Cytat: |
Jestem za ale tylko w ścisłej współpracy z kolejami śląskimi gdyż wiele linii jest wspólnych i podstawowo z nowym dyrektorem, i bez pani cebulowej... |
Pułtuś napisał/a: |
Zle skonstruowany rozklad jest w 80% wina PLKi i zamkniec ze wzgledu na modernizacje. |
Cytat: |
Do tego wszystkiego dochodzi w ostatnich dniach zamieszanie z przewozami interREGIO, mam tutaj na myśli wprowadzenie przez przewoźnika przewozów autobusowych w miejsce pociągów, czyli tzw. ofertę interREGIO Bus. To wszystko budzi nas poważny niepokój.
Nauczeni samorządowym doświadczeniem, chcielibyśmy mieć większy wpływ na zarządzenie tak ważną sprawą, jak przewozy kolejowe. Własna spółka da nam taką możliwość. |
sheva17 napisał/a: |
Przecież tu nikomu nie chodzi o pasażera. Wkrótce szykuje nam się powtórka burdelu z kas chorych, co województwo to inna spółka. Małopolska jest za słaba na własną spółkę, ale jak rozumiem decyzje już zapadły. ... |
Cytat: |
Witam tylko jest problem mam nadzieje że Koleje Śląskie nie będą marnować pieniędzy na nierentowne linie np: takie jak Bielsko -Wadowice-Kraków |
Rover napisał/a: |
Witam tylko jest problem mam nadzieje że Koleje Śląskie nie będą marnować pieniędzy na nierentowne linie np: takie jak Bielsko -Wadowice-Kraków, może być z Bielska do Krakowa połączenie przez Czechowice. |
turystka napisał/a: |
Kolej małopolska miałaby sens jeśli przejmie teren podkarpacki (sieć skąpa) wespół z marszałkiem podkarpackiego. Bez współpracy z sąsiadami nie widzę sensu. |
jackii napisał/a: |
pp, UMWM próbuje w jakiś sposób zapanować nad PR - przykładem nieszczęsny przetarg. Niestety, boi się "wariantu śląskiego", choć jeśli u sąsiadów się powiedzie, to wtedy nie wyklucza podobnych rozwiązań. |
Tomasz napisał/a: |
Przesiadki strasznie wydłużają nieraz czas przejazdu albo są takie że trzeba w 3minuty przelecieć dziurawą kładką nad torami na drugi peron bo ucieknie pociąg do Krakowa. A kładka jest dziurawa bo o mało kiedyś mi się deska nie złamała jak szedłem po niej : ( |
Tomasz napisał/a: |
Ciekawe co UMWM zrobi z EN81? Gdzie będą jeździć? |
Tomasz napisał/a: |
PS: Albo Balice - lepiej zrobić podwyżkę żeby ludzie pouciekali a potem dotować te muchobusy kasą którą się dotuje linię 93. Jechałem wiele razy tą linią i mało kursów jest ale EN81 a nawet EN57 wozi dużo ludzi i to na wszystkich kursach za wyjątkiem tego o 4 nad ranem do Oświęcimia. No ale kto pojedzie o takiej godzinie jak następny pociąg jest o 15? |
Cytat: |
Witam to dlaczego busy są pełne a pociąg jedzie na odcinku Wadowice -Kęty pusty nawet te niby 800 m jest przeszkodą. |
werbe napisał/a: |
Ciekawe czy Pan Marszałek i członkowie Zarządu likwidują połączenia w swoich regionach. |
werbe napisał/a: |
Busem z Ryczowa (Spytkowic) do Krakowa można zajechać za 5,50 zł, a pociąg kosztuje 11,20 zł. |
Cytat: |
Takie bzdury tylko mogą wypisywać pracownicy PKP którzy walczą o swoje posady. |
Cytat: |
Stacje które wymieniłeś, leżą w III strefie aglomeracji krakowskiej, więc jest możliwość przejazdu na podstawie biletu strefowego który kosztuje 8.70zł i jest ważny 6 godzin. |
Cytat: |
z Krakowa do Zatora można było zajechać za 6,00 zł. A do leżących bliżej Spytkowic za 11,20 zł. |
MK_PŁASZÓW napisał/a: |
a CBA zainteresuje się metodami jakimi otrzymujecie koncesje na przewozy. Jestem przekonany że po wnikliwych kontrolach tych dwóch instytucji 80% busów znika z małopolskich dróg. |
Cytat: |
Bielsko to też Małopolska... |
jackii napisał/a: |
Martin890724, Bielsko to też Małopolska...
