pawelu napisał/a: |
Potencjał pasażerów to jedno ale drugą przyczyną to moim zdaniem szlakowa prędkość na odcinku Gdańsk-Szczecin, która jak wiemy nie jest zbyt zadowalająca jak na pociąg najwyższej kategorii. I to chyba też w dużej mierze zadecydowało, że wstępnie pociąg ten jeżeli pojedzie to właśnie przez Bydgoszcz i Poznań. |
Cytat: |
Jestem baardzo ciekaw, czy sie bedzie zatrzymywał w Gnieźnie. |
Cytat: |
EC Sobieski |
Cytat: |
EC Sobieski |
Cytat: |
Kiedy ten pociąg będzie wpisany w internetowy system PKP? |
kolejfan napisał/a: |
No to chwileczkę:d Ten Eurocity będzie miał w końcu nazwę Daniel Fahrenheit? |
suedkreuz napisał/a: |
http://www.ostbahn.eu/html/body_aktuell_2012.html -- |
sz89 napisał/a: |
Od początku była koncepcja puszczenia tego pociągu przez Bydgoszcz, a nie przez Chojnice? |
pospieszny (gazeta) napisał/a: |
...Nowy EuroCity trasę z Gdańska do Poznania będzie pokonywał o pół godziny szybciej niż obecnie kursujące pociągi TLK.... |
mkfilmykolejowe napisał/a: |
Trzy pierwsze wagony były wynajęte dla mediów i ministrów oraz specjalnych gości. |
Cytat: |
W piątek 22.06 Niemcy grają ćwierćfinał w Gdańsku |
turystka napisał/a: |
Bezpośredni pociąg z Berlina Do Gdańska miał też być jadący przez Gorzów i Chojnicę. Kto się "nie dogadał"? Od nowego RJ zmienili trasę Gorzów-Warszawa przez Poznań a nie przez Bydgoszcz jak było, gdzie łapałam połączenie TLK do Gdańska. A teraz ...dziura. Gorzów nie ma bezpośrednich pociągów z północną częścią kraju. Jesteśmy zdani na ileś tam przesiadek pociągami osobowymi. Moim zdaniem potrzebny jest pociąg (szynobus) do Piły, skąd można dojechać (jedna przesiadka) do Kołobrzegu, Koszalina. Skoro do Poznania można nieelektycznym to i do Bydgoszczy też można skąd są pociągi do Olsztyna, Gdańska. |
kolejfan napisał/a: |
jajo31, czytałem z jakiś miesiąc temu na jakimś innym forum, że za priorytetowe połączenie trójmiasta z Berlinem uznali to BGE. Było też napisane, że niemiecka strona uznała, że nie opłaca się puszczać pociagu Ostbahnem.
Jednakże połączenie przez Ostbahn nadal jest w planach, ale odłożone w czasie. |
turystka napisał/a: |
Bezpośredni pociąg z Berlina Do Gdańska miał też być jadący przez Gorzów i Chojnicę. Kto się "nie dogadał"? Od nowego RJ zmienili trasę Gorzów-Warszawa przez Poznań a nie przez Bydgoszcz jak było, gdzie łapałam połączenie TLK do Gdańska. A teraz ...dziura. Gorzów nie ma bezpośrednich pociągów z północną częścią kraju. Jesteśmy zdani na ileś tam przesiadek pociągami osobowymi. Moim zdaniem potrzebny jest pociąg (szynobus) do Piły, skąd można dojechać (jedna przesiadka) do Kołobrzegu, Koszalina. Skoro do Poznania można nieelektycznym to i do Bydgoszczy też można skąd są pociągi do Olsztyna, Gdańska. |
dyżurny napisał/a: |
jajo31, nie koniecznie. Wielkopolskie płaci za swój odcinek, lubuskie za swój - jedyne czym się dzielą, to obsługą. Połowę obsługują szynobusy lubuskie, połowę wielkopolskie i praca eksploatacyjna powinna wyjść w miarę po równo. Jakoś na Kostrzyn - Poznań udało się dogadać, więc myślę że i tu się da, wystarczy odrobina dobrych chęci. A nawet na upartego, mogą wtedy uruchomić połączenia Kostrzyn - Chojnice, a tam z jedną przesiadką jesteśmy w Gdynii. |