mikiyee napisał/a: |
Matusiewicz przyznaje, że największą przeszkodą w realizacji planu jest brak taboru. Województwo śląskie ma dysponować niebawem dziewięcioma elfami, czterema flirtami i sześcioma nowymi autobusami szynowymi. |
Cytat: |
Śląskie: Zastępcza komunikacja na trzech odcinkach w dniach 16-17 czerwca
16 i 17 czerwca 2011r. na odcinkach Katowice – Oświęcim – Katowice, Oświęcim – Czechowice Dziedzice – Oświęcim, Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice – Cieszyn – Zebrzydowice – Czechowice Dziedzice za wszystkie pociągi zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Śląski Zakład Przewozów Regionalnych przeprasza za wszystkie utrudnienia. Przypomina jednocześnie, że zastępczą komunikacją autobusową nie ma możliwości przewożenia rowerów |
pospieszny napisał/a: |
Jeśli zwiększenie drenowania kieszeni podatnika o 20 procent w tamtych realiach nie jest uwzględnieniem kosztów inflacji i inwestycji to świadczy o formułującym takie tezy.
(...) Wcześniej PKP PR bez haraczu nie kwapiły się do tego i stąd potrzebna umowa z dofinansowaniem skokowym wzrastającym o 20 procent. |
pospieszny napisał/a: |
Wszyscy wiemy że PR na Śląsku nic się nie opłaca, rano wstają i już tracą a przewóz osób jest źródłem ich ustawicznej straty.
Stąd pomysł Kolei Śląskich, decydenci wiedzą że po przygodzie z PR nic już nie może być gorszego-przynajmniej dla nich. |
Cytat: |
To wzrost poszedł w końcu na inflację czy nowe połączenia? |
Cytat: |
wzrost |
Martin890724 napisał/a: |
Widzę że KŚ wierzy w swój sukces. Za 50kompletów ubrań służbowych dać 64tys złotych? To jeden warty 1280. No jak na branie hurtem to naprawdę interes jak się patrzy |
Cytat: |
Za 50kompletów ubrań służbowych dać 64tys złotych? |
Cytat: |
Wprawdzie ceny biletów pozostały te same, ale nie ma już niektórych promocji. Przykład? Bilet z Ostrowa do Krotoszyna kosztował 4,50 zł. Teraz - 7,30 zł, bo nie obowiązuje już "połączenie w dobrej cenie". Podobnie jest na trasie Leszno-Gostyń czy Wolsztyn-Zbąszynek. - Nie honorują też RegioKarnetu i biletu weekendowego, które uprawniały do podróży wszystkimi pociągami osobowymi w kraju. Nie można już przewieźć roweru za złotówkę. Nie ma tańszych biletów rodzinnych - wylicza jeden z pasażerów, który napisał do "Gazety". |
Cytat: |
mają już 42 miliony długu |
mk1992 napisał/a: |
Rozumiem, że Przewozy Regionalne uruchomią od grudnia więcej połączeń na linii Bytom - Gliwice i będą prowadzić rozmowy z PKP PLK w sprawie budowy nowych przystanków, skoro tak bardzo zależy im na obsłudze tej linii? |
pospieszny napisał/a: |
- Od dłuższego czasu wspólnie z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi konstruujemy rozkład jazdy pociągów. Prace są bardzo zaawansowane. Uzgodnione jest już 80 proc. wszystkich połączeń, które będziemy realizować od 9 grudnia – mówi Marek Worach, prezes KŚ. Marszałek jako organizator transportu regionalnego wybrał Koleje Śląskie, aby świadczyły kolejowe przewozy pasażerskie, gdyż zarządca infrastruktury naciskał, aby jak najszybciej przekazać mu projekt rozkładu jazdy pociągów oraz listę operatorów. W związku z tym nie było czasu, żeby wszcząć procedurę przetargową. |
ET05 napisał/a: |
Potrzeba ok. 140 składów, a KŚ ma 20. Więc będzie wesoło... |
Cytat: |
Chcemy, aby to przekazanie odbyło się na zasadzie art. 231 Kodeksu pracy, czyli m.in. z zachowaniem dotychczasowych warunków płacy i pracy - mówi Mariusz Samek, przewodniczący "Solidarności" w Śląskim Zakładzie PR. |
mikiyee napisał/a: |
Kilka informacji co do nowego taboru dla KS, przetargi powinny być w pierwszej połowie lipca.
-Przetarg na nowe jednostki (10 szt) będą to najprawdopodobniej jednostki piętrowe trójczłonowe. Co do możliwych wygranych i terminu dostarczenia wydaje się, że wszystko wskazuje na CityElefant od Skoda Wagonka bo dadzą radę je wyprodukować w 4 miesiące - o ile nie będzie odwołań. |
mikiyee napisał/a: |
-Będzie też przetarg na 30-40 szynobusów używanych. Tutaj nie mam informacji czy spalinowe czy małe elektryczne. Być może będą to używane DH2 od firmy sigmatabor, powinni ich mieć około 30szt. |
Cytat: |
tak czy siak ślaskie bedzie miało lepszy tabor nie zgnite kible jak dotychczas |
Cytat: |
Przyjmując że potrzeba ok 100-120 ezt żeby zapewnić połączenia na obecnym poziomie ( pod warunkiem dobrego wyobiegowania ) to dalej brakować będzie sporo taboru. |
danio napisał/a: |
W Czechowicach-Dziedzicach 3-4 jednostki stoją po 5-6 godzin . Tak samo 2 w Oświecimiu .
