeżdżał wcześniej od expresu Nida.Przyznam szczerze, że to był główny pretekst do likwidacji ekspresu ponieważ z automatu stał się pociągiem nie rentownym i woził powietrze.W dobrych czasach Nidy pamiętam jak często jeździli rewizorzy, których później znałem z widzenia na trasie Kielce- Warszawa. Miał ten pociąg dobry czas Kielce 6.32- Warszaw Centralna 9.10, powrót Warszawa Centralna 17.25, przyjazd do Kielc 19.58.Pozdrawiam! Confused

[ Dodano: 07-11-2013, 00:34 ]
Region Kielecki, Skarżyski i Radomski został pominięty w połączeniach dalekobieżnych z innymi regionami Polski i jednocześnie skazany na połączenia przesiadkowe w Warszawie.Pamiętam jak Kielce i Radom (oddzielne składy pociągów nocnych) miały bezpośrednie połączenia z Poznaniem i Szczecinem, które zostały zlikwidowane w latach 90.Oczywiście pisałem do osób które tworzą rozkład aby wydłużyć relację pociągu TLK Sienkiewicz z Kielc do Szczecina przez Skarżysko Kamienna- Radom- Dęblin- Pilawę- Warszawę Centralną- Kutno- Konin- Poznań główny- Krzyż-Szczecin główny a w sezonie letnim do Świnoujścia.Jeżeli chodzi o nasz region to sporo osób jeździ do Poznania czy Szczecina w delegację na studia i do rodziny więc TLK Sienkiewicz miałby sporo podróżnych bo w godzinach rannych jeżdżą osoby do Warszawy i z Warszawy dalej do Poznania i Szczecina.Zastanawiam się dlaczego połączenia do Poznania i Szczecina mają Lublin i Białystok a Kielce, Skarżysko i Radom nie mogą mieć połączenia z Pomorzem Zachodnim.Czasami mam wrażenie, że główne spółki PKP w Warszawie zapewniające pasażerom dostęp do usług nie są stworzone dla pasażerów tylko dla samych siebie? Uważam, że powinny one bardzo zwracać uwagę na sugestie większości pasażerów. Pozdrawiam! Smile

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group