@Sinobrody79 jest zadeklarowanym przeciwnikiem wszystkiego co śląskie bądź ma chociaż taki człon w nazwie |
Martin890724 napisał/a: |
sinobrody79, jakich ideowych? Mnie osobiście jako mieszkaniec Kęt małopolska mi nic nie daje! Ucze się na sląsku, lecze się na śląsku, pracować to tylko na śląsku ( dokładnie w Bielsku ). I jakoś bardziej bliżej mi do śląska niż do krakósów czy górali. I wiele osób tak sądzi. Mnie się wydaje że po prostu małopolska traktuje mój region z przymusu, bo wszystko kręci się koło Krakowa, Tarnowa.
Jeżeli by KS były by tańsze to czemu miały by nie jeździć. |
Cytat: |
Spółka kolejowa w Małopolsce powstanie to jest pewne, to, że na początku będzie jeździła z Trzebini do Bochni nie oznacza, że za 5 lat nie będzie obsługiwała większości tras, po których dziś jeżdżą PRy... |
Cytat: |
Zobaczysz jeszcze, że KŚ po pewnym czasie okażą się dużo lepsze w jakości od PRów, POlitycy spaprali ambicjami wejście KŚ, a gdyby się przygotowali lepiej to od grudnia 2013 na pewno to przejęcie wyszłoby dużo lepiej. |
sheva17 napisał/a: |
Zrozum, że nic takiego nie nastąpi. Pozostałe linie marszałka nie interesują, zobaczysz jak długo jeszcze pociągi będą kończyć bieg w Krynicy, a nie np. w Nowym Sączu. |
Cytat: |
Guzik mnie interesuje, czy będą jeździły PRy czy Koleje Małopolskie - pociągi mają mieć przystępny rozkład, normalną częstotliwość, być punktualne. |
Cytat: |
Nie wiem, skąd masz informację o kosztach w grudniu? Bo w KŚ jeszcze ich nie znają...
No tak - "eksperci"... |
Pirat napisał/a: |
Niepewny los spółki, której Małopolska jest współwłaścicielem, to kolejny argument za uruchomieniem niezależnych Kolei Małopolskich. |
Martin890724 napisał/a: |
Potrzebne te koleje jak k****e dziecko. Robić nową spółkę dla obsługi KOLEI KRAKOWSKIEJ. Szkoda że takie regiony jak Wadowice, Oświęcim i inne są poza kręgiem zainteresowanie wszechwiedzących krakusów. |
adamus napisał/a: |
Martin890724 dopisz do listy także Chrzanów bo mimo że po sąsiedzku z Trzebinią to do Chrzanowa SKA nie dojedzie, zresztą już na dzień dobry widać że to nie Koleje Małopolskie będą a Kolejka krakowska, reszta się przecież po za Krakowem nie liczy. |
Cytat: |
natomiast Voyager czy PKM Olkusz |
Cytat: |
Powołanie kolejnej wojewódzkiej spółeczki nie jest żadnym lekarstwem na obecną sytuację, będzie tylko gorzej.
|
Cytat: |
Jakie linie nowy przewoźnik przejmie w pierwszej kolejności? - Takie, które są wyremontowane by nie obniżać poziomu przewozów - odpowiedział wicemarszałek. |
Cytat: |
W tej sytuacji władze Małopolski zdecydowały się utworzyć własną spółkę. Wprawdzie jeszcze przez rok wszystkie pociągi lokalne będą obsługiwane przez Przewozy Regionalne, ale od grudnia 2014 r. pierwszą linię aglomeracyjną Wieliczka - Kraków przejmą Koleje Małopolskie. W następnych latach dojdą im inne trasy: Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej - na lotnisko w Balicach, Tarnów - Kraków - Trzebinia i Sędziszów - Kraków - Podbory Skawińskie. Na wszystkich tych szlakach kursować mają wyłącznie nowoczesne pociągi.
Na pozostałych liniach nadal jeździć będą pociągi Przewozów Regionalnych, o ile przetrwają na rynku. |
andrej napisał/a: |
dla pasażerów nic się nie zmieni . |
EN57-1772 napisał/a: |
Czyli wniosek z tego taki że mogą zlikwidować odcinek Trzebinia-Oświęcim, a co z odcinkiem Tarnów-Rzeszów, Kraków-Zakopane, Trzebinia-Katowice? |
Lil_Peter napisał/a: |
Czy ktoś mógłby napisać czym gospodarowałaby ta kolejka marszałkowska oprócz pięciu zdechniętych Acatusów? |
pp napisał/a: | ||
|
Lil_Peter napisał/a: |
papieski dla siebie. |
absolutus1 napisał/a: |
http://www.wrotamalopolski.pl/NR/rdonlyres/10B26000-1CE4-42B4-88EF-BEEFA25BC957/1175036/Plantranspor%20%20%20towyPROJEKT1.pdf
str 25 czyli do Wadoowic Będzie jedna para ? |
sheva17 napisał/a: |
Dziwi w tym kontekście pośpiech władz wojewóztwa.... |
lukasz92 napisał/a: |
A na zastępcę może panią Irenę C.? |