Przy takich obiegach to potrzeba 100 jednostek , jakby je dobrze ułożyć to nawet 60 by wystarczyło . Są linie gdzie 3 jednostki spokojnie wystarczą (Oświęcim - Cieszyn) A w chwili obecnej jeździ 5 . |
Cytat: |
Nie zapominajcie, że na niektóre relacje to jest potrzebny dwuklop, a nawet trzyklop Wink |
ET05 napisał/a: |
No to Newag i Pesa sobie poużywają znów na przetargach |
Cytat: |
Nie wiem czemu większości się wydaje, że te jednostki mają jeździć cały czas |
Cytat: |
Właśnie dlatego stoją, że obniżają koszty |
sphinx napisał/a: | ||
Stadler też - produkuje piętrusy, a w Polsce już się odwoływał od nierealnego terminu i wygrał. |
Cytat: |
Gliwice – Strzelce Opolskie, |
Cytat: |
Gliwice – Kędzierzyn-Koźle |
Cytat: |
Częstochowa – Radomsko, |
Cytat: |
A i trasa Katowice - CMK - Warszawa została przez PR całkowicie olana, |
Cytat: |
ja się dziwię, że tak wszyscy się pytają o tabor. przecież Koleje Śląskie istnieją od 2010 roku. Wystarczająco dużo czasu, aby bez problemy wystartować w grudniu 2012 r na wszystkich liniach. |
Cytat: |
Już widzę ten rozkład jazdy na Śląsku od grudnia....będzie czysty horror |
Cytat: |
autobusów z Gliwic do Opola kilka na krzyż. |
Cytat: |
dojedzie się do Strzelec KŚ a potem już inna taryfa, inny przewoźnik , połączenia nieskomunikowane na Opole...a bo po co |
montana napisał/a: |
Marszałek Matusiewicz nakreślił powody podjęcia decyzji o bezprzetargowym zleceniu całości pracy przewozowej Kolejom Śląskim, podając dwie przyczyny. Pierwsza, to stanowisko otrzymane od PKP PLK, które obligowało UM do wskazania przewoźnika,(...) Marszałek był zdziwiony naciskami PLK na UM, uważając, że nie było jeszcze zbyt późno na rozpisanie przetargu |
montana napisał/a: |
oraz mocno zaskoczony informacją, że do końca marca ostateczny rozkład jazdy powinien być zgłoszony do PLK. Nazwał ten fakt ewenementem. |
montana napisał/a: |
Po zapoznaniu się z przedstawionymi propozycjami rozkładów, przyjął proponowany przez KŚ, ponieważ rozkład ten przewiduje zwiększenie liczby połączeń do 9,5 mln pockm. |
montana napisał/a: |
Decyzja ta będzie miała wpływ na wzrost bezrobocia, nie tylko w naszym regionie, ale również innych częściach kraju. Konsekwencje tej decyzji poniosą również podróżni. |
Cytat: |
Dajemy pasażerom klimatyzowane, punktualne pociągi, |
Cytat: |
Miejsca obsługiwane przez autobus 850 zbytnio nie ucierpią ponieważ przy M-1 jest chyba przystanek kolejowy |
danio napisał/a: |
@sympatyk
Bilet na PR jest honorowany w KŚ . Więc oferta wspólny bilet niepotrzebna . |
danio napisał/a: |
Nie rozumie twojego toku myślenia . |
Cytat: |
Koleje Śląskie z lokomotywami PKP Cargo
http://kurierkolejowy.eu/images/www/pkp_cargo/et22-2003_lokomotywownia_fot_kb.jpg Fot. Kuba Batorowicz Jak dowiedział się „Kurier Kolejowy”, Koleje Śląskie zamówiły u przewoźnika towarowego pięć pojazdów ET22. Lokomotywy będą eksploatowane na terenie Śląska przez najbliższe trzy miesiące. Informację o złożonym przez KŚ zamówieniu potwierdziło PKP Cargo. - Tak, udostępnimy Kolejom Śląskim pięć lokomotyw serii ET22 do marca 2013 roku – mówi Mariusz Przybylski, rzecznik prasowy przewoźnika. – Zamówienie złożone u nas dotyczy tylko pojazdów, bez obsady trakcyjnej. Skąd Koleje Śląskie pozyskają kolejnych pięć planowanych lokomotyw – tego na razie nie wiadomo. |
Michał M. napisał/a: |
ŚZPR zostanie zlikwidowany, jednak od nowego rozkładu z terenu województwa śląskiego będzie startować kilka interregio. W jaki zatem sposób wyruszy np. IR Szyndzielnia z Bielska, albo Giewont z Częstochowy, skoro nie będzie zaplecza PR? Będą ukryte podsyły? |